quote:
Ik ook, als de laatste film uitkomt zo'n 11 jaar. Het is toch wel wat, gewoon heel mijn jeugd.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga t zeker missen, ben er praktisch mee opgegroeid ( boeken en films ).
Ik ook.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat de films over boek 7 beter worden dan deel 5 en 6.
Ja, blijkbaar. Maar dat boeit me niets, want dat zie ik niet.quote:
Ze konden zo weinig eruit laten dat ze hem in 2 delen hebben opgesplitstquote:Op donderdag 8 juli 2010 17:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ze m in twee delen hebben opgesplitst, dan zal er hopelijk minder uit de boeken weggelaten worden.
Same herequote:Op donderdag 8 juli 2010 17:21 schreef egeltje1985 het volgende:
Jah ik ookIk heb echt alle boeken supervaak gelezen, de films staan in mijn kast (en kijk ik regelmatig, zeker als ik me niet lekker voel
) en ik lees zelfs fanfiction.
Deel 5 was inderdaad een tegenvaller qua film. Als je alleen de films hebt gezien was het ok, maar vanuit de boeken bekeken ontbrak er gewoon te veel, juist details die het boek zo tof maken, erg jammer is dat.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:03 schreef LeaderRoel het volgende:
Deel 4, vooral 5, en 6 vond ik een beetje fail, hoop dat 7 beter wordt.
Deel 5 was het dikste boek, en de kortste film?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:24 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Same hereIk lees de boeken als ik me niet fijn voel, of ik kijk de films. Doet me vrijwel altijd beter voelen. Ik heb de boeken in het Nederlands en Engels, plus de bijbehorende boeken en een soort encyclopedie (ik kan er niet op komen hoe dat boek heet, mocht het me te binnen schieten dan edit ik wel).
Gelukkig is HP vrijwel timeless, dus over 15 jaar waarschijnlijk ook nog prima te bekijken
Nog aanraders voor fanfiction?
Dat dus.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze worden vaak genoeg herhaaldquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar gaat mijn jaarlijkse dosis Emma Watson![]()
Ja heerlijk is datquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Precies. Echt heerlijk op de bank onder een dekentje met een HP-film op.
Waar hou je van?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:41 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ja heerlijk is datIk vind alles eigenlijk wel leuk, als het maar vlot leest.. Ik heb weinig geluk met fanfiction die ik online lees als previews, vandaar m'n vraag eigenlijk
Er is trouwens weer 'nieuw' materiaal van Deathly Hallows (slechte kwaliteit wel):
quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:20 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ze konden zo weinig eruit laten dat ze hem in 2 delen hebben opgesplitstTeveel belangrijke momenten.
Hoogstwaarschijnlijk wel. Dat kan je maar beter gewoon accepteren en genieten van wat er wel te zien is.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch heb ik het gruwelijke idee dat ze weer dingen eruit gehaald hebben of veranderd hebben die werkelijk nergens over gaan...
Ze skippen gewoon de laatste scenes, of net in dat grote gevechtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 09:12 schreef J-net het volgende:
Gisteren trailer in bioscoop gezien. Ziet er aardig uit. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt en waar de knip er in gaat.
Ik denk de knip tussen de twee films. En ik denk dat ie zal zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2010 09:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze skippen gewoon de laatste scenes, of net in dat grote gevecht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil wel, maar ik denk wel dat het lastig wordt om familie mee te krijgen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:36 schreef Siral het volgende:
Zijn er hier mensen die serieus ooit een keer van plan zijn om naar dat Harry potter park te gaan?
De vlucht naar Orlando is inderdaad al erg duur. En het is niet zo dat als je eenmaal in Orlando bent je natuurlijk alleen naar het HP park kan, want er is daar echt veel meer! Maar het kost zo absurd veel geldquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar ik denk wel dat het lastig wordt om familie mee te krijgen.Superdure reis om naar een harry potter park te gaan.
Misschien lukt het me wel om in te bouwen in mn wereldreis, dat zou wel gaaf zijn.
Geld heeft de wereld verwoestquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:48 schreef Siral het volgende:
[..]
De vlucht naar Orlando is inderdaad al erg duur. En het is niet zo dat als je eenmaal in Orlando bent je natuurlijk alleen naar het HP park kan, want er is daar echt veel meer! Maar het kost zo absurd veel geldBoehhhh..
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:31 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik denk de knip tussen de twee films. En ik denk dat ie zal zijnBellatrix zal niet in de eerste film zitten zei Bonham-Carter, dus de cut zal dan eerder zijn lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:37 schreef LeaderRoel het volgende:
Op wikipedia staat dat de cut zal zijn:Dat zal het dan wel zijn. Wel kut zeg, in zo'n uberspannend moment wordt je er uitgehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Cliffhanger ehquote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:40 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat zal het dan wel zijn. Wel kut zeg, in zo'n uberspannend moment wordt je er uitgehaald.
Als ik toevallig voor een vakantie een keer in de buurt zou zijn zou ik wel gaan kijken, maar het trekt me niet zodanig dat ik er per se geweest moet zijn...quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:36 schreef Siral het volgende:
Zijn er hier mensen die serieus ooit een keer van plan zijn om naar dat Harry potter park te gaan?
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:37 schreef LeaderRoel het volgende:
Op wikipedia staat dat de cut zal zijn:CliffhangerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Zekerquote:Op maandag 12 juli 2010 11:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nice ook dat ze echt in het bos rennen en niet voor een green screen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:41 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Zeker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:01 schreef Daph_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wat raar zou zijn, want ze hebben zijn gezicht natuurlijk al gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:38 schreef LeaderRoel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:38 schreef LeaderRoel het volgende:
Prutsers zijn het, prutsers.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:38 schreef LeaderRoel het volgende:Bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:59 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Bron?Misschien denken ze dat het te verwarrend zal zijn voor het niet lezend publiek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Dat zou inderdaad kunnen, wellicht is het dezelfde reden als dat ze de verdwijning van Crouch niet in de film hebben verwerkt, maar Harry Crouch hebben laten vinden in the forbidden forest (hoe ga je het kijkend publiek uitleggen dat Moody, die Moody niet was maar Crouch Jr, omgelopen is, Crouch heeft vermoord en heeft omgetoverd in een bot wat ie vervolgens begroef bij Hagrid's cabin? Of de uitleg van waarom Crouch Jr nog leeft..quote:Op maandag 12 juli 2010 16:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Misschien denken ze dat het te verwarrend zal zijn voor het niet lezend publiek?
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:54 schreef Netsplitter het volgende:
Zou ik idd niet doenquote:Op maandag 12 juli 2010 16:16 schreef DeLuna het volgende:
Ik moet het boek nog lezen maar ik ben bang dat de film dan zo enorm tegenvalt.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:01 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Misschien denken ze dat het te verwarrend zal zijn voor het niet lezend publiek?
Maar ik vind de boeken zo leuk.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Zou ik idd niet doenZe hebben in de vorige films zoveel veranderd dat ik alleen de films zou kijken en niet de boeken zou lezen van tevoren. Die fout had ik bij HBP wel gemaakt en zat tijdens de film alleen maar 'huh? Dat gebeurt niet in het boek?' en 'Waar is dat en dat nou gebleven?! Hebben ze dat geschrapt?!'
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 12 juli 2010 15:54 schreef Netsplitter het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:08 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Link!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja ik ookquote:
Dat dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Haha ja ik ookMisschien dat als je ze nú leest, dat het niet helemaal meer superduidelijk in je geheugen zit als de film uitkomt half/eind november? Dan kun je toch nog lezen
quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 12-07-2010 17:00:13 ]
quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]
[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 12-07-2010 17:00:42 ]“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Hihi, dat was sneller geweest.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Zeg dat dan gewoon dat je de trailer uit de OP bedoeld.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:32 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je mist The Tales of Beedle the Bard nogquote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:24 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Same hereIk lees de boeken als ik me niet fijn voel, of ik kijk de films. Doet me vrijwel altijd beter voelen. Ik heb de boeken in het Nederlands en Engels, plus de bijbehorende boeken en een soort encyclopedie (ik kan er niet op komen hoe dat boek heet, mocht het me te binnen schieten dan edit ik wel).
Gelukkig is HP vrijwel timeless, dus over 15 jaar waarschijnlijk ook nog prima te bekijken
Nog aanraders voor fanfiction?
Die heb ik zowel in het Nederlands als het Engelsquote:Op maandag 12 juli 2010 17:00 schreef boyv het volgende:
[..]
je mist The Tales of Beedle the Bard nog
nog een echte fanquote:Op maandag 12 juli 2010 17:24 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Die heb ik zowel in het Nederlands als het Engels
Haha ja ik ben een beetje doorgeslagen misschien met de boekenquote:Op maandag 12 juli 2010 17:36 schreef boyv het volgende:
[..]
nog een echte fan![]()
kreeg ze vroeger altijd in het Nederlands, maar heb ze vanaf boek 4 toch maar ook in het Engels gekocht (hc), en 1, 2 en 3 later ook nog. heb nu een collectie voor de show en voor het lezen![]()
als je nog aanraders weet hoor ik het graag
Zou dat nog steeds zijn? Zou een leuk kleinigheidje zijn als cadeautjequote:Op maandag 12 juli 2010 19:41 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik zag laatst de Tales of Beetle the Bard voor 2 euro in V&D Amsterdam. Er lag nog een hele stapel.
Had ik er maar een meegenomen.
Ik schreeuwde door de bioscoop 'maar dat kan helemaal niet!' toen Dumbie en Harry verdwijnselden vanaf the astronomy tower.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Zou ik idd niet doenZe hebben in de vorige films zoveel veranderd dat ik alleen de films zou kijken en niet de boeken zou lezen van tevoren. Die fout had ik bij HBP wel gemaakt en zat tijdens de film alleen maar 'huh? Dat gebeurt niet in het boek?' en 'Waar is dat en dat nou gebleven?! Hebben ze dat geschrapt?!'
Dat kan niet neequote:Op maandag 12 juli 2010 20:26 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik schreeuwde door de bioscoop 'maar dat kan helemaal niet!' toen Dumbie en Harry verdwijnselden vanaf the astronomy tower.
House Elf magic (inclusief verdwijnselen) kan wel in Hogwarths toch? Vrijwel overal.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:26 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik schreeuwde door de bioscoop 'maar dat kan helemaal niet!' toen Dumbie en Harry verdwijnselden vanaf the astronomy tower.
nou, dumbledore is geen house elf, maar de verkaring in de film was dat dumbledore t wel kon want "being headmaster has its privileges". Beetje flauw, mja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef boyv het volgende:
[..]
House Elf magic (inclusief verdwijnselen) kan wel in Hogwarths toch? Vrijwel overal.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef boyv het volgende:
[..]
House Elf magic (inclusief verdwijnselen) kan wel in Hogwarths toch? Vrijwel overal.
Ja. Maar Dumbie is geen house elf.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef boyv het volgende:
[..]
ff in de war met dobbyquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
nou, dumbledore is geen house elf, maar de verkaring in de film was dat dumbledore t wel kon want "being headmaster has its privileges". Beetje flauw, mja.
Ik heb niet zoveel prullaria eigenlijk.. Buiten de officiële boeken heb ik alleen het Lexicon (soort encyclopedie). Ik ben een beetje huiverig voor andere spullen omdat ik bang ben dat het het geld niet waard is. Ben gisteren begonnen aan de fan fiction die iemand hier laatst suggereerdequote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:46 schreef boyv het volgende:
[..]
harry potter prullaria
Dat park kende ik overigens nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:19 schreef DevilsWhore het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:31 schreef Daph_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Als er ooit nog eens een spinoffserie komt heb ik Rowena altijd kandidaat nummer 1 gevonden (à la The Young Indiana Jones Chronicles), omdat daar nog zo veel onaangeroerd verhaalpotentieel in zit. Kun je oneindig veel kanten mee op en zo weer 7 dikke pillen over volschrijven. Eindeloos intrigerend.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:39 schreef Daph_ het volgende:
Hm ik had sommige dingen me echt héél anders voorgesteld
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Die hele time turner kwam niet in het boek voor.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Die hele time turner kwam niet in het boek voor.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:55 schreef Emmetje37 het volgende:
[..]
Hermelien gebruikte dat ding het hele jaar door. ( deel 3, Gevangene van Azkaban)
Daarom staat er ook "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" op het begeleidende kaartje (weliswaar onscherp, maar je kunt het nog net lezen).quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:57 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ja maar de Time Turner komt niet voor in The Deahtly Hallows
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:08 schreef Marble het volgende:
[..]
Daarom staat er ook "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban" op het begeleidende kaartje (weliswaar onscherp, maar je kunt het nog net lezen).
Dat duurt ook gewoon nog asociaal langquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het boek net uit maar ik kan dus echt niet meer wachten tot november.
Met z'n ''yoghurt''quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:24 schreef Catwoman1986 het volgende:
Voor de verandering ziet Rupert er niet eens zo slecht uit op die foto bij de deur
Rhys Ifans trouwens als papa van Luna? Die had ik me dus echt totaal anders voorgesteld! Altijd als ik hem zie moet ik denken aan Spike uit Notting Hill
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren waarom ze bloed op haar handen zou moeten hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Hehe ja iddquote:
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren waarom ze bloed op haar handen zou moeten hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Ah ja, dat dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:37 schreef Steve het volgende:
[..]Inderdaad ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben echt alweer zoveel vergeten!
Ik heb mezelf voorgenomen 'even' een stapel nieuwe boeken weg te werken en dan deel 7 nog eens opnieuw te gaan lezen, maar ik blijf alleen maar op fok plakken.
Feauteaux
Goed artikel. Wel veel spoilers.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Wat info over de film en het moment waarop de split plaatsvindt.
Ik had hem juist precies zo voorgesteld. Alleen iets langer haar.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:24 schreef Catwoman1986 het volgende:
Voor de verandering ziet Rupert er niet eens zo slecht uit op die foto bij de deur
Rhys Ifans trouwens als papa van Luna? Die had ik me dus echt totaal anders voorgesteld! Altijd als ik hem zie moet ik denken aan Spike uit Notting Hill
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:37 schreef Steve het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Bij mij was hij meer een oudere man, kalendquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik had hem juist precies zo voorgesteld. Alleen iets langer haar.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burnt to the core but not broken
Ik hoop niet al te veel, ik vond het bij de laatste film wel meevallen. Dus hopelijk zetten ze die lijn voort. Ze hebben nu natuurlijk wel meer tijd (2 films) om zich zo goed mogelijk aan het boek te gaan houden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
Ben zeer benieuwd wat ze nu weer verneukt/veranderd/"toegevoegd"/.... hebben.
Mwah, ik heb me dood zitten ergeren aan oa de verwoesting van Het Nest.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik hoop niet al te veel, ik vond het bij de laatste film wel meevallen. Dus hopelijk zetten ze die lijn voort. Ze hebben nu natuurlijk wel meer tijd (2 films) om zich zo goed mogelijk aan het boek te gaan houden.
Haha ja hij was bij mij ook wel dikker en rare kleren, maar ook gewoon kalend.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Haha, grappig hoe iedereen zich Luna's vader anders heeft voorgesteld. Bij mij is het een oudere, dikke man met raar haar en rare kleren.
Heb ik ook. En ik had me ook een beeld gevormd van hoe ik de naam Hermione uit zou spreken. Ik ben op nogal jonge leeftijd begonnen met het lezen van de boeken in het Engels en de uitspraak van die naam in mn hoofd komt euh niet echt overeen met de werkelijkheid. Ik ben de Krum onder de lezers, zeg maar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:09 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Haha ja hij was bij mij ook wel dikker en rare kleren, maar ook gewoon kalend.
Beetje verstrooide oude man
Het is idd wel altijd grappig om te zien ja als eerst het boek is geweest, iedereen heeft een totaal eigen beeld van de karakters en de filmversie is dan vaak ook nog eens anders.
Als er een omschrijving van het uiterlijk in het boek staat 'sla ik die altijd over'. Ik lees hem wel, maar voor die omschrijving heb ik al een eigen beeld en als dat beeld niet overeenkomt laat ik lekker mijn eigen fantasie verder gaan
Ik juist als de wacko versie van Lucius.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:30 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Haha, grappig hoe iedereen zich Luna's vader anders heeft voorgesteld. Bij mij is het een oudere, dikke man met raar haar en rare kleren.
Ik vrees het ergste voor het begin van de film en de bruiloft enzo...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Wat info over de film en het moment waarop de split plaatsvindt.
Hoezo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste voor het begin van de film en de bruiloft enzo...
Volgens mij vind jij de film bij voorbaat eigenlijk al helemaal niksquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste voor het begin van de film en de bruiloft enzo...
Nee hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij vind jij de film bij voorbaat eigenlijk al helemaal niks. Je ziet alleen maar wat er mist, wat er fout aan is, wat er weggelaten is enzo
.
Ik moet zeggen dat de Halfbloed prins een dieptepunt was qua film hoor, dat ging gewoon nergens over. De eerdere verfilmingen was niet veel mis mee hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik hoop dat ik een zeer leuke film te zien ga krijgen waarbij ik niet het idee heb dat ik dingen mis.
Dat had ik namelijk wel bij de vorige, en naar aanleiding van die film ben ik de boeken pas gaan lezen.
Daarbij hebben ze naar mijn idee bij het vorige deel het aardig verbruid, dus ik ben vrij sceptisch misschien.
Omdat de begrafenis van Perkamentus er ook nog in zit.quote:
Daar ben ik het ook wel mee eens. En toch vond/vind ik het nog steeds vermakelijke films die er prachtig uitzien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:26 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de Halfbloed prins een dieptepunt was qua film hoor, dat ging gewoon nergens over. De eerdere verfilmingen was niet veel mis mee hoor.
Kwa verhaal kwam dat wel aardig over een, dat klopt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:26 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de Halfbloed prins een dieptepunt was qua film hoor, dat ging gewoon nergens over. De eerdere verfilmingen was niet veel mis mee hoor.
1 en 2 vond ik te zoet verfilmd, te Amerikaans. 3 was was experimenteel en 4 vond ik leuk en 5 vond ik echt heel goed.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kwa verhaal kwam dat wel aardig over een, dat klopt.
Maar zo vind ik 3 bv teveel leunen op de mooie shots zeg maar en vind ik het verhaal wat naar de achtergrond gedrukt.
Iets wat bij 1 en 2 niet zo was vond ik.
4 vind ik een van de betere, 5 ook.
Juist omdat het verhaal meer de aandacht krijgt ipv het mooie shot.
1 en 2 zijn net als Star Wars 1 een intro, meer niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
1 en 2 vond ik te zoet verfilmd, te Amerikaans. 3 was was experimenteel en 4 vond ik leuk en 5 vond ik echt heel goed.Raar dat het mis moest gaan bij 6, aangezien 5 dikker was.
Ik vind de Halfbloed prins juist een van de betere, vooral qua sfeer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:26 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat was dan weer kut, dat sloeg echt nergens op. Welke zak heeft dat verzonnenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
De verwoesting van het nest vond ik wel teveel van het goede!
Echt te belachelijk, zal wel weer zijn verzonnen door iemand die geilt op de special effects.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:21 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat was dan weer kut, dat sloeg echt nergens op. Welke zak heeft dat verzonnen
Welke vis?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:58 schreef DevilsWhore het volgende:
De beste toevoeging in deel 6 is nog steeds de vis.
Die Lily gegeven had aan Slughorn.quote:
What?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
De begrafenis van Perkamentus zit er niet in, schijnt...
Ze beginnen meteen met de bruiloft heb ik begrepen....
Maar Harry moet toch nog vervoerd worden per motor?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ze beginnen gewoon met het gevecht boven Little Whingingquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
In het boek zat het al in het vorige boek.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:57 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
What?![]()
Dat zou echt wel ontzettend slecht zijn! In het boek was dat zo mooi en het is zeker wel film-waardig.
Bovendien, ze moeten dan toch ook laten weten dat hij met toverstaf en al is 'begraven'?
Ik denk dat je de film zo min mogelijk met het boek moet vergelijken, dan word je zo min mogelijk teleurgesteldquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:41 schreef LeaderRoel het volgende:
In de boeken kan alleen Voldemort uit zichzelf vliegen. En in de films zie je weer dat al die Dooddoeners zwarte wolken worden en overal heen kunnen vliegen en ook spreuken af kunnen vuren.
Maar dat kon de Order ook, dus wat dat betreft zijn ze wel consequent.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:41 schreef LeaderRoel het volgende:
In de boeken kan alleen Voldemort uit zichzelf vliegen. En in de films zie je weer dat al die Dooddoeners zwarte wolken worden en overal heen kunnen vliegen en ook spreuken af kunnen vuren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Faboosh?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:05 schreef Stecky het volgende:
Ik heb dr zooooveel zin in! Die films zijn helemaal faboosh, best films ever!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
Alle aanpassingen zullen filmtechnisch wel het beste zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef boyv het volgende:
Hoe komen jullie bij dat van Hedwig? Trailer?
Snap niet dat ze in een film evengoed nog zulke fouten kunnen maken, er zijn daar toch ook gewoon 'echte' fans aanwezig die helpen coordineren bij het samenstellen van het filmverhaal en verloop? Lijkt me ook niet dat Rowling zomaar met elke verandering instemd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neemt nog steeds niet weg dat het gewoon jammer is.
Het beste is denk ik om de films slechts als een leuke aanvulling op de boeken te zien. Wat beeldmateriaal erbij. Anders is het veel te teleurstellend.Feauteaux
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:24 schreef boyv het volgende:
Hoe komen jullie bij dat van Hedwig? Trailer?
Snap niet dat ze in een film evengoed nog zulke fouten kunnen maken, er zijn daar toch ook gewoon 'echte' fans aanwezig die helpen coordineren bij het samenstellen van het filmverhaal en verloop? Lijkt me ook niet dat Rowling zomaar met elke verandering instemd?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:02 schreef Klipnap het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:28 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Alle aanpassingen zullen filmtechnisch wel het beste zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies, zo kun je de films het beste zien. Het voegt iets toe aan de boeken, that's itquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:21 schreef Buitendam het volgende:
Ik zie alleen deel 3 als een nagenoeg perfect verfilming van een HP boek, de rest is wat mij betreft wat beeldmateriaal waardoor je bij het lezen van de boeken nog meer sfeer kunt creëeren.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Misschien moeten er scenes weggehaald worden die later wel belangrijk zijn voor een bepaald plot, en lossen ze dat op door een andere scene in te voegen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:50 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom moeten ze er altijd scenes bij doen? Wat is er moeilijk aan om het boek te volgen. Scenes eruit halen is nou eenmaal nodig maar hele scenes erbij verzinnen? Is J.K. Rowling's boek niet goed genoeg?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:49 schreef Bellatrix het volgende:
Lijkt me vrij onzinnig om cruciale scenes weg te laten en andere (nutteloze) toe te voegen, dat draagt nooit bij aan een positief beeld van een (ver)film(ing).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:53 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Misschien moeten er scenes weggehaald worden die later wel belangrijk zijn voor een bepaald plot, en lossen ze dat op door een andere scene in te voegen?
Omdat zoals je zegt, dingen in eerdere films bijvoorbeeld zijn weggelaten, of omdat sommige stukken uit het boek die belangrijk zijn voor het verhaal de film misschien wel geen goed doen of niet mooi in beeld kunnen worden gebracht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef boyv het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onzinnig om cruciale scenes weg te laten en andere (nutteloze) toe te voegen, dat draagt nooit bij aan een positief beeld van een (ver)film(ing).
Maar goed, zal er ook mee te maken hebben dat bepaalde dingen in de vorige films al niet aan bod waren gekomen, en om die nu nog eens te introduceren maakt het filmverhaal misschien wat raar.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:45 schreef IedeK. het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:34 schreef bladibladibla het volgende:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:22 schreef Klipnap het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klootzakken!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Ik dacht eerst 'Wat hangt daar nou voor raar beest in de lucht?', tot ik zag dat het aan de deur vast zatquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]Daar gingen ze niet vrijwillig in, denk eerder Sirius' huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Daar gingen ze niet vrijwillig in, denk eerder Sirius' huis
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tijd terug dat ik het boek heb gelezen ;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tijd terug dat ik het boek heb gelezen ;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Bellatrix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk eerder het huis van die Gauntsquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk eerder een eng hutje in het enge bos, na sirius huis.
Whehe, toen ik de boeken voor het eerst in het Engels ging lezen was ik ook helemaal gewend aan de Nederlandse namen. Ik heb toen een vertaling uitgeprint van alle karakters en die als boekenlegger gebruikt, omdat het soms het niet duidelijk was over wie het ging.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:53 schreef DeLuna het volgende:
Al die Engelse termen. Vrij lastig als je alles in het Nederlands hebt gelezen. Maar ik red me wel.
Welke druk heeft je broer?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:32 schreef Klipnap het volgende:
Ik heb t net opgezocht in de kamer van me broer (hij heeft de NL versies, ik de EN versies) en er stond Benno.
Ik d8 al Bella kan ik me niet herinneren
Ik vind de Nederlandse namen zo ontiegelijk lelijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Namen vertalen gaat me sowieso vaak wat ver. Als het iets betekent, okee, maar wat is in vredesnaam de meerwaarde van het vertalen van Blaise??
[..]
Welke druk heeft je broer?
Nou in deel 6 staan best veel spelfouten. Ik denk 1 van de eerste drukken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Namen vertalen gaat me sowieso vaak wat ver. Als het iets betekent, okee, maar wat is in vredesnaam de meerwaarde van het vertalen van Blaise??
[..]
Welke druk heeft je broer?
Ik vind dat ook zoiets bij Dumbledore. Dat klinkt in het Engels een stuk minder saai en stoffig dan Perkamentus. Om over het verschil in betekenis nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Typisch?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ze hebben bijna elke naam vernaggeld behalve die van Harry en Ron.
Typisch....
Die zijn het makkelijkst te behouden in het Nederlands.quote:
Hmm, ik vind van wel eigenlijk. En toen ik 12 was las ik ook al de Engels boeken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
valt reuze mee lijkt me toch. Vooral de achternamen zijn veranderd, want McGonagal (Anderling) klinkt niet echt in een nederlands boek
Zo goed ben ik niet in Engels.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:23 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Hmm, ik vind van wel eigenlijk. En toen ik 12 was las ik ook al de Engels boeken.
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom de Engelse namen altijd verandert worden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
valt reuze mee lijkt me toch. Vooral de achternamen zijn veranderd, want McGonagal (Anderling) klinkt niet echt in een nederlands boek
Ik ook niet maar moest wel, OOTP kwam uit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zo goed ben ik niet in Engels.Ik ben nog wel van plan ze in het Engels te lezen trouwens.
Maar ja, op zich speelt het boek wel in Engeland. Al snap ik op zich de beweegredenen wel van het vertalen, want het zijn natuurlijk jeugdboeken, maar ik vind ze soms (vaak) zo suf.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:21 schreef Daanus het volgende:
Ik wil inderdaad niet alles weten van de film. Gelukkig dat ik niet heb geklikt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:42 schreef Butterfly91 het volgende:
Blijkbaar was er een screening gisteren.
Ik wil het niet lezen, maar misschien zijn er geïnteresseerden. Klikken op eigen risico!
En hier datzelfde stukje inclusief review.
De reviewers gaven aan dat het niet erg storend was, omdat de film heel erg goed is, las ik. Dat hoor ik graag!quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Even gescand, maar ik wil het allemaal nog niet weten. Stond wel dat bij de screening alle greenscreens en cranes nog te zien waren, dat lijkt me wel een enorme dooddoener voor het magische gevoel
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:42 schreef Butterfly91 het volgende:
Blijkbaar was er een screening gisteren.
Ik wil het niet lezen, maar misschien zijn er geïnteresseerden. Klikken op eigen risico!
En hier datzelfde stukje inclusief review.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:25 schreef wonderer het volgende:
[..]Jawel hoor, heb ik wel voorbij zien komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:31 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Jawel hoor, heb ik wel voorbij zien komen
Ik deed een search en daar kwam niks uit, heb niet die hele lijst verder doorgelezen, ik wacht wel op de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Ah ok. Nouja hij wordt dus genoemdquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik deed een search en daar kwam niks uit, heb niet die hele lijst verder doorgelezen, ik wacht wel op de film
Oh, in de tweede link, die had ik niet gelezen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ah ok. Nouja hij wordt dus genoemd
Je kunt het beste Mugglenet in de gaten houden voor de laatste stills. Daar hebben ze deze een tijdje terug in hoge kwaliteit geplaatst.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
Deze fotoreeks kwam ik net tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral Rhys Ifans als Xenophilius Lovegood ziet er tof uit!
Ja ik had ze al gezien, maar wist niet of ik ze mocht plaatsen omdat je hier alles in spoilers moet plaatsen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
Deze fotoreeks kwam ik net tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral Rhys Ifans als Xenophilius Lovegood ziet er tof uit!
Jep. behalve:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat mag de pret niet drukken.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep. behalve:En ik blijf dat dansen random vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat mag de pret niet drukken.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:28 schreef Bellatrix het volgende:
Dat is prima inderdaad. EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat is prima inderdaad. EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:30 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Ooow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ooow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:37 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Nou, maar het is niet zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, maar het is niet zo.Dat klinkt echt als zo'n Notebook moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt zo aseksueel, net broer en zus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Harry en Ginny hebben echt 0 chemistry in de film vind ik.
Feit is wel dat Emma Watson beter kan acteren dan Bonny Wright. Imo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:42 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Echt zo aseksueel, net broer en zus.Hetzelfde heb ik met Ron en Hermione, acteurs hebben het gewoon niet samen, wel jammer.
Dat zou wat zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ze konden er bij de casting ook niet echt rekening mee houden, want toen was nog niet bekend dat ze het allemaal met elkaar gingen doen.
Dat is een feit.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Feit is wel dat Emma Watson beter kan acteren dan Bonny Wright. Imo.
In het boek vind ik dat ook erg tegenvallen. Ik vind hun relatie zo ongeloofwaardig/Sue.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Harry en Ginny hebben echt 0 chemistry in de film vind ik.
Jep, Harry/Draco is veel beter wmb.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het boek vind ik dat ook erg tegenvallen. Ik vind hun relatie zo ongeloofwaardig/Sue.
Dumbledore/Colinquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, Harry/Draco is veel beter wmb.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Vanaf 0.50.
Een van mijn lievelingsscenes uit HBP.
"It feels like this".
Snape/Luciusquote:
Ik weet niet zozeer of dat door de (of nouja, het gebrek aan)chemie komt, ik had dat in de boeken namelijk ook. Het gaat allemaal zo sukkelig en onwennig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:42 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Echt zo aseksueel, net broer en zus.Hetzelfde heb ik met Ron en Hermione, acteurs hebben het gewoon niet samen, wel jammer.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:13 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep. behalve:Say whut???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat mag de pret niet drukken.
quote:
quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:40 schreef Bellatrix het volgende:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:11 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Vanaf 0.50.
Een van mijn lievelingsscenes uit HBP.
"It feels like this".
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, Harry/Draco is veel beter wmb.
Ik kan het alleen maar toejuichen, die 2 delen. Kan er tenminste wat meer van het boek verfilmd wordenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:43 schreef summer2bird het volgende:
2 delen, in 3D, vertaalde vraag, Hoe kunnen we nóg meer geld verdienen?
Lijkt me wel, alle huidige 3D films zijn volgens mij ook 'in het normaal' te zien voor zover ik weetquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:20 schreef Vicky het volgende:
De film zal toch ook wel in niet-3D in de bios komen hoop ik..
* Vicky kan niet tegen 3D beelden.. Misselijk enzulks...
Sowieso is er neit zoveel wat echt weggelaten kan worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:13 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik kan het alleen maar toejuichen, die 2 delen. Kan er tenminste wat meer van het boek verfilmd worden
Mhaw, ik zie ze er best voor aan om dingen eruit te laten of om compleet te veranderen.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:16 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Sowieso is er neit zoveel wat echt weggelaten kan worden.
Ah, Bill Nighy, nice!quote:
Hij zou misschien wel wat leeuwenachtiger kunnen.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind 'm alleen totaal niet lijken op hoe hij in het boek beschreven is....
Ik vind 'm te glad over komen zeg maar.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:25 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Hij zou misschien wel wat leeuwenachtiger kunnen.
Ik dacht even "wat ziet Gary Oldman er ineens raar uit"quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |