Wat niet meer dan logisch is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef Stefan het volgende:
Ze verschuilen zich achter de leverancier dus.
quote:
Klopt, maar dat soort shit kan je verwachten als je het voor de goedkoopste prijs wil hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Toch een kutsysteem, dat er niet meteen tijdens het aanschaffen wordt gekeken of het op voorraad is.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Klopt, maar dat soort shit kan je verwachten als je het voor de goedkoopste prijs wil hebben.
quote:Goedemiddag
Helaas is gebleken dat onze leverancier de door u bestelde camera niet meer kan leveren.
Zij hadden er 3 op voorraad voor deze prijs.
Nu zij door de voorraad heen zijn kunnen wij u deze camera niet meer leveren.
Wilt u deze order annuleren of wilt u een alternatief?
Als u nog vragen heeft verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Bas Bolink
Azerty Verkoop
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:40 schreef smegmanus het volgende:
Lees de voorwaarden eens door zou ik zeggen
Ach ja, het alternatief is waarschijnlijk naar de kantonrechter gaan om dat product op te eisen...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:51 schreef Stefan het volgende:
Ik zie alleen dat mijn vriendin het bedrijf inmiddels heeft gemaild dat ze op basis van de informatie van Azerty ivm niet meer leverbaar de order mogen anulerenDie anulering is ook meteen bevestigd (uiteraard
)
Hoe maak je dat hard?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:56 schreef stevenmac26 het volgende:
Je hebt een koopovereenkomst voor die prijs dus ze moeten hem gewoon leveren
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:55 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ach ja, het alternatief is waarschijnlijk naar de kantonrechter gaan om dat product op te eisen...
Zit je ook niet op te wachten waarschijnlijk..
quote:
Hij heeft vast wel een betalingsbewijs of emailtje gekregenquote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:59 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hij heeft vast wel een betalingsbewijs of emailtje gekregen
Dan sta je heel sterk en nu mag de winkel het product gaan leveren of iets vergelijkbaars voor die prijsquote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:01 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dan sta je heel sterk en nu mag de winkel het product gaan leveren of iets vergelijkbaars voor die prijs
Nu heb jij geen poot meer om op te staanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen mijn vriendin heeft al gemaild met Azerty en ze stemde meteen toe het te anuleren en geld terug te krijgen. Dat was nadat Azerty zei dat de leverancier niet meer kon leveren voor deze prijs. Azerty heeft uiteraard per omgaande bevestigen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:06 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Nu heb jij geen poot meer om op te staan
Nee, order is al geannuleerdquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ook niet als we vals zijn voorgelicht?
Jaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik heb een pro forma factuur van een soort gelijk bedrijf gekregen. Mocht ik dit geld overmaken, dan zijn ze verplicht om te leveren, correct?
Gaarne verdere informatie, ik heb hier erg weinig verstand van.
Evident onjuist is nogal een vage term natuurlijk. Maar van 400 naar 125 euro, dat kan ook een actie/aanbieding zijn, vind ik. 60% korting is wat veel, maar niet ongebruikelijk.quote:4.4. Prijzen zijn gebaseerd op het ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor Leverancier geldende omstandigheden, zoals onder meer valutakoersen, vrachttarieven en dealerprijzen. Indien (een of meerdere van) deze omstandigheden na het sluiten van de Overeenkomst doch voor de aflevering wijzigen, heeft Leverancier het recht de afgesproken prijzen te wijzigen.
4.5. In alle andere gevallen is Leverancier ook na het sluiten van de Overeenkomst bevoegd kennelijke fouten in de prijsstelling te corrigeren, wanneer deze prijsstelling evident onjuist is en berust op een kennelijke verschrijving of drukfout.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, dat zijn de voorwaarden van een website zelf. Het Nederlandse recht gaat daar volgens mij overheen?
Bijna altijd ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, dat zijn de voorwaarden van een website zelf. Het Nederlandse recht gaat daar volgens mij overheen?
Bron?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Bijna altijd ja.
Maar als je iets aanbied en je kan het niet leveren dan moet je alternativen zoeken en de klant mag er niet op achteruit gaan
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef Oksel het volgende:
Maar dat zijn prijzen die echt 10% van de werkelijke waarde zijn. Dit is een prijs die nog aardig in de buurt zit, vind ik.
Yep, 430, internetprijs 125. Dat is 70% korting. 30% van de originele prijs. Dat zou goed kunnen, toch? Het is internet, tenslotte.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
http://www.kieskeurig.nl/(...)body/prijzen/330635/
De oorspronkelijke prijs ligt zo rond de 430 geloof ik
Het Nederlands recht ondersteunt die bewering. Maar van 400 naar 125 valt niet onder evident onjuist. Van 400 naar 40 was dat wel zo geweest.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:13 schreef Oksel het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:58 schreef Consurechter het volgende:
Eenvoudig, je hebt recht op het product en als ze dat niet kunnen leveren heb je recht op je geld terug.
Is daar een maatstaf voor dan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Het Nederlands recht ondersteunt die bewering. Maar van 400 naar 125 valt niet onder evident onjuist. Van 400 naar 40 was dat wel zo geweest.
De vorm van de factuur maakt niet uit. Het gaat er in principe om dat vraag en aanbod overeenstemming bereiken. Een bevestiging van de overeenkomst is daarvoor niet nodig, maar wel zo handig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:36 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat is volgens mij een automatisch gegenereerde mail. Geen idee hoe dat rechtelijk zit met annulering e.d.
We goan 't zien. Volgens mij zit ik wel goed, want mijn factuur is geen automatisch gegenereerde mail.
Niet direct, maar 400 en 40 is een kennelijke fout, omdat er duidelijk een 0 vergeten is. Net zoals dat iedereen weet dat je geen 42" LCD-tv koopt voor 100 euro. De meeste fouten worden als fout geaccepteerd als er een 0 te weinig staat of de komma verkeerd.quote:
Zou dat in dit geval ook zo zijn? Het gaat om een stunt prijs (~ 65 % korting), maar wel van een model dat al een poosje op de markt is. De body wordt ook nog eens door meerdere winkels voor een soortgelijke prijs aangeboden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:16 schreef Stefan het volgende:
[.. knip ..]
Zo deed OTTO in oktober 2006 een LCD televisie van de hand voor ¤99,- en werd deze prijs zelfs aangepast naar een bedrag van ¤99,90! Zelfs nadat de fout bekend werd bleef de foutieve prijs nog geruime tijd staan, doordat alleen het moederbedrijf in Duitsland de fout zou kunnen verbeteren en dit erg ingewikkeld zou zijn. De fout leverde OTTO veel publiciteit op, dus er valt te twijfelen over de motieven van het bedrijf. De Nederlandse wetgeving zorgde ervoor dat de webwinkel de televisies niet daadwerkelijk hoefde te leveren. De rechter besloot in zijn uitspraak dat er voor de consument voldoende reden was om aan te nemen dat de lage prijs niet klopte, en sprak OTTO vrij van het leveren van de televisies.
[.. knip ..]
Jawel, je zou levering van het product kunnen afdwingen in een civiele procedure. Maar dit is in praktijk erg moeilijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar het product eisen kan niet? Dat is gewoon leverbaar alleen dan voor 430 euro
quote:Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw interesse in de Nikon D5000 camera.
De normale prijs van dit fantastische apparaat is ¤ 459,- (excl. BTW). De bestelling die u heeft geplaatst op www.inmac.nl toen de camera per abuis was geprijsd op ¤ 106,- kunnen wij om die reden niet ongewijzigd in behandeling nemen. Wij gaan dan ook over tot het annuleren van uw bestelling en het terugstorten van bedragen die eventueel zijn vooruitbetaald.
Uiteraard betreuren wij deze vergissing, en willen u graag tegemoetkomen door u een unieke korting aan te bieden van ¤ 50,- (excl. BTW) waardoor de prijs uitkomt op ¤ 409,-. Deze korting is geldig t/m 1 augustus 2010, en alleen voor bestellingen van deze camera via www.inmac.nl, maximaal één camera per klant. Gebruik hiervoor couponcode NK0710.
Met vriendelijke groet en onze excuses voor het ongemak,
Het Inmac Team
Nee je kan naleving van de overeenkomst vorderen en de annulering afwijzen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:14 schreef Oksel het volgende:
Is nou het enige wat ik kan doen akkoord gaan?
Kun je dat uitleggen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:17 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Nee je kan naleving van de overeenkomst vorderen en de annulering afwijzen.
Maar dat ontbindt de overeenkomst niet. De verkoper blijft verplicht de zaak over te dragen op grond van BW7:15quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
Ze storten het gewoon terug volgens mij.. zonder daarvoor toestemming te vragen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:19 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Maar dat ontbindt de overeenkomst niet. De verkoper blijft verplicht de zaak over te dragen op grond van BW7:15
quote:De verkoper is verplicht de verkochte zaak in eigendom over te dragen vrij van alle bijzondere lasten en beperkingen, met uitzondering van die welke de koper uitdrukkelijk heeft aanvaard.
Nee, je kan levering tegen de overeengekomen prijs eisen, want ze bieden de camera nog steeds aan voor een prijs die niet al te gek afwijkt van wat jullie overeenkwamen (als ik me goed herinner spreekt men pas bij een factor 10 verschil van een evidente vergissing waarbij het aanbod niet nagekomen hoeft te worden). Alleen, zij zullen dat waarschijnlijk weigeren en dan moet je naar de rechter om nakomst af te dwingen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:14 schreef Oksel het volgende:
Is nou het enige wat ik kan doen akkoord gaan?
In onze voorwaarden staat wat?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:38 schreef Oksel het volgende:
Gebeld. "In onze voorwaarden staat dat.."
Tja, je kan natuurlijk alles in de voorwaarden zetten..
Ik zag net dat ook jij heb besteld bij www.inmac.nl. Ik heb daar ook besteld maar ik heb nog van hun gehoord. Maar in mijn ogen zijn hun algemene voorwaarden niet van toepassing op de overeenkomst die wij met www.inmac.nl hebben gesloten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:38 schreef Oksel het volgende:
Gebeld. "In onze voorwaarden staat dat.."
Tja, je kan natuurlijk alles in de voorwaarden zetten..
Ik denk zeker dat je eraan kan twijfelen of dat Inmac aan de dikgedrukte delen heeft voldaan. Daarnaast hoef je de algemene voorwaarden ook nergens te accepteren, door een vinkje ofzo. Daarom betwijfel ik ook ten zeerste of de algemene voorwaarden wel van toepassing zijn op onze overeenkomst.quote:Algemene voorwaarden zijn snel van toepassing. De gebruiker hoeft ze niet eerst voor te lezen of er over te onderhandelen met de wederpartij. Zelfs als de gebruiker wist dat de wederpartij de algemene voorwaarden niet gelezen had, zit de wederpartij er toch aan vast (art. 6:232 BW).
Wel geldt er een informatieplicht. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing als de gebruiker de wederpartij een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen (art. 6:233(b) BW). Dit kan op drie manieren:
1. De gebruiker kan de wederpartij voor of bij het sluiten van de overeenkomst de algemene voorwaarden ter hand stellen. (art. 6:234(1)(a) BW)
2.De gebruiker kan voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij bekendmaken dat de voorwaarden ter inzage liggen (art. 6:234(1)(b) BW).
3.Bij een elektronische overeenkomst (zoals een koop op afstand) moet de gebruiker niet alleen de algemene voorwaarden elektronisch beschikbaar stellen, maar ook zorgen dat de wederpartij de algemene voorwaarden op kan slaan.
http://www.iusmentis.com/contracten/algemenevoorwaarden/#wanneer
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:10 schreef rub3n het volgende:
Hij (of zijn vriendin) heeft de koopovereenkomst toch al laten ontbinden. Waar zeuren wij dan nog over? Hij heeft nu in elk geval nergens meer recht op.
quote:
Dat. "Evident onjuist".. nogal vaag.quote:Prijzen
4.1. Alle door Leverancier gecommuniceerde prijzen zijn in Euro, exclusief omzetbelasting (tenzij anders aangegeven) en exclusief eventuele overige wettelijke of anderszins van overheidswege verplichte toeslagen, tenzij expliciet anders is aangegeven.
4.2. Bezorgkosten zijn niet inbegrepen bij de prijzen. Per bestelling wordt éénmalig bezorgkosten in rekening gebracht ongeacht het aantal deelleveringen (tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen). De hoogte van de bezorgkosten is terug te vinden in de meest recente catalogi en op het Internet of deze zal kenbaar worden gemaakt voordat de Klant een bestelling plaatst
4.3. Verleende kortingen en of andere (prijs) afspraken gelden telkens voor een enkele Overeenkomst. Er kunnen geen rechten hieruit ontleend worden voor andere Overeenkomsten
4.4. Prijzen zijn gebaseerd op het ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor Leverancier geldende omstandigheden, zoals onder meer valutakoersen, vrachttarieven en dealerprijzen. Indien (een of meerdere van) deze omstandigheden na het sluiten van de Overeenkomst doch voor de aflevering wijzigen, heeft Leverancier het recht de afgesproken prijzen te wijzigen.
4.5. In alle andere gevallen is Leverancier ook na het sluiten van de Overeenkomst bevoegd kennelijke fouten in de prijsstelling te corrigeren, wanneer deze prijsstelling evident onjuist is en berust op een kennelijke verschrijving of drukfout.
Er is geen sprake van een kennelijke vergissing of drukfout. Van een drukfout is geen sprake, aangezien 125 euro niet lijkt op 400 euro. Aangezien 70% korting in een internetwinkel niet ongewoon is, is er ook geen sprake van een kennelijke vergissing. Relevant is namelijk dat de consument had kunnen vermoeden dat het aanbod onredelijk was. Maar aangezien 70% korting niet ongebruikelijk is, is er geen sprake van een kennelijke vergissing. Het beroep op de AV is dus niet geldig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
[..]
Dat. "Evident onjuist".. nogal vaag.
En zeggen dat je de algemene voorwaarden niet geleverd hebt gekregen, etc, gaat mij wat te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |