abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84035425
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Dit dus.
Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.
pi_84035442
Ik vind het goed zolang het een paar jaar duurt voordat ie wordt afgeschaft
pi_84035474
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef speknek het volgende:
Ik hoop wel dat het ertoe leidt dat studenten beter gaan nadenken over welke studie ze gaan volgen, maar om eerlijk te zijn betwijfel ik of dit genoeg incentive is. De overheid zou ernaast voor selecte studies beurzen uit moeten delen.
Ik dacht dat ze dat nu met de presatiebeurs ook al zouden doen.

Ik vind het in ieder geval een slecht plan om stufi af te gaan schaffen, of men moet met een revolutionair ander plan komen,het kan toch niet zo zijn dat niet iedereen in nederland meer de mogelijkheid krijgt om zijn volle potentie te ontwikkelen.
pi_84035484
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je moet iedereen met de juiste capaciteiten de kans geven te studeren.
Ja, maar niet het niveau van de studie aanpassen omdat er zoveel studenten kunnen studeren. En dat is wat er nu gebeurt. Het niveau van de gemiddelde HBO student in Nederland is bedroevend.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:59:17 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_84035486
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.

Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Als het goed is staat voor je studie 40 uur per week, als jij 2/3 dagen per week gewerkt hebt, en je studie heeft er niet onder geleden, dan hebben de docenten van de studie je keihard gematst. En tegenwoordig moeten ze wel, want als ze echt 40 uur eisen, haakt iedereen af. En dat gaat dus alleen nog maar erger worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:59:43 #31
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_84035497
Wat is dit nou?...nouja dan maar werken he
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_84035500
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Met werken is helemaal niets mis. Ik heb naast mijn studie ook 2/3 dagen per week gewerkt, waarbij mij studie er niet onder leed. Als je dit combineert met een gunstige lening kan je vast en zeker je studietijd wel doorkomen.

Het is gewoon een kwestie van je tijd goed verdelen.
Ik heb helemaal geen tijd om 2/3 dagen per week te werken, veel te druk rooster voor. Dat wordt voor mij dan minder vakken kiezen
pi_84035507
Prachtig leenstelsel invoeren omdat stufi te duur is en over 2 jaar komen we erachter dat de rente te laag is en over 4 jaar weer... Hele hoge lening afsluiten vlak voor de komende euro crash is heel goedkoop lenen imho.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 11:00:12 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84035520
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:43 schreef Regenbui het volgende:

Any thoughts?
Einde van de kenniseconomie en afglijden.
pi_84035550
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef 3keernix het volgende:
Wat is dit nou?...nouja dan maar werken he
Zijn de WO'ers nog een paar jaartjes ouder voordat ze eindelijk eens aan de slag kunnen. .
pi_84035557
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:55 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Dit dus.
Joh. De meeste partijen willen de stufi afschaffen om dat geld vervolgens in de kwaliteit van het onderwijs te steken.
Dus een afweging van kwantiteit vs kwaliteit..
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:01:20 #37
139330 TNA
For the stars that shine
pi_84035566
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
pi_84035592
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Einde van de kenniseconomie en afglijden.
Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:03 #39
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_84035595
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef TNA het volgende:
Prima idee. Afgestudeerden verdienen veel meer en kunnen die lening makkelijk aflossen.
en de middenstand zit met de jarenlange schulden
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:51 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84035621
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh kom op, die kenniseconomie is er al lang niet meer. Ik heb mensen hun HBO-diploma zien behalen die ik nog niet eens achter de lopende band zou willen hebben.
Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:04:33 #41
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_84035691
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar heb het idee dat dit ook wel gebeurt. Op het moment dat de studie in z'n geheel door hun zelf betaalt moet worden, gaan ze vast en zeker een stuk sneller klagen zodra de kwaliteit slecht is. Hopelijk word op deze manier de kwaliteit een stuk beter.
Juist en deze mensen zullen ook meer motivatie hebben om hard te studeren voor goede cijfers.

De helft van het HBO zijn allemaal meelifters met die groepsopdrachten die je tegenwoordig alleen maar hoeft te doen. Zelf heb ik meegemaakt dat verschillende vakken die eerder stonden voor 10 uur in de week werden samengevoegd tot een vak voor maar 2 uur in de week wegens bezuinigingen. Laat de overheid het geld wat ze besparen op de studiefinanciering maar gebruiken om te investeren in het onderwijs.

Hogere motivatie studenten + verbetering kwaliteit onderwijs = beter opgeleide mensen. Win win situatie.

Kwaliteit > kwantiteit.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_84035723
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hetgeen een gevolg is van al jarenlange bezuinigingen op onderwijs. Ik zie niet in hoe dit mijn punt ontkracht eigenlijk.
Nee, het gevolg begint al eerder. Juist omdat iedereen die als middelmaat bestempeld kan worden opeens in de gelegenheid werd gesteld te kunnen studeren, werden de studie-eisen nog het enige bezwaar tegen het succesvol afstuderen. En we hebben gezien hoe dat gegaan is; zolang je maar lang genoeg kankert en zeurt gaan de eisen vanzelf omlaag, kunnen er meer faalhazen afstuderen -> meer geld in het bakkie voor de opleiding.
pi_84035731
Tja.. .die hele studiefinanciering is gewoon ruk.

Van mij mag het er al jaren af.

Ze moeten gewoon eens een keer de kwaliteit van het onderwijs verbeteren. Ik studeer zelf HBO TBK. En het niveau is echt bedroevend laag.

Je zit maximaal 2 a 3 dagen in de week van colleges te genieten (je moet toch je kennis hebben/opdoen en dat gaat heus niet alleen uit een boek lezen).
Daarvoor betaal je wel 1600 uur aan college geld voor. Maar je hebt effectief maar 600 uur in een jaar misschien college. Ik hoop dat dit bij andere opleidingen beter is geregeld.
Als je dan gaat kijken dan heb je bij mijn TBK opleiding 3x een praktijk ervaring (stage en afstuderen) van 20 weken. Dat is 1,5 jaar collegegeld terwijl je er uberhaupt niet bent.

Ze moeten behalve de studiefinanciering aanpakken ook het college geld aanpakken en de kwantitatieve en kwalitatieve inhoud van studie beter invullen.

Maar zeg nou zelf. Als je ouders gewoon gemiddeld verdienen (doen de meeste in nederland, modaal dus) krijg je als thuis wonende student 90 euro in de maand. En je moet één keer per jaar 1600 euro betalen.
Wat lopen mensen nu te klagen? van 90 euro kan je niet eens rijk worden. Je kan ook gewoon een dag in de maand extra werken en dan heb je die 90 euro er al uit.

En mensen die zeggen dat ze altijd te kort komen is bullshit. Studenten kunnen gewoon heel slecht met geld omgaan. Ze geven te veel uit aan vrije tijd (kleding, kroegen, feestjes, randzaken etc....).

En ik praat uit eigen ervaring. Ik ben student (voltijd) maar ik kan op vakantie, ik rijd een auto (nee, niet één van 500 euro uit 1980) maar gewoon een knappe van 8000 euro. Betaal alles zelf, school, ziektekosten, verjaardagen, auto verzekering, wegenbelasting, telefoonrekening etc etc. Ok, ik woon thuis en hoef geen kost geld te betalen. Dus ik hoef geen eten te kopen. Maar daarintegen ga toch nog weer regelmatig uiteten.
Meeste studenten leggen hun prioriteiten verkeerd. Twee keer niet een zaterdag avond gaan stappen per maand en je houd 100 euro over. Of je kan gewoon eens wat minder drinken. Dan houd je misschien 50 euro per maand over.

Ik ben dus duidelijk voor het weghalen van de studiefinanciering. Studenten moeten meer verantwoordelijkheden erkennen, zich op de toekomst richten etc. Niet in het hier en nu leven.
pi_84035793
Lekker links dit.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:07:18 #45
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_84035816
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat een onzin is dit. Academische kennis > Werkervaring bij de appie.
Lijkt me een prima basis.
Als je niet weet hoe het onderaan eraan toe gaat, hoe kun je dan bovenaan sturen?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_84035877
Erg goed. De eeuwige student zal wel twee keer nadenken om 8 jaar over zijn studie te doen.

Daarnaast, u krijgt waar u op stemt. Leuk he, paars!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 11:08:47 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84035882
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
meer geld in het bakkie voor de opleiding.
Hetgeen nodig was ivm de jarenlange bezuinigingen. Het is natuurlijk van de zotte dat een onderwijsinstelling overheids steun krijg op basis van aantal afgestudeerden. Als de bodem van het potje in zicht komt is het wel ERG verleidelijk de norm aan te passen nietwaar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juli 2010 @ 11:09:11 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84035897
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Erg goed. De eeuwige student zal wel twee keer nadenken om 8 jaar over zijn studie te doen.

Daarnaast, u krijgt waar u op stemt. Leuk he, paars!
Geen enkele student krijgt stufi als hij 8 jaar studeert.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:09:12 #49
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84035900
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:10:23 #50
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84035944
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Jippie. Wat zullen onze plantsoentjes, parken en straten er heerlijk schoon uitzien nu er na de afschaffing van de studiefinanciering voor de wat minder bedeelde mensen geen kans meer is op studeren. Plus extra banen in de kledingindustrie aangezien er heel veel van die oranje hesjes bij zullen komen.
Zulke mensen moeten er ook zijn.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')