Brond: http://www.spitsnieuws.nl(...)anciering_nabij.htmlquote:De partijen die aan een paars kabinet werken hebben het einde van de studiefinanciering voor ogen. Studeren lijkt in de toekomst alleen nog voor studenten met rijke ouders weggelegd, schrijft het AD.
Volgens een ingewijde hoeven de programma's van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks alleen nog maar naast elkaar gelegd te worden om tot een akkoord te kunnen komen. De Landelijke Studentenvakbond beweert dat afschaffing van de stufi studenten zal afschrikken.
Eens, je moet iedereen de mogelijkheid geven om te kunenn studeren, vandaar dat er ook een gunstige regeling getroffen moet worden mbt het lenen. Verder heb ik het idee dat we op het moment niet echt bezig zijn met het creeren van een kennis economie! De gemiddelde HBOer is niet veel slimmer aan het eind van z'n studie dan toen die begon.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Als een kennis economie wilt hebben, wat al jaren geroepen wordt, moet je iedereen de kans geven om te studeren. Door een leningstelsel zal dat een stuk minder worden.
Maar ach, die kennis economie is er al jaren niet meer in Nederland
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Als een kennis economie wilt hebben, wat al jaren geroepen wordt, moet je iedereen de kans geven om te studeren. Door een leningstelsel zal dat een stuk minder worden.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Maar ach, die kennis economie is er al jaren niet meer in Nederland
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heb je nu, marrokkaantjes die geen woord nederlands spreken maar dankzij de studiefinanciering op school zich blijven vervelen.
Eens, maar ik vraag me dan wel af hoe je die wilt selecteren. Of scholen moeten gaan selecteren aan de deur, dat is nog een optie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:
Op zich helemaal geen slecht idee. Dit werkt de middelmatigheid weg, en zorgt er hopelijk voor dat de kwaliteit van het onderwijs wat beter wordt.
Any thoughts?
Je hebt de cijferlijst van de middelbare school. Tevens kan je een toelatingsexamen laten doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Eens, maar ik vraag me dan wel af hoe je die wilt selecteren. Of scholen moeten gaan selecteren aan de deur, dat is nog een optie.
Overigens zijn scholen zelf ook wel aan verbetering toe hoor
En de top studenten van nu? Wedden dat die minder gaan studeren en meer gaan werken.. Investering in je toekomst of niet, niemand wil een torenhoge studieschuld.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Brond: http://www.spitsnieuws.nl(...)anciering_nabij.html
Op zich helemaal geen slecht idee. Dit werkt de middelmatigheid weg, en zorgt er hopelijk voor dat de kwaliteit van het onderwijs wat beter wordt. Verder weten de studenten die een "lening" nemen dat dit een investering in de toekomst is, die ze zonder enige moeite af kunnen betalen.
Any thoughts?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.
Marokkanen die geen woord Nederlands spreken gaan dankzij de stufi naar het HBO? Als je geen Nederlands spreekt haal je de middelbare school niet eens.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heb je nu, marrokkaantjes die geen woord nederlands spreken maar dankzij de studiefinanciering op school zich blijven vervelen.
Je houdt me voor de gek, toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Ga nu niet de grammer nazi uithangen, z'n punt is duidelijk.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten ze eerst het onderwijs verbeteren![]()
![]()
![]()
![]()
Want op sommige scholen..tjonge tjonge
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten ze eerst het onderwijs verbeteren![]()
![]()
![]()
![]()
Want op sommige scholen..tjonge tjonge
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.
Wat een onzin is dit. Academische kennis > Werkervaring bij de appie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voordeel is dat ze meer werkervaring krijgen.
Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Meeste bijbanen zijn niet echt nuttige werkervaring. Daarnaast werkt 80% van de studenten al naast de studie, het aantal uren zal alleen toenemen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
Lijkt me er meer mee te maken hebben dat hun ouders de opleiding betalen dan dat ze een toelage krijgen om eten van te kopen.quote:Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Zonder diploma zal je niet zo snel een degelijke werkervaring opdoen. Die krijg je toch meestal door stage+werk nadat je een echte diploma hebt behaald en daarmee kan gaan werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.quote:
Ik dacht dat ze dat nu met de presatiebeurs ook al zouden doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef speknek het volgende:
Ik hoop wel dat het ertoe leidt dat studenten beter gaan nadenken over welke studie ze gaan volgen, maar om eerlijk te zijn betwijfel ik of dit genoeg incentive is. De overheid zou ernaast voor selecte studies beurzen uit moeten delen.
Ja, maar niet het niveau van de studie aanpassen omdat er zoveel studenten kunnen studeren. En dat is wat er nu gebeurt. Het niveau van de gemiddelde HBO student in Nederland is bedroevend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.
Als het goed is staat voor je studie 40 uur per week, als jij 2/3 dagen per week gewerkt hebt, en je studie heeft er niet onder geleden, dan hebben de docenten van de studie je keihard gematst. En tegenwoordig moeten ze wel, want als ze echt 40 uur eisen, haakt iedereen af. En dat gaat dus alleen nog maar erger worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.
Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Ik heb helemaal geen tijd om 2/3 dagen per week te werken, veel te druk rooster voor. Dat wordt voor mij dan minder vakken kiezenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.
Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Zijn de WO'ers nog een paar jaartjes ouder voordat ze eindelijk eens aan de slag kunnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef 3keernix het volgende:
Wat is dit nou?...nouja dan maar werken he
Joh. De meeste partijen willen de stufi afschaffen om dat geld vervolgens in de kwaliteit van het onderwijs te steken.quote:
Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Einde van de kenniseconomie en afglijden.
en de middenstand zit met de jarenlange schuldenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef TNA het volgende:
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.
Juist en deze mensen zullen ook meer motivatie hebben om hard te studeren voor goede cijfers.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.
Nee, het gevolg begint al eerder. Juist omdat iedereen die als middelmaat bestempeld kan worden opeens in de gelegenheid werd gesteld te kunnen studeren, werden de studie-eisen nog het enige bezwaar tegen het succesvol afstuderen. En we hebben gezien hoe dat gegaan is; zolang je maar lang genoeg kankert en zeurt gaan de eisen vanzelf omlaag, kunnen er meer faalhazen afstuderen -> meer geld in het bakkie voor de opleiding.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
Lijkt me een prima basis.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit. Academische kennis > Werkervaring bij de appie.
Hetgeen nodig was ivm de jarenlange bezuinigingen. Het is natuurlijk van de zotte dat een onderwijsinstelling overheids steun krijg op basis van aantal afgestudeerden. Als de bodem van het potje in zicht komt is het wel ERG verleidelijk de norm aan te passen nietwaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
meer geld in het bakkie voor de opleiding.
Geen enkele student krijgt stufi als hij 8 jaar studeert.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Erg goed. De eeuwige student zal wel twee keer nadenken om 8 jaar over zijn studie te doen.
Daarnaast, u krijgt waar u op stemt. Leuk he, paars!
Zulke mensen moeten er ook zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Wat een vooruitzichtquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Nog meer voordelen, zitten er eigenlijk wel nadelen aan dit idee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, mensen die wel willen studeren maar waar het geld aan ontbreekt worden de dupequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nog meer voordelen, zitten er eigenlijk wel nadelen aan dit idee?
Je kunt geld lenen? en over 30 jaar afbetalen als je werk hebt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Onzin, er is de mogelijkheid om te lenen. Denk je dat iedere student die uit een rijker milieu komt alles maar uit de hand van papa en mama krijgt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Je kunt geld lenen? en over 30 jaar afbetalen als je werk hebt?
Dus studeren is echt wel mogelijk hoor
Volgens mij juist een gevolg is van de financiering van scholen die een bonus krijgen per afgestudeerde, terwijl men een bonus zou moeten krijgen om 50% af te laten vallen in de eerste 2 jaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
Ja maar dat geeft niet want die kunnen dus bij de plantsoenendienst en bij de oranjejasjesmakerij werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Ja, mensen die wel willen studeren maar waar het geld aan ontbreekt worden de dupe
Fuck yeah! "En toen ik 16 was begon ik dus bij de AH, en nu, op mijn 36e leid ik wel 12 mensen van 16!!!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:07 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Lijkt me een prima basis.
Als je niet weet hoe het onderaan eraan toe gaat, hoe kun je dan bovenaan sturen?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:12 schreef Katth het volgende:
[..]
Onzin, er is de mogelijkheid om te lenen. Denk je dat iedere student die uit een rijker milieu komt alles maar uit de hand van papa en mama krijgt?
Motivatie en wilskracht om iets te bereiken in je leven moet de drijfveer zijn en niet dat je een bak geld krijgt van Den Haag.
Ja, want geld lenen voor je eigen ontwikkeling is taboe in deze wereld. Je kan beter geld lenen voor een dikke plasmaquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoe? zelfs voltijd afgestudeerde HBO'ers hebben moeite om een baan te vinden nadat ze zijn afgestudeerd en komen nergens aan de bak, ja beneden niveau misschienquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft niet want die kunnen dus bij de plantsoenendienst en bij de oranjejasjesmakerij werken.
Daarnaast kunnen ze als ze écht willen studeren toch een lening nemen en die terug betalen?
Een drijfveer voor wat? Je hand blijven ophouden ipv zelf aan de slag te gaan? Op je luie reet zitten en verwachten dat de overheid het geld wel naar je toe komt brengen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het krijgen van een extra ondersteuning bij je studie is zeker wel een drijfveer.
Ja, omdat de markt verzadigt is met middelmaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hoe? zelfs voltijd afgestudeerde HBO'ers hebben moeite om een baan te vinden nadat ze zijn afgestudeerd en komen nergens aan de bak, ja beneden niveau misschien
Ach god ja, studenten zijn arm en verdienen dit niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Heel slecht dit. Studenten kunnen zelfs met stufi al moeilijk rondkomen. Dat wordt leuk....
Ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach god ja, studenten zijn arm en verdienen dit niet.
Afgestudeerden kunnen nu al geen werk vinden, vanwege gebrek aan werkervaring.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef TNA het volgende:
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
Op kamers gaan kunnen de meesten nu wel vergeten.
dat + een goede baanquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
daar heb ik niet om gevraagdquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze al hun gratis ov jaarkaart.
quote:
Dan reis je maar heen en weer. Of weet je wat; je leent geld voor je eigen ontwikkeling. Dat heet 'een ruggegraat kweken', en is zeer aan te raden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een drijfveer voor wat? Je hand blijven ophouden ipv zelf aan de slag te gaan? Op je luie reet zitten en verwachten dat de overheid het geld wel naar je toe komt brengen?
Weet je hoe lang de reistijd voor mij is als ik naar de uni ga?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze al hun gratis ov jaarkaart.
Koop dan vooral geen huisquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Een drijfveer voor studeren. Ik leen nu helemaal niks bij, en werk gewoon voor het geld wat ik uitgeef. Ik heb geen zin om als ik klaar ben met studeren nog weer een aantal jaar aan iets vast te zitten waar ik al lang niks meer mee van doen heb.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reis je maar heen en weer. Of weet je wat; je leent geld voor je eigen ontwikkeling. Dat heet 'een ruggegraat kweken', en is zeer aan te raden.
Met een lening beginnen na je studie lijkt mij niet echt een fijne start, maar goed.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reis je maar heen en weer. Of weet je wat; je leent geld voor je eigen ontwikkeling. Dat heet 'een ruggegraat kweken', en is zeer aan te raden.
quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je hoe lang de reistijd voor mij is als ik naar de uni ga?
Niet te doen.
Je werkt zeker niet omdat het allemaal zo zwaar is?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een lening beginnen na je studie lijkt mij niet echt een fijne start, maar goed.
Ik ga nu ook geld lenen, ondanks die stufi. Anders kom ik niet rond. Kun je nagaan.
Jij snapt niet dat je in je werk nog steeds met je opleiding van doen hebt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Jij betaalt nog steeds de hypotheek van het huis waar je niet meer in woont?
Niet alle opleidingen vallen onder de categorie "Scorpies - pretstudie".quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je werkt zeker niet omdat het allemaal zo zwaar is?
Ach, die 2% van de studies waarbij je ook daadwerkelijk aanwezig moet zijn tel ik inderdaad niet mee. Dat zijn de positieve uitzonderingen in het verder dorre, grauwe, en bedorven landschap wat 'scholing' in Nederland tegenwoordig heet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet alle opleidingen vallen onder de categorie "Scorpies - pretstudie".
Je zit meteen waar deze idioot vandaan komt, de frontpage.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat je in je werk nog steeds met je opleiding van doen hebt?
En dat vinden ze leuk wil je zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Er zijn genoeg forenzen die dezelfde afstand afleggen iedere dag.
quote:En het is universiteit, geen uni.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zit meteen waar deze idioot vandaan komt, de frontpage.
Check.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je ouders hebt die het niet zo breed hebben,
Checkquote:of als je ouders bent die jou de zorgverzekering laten betalen,
En check.quote:en je gaat niet op kamers, dan hou je dus niets over van die stufi he.
Meid, in mijn tijd kreeg ik 'maar' 73 euro, en werkte ik er gewoon naast voor mijn centen. Ik ging elke dag op en neer naar Utrecht, 1.5 uur reistijd heen en 1.5 uur reistijd terug. De laatste 2 jaar van mijn studie was ik nooit voor half 7 thuis en kon ik gewoon na mijn eten direct door naar werk, wat ik tot een uurtje of 9, 10 deed om de dag erna weer om half 8 op te staan om naar school te gaan. Poeh poeh, wat was dat zwaar zeg.quote:Het is nu ongeveer 103 euro als je nog thuis woont (in mijn geval) en de zorgverzekering is ook rond de 100 euro, die voor je eigen rekening is na je 18e.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dat vinden ze leuk wil je zeggen.
[..]
Ik ga wel werken, anders kom ik niet rond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je werkt zeker niet omdat het allemaal zo zwaar is?
Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instellingquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar als ik klaar ben met mijn studie wil ik graag werken om geld te verdienen, niet werken om mijn opleiding af te betalen.
Studeren kan best leuk zijn, maar deze maatregel helpt niet echt nee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Studeren is niet leuk, maar het is nodig als je wat wilt bereiken.
En dat zijn de studies die straks nog minder studenten hebben omdat je geen tijd hebt om ernaast te werkenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, die 2% van de studies waarbij je ook daadwerkelijk aanwezig moet zijn tel ik inderdaad niet mee. Dat zijn de positieve uitzonderingen in het verder dorre, grauwe, en bedorven landschap wat 'scholing' in Nederland tegenwoordig heet.
Slechte zaak. Natuurlijk erger ik mij aan middelmatigheid. Met name op het HBO lopen josti's rond waarvan je je afvraagt wat ze daar in godsnaam doen. Toch ben ik bang dat dit een hoop potentiele studenten zal afschrikken. Het is nou eenmaal niet goedkoop om een studie te volgen en er kleeft een bepaald risico aan. Indien je faalt zit je opgescheept met een flinke schuld.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Brond: http://www.spitsnieuws.nl(...)anciering_nabij.html
Op zich helemaal geen slecht idee. Dit werkt de middelmatigheid weg, en zorgt er hopelijk voor dat de kwaliteit van het onderwijs wat beter wordt. Verder weten de studenten die een "lening" nemen dat dit een investering in de toekomst is, die ze zonder enige moeite af kunnen betalen.
Any thoughts?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar als ik klaar ben met mijn studie wil ik graag werken om geld te verdienen, niet werken om mijn opleiding af te betalen.
Ach kom nou, ook al moet je er niet daadwerkelijk aanwezig zijn. De tijd die je moet steken in het lezen van aarsdikke boeken, maken van creditopdrachten en essays is net zo veel als een fulltime baan. Het is dan ook niet vreemd dat bij de meeste studies die aangemerkt worden als "pret" studies - de meeste afhakers zitten. Ik kan mij nog goed herinneren dat in het eerste half jaar van mijn studententijd de zaal tot de nok toe vol zat, daarna was op z'n minst de helft alweer vertrokken. En dat werd de jaren daarna niet beter. Aan het einde van de studie zaten we nog met 30 man.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, die 2% van de studies waarbij je ook daadwerkelijk aanwezig moet zijn tel ik inderdaad niet mee. Dat zijn de positieve uitzonderingen in het verder dorre, grauwe, en bedorven landschap wat 'scholing' in Nederland tegenwoordig heet.
Zegt de persoon die het woord "Marokkanen" niet eens weet te spellen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met dit topic?
En doe eens wat aan je spelling.
Studeren mag je best stimuleren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling
Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach kom nou, ook al moet je er niet daadwerkelijk aanwezig zijn. De tijd die je moet steken in het lezen van aarsdikke boeken, maken van creditopdrachten en essays is net zo veel als een fulltime baan. Het is dan ook niet vreemd dat bij de meeste studies die aangemerkt worden als "pret" studies - het meeste aantal afhakers zitten. Ik kan mij nog goed herinneren dat in het eerste half jaar van mijn studententijd de zaal tot de nok toe vol zat, daarna was op z'n minst de helft alweer vertrokken. En dat werd de jaren daarna niet beter. Aan het einde van de studie zaten we nog met 30 man.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zegt de persoon die het woord "Marokkanen" niet eens weet te spellen.
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Check.
[..]
Check
[..]
En check.
[..]
Meid, in mijn tijd kreeg ik 'maar' 73 euro, en werkte ik er gewoon naast voor mijn centen. Ik ging elke dag op en neer naar Utrecht, 1.5 uur reistijd heen en 1.5 uur reistijd terug. De laatste 2 jaar van mijn studie was ik nooit voor half 7 thuis en kon ik gewoon na mijn eten direct door naar werk, wat ik tot een uurtje of 9, 10 deed om de dag erna weer om half 8 op te staan om naar school te gaan. Poeh poeh, wat was dat zwaar zeg.
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Studeren mag je best stimuleren.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling
Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?
Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Eens, maar dat komt omdat er teveel studenten zijn. Op deze manier kun je mooi het kaf van het koren scheiden. Gewoon studenten op scholen die willen studeren.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?
Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerdenEn dat vond ik nog veel, want er zaten een zooi faalhazen bij, niet te zuinig zeg
Die mensen verdienden het niet om te gaan studeren, hoe hard het ook klinkt.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.
Ook een idee. Zoek een baan waar je ook voldoende mogelijkheden hebt om te investeren in jezelf. Zo betaalt de werkgever de studiequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat dacht je van het fiscale voordeel als je via je werkgever gaat studeren
Ja in principe is het natuurlijk gewoon een lastenverzwaring voor de hogere klasse. Mensen die een studie kunnen volgen moeten meer gaan betalen en krijgen daar later niets extra's voor terug. Best links.quote:
Oh God, dat volk?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan zie je maar hoeveel ik van dat volk hou.
Scorpie, niet iedereen is zo geweldig goed als jij en niet iedereen zal het zo gemakkelijk afgaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |