Bronquote:Dozen vol dode wasbeerhonden gevonden bij A2
ABCOUDE - Langs de A2 bij Abcoude heeft een vrouw woensdag dozen vol dode wasbeerhonden gevonden. Volgens de actiegroep Bont voor Dieren zou het gaan om enkele duizenden dieren waarvan de ruggen zijn gebruikt voor bontjassen.
''Het is een bizarre vondst. De dieren zijn verder helemaal intact, alleen hun ruggen zijn er uitgesneden'', aldus directeur Claudia Linssen van de stichting.
Wasbeerhonden lijken erg op wasberen, maar zijn een geheel eigen diersoort. Ze worden veel gebruikt in de bontindustrie en komen in Nederlands nauwelijks voor.
Bontkragen
''Het bont van hun ruggen wordt gebruikt voor de enorme bontkragen van de jassen die je afgelopen winter veel zag'', zegt Linssen.
Het is onduidelijk wie de dode dieren langs de snelweg heeft gedumpt. De gemeente heeft de dozen opgeruimd.
Ze zijn te herkennen aan hun bontkragenquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ziek![]()
![]()
![]()
Ik kan nu wel hele nare verwensingen maken naar de daders, maar die zullen ze waarschijnlijk toch niet kunnen/willen achterhalen...
Ja, maar sommig nieuws mag best een eigen topicquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:35 schreef Faithfulness het volgende:
Gingen we niet al het nieuws hier verzamelen?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:35 schreef TwenteFC het volgende:
En weer die bontkraagjes hé, vervelend tuig.
Ik vroeg het me gewoon afquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, maar sommig nieuws mag best een eigen topic
Er zijn geen vaste regeltjes. Als je daar een bericht kwijt wilt ipv een apart topic maken is ook prima.
Inderdaad, het ergste is nog dat die dieren waarschijnlijk nog leefden ook toen dit gebeurde.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:24 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind het echt vreselijk. Ik koop uit principe nooit bont, en dat mensen dat wel doen, dat kan ik gewoon niet geloven. Dat dieren hiervoor dood moeten...
quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:29 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Inderdaad, het ergste is nog dat die dieren waarschijnlijk nog leefden ook toen dit gebeurde.
Ooit een filmpje gezien van hoe ze met die dieren omgaan, dat is gewoon walgelijk.
Met koeien,kippen en varkens gebruiken ze alles en die hebben ook nog best een goed leven, maar hoe ze daar met honden, dassen,katten en andere beesten omgaan is gewoon ziek. Ze worden gewoon levend gestript van hun vacht.
Gezien haar reactie gelooft ze het juist wél?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wil het filmpje wel voor je opzoeken als je me niet gelooft hoor.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:34 schreef teknomist het volgende:
Normaliter vind je langs de kant van snelweg enkel Masturberen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Gezien haar reactie gelooft ze het juist wél?
Hey, wat een leukerds. Ik dacht al, een jas van wasbeer, wtfquote:Op woensdag 28 juli 2010 16:24 schreef Greys het volgende:
Ik ken de 'wasbeerhond' helemaal niet
[ http://img.photobucket.com/albums/v648/zwarteparel/Max01.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
In F&F betekent dat dat we gewoon gezellig meehuilenquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:01 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Oh, die smiley zie ik normaal alleen wanneer iemand onzin praat, maar zal wel aan mij liggen dan.
Nee ik hoef dat filmpje niet te zien, bedankt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wil het filmpje wel voor je opzoeken als je me niet gelooft hoor.
Idd, dat dit bestaat, verschrikkelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Gezien haar reactie gelooft ze het juist wél?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |