abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84036786
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling
Studeren mag je best stimuleren.
pi_84036804
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach kom nou, ook al moet je er niet daadwerkelijk aanwezig zijn. De tijd die je moet steken in het lezen van aarsdikke boeken, maken van creditopdrachten en essays is net zo veel als een fulltime baan. Het is dan ook niet vreemd dat bij de meeste studies die aangemerkt worden als "pret" studies - het meeste aantal afhakers zitten. Ik kan mij nog goed herinneren dat in het eerste half jaar van mijn studententijd de zaal tot de nok toe vol zat, daarna was op z'n minst de helft alweer vertrokken. En dat werd de jaren daarna niet beter. Aan het einde van de studie zaten we nog met 30 man.
Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerden En dat vond ik nog veel, want er zaten een zooi faalhazen bij, niet te zuinig zeg Die mensen verdienden het niet om te gaan studeren, hoe hard het ook klinkt.
pi_84036807
Scorpie is zo'n figuur die denkt dat omdat hij het kan, iedereen het maar moet kunnen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:29:57 #104
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84036828
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zegt de persoon die het woord "Marokkanen" niet eens weet te spellen.

Dan zie je maar hoeveel ik van dat volk hou.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_84036838
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Check.
[..]

Check
[..]

En check.
[..]

Meid, in mijn tijd kreeg ik 'maar' 73 euro, en werkte ik er gewoon naast voor mijn centen. Ik ging elke dag op en neer naar Utrecht, 1.5 uur reistijd heen en 1.5 uur reistijd terug. De laatste 2 jaar van mijn studie was ik nooit voor half 7 thuis en kon ik gewoon na mijn eten direct door naar werk, wat ik tot een uurtje of 9, 10 deed om de dag erna weer om half 8 op te staan om naar school te gaan. Poeh poeh, wat was dat zwaar zeg.
Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.

pi_84036851
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Studeren mag je best stimuleren.
Doet men toch ook? Of wou je die gratis OV kaart geen stimulatie noemen?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:30:45 #107
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84036865
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik het. Het is jou allemaal gelukt, dus moet iedereen het maar met zo weinig geld doen.

Nee hoor, je kan werken.
pi_84036896
Ik ben van de zogenaamde patatgeneratie maar ik heb het ook altijd gered. En inderdaad, ik kreeg maar 90 euro (ofzo). Net alsof die studenten echt niet zonder die 150 euro extra in de maand kunnen. Het meeste gaat op aan bier en feesten. Nee ze hebben het zo zwaar.

Als ik de reacties hier zo lees begrijp ik de achteruitgang van Nederland wel. Men is gewoon niet bereid om in zichzelf te investeren en is inmiddels al zo gewend aan het afschuiven dat anderen hier de schuld van krijgen.

Wel studenten, wat hebben jullie gestemd? GL? D66? PvdA? Eigen schuld
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:22 #109
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84036898
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de overheid je maar moet sponsoren zodat je later veel geld kunt verdienen voor.........ja, voor wat eigenlijk? Jezelf? Goeie instelling

Alsof alle mensen die werken alleen maar op hun luie reet hun bankrekening groter zien worden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_84036900
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:25 #111
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84036905
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat dacht je van het fiscale voordeel als je via je werkgever gaat studeren
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:31:26 #112
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84036906
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Eens, maar dat komt omdat er teveel studenten zijn. Op deze manier kun je mooi het kaf van het koren scheiden. Gewoon studenten op scholen die willen studeren.
Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:30 #113
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84036953
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kunnen we ook wel afschaffen ja, waarom zouden studenten gratis mogen reizen als ze gewoon een fiets hebben?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_84036956
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, en dat was dus bij mij exact hetzelfde. We begonnen met 280 man waarvan er 50 afstudeerden En dat vond ik nog veel, want er zaten een zooi faalhazen bij, niet te zuinig zeg Die mensen verdienden het niet om te gaan studeren, hoe hard het ook klinkt.
Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:44 #115
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84036965
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ja, want mensen die het geld er niet voor hebben dan, willen dat niet natuurlijk.

Nee, want dan doe die mensen wel hun best om het geld alsnog te krijgen. Je moet het niet zo in de schoot van alle studenten werpen, ze mogen er best wel wat voor doen.
pi_84036979
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Wat dacht je van het fiscale voordeel als je via je werkgever gaat studeren
Ook een idee. Zoek een baan waar je ook voldoende mogelijkheden hebt om te investeren in jezelf. Zo betaalt de werkgever de studie
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:33:05 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_84036985
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef IHVK het volgende:
Lekker links dit.
Ja in principe is het natuurlijk gewoon een lastenverzwaring voor de hogere klasse. Mensen die een studie kunnen volgen moeten meer gaan betalen en krijgen daar later niets extra's voor terug. Best links.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84037028
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dan zie je maar hoeveel ik van dat volk hou.
Oh God, dat volk?

Maar dit is dus waarom ik niet op D66 zou stemmen. Bezuinigen op onderwijs en gezondheidszorg.

Ik ben weg hier trouwens, ik herinner me net weer met welke users ik te maken heb.
pi_84037069
Het is een beetje dubbel voor mij.
De meesten geven het namelijk gewoon lekker uit aan kleding, uitgaan en dergelijke dingen.
HBO-ers krijgen als ze kiezen voor een opleiding in de duale vorm alsnog stufi terwijl ze geld verdienen. Ook dit mag van mij afgeschaft worden. Het is meer dat ik bang ben dat de wat minder bedeelde mensen het gaan treffen en dat is imho oneerlijk. Ook zij moeten kunnen studeren!
pi_84037078
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, maar ga alsjeblieft niet roepen dat studeren zwaar is, want dat was het niet, is het niet en zal het ook nooit worden. Tenzij je zelf de kantjes ervanaf loopt en loopt te kutten, dan wel ja. Maar dat zal een bak gratis geld ook niet verhelpen hoor, als je zelf zo faalt.
Scorpie, niet iedereen is zo geweldig goed als jij en niet iedereen zal het zo gemakkelijk afgaan.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:35:32 #121
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84037096
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.

Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Vergeet ff het feit dat heel veel studenten nu in een studentenhuis leven en door studiefinanciering dit kunnen doen. Je vergeet dat veel studenten als ze geen studiefinanciering meer krijgen geen boeken en materiaal of schoolgeld kunnen betalen. En ja, ze werken allemaal al om net rond te kunnen komen en dan ga je die subsidie afschaffen...succes Nederland binnen de kortste keren een derdewereld land en een groter gat tussen arm en rijk. En een te klein aanbod van HBO'ers en WO'ers op de markt binnen 5 jaar.

In onderwijs moet je altijd blijven investeren en stimuleren.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_84037099
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik ben van de zogenaamde patatgeneratie maar ik heb het ook altijd gered. En inderdaad, ik kreeg maar 90 euro (ofzo). Net alsof die studenten echt niet zonder die 150 euro extra in de maand kunnen. Het meeste gaat op aan bier en feesten. Nee ze hebben het zo zwaar.

Als ik de reacties hier zo lees begrijp ik de achteruitgang van Nederland wel. Men is gewoon niet bereid om in zichzelf te investeren en is inmiddels al zo gewend aan het afschuiven dat anderen hier de schuld van krijgen.

Wel studenten, wat hebben jullie gestemd? GL? D66? PvdA? Eigen schuld

Inderdaad, de mentaliteit dat anderen het maar moeten oplossen komt wel ernstig bovendrijven in deze generatie.
pi_84037101
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klinkt hard, maar met dat laatste ben ik het wel eens. Dergelijke figuren zijn zonde van de stufi. Sommige zijn gewoon echt te stupid, terwijl anderen gewoon een klote-instelling hebben. Ga dan maar lekker vakken vullen bij de AH, denk ik dan.
Laat ze dan strenger selecteren bij de toelating en de groep die echt wil en kan studeren stufi geven, in plaats van iedereen toelaten en slecht onderwijs geven. Maar dat kan natuurlijk niet in Nederland want iedereen moet gelijk zijn, ook al gaat dat ten koste van de uitblinkers
pi_84037130
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tja, je kan ook gewoon bepaalde regels stellen aan een stufi.
Ben je niet serieus bezig met je studie, dag stufi.
pi_84037141
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Kunnen we ook wel afschaffen ja, waarom zouden studenten gratis mogen reizen als ze gewoon een fiets hebben?
Nee, we kunnen het afschaffen want tegenwoordig 'moet' iedereen maar op kamers, want 35 minuten reistijd, dat is onacceptabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')