Studeren mag je best stimuleren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling
Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach kom nou, ook al moet je er niet daadwerkelijk aanwezig zijn. De tijd die je moet steken in het lezen van aarsdikke boeken, maken van creditopdrachten en essays is net zo veel als een fulltime baan. Het is dan ook niet vreemd dat bij de meeste studies die aangemerkt worden als "pret" studies - het meeste aantal afhakers zitten. Ik kan mij nog goed herinneren dat in het eerste half jaar van mijn studententijd de zaal tot de nok toe vol zat, daarna was op z'n minst de helft alweer vertrokken. En dat werd de jaren daarna niet beter. Aan het einde van de studie zaten we nog met 30 man.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zegt de persoon die het woord "Marokkanen" niet eens weet te spellen.
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Check.
[..]
Check
[..]
En check.
[..]
Meid, in mijn tijd kreeg ik 'maar' 73 euro, en werkte ik er gewoon naast voor mijn centen. Ik ging elke dag op en neer naar Utrecht, 1.5 uur reistijd heen en 1.5 uur reistijd terug. De laatste 2 jaar van mijn studie was ik nooit voor half 7 thuis en kon ik gewoon na mijn eten direct door naar werk, wat ik tot een uurtje of 9, 10 deed om de dag erna weer om half 8 op te staan om naar school te gaan. Poeh poeh, wat was dat zwaar zeg.
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Studeren mag je best stimuleren.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling
Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?
Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Eens, maar dat komt omdat er teveel studenten zijn. Op deze manier kun je mooi het kaf van het koren scheiden. Gewoon studenten op scholen die willen studeren.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?
Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerdenEn dat vond ik nog veel, want er zaten een zooi faalhazen bij, niet te zuinig zeg
Die mensen verdienden het niet om te gaan studeren, hoe hard het ook klinkt.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.
Ook een idee. Zoek een baan waar je ook voldoende mogelijkheden hebt om te investeren in jezelf. Zo betaalt de werkgever de studiequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat dacht je van het fiscale voordeel als je via je werkgever gaat studeren
Ja in principe is het natuurlijk gewoon een lastenverzwaring voor de hogere klasse. Mensen die een studie kunnen volgen moeten meer gaan betalen en krijgen daar later niets extra's voor terug. Best links.quote:
Oh God, dat volk?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan zie je maar hoeveel ik van dat volk hou.
Scorpie, niet iedereen is zo geweldig goed als jij en niet iedereen zal het zo gemakkelijk afgaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.
Vergeet ff het feit dat heel veel studenten nu in een studentenhuis leven en door studiefinanciering dit kunnen doen. Je vergeet dat veel studenten als ze geen studiefinanciering meer krijgen geen boeken en materiaal of schoolgeld kunnen betalen. En ja, ze werken allemaal al om net rond te kunnen komen en dan ga je die subsidie afschaffen...succesquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.
Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik ben van de zogenaamde patatgeneratie maar ik heb het ook altijd gered. En inderdaad, ik kreeg maar 90 euro (ofzo). Net alsof die studenten echt niet zonder die 150 euro extra in de maand kunnen. Het meeste gaat op aan bier en feesten. Nee ze hebben het zo zwaar.
Als ik de reacties hier zo lees begrijp ik de achteruitgang van Nederland wel. Men is gewoon niet bereid om in zichzelf te investeren en is inmiddels al zo gewend aan het afschuiven dat anderen hier de schuld van krijgen.
Wel studenten, wat hebben jullie gestemd? GL? D66? PvdA? Eigen schuld
Laat ze dan strenger selecteren bij de toelating en de groep die echt wil en kan studeren stufi geven, in plaats van iedereen toelaten en slecht onderwijs geven. Maar dat kan natuurlijk niet in Nederland want iedereen moet gelijk zijn, ook al gaat dat ten koste van de uitblinkersquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.
Tja, je kan ook gewoon bepaalde regels stellen aan een stufi.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.
Nee, we kunnen het afschaffen want tegenwoordig 'moet' iedereen maar op kamers, want 35 minuten reistijd, dat is onacceptabel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Kunnen we ook wel afschaffen ja, waarom zouden studenten gratis mogen reizen als ze gewoon een fiets hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |