Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De slaketende slak dus, "anatoma helena". Ik had een slakkenplaag, heb er 6 slaketende slakken bij gedaan en eigenlijk zag ik het per week afnemen en nu heb ik bijna geen enkele ongewenste slak meer. Verder ruimen ze dooie vissen goed op en planten ze zich bijna niet voor, althans niet heel erg snel
Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak (quote:Op zondag 25 juli 2010 23:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad ook de optie die ik al in gedachten had. Maar ik wilde eerst eens kijken wat zout zou doen.
Zout is toch een redelijk natuurlijk middelquote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb meerdere middeltjes geprobeerd in mijn medicijn test bak () met wat restgarnalen erin en voor velen liepen alle middeltjes niet goed af dus ik doe het liever op de natuurlijke manier als het lukt
Werkte dat maar zo jaquote:Op maandag 26 juli 2010 08:16 schreef Leipo666 het volgende:
teveel slakken = teveel voeren
niet gaan klooien met middeltjes, maar gewoon minder voeren aan je vissen!
daarnaast zijn slakken hele nuttige diertjes dus je moet ze niet helemaal weg willen hebben
Het is een veelgehoorde mythequote:
zo werkt dat jaquote:
Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zo werkt dat ja
als er geen grote hoeveelheden voer overblijft voor de slakken dan hebben ze geen eten en alle dieren hebben eten nodig om te overleven
maargoed: je kan ook lekker met allerlei (dure) spulletjes in de weer gaan om zo de stabiliteit van je bak om zeep te helpen... ben je wel (tijdelijk) van je slakken af
Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roeptquote:Op maandag 26 juli 2010 14:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat dus niet. Lees o.a. het verhaal van Faith hierboven. Slakken vreten alles, ze waren er al toen de bak nog leeg was (geen garnalen, geen planten), toen de planten erin kwamen werden het er nog meer. Nu de garnalen erin zitten, gaat het helemaal explosief, terwijl de garnalen nauwelijks voer krijgen.
Dat weet ik. Maar in ons geval is het dus geen over voeringquote:Op maandag 26 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat het NOOIT overvoering is, maar wel dat men dat te snel roept
"Ohhh, we weten de oorzaak niet, nou, dan zal het wel overvoering zijn". Zie je ook veel geroepen worden als men een algenprobleem heeft.
Zodra men geen idee heeft wat er loos is roept men "overvoering!"
Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.quote:
Nog meer goed nieuwsquote:Op maandag 26 juli 2010 17:31 schreef Joene het volgende:
Jaaa ! en mn alg verdwijnt als sneeuw voor de zon Easy Carbo FTW
Ik wil overigens ook mn apisto's nog steeds op de foto zetten maar dat is een beetje drama.
Hydor Aqua Moonlight , 4 leds die je in elke hoek kan manouvreren die je wilt .quote:Op maandag 26 juli 2010 17:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik heb er blauwe ledjes boven hangen en dat werkt perfect.
Wat heb jij dan?
Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belichtquote:Op maandag 26 juli 2010 17:36 schreef Joene het volgende:
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=8671
ik ben ook benieuwd, weet nog niet of ik hem op de reflector richt of met een straal het water in zegmaar.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:47 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ben benieuwd, ik heb ze boven het water hangen en dat werkt prima. Precies goed belicht
En je ziet heel lichtjes de stralen van het licht in me bak schijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |