Tofquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:16 schreef maartena het volgende:
Heb wel een paar maandjes bij HAAR ouders gewoond, om ons te kunnen settelen in de VS, maar zodra ik een baan had waren we meteen weg.
En alstie onder de spoorbrug woont?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:13 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Eh, ja? Niet thuis is op elke plaats behalve bij je ouders.
Primaquote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben zelf 29 en ik woon nog thuis. Ik draag per maand 20 euro bij aan het eten.
Zal teminste geen last hebben van zijn buren die elke nacht wakker worden als de ventilator aangaatquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Primaik ken een jongen die een tijdje onder een brug woonde, en die is bijzonder zelfstandig. Z'n eigen wietplantage enzo, goed voor elkaar
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef Fascination het volgende:
Hmm, ligt een beetje aan de omstandigheden van het geval, maar over het algemeen vind ik dat je het huis uit moet gaan als je een vaste baan hebt.
Lulquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:24 schreef Supersoep het volgende:
Wat zijn er toch aardige mensen in R&P.
Ik dacht, ik zal even zeggen dat ik op m'n 29e nog steeds thuis woon en dat ik eigenlijk m'n ouders uitbuit, maar de reacties blijven lief doch vragend.![]()
De realiteit is dat ik 23 ben en op kamers in Gent zit. Heb m'n ouders nu al twee maanden niet meer gezien en dat vind ik prima.![]()
Toch zou ik zelf ook mensen niet veroordelen die op late leeftijd nog bij hun ouders wonen. Ooit een collega gehad tijdens een uitzendbaantje die tegen de 30 tikte en nog vrolijk bij z'n moeder woonde. Het was toegegeven ook een beetje een sulletje, ik had hem eerst niet ouder geschat dan misschien 17.
Wat vind je dan het grote verschil tussen op kamers wonen en thuis wonen. Veruit de meeste studenten op kamers zijn veruit van 'zelfstandig', de ouders betalen vaak mee en verder kunnen ze zonder stufi/lening niet rondkomen. Wat is dan nog het grote verschil?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:13 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Eh, ja? Niet thuis is op elke plaats behalve bij je ouders.
Ja, en mensen die op kosten van hun ouders op kamers wonen zijn elitair, geforceerd sociaal en smerig. Leuke discussie zoquote:Op donderdag 15 juli 2010 03:06 schreef Friek_ het volgende:
Mensen die thuiswonen zijn gewoon onafhankelijk, lui, inferieur en totaal niet ontwikkeld.
Ik mag niet in mn eigen huis wonen als ik niet wil overkomen als een loser?quote:Op donderdag 15 juli 2010 03:06 schreef Friek_ het volgende:
Mensen die thuiswonen zijn gewoon onafhankelijk, lui, inferieur en totaal niet ontwikkeld.
Ligt er misschien aan of het inderdaad je eigen huis is...quote:Op donderdag 15 juli 2010 03:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik mag niet in mn eigen huis wonen als ik niet wil overkomen als een loser?
5 maanden, het was in 2002.... en na 9/11 waren ze opeens niet zo happig meer op het aannemen van een immigrant.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:18 schreef EggsTC het volgende:
Tof
Hoelang heeft het geduurd in welk vakgebied, om een baan te vinden als ik vragen mag.
Zoiets heet afhankelijk, afhankelijk!quote:Op donderdag 15 juli 2010 03:06 schreef Friek_ het volgende:
Tuurlijkquote:Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef Tinkepink het volgende:
Zo een afknapper als een man na zijn 20e nog thuiswoont. Als je studeert hoor je op kamers (vind ik. Wel zelf betalen natuurlijk!), als je werkt kan je je eigen woonruimte makkelijk betalen. Wat doe je dan nog in hotel mama?
Hier zou ik dus ook op afknappen, op iemand die al zo jong gaat samenwonen en meteen uit huisquote:Op donderdag 15 juli 2010 07:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben op mijn 19e vertrokken om te gaan samenwonen en doe dat nu nog steeds. Ik had daarvoor al mijn eigen leven thuis, er werd al vroeg van mij gevraagd om, als ik iets wilde, dat zelf maar te betalen. Had dus eigen TV, internetaansluiting, PC, betaalde al mijn eigen kleding en verzekeringen, dat soort zaken. Ik betaalde dus ook geen kostgeld, dat vond mijn moeder onzin aangezien ik al het grootste deel van mijn eigen uitgaven beheerde. De enige uitgave die zij voor mij deed was het eten. En of ze nu voor 4 of voor 5 personen kookte deed er niet zo veel toe.
Ik kom nu bijna nooit meer 'thuis', ook al woon ik op 5 kilometer afstand. In mijn familie zijn we geen familiemensen en zien we elkaar soms een half jaar niet. Ik vind het heerlijk, geen verplichtingen. Ik moet er ook niet aan denken om weer terug te moeten naar mijn ouders. Ik vind het geweldige mensen die mij keurig op hebben gevoed, maar ik woon er liever niet.
OK, dat vind ik opvallend. Het kan natuurlijk de indruk wekken dat ik óf een Tokkie ben, óf een burgerlulletje. In dat geval snap ik het wel, daar zou ik ook op afknappen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier zou ik dus ook op afknappen, op iemand die al zo jong gaat samenwonen en meteen uit huis. (nog afgezien van het "geen familiemensen zijn")
Dat dus, ik wordt binnenkort ook 25 en woon nog thuis... maar goed ik zie mijn ouders desondanks minder vaak dan mensen die op kamers wonenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben 26 en ga binnenkort het huis uit
Ik vind daar niks mis mee. Ik ken wel meer jongens van mn leeftijd die nog thuis wonen. En de ouders waaronder de mijne vinden het prima. Ik betaal ook gewoon mee aan de kost.
Neuh, het is meer dat ik vind dat je eerst op eigen benen moet kunnen staan, dus alleen moet kunnen leven, voordat je gaat samenwonenquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
OK, dat vind ik opvallend. Het kan natuurlijk de indruk wekken dat ik óf een Tokkie ben, óf een burgerlulletje. In dat geval snap ik het wel, daar zou ik ook op afknappen.
Tja dat kan ik me wel voorstellenquote:Ik knap juist weer af op familiemensen. Verschrikkelijk, die verplichtingen, zeker als één van beide partijen (ik dus) er helemaal niet op zit te wachten. Vrienden kies je uit, familie niet. Ik breng dan ook liever tijd door met mensen waarmee ik helemaal op één lijn zit. Dat is helaas niet mijn familie, hoewel ik ze natuurlijk zeer vriendelijke mensen vind. Ik voel me echter niet erg verbonden met hun.
Op eigen benen kunnen staan slaat nergens op, want ik ken een hoop jongens en meisjes die héél snel "volwassen" wilde worden en snel het huis uit wilde en er vervolgens financieel een puinhoop van hebben gemaakt.... of gewoon met eten altijd bijna andere studenthuizen aanklopte en andere huisgenoten boodschappen lieten doen....quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Neuh, het is meer dat ik vind dat je eerst op eigen benen moet kunnen staan, dus alleen moet kunnen leven, voordat je gaat samenwonen.
[..]
Tja dat kan ik me wel voorstellen. Voor familiemensen is familiecontact gewoon leuk, geen verplichting.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef Tinkepink het volgende:
Zo een afknapper als een man na zijn 20e nog thuiswoont. Als je studeert hoor je op kamers (vind ik. Wel zelf betalen natuurlijk!), als je werkt kan je je eigen woonruimte makkelijk betalen. Wat doe je dan nog in hotel mama?
Inderdaad, mijn moeder zei juist dat we ons geld moesten sparen en wilde niks aannemen van ons.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef walk-man het volgende:
kostgeld
gierige nederlanders. ben zelf ook nederlander daar niet van,maar mijn ouders zouden nooit geld vragen van mij.
Klopt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 03:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik mag niet in mn eigen huis wonen als ik niet wil overkomen als een loser?
Je kan ook op kamers gaan. Er zijn genoeg opties om zelfstandig te worden en te weinig excuses. Zeg maar gerust geen enkel excuus. Je bent gewoon zielig als je na je 20e nog thuiswoont. Zielig met de hoofdletter Z.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:22 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Tuurlijk
Op je 20e heb je ook meteen een baan waarmee je een woning kan betalen + alle vaste lasten + het feit dat je elk weekend wil stappen
Wat is er mis met nog een paar jaar sparen zodat je meteen je huis kan inrichten en een buffertje hebt opgebouwd?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:19 schreef l3laster het volgende:
[..]
Dat dus, ik wordt binnenkort ook 25 en woon nog thuis...
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je kan ook op kamers gaan. Er zijn genoeg opties om zelfstandig te worden en te weinig excuses. Zeg maar gerust geen enkel excuus. Je bent gewoon zielig als je na je 20e nog thuiswoont. Zielig met de hoofdletter Z.
Dat is dan weer wel Zielig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:32 schreef seasushi het volgende:
Ik ken meerdere mannen die op hun 44! nog thuis wonen. prima baan (advocaat, of iets hoogs bij de gemeente) als je ze vraagt waarom ze nooit zelfstandig zijn gaan wonen komen ze niet verder als "het is wel makkelijk"
Ik noem leven op de IBG (of hoe het nu ook weer heet) niet bepaald onafhankelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:53 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet moeiteloos... maar om aan te tonen dat het geen noodzaak is om thuis te blijven zoals sommigen hier zeggen. Als je wil kán je weg.
En wederom, geld en gemak verkiezen boven onafhankelijk... rare mentaliteit. Liever zelf verantwoordelijk voor een studieschuld dan op mijn ouders zak teren.
tja, dat jij op je 16e het huis uit bent getrapt bent door je ouders omdat je gewoon een kut kind ben dunno maar moet je het niet gooien op je eigen zogenaamde zelfstandigheid....quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je kan ook op kamers gaan. Er zijn genoeg opties om zelfstandig te worden en te weinig excuses. Zeg maar gerust geen enkel excuus. Je bent gewoon zielig als je na je 20e nog thuiswoont. Zielig met de hoofdletter Z.
Ik had het dan ook niet over studentenhuizen en over mensen die er een financiele puinhoop van hebben gemaaktquote:Op donderdag 15 juli 2010 11:23 schreef l3laster het volgende:
[..]
Op eigen benen kunnen staan slaat nergens op, want ik ken een hoop jongens en meisjes die héél snel "volwassen" wilde worden en snel het huis uit wilde en er vervolgens financieel een puinhoop van hebben gemaakt.... of gewoon met eten altijd bijna andere studenthuizen aanklopte en andere huisgenoten boodschappen lieten doen....
Don't feed the troll.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:28 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja, dat jij op je 16e het huis uit bent getrapt bent door je ouders omdat je gewoon een kut kind ben dunno maar moet je het niet gooien op je eigen zogenaamde zelfstandigheid....
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:30 schreef escalatie het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn moeder zei juist dat we ons geld moesten sparen en wilde niks aannemen van ons.
Wel betaalde ik toen het internet (als grootverbruiker) en nam af en toe een lekker stukje vlees of een toetje mee.
Kanker, wat triest.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:32 schreef seasushi het volgende:
Ik ken meerdere mannen die op hun 44! nog thuis wonen. prima baan (advocaat, of iets hoogs bij de gemeente) als je ze vraagt waarom ze nooit zelfstandig zijn gaan wonen komen ze niet verder als "het is wel makkelijk"
Nu komt Friek_ wat ongenuanceerd uit de hoek, maar waarom is het raar om het te gooien op 'zelfstandigheid'? Op jezelf gaan wonen brengt over het algemeen namelijk wel een grote mate van zelfstandigheid met zich mee. Dat kan ik over de meeste mensen die lang thuis blijven wonen - uitzonderingen daargelaten - niet zeggen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:28 schreef l3laster het volgende:
[..]
tja, dat jij op je 16e het huis uit bent getrapt bent door je ouders omdat je gewoon een kut kind ben dunno maar moet je het niet gooien op je eigen zogenaamde zelfstandigheid....
Een hok vol beschimmelde pizzadozen, lege bierblikjes en colaflessen, stapels afwas en andere troep. En eens in de week - als dat al gebeurd - met de vieze was naar mams. Nou dan ben je lekker zelfstandig hoor.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:39 schreef bluejean het volgende:
Studeren betekent wat mij betreft gewoon: het huis uit. Mannen die verklaren nog thuis te wonen omdat ze 'het niet kunnen betalen' - gepaard met het nodige zelfmedelijden ('ik wil wel, maar het kan echt niet, want ik studeer nog.') - vind ik maar niks. Vooral diegenen alles door moeders laten doen. Beetje ballen en zelfstandigheid hoor.
Ah gut, voel je je aangesproken? Jouw 'genuanceerde' situatieschets geldt voor alle uitwonende mannen inderdaadquote:Op donderdag 15 juli 2010 14:15 schreef Techno het volgende:
[..]
Een hok vol beschimmelde pizzadozen, lege bierblikjes en colaflessen, stapels afwas en andere troep. En eens in de week - als dat al gebeurd - met de vieze was naar mams. Nou dan ben je lekker zelfstandig hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |