Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef Icicle het volgende:
Ik heb een tas van Crumpler. Ben er zeer tevreden over! Erg robuust materiaal, mooi en handig design en wat ik ook erg belangrijk vond is dat het er niet direct uit ziet als een fototas (ivm diefstel).
www.crumpler.nl
Zelf heb ik de Long Schlong, daar heb ik in zitten een body met 3 lensen (prime en zooms) plus flitser met nog wat batterijen filters e.d. Maar.. het past allemaal erin echter is het niet handig wanneer je er onderweg snel iets uit wilt pakken. Ik gebruik de tas alleen als transport van a naar b zeg maar, niet voor 'straatfotografie'.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Dat vind ik ook fijn. Moet alleen even kijken welke ik moet hebben aangezien ik een D50 met 1 lens tot nu toe heb.
Crumpler heeft volgens mij een eigen online store. Verder heeft konijnenberg ze ook geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:56 schreef MrCrowley het volgende:
Waar kun je die crumpler tassen bestellen ?
Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnxquote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef deom het volgende:
In Rotterdam kun je bij Calumet terecht voor Crumpler tassen. Toen ik er was stond er een groot assortiment van Crumpler, maar ook andere merken waren goed vertegenwoordigd.
Ze zijn telefonisch ook goed bereikbaar. Misschien handig als je eerst even belt of ze voldoende hebben staan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:03 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Ga zaterdagmiddag even in Rotterdam kijken. Thnx
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:20 schreef deom het volgende:
Voor het grote werk heb ik een Lowepro Mini Trekker AW. Genoeg voor 2 of 3 bodies, wat objectieven, belichtingsmeter, filters en wat andere zooi. Teven een goede bevestiging voor een statief.
Daarnaast heb ik nog een Billingham Hadley. Hier gaat een body met objectief en twee losse objectieven in. In de voorvakken is nog wat ruimte voor filmpjes en dergelijke.
Beide tassen zijn van prima kwaliteit en goed waterdicht. Het gaat er inderdaad om wat je mee wilt nemen. Denk ook even naar de toekomst. Een tas is snel te klein. Een kleine tas moet dus een bewuste keuze zijn, neem anders liever iets te groot.
Overigens kun je in de meeste winkels wel passen. Neem dusje spullen mee en kijk of je er goed mee uit de voeten kan.
Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body: 10D + Filitser + Sigma:70-200 EX + 1.4x EX ext. + 2x EX Ext + 10-20 EX + 20 F1.8 EX prime + 24-70 EX+ Canon 50 f1.8. Maar het is een fijne tas, die mijn lenzen/body goed beschermd heeft.
Edit: dubbel, of je let gewoon op op welke knop je kliktquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:50 schreef deom het volgende:
[..]
Mijn bodies zijn misschien wat kleiner. Met name de jaren 70/80 slr's zijn een stuk kleiner dan de huidige.
Op de plek van de flitser en het objectief in het midden kan nog en bodie met objectief. Flitser kan dan in het voorvak. Het is allemaal wat krap, maar past wel. Bijgaand een plaatje van de Lowepro site met specs.
[afbeelding]
Capacity: SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes), additional body, 4–6 more lenses
Edit: Ik zie het nu. Ik heb alleen vast brandpunten. Met de bodies zoals op het plaatje, maar dan beide met een vaste 28 of of 50. De ruimte die dan in het midden overblijft kun je gebruiken voor nog een bodie zonder objectief, of een lichtmeter.
Mwah, zo knap is dat niet vind ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
2 a 3 bodies in een minitrekker? knap, de mijne puilt nu al uit met 1 body[/url]]
ik ben er echt tevreden mee, ze zijn overigens ook in grotere uitvoeringen verkrijgbaarquote:Op zondag 22 januari 2006 13:06 schreef Ynske het volgende:
een nieuwe tas
een rugtas, waar ik ook mijn 70-300 lens op mijn body kan laten zitten, goed toegankelijk!
[afbeelding]
eigenschapjes:
Kleine draagtas met afsluitbare organizer aan de voorkant en hoofdcompartiment afsluitbaar via ritssluiting. Geschikt voor een reflextoestel met verschillende objectieven en accessoires. Comfortabele rug. Elegant tweekleurig waterbestendig materiaal en zachte tricot voering.
Afmetingen: (zet om in imperiaal - inches)
binnenkant
buitenkant
inhoud
gewicht 26 cm x 9.5 cm x 25 cm
30 cm x 15 cm x 26 cm
6.2 ltr
0.68 kg
Ik heb nu een schoudertas waar ik de body van mijn D70s met daarop de 18-70 lens kwijt kan. Vervolgens nog een 70-300 en de 50mm óf de 28-80. Ook past er dan nog een compacte digicam in (ter grootten van een sigarettenpakje) en de verpakkingen van de filters. Dan houd het wel op. De flitser kan er niet eens meer bij (of ik moet nog een lens thuislaten).quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Gizz het volgende:
Dat zou makkelijk moeten passen in een Lowepro phototrekker (misschien zelfs een minitrekker, zou je eens moeten uitproberen). Maar goed, je vertelt niet eens of je een rugtas wilt of een schoudertas, of welke tassen je al bekeken hebt en waarom ze niet bevielen, dus eigenlijk kan ik niet echt zeggen of ze fijn voor je zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |