Klinkt niet als een buitenlander, ik voorspel dat de vriendin van de TS een 100% hollandsche meid is die zichzelf aan het ontplooien is in een of ander droef derde wereld land.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef HunterSThompson het volgende:
Uit welk land komt ze? Klinkt als een erg gestoord wijf. Ik zou zo snel mogelijk weg zijn als ik jou was.
TS zwicht niet, ook niet voor chantage. Blij te horen dat ik de juiste koers gekozen heb.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef Copycat het volgende:
Niet zwichten voor kinderachtig gedreig. Klinkt alsof je het zelf prima weet wat je te doen staat.
Succes.
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:02 schreef Tanin het volgende:
Ik lurk al een tijdje mee op dit forum, maar heb de behoefte om dit even van mij af te schrijven. Zal er even een samenvatting in plakken voor de echte Fok!kers. Als je geen zin hebt om het te lezen, of serieus te reageren, doe dat dan alsjeblieft niet. Alle andere serieuze reacties (steun betuigingen, tips en opbouwende kritiek zijn welkom)
Ik studeer al tijden in het buitenland en ben daar ruim een halfjaar geleden een leuk meisje tegengekomen. Ze begon met mij te flirten, ik flirte terug en al snel zaten we elke dag bij elkaar.
In het begin ging alles goed, vriendin is erg knap (niet dat TS daar perse behoefte aan heeft), slim en avontuurlijk. Dikke pret. Vriendin heeft Diabetes, type II, dus moet zo min mogelijk suikers eten. TS houdt van koken en past zijn menu hier op aan.
Echter, ze is erg licht aangebrand en wordt om het minst of geringste boos (misschien is boos niet het goede woord, maar een hele negatieve, afstandelijke en soms agressieve houding). TS kan er niet zo goed tegen mensen pijn te doen en probeert dus uit te praten wat er mis zit. Dit eindigt in gesprekken van 2-3 uur (vaak 's avonds laat), waar TS dit soort problemen met anderen in 10 minuten oplost. Tijdens die gesprekken krijgt TS veel nare dingen (beledigingen, etc. )naar zijn hoofd geslingerd.
Na meerdere malen aan te geven daar problemen mee te hebben, besluit TS na iets meer dan 3 maanden er een punt achter te zetten. Vriendin woedend, als je iets wilt kun je het bereiken ook. Bovendien lag het feit dat ze licht aangebrand is en lelijke dingen zei niet aan haar maar aan haar bloedsuikerniveau (ivm diabetes), en het is, aldus vriendin, ontzettend laag om het om een mankement uit te maken.
TS besluit er volledig voor te gaan, als hij het wil, kan het. Hij doet zijn uiterste best om haar niet te irriteren, en om de nare dingen te tolereren. Ondertussen probeert vriendin om zoveel mogelijk te accepteren, niet boos te worden en geen lelijke dingen te zeggen.
Dit kost TS uiterst veel moeite, aangezien zijn ideale relatie een is waar problemen op een vriendelijke toon besproken worden (en TS heeft in het verleden een relatie gehad waar dit werkte).
Het gaat steeds beter, TS en vriendin zitten lekker in de relatie met hier en daar een terugval (meestal een week of 2-3 niets, dan 3-4 keer achter elkaar) TS accepteerd dit en geeft aan dat hij de inzet van vriendin op prijs stelt. Echter, deze terugvallen accepteren en het tolereren dat er nare dingen gezegd worden, kost TS erg veel moeite. Moeite die hij graag levert voor een goede relatie. TS zit op het uiterste van zijn kunnen, maar het resultaat mag er wezen, dus TS is blij. TS meldt dit en vriendin vraagt herhaaldelijk of TS niet teveel moeite doet. TS vind van niet, hij kan dit hebben (daarnaast doet TS veel dingen als koken, boodschappen en de was, en TS doet dat met plezier).
Vervolgens komen de tentamens in zicht, die uiteraard voor de nodige spanning zorgen. De problemen steken weer de kop op, erger als ooit. TS wordt uitgemaakt voor rotte vis. Dit doet pijn. TS is kapot, heeft geen energie meer om ook maar iets te investeren in de relatie en besluit dat dit niet de relatie is die hij wil en niet de relatie is waarin hij gelukkig is.
Vriendin raakt over de rooie. Vindt dat TS haar geen eerlijke kans geeft. Zegt niet doorgehad te hebben hoeveel moeite sommige dingen TS kostte. Dat zij zich wel nog meer in kan zetten.
TS denkt dan: als TS op het punt staat een relatie te beindigen, en daarna aangeeft zijn uiterste best te doen, dan lijkt hem de inzet duidelijk.
Daarnaast doet het ongelovelijk veel pijn om te horen dat vriendin ondanks alles niet d'r uiterste best heeft gedaan (of nu loopt te liegen in een laatste poging om TS bij zich te houden). Vriendin dreigt er een eind aan te maken (zichzelf).
TS en vriendin zitten momenteel in verschillende landen en TS kan niets voor vriendin doen, behalve de relatie doorzetten, maar TS gaat daar zelf aan onderdoor.
Samenvatting:
TS heeft vriendin, vriendin doet TS meermaals pijn, TS staat op het punt uit te maken omdat hij dit niet leuk vindt.
Vriendin over de rooie, wil het proberen. TS doet alles in zijn macht om de relatie te redden (en dit, en enkele andere dingen, te accepteren). Vriendin doet ook d'r best.
Tentamens voor de boeg en problemen worden erger dan ooit, TS voelt zich niet langer prettig in de relatie. Vriendin claimt TS, vindt het belachelijk dat TS het hierom uit wil maken. Dreigt vervolgens er een eind aan te maken (zichzelf), als TS niet terug komt. TS gaat echter kapot aan de relatie.
TS en vriendin zitten in verschillende landen.
dus:quote:
Iemand die hier iets van kan maken?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.
Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.
Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.
jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.
als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.
Nou TS, hier heb je veel aan. Advies van iemand die nog moeilijker met relaties kan omgaan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.
Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.
Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.
jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.
als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.
Bij iemand blijven bij gebrek aan beter, uit wanhoop of omdat je bang bent alleen te zijn is nooit een goeie basis voor een relatie. NIET DOEN DUS. En jij kent de TS niet, misschien kan hij wel veel beter krijgen, itt tot jijzelf als ik het zo hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:27 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
dus:
-niet zomaar nu gaan uitmaken. want je weet niet hoe je boft. ik kan niemand vinden in elk geval die mij leuk vind. je boft echt.
wat wil je dan, de 'perfecte' relatie ofzo.
quote:-en niet uitmaken, omdat dat heel kut voor haar is.
Uiteraard, dat hoort erbij. Hij kan haar ook wel uitleg geven.quote:ik haat het zelf ook als iemand het zomaar ineens uitmaakt, of ineens niets meer van zich laat horen
Echt, jij geeft het slechtste advies ooit. Alles maar slikken, omdat het anders zo zielig voor die meid is. Please. Genoeg niet labiele meiden op deze aardkloot die niet gaan dreigen met zelfmoord. Dat is echt het laagste wat je kan doen in een 'relatie', iemand manipuleren en bij je laten blijven uit medelijden.quote:doe gewoon wat minder moeite om alles uit te praten, als je het niet trekt. dat lukt nu toch niet zo goed
en ga blij zijn met haar.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:28 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat is perfect advies!
Je hebt een vriendin, ik niet, dus jij boft en ga blij met haar zijn.
Een relatie waarin zij jou constant uitscheld en zelfs dreigt met zelfmoord is geen respectvolle relatie. Zij houdt geen rekening met jou, enkel met zichzelf. Dan kan ze wel bang zijn om alleen te zijn, om jou te verliezen, maar dan had ze je niet als oud vuil moeten behandelen. Ze kan wel zeggen dat ze van je houdt, maar dat laat ze totaal niet merken. Ik zou het wel weten...als de leuke tijden niet langer de overhand hebben en daar ook waarschijnlijk geen verbetering in gaat komen, kan je beter voor jezelf kiezen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
Ik ga kapot aan deze relatie. Of omdat ik verschrikkelijk mijn best doe om haar te accepteren en ondersteunen, zonder dat dat (voldoende) resultaat geeft (ze doet me nog steeds pijn, ik doe haar nog steeds pijn). Ik heb een lijn getrokken "tot hier kan ik dingen accepteren" daar zaten we steeds net onder, en aangezien het ook veel plezier bracht, ging dat "goed". Nu gaat ze er ruimschoots overheen.
Een andere optie is inderdaad degene die jij schets: waarin ik me niets ga aantrekken van dat ik haar pijn doe, maar dat is niet de persoon die ik ben, en al helemaal niet de persoon die ik wil zijn. Dat is niet van iemand houden.
Ik kies voor een relatie omdat ik denk dat ik voor de rest van mijn leven gelukkig kan zijn met die persoon, en die persoon gelukkig kan maken. Ik weet nu dat ik dat niet kan. Daarom moet ik deze relatie stopzetten. Mijn (ex)vriendin heeft dat te respecteren.
Ik ben niet opzoek naar de "perfecte" relatie, in de zin dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ik ben wel opzoek naar een relatie waar de slechtste tijden dragelijk zijn (en mij niet de huid vol gescholden wordt, etc.). Dan worden alle kleine, leuke dingetjes, vanzelf fantastische dingen en ziet die relatie er vanuit mijn ogen vanzelf perfect uit.
Mijn (ex)vriendin roept nu constant dat we elkaar moeten ontmoeten, leuke dingen moeten doen, zodat ik de nare dingen, die nu de overhand voeren, kan vergeten. Dat is niet hoe een relatie werkt voor mij. Ik heb het geprobeerd (tegen beter weten in, zoals sommigen hier al wisten aan te duiden), en het werkt niet voor mij.
Nou, klaar dan toch?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
Ik ga kapot aan deze relatie. Of omdat ik verschrikkelijk mijn best doe om haar te accepteren en ondersteunen, zonder dat dat (voldoende) resultaat geeft (ze doet me nog steeds pijn, ik doe haar nog steeds pijn). Ik heb een lijn getrokken "tot hier kan ik dingen accepteren" daar zaten we steeds net onder, en aangezien het ook veel plezier bracht, ging dat "goed". Nu gaat ze er ruimschoots overheen.
Een andere optie is inderdaad degene die jij schets: waarin ik me niets ga aantrekken van dat ik haar pijn doe, maar dat is niet de persoon die ik ben, en al helemaal niet de persoon die ik wil zijn. Dat is niet van iemand houden.
Ik kies voor een relatie omdat ik denk dat ik voor de rest van mijn leven gelukkig kan zijn met die persoon, en die persoon gelukkig kan maken. Ik weet nu dat ik dat niet kan. Daarom moet ik deze relatie stopzetten. Mijn (ex)vriendin heeft dat te respecteren.
Ik ben niet opzoek naar de "perfecte" relatie, in de zin dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ik ben wel opzoek naar een relatie waar de slechtste tijden dragelijk zijn (en mij niet de huid vol gescholden wordt, etc.). Dan worden alle kleine, leuke dingetjes, vanzelf fantastische dingen en ziet die relatie er vanuit mijn ogen vanzelf perfect uit.
Mijn (ex)vriendin roept nu constant dat we elkaar moeten ontmoeten, leuke dingen moeten doen, zodat ik de nare dingen, die nu de overhand voeren, kan vergeten. Dat is niet hoe een relatie werkt voor mij. Ik heb het geprobeerd (tegen beter weten in, zoals sommigen hier al wisten aan te duiden), en het werkt niet voor mij.
maak het dan werkendquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
een brok van herkenning, waarom iemand het met mij zou uitmaken!quote:Een relatie waarin zij jou constant uitscheld en zelfs dreigt met zelfmoord is geen respectvolle relatie. Zij houdt geen rekening met jou, enkel met zichzelf. Dan kan ze wel bang zijn om alleen te zijn, om jou te verliezen, maar dan had ze je niet als oud vuil moeten behandelen. Ze kan wel zeggen dat ze van je houdt, maar dat laat ze totaal niet merken. Ik zou het wel weten...als de leuke tijden niet langer de overhand hebben en daar ook waarschijnlijk geen verbetering in gaat komen, kan je beter voor jezelf kiezen
Jij spoort echt niet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:07 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maak het dan werkend
wees gewoon nonchalanter, weet ik veel. en minder moeite doen.
en als het dan nog steeds niet werkt,(niemands schuld, want jij kan jezelf niet veranderen. het is dan maar gewoon lot)
maar ga het dan niet zomaar uitmaken, want dat is zo zielig voor haar .
namelijk:
[..]
een brok van herkenning, waarom iemand het met mij zou uitmaken!
of omdat ik saai ben, of omdat ik stom tegen haar doe. of weet ik het.
het is echt zo schijtirritant als 'psycho' te moeten horen koeltjes, van . ik verlaat je.
laat haar het dan uitmaken met jou. dat is beter.
ik vind het echt zo zielig voor haar. volgensmij is ze best leuk
en dat bloedsuiker; kan je daar niet gewoon wat meer rekening mee houden ofzo. Er was ook een keer (heel leuk meisje trouwens) bij 'bonje met de buren' op rtl4 een heel leuk meisje, werd meteen verliefd.
als ze mij leuk zou vinden dan zou ik haar nooit verlaten.
maar zij had ook dat ze soms beetje zichzelf niet helemaal in de hand had.
leuk meisje trouwens. ook heel herkenbaar. problemen 'in het leven' had ze, en bezorgde ouders.
precies ik
quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:07 schreef mylifeisgrey het volgende:
(niemands schuld, want jij kan jezelf niet veranderen. het is dan maar gewoon lot)
maar ga het dan niet zomaar uitmaken, want dat is zo zielig voor haar .
laat haar het dan uitmaken met jou. dat is beter.
ik vind het echt zo zielig voor haar. volgensmij is ze best leuk
leuk meisje trouwens. ook heel herkenbaar. problemen 'in het leven' had ze, en bezorgde ouders.
precies ik
Nee we zijn geen 12. maar dat die vriendin van ts, dreigt een einde te maken aan zichzelf enzo. dat doet ze heus niet voor de lol, of voor nietxsquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef goofy_goober het volgende:
Haha, wat ben jij een weirdo!
Het niet uitmaken omdat het zo zielig is voor haar, djeeeeezus. Je bent toch geen 12 ofzo?
huilen om me mijn wereldvisie? mijn advies? medelijden met mij?quote:Jij spoort echt niet.
Ik weet niet zo goed of ik nou moet lachen of huilen
ja ik lijk het een beetje op te nemen voor die meid, dat hij haar niet mag verlaten enzo.quote:volgensmij is mylifeisgrey de vriendin van ts
En zo niet, dan kan TS zijn ex misschien aan hem voorstellen, want hij laat haar in ieder geval niet in de steek.quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:26 schreef HunterSThompson het volgende:
Volgens mij is "mylifeisgrey" de vriendin van TS.
ja ik ben wanhopigquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Geen touw aan vast te knopen.
Soms werken relaties niet, klaar. Je hoeft dan niet alles op alles te zetten, mylifeisgrey. Tenzij je dus HEEL wanhopig bent, maar zoals ik al zei is dat een slechte basis voor een relatie. Je moet niet je hele leven laten afhangen van één persoon. Anders zal het dumpen extra hard aankomen, en dat kan nou eenmaal altijd gebeuren.
Ik hoop dat de (ex)vriendin van TS zijn keuze leert respecteren ipv dreigen met zelfmoord. Hoe weinig respect heb je dan voor je vriendje, echt waar...zoveel druk op iemand leggen is ontzettend oneerlijk. Alsof het dumpen hem makkelijk af gaat. Soms ben je gewoon niet goed voor elkaar.
ze blijft hem wel tenminste zien. dat is toch hartstikke goed.quote:mylifeisgrey, als een vriendin van jou weet dat jij haar nooit zal verlaten, ben je erg kwetsbaar. Dan heeft ze ook geen reden meer om haar gedrag te verbeteren of om überhaupt nog rekening met je te houden. Je zal gebruikt worden en steeds verder getrokken worden in die negativiteit. Borderliners zoals ik vermoed dat de vriendin van TS is putten je emotioneel helemaal uit. En ik denk niet dat zij aan deze problemen kan werken als ze de TS zo blijft claimen. En voor de TS is het al helemaal niet gezond, ze zijn nog niet eens een jaar samen!
quote:Als ze nou al getrouwd waren dan zou ik eerst ook alles proberen, maar dit is nog best een prille relatie en dan al zoveel drama...daar kan niets goeds uit voortkomen.
^ dit @ mylifeisgreyquote:
waarom wil ze nog bij jou blijven denk je? tanin?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:57 schreef Musyn het volgende:
[..]
^ dit @ mylifeisgrey
TS, je weet wat er je te doen staat, dat dat kind zo labiel is, is in feite haar probleem en niet het jouwe.
Bedankt voor deze reactie Strawberry, je hebt mijn gedachtes goed onder woorden kunnen brengen, en het helpt me zeer om te zien dat ik niet de enige ben die zo zou handelen in deze situatie (dat geldt voor de reacties van de meesten hier).quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Soms werken relaties niet, klaar. Je hoeft dan niet alles op alles te zetten, mylifeisgrey. Tenzij je dus HEEL wanhopig bent, maar zoals ik al zei is dat een slechte basis voor een relatie. Je moet niet je hele leven laten afhangen van één persoon. Anders zal het dumpen extra hard aankomen, en dat kan nou eenmaal altijd gebeuren.
Ik hoop dat de (ex)vriendin van TS zijn keuze leert respecteren ipv dreigen met zelfmoord. Hoe weinig respect heb je dan voor je vriendje, echt waar...zoveel druk op iemand leggen is ontzettend oneerlijk. Alsof het dumpen hem makkelijk af gaat. Soms ben je gewoon niet goed voor elkaar.
mylifeisgrey, als een vriendin van jou weet dat jij haar nooit zal verlaten, ben je erg kwetsbaar. Dan heeft ze ook geen reden meer om haar gedrag te verbeteren of om überhaupt nog rekening met je te houden. Je zal gebruikt worden en steeds verder getrokken worden in die negativiteit. Borderliners zoals ik vermoed dat de vriendin van TS is putten je emotioneel helemaal uit. En ik denk niet dat zij aan deze problemen kan werken als ze de TS zo blijft claimen. En voor de TS is het al helemaal niet gezond, ze zijn nog niet eens een jaar samen!
Beetje herkenbaar voor mezelf. Ik heb ook wel meer dan eens gehad dat ik een jongen op afstand probeerde te houden of wilde dumpen, puur om mezelf te beschermen als ik dacht dat hij van plan was om mij te dumpen. Op het moment dat ik hem dan dump, hoef ik ook niet met een afwijzing om te gaan. Dan is het nog in mijn eigen control zegmaar. Maar ik heb dan wel door dat het niet normaal is en waarom ik het doe.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:57 schreef Xennia het volgende:
Ze onderhandelt gewoon over het tijdstip waarop jij het uit mag maken.
Klopt, maar dit vind ik niet normaal krengetjesgedrag.quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:36 schreef Dipkip het volgende:
Ja want iedere vrouw die zich als een kreng gedraagt als ze gedumpt wordt heeft borderline![]()
Nieuwsflits, je kunt ook verdrietig zijn zonder depressie, of geen vrienden hebben zonder autisme, of concentratieproblemen hebben zonder ADHD, of een kutwijf zijn zonder borderline. Niet ieder menselijk falen is een stoornis.
Nee sorry, dat was inderdaad te voorbarigquote:Op donderdag 8 juli 2010 19:15 schreef Dipkip het volgende:
"Best een erge vorm van borderline" gaat nog wel een heel stuk verder dan dat. En vergeet niet dat je nu alleen de versie van TS hoort. Ik denk inderdaad dat het best zou kunnen helpen als ze eens met iemand gaat praten maar dat wil niet meteen zeggen dat iemand een zware stoornis heeft
Wat jij ziet als opgeven is gewoon angst.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:11 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik ben veel erger dan haar denk ik.
ik ontmoet nooit iemand, en durf niets
als ze heel erg is, mag ze mij daten.:P:P we hebben in ieder geval gemeen dat we niet zomaar willen opgeven
dus probleem van alleen eindigen zelfs niet met iemand waar het eigenlijk niet lekker mee gaat... heeft ze gewoon niet
Dus ik wacht nog even lekker, nu antwoorden zou toegeven zijn. Morgen ofzo dan maar.quote:Ik zou hier wel graag een antwoord op krijgen, dat het ok en goed is. Dank je.
Dat stuurt ze zonder dat jij tussendoor gereageerd hebt na die email over dat je maar tot september moet wachten?quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:04 schreef Tanin het volgende:
Leuk, ik stond op het punt om haar nog even duidelijk te maken dat het echt over was, en ik ook in september daar niet op terug ga komen. Krijg ik net nog een mailtje van haar (in het vorige mailtje zei ze dat ze niets van me wilde horen tot september):
[..]
Dus ik wacht nog even lekker, nu antwoorden zou toegeven zijn. Morgen ofzo dan maar.
Ja precies, dat bedoel ik. En ja ze heeft er dus wel veel trekjes van, maar je kunt niet echt oordelen over de ernst ervan en of ze in veel situaties zo is en of ze al lang zo is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee sorry, dat was inderdaad te voorbarigIk had me moeten beperken tot borderline trekjes.
Want iemand die concentratiestoornissen heeft zal ook wel AD(H)D trekjes hebben, maar geen stoornis. Dan moet je aan een shitload van kenmerken voldoen wil het echt een stoornis zijn die daarnaast ook nog eens je normale functioneren in de weg gaat zitten. Maar hierboven genoemde punten zijn er al wel een hoop.
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja precies, dat bedoel ik. En ja ze heeft er dus wel veel trekjes van, maar je kunt niet echt oordelen over de ernst ervan en of ze in veel situaties zo is en of ze al lang zo is.
Bot gezegd als iemand een paar maanden van het padje af is kan ie zich nog zo misdragen maar dan heb je geen (persoonlijkheids)stoornis. Ik heb ook wel eens me belachelijk gedragen vanuit verlatingsangst / liefdesverdriet. Is absoluut heel fout, maar als je dat 1x doet en verder gedraag je je redelijk normaal en voel je je normaal dan is er geen sprake van een stoornis. Dan heb je gewoon een korte periode wat van die trekken vertoont maar jezelf tot de orde geroepen zeg maar.
Ik keur het gedrag dus verder totaal niet goed maar zie het pas als een stoornis als het een patroon is over een langere tijdsduur, over meerdere relaties (bijv. ook naar ouders, vrienden, etc.), enzovoort. Soms halen bepaalde mensen gewoon het slechtste in elkaar naar boven en om dan meteen haar een borderliner en hem een psychopaat te noemen.... Ieder mens mag zich wel eens gestoord gedragen vind ik, het onderscheid zit hem in 'even'
Leg haar gewoon nogmaals uit waarom je niet verder met haar wilt en dat het ook geen zin heeft om er nog over te praten, en dan de cold turkey way: negeren. Nou ja, dat zou je kunnen doen, anders laat ze je mogelijk niet met rust. Vroeg of laat zal je toch het contact moeten verbreken wil je echt niet verder met haar, want anders zal ze niet leren 'alleen' te zijn en blijft ze nog hoop houden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:04 schreef Tanin het volgende:
Leuk, ik stond op het punt om haar nog even duidelijk te maken dat het echt over was, en ik ook in september daar niet op terug ga komen. Krijg ik net nog een mailtje van haar (in het vorige mailtje zei ze dat ze niets van me wilde horen tot september):
[..]
Dus ik wacht nog even lekker, nu antwoorden zou toegeven zijn. Morgen ofzo dan maar.
Goed punt, dat is vrij zeldzaam denk ik. Meestal kom je er in het eerste gesprek achter dat je best wel een probleem hebt en dan voel je je echt niet blij als je weer buiten staat. Als ze nou al maanden op een wachtlijst stond om geholpen te worden met een depressie ok, dan ben je misschien opgelucht dat er eindelijk hulp is maar deze chick vond niet eens dat er een probleem was tot vlak voor dat gesprek...quote:Op woensdag 14 juli 2010 04:09 schreef MillePlateaux het volgende:
maar haar eerste leugen is al dat ze zich een stuk beter voelde na een gesprekje met een psycholoog
Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Nu het bijna helemaal mis leek te gaan, sprak ze uit het niets ff met een psycholoog en ze voelt zich al een stuk beter, ze beseft ineens wat er speelt en wat ze er aan gaat doen etc.quote:Op woensdag 14 juli 2010 04:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Goed punt, dat is vrij zeldzaam denk ik. Meestal kom je er in het eerste gesprek achter dat je best wel een probleem hebt en dan voel je je echt niet blij als je weer buiten staat. Als ze nou al maanden op een wachtlijst stond om geholpen te worden met een depressie ok, dan ben je misschien opgelucht dat er eindelijk hulp is maar deze chick vond niet eens dat er een probleem was tot vlak voor dat gesprek...
Heb al een heel verwarrende PM van hem gekregen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Michhas het volgende:
@ mylifeisgrey
Dude wat ben jij een mafkees!Ik zie jou nu al in 2 verschillende topics janken over jezelf, als je het zo kut hebt, MAAK DAN ZELF EEN TOPIC! En als je op zoek bent naar medelijden dan zul je die hier weinig vinden denk ik...
Gejank de hele tijd
Aaahahahahaquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb al een heel verwarrende PM van hem gekregen.Misschien dat mijn reply hem een beetje inzicht heeft gegeven. Hij denkt namelijk dat alle vrouwen bitches zijn omdat ze hem dumpen.
Ik ga geen PMs openbaar makenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef Michhas het volgende:
[..]
Aaahahahahahet wordt steeds mooier met deze kerel
ik lach me kapot
Wat stond er in de PM?
Aaaaaaaahquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ga geen PMs openbaar makenMag ook niet op fok.
Maar het is wel ongeveer hetzelfde als zijn posts op het forum
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:11 schreef Michhas het volgende:
[..]
AaaaaaaahJe hebt toch er toch wel een kleine ban voor over om mij die pm te laten lezen?
![]()
anyway, dude spoort niet, daar zijn we het over eens
doe ik via personal message, om topic clean te houdenquote:hoi.
ik weet dat het superextreem lijkt enzo.
( maar ik troll niet)
als jij OOK net zo serieus bent als ik. dan hebben we allebei iets met elkaar gemeen, vast een nare ervaring ofzoiets.
geef mij maar een meisje die niet INEENS maanden niets van zich laat horen!
waar zijn wanhopifge meisjes, dei je vast klampen en aandacht nodig hebben.
inplaats van me te verlaten.
waar zijn ze
succes dat jij ook iemand moge vinden.
groet grijsleven
Dus als jij een ziekelijke stalker had, zou je dan op die mails blijven reageren?quote:ik zeg gewoon tegen ts, dat hij niet zomaar dingen moet uitmaken, en dat het heel hard en kut voor haar is, als hij niet reageert op haar mails enzo, terwijl ze daar om vraagt.
Het is gewoon een heel slecht idee om je hele leven bij iemand te blijven die je ongelukkig maakt. Dat maakt je gefrustreerd en geen fijne patner.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
oke, ik ga weer erg ver in , wat ik ga zeggen:
dat is toch lief van haar, ookal zou ze een beetje liegen erover. ze houd echt van je.
waarom zo....... koeltjes.
-knip-
Ja snap ik, maar 'problemen met je gevoel' zoals jij ze noemt, zijn wel een groot onderdeel van borderline he.. Dat moet je wel onthouden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
oke, ik ga weer erg ver in , wat ik ga zeggen:
dat is toch lief van haar, ookal zou ze een beetje liegen erover. ze houd echt van je.
waarom zo....... koeltjes.
m,aar als het echt niet werkt, dan is het lot, en werkt het gewoon niet. en kan het inderdaad niet.
dat moet je zelf maar weten.
maar zij ziet nog wel mogelijkheden, en wil je niet kwijt. dus ik kan het moeilijk geloven dat het echt onredbaar is, en vind het zielig voor haar.
[..]
.. waarom spoor ik niet.
ik denk zelf dat ik alleen een beetje moeilijkheden heb met me gevoel.
maar ik weet dat van mezelf. dat als ik me eenzaam voel, en het te erg is, dat het ook wel weer overgaat na een paar dagen. dat maakt het toch geen borderline of iets anders ofzo? ik denk niet dat ik borderline heb.
ik had pm niet echt om het prive te houden gestuurd, maar meer omdat het hier en in dat andere topic niet over mij gaat.
ik mag gewoon posten hier, en ik ben ook ....
mensen mogen posten hier, en ik ben ook nog een mensch, wel niet de gemiddelde, maar er zijn meer mensen op de wereld he.
ik zeg gewoon tegen ts, dat hij niet zomaar dingen moet uitmaken, en dat het heel hard en kut voor haar is, als hij niet reageert op haar mails enzo, terwijl ze daar om vraagt.
en ik zie romantiek juist.
ik pm omdat ik het niet teveel over mezelf wil hebben in andermans topic.
om een indruk te geven:
mijn pm aan iemand die moeilijkheden leek te hebben met vertrouwen in meisjes.
[..]
doe ik via personal message, om topic clean te houden
neem aan dat ik niet teveel regels overtreed hier?
ik pmde dat aan die andere user.
geeft wel goede illustratie hier, dat ts hartstikke boft met zon aanhankelijke meid.
(naar mijn mening dan)
en pm aan strawberry ging iets van "
blabla, ik val niet alleen op foute vrouwen.
ik val op alle vrouwen die niet bejaard en invalide zijn.
als ze mij leuk vind, is ze voor mij al 99% mijn type.
het is alleen dat ik nooit vrouwen ontmoet
"
zoiets uit me hoofd, ik heb geen zin om te copy pasten,
maar die is verder niet relevant hier.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:26 schreef Tanin het volgende:
Over het verhaal in de OP: dat is mijn verhaal, vanuit mijn oogpunt. Ik kan nog zo objectief proberen te zijn, de waarheid zal altijd genuanceerder zijn. Ik ben niet perfect (helaas, maar ik doe wel mijn best), en het kan best zijn dat ik meer had moeten communiceren. De echt grote dingen heb ik echter proberen aan te kaarten, en de reactie die ik daarop kreeg was niet bepaald aanmoedigend om ook andere dingen aan te kaarten (zij weer boos).
Ik probeer haar zeker niet zwart te maken, of in de slachtoffer ruil te kruipen, Ze is een pracht meid, en als iemand beter om kan gaan met haar driftbuien, dan denk ik dat zij een zeer gelukkige relatie kunnen hebben. Ik kan dat echter niet. Dat is misschien mijn makken, ik had harder moeten zijn, maar ook dat harder zijn (wat ik een enkele keer geprobeerd heb) werd beantwoord met boosheid, en dan raak ik ontmoedigd.
Wat betreft de dingen die ik doe (was, koken, boodschappen): dat is allemaal waar. Ik bedoelde niet te impliceren dat zij nooit wat doet, enkel dat ik verruit een groter aandeel heb.
Wat is er mis met een vrouw in een rolstoel danquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef mylifeisgrey het volgende:
ik val op alle vrouwen die niet bejaard en invalide zijn.
als ze mij leuk vind, is ze voor mij al 99% mijn type.
geen idee, hangt van de vrouw af.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat is er mis met een vrouw in een rolstoel dan
en wilde snel even strekking van bericht overtypen. en had ik niet zo precies gedaanquote:(........)en invalide dat ze alleen maar in bed kan liggen vind ik ook een beetje te ver gaan.
ik bedoelde met invalide, dus meer omschrijving 1quote:invalid (plural invalids)
1: One who is confined to home or bed because of illness, disability or injury
2: Any person with a disability.
Als je nederlands al moeilijk vindt, kun je beter niet ook het engels er bij halen. Invalide betekent in het nederlands "gedeeltelijk of volledig ongeschikt voor verdere dienst of arbeid tengevolge van een stoornis of gebrek, veroorzaakt door een ziekte, aandoening of ongeval."quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:28 schreef mylifeisgrey het volgende:
volgens engelse wikipedia:
[..]
ik bedoelde met invalide, dus meer omschrijving 1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |