Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.quote:
Ik dacht dat ze dat nu met de presatiebeurs ook al zouden doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef speknek het volgende:
Ik hoop wel dat het ertoe leidt dat studenten beter gaan nadenken over welke studie ze gaan volgen, maar om eerlijk te zijn betwijfel ik of dit genoeg incentive is. De overheid zou ernaast voor selecte studies beurzen uit moeten delen.
Ja, maar niet het niveau van de studie aanpassen omdat er zoveel studenten kunnen studeren. En dat is wat er nu gebeurt. Het niveau van de gemiddelde HBO student in Nederland is bedroevend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.
Als het goed is staat voor je studie 40 uur per week, als jij 2/3 dagen per week gewerkt hebt, en je studie heeft er niet onder geleden, dan hebben de docenten van de studie je keihard gematst. En tegenwoordig moeten ze wel, want als ze echt 40 uur eisen, haakt iedereen af. En dat gaat dus alleen nog maar erger worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.
Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Ik heb helemaal geen tijd om 2/3 dagen per week te werken, veel te druk rooster voor. Dat wordt voor mij dan minder vakken kiezenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.
Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Zijn de WO'ers nog een paar jaartjes ouder voordat ze eindelijk eens aan de slag kunnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef 3keernix het volgende:
Wat is dit nou?...nouja dan maar werken he
Joh. De meeste partijen willen de stufi afschaffen om dat geld vervolgens in de kwaliteit van het onderwijs te steken.quote:
Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Einde van de kenniseconomie en afglijden.
en de middenstand zit met de jarenlange schuldenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef TNA het volgende:
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.
Juist en deze mensen zullen ook meer motivatie hebben om hard te studeren voor goede cijfers.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.
Nee, het gevolg begint al eerder. Juist omdat iedereen die als middelmaat bestempeld kan worden opeens in de gelegenheid werd gesteld te kunnen studeren, werden de studie-eisen nog het enige bezwaar tegen het succesvol afstuderen. En we hebben gezien hoe dat gegaan is; zolang je maar lang genoeg kankert en zeurt gaan de eisen vanzelf omlaag, kunnen er meer faalhazen afstuderen -> meer geld in het bakkie voor de opleiding.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
Lijkt me een prima basis.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit. Academische kennis > Werkervaring bij de appie.
Hetgeen nodig was ivm de jarenlange bezuinigingen. Het is natuurlijk van de zotte dat een onderwijsinstelling overheids steun krijg op basis van aantal afgestudeerden. Als de bodem van het potje in zicht komt is het wel ERG verleidelijk de norm aan te passen nietwaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
meer geld in het bakkie voor de opleiding.
Geen enkele student krijgt stufi als hij 8 jaar studeert.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Erg goed. De eeuwige student zal wel twee keer nadenken om 8 jaar over zijn studie te doen.
Daarnaast, u krijgt waar u op stemt. Leuk he, paars!
Zulke mensen moeten er ook zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |