Da's toch geen reden om je kinderwens uit te stellen en maar te hopen dat je op korte termijn een geschikte partner met ook een kinderwens tegenkomt? Het risico dat dit niet gebeurt is voor haar te groot en dan heeft ze en geen partner en geen kind.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
Iedereen neemt uit egoisme een kind, zowel mensen met als zonder partner. Daarnaast gaat een op de drie stellen met kinderen scheiden en dan groeit het kind alsnog op in een eenoudergezin. Als het kindje ergens gewenst is, dan is het wel bij TS.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het bekende "het kan nog net kindje"?
Arm kind, geef kinderen toch de kans op een vader EN moeder i.p.v. uit egoisme een kind te nemen!
Neem een huisdier of zo...
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?quote:Op zondag 11 juli 2010 10:41 schreef dippiedooh het volgende:
Een kind heeft zeker een vader figuur nodig, ook een moeder figuur. Anders zal er altijd wat ontbreken. De meeste kinderen van gescheide ouders hebben toch iets in hun bovenkamer, waardoor ze een stuk labieler wordenquote:Daar gaat het helemaal niet om. Een man is een leuke bijkomstigheid maar geen noodzaak.
Doe alsjeblieft normaal zeg.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:58 schreef Moonah het volgende:
Overigens heb ik in een beetje vergelijkbare situatie gezeten als jij. Ik nam de optie om met een homostel een kind te maken serieus in overweging. Wellicht nog een idee voor je?
.
Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.quote:
Advertentie:quote:Op zondag 11 juli 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
niet om te trollen hoor maar denk je dat het makkelijker word een partner te vinden als je eenmaal een kind hebt?
Het kan een ideale oplossing zijn. Het is voor homostellen nog steeds lastig om een kind te 'krijgen' (adoptie ofzo) en het is echt niet zo dat geen enkele homo/homostel een kinderwens heeft.quote:
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,quote:Op zondag 11 juli 2010 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat jij het niet normaal vindt, betekent nog niet dat het niet mag. Of dat het slecht is. Of dat het kind slecht af is. Het zegt meer iets over je eigen bekrompen denkbeelden.
Tegenwoordig zijn er diverse realtiemogelijkheden en gezinssamenstellingen. Eenoudergezinnen met alleen een moeder of alleen een vasder, twee moeders, twee vaders, vaders of moeders met een parttime kind vanwege co-ouderschap of andere afspraken mbt de regelingen.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
Ja, alleen is het verschil dat je een kind neemt als bezegeling op je relatie, niet omdat er ergens een homo rondloopt die een kinderwens heeft en je elkaar maar even gebruikt. Ook erg fijn voor dat kind zelf, hoe wil zo'n kind alleen al zijn schooltijd doorkomen zonder trauma op te lopen.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:01 schreef miss_sly het volgende:
In het geval van een alleenstaande vrouw met een donor van een homostel kan het kind dus wel een vader en moeder hebben, ze wonen alleen niet samen. Tja, dat geldt voor heel veel ouders.
Ik vind dit ook een beetje kortzichtig, hoor. Ik heb genoeg kinderen gezien met twee vaders/twee moeders, ja ook pubers, die gelukkig waren. Of ben jij van het type dat homogezinnen sowieso bij jeugdzorg wil aanmelden?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet mag? Een kind hoort nu eenmaal gewoon een vader en een moeder te hebben die hem/haar opvoeden, punt uit. Ik zie al voor me dat mijn "ouders" twee kerels zijn,
Dat is jouw mening.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
O? Dat was niet mijn reden om een kind te krijgen, hoor. Zal ik je het nummer van de Kinderbescherming even geven?quote:Op zondag 11 juli 2010 12:05 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja, alleen is het verschil dat je een kind neemt als bezegeling op je relatie, niet omdat er ergens een homo rondloopt die een kinderwens heeft en je elkaar maar even gebruikt. Ook erg fijn voor dat kind zelf, hoe wil zo'n kind alleen al zijn schooltijd doorkomen zonder trauma op te lopen.
Ik denk dat in het geval van een alleenstaande vrouw met kinderwens en een homostel met kinderwens, je elkaar heel goed kunt helpen en dat het kind zeer zeer gewenst zal zijn. Lijkt me een prima basis voor een kind.quote:
Ook zo leuk voor het kind later: "jij komt uit een reageerbuis, want je mama kon geen man krijgen"quote:Op zondag 11 juli 2010 11:38 schreef trovey het volgende:
Als je die drang hebt en je wilt het doen zonder vader ga dan het liefst naar de spermabank. Geen gedoe met een bekende donor. Ik heb helaas van de zijlijn gezien dat het fout ging en er naar de donor toe afspraken die van tevoren gemaakt werden niet werden nageleefd door de ontvangende partij. Dat grijpt sterk in in alle levens die ermee gemoeid zijn dan kun je beter iemand nemen die via de donorbank zijn bijdrage levert en die dus helemaal geen afspraken met jou heeft gemaakt en dat ook weet. Beter voor moeder, donorvader en kind.
Hoe haal je het in je botte hersens om alle mensen op wie dit slaat zo over één kam te scherenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:55 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
Een kind heeft zeker een vader figuur nodig, ook een moeder figuur. Anders zal er altijd wat ontbreken. De meeste kinderen van gescheide ouders hebben toch iets in hun bovenkamer, waardoor ze een stuk labieler worden
Kom op zeg, een kind dat de ene week bij zijn/haar moeder is en de andere week bij een homostel.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik denk dat in het geval van een alleenstaande vrouw met kinderwens en een homostel met kinderwens, je elkaar heel goed kunt helpen en dat het kind zeer zeer gewenst zal zijn. Lijkt me een prima basis voor een kind.
Pfff, dan heb je totaal geen levenservaring opgedaan. Denk je alleen al eens in hoe tegen zo'n kind aan wordt gekeken gedurende zijn/haar schooltijd? Hij/zij zal zeker het doelwit worden van pesterijen en dat is nog maar het begin. Dat kind gaat zeker denken dat er iets mis is met hem/haar omdat er geen sprake is van een normale gezinssituatie.quote:
Door mensen zoals jij...quote:Op zondag 11 juli 2010 12:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Pfff, dan heb je totaal geen levenservaring opgedaan. Denk je alleen al eens in hoe tegen zo'n kind aan wordt gekeken gedurende zijn/haar schooltijd? Hij/zij zal zeker het doelwit worden van pesterijen en dat is nog maar het begin. Dat kind gaat zeker denken dat er iets mis is met hem/haar omdat er geen sprake is van een normale gezinssituatie.
Ik vind alle cliché's uit je mouw schudden nou ook niet echt hoogwaardig reageren...quote:Op zondag 11 juli 2010 13:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik heb je nog niet echt inhoudelijk zien reageren moppie.
Ja, maar jouw vader maakt vast geen deel uit van een homostel.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:01 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb 27 jaar levenservaring, zoals je hebt kunnen lezen hierboven had ik ook geen "normale" gezinssituatie, maar ik ben daar nóóit mee gepest. En ik heb al helemaal nooit gedacht dat er iets mis was met mij
Het gaat om het principe he...quote:Op zondag 11 juli 2010 13:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja, maar jouw vader maakt vast geen deel uit van een homostel.
Gescheiden ouders vind ik heel normaal, maar zodra je een kind gaat nemen met iemand waar je geen relatie mee hebt dan is dat een heel ander verhaal, om nog maar te zwijgen over het gebruiken van een homostel.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het gaat om het principe he...
JIj zegt dat iemand gepest gaat worden omdat hij of zij in een niet normale gezinssituatie opgroeit.
Of gaat het je puur om de homo's?
Ik kan me zo voorstellen dat menig kind van een alleenstaande moeder en een homostel beter af is dan een kind van gescheiden ouders die over het hoofd van hun kind ruzie maken en elkaar ten koste van het kind manipuleren.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Gescheiden ouders vind ik heel normaal, maar zodra je een kind gaat nemen met iemand waar je geen relatie mee hebt dan is dat een heel ander verhaal, om nog maar te zwijgen over het gebruiken van een homostel.
Dat kan natuurlijk ook altijd in een relatie tussen een alleenstaande moeder en een homostel gebeuren.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat menig kind van een alleenstaande moeder en een homostel beter af is dan een kind van gescheiden ouders die over het hoofd van hun kind ruzie maken en elkaar ten koste van het kind manipuleren.
Ja, vooral in al die situaties waarbij dat kind moet uitleggen dat zijn vader een homo is.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat menig kind van een alleenstaande moeder en een homostel beter af is dan een kind van gescheiden ouders die over het hoofd van hun kind ruzie maken en elkaar ten koste van het kind manipuleren.
Kan me anders voorstellen dat het minder drama geeft dan de gemiddelde scheiding (en daarmee wil ik geen gescheiden mensen voor het hoofd stoten).quote:Op zondag 11 juli 2010 13:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Gescheiden ouders vind ik heel normaal, maar zodra je een kind gaat nemen met iemand waar je geen relatie mee hebt dan is dat een heel ander verhaal, om nog maar te zwijgen over het gebruiken van een homostel.
Wat verwacht je nou? Dan ik inhoudelijk in ga op die bekrompen, middeleeuwse denkwijzen van jou..? Daar valt toch geen volwassen discussie over te voeren? Uit jouw posts blijkt keer op keer dat jij denkt dat kinderen die niet in een standaard twee-oudergezin opgroeien automatisch een trauma krijgen. Moet ik serieus een poging wagen om dat te gaan weerleggen..?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:00 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik heb je nog niet echt inhoudelijk zien reageren moppie.
Graag, want dit is te makkelijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou? Dan ik inhoudelijk in ga op die bekrompen, middeleeuwse denkwijzen van jou..? Daar valt toch geen volwassen discussie over te voeren? Uit jouw posts blijkt keer op keer dat jij denkt dat kinderen die niet in een standaard twee-oudergezin opgroeien automatisch een trauma krijgen. Moet ik serieus een poging wagen om dat te gaan weerleggen..?
Over inhoudelijk reageren gesproken. Ik heb jou nog niet een keer zien uitleggen wat hier nou zo vreselijk aan is.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:14 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ja, vooral in al die situaties waarbij dat kind moet uitleggen dat zijn vader een homo is.
Ook alweer zo'n voordehandliggende dooddoener.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom dan even met bronnen uit gedegen onderzoek die naar jouw mening zijn gedaan.
Precies, je spuit je mening zonder deze te onderbouwen. Je komt met opmerkingen als: 'een kind hoort twee ouders te hebben omdat hij anders een trauma oploopt. Je zit dit ter plekke te verzinnen zonder ook maar met een enkel (praktijk)voorbeeld te komen. Ik zie dus totaal geen argumenten die ik inhoudelijk zou kunnen weerleggen.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom dan even met bronnen uit gedegen onderzoek die naar jouw mening zijn gedaan.
Nee hoor, als het klopt wat jij zegt zal heus wel op internet een bron zijn te vinden van onderzoeken die gedaan zijn naar kinderen van homoseksuele stellen, dat die dus allemaal getraumatiseerd zijn en worden gepest, zoals jij zegt.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:21 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ook alweer zo'n voordehandliggende dooddoener.
Waarom is dit erg om uit te leggen dan?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:14 schreef Monco10 het volgende:Ja, vooral in al die situaties waarbij dat kind moet uitleggen dat zijn vader een homo is.
Waarom is dat een ander verhaal? En waarom zwijgen over het gebruik van een homostel? Wat is daar mis mee dan?quote:Gescheiden ouders vind ik heel normaal, maar zodra je een kind gaat nemen met iemand waar je geen relatie mee hebt dan is dat een heel ander verhaal, om nog maar te zwijgen over het gebruiken van een homostel.
En waarom is daar iets mis mee dan? Omdat hetniet 'normaal' is?quote:Pfff, dan heb je totaal geen levenservaring opgedaan. Denk je alleen al eens in hoe tegen zo'n kind aan wordt gekeken gedurende zijn/haar schooltijd? Hij/zij zal zeker het doelwit worden van pesterijen en dat is nog maar het begin. Dat kind gaat zeker denken dat er iets mis is met hem/haar omdat er geen sprake is van een normale gezinssituatie.
Waarom dan?quote:Kom op zeg, een kind dat de ene week bij zijn/haar moeder is en de andere week bij een homostel.
Het mag dan gewenst zijn maar dat kind zelf loopt voor de rest van zijn leven een trauma op.
Je denkt toch zeker niet dat ik uitspraken baseer op onderzoeken op internet? Dan ga je maar fijn zelf zoeken.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor, als het klopt wat jij zegt zal heus wel op internet een bron zijn te vinden van onderzoeken die gedaan zijn naar kinderen van homoseksuele stellen, dat die dus allemaal getraumatiseerd zijn en worden gepest, zoals jij zegt.
OMFG.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker niet dat ik uitspraken baseer op onderzoeken op internet? Dan ga je maar fijn zelf zoeken.
Ik baseer het op een hoop levenservaring en gbv.
En nee je hoeft hem niet proberen in te koppen, want de gezinssituatie hier was altijd gezond.
Omdat het je ontbreekt aan gbv wellicht ? want dat citeerde je nietquote:Op zondag 11 juli 2010 13:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
OMFG.
Ik heb ook een hoop levenservaring en kom uit een, volgens jou, 'gezond' gezin. Hoe kunnen we het oneens zijn dan?
Nee, je baseert je op je eigen (bevooroordeelde) mening en een boel angst.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:39 schreef Monco10 het volgende:
Ik baseer het op een hoop levenservaring en gbv.
Wat is gbv?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:43 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Omdat het je ontbreekt aan gbv wellicht ? want dat citeerde je niet
quote:Op zondag 11 juli 2010 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
Gbv, bedoel je daar gezond boeren verstand mee?
Ik kan dat alleen maar linken aan "wat een boer niet kent dat vreet ie niet", angst voor het onbekende dus.
I rest my case your honour
Kijk, dat verklaart een hoop.quote:
Dat is toch al eerder gezegd? Een scheiding vaak zeer traumatisch voor kinderen.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:44 schreef Monco10 het volgende:
Overigens, als je even googled kom je er al snel achter dat kinderen van, in dit voorbeeld gescheiden ouders, sowieso ook een achterstand op kunnen lopen:
http://www.kennislink.nl/(...)-door-afwezige-ouder
Proberen een gbv'er wat ruimdenkendheid aan te praten ----> zinloosquote:
Nee, je moet teruglezen en zal het hieronder nog even opnieuw voor je terughalen:quote:Hier, alsjeblieft, een overzicht van je laatste post. In geen enkele post zie ik een onderbouwing van je mening. Het enige wat je doet is roepen dat het abnormaal is. Dat is toch geen discussie voeren?
True, t kan ook in LIFquote:Op zondag 11 juli 2010 14:00 schreef ColdFeet het volgende:
Haha, volgens mij is dit niet echt de plek om bij te pratenMaar het gaat wel goed hier, ik ben aan het autorijden geslagen
Hoe is het met jou dan, en met het kind-en/of-werkdilemma?
Alleen loopt het kind bij die roodharige hetero's geen achterstand op.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij overschat je de aversie tegen homo's nogalIk beschouw mezelf helemaal niet als een übertolerant en ongekend ruimdenkend persoon, maar het zou niet in mijn hoofd opkomen om een kind te pesten omdat zijn ouders homo zijn (of de ouders te pesten omdat ze homo zijn, for that matter). Het zal vast weleens voorkomen, maar ik snap niet waarom je dat tot de norm zou verheffen.
Volgens jouw logica zouden roodharige of brildragende heterostellen dan ook geen kinderen moeten krijgen, zeker. Hun kind zou zich ook weleens niet prettig kunnen voelen of gepest kunnen worden.
Dit is het enige punt waarop ik het misschien wel met je eens ben. Maar ik ben heel benieuwd hoe Moonah dat zietquote:Op zondag 11 juli 2010 14:01 schreef Monco10 het volgende:
het komt het kind echt niet ten goede als hij de ene week bij de ene ouder is en de andere week bij de andere. Het kind krijgt sowieso een achterstand. Als je bij voorbaat al daar voor kiest dan denk je alleen aan jezelf en niet aan het kind.
Maar dat wil NIET zeggen dat de situatie daardoor beter isquote:Bij een scheiding was het uitgangspunt om kinderen te nemen totaal anders.
Mijn ervaring is dat de situatie waaruit een kind komt geen enkele invloed heeft op zijn populariteit. De persoonlijkheid bepaalt of een kind gepest wordt of niet. Ik ken toevallig een kind uit een homogezin en dat is allesbehalve labiel en is nog nooit gepest. Hiernaast heb ik op de basisschool in de klas gezeten bij een meisje dat Jehova'sgetuige is. Zij was zo zelfverzekerd dat ze het populairste kind van de klas was. Andere, 'normale' kinderen daarentegen, werden wel gepest. Zij kwamen uit een traditioneel gezin, maar hadden onvoldoende zelfvertrouwen om van zich af te bijten.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:01 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, je moet teruglezen en zal het hieronder nog even opnieuw voor je terughalen:
1 Waarom is dit erg om uit te leggen dan?
Zoals ik zal zei zal het gros van de massa hem uitlachen en het als abnormaal zien, er zijn nogal wat vooroordelen tov homo's. Dat kind zal zich niet echt prettig voelen.
2 Waarom is dat een ander verhaal? En waarom zwijgen over het gebruik van een homostel? Wat is daar mis mee dan?
Ook al eerder gemeld: een kind neem je als bezegeling op je relatie. Je gaat samen voor dat kind zorgen, het komt het kind echt niet ten goede als hij de ene week bij de ene ouder is en de andere week bij de andere. Het kind krijgt sowieso een achterstand. Als je bij voorbaat al daar voor kiest dan denk je alleen aan jezelf en niet aan het kind. Bij een scheiding was het uitgangspunt om kinderen te nemen totaal anders.
3 En waarom is daar iets mis mee dan? Omdat het niet 'normaal' is?
Zie 1. Men zal dit inderdaad niet als normaal ervaren, misschien een vooroordeel maar je krijgt dat niet eruit bij de massa en het kind zal daar alleen maar last van ondervinden.
4 Waarom dan?
Alweer hetzelfde antwoord, vanwege de pesterijen en de achterstand die het oploopt.
Dat lijkt me heel verstandig. Viva dames weten namelijk altijd alles beterquote:Op zondag 11 juli 2010 14:14 schreef Monco10 het volgende:
Mooi, dan ga ik me nu voorbereiden op de finale ipv me hier tussen de viva dames te begeven.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:15 schreef Ssserpente het volgende:
Dat vind ik een kulreden en van minder respect jegens het kind getuigen dan wanneer je een kind neemt omdat je dat jouw liefde wilt geven; om het gelukkig te maken. Daar heb je geen relatie voor nodig.
Licht eens toe wat je met die achterstand bedoelt?quote:Op zondag 11 juli 2010 14:12 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Alleen loopt het kind bij die roodharige hetero's geen achterstand op.
Daar kies je wel voor als het ware, als je bij voorbaat al beslist om het kind niet samen op te voeden.
Over het algemeen komen kinderen ook bij vriendjes en vriendinnetjes over de vloer waar ze wel ouderrelaties zien. Mijn moeder heeft tot mijn 19e nooit een relatie gehad en ik ben daar geen sociaal gestoord kind van gewordenquote:Op zondag 11 juli 2010 14:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Licht eens toe wat je met die achterstand bedoelt?
De enige achterstand die ik me misschien een beetje kan voorstellen, is dat een kind van een alleenstaande moeder het voorbeeld mist van een echt goede relatie tussen twee partners. Anderzijds: hoeveel kinderen zien in hun ouders nou echt het schoolvoorbeeld van hoe een liefdesrelatie zou moeten zijn? Ik zelf niet, in ieder geval
Ze krijgen een schuldgevoel, ze verliezen het geloof in zichzelf en ze hebben minder goed contact met de vader.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Onderbouwing van die achterstand zou ik wel interessant vinden.
Je vergeet weer de achterstand die het kind oploopt mop, pesterijen zijn daar dan wel weer vaak een gevolg van.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:15 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de situatie waaruit een kind komt geen enkele invloed heeft op zijn populariteit. De persoonlijkheid bepaalt of een kind gepest wordt of niet. Ik ken toevallig een kind uit een homogezin en dat is allesbehalve labiel en is nog nooit gepest. Hiernaast heb ik op de basisschool in de klas gezeten bij een meisje dat Jehova'sgetuige is. Zij was zo zelfverzekerd dat ze het populairste kind van de klas was. Andere, 'normale' kinderen daarentegen, werden wel gepest. Zij kwamen uit een traditioneel gezin, maar hadden onvoldoende zelfvertrouwen om van zich af te bijten.
Jij vindt dat je een kind als bezegeling van je relatie neemt? Dat vind ik een kulreden en van minder respect jegens het kind getuigen dan wanneer je een kind neemt omdat je dat jouw liefde wilt geven; om het gelukkig te maken. Daar heb je geen relatie voor nodig. Bovendien: als je het echt zo vreselijk voor een kind vindt om in een een niet-traditioneel gezin om te groeien, had je er zelf ook niet aan moeten beginnen. De kans dat jullie gaan scheiden is een op drie. Dat risico wil je je kind(eren) toch niet aandoen? Van dat trauma komen ze noooit meer af!![]()
En dat het gros van de mensen hem uit zal lachen? Ga toch weg! Kijk eens naar dit topic. De enige die uitgelachen wordt ben jij.
quote:doordat vrouwen meer zelfstandigheid creëerde wat werken betreft.
Artikelen die zo slecht geschreven zijn vind ik eigenlijk niet zo geloofwaardig...quote:Als kinderen in een langdurige geweldperiodes of verslavingsituaties hebben geleefd
Als ik daar dan nog even op reageer, ga jij dan in op de rest van mijn argumenten? Want nu maak je je er wel erg makkelijk vanaf, he, mop?quote:Op zondag 11 juli 2010 14:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je vergeet weer de achterstand die het kind oploopt mop, pesterijen zijn daar dan wel weer vaak een gevolg van.
Niet helemaal, er zijn veel overeenkomsten omdat je kind niet samen wordt opgevoed. Kan me voorstellen dat het vooral veel bij de moeder is en dat het contact met de vader veel minder is en slechter wordt.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
[..]
Artikelen die zo slecht geschreven zijn vind ik eigenlijk niet zo geloofwaardig...
Wat me wel opviel, is dat dit artikel gaat over echtscheiding. Dat een kind een schuldgevoel kan ontwikkelen als zijn of haar ouders scheiden, was al langer bekend en staat helemaal los van de discussie die we hier voeren.
Het gaat niet om het niet-samenzijn van de ouders, het gaat om de eventuele ruzies en ongetwijfeld nare sfeer die er om een scheiding heen hangen.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:28 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Niet helemaal, er zijn veel overeenkomsten omdat je kind niet samen wordt opgevoed. Kan me voorstellen dat het vooral veel bij de moeder is en dat het contact met de vader veel minder is en slechter wordt.
Kom zelf uit een zgn * normaal * gezin, d.w.z. pas na 38 jr besloten mijn ouders om toch maar te gaan scheiden. Dat hadden ze van mij véél eerder mogen doenquote:Jij vindt dat je een kind als bezegeling van je relatie neemt? Dat vind ik een kulreden en van minder respect jegens het kind getuigen dan wanneer je een kind neemt omdat je dat jouw liefde wilt geven; om het gelukkig te maken. Daar heb je geen relatie voor nodig. Bovendien: als je het echt zo vreselijk voor een kind vindt om in een een niet-traditioneel gezin om te groeien, had je er zelf ook niet aan moeten beginnen. De kans dat jullie gaan scheiden is een op drie. Dat risico wil je je kind(eren) toch niet aandoen? Van dat trauma komen ze noooit meer af!
Mijn verhaal.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kom zelf uit een zgn * normaal * gezin, d.w.z. pas na 38 25 jr besloten mijn ouders om toch maar te gaan scheiden. Dat hadden ze van mij véél eerder mogen doen![]()
Het * normale * gezin komt volgens mij maar zelden voor. Overal is wel wat. Het is veel belangrijker of je er bént voor je kind en daar heb je niet echt een partner voor nodig.
Ik weet niet of dat grotendeels de oorzaak is, het feit dat ze niet samen zijn zal de situatie in elk geval niet ten goede komen.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het gaat niet om het niet-samenzijn van de ouders, het gaat om de eventuele ruzies en ongetwijfeld nare sfeer die er om een scheiding heen hangen.
Ja ho even, sociaal gestoord heb ik ook niet beweerdquote:Op zondag 11 juli 2010 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Over het algemeen komen kinderen ook bij vriendjes en vriendinnetjes over de vloer waar ze wel ouderrelaties zien. Mijn moeder heeft tot mijn 19e nooit een relatie gehad en ik ben daar geen sociaal gestoord kind van gewordenHeb nu mijn tweede lange en serieuze relatie. Mijn twee beste vriendinnen daarentegen komen voort uit heel gelukkige huwelijken en hun lukt het maar niet om een relatie stand te laten houden.
Ik zie dus geen verband
I knowquote:Op zondag 11 juli 2010 14:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja ho even, sociaal gestoord heb ik ook niet beweerd![]()
Dat ja, het is helaas geen exacte wetenschap. Alhoewel dat het wel makkelijker zou maken voor mijn vriendinnen bijvoorbeeldquote:Maar goed, dat zijn natuurlijk maar voorbeelden, dat is niet per se representatief.
bij mijn dochter op school zitten meerdere kinderen met ouders van hetzelfde geslacht en ook alleenstaande moeders, geen van deze kinderen wordt gepest hoor.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:56 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Pfff, dan heb je totaal geen levenservaring opgedaan. Denk je alleen al eens in hoe tegen zo'n kind aan wordt gekeken gedurende zijn/haar schooltijd? Hij/zij zal zeker het doelwit worden van pesterijen en dat is nog maar het begin. Dat kind gaat zeker denken dat er iets mis is met hem/haar omdat er geen sprake is van een normale gezinssituatie.
'quote:Op zondag 11 juli 2010 14:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ze krijgen een schuldgevoel, ze verliezen het geloof in zichzelf en ze hebben minder goed contact met de vader.
De negatieve sociale, financiële en maatschappelijke gevolgen zijn groot. Kinderen van gescheiden ouders leven korter, hebben een grotere kans op armoede (ook als volwassenen) en achterstand, doen het slechter op school, hebben vaker emotionele of psychische klachten, lopen meer kans op gezondheidsproblemen en seksueel misbruik, raken vaker aan drank en drugs en belanden eerder in de (jeugd)criminaliteit.
Dit is wel een interessant artikel hierover:
http://mens-en-samenlevin(...)echtscheidingen.html
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:31 schreef Vanyel het volgende:
Och jee, het eerste onderzoek dat wél met Monco's onderwerp te maken heeft en het weerspreekt zomaar zijn wereldbeeld. Arm ding.
Maar ging het hier niet eigenlijk over al dan niet naar een spermabank voor een alleenstaande vrouw? Ik ben wel benieuwd naar de gedachte achter de onbekende donor. Waar mogelijk, zou ik altijd voor een bekende kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |