Naast die zogenaamde bezuinigingen op de immigratie (mensen maak het eens concreet, hoe en hoeveel gaan we daar nou echt op besparen?) moet er nog zeker 25 miljard bezuinigd worden... Hoe wou je dat gaan regelen?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:03 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat blonde gezwel poogt tenminste iets aan de immigratie te doen. Het laten stoppen van deze handel scheelt ons heel wat op jaarbasis. Beter dan die kut bezuinigingen van paars. Knuffelberen zoals jouw type volk doen er vrolijk niks aan.
Dat waren prachtjarenquote:En zeg het nou zelf; praat jij al die jaren dat we paars hebben gehad goed? Wij mogen lekker de puinzooi gaan opruimen.
Ik kan ook hard roepen dat alles vet hard zoog in de jaren negentig, maar het is wel prettig als die stelling wordt onderbouwd.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:08 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Sorry maar eenis nu wel op zijn plaats.
Ja, de excessen van de geroemde 'multiculturele maatschappij' vrij structureel onder het tapijt schoffelen contribueert inderdaad aan een goede sfeer. See no evil hear no evil.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:12 schreef du_ke het volgende:
Dat waren prachtjaren. Met een sfeer in ons land die stukken beter was dan onder de Balkenende-experimenten daarna
Zijn gewoon goede valide puntenquote:Op zondag 11 juli 2010 13:10 schreef Susteren het volgende:
Plannen van pvv![]()
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio’s, plus KLPD
Er is niks duidelijk. Jij signaleert trends die er helemaal niet zijn. Schommelingen in peilingen zijn er altijd al geweest. Als we morgen moeten stemmen, is dat een momentopname. Na die verkiezingen schieten de peilingen weer alle kanten op. Nog niet zo lang geleden stond de VVD op 15 zetels in de peilingen en de PvdA had er ongeveer even veel. Op 9 juni kwamen deze twee partijen als grootsten uit de bus.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:10 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar verkiezingen vinden niet doorlopend plaats, maar periodiek. Een momentopname, dus, een statisch beeld.
Momentopname, statisch beeld.
Als er morgen verkiezingen zouden zijn, denk je dat er iets zou veranderen, of denk jij dat alle partijen met precies hetzelfde aantal zetels terugkomen? Duidelijk![]()
altijd makkelijk zulke dingen roepen als het niet in je straatje past.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat laat zien dat jij weinig van de maatschappelijke realiteit van Nederland snapt
Dat pak je niet de peilingen maar de laatste 2 verkiezingen?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:22 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er is niks duidelijk. Jij signaleert trends die er helemaal niet zijn. Schommelingen in peilingen zijn er altijd al geweest. Als we morgen moeten stemmen, is dat een momentopname. Na die verkiezingen schieten de peilingen weer alle kanten op. Nog niet zo lang geleden stond de VVD op 15 zetels in de peilingen en de PvdA had er ongeveer even veel. Op 9 juni kwamen deze twee partijen als grootsten uit de bus.
Er is geen sprake van een gelijke situatie want de geloven verschillen van elkaar.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat is zeker niet het geval als het aan mij ligt. Gelijke situaties vragen om een gelijke behandeling, is dat idee echt zo vreselijk lastig om te begrijpen
?
Ben benieuwd als je dat nog blijft zeggen als je , zomaar zonder reden van opgaaf, voor de zoveelste keer preventief bent gefouilleerd.quote:
We hebben niets aan trends. Die slaan namelijk net zo hard weer de andere kant op. Je argumenten zijn niet zuiver en niet valide.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat pak je niet de peilingen maar de laatste 2 verkiezingen?
Maar per definitie valt een trend niet af te lezen aan een statisch beeld. Zoek eens op wat het woord trend betekent als je twijfelt.
De SGP aanhalen en over "menig Christen" spreken. Ik vind dat nogal een belediging voor de Christenen.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:19 schreef SeculasStatius het volgende:.
Daarbij is het niet zo vanzelfsprekend dat de globaal intolerante islam volgens menig christen dezelfde vrijheden mag genieten als dat zij zelf mogen. Zie de SGP.
De meeste Islamitische landen kennen religieuze tolerantie jegens minderheidsreligies.quote:Ik hoef niet uiteen te zetten dat islamitische landen ronduit intolerant zijn richting christenen. En moslims pleiten alleen voor religieuze tolerantie richting minderheidsgeloven als ze zelf die minderheid zijn. Je krijgt een nogal ander beeld in de praktijk als ze zelf de meerderheid zijn.
Er heeft slechts één persoon een daadwerkelijke wake-up call nodig. SeculasStatius. We leven niet meer in 1999, derhalve die nonsens over "de huidige politiek" die zogenaamd een complot smeedt om het "er maar niet over te hebben" kan je wel achterwege laten. Dat jij de oplossingen die bepaalde partijen aandragen niet acceptabel vindt, moet je zelf weten. Maar het gehuil dat ze het er niet over zouden hebben is wat mij betreft toch echt....gehuil.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:19 schreef SeculasStatius het volgende:
Ik zelf niet echt hoor. Maar dan lijkt het er toch op dat jij een wake-up call nodig hebt.
De huidige politiek die met elkaar afspreekt dat we het er maar niet over hebben resulteert alleen maar in dat Wilders 24 zetels krijgt.
Er zijn gelukkig wel meerdere opties, zoals arrogant roepen dat jij het betwer weet en er tegelijkertijd op je eigen manier ook wat aan gaan doen, zonder dat er enige daadwerkelijke rechtsstatelijke veranderingen nodig zijn, zonder dat de mensenrechten aangetast worden en zonder dat het land vervalt in een bepaalde mate van chaos.quote:Dan heb je 2 opties:
Keihard arrogant blijven roepen dat jij het beter weet, dat al die mensen zich maar druk maken om niks, of er eindelijk wat aan gaan doen.
Dat iets electoraal leeft wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook politiek gezien de prioriteit moet hebben. Zeker omdat de kiezer niet zozeer vanuit landsbelang redeneert, alswel vanuit eigenbelang.quote:Dus is dat super-belangrijk? Ik zou zeggen van niet. Maar dat het electoraal leeft, kun je niet ontkennen.
Waarom de laatste TWEE verkiezingen?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:25 schreef SeculasStatius het volgende:
Dat pak je niet de peilingen maar de laatste 2 verkiezingen?
Maar per definitie valt een trend niet af te lezen aan een statisch beeld. Zoek eens op wat het woord trend betekent als je twijfelt.
Mag van mij ookquote:Op zondag 11 juli 2010 14:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waarom de laatste TWEE verkiezingen?Waarom niet de laatste vier of vijf? Waarom neem je bijvoorbeeld niet de uitslag uit 2002 mee, toen CDA, VVD en LPF een ruime meerderheid hadden van 93 zetels? Of al die keren in het verleden dat CDA en VVD met z'n tweeën aan een meerderheid kwamen.
Wat zet jij er dan tegenover? Dat de trend links is? Of dat er niks veranderd. Zeg het maar.quote:Je bent selectief aan het shoppen en je zoekt iets wat er niet is, namelijk een duidelijke trend waaruit blijkt dat kiezers steeds meer naar rechts opschuiven.
Rechts, links, of geen verandering?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We hebben niets aan trends. Die slaan namelijk net zo hard weer de andere kant op. Je argumenten zijn niet zuiver en niet valide.
Daar is taaltechnisch niks mis mee.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De SGP aanhalen en over "menig Christen" spreken. Ik vind dat nogal een belediging voor de Christenen.
Ja, we weten het.quote:De meeste Islamitische landen kennen religieuze tolerantie jegens minderheidsreligies.
Ik kan me inderdaad de tijd herinneren dat voor de verkiezingen buitenlander problematiek taboe verklaren hardop gezegd werd. Dat was deze ronde niet zo. Maar dat complot gebeuren komt helemaal uit je eigen koker en niet uit die van mij. Want ik snap prima waarom de rest het er niet over had. Andere belangrijke issues -> de economie. Maar dan heeft de politiek toch onderschat in welke mate de materie leeft als er blijkbaar 24 zetels te halen zijn door dat te agenderen.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er heeft slechts één persoon een daadwerkelijke wake-up call nodig. SeculasStatius. We leven niet meer in 1999, derhalve die nonsens over "de huidige politiek" die zogenaamd een complot smeedt om het "er maar niet over te hebben" kan je wel achterwege laten. Dat jij de oplossingen die bepaalde partijen aandragen niet acceptabel vindt, moet je zelf weten. Maar het gehuil dat ze het er niet over zouden hebben is wat mij betreft toch echt....gehuil.
Moslims zijn altijd heel goed in de kampioenen van de mensenrechten zijn. Maar om de een of andere vage reden zien we daar in die islamitische landen altijd 0 van.quote:Er zijn gelukkig wel meerdere opties, zoals arrogant roepen dat jij het betwer weet en er tegelijkertijd op je eigen manier ook wat aan gaan doen, zonder dat er enige daadwerkelijke rechtsstatelijke veranderingen nodig zijn, zonder dat de mensenrechten aangetast worden en zonder dat het land vervalt in een bepaalde mate van chaos.
Mooie verwoording voor nog arroganter roepen dat er niks aan de hand is. Wat volgt is electorale afstraffing.quote:Dat iets electoraal leeft wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook politiek gezien de prioriteit moet hebben. Zeker omdat de kiezer niet zozeer vanuit landsbelang redeneert, alswel vanuit eigenbelang.
Ik snap zo onderhand helemaal niet meer wat je zeggen wilt. Een paar posts geleden zei je nog dit:quote:Op zondag 11 juli 2010 14:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Mag van mij ookM'n hele punt is juist: er valt aan de huidige kamersamenstelling geen trend te ontwaren. Daarvoor zul je naar meer moeten kijken.
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:41 schreef SeculasStatius het volgende:
En de trend is onmiskenbaar naar rechts.
Ik heb al aangegeven dat ik weinig trends zie, maar vooral flinke schommelingen. Voor zover er al trends zijn over een langere periode bekeken, zie ik er twee: grotere politieke verdeeldheid (stemmen raken verdeeld over meer partijen) en langzaam maar zeker een neergang van de christendemocratie. Een duidelijk linkse of rechtse trend is er beslist niet; het schommelt gewoon.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:15 schreef SeculasStatius het volgende:
Wat zet jij er dan tegenover? Dat de trend links is? Of dat er niks veranderd. Zeg het maar.
Dan ga jij voor geen verandering, duidelijk.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:27 schreef Boldface het volgende:
Ik heb al aangegeven dat ik weinig trends zie, maar vooral flinke schommelingen. Voor zover er al trends zijn over een langere periode bekeken, zie ik er twee: grotere politieke verdeeldheid (stemmen raken verdeeld over meer partijen) en langzaam maar zeker een neergang van de christendemocratie. Een duidelijk linkse of rechtse trend is er beslist niet; het schommelt gewoon.
Een trend meet je door een vrij grote periode te meten, niet door de peiljaren te kiezen die slechts jouw punt moeten bewijzen. Wees eens een man en probeer een trend te signaleren vanaf de jaren 80 bijvoorbeeld. Verder doet het ook niets af aan mijn eerdere punt, een trend kan zo de andere kant op gaan. Een trend laat niet zien wie er gelijk heeft, een trend laat niet de onderliggende verbanden zien.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Rechts, links, of geen verandering?
In plaats van uitleggen kun je ook antwoorden héquote:Op zondag 11 juli 2010 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een trend meet je door een vrij grote periode te meten, niet door de peiljaren te kiezen die slechts jouw punt moeten bewijzen. Wees eens een man en probeer een trend te signaleren vanaf de jaren 80 bijvoorbeeld. Verder doet het ook niets af aan mijn eerdere punt, een trend kan zo de andere kant op gaan. Een trend laat niet zien wie er gelijk heeft, een trend laat niet de onderliggende verbanden zien.
Dat zal best, maar in het dagelijks taalgebruik bedoelen we er "substantieel" mee. En in die zin is de SGP natuurlijk het ultieme voorbeeld van een Christelijke partij dat slechts in de marge van de Christelijke politiek werkt. Een SGP'er en een CDA'er bij elkaar stoppen, wil nog wel eens mooie boxwedstrijden opleveren.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Daar is taaltechnisch niks mis mee.
Je hebt last van een persoonlijkheidsstoornis?quote:Ja, we weten het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |