Leuk. Er is ook maar 1 Christendom en 1 Jodendom. Dat betekend nog niet dat al haar volgelingen exact hetzelfde gedachtengoed hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ja, want er is maar één islam.
Dit is ook je reinste onzin. Binnen die ene Islam is ruimte voor discussie, en de Islam zoals die in Afghanistan of Iran gevolgd wordt is van een heel ander kaliber dan de Islam zoals die in Nederland of in de VS gevolgd wordt.quote:Dat doen ze wel, anders zijn het geen echte moslim volgens de Koran. En daar staat een straf op.
Volgens mij generaliseert hij niet. En hij zegt nergens: Alle Joden zijn schuldig aan terrorisme. Ik zie geen haat.quote:
Nee, het is gewoon een stuk met feiten uit de geschiedenis. Niets wat daar staat is gebaseerd op haat, maar puur op feiten die overal te vinden zijn, en in geschiedenisboeken geschreven staat.quote:
Tuurlijk zie je dat niet. Dat is hetzelfde probleem met de islam: er is geen probleem hoor, echt niet. Ach zolang het de knuffelaartjes uitkomt is er nooit iets aan de hand. Behalve als het om de PVV gaat, dan ineens is er van alles mis.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:55 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Volgens mij generaliseert hij niet. En hij zegt nergens: Alle Joden zijn schuldig aan terrorisme. Ik zie geen haat.
Dit is dus ook wat Geert zegt. Er zijn maar twee typen mensen die zeggen dat er maar 1 echte islam is: Moslim extremisten en PVV-ers.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:55 schreef maartena het volgende:
Osama Bin Laden zou hetzelfde gedachten goed hebben als Ahmed Aboutaleb? Kom op zeg....![]()
Oude testament: Radicaalquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Leuk. Er is ook maar 1 Christendom en 1 Jodendom. Dat betekend nog niet dat al haar volgelingen exact hetzelfde gedachtengoed hebben natuurlijk.
Je komt nogal antisemitisch over, maar goed. Veel plezier met je geschiedenis dan. Als jij denkt dat je er mee opschiet of indruk maakt. Je gaat je gang maar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een stuk met feiten uit de geschiedenis. Niets wat daar staat is gebaseerd op haat, maar puur op feiten die overal te vinden zijn, en in geschiedenisboeken geschreven staat.
Er zijn geen moslim extremisten, maar er zijn wel moslims. Er is geen gematigd islam, maar er is wel één islam.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:57 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Dit is dus ook wat Geert zegt. Er zijn maar twee typen mensen die zeggen dat er maar 1 echte islam is: Moslim extremisten en PVV-ers.
Dat betekend nog niet dat alle 1 miljard moslims op deze planeet er hetzelfde gedachtengoed op na houden, net zo min dat alle Christenen in slechts 2 gedachtengoeden geplaatst kunnen worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:57 schreef Holograph het volgende:
Oude testament: Radicaal
Nieuwe Testament: gematigd
Koran: Radicaal
en dan houdt het op bij de Islam.
Je blijft hangen.... we weten het nu wel, met je 'gedachtengoed'.... Hiermee toon je wéér aan dat je totaal geen weet hebt wat islam is. Dat heb ik al eerder geconstateerd maar je blijft doorblaten met je 'gedachtengoed'....quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat alle 1 miljard moslims op deze planeet er hetzelfde gedachtengoed op na houden, net zo min dat alle Christenen in slechts 2 gedachtengoeden geplaatst kunnen worden.
Islam, jongen, islam. Islam bepaald, niet de individu. Wordt eens wakker.quote:Dat lijken jij en Gillette_M5 te vergeten: Dat een individu een eigen mening kan hebben, en bepaalde zaken wel, en bepaalde zaken niet accepteert.
We hebben het over de islam niet over het christendom. Dat je dit er bij haalt is leuk en aardig maar je grijpt dan heel selectief op de periode van het eerste testament. We leven in 2010, en zoals Holograph al opmerkte, het Christendom heeft zich verder ontwikkeld. Islam niet. Daar maak je ook keer op keer de grote denkfout mee. Al dan niet selectief of bewust. Ik denk bewust, want je weet heel goed waar het over gaat, maar je zal niet toegeven dat je er naast zit.quote:Volgens de Bijbel is iemand die niet het complete woord van Christus accepteert ook geen echte Christen, maar ik ken maar weinig Christenen die daadwerkelijk een steniging uitvoeren voor het plegen van overspel. Maar zijn daarom mensen die het stenigen liever niet zien daarom geen echte Christenen meer?
quote:De meeste moslims in Nederland zijn geen voorstander van het opblazen van infidels die niet geloven in Allah. Als ze daarmee geen "echte moslims" zijn volgens jou..... Het zij zo, maar dat zou je alleen maar meer plezier moeten geven.
Nogmaals: islam. Jij begint over 'gedachtengoed', en dan zeg ik: ja, inderdaad. Beiden moslim, beide dezelfde leer. Want er is maar één islam. Simpel, of begrijp je het nu nog niet?quote:Als ik dan lees dat er hier mensen zijn die echt daadwerkelijk denken dat Ahmed Aboutaleb hetzelfde zou denken als Osama Bin Laden, dan is het toch echt heel duidelijk dat men weinig begrijpt van religie en de individuele vrijheden die iedereen binnen Europa heeft.
Het oude testament predikt genocide, racisme, en allerlei geweld. De volgelingen zijn racistisch en geweldadig maar niet overwegend genocidaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Oude testament: Radicaal
Nieuwe Testament: gematigd
Koran: Radicaal
en dan houdt het op bij de Islam.
Niet alle 1 miljard moslims houden er hetzelfde gedachtengoed op na. En ik mag toch aannemen dat je zelf ook slim genoeg bent om in te zien dat de ene individu er anders over denkt dan de andere?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
Er zijn geen moslim extremisten, maar er zijn wel moslims. Er is geen gematigd islam, maar er is wel één islam.![]()
Dat houden ze wel, het zijn moslims, er is één Allah, één islam. Punt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet alle 1 miljard moslims houden er hetzelfde gedachtengoed op na. En ik mag toch aannemen dat je zelf ook slim genoeg bent om in te zien dat de ene individu er anders over denkt dan de andere?
Ik zit er ook niet naast. Jij denkt veel te simpel over de Islam, en ziet alle moslims als mensen die hetzelfde denken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:09 schreef Gillette_M5 het volgende:
We hebben het over de islam niet over het christendom. Dat je dit er bij haalt is leuk en aardig maar je grijpt dan heel selectief op de periode van het eerste testament. We leven in 2010, en zoals Holograph al opmerkte, het Christendom heeft zich verder ontwikkeld. Islam niet. Daar maak je ook keer op keer de grote denkfout mee. Al dan niet selectief of bewust. Ik denk bewust, want je weet heel goed waar het over gaat, maar je zal niet toegeven dat je er naast zit.
Ik snap dat er maar 1 Islam is. Wat jij niet snapt is dat er 1 miljard moslims zijn, en dat er onder die 1 miljard moslims ontelbare verschillende interpretaties kunnen zijn. Waar een moslim in Iran of Afghanistan geloofd dat een overspelige vrouw gestenigd zou moeten worden, zal een moslim als Ahmed Aboutaleb daar toch heel anders over denken.quote:Nogmaals: islam. Jij begint over 'gedachtengoed', en dan zeg ik: ja, inderdaad. Beiden moslim, beide dezelfde leer. Want er is maar één islam. Simpel, of begrijp je het nu nog niet?
En met deze opmerking laat je dus duidelijk blijken dat je nog nooit met moslims in discussie bent gegaan, en dat je gewoon NIETS weet van deze religie. Punt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:26 schreef Gillette_M5 het volgende:
Dat houden ze wel, het zijn moslims, er is één Allah, één islam. Punt.
Neuh. Nu niet alles gaan verdraaien, jij bent degene die er constant er naast zit. Jij pretendeert alles te weten van de islam, maar je kunt nog niet eens onderscheid maken tussen het 2e testament en de koran.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
En met deze opmerking laat je dus duidelijk blijken dat je nog nooit met moslims in discussie bent gegaan, en dat je gewoon NIETS weet van deze religie. Punt.
Nogmaals: er is één islam, en de leer is hetzelfde. Wie heeft er nu oogkleppen op? Jij. Goedenavond.quote:Nee, al die 1 miljard moslims denken NIET allemaal hetzelfde. Je hebt echt een enorme set oogkleppen op en een muur om je heen als je dat echt denkt.
Nogmaals: één islam, zelfde leer. Er is een ware god.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet naast. Jij denkt veel te simpel over de Islam, en ziet alle moslims als mensen die hetzelfde denken.
Ook de Islam ontwikkeld zich, en in westerse landen denkt een moslim als Ahmed Aboutaleb heel anders dan Osama Bin Laden in zijn grot ergens in Afghanistan.
Wat jij niet schijnt te begrijpen is dat ze allemaal putten uit dezelfde bron.quote:Ik snap dat er maar 1 Islam is. Wat jij niet snapt is dat er 1 miljard moslims zijn, en dat er onder die 1 miljard moslims ontelbare verschillende interpretaties kunnen zijn. Waar een moslim in Iran of Afghanistan geloofd dat een overspelige vrouw gestenigd zou moeten worden, zal een moslim als Ahmed Aboutaleb daar toch heel anders over denken.
Weer ga je de fout in. Jij schijnt niet te begrijpen dat er één islam is, staat los van het individu.quote:Het maakt niet uit of er 1 Islam is, net zo min dat het uitmaakt dat er maar 1 Christendom en 1 Jodendom is. De Individu neemt zelf de delen van een religie die op hem of haar van toepassing zijn, en de Nederlandse moslims zijn mede doordat ze al twee generaties in de westerse cultuur leven, een heel stuk minder strikt wat betreft de Koran dan moslims die in een klein dorp in het oosten van Iran leven.
Dat verschil schijn je nog steeds niet te begrijpen, dat mensen individueel beslissingen kunnen maken zonder dat ze zich letterlijk laten lijden door de inhoud van een boek.
Goed, met jou valt ook helemaal geen normale discussie te voeren.....quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
Nogmaals: één islam, zelfde leer. Er is een ware god.
Wat jij niet schijnt te begrijpen is dat ze allemaal putten uit dezelfde bron.
Weer ga je de fout in. Jij schijnt niet te begrijpen dat er één islam is, staat los van het individu.
je bent bezig met een mantra..quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weer ga je de fout in. Jij schijnt niet te begrijpen dat er één islam is, staat los van het individu.
Ik weet echt niet waar jij het vandaan hebt dat er 1 islam is. Heb je bronnen of argumentatie hiervoor? Of is het alleen maar wat Geert zegt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:26 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat houden ze wel, het zijn moslims, er is één Allah, één islam. Punt.
hahaahaha. Je vindt zeker ook dat katholieken en protestanten precies hetzelfde zijn?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bronnen kan je terugvinden in dit topic. Ik blijf het niet herhalen. Neem de moeite het eens te lezen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:06 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar jij het vandaan hebt dat er 1 islam is. Heb je bronnen of argumentatie hiervoor? Of is het alleen maar wat Geert zegt?
Ja, en de ijssel kent ook stromingen. Gaaf he?quote:De Islam heeft een aantal grote stromingen waaronder de Sjiisme en Soennisme. Daarnaast heeft elke stroming zijstromingen: de Soennieten bijvoorbeeld zijn verdeeld onder vier grote imams in het verleden met allemaal andere gedachten en interpretaties en regels over de islam. Daar nog naast zijn er grote moskeegemeenschappen in elk land die allemaal verschillende organisaties zijn en dus hun eigen groep promoten.
Er is wel degelijk één islam, en er is ook maar 1 koran. Dus geen idee hoe je aan die dwaasheid komt verder maar je gelooft die propagandapraat maar van links. Succes.quote:De islam is niet minder verdeeld dan alle stromingen in de wereld van het christendom (katholieken, protestanten, allerlei verschillende soorten orthoxodisme, elke land heeft zijn eigen stromingen en eigen gemeenschappen).
De islam is zeer verdeeld en er is zeker geen 1 islam.
Het is wel hetzelfde vaatje ja, alleen de stromingen zijn anders. Islam idem dito, sjieieten sjoenieten. Kijk aub niet naar de spelling want ik heb geen zin om het op te zoekenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
hahaahaha. Je vindt zeker ook dat katholieken en protestanten precies hetzelfde zijn?
Ja, maar we kunnen toch concluderen dat Aboutaleb totaal geen gevaar is voor de rechtstaat en Osama Bin Laden wel. Dat is toch waar het om gaat. Kannonen en fietsen worden ook van het zelfde staal gemaakt. Toch schik ik niet als iemand met een fiets op me afkomt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |