Zij probeert koste wat het kost de verwekker uit ieder proces te houden, alsof dat een oplossing is voor haar losgeslagen kinderwens. Ik zeg niet dat ze bang is voor mannen an sich, maar dit valt wel op.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:40 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat dat 'internetpsycholoog eerder getriggerd werd door dit stukje
[..]
Psychologie van de koude grond, om te kotsen vind ik hetEr zijn honderden single vrouwen, maar als je toevallig zonder vader bent opgegroeid heb je ineens een angst voor mannen
!

Gelukkig voor de kinderen wel, ja. Dat neemt een deel van hun onzekerheid weg, maar in de moeilijkste fase van het leven van een kind, de puberteit, ontneem je een kind een deel van het beeld van wie het is.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:42 schreef LadyBlack het volgende:
En trouwens, donors zijn tegenwoordig niet meer anoniem he, als het kind 16 is (of 18?) mag hij of zij gegevens opvragen bij de spermabank.
Daarvan ken ik ook diverse situaties. Het is voor een kind belangrijk dat er in ieder geval een beeld is van de verwekker, al komt ie alleen maar op de verjaardag even langs.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:42 schreef Oksel het volgende:
Vriend van mij heeft 2 kinderen bij een lesbisch echtpaar.. beiden hebben een kind van hem. Hij ziet ze af en toe in het weekend..Toch papa, maar niet de lasten. Hij's er erg blij mee..
![]()
Is via kunstmatige inseminatie gegaan overigens.

Hoezo losgeslagen kinderwens? haar kinderwens kan net zo groot zijn als die bij een vrouw die wel een relatie heeft.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Zij probeert koste wat het kost de verwekker uit ieder proces te houden, alsof dat een oplossing is voor haar losgeslagen kinderwens. Ik zeg niet dat ze bang is voor mannen an sich, maar dit valt wel op.
Wat ik wel denk is dat ze beter een psycholoog kan opzoeken om haar te helpen met haar keuzes, dan naar alle goed bedoelde adviesjes hier te luisteren.

Ik ben het met je eens hoor, maar om single vrouwen die door single vrouwen opgevoed zijn weg te zetten als incapabel om relaties te onderhouden vind ik gewoon een walgelijk cliché.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:56 schreef belsen het volgende:
[..]
Gelukkig voor de kinderen wel, ja. Dat neemt een deel van hun onzekerheid weg, maar in de moeilijkste fase van het leven van een kind, de puberteit, ontneem je een kind een deel van het beeld van wie het is.
[..]
Daarvan ken ik ook diverse situaties. Het is voor een kind belangrijk dat er in ieder geval een beeld is van de verwekker, al komt ie alleen maar op de verjaardag even langs.

Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat de spermabank voor TS een goede optie is. Maar TS heb je misschien iemand in je famillie die een beetje de vader - kind dingen kan doen met je kind? want dat heeft een kind eigenlijk wel nodig.

Hehe dat is in veel gevallen ook maar een verkeerd beeld, 4% van de vaders voed een kind op waarvan hij denkt dat het van hemzelf is terwijl het van een ander is.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.

Dat beeld van die verwekker is helemaal niet zo belangrijk, zeker niet in de eerste jaren. Dan is het veel belangrijker dat kinderen wel mannelijke rolmodellen hebben, maar dat kunnen ook opa's, ooms, broers!, of vrienden van de moeder(s) zijn.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:29 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat vervangt nooit het beeld van de verwekker. Ieder kind heeft wel een leuke opa of oom, maar dat is nooit de vervanger van je biologische roots.

Klopt, dan wordt een kind, of volwassen persoon, bewust of onbewust zijn hele leven lang voorgelogen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:52 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Hehe dat is in veel gevallen ook maar een verkeerd beeld, 4% van de vaders voed een kind op waarvan hij denkt dat het van hemzelf is terwijl het van een ander is.
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...quote:Op maandag 12 juli 2010 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat beeld van die verwekker is helemaal niet zo belangrijk, zeker niet in de eerste jaren.

Wat is een essentieel onderdeel van jepersoonlijkheid? Per se die ene die dat ene zaadje heeft verzorgd? Of een of twee liefhebbende ouders, waarvan een dan niet genetisch bij jou hoort, maar wel de mens(en) die je verzorgen als je ziek bent, je dingen leren, naar je luisteren, je knuffelen, je kennen vanaf dat je net geboren bent?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:12 schreef belsen het volgende:
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...
Het is niet voor niets zo dat vele mensen die niet weten wie hun biologische ouders zijn, hier op een gegeven moment een soort van levensdoel van maken...

Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:12 schreef belsen het volgende:
[..]
Klopt, dan wordt een kind, of volwassen persoon, bewust of onbewust zijn hele leven lang voorgelogen.
[..]
Het is alleen maar een essentieel deel in de vorming van je persoonlijkheid...
Het is niet voor niets zo dat vele mensen die niet weten wie hun biologische ouders zijn, hier op een gegeven moment een soort van levensdoel van maken...

Nou, dat laatste vraag ik me af. Ook dan kun je vragen hebben, zoals: was ik niet belangrijk genoeg? Kon hij echt niet voor me zorgen? Hield hij niet van mij? Is het mijn schuld dat hij niet bij mijn moeder was?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:24 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.
Het zaadje is wel belangrijk voor je genotype maar je uiteindelijke 20 jarige verzorging is veel belangrijker.
Maar het is wel begrijpelijk dat mensen er toch nieuwsgierig naar zijn en toch een hoop vragen blijven houden. Het knaagt natuurlijk een stuk meer dan dat je weet dat je vader een dronken zielig hoopje alcoholist is een paar dorpjes verder. Bij beide heb je geen vader, maar bij de laatste heb je iig geen vragen.

quote:Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef alsem het volgende:
yeah de 21e eeuw, vrienden heb je op internet, sociaal contact met je psycholoog of psychiater, seks met een import-hoer die belasting betaald aan de staat en kinderen koop je bij de spermabank. de cyclus van een autistische samenleving is rond, en mede dankzij TS!
TS, jij hebt nu een probleem, je hebt het fout gedaan en er is nu te weinig tijd over. De oorzaak hiervan ligt vast in je genen, wil je deze genen doorgeven aan je kinderen zodat zij later met het zelfde probleem zitten? Zo ja, dan scheidt ik mijzelf hierbij af als soort, en creeer ik mijn eigen. Ik hoef mij niet te identificeren met een soort dat leeft zonder gevoel en vertrouwen naar elkaar.

Ook dat is bewezen niet waar. Een groot deel van je zijn en karakter krijg je mee via de genen. Verslavingsrisico trouwens ook.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:24 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Maar is het wel slim om er een levensdoel van te maken. Veel van die zoektochten lopen toch uit op een tragedie. Mensen hechten soms wat teveel aan het biologische ouder aspect.
Het zaadje is wel belangrijk voor je genotype maar je uiteindelijke 20 jarige verzorging is veel belangrijker.
Maar het is wel begrijpelijk dat mensen er toch nieuwsgierig naar zijn en toch een hoop vragen blijven houden. Het knaagt natuurlijk een stuk meer dan dat je weet dat je vader een dronken zielig hoopje alcoholist is een paar dorpjes verder. Bij beide heb je geen vader, maar bij de laatste heb je iig geen vragen.

Damn, dramaqueen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:30 schreef alsem het volgende:
yeah de 21e eeuw, vrienden heb je op internet, sociaal contact met je psycholoog of psychiater, seks met een import-hoer die belasting betaald aan de staat en kinderen koop je bij de spermabank. de cyclus van een autistische samenleving is rond, en mede dankzij TS!
TS, jij hebt nu een probleem, je hebt het fout gedaan en er is nu te weinig tijd over. De oorzaak hiervan ligt vast in je genen, wil je deze genen doorgeven aan je kinderen zodat zij later met het zelfde probleem zitten? Zo ja, dan scheidt ik mijzelf hierbij af als soort, en creeer ik mijn eigen. Ik hoef mij niet te identificeren met een soort dat leeft zonder gevoel en vertrouwen naar elkaar.

hehe niks bewezen, onderzoeken ernaar zijn niet zo gemakkelijk te interpreteren.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Ook dat is bewezen niet waar. Een groot deel van je zijn en karakter krijg je mee via de genen. Verslavingsrisico trouwens ook.
Nouja het Nature Nurture debat hoort eigenlijk wel over te zijn. Francis Galton(het neefje van Darwin) heeft het de wereld in geholpen en eigenlijk op een hele foute manier. De oplossing voor dit debat is voor veel mensen moeilijk te interpreteren.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:43 schreef simmu het volgende:
nou niet doen alsof het hele nurture vs nature debat klaar en opgelost is he! dat is niet zo. het enige wat echt aangetoond is, is het feit dat beiden een factor zijn in de bepaling van wie je later als je groot bent wordt! de rest is allemaal open voor debat: https://secure.wikimedia.(...)ature_versus_nurture

quote:Op maandag 12 juli 2010 18:11 schreef Dipkip het volgende:
.
Voor zover je dus kunt zeggen dat homo's of alleenstaanden geen ouders zouden moeten worden zou je ook moeten zeggen dat mensen met een benedengemiddeld inkomen, opleidingsniveau, enzovoort, geen kinderen moeten krijgen.

Jij bent echt met de tijdmachine ingevlogen uit 19-heel-lang-geleden of niet? Wat een enge, bekrompen en ook enzijdige ideeen hou je erop na. Als je jouw posts zo leest, kun je ervan uitgaan dat iedere man/vader een liefdevolle, hardwerkende, gestudeerde man is die het ook nog eenws heel goed doet in relaties.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, er zijn andere negatieve effecten op een kind die niet veroorzaakt worden door armoede of lager niveau, maar doordat het kind niet opgroeit in een traditioneel gezin. Bijvoorbeeld wanneer de vader in het buitenland werkt of niet inwoont, zoals eerder gezegd. De verminderde ouderlijke en vaderlijke aandacht speelt wel degelijk een rol.
Denk alleen eens aan het feit dat 2 ouders die gezamenlijk hetzelfde gezag uitdragen, dat pakt een kind veel beter dan 1 ouder die het gezag voert. De vader binnen het traditionele gezin beinvloedt de ontwikkeling van het kind sowieso positief door bijvoorbeeld een rolmodel te zijn voor opleiding, vaardigheden en werkhouding en speelt een rol in het uitdragen van de voordelen van relaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |