abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84307019
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
zoiets?

BioCO2 is leuk om mee te beginnen om te zien of het wat uitmaakt in je bak (zo ben ik ook begonnen: liter water, wat suiker en gist en de rest gaat vanzelf ), maar de afgifte is niet consistent en dus niet echt te regelen. ik liet het in een soort duikersklok geval lopen in mijn aquarium zodat het vanzelf opgenomen werd. een eventueel teveel aan co2 liep er dan aan de onderkant uit en kon zo uit het water verdwijnen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_84307073
quote:
Bio CO2 gaat niet zo heel hard omdat het op basis van de gisting werkt; dit gaat echt niet zo hard dat je onverhoopt veelste veel co2 in je bak kunt krijgen.

Hoe kun je eigenlijk bepalen of je genoeg CO2 in je bak hebt ? Zijn daar tabellen voor of ?
Ik heb namelijk al een hele tijd een co2 set met drukfles op het aquarium aangesloten; maar nooit echt ingeregeld ofzo; teveel co2 zou het wel niet zijn; eerder te weinig.
je moet de KH en de pH meten, dan weet je het CO2 gehalte. normaal geproken kies je een gewenst CO2 gehalte, ligt je KH vast, en stuur je aan op de pH die daaruit volgt.

http://www.tubanti.nl/co2tab.html

edit: net te laat
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:09 schreef Leipo666 het volgende:
BioCO2 is leuk om mee te beginnen om te zien of het wat uitmaakt in je bak (zo ben ik ook begonnen: liter water, wat suiker en gist en de rest gaat vanzelf ), maar de afgifte is niet consistent en dus niet echt te regelen. ik liet het in een soort duikersklok geval lopen in mijn aquarium zodat het vanzelf opgenomen werd. een eventueel teveel aan co2 liep er dan aan de onderkant uit en kon zo uit het water verdwijnen
als je eenmaal het juiste recept hebt, hoef je niks te regelen. het enige dat ik hoef te doen is eens per 2 weken een nieuwe fles klaarmaken en een dag later aansluiten. pH is altijd 6.8
pi_84307975
hmm bij mij schommelde de hoeveelheid bubbels per minuut toch wel redelijk. af en toe een slinger aan de fles geven gaf dan weer een co2 explosie in het aquarium
moet wel zeggen dat ik de PH toen niet zoveel controleerde dus geen idee of die veel schommelde, de planten en vissen deden het echter perfect
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:37:11 #204
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84308115
Wat is een leuke co2 oplossing zonder een hele fles neer te zetten.

Is er niet een leuk setje om te kijken hoe je planten er op reageren?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_84308200
Er komt wel meer kijken bij co2 toevoegen dan alleen een flesje aansluiten.
Bij een grote bak is het al moeilijk om de co2 overal te krijgen in je aquarium

Het is daarom goed om de co2 test van Dennerle aan te schaffen. Hier kan je hier goed zien wat je co2 niveau is in je aquarium. Zou me ook niet blind staren op de ph/kh tabel

Verder is het aan te raden om een co2 te hebben met een ph-controller, dan gaat die altijd vanzelf aan/uit
pi_84308224
Carbo+ heeft geen fles en werkt ook prima maar is een heel ander principe

JBL heeft dacht ik wel van die BioCO2 setjes met een literfles waar het water/suiker/gist mengsel in moet en een diffusor

ik heb het toen zelf gemaakt van een 1,5 en 0,5 liter cola fles. grote fles voor het water/suiker/gist mengsel. kleine fles met schoon water om restjes suikergistwater op te vangen zodat dit niet in het aquarium terecht kan komen

dit idee maar dan met 1 grote fles:
pi_84308506
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:55 schreef Joene het volgende:
En dan heb je dus uit je BIO CO2 fles een slang die je weer in je aquarium hebt hangen ? heb je daar nog iets in om de hoeveelheid te regelen ?
Je kan het regelen dmv een afsluitkraantje, maar dan moet je hopen dat de druk in de fles niet te hoog wordt, anders klapt ie uit elkaar..
quote:

Met bio co2 (zelf te maken) kun je echt veel te veel co2 in je bak krijgen. Verkeerde verhoudingen mengen en het lijkt net of je een zuurstofpomp erop hebt hangen

Maar als je het netjes bijhoudt hoeveel je erin doet, dan kun je het echt goed geregeld krijgen met bio co2. Kost ff wat tijd, maar dan heb je wel goedkoop een goede co2 installatie.

Misschien handig om die tabel in de OP te zetten? ik kan niet meer in de wiki.. Zal me eerdaags daarin opnieuw aanmelden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84309650
Mijn setup is:
- een pH sensor (geeft vrijwel altijd 6.8 aan)
- een fles voor bioCO2 (1,9l aquariumwater, 200g suiker, 1g gist)
- 1 wasfles
- de CO2 laat ik in mijn filterpomp stromen, zodat ie goed oplost
- mijn KH is al jaar en dag 5, dus prima CO2 gehalte op deze manier
- elke 2 weken verwissel ik de fles

ik heb ook een magneetventiel klaarliggen, deze wil ik gaan gebruiken. magneetventiel open: CO2 in aquarium, magneetventiel dicht: CO2 de lucht in. een gistfles afsluiten moet je echt niet doen, dat kan gevaarlijk zijn. als je lang genoeg wacht ontploffen ze gegarandeerd, tenzij ze scheuren. maar troep krijg je sowieso.

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 21-07-2010 12:20:56 ]
pi_84320081
Sriptest van tetra gedaan

ph 7,2
Kh 6
Gh tussen 10 en 16

GH is dus vrij hoog.....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84320197
Al zou GH 12 normaal zijn.

Ik ga zaterdag een "goede' test laten doen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_84320366
Volgens deze berekening http://members.home.nl/fredskoisite/berekenen.htm
10 mg / CO2
pi_84320599
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:43 schreef Joene het volgende:
Sriptest van tetra gedaan

ph 7,2
Kh 6
Gh tussen 10 en 16

GH is dus vrij hoog.....
Och GH... ligt eraan welke vissen je houdt. pH mag iets lager voor je CO2, voor de planten, maar dat ligt ook weer aan je vissen.
pi_84321287
Het verklaard in elk geval niet mn baardalg
pi_84322340
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:18 schreef Joene het volgende:
Het verklaard in elk geval niet mn baardalg
nee dat zal eerder met no3 en po4 te maken hebben, en daarnaast natuurlijk belichting
pi_84323298
We gaan het zien zaterdag in de druppeltest
pi_84324715
Ohhhhh

Ik ben helemaal verliefd:

Iemand toevallig ervaring met deze Centromochlus perugiae?
pi_84334945
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:05 schreef Faithfulness het volgende:
Ohhhhh

Ik ben helemaal verliefd:
[ afbeelding ]

Iemand toevallig ervaring met deze Centromochlus perugiae?
Mooi patroontje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84338093
Deze co2 set heb ik trouwens. Is tot 150 liter bakken

Enige waar ik bij mijn Juwel Rekord 60 verschrikkelijk van baal is de slechte (in mijn ogen) stroming dus ik twijfel om die hele interne handel eruit te slopen en gewoon mijn externe eheim erop aan te sluiten.
pi_84344148
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Deze co2 set heb ik trouwens. Is tot 150 liter bakken

[ afbeelding ]

Enige waar ik bij mijn Juwel Rekord 60 verschrikkelijk van baal is de slechte (in mijn ogen) stroming dus ik twijfel om die hele interne handel eruit te slopen en gewoon mijn externe eheim erop aan te sluiten.
niet twijfelen, gewoon doen!
het scheelt ook meteen lekker veel onderhoud aangezien zo'n binnenfilter vaak al binnen een week de helft van zijn capaciteit kwijt is en een extern filter toch wel enkele maanden mee kan zonder schoon te maken
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:45:35 #220
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84399424
Jeeeeeeeeeeej
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_84412310
Morgen even lekker winkelen bij Aqua Fauna in alkmaar
pi_84437126
Waterwaarde's laten meten :

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

Volgens de aquariumzaak prima op de fosfaat na :)

Dit gaan we oplossen door een filteraanpassing te doen.

Resultaat winkel uit met koppel Apistogramma cacatuoides
pi_84437927
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef Joene het volgende:

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

nitraat is te laag, een nitraatgehalte rond de 10mg/l is ideaal voor plantengroei. als je nitraat gaat toevoegen gaat geheid je fosfaat omlaag., dus dan is die filteraanpassing (typische winkeloplossing: hier koop dit maar) helemaal niet nodig.
pi_84443585
Jep, klopt helemaal..
Prrrrttt
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:19:16 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84444719
Iemand die me wat kan vertellen over Gastropex?

Ik ben namelijk van mening dat het de garnalen geen goed gaat doen als dit in het water wordt gedaan om de slakken te bestrijden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:26:05 #227
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84444955
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:19 schreef Samzz het volgende:
Ik ben namelijk van mening dat het de garnalen geen goed gaat doen als dit in het water wordt gedaan om de slakken te bestrijden.

Had ik maar wat meer slakken! De kogeltjes vinden 't heerlijk! *)

Helaas ken ik het middel niet, althans, niet in combi met garnalen...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:31:34 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84445130
Kom ze maar halen ;( Hier zitten echt veel te veel slakken.
pi_84446156
Kan iemand me misschien uitleggen hoe je van liters naar centimeters omrekent?
Bijv dat 60 cm 55 liter is ofzo?
Alvast bedankt!
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 20:26:29 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_84446900
Lengte x breedte x hoogte = antwoord

Antwoord / 1000 = inhoud in Liters

Van liters omrekenen naar centimeters kan niet, want de inhoud is afhankelijk van lengte, breedte èn hoogte.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84448231
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
Kom ze maar halen ;( Hier zitten echt veel te veel slakken.
Enschede is me iets te ver weg :'(

* Zet Jaws muziekje in*

pi_84449975
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:32 schreef Joene het volgende:

PH 7.34
KH 8
GH 10
No2 0
No3 0
Nh4+ 0
Co2 4
PO4 1
FE+ 0.1
Sio3 0

precies wat ik ook had: geen nitraat en wel fosfaat. Toen ik kno3 toe ging voegen en mijn nitraat op 5mg/l hield verdween zowel de fosfaat als de algen.

Geen filteraanpassingen maken dus ;)

wel wat plantenvoeding toevoegen: die mag 1.0mg/l zijn
pi_84461255
Zo. En toen werd ik wakker en lag er 450 liter water op de vloer.

:W Bodem

}:|
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 10:54:17 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_84461320
:o damn, da's schrikken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84461387
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:54 schreef Guppyfriend het volgende:
:o damn, da's schrikken!
Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk! ^O^ }:|

Zal proberen zo eens een foto te maken van de barst :(

*edit*

Van links naar rechts dus (op de foto van boven naar onder) Bah :) Maar goed, nieuwe bodemplaat bestellen is zo gedaan. Met een beetje geluk zal de verzekering het vergoeden.
Ik laat deze mooie zondag niet verpesten door dit geintje! :s)

[ Bericht 13% gewijzigd door Faithfulness op 25-07-2010 11:12:37 ]
pi_84462214
WOW klote zeg :{ hoe kan dit gebeuren te weinig steun ?
pi_84462345
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:37 schreef Joene het volgende:
WOW klote zeg :{ hoe kan dit gebeuren te weinig steun ?
Nee, het aquarium staat al jaren op deze kast, en zou dus ook prima ondersteuning moeten hebben.
Mijn vermoeden is dat er toch iets onder het aquarium gezeten heeft.

Ik heb uiteraard de plank (met steun-matje erop) helemaal schoongemaakt, maar toen mijn man en zijn broer het aquarium hebben geplaatst, hebben we niet eerst de bodem van het aquarium nagekeken/schoon gemaakt. Dus ik vrees dat daar toch iets onder heeft gezeten. Een klein steentje of wat dan ook.

Probleem: Ik kan het aquarium niet optillen. Dat ding is zo insane zwaar :') Dus we zullen moeten wachten tot m'n man's broer weer in de buurt is voor we kunnen checken wat er is misgegaan.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:22:00 #239
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84463240
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:57 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ach, we hebben nu een aquarium op het balkon, ook leuk! ^O^ }:|

Zal proberen zo eens een foto te maken van de barst :(

*edit*

[ afbeelding ]

Van links naar rechts dus (op de foto van boven naar onder) Bah :) Maar goed, nieuwe bodemplaat bestellen is zo gedaan. Met een beetje geluk zal de verzekering het vergoeden.
Ik laat deze mooie zondag niet verpesten door dit geintje! :s)
Dat is niet best!
pi_84482362
Fuck zeg.. Dat zou ff schrikken zijn :(
Prrrrttt
pi_84483281
ik wil mn apisto's zijn zo cool :D fotograferen is alleen drama :D
  zondag 25 juli 2010 @ 21:50:13 #242
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84484201
Ik zal m'n leed wat duidelijker delen.

De barst loopt dus van het rode streepje naar het andere rode streepje.

Morgen bellen we even een ervaren aquariumbouwer, en vragen we een offerte voor een nieuwe, verstevigde bodem. :)
De verzekerings-miep (Yayyyy, die werken gewoon op zondag *O* ) zei dat het aquarium zelf gewoon verzekerd is, dus dat is mooi meegenomen :)

De kast is wel flink beschadigd. Van de week even kijken HOE ernstig de schade is, en dan bepalen of we een nieuwe kast laten maken of dat we deze gewoon gaan fixen. Ik hoop op het laatste, want ik ben stiekem helemaal dol op de kast :@

Helaas geen foto's van de vloer onder water e.d. We hebben een massief houten vloer, dus we hebben alles zo snel mogelijk op staan dweilen :') Gelukkig heeft de vloer dus geen beschadiging opgelopen. De vloer moet wel even opnieuw in de olie worden gezet, maar dat is te overzien.

Ik lach d'r maar om op het moment. Ben blij dat het in de indraaifase gebeurde, en niet met al m'n visjes, plantjes, etc. erin. Ben natuurlijk niet heel blij, maar bekijk het maar positief; Het komt allemaal wel goed.
  zondag 25 juli 2010 @ 22:09:32 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84484713
Damn, Faith :o Dikke barst!

Wel top dat je de bodem vergoed krijgt van de verzekering... Pfff, schrikken of niet :o Alles met de vissen goedgegaan?
  zondag 25 juli 2010 @ 22:10:08 #245
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84484742
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:07 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Enschede is me iets te ver weg :'(

* Zet Jaws muziekje in*

[ afbeelding ]
_O-
pi_84487174
Damn Faith..
Ben idd maar blij dat het nu gebeurd is ipv later.
Ik hoop dat je vloer later ook geen schade hiervan ondervindt
Prrrrttt
  zondag 25 juli 2010 @ 23:15:21 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84487381
Oh wacht! *Lichtje gaat aan*

Dit is die combi bak zeker! Pfff...

Even wat anders he. Wat gaan de garnalen doen als er een bepaalde hoeveelheid zout aan het aquarium water wordt toegevoegd om de slakken plaag aan te pakken?
pi_84488040
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:15 schreef Samzz het volgende:
Oh wacht! *Lichtje gaat aan*

Dit is die combi bak zeker! Pfff...

Even wat anders he. Wat gaan de garnalen doen als er een bepaalde hoeveelheid zout aan het aquarium water wordt toegevoegd om de slakken plaag aan te pakken?
Wat voor zout? En waarom geen ander middel tegen slakken? Bijv de anatoma helena oftewel de slaketende slak, heb er nu 5 in mijn bak zitten en moet zeggen dat mijn slakken zo goed als allemaal weg zijn :D
  zondag 25 juli 2010 @ 23:34:41 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488188
Welk middel raad je aan dan? Al die chemische slakkentroep is slecht voor garnalen en komkommer en pruttel helpt niet afdoende.
pi_84488293
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:34 schreef Samzz het volgende:
Welk middel raad je aan dan? Al die chemische slakkentroep is slecht voor garnalen en komkommer en pruttel helpt niet afdoende.
De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snel
  zondag 25 juli 2010 @ 23:37:48 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488331
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snel
Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.
pi_84488457
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:37 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.
Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak ( :') ) met wat restgarnalen erin en voor velen liepen alle middeltjes niet goed af dus ik doe het liever op de natuurlijke manier als het lukt
  zondag 25 juli 2010 @ 23:44:11 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84488560
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak ( :') ) met wat restgarnalen erin en voor velen liepen alle middeltjes niet goed af dus ik doe het liever op de natuurlijke manier als het lukt
Zout is toch een redelijk natuurlijk middel :+

Maar goed, dan maar eens kijken of we wat anatoma helena ergens weg kunnen toveren.
  maandag 26 juli 2010 @ 00:55:18 #254
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84491209
Mijn slak etende slakken hebben echt alles opgegeten.
Echt helemaal perfect en snel ook!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_84493620
anatoma helena heb ik er 3 in zitten, alleen ik heb het idee dat ze op 600 liter wel effect hebben, maar wel op langer termijn :P Dus binnenkort nog eens 3 bij zetten denk ik zo ;)
Prrrrttt
pi_84493874
teveel slakken = teveel voeren

niet gaan klooien met middeltjes, maar gewoon minder voeren aan je vissen!

daarnaast zijn slakken hele nuttige diertjes dus je moet ze niet helemaal weg willen hebben :N
pi_84493961
Bij mij werd het een plaag na het plaatsen van de laatste paar planten..
Niet goed genoeg uitgespoeld en te weinig handmatig verwijderd toen ik ze zag.
Maargoed, de anatoma's hebben genoeg te doen :D
Prrrrttt
  maandag 26 juli 2010 @ 12:47:52 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84500421
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:16 schreef Leipo666 het volgende:
teveel slakken = teveel voeren

niet gaan klooien met middeltjes, maar gewoon minder voeren aan je vissen!

daarnaast zijn slakken hele nuttige diertjes dus je moet ze niet helemaal weg willen hebben :N
Werkte dat maar zo ja :')
pi_84500579
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is een veelgehoorde mythe :)

Mijn ervaring is dat slakken toch wel blijven fokken. Veel voer, weinig voer... Ze eten ook alg, dus het maakt feitelijk niet echt uit.

Het valt mij wel op dat ik in bepaalde periode's ineens veel meer slakken heb (van diverse formaten) dan andere periodes. Ik vang ze uit door 's avonds laat een stukje komkommer in de bak te gooien, daar komen de schooiers als parasieten op af. :P
pi_84501278
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

zo werkt dat ja :Y

als er geen grote hoeveelheden voer overblijft voor de slakken dan hebben ze geen eten en alle dieren hebben eten nodig om te overleven ;)

maargoed: je kan ook lekker met allerlei (dure) spulletjes in de weer gaan om zo de stabiliteit van je bak om zeep te helpen... ben je wel (tijdelijk) van je slakken af
  maandag 26 juli 2010 @ 14:10:18 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84503651
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zo werkt dat ja

als er geen grote hoeveelheden voer overblijft voor de slakken dan hebben ze geen eten en alle dieren hebben eten nodig om te overleven

maargoed: je kan ook lekker met allerlei (dure) spulletjes in de weer gaan om zo de stabiliteit van je bak om zeep te helpen... ben je wel (tijdelijk) van je slakken af
Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:12:39 #262
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84503749
Koop slak etende slakken en je plaag is zo weg.

Heb er 4 in me 60cm bak zitten en binnen 2 weken alle slakken weg.
pi_84504175
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.
Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roept
"Ohhh, we weten de oorzaak niet, nou, dan zal het wel overvoering zijn". Zie je ook veel geroepen worden als men een algenprobleem heeft.

Zodra men geen idee heeft wat er loos is roept men "overvoering!"
  maandag 26 juli 2010 @ 14:55:34 #264
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84505494
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roept
"Ohhh, we weten de oorzaak niet, nou, dan zal het wel overvoering zijn". Zie je ook veel geroepen worden als men een algenprobleem heeft.

Zodra men geen idee heeft wat er loos is roept men "overvoering!"
Dat weet ik. Maar in ons geval is het dus geen over voering
  maandag 26 juli 2010 @ 15:00:58 #265
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84505659
Samzz ik denk dat je te veel voert!

maandag 26 juli 2010 @ 15:04:53 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_84505783
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:00 schreef ook_gek het volgende:
Samzz ik denk dat je te veel voert!

Hahaha
pi_84510523
Morgen komt mn maanlicht lamp O+
pi_84511829
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Joene het volgende:
Oeeee *O*
Willen we wel even een resultaatfoto'tje zien he! *O*
pi_84511926
Jaaa ! en mn alg verdwijnt als sneeuw voor de zon Easy Carbo FTW O+

Ik wil overigens ook mn apisto's nog steeds op de foto zetten maar dat is een beetje drama.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:32:33 #270
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84511958
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Joene het volgende:
Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.
Wat heb jij dan?
pi_84512083
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:31 schreef Joene het volgende:
Jaaa ! en mn alg verdwijnt als sneeuw voor de zon Easy Carbo FTW O+

Ik wil overigens ook mn apisto's nog steeds op de foto zetten maar dat is een beetje drama.
Nog meer goed nieuws ^O^

Ja, dat heb je met sommige visjes :D Of ze gaan als debielen door de bak zwemmen op het moment dat jij met je camera aankomt, of ze besluiten dat het onder/achter de steen toch wel ook erg lekker ligt. Ze doen het met opzet. }:|

De mijne zijn van het laatste soort;

pi_84512092
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.
Wat heb jij dan?
Hydor Aqua Moonlight , 4 leds die je in elke hoek kan manouvreren die je wilt .
pi_84512100
  maandag 26 juli 2010 @ 17:47:23 #274
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84512513
quote:
Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belicht

En je ziet heel lichtjes de stralen van het licht in me bak schijnen :)
pi_84512616
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:47 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belicht

En je ziet heel lichtjes de stralen van het licht in me bak schijnen :)
ik ben ook benieuwd, weet nog niet of ik hem op de reflector richt of met een straal het water in zegmaar.
pi_84520527
Apisto O+

maandag 26 juli 2010 @ 21:38:13 #277
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84522882
Vind hem zelf ook erg gaaf :D
pi_84523036
Hij is prachtig inderdaad :) Niet agressief naar andere visjes?
pi_84523130
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:46 schreef Faithfulness het volgende:
Hij is prachtig inderdaad :) Niet agressief naar andere visjes?
totaal niet :) 8-)
  maandag 26 juli 2010 @ 23:17:58 #281
80089 kres
Komt goed...
pi_84527616
Nog eventjes over slakken...

Waarom is iedereen er zo op tegen? Ik heb er best veel in een van mijn bakken zitten maar ze doen geen kwaad.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_84528538
Als er genoeg 'afval' is, is dat zeker geen probleem en doen ze geen kwaad.
Maar als je bak niet veel alg en afgestorven planten heeft, dan is er een kans dat ze aan goede planten beginnen te knagen, en dat wil je voorkomen ;)
Prrrrttt
  maandag 26 juli 2010 @ 23:45:52 #283
80089 kres
Komt goed...
pi_84528697
Het is niet zo dat ik nu ga roepen dat je ongelijk heb maar bij mij is is de bak netjes en geen afval er in,,

Ach geen bak ik het zelfde.
Ook al staan ze naast elkaar dan heb je nog dat de ene het beter zal doen dan de andere... :)

Besef me net ook dat het beetje een zinloze discussie is van mijn kant uit.. ;)
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_84532421
Mja, ik plet overtollige slakjes en mijn corydorassen hebben dan vers voer, ze zijn er dol op.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84532425
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

pi_84535772
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:45 schreef kres het volgende:
Het is niet zo dat ik nu ga roepen dat je ongelijk heb maar bij mij is is de bak netjes en geen afval er in,,

Ach geen bak ik het zelfde.
Ook al staan ze naast elkaar dan heb je nog dat de ene het beter zal doen dan de andere... :)

Besef me net ook dat het beetje een zinloze discussie is van mijn kant uit.. ;)
Elke bak is anders, dat ben ik zeer zeker met je eens :D

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:14 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie ook altijd zoveel garnalen in de filter zitten ? Ging net onderhoud plegen en heb er een emmer vol uit gehaald, ze zwemmen weer in het aquarium :)

[ afbeelding ]
Wrs zitten ze straks weer in je filter hehe :P
Prrrrttt
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:55:17 #287
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84536168
quote:

[ afbeelding ]
FF een panty over je filter heen ;)
pi_84536206
quote:

[ afbeelding ]
Nee , want ik heb geen garnalen in mn bak !
pi_84536412
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:55 schreef JortK het volgende:

[..]

FF een panty over je filter heen ;)
Vind die JBL e1500 niet zo leuk kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Bij het minste of geringste vuil wat aan die panty hangt, zie je de uitstroom sterk verminderen :P
Prrrrttt
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:22:46 #290
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84536512
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:22 schreef JortK het volgende:
Zaterdag weer nieuwe planten halen voor in me bak O+
Wat voor ?
pi_84536517
ik heb overigens voor mensen nog wel een stekje "eikenblad" varen althans van de Varen die hier boven is afgebeeld bij mn Apisto.

Mocht iemand intresse hebben ik verpak ze in een plasticzakje met een natte prop keukenpapier en dan kunnen ze gewoon met de post.

Tegen de verzendkosten.

Graag even PMen bij intresse.

[ Bericht 35% gewijzigd door Joene op 27-07-2010 08:41:01 ]
pi_84536578
mijn vriendin heeft gisteren dit leuke ding van JBL gekocht:
mooi bakje om artemia in te kweken :Y

kan ze mooi voer kweken voor haar nieuwe Blue Grass guppen :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:35:37 #294
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84541679
Als je extra lucht in je bak wil, kan je dan een strip met ledjes er bij plaatsen om zo meer licht te krijgen.

Of werkt dat niet zo met je planten?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:39:03 #295
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84541815
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:32 schreef Leipo666 het volgende:
mijn vriendin heeft gisteren dit leuke ding van JBL gekocht:
mooi bakje om artemia in te kweken :Y

kan ze mooi voer kweken voor haar nieuwe Blue Grass guppen :P
Tof :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:34:53 #296
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_84555157
Iemand een idee of je door middel van led verlichting je aquarium kan verlichten.

En welke controler je nodig hebt om zons opgang en ondergang kan regelen. Dus langzaam licht aan en langzaam licht uit en overgaan op maan licht?
pi_84555858
ik heb mn moonlight (white) overigens want ik had geen zin an blauw licht. Ben benieuwd vanavond om 21:30 gaan mn tl's uit en mn moonlight aan :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juli 2010 @ 17:00:30 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_84556301
Zo. 3 anatoma helena's in m'n bakkie boven.

Gisteren wilde ik mijn visjes voeren, doe ik de bak open, vliegt zo'n klein visje van 1cm eruit (rand van 5cm minimaal), over het hele aquarium (25 cm), op de tafel en daarna vastgeplakt op de muur. :'). Hij zwemt weer ondertussen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:01:24 #299
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84556340
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:50 schreef Joene het volgende:
ik heb mn moonlight (white) overigens want ik had geen zin an blauw licht. Ben benieuwd vanavond om 21:30 gaan mn tl's uit en mn moonlight aan :)
Pics!
pi_84556431
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef JortK het volgende:

[..]

Pics!
Vanavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')