Guesthouses!!!!!!! Die zitten vol met mensen die alleen reizen. Terwijl ik dit schrijf ben ik enige tijd alleen in Thailand aan het rondreizen, en ik ben echt niet de enige hier. Gewoon een ticket boeken, op internet gezellige guesthouses selecteren en gaan. Ondanks dat ik alleen reis heb ik nog geen hele dag alleen doorgebracht.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:58 schreef Black-Adder het volgende:
- Meer reizen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik ook tijdens mijn laatste vakantie juist op de mooiste plekken me eenzaam voelde. Het voelt bijna zinloos om op de mooiste plekken in europa met een camera in de hand te staan zonder dat je het op dat moment met iemand kan delen. Toch wint de nieuwsgierigheid het nog wel van de eenzaamheid. Misschien moet ik eens gek doen en een georganiseerde groepsreis proberen.
Daar ben ik ook heel blij om. Ik kan het met sommige collega's dan ook erg gezellig hebben, ook al spreek ik ze buiten mijn werk om nooit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 02:07 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk is het heel positief dat collega's je zo waarderen en proberen contact te maken/aardig te zijn door complimenten te maken. Het betekent dat ze je sympathiek vinden. Zo slecht doe je het dus niet. Ze zien je ware aard
Daar ben ik ook bang voor. Herken echt heel veel dingen van black-adder in mezelf. Ik ga morgen voor de 2e keer naar de psycholoog. Dit zou ik echt niet willen. Moet er niet aan denken over 10 jaar nog in deze situatie te zitten. Maar het feit is: het moet in je zitten, in je karakter. Je moet willen én durven veranderen. Ik durfde het ook lange tijd niet. Maar ik ben nu bijna 20, heb iets van 5/6 jaar zo eenzaam geleefd. Ik besef, het is tijd voor verandering. Suicidaal zou ik nooit worden, ookal denk ik er vaak aan. Dat vind ik gewoon ondankbaar. Jegens mijn ouders. Zij hebben het zelf ook moeilijk en dan ga ik het niet nog moeilijker maken voor ze. Ik wil dat ze aan het eind van de rit trots zijn, en dat ik ze precies kan vertellen over hoe ik deze periode van mijn leven heb beleefd, én afgesloten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:21 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik ga dinsdag voor mijn eerste keer, maar ik ben ook huiverig. Je moet een goede klik hebben om het te laten werken, maar dat gaat moeilijk met een of andere ouwe vent.
En dat laatste herken ik ook. Ik hou van mijn familie, maar ik wil ze niet tot last zijn. Ook al zeggen ze dat ze me graag helpen, toch voelt het niet goed om er over te praten.
Ik ben echt bang dat ik over tien jaar in hetzelfde schuitje als jij zit en dat zorgt voor suïcidale gevoelens die ik steeds moeilijker kan onderdrukken.
Het durven veranderen is inderdaad heel moeilijk.quote:Op maandag 3 december 2012 16:29 schreef fifamannetje23 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Herken echt heel veel dingen van black-adder in mezelf. Ik ga morgen voor de 2e keer naar de psycholoog. Dit zou ik echt niet willen. Moet er niet aan denken over 10 jaar nog in deze situatie te zitten. Maar het feit is: het moet in je zitten, in je karakter. Je moet willen én durven veranderen. Ik durfde het ook lange tijd niet. Maar ik ben nu bijna 20, heb iets van 5/6 jaar zo eenzaam geleefd. Ik besef, het is tijd voor verandering. Suicidaal zou ik nooit worden, ookal denk ik er vaak aan. Dat vind ik gewoon ondankbaar. Jegens mijn ouders. Zij hebben het zelf ook moeilijk en dan ga ik het niet nog moeilijker maken voor ze. Ik wil dat ze aan het eind van de rit trots zijn, en dat ik ze precies kan vertellen over hoe ik deze periode van mijn leven heb beleefd, én afgesloten.
ik had dit op een paar details na zelf kunnen schrijven, heel erg herkenbaar dit...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik herken veel van het bovenstaande. Loop zelf het laatste half jaar ook rond met chaos in mijn hoofd en de vraag: wat wil ik nu eigenlijk? (ben nu 31). De laatste maanden is het gevoel van lusteloosheid alleen maar groter geworden door diverse oorzaken.
Gek genoeg ging het tot april/mei ofzo prima. Na een periode van werkloosheid, thuis wonen en tijdelijke baantjes ging het op werkgebied weer goed, ik kreeg weer uitzicht op een eigen huisje, kocht een andere auto, had veel meer sociale contacten dan een paar jaar terug. Allemaal prima.
Totdat ik opeens steeds vaker wakker lag of overdag aan het malen ging over mijn situatie in vergelijking met anderen. Veel vrienden en familieleden van mijn leeftijd gingen of gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen. Hebben vaste banen en een fijn leefritme. Ik daarentegen ben nog steeds een soort veredelde student: veel freelance werk, geen uitzicht op een koopwoning, nog steeds geen relatie en daar ook niet in de buurt van geweest. Ik had al heel lang een oogje op een meisje dat zelf ook nog nooit een relatie had gehad, dichtte mezelf daarom wel een kans toe, heb er heel lang tegenaan gehikt om haar dit te vertellen en ben uiteindelijk afgewezen. Drie weken later heeft ze voor het eerst van haar leven een vriend... je kunt je voorstellen hoe ik me voelde.
Ik merk aan mezelf dat ik jaloers ben op mensen van mijn leeftijd die het allemaal voor elkaar hebben met hun baan, hun relatie, hun woning en hun financiën. Ze leiden een stabiel leven en ik weet dat alles betrekkelijk is, dat ook mensen die supergelukkig lijken te zijn zomaar in de ellende verzeild kunnen raken, maar zo voelt het niet. Als ik bij familie kom of op feestjes moet ik telkens weer uitleggen dat ik inderdaad geen vriendin heb, dat ik geen goedbetaalde job heb en dat ik al blij ben om een klein flatje te mogen huren. Mijn motivatie was al flink gedaald en door de situatie met die 'stille liefde' heb ik de indruk dat ik inmiddels op de rand van een depressie verkeer. Ik kijk het nog even aan, maar zit serieus een doktersbezoek te overwegen. Het feit dat alle dingen die ik een jaar geleden zo leuk vond om te doen (hobby's, feestjes, werk) me nu opeens nauwelijks boeien, is wat mij betreft geen goed teken.
Maar dat is toch ook logisch als je een leuk gezinnetje hebt. Ik neem aan dat je kinderen en je vrouw je meest waardevolle contacten zijn op dit moment, dan is het wel begrijpelijk dat je verder buiten je gezin om geen extreem sociaal leven meer wilt hebben. En bij jou is er misschien wel gelegenheid, maar weinig behoefte. Bij mij is dat net precies andersom.quote:Op maandag 3 december 2012 19:09 schreef Duveldrinker het volgende:
Acceptatie mate, acceptatie.
Accepteer dat je bent wie je bent, ga niet geforceerd dingen doen omdat andere het zeggen. Jij bent zelf in controle.
Ik zit soms ook dagen lang binnen, geeft niks, vroeger voelde ik mij bezwaard t.o.v. andere dat ik niet sociaal deed. Dan kwam ik opdagen en ging ik een beetje de clown uithangen. Niet goed!
Nou en..ik ben geen sociaal persoon, ik kan niet tegen drukte en mensenmassa's. Ik accepteer dat.
Ik heb nu een vrouw en een zoontje die van mij houden en niet moeilijk doen als ik soms een heel weekend lang op de bank zit, muziek luisteren, voetbal kijken, beetje computeren prima toch!!
Ik heb geen zin om in het weekend de Sociale peer uit te hangen en 26 dingen te doen in 24 uur.
Werken doe ik vanuit huis, heerlijk. Als ik 2 dagen op een kantoor zit dan wordt gek. Al die drukke mensen bah!
Als dit zo is, hoef je toch geen zak meer om je leven te geven? Waarom dan toch die regeltjes voor jezelf opleggen?quote:Op zondag 23 december 2012 22:18 schreef Black-Adder het volgende:
Nee, het is gewoon over. Ook bij al die activiteiten zit niemand te wachten op iemand met een instelling als de mijne. En mijn vertrouwen in professionele hulpverleners heb ik ook al lang verloren.
Wat voor regeltjes bedoel je?quote:Op maandag 24 december 2012 00:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Als dit zo is, hoef je toch geen zak meer om je leven te geven? Waarom dan toch die regeltjes voor jezelf opleggen?
En in plaats van daar begrip voor te hebben maak je ervan alsof jou iets ergs overkomt? Maak je van jezelf het slachtoffer wat alles maar overkomt?quote:Op maandag 24 december 2012 04:25 schreef Black-Adder het volgende:
Tsja, naar mijn mening niet zo heel veel. Ze wist van tevoren al een hoop van me, ze wist hoe ik klonk en we hadden foto's uitgewisseld. Ze was tijdens de date vrij nerveus en verzon uiteindelijk een paar smoezen om het af te kappen.
Dat je depressie iets is wat in jou zit? Dat wat dan ook buiten je je daar nooit van zal verlossen? Dat je depressie niet als sneeuw voor de zon verdween maar jij met je hoofd zo bij haar zat en wat zij allemaal voor je kon betekenen dat je even aan jezelf ontsnapte? Dat het jou niet gaat om haar maar je daarmee om ging op dezelfde manier als een junk met drugs en je uiteindelijk een kater had?quote:Op zondag 23 december 2012 21:32 schreef Black-Adder het volgende:
Omdat de gelegenheid zich aandiende, voor het eerst een meisje dat oprecht geinteresseerd in me was. Al vier weken stuurden we iedere dag berichtjes, en de laatste 2 weken bijna iedere dag aan de telefoon met haar gehangen. Ze maakte vrij duidelijk dat ze me wel zag zitten, dus mijn depressies verdwenen even als sneeuw voor de zon. Tot ik geconfronteerd werd met de keiharde werkelijkheid...
Ik heb daar alle begrip voor, als het niet werkt dan werkt het gewoon niet. Ik geef haar toch niet de schuld van dat ik me nu voel zoals ik me voel? Ik had alleen niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen, omdat ik voor de date nog in een enorm positieve bui zat. Als het op niets uit zou lopen zou ik nog niets verloren hebben, en dat is natuurlijk ook zo. Zij zal weinig van mijn depressie gemerkt hebben, juist omdat ik op dat moment helemaal in een euforische stemming was. Lichtelijk nerveus misschien, maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 24 december 2012 08:26 schreef Canillas het volgende:
[..]
En in plaats van daar begrip voor te hebben maak je ervan alsof jou iets ergs overkomt? Maak je van jezelf het slachtoffer wat alles maar overkomt?
Canillas, ik waardeer je positieve feedback enorm, maar wat je hier insinueert doet me wel erg veel pijn. Ik hoop juist dingen toe te kunnen voegen aan het leven van een ander, of dit nu familie, vrienden of een relatie is. Ik probeer wel inderdaad soms aan mezelf te ontsnappen en mijn diepere gevoelens achter te houden, om ergere gedachten te voorkomen. Maar zolang ik niemand hier mee kwets lijkt me dit toch niet schadelijk?quote:Dat je depressie iets is wat in jou zit? Dat wat dan ook buiten je je daar nooit van zal verlossen? Dat je depressie niet als sneeuw voor de zon verdween maar jij met je hoofd zo bij haar zat en wat zij allemaal voor je kon betekenen dat je even aan jezelf ontsnapte? Dat het jou niet gaat om haar maar je daarmee om ging op dezelfde manier als een junk met drugs en je uiteindelijk een kater had?
Wat was dan die keiharde werkelijkheid waarmee je geconfronteerd werd? Zoals je het schreef leek het met die date te maken te hebben, toch?quote:Op maandag 24 december 2012 09:09 schreef Black-Adder het volgende:
Ik heb daar alle begrip voor, als het niet werkt dan werkt het gewoon niet. Ik geef haar toch niet de schuld van dat ik me nu voel zoals ik me voel? Ik had alleen niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen, omdat ik voor de date nog in een enorm positieve bui zat. Als het op niets uit zou lopen zou ik nog niets verloren hebben, en dat is natuurlijk ook zo. Zij zal weinig van mijn depressie gemerkt hebben, juist omdat ik op dat moment helemaal in een euforische stemming was. Lichtelijk nerveus misschien, maar niet meer dan dat.
Als ik de indruk hier wek mezelf in een slachtofferrol te plaatsen dan spijt me dat, maar zo zie ik het echt niet. Ik voel me zelf verantwoordelijk voor alle fouten die ik in mijn leven gemaakt heb en zal nooit iemand anders bij mijn problemen willen betrekken als ik het gevoel heb dat dat die ander gaat kwetsen. Ik besef dat alle negativiteit momenteel voortkomt uit het feit dat ik gewoon te weinig motivatie en energie heb om sommige zaken te kunnen verwerken. Dat verwijt ik verder niemand anders.
Alles wat je doet om iets van jezelf te onderdrukken is schadelijk naar jezelf toe, je zegt dan tegen jezelf ''dit deel van mij mag er niet zijn'' daarmee kwets je jezelf. Alle gevoelens die je onderdrukt komen er een keer weer uit, harder en/of vervormd, wanneer je je gevoel er kan laten zijn zoals het is, je daar ruimte voor kunt geven dan verdwijnt het verzet er tegen en ben je ook geen dingen meer 'nodig' om iets te onderdrukkenquote:Canillas, ik waardeer je positieve feedback enorm, maar wat je hier insinueert doet me wel erg veel pijn. Ik hoop juist dingen toe te kunnen voegen aan het leven van een ander, of dit nu familie, vrienden of een relatie is. Ik probeer wel inderdaad soms aan mezelf te ontsnappen en mijn diepere gevoelens achter te houden, om ergere gedachten te voorkomen. Maar zolang ik niemand hier mee kwets lijkt me dit toch niet schadelijk?
Strak planquote:Op maandag 24 december 2012 10:41 schreef Black-Adder het volgende:
Ik ga nu naar de huisarts, omdat de enige andere optie die ik momenteel zie mijn naasten niet aan wil doen. Wordt vervolgd...
Zou een wijzere les niet zijn bewust te blijven van hoe je reageert en dan vooral met betrekking tot het dingen op jezelf betrekken?quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:35 schreef Black-Adder het volgende:
Het gaat inmiddels al weer iets beter na een goed gesprek met een oude vriend op msn. Ik merk dat ik de date veel te veel op mezelf heb getrokken en me te weinig gerealiseerd heb dat zij er misschien helemaal nog niet klaar voor was, ook al was ze van tevoren erg enthousiast over mij. Ik heb er ook de wijze les uit getrokken dat ik nooit meer zo veel tijd in iemand ga investeren vóór de eerste date.
Ik stel voor dat je eerst jezelf gaat fixen voordat je weer gaat daten. Het kan namelijk ook zo zijn (maar dat hoeft helemaal niet) dat het niet lukt, omdat jij jij bent en niet iemand anders. Je moet je geluk daar niet van af laten hangen. Dat is iets wat je goed door moet hebben.quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:35 schreef Black-Adder het volgende:
Het gaat inmiddels al weer iets beter na een goed gesprek met een oude vriend op msn. Ik merk dat ik de date veel te veel op mezelf heb getrokken en me te weinig gerealiseerd heb dat zij er misschien helemaal nog niet klaar voor was, ook al was ze van tevoren erg enthousiast over mij. Ik heb er ook de wijze les uit getrokken dat ik nooit meer zo veel tijd in iemand ga investeren vóór de eerste date.
Daar ben ik inmiddels ook achter, ja. Dit kwam gewoon op mijn pad (zij had mij gevonden) en vond het gewoon te jammer om haar te laten schieten toen ik merkte dat ze mij wel zag zitten. Achteraf misschien stom, maar goed, ik heb er nu van geleerd.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:51 schreef QBay het volgende:
Ga NOOIT daten als je niet lekker in je vel zit! De klap dat het niks wordt komt dan 1000x krachtiger aan en je blijft er over denken.
Het is niet erg om vrijgezel te zijn, maar uiteindelijk heeft vrijwel iedereen denk ik wel behoefte aan intimiteit. Zeker als je het nog nooit zelf ervaren heb. Ik zie het momenteel niet direct als het belangrijkste in mijn leven, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet als een gemis ervaar.quote:Sowieso moet je een relatie niet als ultiem doel in het leven zien, ook zonder partner kan je prima gelukkig zijn. Ga gewoon naar buiten, zoek werk, ga naar de sportschool en maak je niet druk om anderen.
Ik heb veel respect voor mensen die zoiets aandurven, maar daarvoor ben ik zelf toch te veel bezig met het inbouwen van zekerheden in mijn leven. Socializen met mensen die je waarschijnlijk toch nooit meer terug ziet vind ik juist zo jammer. Op die manier kun je toch geen vriendschappen opbouwen. Ik ben zelf al een paar keer in mijn eentje op vakantie geweest en heb af en toe ook wel eens leuke gesprekken gehad met wildvreemden, maar dat zag ik toen zeker niet als hoofddoel van het reizen.quote:Eventueel, als je het geld kan regelen, boek je een ticket naar Canada of Scandinavië en ga je daar gewoon de toerist uithangen. In 9 van de 10 gevallen krijg je uiteindelijk wel een gesprek en kan je je sociale skills verbeteren. Ze maken je heus niet kapot en stel dat ze denken 'wat een rare gast', waarom zou je dat boeien? Je ziet ze hoogstwaarschijnlijk toch nooit terug.
Nog een paar dagen volhouden en dan is het weer voorbij en worden de dagen weer langer.quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:59 schreef Black-Adder het volgende:
Dank je. Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, ik heb sowieso al niet zo veel op met die geforceerde gezelligheid rond kerst.
Dat houd ik liever voor mezelf als je het niet erg vind. Laat ik het er op houden dat ik door mijn werk er een behoorlijk onregelmatige levensstijl op na houd.quote:
Nee, ik doe dit werk nu 2 jaar en daarvoor had ik ook al eens wat minder normale werktijden, maar niet zo extreem.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Had je die onregelmatige levensstijl al niet voordat je dit werk deed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |