quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:48 schreef Keshet het volgende:
Bedankt voor de reacties op het speen-gebeuren!
Kunnen spenen van andere merken eigenlijk op de Difrax S-flesjes?![]()
Ze heeft/had inderdaad reflux. Een maand geleden zijn we al gestopt met de motilium en de zantac is ook zo goed als gestopt, ze krijgt nog steeds de dosis voor kindjes van 2 kilo. Wat ze er nu van binnenkrijgt is dus zo goed als niks.
Ze spuugt nooit en is ook eigenlijk niet aan het herkauwen; ik hoop dus eigenlijk dat ze over de reflux heen gegroeid is.
Daar komt bij dat haar stoelgang zo ontzettend moeilijk is dat het gewoon echt sneu is. De standaard voeding zou dat probleem moeten verhelpen. Gaat ze spugen/herkauwen dan stappen we linea recta weer over op de AR. Krijgt ze krampjes of anderssoortige issues dan proberen we eventueel de hypo-allergene versie nog.
Ik heb nu besloten dat we het langzaam op gaan bouwen. Ze krijgt nu 120/4 per fles. Morgen krijgt ze dan 3 scheppen AR en 1 schep gewoon. Elke dag komt er een schepje gewoon bij zodat we over een paar dagen helemaal op de gewone zitten. Dan kunnen we tijdig ingrijpen als ze toch gaat spugen en zo krijgt ze de kans om te wennen aan de veranderde samenstelling van haar eten.
Stel je eens voor dat jouw eten ineens ontzettend vloeibaar is als je iets vasts verwacht; dan heb je het er ook even moeilijk mee!
En Claudia, nee, ik ben er nog niet echt klaar voor.Ik ga gewoon in beide topics meeposten heb ik maar besloten! Ik denk dat ik me heel erg kan vinden in beide topics de komende tijd.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:48 schreef Keshet het volgende:
Bedankt voor de reacties op het speen-gebeuren!
Kunnen spenen van andere merken eigenlijk op de Difrax S-flesjes?![]()
Waarom ga je dan nu aan de bijvoeding?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:10 schreef ymme het volgende:
Ik praat niet in 'halve'
Bordje pap, rijstebloem? Want dat krijgt Mart nu ook al in z'n laatste fles.
En vanaf wanneer mogen ze dan precies rijstenwafel? Lijkt me zo eng vanwege het stikken ofzo.
Jaja, overbezorgde moeder.Ik blijf het liefst vloeibaar geven tot zijn 18 jaar
Zooo schattig hè als ze zelf die speen in de mond stoppen. Daan doet af en toe verwoedde pogingen, maar hij stopt 'm er meestal achterste voren in (en da past nie hèquote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:50 schreef octopussy het volgende:
Mijn kleine ding lag een beetje te mopperen op haar speelkleedje terwijl ik in de keuken bezig was net. Toen het opeens stil was keek ik even en had ze zelf haar speentje gepakt, in haar mond gestopt en was in slaap gevallen
Het is toch 'groen' en de koeien eet het ook. Zal best gezond zijn denk ik dan.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:05 schreef freecell het volgende:
Alhoewel, telt gras ook als groentehap?Hij lag laatst op zijn buik in het gras en wist een spriet te bemachtigen om op te sabbelen
Jaquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:08 schreef ymme het volgende:
Oh kwestie wijn en alcohol. Niet totdat hij 25 is
Of ben ik nu wel een hele strenge moeder
Nee, hoho, koemelkallergie hierquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:09 schreef ymme het volgende:
[..]
Het is toch 'groen' en de koeien eet het ook. Zal best gezond zijn denk ik dan.
Oei, das minder ja. Geen gras gaan geven dus als ie 6 maanden isquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja
Met deze instelling is hij op z'n twaalfde aan de drank
[..]
Nee, hoho, koemelkallergie hierEn misschien komt dat wel omdat koeien gras eten!
![]()
Maar ik geloof dat hij niks binnen gekregen heeft, haha
Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat je overdag max 4 uur ertussen moest laten en dat je 's nachts 1 keer 6 uur ertussen mag laten. Ik ga 23 uur de laatste voeding en dan rond 5 uur weer. Soms kwam hij wel om 4 uur maar als het meezat kon ik dus wel 6 uur slapen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:51 schreef Mereltje het volgende:
Mij is trouwens ook gezegd door de kraamvrouw dat er niet meer dan 4 uur tussen mag zitten dus ik maak haar standaard wakker s'nachts.
Ik kolf omdat het maar moeizaam op gang komt. Kolf maar 1 borst omdat uit de andere maar een enkel druppeltje komt. Rechts kolf ik 7 x 20-30 mm per dag en de rest voeden we haar bij. Heb contact gehad met lactatiedeskundige en eerst ook nog neusspray gebruikt maar dat werkt nauwelijks. Heb haar niet meer aangelegd omdat mijn tepels zo beschadigd waren. Daar heb ik lanoline opgesmeerd en gelukkig zijn ze nu weer geheeld. Gisteren heb ik haar aan de rechterborst 1 keer gehad en dat ging erg goed, vandaag lukte het weer. Ik wissel dus wat af nu, kolven, borstvoeding en kunstvoeding. Ik hoop dat dat de productie van mijn rechterborst langzaam omhoog gaat..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:02 schreef leonieke het volgende:
Mereltje wat is Femke mooiJammer dat de borstvoeding niet loopt zoals je het wil. Kolf je nu af omdat het nog steeds niet lukt of heb je het niet meer opnieuw geprobeerd en hou je het liever zo?
Laatste voeding was 14 uur vandaag dus heb er net geprobeerd om haar wakker te maken, er zit echter geen beweging in. Ik laat haar nu nog maar even slapen tot 18 uur, nu ik dit zo lees van jequote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:11 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Tegen mij zeiden ze in het ziekenhuis dat je overdag max 4 uur ertussen moest laten en dat je 's nachts 1 keer 6 uur ertussen mag laten. Ik ga 23 uur de laatste voeding en dan rond 5 uur weer. Soms kwam hij wel om 4 uur maar als het meezat kon ik dus wel 6 uur slapen.
Aan die 7-8 voedingen kom ik wel. Ze drinkt nu ongeveer 600 mm per dag en weegt nu zo'n 3 kg. Had een rekensommetje gekregen van de kraamzorg dat je uit moet gaan van minimaal 150 mm per kg, dus dan zit ze wel goed. Toch eens kijken of ze overdag wat meer kan drinken als in de nacht.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:37 schreef happyme28 het volgende:
Mij werd verteld dat ik in de gaten moest houden dat ik minimaal aan 7-8 voedingen per dag kwam, dus dat moet lukken dan(uitgaande van borstvoeding hè, ik weet niet hoe dat zit met de hoeveelheid flesvoeding op die 'leeftijd').
welkom mereltje, en gefeliciteerdquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:32 schreef freecell het volgende:
Mereltje, welkom!![]()
Blijf je kolven? En er mag als een kindje wat ouder is meer tijd tussen zittenOverdag idd vier uur, 's nachts het aantal ponden wat ze weegt x2
Ow, ik welquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:54 schreef ymme het volgende:
22 zou heel soms best lekker zijn
Maar dat meen ik dan natuurlijk niet helemaal zeg maar.
Careyn?quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:37 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Careyn?
Nee grapje, maar blij te horen dat de adviezen soms toch gelijk zijn en altijd tegenstrijdig wat soms wel het geval lijkt te zijn haha.
Balen dat het zo tegenviel. Ik heb echt een goede gehad, deed precies wat, wanneer en hoe ik het wilde en heeft me goede tips gegeven. Is me prima bevallen!quote:
Dat inderdaad. Ik had me net drie dagen geleden ingeschrevenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:
Careyn zo tegen gevallen Son? Lekker dan...
Hoe kan hij daar nou een reactie van krijgen? Ze hebben hem toch geen melk gevoerd?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:56 schreef freecell het volgende:
schoolvoorbeeld allergische reactie hier....
Buikpijn, huilen, kromtrekken, veel spugen, overal weer eczeem...
Even met mijn moeder gebeld (daar waren we gisteren) en die zei: 'ja, jullie hebben thuis bijna nooit melk (dat vindt ze raar, hahaWe houden er gewoon allemaal niet heel veel van) en hier hebben we gisteren bij het brood wel allemaal een beker melk gehad en daarna is er ook nog met Florian geknuffeld'
Oja
Iets woestere reactie dan we dachten dan![]()
Hm...
En nu? Kunnen de flessen nog in de afwasmachine? Moet ik de spenen vaker uitkoken? Moeten we allemaal vaker onze handen wassen?
Soort van: beker melk leeg, Florian kusje op z'n mond....quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:42 schreef Kimbell het volgende:
[..]
Hoe kan hij daar nou een reactie van krijgen? Ze hebben hem toch geen melk gevoerd?
Het is pas sinds een paar dagen hoor dat ie wat minder goed slaapt. Ik denk dat we een beetje teveel gedaan hebben (verjaardag, uiteten, minimeet).quote:Op zondag 18 juli 2010 14:04 schreef Mereltje het volgende:
Asyniur vervelend dat je baby zo slecht slaapt. Waarom leg je hem op z'n buik? kan hij dan beter slapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |