abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:48:05 #76
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_84002178
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan heb jij dus echt panisch gezocht en wilde je echt heel graag uit huis .
En ik wil eigenlijk een huisje met een tuin dus vandaar nog een reden (naast het feit dat appartementen in mijn woonplaats niet in waarde vermeerderen) dat ik een kleine eensgezinswoning wil kopen . En totdat ik dat kan betalen blijf ik wel huren.
Ik wilde graag uit huis omdat ik me volwassen voelde en dat daar gewoon op eigen benen staan bij hoort. Voor jezelf koken al je financieen zelf regelen etc. Ik snap niet dat een volwassen kerel onder zijn moeders vleugels blijft eerlijk gezegd.

Ik heb niet panisch gezocht, ik heb gewoon wat verstandige lijntjes uitgezet.

En ik denk dat dat vaak het probleem is - denken dat je direct alles moet hebben dat je uiteindelijk wilt. Verwendheid eigenlijk.

Bovendien ben ik van mening dat je ouders op een gegeven moment ook wat privacy en rust verdienen, hoe graag ze ook voor je zorgen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:51:21 #77
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_84002371
Dat je tijdens je studententijd nog niet een eengezinswoning kan kopen lijkt me ook normaal en als je dat verwacht van je partner kun je lang blijven wachten denk ik.

Ik zoek in een partner vooral iemand die ongeveer dezelfde dingen belangrijk vindt als ik en als iemand bij zn ouders blijft wonen omdat hij dat wel makkelijk vindt lijkt me dat niet overeen komen.
Mijn vriend woonde 2 maanden bij zn ouders toen ik hem leerde kennen omdat dat even zo gelopen was maar dat vind ik al weer heel iets anders.

Ik zie mijn ouders dol graag maar ben ook blij om te zien dat ze eindelijk ook weer eens echt tijd voor zichzelf hebben.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:55:22 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84002591
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:48 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik wilde graag uit huis omdat ik me volwassen voelde en dat daar gewoon op eigen benen staan bij hoort. Voor jezelf koken al je financieen zelf regelen etc. Ik snap niet dat een volwassen kerel onder zijn moeders vleugels blijft eerlijk gezegd.

Ik heb niet panisch gezocht, ik heb gewoon wat verstandige lijntjes uitgezet.
Tja, niet iedereen weet de juiste wegen denk ik dan .
quote:
En ik denk dat dat vaak het probleem is - denken dat je direct alles moet hebben dat je uiteindelijk wilt. Verwendheid eigenlijk.
mja, ik wilde niet in een kutbuurt wonen of in een andere stad. als je dat verwendheid noemt dan is dat je goed recht, maar ik vind van niet .
quote:
Bovendien ben ik van mening dat je ouders op een gegeven moment ook wat privacy en rust verdienen, hoe graag ze ook voor je zorgen.
klopt . maar aan de andere kant toen ik en mijn zusjes net uit huis waren had vooral m'n moeder het daar een beetje moeilijk mee . "Maanvis ik heb teveel eten gekookt, kom je bij ons eten?"
Teveel eten gekookt, yeah right .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:01 #79
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84002706
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef JK het volgende:
Met je 25e moet je toch wel uit huis zijn vind ik. Zelf op m'n 23e de sleutel gehad en vlak na mn 24e verjaardag uit huis gegaan omdat ik toen klaar was met klussen.
Als ik later kinderen zou hebben, schrijf ik ze op hun 18e in voor een huurwoning en op hun 25e moeten ze echt op hun eigen benen staan. Mensen die op hun 30e nog thuis wonen snap ik écht niet en ik heb redelijk wat kennissen en vrienden van rond die leeftijd (jonger of ouder) die nog thuis wonen... altijd raar met verjaardagen om daar binnen te komen omdat de ouders er dan ook nog bij zitten om alles in goede banen te leiden.

Gun je ouders ook eens een beetje privacy en hun eigen leven mag je ze ook wel weer teruggeven.

Maargoed, dat is mijn mening als man, ik denk dat vrouwen als ze met een jongen/man mee naar huis gaan ook niet 's ochtends door de moeder willen worden gevraagd of hun zoon nou een goed dekhengst is of niet.
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik heb een neef van 30+ en die woont ook nog bij paps en mams thuis.

Nooit samengewoond met een vriendin oid. Heeft een redelijk goede baan, gaat bijna nooit op vakantie dus geld zat zou je zeggen.

Uitvreter!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 15:58:48 #80
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_84002745
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tja, niet iedereen weet de juiste wegen denk ik dan .
[..]

mja, ik wilde niet in een kutbuurt wonen of in een andere stad. als je dat verwendheid noemt dan is dat je goed recht, maar ik vind van niet .
[..]

klopt . maar aan de andere kant toen ik en mijn zusjes net uit huis waren had vooral m'n moeder het daar een beetje moeilijk mee . "Maanvis ik heb teveel eten gekookt, kom je bij ons eten?"
Teveel eten gekookt, yeah right .
Ik vind het verwend als een alleenstaand jong iemand niet met minder dan een eensgezinswoning kan leven ja Je geeft zelf al aan dat je best iets anders kan betalen maar dta je dan niet genoeg winst maakt

En elke ouder vindt dat lastig, de mijne ook. Maar uiteindelijk is het voor beide kanten leerzaam en ook beter voor de onderlinge band in het algemeen gesproken.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:01:36 #81
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_84002869
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind het verwend als een alleenstaand jong iemand niet met minder dan een eensgezinswoning kan leven ja Je geeft zelf al aan dat je best iets anders kan betalen maar dta je dan niet genoeg winst maakt

En elke ouder vindt dat lastig, de mijne ook. Maar uiteindelijk is het voor beide kanten leerzaam en ook beter voor de onderlinge band in het algemeen gesproken.
appartement vind ik wel mooi at voor een starter.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:05:13 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84003046
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind het verwend als een alleenstaand jong iemand niet met minder dan een eensgezinswoning kan leven ja
Nu haal je mijn huidige situatie en de situatie voordat ik uit huis ging door elkaar .
quote:
Je geeft zelf al aan dat je best iets anders kan betalen maar dta je dan niet genoeg winst maakt
Ik huur nu sociaal een etagewoning. Maar andere opties dan niet betaalbaar particulier of naar een andere stad of kutbuurt of een 4x3 kamertje ergens in een ranzige studentenflat waren er niet .
quote:
Zeker weten .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84003923
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef saaw het volgende:
Ik zoek in een partner vooral iemand die ongeveer dezelfde dingen belangrijk vindt als ik en als iemand bij zn ouders blijft wonen omdat hij dat wel makkelijk vindt lijkt me dat niet overeen komen.
Mijn vriend woonde 2 maanden bij zn ouders toen ik hem leerde kennen omdat dat even zo gelopen was maar dat vind ik al weer heel iets anders.
Ik zoek iemand die in een dorp woont. Stadsmensen zijn zo

* Kper_Norci Streept saaw van zijn lijstje
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:08:55 #84
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84011550
Wat is er gebeurd met op kamers gaan, een extra bijbaan nemen, een studieschuld aangaan? Hoezo noodzaak?
Wat zou je dan doen als je ouders je eruit schoppen of, god forbid, ze iets overkomt en er valt niks te erven.. ga je dan in een kartonnen doos slapen?

Het is gewoon geld en gemak verkiezen boven het principe van onafhankelijkheid.

Moet iedereen zelf weten maar erg aantrekkelijk vindt ik zo´n type man niet En die ouders die hun kind niet de grote wereld in sturen snap ik al helemaal niet.
pi_84012171
Wat zijn er toch aardige mensen in R&P.

Ik dacht, ik zal even zeggen dat ik op m'n 29e nog steeds thuis woon en dat ik eigenlijk m'n ouders uitbuit, maar de reacties blijven lief doch vragend.

De realiteit is dat ik 23 ben en op kamers in Gent zit. Heb m'n ouders nu al twee maanden niet meer gezien en dat vind ik prima.

Toch zou ik zelf ook mensen niet veroordelen die op late leeftijd nog bij hun ouders wonen. Ooit een collega gehad tijdens een uitzendbaantje die tegen de 30 tikte en nog vrolijk bij z'n moeder woonde. Het was toegegeven ook een beetje een sulletje, ik had hem eerst niet ouder geschat dan misschien 17.
Ron Paul 2012
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:30:52 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_84012412
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:24 schreef Supersoep het volgende:
Ik dacht, ik zal even zeggen dat ik op m'n 29e nog steeds thuis woon en dat ik eigenlijk m'n ouders uitbuit, maar de reacties blijven lief doch vragend.
Trollen in een serieus topic.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_84012472
Ron Paul 2012
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:39:41 #88
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84012761
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:08 schreef Vandaag... het volgende:
Wat is er gebeurd met op kamers gaan, een extra bijbaan nemen, een studieschuld aangaan? Hoezo noodzaak?
Wat zou je dan doen als je ouders je eruit schoppen of, god forbid, ze iets overkomt en er valt niks te erven.. ga je dan in een kartonnen doos slapen?

Het is gewoon geld en gemak verkiezen boven het principe van onafhankelijkheid.

Moet iedereen zelf weten maar erg aantrekkelijk vindt ik zo´n type man niet En die ouders die hun kind niet de grote wereld in sturen snap ik al helemaal niet.
Moeiteloos een enorme schuld aangaan vs thuis wonen.. Nou dat is geen moeilijke keuze hoor
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:53:14 #89
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84013344
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:39 schreef fs180 het volgende:

[..]

Moeiteloos een enorme schuld aangaan vs thuis wonen.. Nou dat is geen moeilijke keuze hoor
Niet moeiteloos... maar om aan te tonen dat het geen noodzaak is om thuis te blijven zoals sommigen hier zeggen. Als je wil kán je weg.

En wederom, geld en gemak verkiezen boven onafhankelijk... rare mentaliteit. Liever zelf verantwoordelijk voor een studieschuld dan op mijn ouders zak teren.
pi_84013589
tot maximaal 25 jaar, daarna wordt het toch wel tragisch.
Of hij moet een erg goede reden hebben.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:05:10 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_84013899
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

Voorspelbaar

Zitten er toevallig ook buitenlanders onder ons, bij de thuisblijvers? Ik heb namelijk het idee dat die vaak langer thuis blijven wonen, ik heb een aantal keer van turkse jongeren gehoord dat zij toch echt nieteens aan moeten denken om rond hun 20e te vertrekken..
Op Curacao is het normaal dat kinderen tot ver in hun twintigste thuis blijven wonen. In ieder geval totdat ze een goede baan hebben gekregen en alles zelf kan betalen. Maar op Curacao zijn de kinderen niet zo zelfstandig als in Nederland. Het is niet normaal daar dat de meeste jongeren na 14 een vaste bijbaan hebben. Ook krijge je niet zoveel StuFi op Curacao vergeleken met Nederland, waardoor het onmogelijk is om helemaal zelfstandig te overleven zonder een goede baan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:08:40 #92
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84014064
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Op Curacao is het normaal dat kinderen tot ver in hun twintigste thuis blijven wonen. In ieder geval totdat ze een goede baan hebben gekregen en alles zelf kan betalen. Maar op Curacao zijn de kinderen niet zo zelfstandig als in Nederland. Het is niet normaal daar dat de meeste jongeren na 14 een vaste bijbaan hebben. Ook krijge je niet zoveel StuFi op Curacao vergeleken met Nederland, waardoor het onmogelijk is om helemaal zelfstandig te overleven zonder een goede baan.
Externe factoren spelen natuurlijk een grote rol, begrijpelijk. Zit jij nu? Zo ja, weet jij of ze wel graag een eigen huis willen, of wat meer vrijheid zeg maar, of dat echt toekomstdromen zijn?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:13:07 #93
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_84014270
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:08 schreef fs180 het volgende:

[..]

Externe factoren spelen natuurlijk een grote rol, begrijpelijk. Zit jij nu? Zo ja, weet jij of ze wel graag een eigen huis willen, of wat meer vrijheid zeg maar, of dat echt toekomstdromen zijn?
Ik ben in Nederland. Mijn moeder is ook naar Nederland verhuisd om werk te zoeken en ik woon nu ook met haar. Ik was van plan om dit jaar op een studenten kamer te gaan, maar kan niet vanwege geld. Waarschijnlijk wordt het volgende jaar dat ik op kamers ga. Ik betaal maandelijks 250 euro en ik ben 22.

Ik ben ook al eerder hier geweest toen ik 18 was en toen heb ik wel op kamers gewoond. Voor een andere half jaar, zo'n 2-3 maanden voordat ik 20 werd ging ik terug naar Curacao.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_84015015
zo op een jaartje of 23-27 lijkt me wel geschikt. anders heb je naar mijn idee niet genoeg de ruimte om je zelf te ontwikkelen.
Want a job done right? do it your self.
pi_84015021
Ik ben 26 en ga binnenkort het huis uit

Ik vind daar niks mis mee. Ik ken wel meer jongens van mn leeftijd die nog thuis wonen. En de ouders waaronder de mijne vinden het prima. Ik betaal ook gewoon mee aan de kost.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:58:21 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84016423
Hey Supersoep, je bent aan het trollen toch?

Edit; ja dus.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:59:35 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_84016486
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:28 schreef Snyder het volgende:
zo op een jaartje of 23-27 lijkt me wel geschikt. anders heb je naar mijn idee niet genoeg de ruimte om je zelf te ontwikkelen.
Je hebt juist meer ruimte om jezelf te ontwikkelen als je niet meer thuis woont.
Resistance is futile.
pi_84016747
Tot z'n 22e ofzo, maximaal. Tenminste, wat mij betreft mag je thuis blijven wonen voor zolang je wil hoor maar mannen die na hun 20e nog thuis wonen zijn in ieder geval niets voor mij.
pi_84016986
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:05 schreef Breathtaking het volgende:
Tot z'n 22e ofzo, maximaal. Tenminste, wat mij betreft mag je thuis blijven wonen voor zolang je wil hoor maar mannen die na hun 20e nog thuis wonen zijn in ieder geval niets voor mij.
En op kamers staat gelijk aan niet thuis wonen?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_84017174
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:10 schreef Seam het volgende:

[..]

En op kamers staat gelijk aan niet thuis wonen?
Eh, ja? Niet thuis is op elke plaats behalve bij je ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')