abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:16:15 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84017278
Het is ook deels economie....

Hier in de VS bijvoorbeeld wonen ook steeds meer studenten weer thuis, omdat er te weinig werk is. Een studiebeurs krijgt men sowieso niet, dus studenten die op kamers gaan MOETEN gewoon meestel het hele weekend werken, en soms ook nog door de week een avond om het kunnen te betalen..... donderdag, vrijdag en zaterdag op studiebeursgeld gaan zuipen, dat gaat hier sowieso niet.

Maar als die baantjes er niet zijn door de economie.... kiezen studenten dus steeds vaker voor een lokale universiteit waar ze gemakkelijk heen kunnen vanuit het ouderlijke huis.

Wat betreft ik: Ik vertrok kort na mijn 23e verjaardag. Ging samenwonen toen ik 24 werd, trouwde laat in mijn 25e jaar (anderhalf jaar na samenwonen), en op mijn 28e vertrok ik uit Nederland naar de VS.... zelfstandiger kan bijna niet.

Heb wel een paar maandjes bij HAAR ouders gewoond, om ons te kunnen settelen in de VS, maar zodra ik een baan had waren we meteen weg.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84017370
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:16 schreef maartena het volgende:

Heb wel een paar maandjes bij HAAR ouders gewoond, om ons te kunnen settelen in de VS, maar zodra ik een baan had waren we meteen weg.
Tof

Hoelang heeft het geduurd in welk vakgebied, om een baan te vinden als ik vragen mag.
Lambo of Rekt
pi_84017460
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:13 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Eh, ja? Niet thuis is op elke plaats behalve bij je ouders.
En alstie onder de spoorbrug woont?
Lambo of Rekt
pi_84017520
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

En alstie onder de spoorbrug woont?
Prima ik ken een jongen die een tijdje onder een brug woonde, en die is bijzonder zelfstandig. Z'n eigen wietplantage enzo, goed voor elkaar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:22:02 #105
244933 trovey
Nachtoele
pi_84017536
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:44 schreef Supersoep het volgende:
Ik ben zelf 29 en ik woon nog thuis. Ik draag per maand 20 euro bij aan het eten.

Koopje. Draag je verder nog kostgeld af?

Edit: laat maar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84020953
Hmm, ligt een beetje aan de omstandigheden van het geval, maar over het algemeen vind ik dat je het huis uit moet gaan als je een vaste baan hebt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:23:07 #107
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84021086
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Prima ik ken een jongen die een tijdje onder een brug woonde, en die is bijzonder zelfstandig. Z'n eigen wietplantage enzo, goed voor elkaar
Zal teminste geen last hebben van zijn buren die elke nacht wakker worden als de ventilator aangaat
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:24:35 #108
244933 trovey
Nachtoele
pi_84021165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef Fascination het volgende:
Hmm, ligt een beetje aan de omstandigheden van het geval, maar over het algemeen vind ik dat je het huis uit moet gaan als je een vaste baan hebt.

Of nadat je even hebt kunnen sparen voor een inrichting als je meteen in een appartement/huisje wilt beginnen i.,p.v. een kamer (althans zo heb ik het gedaan ). Uiteraard wel kostgeld gegeven aan mijn ouders in de tijd dat ik nog thuis woonde want voor niets gaat de zon op.
Optimist tot in de kist
pi_84075989
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:24 schreef Supersoep het volgende:
Wat zijn er toch aardige mensen in R&P.

Ik dacht, ik zal even zeggen dat ik op m'n 29e nog steeds thuis woon en dat ik eigenlijk m'n ouders uitbuit, maar de reacties blijven lief doch vragend.

De realiteit is dat ik 23 ben en op kamers in Gent zit. Heb m'n ouders nu al twee maanden niet meer gezien en dat vind ik prima.

Toch zou ik zelf ook mensen niet veroordelen die op late leeftijd nog bij hun ouders wonen. Ooit een collega gehad tijdens een uitzendbaantje die tegen de 30 tikte en nog vrolijk bij z'n moeder woonde. Het was toegegeven ook een beetje een sulletje, ik had hem eerst niet ouder geschat dan misschien 17.
Lul
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 15 juli 2010 @ 01:42:16 #110
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_84076026
Dat hangt niet alleen van de leeftijd af, maar ook de persoonlijke omstandigheden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 15 juli 2010 @ 02:02:53 #111
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_84076261
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:13 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Eh, ja? Niet thuis is op elke plaats behalve bij je ouders.
Wat vind je dan het grote verschil tussen op kamers wonen en thuis wonen. Veruit de meeste studenten op kamers zijn veruit van 'zelfstandig', de ouders betalen vaak mee en verder kunnen ze zonder stufi/lening niet rondkomen. Wat is dan nog het grote verschil?
Ook geen sig dus
pi_84076782
Mensen die thuiswonen zijn gewoon afhankelijk, lui, inferieur en totaal niet ontwikkeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2010 11:46:55 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 03:31:48 #113
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_84076874
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 03:06 schreef Friek_ het volgende:
Mensen die thuiswonen zijn gewoon onafhankelijk, lui, inferieur en totaal niet ontwikkeld.
Ja, en mensen die op kosten van hun ouders op kamers wonen zijn elitair, geforceerd sociaal en smerig. Leuke discussie zo
Ook geen sig dus
pi_84076887
quote:
Mensen die thuiswonen zijn gewoon onafhankelijk, lui, inferieur en totaal niet ontwikkeld.
Ik mag niet in mn eigen huis wonen als ik niet wil overkomen als een loser?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 15 juli 2010 @ 05:26:21 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84077151
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 03:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ligt er misschien aan of het inderdaad je eigen huis is...
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 15 juli 2010 @ 05:28:47 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84077160
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:18 schreef EggsTC het volgende:
Tof

Hoelang heeft het geduurd in welk vakgebied, om een baan te vinden als ik vragen mag.
5 maanden, het was in 2002.... en na 9/11 waren ze opeens niet zo happig meer op het aannemen van een immigrant.

Binnen 6 maanden na aankomst hadden we een eigen plek in ieder geval.

In de IT sector trouwens.
-
pi_84077254
quote:
Zoiets heet afhankelijk, afhankelijk!

Of jij ziet het natuurlijk in een andere context. Dan klopt het wel!
Sowieso schrijf je zo.
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:15:36 #118
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_84077381
Zo een afknapper als een man na zijn 20e nog thuiswoont. Als je studeert hoor je op kamers (vind ik. Wel zelf betalen natuurlijk!), als je werkt kan je je eigen woonruimte makkelijk betalen. Wat doe je dan nog in hotel mama?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_84077415
Ik ben op mijn 19e vertrokken om te gaan samenwonen en doe dat nu nog steeds. Ik had daarvoor al mijn eigen leven thuis, er werd al vroeg van mij gevraagd om, als ik iets wilde, dat zelf maar te betalen. Had dus eigen TV, internetaansluiting, PC, betaalde al mijn eigen kleding en verzekeringen, dat soort zaken. Ik betaalde dus ook geen kostgeld, dat vond mijn moeder onzin aangezien ik al het grootste deel van mijn eigen uitgaven beheerde. De enige uitgave die zij voor mij deed was het eten. En of ze nu voor 4 of voor 5 personen kookte deed er niet zo veel toe.

Ik kom nu bijna nooit meer 'thuis', ook al woon ik op 5 kilometer afstand. In mijn familie zijn we geen familiemensen en zien we elkaar soms een half jaar niet. Ik vind het heerlijk, geen verplichtingen. Ik moet er ook niet aan denken om weer terug te moeten naar mijn ouders. Ik vind het geweldige mensen die mij keurig op hebben gevoed, maar ik woon er liever niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mystikvm op 15-07-2010 07:53:38 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:27:01 #120
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84077427
wat mij betreft tot zijn moeder dood gaat of naar een verzorgingshuis want dan woont ie zelfstandig
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:22:59 #121
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84077900
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef Tinkepink het volgende:
Zo een afknapper als een man na zijn 20e nog thuiswoont. Als je studeert hoor je op kamers (vind ik. Wel zelf betalen natuurlijk!), als je werkt kan je je eigen woonruimte makkelijk betalen. Wat doe je dan nog in hotel mama?
Tuurlijk

Op je 20e heb je ook meteen een baan waarmee je een woning kan betalen + alle vaste lasten + het feit dat je elk weekend wil stappen

Wat is er mis met nog een paar jaar sparen zodat je meteen je huis kan inrichten en een buffertje hebt opgebouwd?
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:34:10 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84078045
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben op mijn 19e vertrokken om te gaan samenwonen en doe dat nu nog steeds. Ik had daarvoor al mijn eigen leven thuis, er werd al vroeg van mij gevraagd om, als ik iets wilde, dat zelf maar te betalen. Had dus eigen TV, internetaansluiting, PC, betaalde al mijn eigen kleding en verzekeringen, dat soort zaken. Ik betaalde dus ook geen kostgeld, dat vond mijn moeder onzin aangezien ik al het grootste deel van mijn eigen uitgaven beheerde. De enige uitgave die zij voor mij deed was het eten. En of ze nu voor 4 of voor 5 personen kookte deed er niet zo veel toe.

Ik kom nu bijna nooit meer 'thuis', ook al woon ik op 5 kilometer afstand. In mijn familie zijn we geen familiemensen en zien we elkaar soms een half jaar niet. Ik vind het heerlijk, geen verplichtingen. Ik moet er ook niet aan denken om weer terug te moeten naar mijn ouders. Ik vind het geweldige mensen die mij keurig op hebben gevoed, maar ik woon er liever niet.
Hier zou ik dus ook op afknappen, op iemand die al zo jong gaat samenwonen en meteen uit huis . (nog afgezien van het "geen familiemensen zijn")
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:38:31 #123
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_84078110
Ik snakte er ook naar alles zelf te regelen. Een eigen plekje waar ik me thuis kon voelen. Dat deed ik bij mij ouders ook, maar wilde wat meer voor mezelf. Ik hoefde niets bij te dragen thuis, dus dat was wel mazzel. Op financieel gebied had thuiswonen een stuk makkelijker geweest, maar anders kon ik nog niet met geld omgaan

Om even op de OP terug te komen. Omdat ik een eigen plek heb, vond ik het niet erg om iemand te hebben die nog thuis woonde. Maar ik zou daardoor niet zo snel bij diegene thuis komen (helemaal niet als je alleen maar aan het daten bent). Het is geen breekpunt, maar het is wel fijn als iemand zijn eigen plekje heeft. Ik wil namelijk ook wel eens ergens anders zitten dan in mijn eigen huis. En dan ga ik helemaal uit van de OP.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:40:06 #124
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_84078136
Ik ben overigens op mijn 20 het huis uitgegaan om te gaan samenwonen, een jaar later kwam ik weer terug. Weer een jaar later ben ik een paar maanden weg geweest en een paar maanden daarna ben ik alleen een huisje ingetrokken. Teruggaan was overigens helemaal niet zo'n probleem als iedereen mij voor gewaarschuwd had.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_84079515
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier zou ik dus ook op afknappen, op iemand die al zo jong gaat samenwonen en meteen uit huis . (nog afgezien van het "geen familiemensen zijn")
OK, dat vind ik opvallend. Het kan natuurlijk de indruk wekken dat ik óf een Tokkie ben, óf een burgerlulletje. In dat geval snap ik het wel, daar zou ik ook op afknappen.

Ik knap juist weer af op familiemensen. Verschrikkelijk, die verplichtingen, zeker als één van beide partijen (ik dus) er helemaal niet op zit te wachten. Vrienden kies je uit, familie niet. Ik breng dan ook liever tijd door met mensen waarmee ik helemaal op één lijn zit. Dat is helaas niet mijn familie, hoewel ik ze natuurlijk zeer vriendelijke mensen vind. Ik voel me echter niet erg verbonden met hun.
pi_84080823
Ik ben nu 30 en woon ook nog thuis. Heb als het ware gewoon mijn eigen appartement op zolder. Op dit moment wordt ons nieuwbouwhuis gebouwd. Dat zou eerst anderhalf jaar geleden al klaar zijn geweest, maar door de crisis is dat wat uitgesteld (verkoop was niet genoeg om te beginnen met bouwen).

Mijn vriendin is ook pas een jaar klaar met studeren (zij is 23) en we wilde samen een huis kopen dus vond ik het ook een beetje zonde om wat voor een jaartje of wat (we dachten eind 2008 daar te wonen). Dus al met al heeft het wat vertraging opgelopen. Maar ja ik spaar wel erg veel nu dus dat is wel gunstig. Zelf deed ik ook al lang over mijn studie dus ik was sowieso al 26 toen ik zelf klaar was.
pi_84082368
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:28 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben 26 en ga binnenkort het huis uit

Ik vind daar niks mis mee. Ik ken wel meer jongens van mn leeftijd die nog thuis wonen. En de ouders waaronder de mijne vinden het prima. Ik betaal ook gewoon mee aan de kost.
Dat dus, ik wordt binnenkort ook 25 en woon nog thuis... maar goed ik zie mijn ouders desondanks minder vaak dan mensen die op kamers wonen

Verder vind ik het geen issue. Ik werk en studeer nog en moet gewoon bijdrage doen in huishouden (en dat van de oma's die wat hulp behoevend zijn) geen probleem mee. Maar zodra ik een contract voor onbepaalde tijd krijg ga ik kijken voor een hypotheek en appartement/huisje. Maar op dit moment woon ik 15 mins van me werk fietsen en 25 mins van mijn hogeschool....

dan ben je knetter gek als je dan voor ¤500 ergens op een klein kudt kamertje gaat zitten
I'm not the man you think I am!
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:21:38 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84082451
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

OK, dat vind ik opvallend. Het kan natuurlijk de indruk wekken dat ik óf een Tokkie ben, óf een burgerlulletje. In dat geval snap ik het wel, daar zou ik ook op afknappen.
Neuh, het is meer dat ik vind dat je eerst op eigen benen moet kunnen staan, dus alleen moet kunnen leven, voordat je gaat samenwonen .
quote:
Ik knap juist weer af op familiemensen. Verschrikkelijk, die verplichtingen, zeker als één van beide partijen (ik dus) er helemaal niet op zit te wachten. Vrienden kies je uit, familie niet. Ik breng dan ook liever tijd door met mensen waarmee ik helemaal op één lijn zit. Dat is helaas niet mijn familie, hoewel ik ze natuurlijk zeer vriendelijke mensen vind. Ik voel me echter niet erg verbonden met hun.
Tja dat kan ik me wel voorstellen . Voor familiemensen is familiecontact gewoon leuk, geen verplichting.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84082545
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Neuh, het is meer dat ik vind dat je eerst op eigen benen moet kunnen staan, dus alleen moet kunnen leven, voordat je gaat samenwonen .
[..]

Tja dat kan ik me wel voorstellen . Voor familiemensen is familiecontact gewoon leuk, geen verplichting.
Op eigen benen kunnen staan slaat nergens op, want ik ken een hoop jongens en meisjes die héél snel "volwassen" wilde worden en snel het huis uit wilde en er vervolgens financieel een puinhoop van hebben gemaakt.... of gewoon met eten altijd bijna andere studenthuizen aanklopte en andere huisgenoten boodschappen lieten doen....
pi_84082626
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:15 schreef Tinkepink het volgende:
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:30:25 #131
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_84082810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef walk-man het volgende:
kostgeld
gierige nederlanders. ben zelf ook nederlander daar niet van,maar mijn ouders zouden nooit geld vragen van mij.
Inderdaad, mijn moeder zei juist dat we ons geld moesten sparen en wilde niks aannemen van ons.
Wel betaalde ik toen het internet (als grootverbruiker) en nam af en toe een lekker stukje vlees of een toetje mee.
pi_84082876
Ik ken meerdere mannen die op hun 44! nog thuis wonen. prima baan (advocaat, of iets hoogs bij de gemeente) als je ze vraagt waarom ze nooit zelfstandig zijn gaan wonen komen ze niet verder als "het is wel makkelijk"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_84083493
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 03:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Klopt. Alles boven de 20 is wat in mijn quote staat. Moet je maar op jezelf gaan.
pi_84083579
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:22 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Tuurlijk

Op je 20e heb je ook meteen een baan waarmee je een woning kan betalen + alle vaste lasten + het feit dat je elk weekend wil stappen

Wat is er mis met nog een paar jaar sparen zodat je meteen je huis kan inrichten en een buffertje hebt opgebouwd?
Je kan ook op kamers gaan. Er zijn genoeg opties om zelfstandig te worden en te weinig excuses. Zeg maar gerust geen enkel excuus. Je bent gewoon zielig als je na je 20e nog thuiswoont. Zielig met de hoofdletter Z.
pi_84083630
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:19 schreef l3laster het volgende:

[..]

Dat dus, ik wordt binnenkort ook 25 en woon nog thuis...
!!!

Faal.

Dan heb ik het nog geeneens over het feit dat het 'ik word' is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2010 11:51:19 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:15:28 #136
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84084746
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je kan ook op kamers gaan. Er zijn genoeg opties om zelfstandig te worden en te weinig excuses. Zeg maar gerust geen enkel excuus. Je bent gewoon zielig als je na je 20e nog thuiswoont. Zielig met de hoofdletter Z.

meen je dit nu serieus of eehh...

Ga toch terug naar de jaren '50, (trouwen op je 18e en snel het huis uit)
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:16:41 #137
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84084796
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:32 schreef seasushi het volgende:
Ik ken meerdere mannen die op hun 44! nog thuis wonen. prima baan (advocaat, of iets hoogs bij de gemeente) als je ze vraagt waarom ze nooit zelfstandig zijn gaan wonen komen ze niet verder als "het is wel makkelijk"
Dat is dan weer wel Zielig.
pi_84085717
Studeren betekent wat mij betreft gewoon: het huis uit. Mannen die verklaren nog thuis te wonen omdat ze 'het niet kunnen betalen' - gepaard met het nodige zelfmedelijden ('ik wil wel, maar het kan echt niet, want ik studeer nog.') - vind ik maar niks. Vooral diegenen alles door moeders laten doen. Beetje ballen en zelfstandigheid hoor.
pi_84086603
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:53 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Niet moeiteloos... maar om aan te tonen dat het geen noodzaak is om thuis te blijven zoals sommigen hier zeggen. Als je wil kán je weg.

En wederom, geld en gemak verkiezen boven onafhankelijk... rare mentaliteit. Liever zelf verantwoordelijk voor een studieschuld dan op mijn ouders zak teren.
Ik noem leven op de IBG (of hoe het nu ook weer heet) niet bepaald onafhankelijk . Maar dat terzijde.

Ik ben zelf op mijn 21ste het huis uitgegaan. Ik ging toen samenwonen met mijn fulltime werkende vriend (toen 24), ik studeerde nog. Als we niet hadden besloten te gaan samenwonen, was ik toen op kamers gegaan. Ik hoefde van mijn ouders niet weg ofzo (ook geen kostgeld oid te betalen zolang ik nog studeerde), maar ik wilde zelf graag onafhankelijk zijn. Voor jezelf zorgen, alles zelf regelen etc.

Ik snap echt mensen niet die na hun opleiding/studie nog thuis bleven wonen. Zolang je nog studeert, ok, het is tenslotte veel goedkoper en makkelijker, maar daarna... Als ik een jongen zou ontmoeten waar ik eventueel een relatie mee zou willen beginnen, en hij blijkt 25+ te zijn en nog thuis te wonen, zou dat toch een behoorlijke afknapper zijn.
pi_84087799
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

tja, dat jij op je 16e het huis uit bent getrapt bent door je ouders omdat je gewoon een kut kind ben dunno maar moet je het niet gooien op je eigen zogenaamde zelfstandigheid....
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:31:38 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84087922
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:23 schreef l3laster het volgende:

[..]

Op eigen benen kunnen staan slaat nergens op, want ik ken een hoop jongens en meisjes die héél snel "volwassen" wilde worden en snel het huis uit wilde en er vervolgens financieel een puinhoop van hebben gemaakt.... of gewoon met eten altijd bijna andere studenthuizen aanklopte en andere huisgenoten boodschappen lieten doen....
Ik had het dan ook niet over studentenhuizen en over mensen die er een financiele puinhoop van hebben gemaakt .
Een gedicht over Maanvis
pi_84088310
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:28 schreef l3laster het volgende:

[..]

tja, dat jij op je 16e het huis uit bent getrapt bent door je ouders omdat je gewoon een kut kind ben dunno maar moet je het niet gooien op je eigen zogenaamde zelfstandigheid....
Don't feed the troll.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:39:56 #143
244933 trovey
Nachtoele
pi_84088321
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:30 schreef escalatie het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn moeder zei juist dat we ons geld moesten sparen en wilde niks aannemen van ons.
Wel betaalde ik toen het internet (als grootverbruiker) en nam af en toe een lekker stukje vlees of een toetje mee.

Wat betreft kostgeld....ik vind het niets meer dan normaal dat als je nog thuis woont en je hebt gewoon een baan je je bijdrage levert aan het huishouden en dat betekent behalve de handen uit de mouwen steken in het huishouden ook een financiele bijdrage aan de huishouden (je ouders krijgen immers ook geen kinderbijslag meer) ....mijn ouders hadden het op dat moment hard genoeg nodig (vader was net 100% afgekeurd i.v.m. een lichamelijke ziekte) en ik kon het makkelijk doen en daarnaast nog ruim sparen dus dat kostgeld afdragen onzin zou zijn of wat met gierigheid te maken heeft vind ik dan weer onzin.
Optimist tot in de kist
pi_84088966
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:32 schreef seasushi het volgende:
Kanker, wat triest.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_84089713
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:28 schreef l3laster het volgende:

[..]

Nu komt Friek_ wat ongenuanceerd uit de hoek, maar waarom is het raar om het te gooien op 'zelfstandigheid'? Op jezelf gaan wonen brengt over het algemeen namelijk wel een grote mate van zelfstandigheid met zich mee. Dat kan ik over de meeste mensen die lang thuis blijven wonen - uitzonderingen daargelaten - niet zeggen.
pi_84090062
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:39 schreef bluejean het volgende:
Studeren betekent wat mij betreft gewoon: het huis uit. Mannen die verklaren nog thuis te wonen omdat ze 'het niet kunnen betalen' - gepaard met het nodige zelfmedelijden ('ik wil wel, maar het kan echt niet, want ik studeer nog.') - vind ik maar niks. Vooral diegenen alles door moeders laten doen. Beetje ballen en zelfstandigheid hoor.
Een hok vol beschimmelde pizzadozen, lege bierblikjes en colaflessen, stapels afwas en andere troep. En eens in de week - als dat al gebeurd - met de vieze was naar mams. Nou dan ben je lekker zelfstandig hoor.
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:29:39 #147
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_84090743
Een paar jaar terug was er een documentaire bij HollandDoc over mensen die ook op latere leeftijd nog bij hun ouders wonen. Man van 80 bij zijn moeder van 100. Bijzonder vermakelijk.

Hoppa, gevonden: http://player.omroep.nl/?aflID=8030158
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_84090997
Waarom gaat het hoofdzakelijk over mannen? Vrouwen zijn ook veel aantrekkelijker als ze op zichzelf wonen.

Ik woon sinds m'n 20e op mezelf en moet er niet aan denken op m'n 23e nog thuis te wonen. Mocht ik ooit kinderen krijgen dan trap ik ze ook gewoon het huis uit op die leeftijd.

De mensen die ik ken die nog thuiswonen missen toch een bepaalde mindset die ik wel belangrijk vind. Ik begrijp dan ook dat een uitwonende man een pre heeft boven een thuiswonende. Voor vrouwen geldt dus hetzelfde. Bovendien zijn er natuurlijk ook andere voordelen aan een eigen plekje
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_84091017
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:15 schreef Techno het volgende:

[..]

Een hok vol beschimmelde pizzadozen, lege bierblikjes en colaflessen, stapels afwas en andere troep. En eens in de week - als dat al gebeurd - met de vieze was naar mams. Nou dan ben je lekker zelfstandig hoor.
Ah gut, voel je je aangesproken? Jouw 'genuanceerde' situatieschets geldt voor alle uitwonende mannen inderdaad . Hoe dan ook, (zelfs) dat noem ik inderdaad zelfstandiger dan die kerels die hun bammetjes laten smeren en sokken laten wassen door moeders, ja.
pi_84091037
Mijn vriend is 24 en woont nog thuis. Wij zijn 4,5 jaar bij elkaar en ik heb reeds een eigen huis, maar soit, gaat prima zo! Hij werkt tevens al 4 jaar fulltime en draagt niks bij thuis. Dat zouden zijn ouders nooit willen. Samenwonen zien we nog niet echt zitten, ons leven bevalt prima zo! Beiden hebben we een erg goede relatie met zijn ouders en ik slaap er geregeld. Over een aantal jaren maar eens kijken naar een huis voor ons zelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')