Klinkt niet als een buitenlander, ik voorspel dat de vriendin van de TS een 100% hollandsche meid is die zichzelf aan het ontplooien is in een of ander droef derde wereld land.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef HunterSThompson het volgende:
Uit welk land komt ze? Klinkt als een erg gestoord wijf. Ik zou zo snel mogelijk weg zijn als ik jou was.
TS zwicht niet, ook niet voor chantage. Blij te horen dat ik de juiste koers gekozen heb.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:07 schreef Copycat het volgende:
Niet zwichten voor kinderachtig gedreig. Klinkt alsof je het zelf prima weet wat je te doen staat.
Succes.
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:02 schreef Tanin het volgende:
Ik lurk al een tijdje mee op dit forum, maar heb de behoefte om dit even van mij af te schrijven. Zal er even een samenvatting in plakken voor de echte Fok!kers. Als je geen zin hebt om het te lezen, of serieus te reageren, doe dat dan alsjeblieft niet. Alle andere serieuze reacties (steun betuigingen, tips en opbouwende kritiek zijn welkom)
Ik studeer al tijden in het buitenland en ben daar ruim een halfjaar geleden een leuk meisje tegengekomen. Ze begon met mij te flirten, ik flirte terug en al snel zaten we elke dag bij elkaar.
In het begin ging alles goed, vriendin is erg knap (niet dat TS daar perse behoefte aan heeft), slim en avontuurlijk. Dikke pret. Vriendin heeft Diabetes, type II, dus moet zo min mogelijk suikers eten. TS houdt van koken en past zijn menu hier op aan.
Echter, ze is erg licht aangebrand en wordt om het minst of geringste boos (misschien is boos niet het goede woord, maar een hele negatieve, afstandelijke en soms agressieve houding). TS kan er niet zo goed tegen mensen pijn te doen en probeert dus uit te praten wat er mis zit. Dit eindigt in gesprekken van 2-3 uur (vaak 's avonds laat), waar TS dit soort problemen met anderen in 10 minuten oplost. Tijdens die gesprekken krijgt TS veel nare dingen (beledigingen, etc. )naar zijn hoofd geslingerd.
Na meerdere malen aan te geven daar problemen mee te hebben, besluit TS na iets meer dan 3 maanden er een punt achter te zetten. Vriendin woedend, als je iets wilt kun je het bereiken ook. Bovendien lag het feit dat ze licht aangebrand is en lelijke dingen zei niet aan haar maar aan haar bloedsuikerniveau (ivm diabetes), en het is, aldus vriendin, ontzettend laag om het om een mankement uit te maken.
TS besluit er volledig voor te gaan, als hij het wil, kan het. Hij doet zijn uiterste best om haar niet te irriteren, en om de nare dingen te tolereren. Ondertussen probeert vriendin om zoveel mogelijk te accepteren, niet boos te worden en geen lelijke dingen te zeggen.
Dit kost TS uiterst veel moeite, aangezien zijn ideale relatie een is waar problemen op een vriendelijke toon besproken worden (en TS heeft in het verleden een relatie gehad waar dit werkte).
Het gaat steeds beter, TS en vriendin zitten lekker in de relatie met hier en daar een terugval (meestal een week of 2-3 niets, dan 3-4 keer achter elkaar) TS accepteerd dit en geeft aan dat hij de inzet van vriendin op prijs stelt. Echter, deze terugvallen accepteren en het tolereren dat er nare dingen gezegd worden, kost TS erg veel moeite. Moeite die hij graag levert voor een goede relatie. TS zit op het uiterste van zijn kunnen, maar het resultaat mag er wezen, dus TS is blij. TS meldt dit en vriendin vraagt herhaaldelijk of TS niet teveel moeite doet. TS vind van niet, hij kan dit hebben (daarnaast doet TS veel dingen als koken, boodschappen en de was, en TS doet dat met plezier).
Vervolgens komen de tentamens in zicht, die uiteraard voor de nodige spanning zorgen. De problemen steken weer de kop op, erger als ooit. TS wordt uitgemaakt voor rotte vis. Dit doet pijn. TS is kapot, heeft geen energie meer om ook maar iets te investeren in de relatie en besluit dat dit niet de relatie is die hij wil en niet de relatie is waarin hij gelukkig is.
Vriendin raakt over de rooie. Vindt dat TS haar geen eerlijke kans geeft. Zegt niet doorgehad te hebben hoeveel moeite sommige dingen TS kostte. Dat zij zich wel nog meer in kan zetten.
TS denkt dan: als TS op het punt staat een relatie te beindigen, en daarna aangeeft zijn uiterste best te doen, dan lijkt hem de inzet duidelijk.
Daarnaast doet het ongelovelijk veel pijn om te horen dat vriendin ondanks alles niet d'r uiterste best heeft gedaan (of nu loopt te liegen in een laatste poging om TS bij zich te houden). Vriendin dreigt er een eind aan te maken (zichzelf).
TS en vriendin zitten momenteel in verschillende landen en TS kan niets voor vriendin doen, behalve de relatie doorzetten, maar TS gaat daar zelf aan onderdoor.
Samenvatting:
TS heeft vriendin, vriendin doet TS meermaals pijn, TS staat op het punt uit te maken omdat hij dit niet leuk vindt.
Vriendin over de rooie, wil het proberen. TS doet alles in zijn macht om de relatie te redden (en dit, en enkele andere dingen, te accepteren). Vriendin doet ook d'r best.
Tentamens voor de boeg en problemen worden erger dan ooit, TS voelt zich niet langer prettig in de relatie. Vriendin claimt TS, vindt het belachelijk dat TS het hierom uit wil maken. Dreigt vervolgens er een eind aan te maken (zichzelf), als TS niet terug komt. TS gaat echter kapot aan de relatie.
TS en vriendin zitten in verschillende landen.
dus:quote:
Iemand die hier iets van kan maken?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.
Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.
Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.
jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.
als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.
Nou TS, hier heb je veel aan. Advies van iemand die nog moeilijker met relaties kan omgaan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
Niet uitmaken, want dat wil ze niet.
Ik zou alles gewoon slikken, en gelukkig zijn met wat je nu hebt.
Ik vind haar, het is soms niet zo leuk met elkaar, maar ze wil gewoon verdergaan toch. ze kan het alleen niet zo goed uiten, en begint meteen met dreigen van zelfmoord enzo.
niet helemaal gezond... maar
jij boft echt.
Ik had ook dat ik best wel lang, aantal jaar, liefdesverdriet had over een meisje.
was alleen maar kalverliefde van haar kant, en we waren 16, en 'chase is better than te catch' en alles vond zij.
ik jaren depresief, ichtelijk stalkgedrag vanaf mijn kant. het is erg.
ik heb nu 7 jaar later een meisje ontmoet, 1 keer nogmaar, ik kan wel weer helemaal psycho worden enzo, maar nu laat ik dat niet zo ver komen. Ik ga uit van het slechtste, en ga wel weer gewoon naar de hoeren. zij laat nooit iets van zich horen, omdat ze een moeilijk leven heeft. en geen tijd heeft voor mij.
en ik heb het toch al verkloot, door gemene emails.
depresief klinkende emails
dreigende emails
eisende emails.
jij boft nu echt, en ik zou het heel zielig voor haar vinden.
als je het wil uitmaken nu. doe dat niet, en doe gewoon zelf minder moeite voor de relatie.
is makkelijker voor je. en zo kan het toch nog wat worden.
Bij iemand blijven bij gebrek aan beter, uit wanhoop of omdat je bang bent alleen te zijn is nooit een goeie basis voor een relatie. NIET DOEN DUS. En jij kent de TS niet, misschien kan hij wel veel beter krijgen, itt tot jijzelf als ik het zo hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:27 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
dus:
-niet zomaar nu gaan uitmaken. want je weet niet hoe je boft. ik kan niemand vinden in elk geval die mij leuk vind. je boft echt.
wat wil je dan, de 'perfecte' relatie ofzo.
quote:-en niet uitmaken, omdat dat heel kut voor haar is.
Uiteraard, dat hoort erbij. Hij kan haar ook wel uitleg geven.quote:ik haat het zelf ook als iemand het zomaar ineens uitmaakt, of ineens niets meer van zich laat horen
Echt, jij geeft het slechtste advies ooit. Alles maar slikken, omdat het anders zo zielig voor die meid is. Please. Genoeg niet labiele meiden op deze aardkloot die niet gaan dreigen met zelfmoord. Dat is echt het laagste wat je kan doen in een 'relatie', iemand manipuleren en bij je laten blijven uit medelijden.quote:doe gewoon wat minder moeite om alles uit te praten, als je het niet trekt. dat lukt nu toch niet zo goed
en ga blij zijn met haar.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:28 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat is perfect advies!
Je hebt een vriendin, ik niet, dus jij boft en ga blij met haar zijn.
Een relatie waarin zij jou constant uitscheld en zelfs dreigt met zelfmoord is geen respectvolle relatie. Zij houdt geen rekening met jou, enkel met zichzelf. Dan kan ze wel bang zijn om alleen te zijn, om jou te verliezen, maar dan had ze je niet als oud vuil moeten behandelen. Ze kan wel zeggen dat ze van je houdt, maar dat laat ze totaal niet merken. Ik zou het wel weten...als de leuke tijden niet langer de overhand hebben en daar ook waarschijnlijk geen verbetering in gaat komen, kan je beter voor jezelf kiezen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
Ik ga kapot aan deze relatie. Of omdat ik verschrikkelijk mijn best doe om haar te accepteren en ondersteunen, zonder dat dat (voldoende) resultaat geeft (ze doet me nog steeds pijn, ik doe haar nog steeds pijn). Ik heb een lijn getrokken "tot hier kan ik dingen accepteren" daar zaten we steeds net onder, en aangezien het ook veel plezier bracht, ging dat "goed". Nu gaat ze er ruimschoots overheen.
Een andere optie is inderdaad degene die jij schets: waarin ik me niets ga aantrekken van dat ik haar pijn doe, maar dat is niet de persoon die ik ben, en al helemaal niet de persoon die ik wil zijn. Dat is niet van iemand houden.
Ik kies voor een relatie omdat ik denk dat ik voor de rest van mijn leven gelukkig kan zijn met die persoon, en die persoon gelukkig kan maken. Ik weet nu dat ik dat niet kan. Daarom moet ik deze relatie stopzetten. Mijn (ex)vriendin heeft dat te respecteren.
Ik ben niet opzoek naar de "perfecte" relatie, in de zin dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ik ben wel opzoek naar een relatie waar de slechtste tijden dragelijk zijn (en mij niet de huid vol gescholden wordt, etc.). Dan worden alle kleine, leuke dingetjes, vanzelf fantastische dingen en ziet die relatie er vanuit mijn ogen vanzelf perfect uit.
Mijn (ex)vriendin roept nu constant dat we elkaar moeten ontmoeten, leuke dingen moeten doen, zodat ik de nare dingen, die nu de overhand voeren, kan vergeten. Dat is niet hoe een relatie werkt voor mij. Ik heb het geprobeerd (tegen beter weten in, zoals sommigen hier al wisten aan te duiden), en het werkt niet voor mij.
Nou, klaar dan toch?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
Ik ga kapot aan deze relatie. Of omdat ik verschrikkelijk mijn best doe om haar te accepteren en ondersteunen, zonder dat dat (voldoende) resultaat geeft (ze doet me nog steeds pijn, ik doe haar nog steeds pijn). Ik heb een lijn getrokken "tot hier kan ik dingen accepteren" daar zaten we steeds net onder, en aangezien het ook veel plezier bracht, ging dat "goed". Nu gaat ze er ruimschoots overheen.
Een andere optie is inderdaad degene die jij schets: waarin ik me niets ga aantrekken van dat ik haar pijn doe, maar dat is niet de persoon die ik ben, en al helemaal niet de persoon die ik wil zijn. Dat is niet van iemand houden.
Ik kies voor een relatie omdat ik denk dat ik voor de rest van mijn leven gelukkig kan zijn met die persoon, en die persoon gelukkig kan maken. Ik weet nu dat ik dat niet kan. Daarom moet ik deze relatie stopzetten. Mijn (ex)vriendin heeft dat te respecteren.
Ik ben niet opzoek naar de "perfecte" relatie, in de zin dat niet alles perfect hoeft te zijn. Ik ben wel opzoek naar een relatie waar de slechtste tijden dragelijk zijn (en mij niet de huid vol gescholden wordt, etc.). Dan worden alle kleine, leuke dingetjes, vanzelf fantastische dingen en ziet die relatie er vanuit mijn ogen vanzelf perfect uit.
Mijn (ex)vriendin roept nu constant dat we elkaar moeten ontmoeten, leuke dingen moeten doen, zodat ik de nare dingen, die nu de overhand voeren, kan vergeten. Dat is niet hoe een relatie werkt voor mij. Ik heb het geprobeerd (tegen beter weten in, zoals sommigen hier al wisten aan te duiden), en het werkt niet voor mij.
maak het dan werkendquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:38 schreef Tanin het volgende:
@ mylifeisgrey:
een brok van herkenning, waarom iemand het met mij zou uitmaken!quote:Een relatie waarin zij jou constant uitscheld en zelfs dreigt met zelfmoord is geen respectvolle relatie. Zij houdt geen rekening met jou, enkel met zichzelf. Dan kan ze wel bang zijn om alleen te zijn, om jou te verliezen, maar dan had ze je niet als oud vuil moeten behandelen. Ze kan wel zeggen dat ze van je houdt, maar dat laat ze totaal niet merken. Ik zou het wel weten...als de leuke tijden niet langer de overhand hebben en daar ook waarschijnlijk geen verbetering in gaat komen, kan je beter voor jezelf kiezen
Jij spoort echt niet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:07 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maak het dan werkend
wees gewoon nonchalanter, weet ik veel. en minder moeite doen.
en als het dan nog steeds niet werkt,(niemands schuld, want jij kan jezelf niet veranderen. het is dan maar gewoon lot)
maar ga het dan niet zomaar uitmaken, want dat is zo zielig voor haar .
namelijk:
[..]
een brok van herkenning, waarom iemand het met mij zou uitmaken!
of omdat ik saai ben, of omdat ik stom tegen haar doe. of weet ik het.
het is echt zo schijtirritant als 'psycho' te moeten horen koeltjes, van . ik verlaat je.
laat haar het dan uitmaken met jou. dat is beter.
ik vind het echt zo zielig voor haar. volgensmij is ze best leuk
en dat bloedsuiker; kan je daar niet gewoon wat meer rekening mee houden ofzo. Er was ook een keer (heel leuk meisje trouwens) bij 'bonje met de buren' op rtl4 een heel leuk meisje, werd meteen verliefd.
als ze mij leuk zou vinden dan zou ik haar nooit verlaten.
maar zij had ook dat ze soms beetje zichzelf niet helemaal in de hand had.
leuk meisje trouwens. ook heel herkenbaar. problemen 'in het leven' had ze, en bezorgde ouders.
precies ik
quote:Op donderdag 8 juli 2010 13:07 schreef mylifeisgrey het volgende:
(niemands schuld, want jij kan jezelf niet veranderen. het is dan maar gewoon lot)
maar ga het dan niet zomaar uitmaken, want dat is zo zielig voor haar .
laat haar het dan uitmaken met jou. dat is beter.
ik vind het echt zo zielig voor haar. volgensmij is ze best leuk
leuk meisje trouwens. ook heel herkenbaar. problemen 'in het leven' had ze, en bezorgde ouders.
precies ik
Nee we zijn geen 12. maar dat die vriendin van ts, dreigt een einde te maken aan zichzelf enzo. dat doet ze heus niet voor de lol, of voor nietxsquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:11 schreef goofy_goober het volgende:
Haha, wat ben jij een weirdo!
Het niet uitmaken omdat het zo zielig is voor haar, djeeeeezus. Je bent toch geen 12 ofzo?
huilen om me mijn wereldvisie? mijn advies? medelijden met mij?quote:Jij spoort echt niet.
Ik weet niet zo goed of ik nou moet lachen of huilen
ja ik lijk het een beetje op te nemen voor die meid, dat hij haar niet mag verlaten enzo.quote:volgensmij is mylifeisgrey de vriendin van ts
En zo niet, dan kan TS zijn ex misschien aan hem voorstellen, want hij laat haar in ieder geval niet in de steek.quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:26 schreef HunterSThompson het volgende:
Volgens mij is "mylifeisgrey" de vriendin van TS.
ja ik ben wanhopigquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Geen touw aan vast te knopen.
Soms werken relaties niet, klaar. Je hoeft dan niet alles op alles te zetten, mylifeisgrey. Tenzij je dus HEEL wanhopig bent, maar zoals ik al zei is dat een slechte basis voor een relatie. Je moet niet je hele leven laten afhangen van één persoon. Anders zal het dumpen extra hard aankomen, en dat kan nou eenmaal altijd gebeuren.
Ik hoop dat de (ex)vriendin van TS zijn keuze leert respecteren ipv dreigen met zelfmoord. Hoe weinig respect heb je dan voor je vriendje, echt waar...zoveel druk op iemand leggen is ontzettend oneerlijk. Alsof het dumpen hem makkelijk af gaat. Soms ben je gewoon niet goed voor elkaar.
ze blijft hem wel tenminste zien. dat is toch hartstikke goed.quote:mylifeisgrey, als een vriendin van jou weet dat jij haar nooit zal verlaten, ben je erg kwetsbaar. Dan heeft ze ook geen reden meer om haar gedrag te verbeteren of om überhaupt nog rekening met je te houden. Je zal gebruikt worden en steeds verder getrokken worden in die negativiteit. Borderliners zoals ik vermoed dat de vriendin van TS is putten je emotioneel helemaal uit. En ik denk niet dat zij aan deze problemen kan werken als ze de TS zo blijft claimen. En voor de TS is het al helemaal niet gezond, ze zijn nog niet eens een jaar samen!
quote:Als ze nou al getrouwd waren dan zou ik eerst ook alles proberen, maar dit is nog best een prille relatie en dan al zoveel drama...daar kan niets goeds uit voortkomen.
^ dit @ mylifeisgreyquote:
waarom wil ze nog bij jou blijven denk je? tanin?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:57 schreef Musyn het volgende:
[..]
^ dit @ mylifeisgrey
TS, je weet wat er je te doen staat, dat dat kind zo labiel is, is in feite haar probleem en niet het jouwe.
Bedankt voor deze reactie Strawberry, je hebt mijn gedachtes goed onder woorden kunnen brengen, en het helpt me zeer om te zien dat ik niet de enige ben die zo zou handelen in deze situatie (dat geldt voor de reacties van de meesten hier).quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Soms werken relaties niet, klaar. Je hoeft dan niet alles op alles te zetten, mylifeisgrey. Tenzij je dus HEEL wanhopig bent, maar zoals ik al zei is dat een slechte basis voor een relatie. Je moet niet je hele leven laten afhangen van één persoon. Anders zal het dumpen extra hard aankomen, en dat kan nou eenmaal altijd gebeuren.
Ik hoop dat de (ex)vriendin van TS zijn keuze leert respecteren ipv dreigen met zelfmoord. Hoe weinig respect heb je dan voor je vriendje, echt waar...zoveel druk op iemand leggen is ontzettend oneerlijk. Alsof het dumpen hem makkelijk af gaat. Soms ben je gewoon niet goed voor elkaar.
mylifeisgrey, als een vriendin van jou weet dat jij haar nooit zal verlaten, ben je erg kwetsbaar. Dan heeft ze ook geen reden meer om haar gedrag te verbeteren of om überhaupt nog rekening met je te houden. Je zal gebruikt worden en steeds verder getrokken worden in die negativiteit. Borderliners zoals ik vermoed dat de vriendin van TS is putten je emotioneel helemaal uit. En ik denk niet dat zij aan deze problemen kan werken als ze de TS zo blijft claimen. En voor de TS is het al helemaal niet gezond, ze zijn nog niet eens een jaar samen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |