Mocht wel iets genuanceerder jaquote:Op zondag 11 juli 2010 19:06 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ik ga het hier toch echt met je oneens zijn. Sinds wanneer is eigen boontjes kunnen doppen een "mannelijke" eigenschap (een term waar ik sowieso al niet van houdt)? Volgens mij zouden alle volwassenen dat moeten kunnen, en heeft dat niets te maken met het geslacht.
Wat is die nieuwe layout overigens verschrikkelijk![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 16:52 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Het onderzoek dat ik ken heeft daar een 112 boeken over geraadpleegd, die titels kan ik je wel geven als je daar zin in hebt? Het is verder geen aanval op de vrouw, maar gewoon een feit dat blijkt uit de studie. Net zoals de man niet de rol van de vrouw volledig kan vervangen.
quote:Op zondag 11 juli 2010 17:04 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Door elke keer uit te moeten leggen dat hij een homo als vader heeft. Of denk je dat ze dat normaal vinden op school? Of het nou terecht is of niet doet niet ter zake.
Waarom zou mamma dat zeggen ? In welke eeuw leef jij ?quote:Op zondag 11 juli 2010 19:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
Juist dat geeft een betere opvoeding. Als moeder A vindt, en vader B. Moet er dus de beste oplossing gezocht worden, natuurlijk kan mamma zeggen pap, jij krijgt pikstraf als je niet meewerkt (jullie houden van uitzonderingen)
[quote]
Of ze krijgen er ruzie over en komen er niet uit. Of kind weet dan niet waar het aan toe is en/of leert de ouders tegen elkaar uit te spelen. Mij lijkt het niet verkeerd als er maar één de regels stelt.
[quote]
Maar normaal gesproken zal er een discussei ontstaan waarbij de beste beslissing genomen moet worden, ipv dat mamma zegt; ja hoor schatje, is goed.
quote:Of vind je dat een eenzijdig verhaal goed is? En wat vind je dan van het opvoeden van een kind volgens de regels van de bijbel, zonder aan deze regels te twijfelen of er vragen bij te stellen?
ja leuk gebabbeld, maar nu ondermijn je dus al die onderzoeken waar je mee smijt. en negeer je echt *alles* wat hier gepost wordt. er is een verschil tussen opgroeien in een waar een ouder gezin en opgroeien in een traditioneel gezin waar pa en ma dan onderweg scheiden.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:59 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee,
Of het nu gaat om een scheiding waardoor bijvoorbeeld de vader niet meer inwoont, of dat hij in het buitenland werkt, of onbekend is voor het kind doet niet ter zake.
Feit blijft dat het hier in dit voorbeeld gaat om een vaderloos gezin en de gevolgen daarvan.
Haar vraag ging over ervaringen met de spermabank geloof ik. We zijn een beetje afgeweken van het eigenlijke onderwerpquote:
De schuld ligt niet altijd bij de biologische vader hoor als er gedonder isquote:Op zondag 11 juli 2010 20:39 schreef hexje het volgende:
Nee TS ik heb geen ervaring met donorsperma van de spermabank. In mijn omgeving directe omgeving ken ik iemand die met een homo-vriend een kind heeft gekregen. En ook zij kreeg gedonder met de biologische vader van haar kind. Zo gek is de spermabank nog niet.
Succes met je beslissing.
Jij hebt er helemaal niets van begrepen, de argumenten staan er overduidelijk, ik heb ze nog 2 keer geciteerd zelfs. Als je ze niet kunt weerleggen moet je niet gaan huilen hier.quote:Op zondag 11 juli 2010 19:54 schreef simmu het volgende:
[..]
ja leuk gebabbeld, maar nu ondermijn je dus al die onderzoeken waar je mee smijt. en negeer je echt *alles* wat hier gepost wordt. er is een verschil tussen opgroeien in een waar een ouder gezin en opgroeien in een traditioneel gezin waar pa en ma dan onderweg scheiden.
Probleem is dat de vrouw volgens de huidige (rechts)cultuur nog het voordeel van de twijfel heeft.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:12 schreef trovey het volgende:
[..]
De schuld ligt niet altijd bij de biologische vader hoor als er gedonder is....ook mamsie of de mamsies kunnen zich niet aan de afspraken houden die er van tevoren zijn gemaakt...een biologische vader waarmee je de afspraak maakt dat hij zijn biologische kinderen 1/2 x per jaar wel mag zien en waar je ook de afspraak mee hebt gemaakt dat hij bij de mijlpalen in een kinderleven eens wat hoort van de mammies en kinderen compleet aan de kant zetten als zijnde buit binnen en jij kunt oprotten met je afspraken is ook een rotstreek, zeker als dat jaren duurt en er hele nare dingen gebeuren als dat contact er met veel moeite wel is door het doorzetten door de bioloigische vader.
JIJ hebt er niks van begrepen, als je het verschil niet begrijpt over wat voor impact het heeft op een kind als de ouders met ruzie uit elkaar gaan en waneer een kind bij een homostel, eenouder gezin of wat voor non standaard gezin wordt geboren waar en liefdevolle sfeer hangt heb jij het duidelijk niet begrepen.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Jij hebt er helemaal niets van begrepen, de argumenten staan er overduidelijk, ik heb ze nog 2 keer geciteerd zelfs. Als je ze niet kunt weerleggen moet je niet gaan huilen hier.
In wat voor kleine wereld leven jullie als de enige twee mensen die kennelijk een (goede?) invloed op elkaar, de opvoeding en het kind hebben, de beide ouders van verschillend geslacht zijn?quote:Op zondag 11 juli 2010 19:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
Juist dat geeft een betere opvoeding. Als moeder A vindt, en vader B. Moet er dus de beste oplossing gezocht worden, natuurlijk kan mamma zeggen pap, jij krijgt pikstraf als je niet meewerkt (jullie houden van uitzonderingen)
Maar normaal gesproken zal er een discussei ontstaan waarbij de beste beslissing genomen moet worden, ipv dat mamma zegt; ja hoor schatje, is goed.
Of vind je dat een eenzijdig verhaal goed is? En wat vind je dan van het opvoeden van een kind volgens de regels van de bijbel, zonder aan deze regels te twijfelen of er vragen bij te stellen?
Ik weet niet hoeveel (getrouwde) homostellen (man/man, vrouw/vrouw) jij kent, maar degenen die ik ken (en dat zijn er meerderen) hebben geen problemen op school, worden niet gepest, hebben het heel fijn op school, doen het ook prima, kunnen goed meekomen, zijn niet meer dan gemiddeld ziek, hebben geen achterstand en hoeven zelfs niet uit te leggen dat zij twee mama's hebben ipv een mama en een papa. Gewoonweg omdat kinderen de dingen namelijk accepteren zoals ze zijn Het zijn de ouders die kinderen inprenten dat het raar is, mensen als jij dus....quote:Op zondag 11 juli 2010 16:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met het kind. Wanneer stoppen mensen nou een met enkel en alleen aan zichzelf te denken; als je zo graag een statussysmbool wilt neem je een nieuwe auto, wil je gezelligheid neem je een huisdier. Zadel die evt kinderen toch niet op met dat soort onzin wat hun leven echt niet makkelijker gaat maken. Dat jij het normaal vindt dat 2 homos een kind opvoeden ok, maar ga jij het ook uitleggen als je kind elke dag huilend thuiskomt omdat hij weer buiten wordt gesloten door de kinderen op school..
Mensen
Als kind wil je vroeg of laat toch weten wie je vader is, of je op hem lijkt.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:48 schreef dippiedooh het volgende:
Ik wil liever geen homostel of bekende donor. Het gevaar van ellende is te groot en daar heb ik absoluut geen trek in.
Ik realiseer me heus dat een vaderfiguur voor een kind heel belangrijk is maar een homo die wel zaad wil doneren en om de twee weken een keertje wil komen kijken zie ik ook niet echt als vaderfiguur en ik zal het wat dat betreft toch echt van familie en/of vrienden moeten hebben.
Komt hier ook jouw gevoel van "Ik heb geen man nodig hiervoor?" vandaan, of nog sceptischer "Is dat misschein de reden waarom je geen stabiele relatie kunt opbouwen en/of bang bent voor een manfiguur die medeverantwoordelijkheid draagt/voelt voor je toekomstige kind?".quote:Ik heb een grote kring met lieve mensen om me heen die mij hierin zouden steunen en indien nodig me best eens een handje willen helpen. Ik ben daar dus niet zo bang voor.
En ach ... ik ben zelf opgegroeid zonder vader en ben best goed terechtgekomen hoor, het kan dus best
Ik zou eens gaan praten met de psychologen van een dergelijke kliniek of dit nu de oplossing voor jouw probleem is. Of anders op een andere manier professionele begeleiding zoeken, want ik krijg het gevoel, als ik je zo hoor spreken, dat je nog een hoop stappen te maken hebt.quote:De wens naar een kindje kan zo enorm zijn en ik heb dan ook weinig zin om me verder te verantwoorden over deze keuze ansich maar zou graag wat ervaringen willen lezen.
Welke kliniek? Wachttijden? Traject als alleenstaande? Regeltjes? Tegenvallers? Reacties omgeving?
Nee, laten we deze gebruiker en masse naar de mond praten, daar is een forum toch voor? Het is nog steeds een vrij forum en dit allemaal lezende doet mij wel de wenkbrauwen fronsen. Ik ken meerdere 'donorzaadouders' en ik geloof niet dat dit de manier is om het alles aan te pakken, eigenlijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:07 schreef snakelady het volgende:
Ah, de internetpsycholoog is ook aanwezig.
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:36 schreef belsen het volgende:
Komt hier ook jouw gevoel van "Ik heb geen man nodig hiervoor?" vandaan, of nog sceptischer "Is dat misschein de reden waarom je geen stabiele relatie kunt opbouwen en/of bang bent voor een manfiguur die medeverantwoordelijkheid draagt/voelt voor je toekomstige kind?".
Ik zou eens gaan praten met de psychologen van een dergelijke kliniek of dit nu de oplossing voor jouw probleem is. Of anders op een andere manier professionele begeleiding zoeken, want ik krijg het gevoel, als ik je zo hoor spreken, dat je nog een hoop stappen te maken hebt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In wat voor kleine wereld leven jullie als de enige twee mensen die kennelijk een (goede?) invloed op elkaar, de opvoeding en het kind hebben, de beide ouders van verschillend geslacht zijn?
Ik denk dat een alleenstaande moeder, zeker als ze er heel bewust voor gekozen heeft, echt niet zomaar wat aan rommelt. ze zal binnen haar netwerk op zoek gaan naar mensen om mee te sparren en zal zich ongetwijfeld tot anderen kunnen wenden als ze in de opvoeding vastloopt. Bovendien zal ze ervoor zorgen dat het kind een gevarieerde omgeving heeft, met mensen van allerlei geslacht en pluimage, om het kind te leren dat er meer in de wereld is dan alleen datgene waarin het opgroeit.
Mij lijkt het vele malen beter dan een kind dat in een tweeoudergezin met vader en moeder opgroeit, waarin dusdanig klein wordt gedacht als ik hier in de posts van sommigen lees.
Zij probeert koste wat het kost de verwekker uit ieder proces te houden, alsof dat een oplossing is voor haar losgeslagen kinderwens. Ik zeg niet dat ze bang is voor mannen an sich, maar dit valt wel op.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat dat 'internetpsycholoog eerder getriggerd werd door dit stukje
[..]
Psychologie van de koude grond, om te kotsen vind ik hetEr zijn honderden single vrouwen, maar als je toevallig zonder vader bent opgegroeid heb je ineens een angst voor mannen
!
Gelukkig voor de kinderen wel, ja. Dat neemt een deel van hun onzekerheid weg, maar in de moeilijkste fase van het leven van een kind, de puberteit, ontneem je een kind een deel van het beeld van wie het is.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:42 schreef LadyBlack het volgende:
En trouwens, donors zijn tegenwoordig niet meer anoniem he, als het kind 16 is (of 18?) mag hij of zij gegevens opvragen bij de spermabank.
Daarvan ken ik ook diverse situaties. Het is voor een kind belangrijk dat er in ieder geval een beeld is van de verwekker, al komt ie alleen maar op de verjaardag even langs.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:42 schreef Oksel het volgende:
Vriend van mij heeft 2 kinderen bij een lesbisch echtpaar.. beiden hebben een kind van hem. Hij ziet ze af en toe in het weekend..Toch papa, maar niet de lasten. Hij's er erg blij mee..
![]()
Is via kunstmatige inseminatie gegaan overigens.
Hoezo losgeslagen kinderwens? haar kinderwens kan net zo groot zijn als die bij een vrouw die wel een relatie heeft.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Zij probeert koste wat het kost de verwekker uit ieder proces te houden, alsof dat een oplossing is voor haar losgeslagen kinderwens. Ik zeg niet dat ze bang is voor mannen an sich, maar dit valt wel op.
Wat ik wel denk is dat ze beter een psycholoog kan opzoeken om haar te helpen met haar keuzes, dan naar alle goed bedoelde adviesjes hier te luisteren.
Ik ben het met je eens hoor, maar om single vrouwen die door single vrouwen opgevoed zijn weg te zetten als incapabel om relaties te onderhouden vind ik gewoon een walgelijk cliché.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:56 schreef belsen het volgende:
[..]
Gelukkig voor de kinderen wel, ja. Dat neemt een deel van hun onzekerheid weg, maar in de moeilijkste fase van het leven van een kind, de puberteit, ontneem je een kind een deel van het beeld van wie het is.
[..]
Daarvan ken ik ook diverse situaties. Het is voor een kind belangrijk dat er in ieder geval een beeld is van de verwekker, al komt ie alleen maar op de verjaardag even langs.
Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat de spermabank voor TS een goede optie is. Maar TS heb je misschien iemand in je famillie die een beetje de vader - kind dingen kan doen met je kind? want dat heeft een kind eigenlijk wel nodig.
Hehe dat is in veel gevallen ook maar een verkeerd beeld, 4% van de vaders voed een kind op waarvan hij denkt dat het van hemzelf is terwijl het van een ander is.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.
Dat beeld van die verwekker is helemaal niet zo belangrijk, zeker niet in de eerste jaren. Dan is het veel belangrijker dat kinderen wel mannelijke rolmodellen hebben, maar dat kunnen ook opa's, ooms, broers!, of vrienden van de moeder(s) zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.
Klopt, dan wordt een kind, of volwassen persoon, bewust of onbewust zijn hele leven lang voorgelogen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:52 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Hehe dat is in veel gevallen ook maar een verkeerd beeld, 4% van de vaders voed een kind op waarvan hij denkt dat het van hemzelf is terwijl het van een ander is.
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...quote:Op maandag 12 juli 2010 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat beeld van die verwekker is helemaal niet zo belangrijk, zeker niet in de eerste jaren.
Wat is een essentieel onderdeel van jepersoonlijkheid? Per se die ene die dat ene zaadje heeft verzorgd? Of een of twee liefhebbende ouders, waarvan een dan niet genetisch bij jou hoort, maar wel de mens(en) die je verzorgen als je ziek bent, je dingen leren, naar je luisteren, je knuffelen, je kennen vanaf dat je net geboren bent?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:12 schreef belsen het volgende:
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...
Het is niet voor niets zo dat vele mensen die niet weten wie hun biologische ouders zijn, hier op een gegeven moment een soort van levensdoel van maken...
Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Klopt, dan wordt een kind, of volwassen persoon, bewust of onbewust zijn hele leven lang voorgelogen.
[..]
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...
Het is niet voor niets zo dat vele mensen die niet weten wie hun biologische ouders zijn, hier op een gegeven moment een soort van levensdoel van maken...
Nou, dat laatste vraag ik me af. Ook dan kun je vragen hebben, zoals: was ik niet belangrijk genoeg? Kon hij echt niet voor me zorgen? Hield hij niet van mij? Is het mijn schuld dat hij niet bij mijn moeder was?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:24 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.
Het zaadje is wel belangrijk voor je genotype maar je uiteindelijke 20 jarige verzorging is veel belangrijker.
Maar het is wel begrijpelijk dat mensen er toch nieuwsgierig naar zijn en toch een hoop vragen blijven houden. Het knaagt natuurlijk een stuk meer dan dat je weet dat je vader een dronken zielig hoopje alcoholist is een paar dorpjes verder. Bij beide heb je geen vader, maar bij de laatste heb je iig geen vragen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef alsem het volgende:
yeah de 21e eeuw, vrienden heb je op internet, sociaal contact met je psycholoog of psychiater, seks met een import-hoer die belasting betaald aan de staat en kinderen koop je bij de spermabank. de cyclus van een autistische samenleving is rond, en mede dankzij TS!
TS, jij hebt nu een probleem, je hebt het fout gedaan en er is nu te weinig tijd over. De oorzaak hiervan ligt vast in je genen, wil je deze genen doorgeven aan je kinderen zodat zij later met het zelfde probleem zitten? Zo ja, dan scheidt ik mijzelf hierbij af als soort, en creeer ik mijn eigen. Ik hoef mij niet te identificeren met een soort dat leeft zonder gevoel en vertrouwen naar elkaar.
Ook dat is bewezen niet waar. Een groot deel van je zijn en karakter krijg je mee via de genen. Verslavingsrisico trouwens ook.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:24 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.
Het zaadje is wel belangrijk voor je genotype maar je uiteindelijke 20 jarige verzorging is veel belangrijker.
Maar het is wel begrijpelijk dat mensen er toch nieuwsgierig naar zijn en toch een hoop vragen blijven houden. Het knaagt natuurlijk een stuk meer dan dat je weet dat je vader een dronken zielig hoopje alcoholist is een paar dorpjes verder. Bij beide heb je geen vader, maar bij de laatste heb je iig geen vragen.
Damn, dramaqueen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef alsem het volgende:
yeah de 21e eeuw, vrienden heb je op internet, sociaal contact met je psycholoog of psychiater, seks met een import-hoer die belasting betaald aan de staat en kinderen koop je bij de spermabank. de cyclus van een autistische samenleving is rond, en mede dankzij TS!
TS, jij hebt nu een probleem, je hebt het fout gedaan en er is nu te weinig tijd over. De oorzaak hiervan ligt vast in je genen, wil je deze genen doorgeven aan je kinderen zodat zij later met het zelfde probleem zitten? Zo ja, dan scheidt ik mijzelf hierbij af als soort, en creeer ik mijn eigen. Ik hoef mij niet te identificeren met een soort dat leeft zonder gevoel en vertrouwen naar elkaar.
hehe niks bewezen, onderzoeken ernaar zijn niet zo gemakkelijk te interpreteren.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Ook dat is bewezen niet waar. Een groot deel van je zijn en karakter krijg je mee via de genen. Verslavingsrisico trouwens ook.
Nouja het Nature Nurture debat hoort eigenlijk wel over te zijn. Francis Galton(het neefje van Darwin) heeft het de wereld in geholpen en eigenlijk op een hele foute manier. De oplossing voor dit debat is voor veel mensen moeilijk te interpreteren.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:43 schreef simmu het volgende:
nou niet doen alsof het hele nurture vs nature debat klaar en opgelost is he! dat is niet zo. het enige wat echt aangetoond is, is het feit dat beiden een factor zijn in de bepaling van wie je later als je groot bent wordt! de rest is allemaal open voor debat: https://secure.wikimedia.(...)ature_versus_nurture
quote:Op maandag 12 juli 2010 18:11 schreef Dipkip het volgende:
.
Voor zover je dus kunt zeggen dat homo's of alleenstaanden geen ouders zouden moeten worden zou je ook moeten zeggen dat mensen met een benedengemiddeld inkomen, opleidingsniveau, enzovoort, geen kinderen moeten krijgen.
Jij bent echt met de tijdmachine ingevlogen uit 19-heel-lang-geleden of niet? Wat een enge, bekrompen en ook enzijdige ideeen hou je erop na. Als je jouw posts zo leest, kun je ervan uitgaan dat iedere man/vader een liefdevolle, hardwerkende, gestudeerde man is die het ook nog eenws heel goed doet in relaties.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, er zijn andere negatieve effecten op een kind die niet veroorzaakt worden door armoede of lager niveau, maar doordat het kind niet opgroeit in een traditioneel gezin. Bijvoorbeeld wanneer de vader in het buitenland werkt of niet inwoont, zoals eerder gezegd. De verminderde ouderlijke en vaderlijke aandacht speelt wel degelijk een rol.
Denk alleen eens aan het feit dat 2 ouders die gezamenlijk hetzelfde gezag uitdragen, dat pakt een kind veel beter dan 1 ouder die het gezag voert. De vader binnen het traditionele gezin beinvloedt de ontwikkeling van het kind sowieso positief door bijvoorbeeld een rolmodel te zijn voor opleiding, vaardigheden en werkhouding en speelt een rol in het uitdragen van de voordelen van relaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |