Ojaquote:
quote:
wat betaal je daarvoor? Aangezien mijn 30eu 16GB kaartje 25MB/s doetquote:
24.99 bij de saturn. Ik had hem waarschijnlijk vast wel ergens goedkoper kunnen krijgen, maar ik wilde gewoon vandaag nog een kaart hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:36 schreef zquing het volgende:
[..]
wat betaal je daarvoor? Aangezien mijn 30eu 16GB kaartje 25MB/s doet
Join the club!quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:59 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Dat ik hem ook hebquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar?![]()
Als er een topic voor is hoor ik het graag.
Op mijn nikon 80-200 ongeveer de helft van de hele focusslagquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef Heintje het volgende:
Volgens mij heeft bijna iedereen met een Canon uit eindelijk die lens, of de f4 versie.
Ze kunnen die net zo goed in een kit doen met een pro-body.
Wat is trouwens het verschil tussen 1.2m - oneindig en 3m - oneindig?
Dan kun je instellen in welk gebied je lens moet "zoeken" naar het onderwerp waarop ie moet scherpstellen. Door hem op 3M te zetten mis je een grootdeel warin ie niet hoeft te zoeken/hunten is ie snellerquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef Heintje het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen 1.2m - oneindig en 3m - oneindig?
Dit is versie 2 die pas uit is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef Heintje het volgende:
Volgens mij heeft bijna iedereen met een Canon uit eindelijk die lens, of de f4 versie.
Ze kunnen die net zo goed in een kit doen met een pro-body.
Ik heb gewoon de '1' versie, dan hoor ik er zeker niet bij?quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is versie 2 die pas uit is.
Dus nog reteduur.....
Volgens de Canon site mag je meedoen met het CPS programma, dus je hoort er ook bijquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik heb gewoon de '1' versie, dan hoor ik er zeker niet bij?
quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens de Canon site mag je meedoen met het CPS programma, dus je hoort er ook bij
Dat is een duur grapjequote:Silver 2 silver qualifying bodies and 3 silver qualifying lenses
Gold 2 gold qualifying bodies and 3 gold qualifying lenses
Platinum 3 platinum qualifying bodies and 4 platinum qualifying lenses
Dan moet je ook een 1D body hebben volgens mijquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgens de Canon site mag je meedoen met het CPS programma, dus je hoort er ook bij
Ik heb de zwarte... maar ik vind vooral dat het lowepro-logo "fototas" schreeuwt.quote:Op maandag 20 september 2010 16:38 schreef Ener-G het volgende:
Lowepro Flipside 400AW
[ afbeelding ]
Voor mn foto gear en nog wat losse spullen als een flesje water/t-shirt/reservebroek voor een dag/weekend tripje. Afgelopen tijd op zoektocht geweest, en de woorden 'zo compact mogelijk' en 'fotogear' in 1 zin bijna science fiction lijkt wel. Deze is nog redelijk compact, van wat ik aan beschikbare tassen heb kunnen vinden.
Opent aan de rugzijde, dus zakkenrollers kunnen niet bij mn spullen, en ik heb ook expres de 'pine green/black' versie genomen, omdat de volledig zwarte versie nog iets teveel 'fototas!' schreeuwt. Dit ook inzake een tripje naar Indonesie/Thailand/Laos volgend jaar
Ik weet niet hoe goed jij tegen hitte kan, maar ik zou in die landen echt absoluut niet met zo'n tas op m'n rug willen lopen.quote:Op maandag 20 september 2010 16:38 schreef Ener-G het volgende:. Dit ook inzake een tripje naar Indonesie/Thailand/Laos volgend jaar
Zow, goeie tip, logo's er afquote:Op maandag 20 september 2010 16:47 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb de zwarte... maar ik vind vooral dat het lowepro-logo "fototas" schreeuwt.
Ik moet wel zeggen, dat ie als je aan je buik hangt behoorlijk stabiel blijft, ook als ie zwaarder beladen is.
Ik zou het a ) hier vragen: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 15 en b) erbij vertellen wat je zoal precies mee neemt in die tas.quote:Op maandag 20 september 2010 18:24 schreef Ener-G het volgende:
Logo kan er uiteraard af gesloopt worden, en of ie vies wordt zal me een rotzorg zijn, waarbij bij deze het voordeel heeft dat het hoofdvak aan de rugzijde opent, dus leg je hem nooit met de rugzijde op de grond/troep om bij je spullen te komen.
Wat voor tas zou je dan adviseren voor Thailand/Laos e.d.? Schoudertas is niet aan de orde, die heb ik nl al en wordt mijn rug niet gelukkiger van met mijn apparatuur. Bovendien zal ik m ook regelmatig op mn buik dragen, omdat ik op mijn rug een trekkersbackpack draag.
Nou, ik weet niet of je plan is hier altijd mee rond te lopen, of alleen tussen slaapplekken. Ik weet in ieder geval dat zo'n grote zware tas voor mij veels te warm zou zijn. Maar your mileage may vary. Ik ben een maand geleden in de Filipijnen geweest, en daar nam ik altijd gewoon de camera met één lens mee. In het begin nam ik m'n hele rugzak mee maar dat was gewoon geen doen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:24 schreef Ener-G het volgende:Wat voor tas zou je dan adviseren voor Thailand/Laos e.d.? Schoudertas is niet aan de orde, die heb ik nl al en wordt mijn rug niet gelukkiger van met mijn apparatuur. Bovendien zal ik m ook regelmatig op mn buik dragen, omdat ik op mijn rug een trekkersbackpack draag.
Dat is het belangrijkste toch? Je moet er zelf blij mee zijn. Dan komt de rest vanzelfquote:Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef Ach-jee het volgende:
Niet helemaal up to par met de apparatuur die hier doorgaans geshowed wordt, maar ik ben er erg blij mee
[ afbeelding ]
Van wat ik gelezen heb erover, is de S95 een ubergeile cam. Ik zit zelf te twijfelen tussen deze en de nikon P7000. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!quote:Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef Ach-jee het volgende:
Niet helemaal up to par met de apparatuur die hier doorgaans geshowed wordt, maar ik ben er erg blij mee
[ afbeelding ]
Defect of lui? Lui kán te verhelpen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef ACT-F het volgende:
De monitor kan weer terug. Er zit een defecte pixel in
Wat versta je onder 'lui'? Het gaat om een groene subpixel die actief blijft onder bepaalde omstandigheden. B.v. als ik van wit naar zwart overschakel, dan blijft het even groen 'nagloeien' om vervolgens te doven. Als ik een lichtgroene achtergrond achter zet dan is de pixel continu donker. Zet ik er een donkergroene achtergrond achter, dan is de pixel continu felgroen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:32 schreef Siegfried het volgende:
Defect of lui? Lui kán te verhelpen zijn.
Ik heb een zero dead pixel garantie volgens Dell, dus daar houd ik ze aanquote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Uncle het volgende:
1 defecte pixel krijg je geen nieuw beeldscherm voor hoor, of ze moeten in een heeeel goede bui zijn...![]()
al is het altijd klote
Dan zullen ze het er wel op gaan gooien dat dit geen dode pixel is, maar inderdaad iets als een luie pixel, of een hot pixel, of whatever. Een dode pixel is namelijk ook echt dood en blijft dus altijd zwart.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb een zero dead pixel garantie volgens Dell, dus daar houd ik ze aan
Mja, ik heb hier één 'hot' pixel (al vanaf 't begin) en die kon ik gewoon omruilen als ik wilde, maar hij valt me amper op en ik vind 't niet zo'n probleem. Valt zelfs onder de fabrieksgarantie van 5 jaar dus ik kan nog steeds teruggaanquote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Uncle het volgende:
1 defecte pixel krijg je geen nieuw beeldscherm voor hoor, of ze moeten in een heeeel goede bui zijn...![]()
al is het altijd klote
Een pixel die op 1 kleur blijft hangen is niet dood, maar lui, hot of stuck. Het snel aan en uitzetten, en van kleur laten veranderen van de pixel kan een oplossing zijn. Er zijn diverse tooltjes voor, zoals bijvoorbeeld deze.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'lui'? Het gaat om een groene subpixel die actief blijft onder bepaalde omstandigheden. B.v. als ik van wit naar zwart overschakel, dan blijft het even groen 'nagloeien' om vervolgens te doven. Als ik een lichtgroene achtergrond achter zet dan is de pixel continu donker. Zet ik er een donkergroene achtergrond achter, dan is de pixel continu felgroen.
Ik heb c.a. een half uur dit programma gebruikt, maar geen resultaat. Ik heb het via internet besteld, maar persoonlijk afgehaald. Zal het dan ook gelden? Bovendien niet rechtstreeks bij Dell, maar via een reseller. Morgen maar eens bellen of de garantievoorwaarden dan ook gelden.quote:Op donderdag 23 september 2010 01:52 schreef Siegfried het volgende:
Een pixel die op 1 kleur blijft hangen is niet dood, maar lui, hot of stuck. Het snel aan en uitzetten, en van kleur laten veranderen van de pixel kan een oplossing zijn. Er zijn diverse tooltjes voor, zoals bijvoorbeeld deze.
Als je em bij een webshop hebt gehaald, kun je em op basis van de wet 'kopen op afstand' sowieso altijd binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen.
Geen idee of de wet van kopen op afstand dan ook geldt..quote:Op donderdag 23 september 2010 20:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb c.a. een half uur dit programma gebruikt, maar geen resultaat. Ik heb het via internet besteld, maar persoonlijk afgehaald. Zal het dan ook gelden? Bovendien niet rechtstreeks bij Dell, maar via een reseller. Morgen maar eens bellen of de garantievoorwaarden dan ook gelden.
Je zal het nu ongetwijfelt een kutding vinden, maar ik ben er blij mee. Het heeft me relatief gezien niet veel gekost, dus ik kan hem altijd nog verkopen zonder dat ik een flink percentage kwijt ben.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:30 schreef joers1 het volgende:
Die laatste Sigma (18-50) is een fraaie...de eerder genoemde 70-300 he ik ook gehad, in de begintijd. Daar hou ik beter mn mond over
Niks mis met dat objectief. Ik heb er twee jaar met veel plezier gebruik van gemaakt. Voor dat geld vind je weinig beters denk ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je zal het nu ongetwijfelt een kutding vinden, maar ik ben er blij mee. Het heeft me relatief gezien niet veel gekost, dus ik kan hem altijd nog verkopen zonder dat ik een flink percentage kwijt ben.
Dat zal inderdaad niet. Ik heb hem van Dark_Angelus gekocht, dus ik wist dat hij en goed zou zijn en dat ik er meteen goede uitleg over zou krijgen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niks mis met dat objectief. Ik heb er twee jaar met veel plezier gebruik van gemaakt. Voor dat geld vind je weinig beters denk ik.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad niet. Ik heb hem van Dark_Angelus gekocht, dus ik wist dat hij en goed zou zijn en dat ik er meteen goede uitleg over zou krijgen.
Wat voor beperkingen zijn er dan? Beperkte diafragma op langer afstand etc? Dat is dan jammer, maar geen groot probleem. Een lens die wel een goede diafragma over de hele afstand heeft kost mij veels te veel geld.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Afgezien van dat: de reviews op fredmiranda en in de diverse engelse fototijdschriften waren ook van mening dat het een goed objectief is. Het heeft zijn beperkingen, maar als je daar mee om leert gaan dan is er niets aan de hand
Dat kan een beperking zijn iddquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor beperkingen zijn er dan? Beperkte diafragma op langer afstand etc? Dat is dan jammer, maar geen groot probleem. Een lens die wel een goede diafragma over de hele afstand heeft kost mij veels te veel geld.
Hunten op een langere afstand? Wat bedoel je daar mee?quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kan een beperking zijn iddMaar waar die van mij nog wel eens last van had was het hunten op langere afstand. Dan kon hij niet goed scherpstellen als er te weinig contrastrijke dingen in de buurt waren om op scherp te stellen.Ook verder niet schokkend of zo hoor
Op de wat verdere afstand had mijn exemplaar wat last van scherpstellen bij minder licht. Dan ging die motor tekeer. Dat is hunten. Maar never mind johquote:Op zaterdag 25 september 2010 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hunten op een langere afstand? Wat bedoel je daar mee?
Ik heb er gister wat foto's mee gemaakt, als ik vanavond na het werk thuis ben zal ik even het 1 en ander uploaden
Gebaseerd op?quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:56 schreef Juustemans het volgende:
@kanovinnie
Je kan beter eerst leren fotograferen met tegenlicht dan nieuwe meuk kopen
Gebaseerd op:quote:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe sigma ap0 DG 70-300 en een lowepro nova 170 aw
In die zwarte vlek bedoel je?quote:Op donderdag 30 september 2010 20:27 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw lensje. Foto is gemaakt met lensje dat in het het zwarte doosje links past.
Jah, op groot formaat was het lensbaby beter te lezenquote:Op donderdag 30 september 2010 20:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
In die zwarte vlek bedoel je?
Maar een mooi ding, die 10-22.
waarom deze en niet de onwijs geile 77mm?quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:28 schreef problematiQue het volgende:
185 Euro goedkoper dan in Nederland![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:28 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Chinaquote:
Die is veeeel duurder. En er moet dit jaar ook nog een K-5 vanafquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:35 schreef zquing het volgende:
[..]
waarom deze en niet de onwijs geile 77mm?
Zoooo jammer dat ze die niet voor Canon hebbenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:28 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Huh, waar gebruik je die dan voor?quote:
Macrofoto's van arme mannenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh, waar gebruik je die dan voor?
Klinkt best tof, dat moet wel een raar effect geven met een zoomlensquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:02 schreef Xcalibur het volgende:
Dat is een omkeerring, daarmee kan je een lens omgekeerd op je body mounten, waarmee hij feitelijk een vergroot beeld geeft. Je bent wel alle functies van je lens kwijt (focus, diafragma), maar het levert wel leuke effecten op
Ik heb hetzelfde ding, in combinatie met mijn 50mm 1.8, daar kan je best aardige macrofoto's mee maken
Edit: lol @ freud![]()
Yay, nu ben ik pro!quote:Hi!
Thanks for your order!
On October 14, 2010, you bought:
You bought: 1 year Pro Account for $24.95
Total: US $24.95
Your Pro account expires on: October 14, 2011
But don't worry, we'll remind you when it's about to expire.
You can always review your orders online at:
http://www.flickr.com/x/t/0225016/account/order/history
You're a Pro! Why are you still reading this? Shouldn't you be uploading photos or something?
See you on Flickr!
Regards,
Team Flickr
Heb ik ook gekocht, leuk effect. Ik heb ook een reverserring liggen voor mijn 135mm 2.0L lensquote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:42 schreef Uncle het volgende:
Ik heb het nog niet geprobeerd met een zoomlens (ik heb geen zoomlens met een 52mm filterdraad...). Je leest wel overal dat lensfouten extreem worden afgebeeld op deze manier en het advies is dan ook altijd om primes te gebruiken (waarbij een kortere brandpuntsafstand een hogere vergroting geeft).
Op onderstaande link een fotootje van de DOF icm de 50mm op volle opening. Geschoten op ong. 45 graden. Witbalans aangepast. Verder geen nabewerking. Geeft ook een idee van de vergroting met dit objectief![]()
hier dus
Zal ik em voor je testen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:22 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas ziek thuis, dus geen tijd om m nu te testen... bummer
ga je heel veel plezier van hebbenquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:22 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas ziek thuis, dus geen tijd om m nu te testen... bummer
Mja,... met dit weer hier schiet het toch niet zoveel opquote:
Op dit moment voel ik me alleen nog schuldig, denk dat ik ergens voor te compenseren heb, en hoop ik dat ie maar lang mee mag gaanquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ga je heel veel plezier van hebbenik gebruik hem al een tijd met erg veel plezier!
Dat was ook mijn grote twijfel... Zou ik mijn geld besteden aan een D700 of aan een goede lens? Heb wat advies aan mijn docent fotografie gevraagd en hij was van mening dat ik op dit moment beter in glas kan investeren. 24-70 mm is op een DX idd 'maar' 36-105 mm. Het ging mij meer om de lichtgevoeligheid...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:13 schreef Uncle het volgende:
Heb je plannen om binnekort naar FX over te stappen eigelijk?? Ik heb zelf de 17-55 en zou het stukje groothoek wel missen bij de 24-70. Die is natuurlijk niet echt groothoek meer op crop maar ideaal op FXTop lensje verder hoor maar lijkt me gewoon een beetje raar bereik op DX
(uitgaande van een D80 zoals in je signature staat)
Canon 5D valt in dezelfde prijsklasse als de D700 van Nikon... Is op zich flink toegankelijker geworden als je het vergelijkt met D3... hopelijk zal dat alleen maar nog toegankelijker wordenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:57 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan onlangs en heb gekozen voor de 17-55 (van Canon, in dit geval). De 24-70 is voor mij toch net niet wijd genoeg en dan zou ik er op termijn weer een groothoek bij willen, allemaal erg kostbaar. Daarnaast is de 24-70 van Canon bijna een kilo en ik vind de 17-55 al aardig aan het gewicht zitten. De 24-70 is ook nog eens een paar honderd euro duurder. Ik hoef er nu alleen nog maar een tele bij te kopen om de bovenkant van het bereik weer in te vullen.
Maar ieder z'n overwegingen en keuze idd. (Alhoewel ik betaalbare fullframe camera's voorlopig nog niet zie komen eigenlijk. Dat wordt nu al jaren geroepen.)
Het ligt er natuurlijk aan in welk segment je je camera zoekt. Ik zit voornamelijk in de xxD range van Canon, en volgens mij gaat het nog wel een paar jaar duren voordat we daar full frame sensors gaan zien. En tussen een 60D en 5D(mkII) zit nog wel een enorm prijsverschil. Daar koop je echt heel leuk glas voor...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Canon 5D valt in dezelfde prijsklasse als de D700 van Nikon... Is op zich flink toegankelijker geworden als je het vergelijkt met D3... hopelijk zal dat alleen maar nog toegankelijker worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |