Brond: http://www.spitsnieuws.nl(...)anciering_nabij.htmlquote:De partijen die aan een paars kabinet werken hebben het einde van de studiefinanciering voor ogen. Studeren lijkt in de toekomst alleen nog voor studenten met rijke ouders weggelegd, schrijft het AD.
Volgens een ingewijde hoeven de programma's van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks alleen nog maar naast elkaar gelegd te worden om tot een akkoord te kunnen komen. De Landelijke Studentenvakbond beweert dat afschaffing van de stufi studenten zal afschrikken.
Eens, je moet iedereen de mogelijkheid geven om te kunenn studeren, vandaar dat er ook een gunstige regeling getroffen moet worden mbt het lenen. Verder heb ik het idee dat we op het moment niet echt bezig zijn met het creeren van een kennis economie! De gemiddelde HBOer is niet veel slimmer aan het eind van z'n studie dan toen die begon.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Als een kennis economie wilt hebben, wat al jaren geroepen wordt, moet je iedereen de kans geven om te studeren. Door een leningstelsel zal dat een stuk minder worden.
Maar ach, die kennis economie is er al jaren niet meer in Nederland
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Als een kennis economie wilt hebben, wat al jaren geroepen wordt, moet je iedereen de kans geven om te studeren. Door een leningstelsel zal dat een stuk minder worden.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Etcetera het volgende:
Maar ach, die kennis economie is er al jaren niet meer in Nederland
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heb je nu, marrokkaantjes die geen woord nederlands spreken maar dankzij de studiefinanciering op school zich blijven vervelen.
Eens, maar ik vraag me dan wel af hoe je die wilt selecteren. Of scholen moeten gaan selecteren aan de deur, dat is nog een optie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:
Op zich helemaal geen slecht idee. Dit werkt de middelmatigheid weg, en zorgt er hopelijk voor dat de kwaliteit van het onderwijs wat beter wordt.
Any thoughts?
Je hebt de cijferlijst van de middelbare school. Tevens kan je een toelatingsexamen laten doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Eens, maar ik vraag me dan wel af hoe je die wilt selecteren. Of scholen moeten gaan selecteren aan de deur, dat is nog een optie.
Overigens zijn scholen zelf ook wel aan verbetering toe hoor
En de top studenten van nu? Wedden dat die minder gaan studeren en meer gaan werken.. Investering in je toekomst of niet, niemand wil een torenhoge studieschuld.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Brond: http://www.spitsnieuws.nl(...)anciering_nabij.html
Op zich helemaal geen slecht idee. Dit werkt de middelmatigheid weg, en zorgt er hopelijk voor dat de kwaliteit van het onderwijs wat beter wordt. Verder weten de studenten die een "lening" nemen dat dit een investering in de toekomst is, die ze zonder enige moeite af kunnen betalen.
Any thoughts?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.
Marokkanen die geen woord Nederlands spreken gaan dankzij de stufi naar het HBO? Als je geen Nederlands spreekt haal je de middelbare school niet eens.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat heb je nu, marrokkaantjes die geen woord nederlands spreken maar dankzij de studiefinanciering op school zich blijven vervelen.
Je houdt me voor de gek, toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Ga nu niet de grammer nazi uithangen, z'n punt is duidelijk.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten ze eerst het onderwijs verbeteren![]()
![]()
![]()
![]()
Want op sommige scholen..tjonge tjonge
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten ze eerst het onderwijs verbeteren![]()
![]()
![]()
![]()
Want op sommige scholen..tjonge tjonge
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd precies het tegenovergestelde. Nog meer dan nu al het geval is gaan studenten heel veel naast hun studie werken, waardoor de studenten minder tijd hebben voor de studie, de docenten lastig gevallen worden met allemaal kutsmoezen omdat de student moet werken, daarbij minder flexibel worden en je veel meer hertentamens krijgt.
Wat een onzin is dit. Academische kennis > Werkervaring bij de appie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voordeel is dat ze meer werkervaring krijgen.
Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Meeste bijbanen zijn niet echt nuttige werkervaring. Daarnaast werkt 80% van de studenten al naast de studie, het aantal uren zal alleen toenemen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
Lijkt me er meer mee te maken hebben dat hun ouders de opleiding betalen dan dat ze een toelage krijgen om eten van te kopen.quote:Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Zonder diploma zal je niet zo snel een degelijke werkervaring opdoen. Die krijg je toch meestal door stage+werk nadat je een echte diploma hebt behaald en daarmee kan gaan werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Daarbij zien mensen nu niet in dat ze geluk hebben dat ze op een zo`n opleiding mogen zitten. Laat ze er maar hard voor werken, je komt niet zomaar aan de top met een simpel door de overheid gesponsord papiertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |