abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120706482
Tsja, naar mijn mening niet zo heel veel. Ze wist van tevoren al een hoop van me, ze wist hoe ik klonk en we hadden foto's uitgewisseld. Ze was tijdens de date vrij nerveus en verzon uiteindelijk een paar smoezen om het af te kappen.

quote:
5s.gif Op maandag 24 december 2012 00:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Als dit zo is, hoef je toch geen zak meer om je leven te geven? Waarom dan toch die regeltjes voor jezelf opleggen?
Wat voor regeltjes bedoel je?
pi_120707460
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 04:25 schreef Black-Adder het volgende:
Tsja, naar mijn mening niet zo heel veel. Ze wist van tevoren al een hoop van me, ze wist hoe ik klonk en we hadden foto's uitgewisseld. Ze was tijdens de date vrij nerveus en verzon uiteindelijk een paar smoezen om het af te kappen.
En in plaats van daar begrip voor te hebben maak je ervan alsof jou iets ergs overkomt? Maak je van jezelf het slachtoffer wat alles maar overkomt?
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:32 schreef Black-Adder het volgende:
Omdat de gelegenheid zich aandiende, voor het eerst een meisje dat oprecht geinteresseerd in me was. Al vier weken stuurden we iedere dag berichtjes, en de laatste 2 weken bijna iedere dag aan de telefoon met haar gehangen. Ze maakte vrij duidelijk dat ze me wel zag zitten, dus mijn depressies verdwenen even als sneeuw voor de zon. Tot ik geconfronteerd werd met de keiharde werkelijkheid...
Dat je depressie iets is wat in jou zit? Dat wat dan ook buiten je je daar nooit van zal verlossen? Dat je depressie niet als sneeuw voor de zon verdween maar jij met je hoofd zo bij haar zat en wat zij allemaal voor je kon betekenen dat je even aan jezelf ontsnapte? Dat het jou niet gaat om haar maar je daarmee om ging op dezelfde manier als een junk met drugs en je uiteindelijk een kater had?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_120707885
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:26 schreef Canillas het volgende:

[..]

En in plaats van daar begrip voor te hebben maak je ervan alsof jou iets ergs overkomt? Maak je van jezelf het slachtoffer wat alles maar overkomt?
Ik heb daar alle begrip voor, als het niet werkt dan werkt het gewoon niet. Ik geef haar toch niet de schuld van dat ik me nu voel zoals ik me voel? Ik had alleen niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen, omdat ik voor de date nog in een enorm positieve bui zat. Als het op niets uit zou lopen zou ik nog niets verloren hebben, en dat is natuurlijk ook zo. Zij zal weinig van mijn depressie gemerkt hebben, juist omdat ik op dat moment helemaal in een euforische stemming was. Lichtelijk nerveus misschien, maar niet meer dan dat.

Als ik de indruk hier wek mezelf in een slachtofferrol te plaatsen dan spijt me dat, maar zo zie ik het echt niet. Ik voel me zelf verantwoordelijk voor alle fouten die ik in mijn leven gemaakt heb en zal nooit iemand anders bij mijn problemen willen betrekken als ik het gevoel heb dat dat die ander gaat kwetsen. Ik besef dat alle negativiteit momenteel voortkomt uit het feit dat ik gewoon te weinig motivatie en energie heb om sommige zaken te kunnen verwerken. Dat verwijt ik verder niemand anders.

quote:
Dat je depressie iets is wat in jou zit? Dat wat dan ook buiten je je daar nooit van zal verlossen? Dat je depressie niet als sneeuw voor de zon verdween maar jij met je hoofd zo bij haar zat en wat zij allemaal voor je kon betekenen dat je even aan jezelf ontsnapte? Dat het jou niet gaat om haar maar je daarmee om ging op dezelfde manier als een junk met drugs en je uiteindelijk een kater had?
Canillas, ik waardeer je positieve feedback enorm, maar wat je hier insinueert doet me wel erg veel pijn. Ik hoop juist dingen toe te kunnen voegen aan het leven van een ander, of dit nu familie, vrienden of een relatie is. Ik probeer wel inderdaad soms aan mezelf te ontsnappen en mijn diepere gevoelens achter te houden, om ergere gedachten te voorkomen. Maar zolang ik niemand hier mee kwets lijkt me dit toch niet schadelijk?
pi_120707954
Ik kon vannacht niet slapen:

Alles door een zwarte bril
Het landschap, de dieren, de mensen
Geen grijstinten meer, laat staan wit
Blindheid kent geen grenzen

Alles door een zwarte bril
In een donkere of in een lichte kamer
In de schaduw of in de verblindende zon
Verdrongen herinneringen die weer voorbij waaien
Nooit verwacht dat het zo zwart zijn kon
pi_120708402
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:09 schreef Black-Adder het volgende:
Ik heb daar alle begrip voor, als het niet werkt dan werkt het gewoon niet. Ik geef haar toch niet de schuld van dat ik me nu voel zoals ik me voel? Ik had alleen niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen, omdat ik voor de date nog in een enorm positieve bui zat. Als het op niets uit zou lopen zou ik nog niets verloren hebben, en dat is natuurlijk ook zo. Zij zal weinig van mijn depressie gemerkt hebben, juist omdat ik op dat moment helemaal in een euforische stemming was. Lichtelijk nerveus misschien, maar niet meer dan dat.

Als ik de indruk hier wek mezelf in een slachtofferrol te plaatsen dan spijt me dat, maar zo zie ik het echt niet. Ik voel me zelf verantwoordelijk voor alle fouten die ik in mijn leven gemaakt heb en zal nooit iemand anders bij mijn problemen willen betrekken als ik het gevoel heb dat dat die ander gaat kwetsen. Ik besef dat alle negativiteit momenteel voortkomt uit het feit dat ik gewoon te weinig motivatie en energie heb om sommige zaken te kunnen verwerken. Dat verwijt ik verder niemand anders.
Wat was dan die keiharde werkelijkheid waarmee je geconfronteerd werd? Zoals je het schreef leek het met die date te maken te hebben, toch?
quote:
Canillas, ik waardeer je positieve feedback enorm, maar wat je hier insinueert doet me wel erg veel pijn. Ik hoop juist dingen toe te kunnen voegen aan het leven van een ander, of dit nu familie, vrienden of een relatie is. Ik probeer wel inderdaad soms aan mezelf te ontsnappen en mijn diepere gevoelens achter te houden, om ergere gedachten te voorkomen. Maar zolang ik niemand hier mee kwets lijkt me dit toch niet schadelijk?
Alles wat je doet om iets van jezelf te onderdrukken is schadelijk naar jezelf toe, je zegt dan tegen jezelf ''dit deel van mij mag er niet zijn'' daarmee kwets je jezelf. Alle gevoelens die je onderdrukt komen er een keer weer uit, harder en/of vervormd, wanneer je je gevoel er kan laten zijn zoals het is, je daar ruimte voor kunt geven dan verdwijnt het verzet er tegen en ben je ook geen dingen meer 'nodig' om iets te onderdrukken ;)

Ik veroordeel niks van wat je doet, maak je geen verwijt, heb er eigenlijk niet eens echt een mening over, ik weet dat jij, net als iedereen, je uiterste best doet om er iets van te maken maar soms kan iemand vanuit negativiteit en een slachtofferrol reageren op een manier die niet echt klopt. Natuurlijk is het mooi als je iets aan iemands leven toe kan voegen en wanneer dat gebeurt is dat ook geen probleem, het is alleen wanneer dat niet gebeurt en je vanuit negativiteit reageert dat er problemen ontstaan.

De vergelijking met een junk klinkt misschien hard maar je kan alles wat iemand met een gevoel van dwang doet om hoe hij zich voelt te manipuleren zien als een verslaving, je in hoofd zitten en gevoelens weg denken is ook een verslaving in dat op zicht en relaties/liefde leven zich daar helaas heel goed voor, je gaat op in die ander, fantaseert over van alles en nog wat en ondertussen hoef je niet in jezelf te zitten. Kan een valkuil zijn ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_120709969
Ik ga nu naar de huisarts, omdat de enige andere optie die ik momenteel zie mijn naasten niet aan wil doen. Wordt vervolgd...
pi_120714823
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 10:41 schreef Black-Adder het volgende:
Ik ga nu naar de huisarts, omdat de enige andere optie die ik momenteel zie mijn naasten niet aan wil doen. Wordt vervolgd...
Strak plan ^O^
Ik ben benieuwd wat de huisarts tegen je gaat zeggen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120719782
Die zegt dat er dit jaar niets geregeld meer kon worden, ondanks dat ik al heb toegegeven suicidaal te zijn. Volgende week een afspraak met een SPV´er, hoop vragenlijsten meegekregen en ik zit nu aan de oxazepam. Niet dat ik het idee krijg dat dat laatste veel helpt overigens, ik voel me enkel een klein beetje verdoofd. Ik vrees dat dit een lange lijdensweg gaat worden, maar ik houd hoop dat ik de dagen nog doorkom en er passende hulp geboden kan worden...
pi_120720286
Gewoon blijven hopen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120742877
  dinsdag 25 december 2012 @ 08:44:34 #186
52513 whosvegas
The Trickster
pi_120750582
Goed, dat je hulp zoekt, sterkte!
Are you nuts??
pi_120750896
Het gaat inmiddels al weer iets beter na een goed gesprek met een oude vriend op msn. Ik merk dat ik de date veel te veel op mezelf heb getrokken en me te weinig gerealiseerd heb dat zij er misschien helemaal nog niet klaar voor was, ook al was ze van tevoren erg enthousiast over mij. Ik heb er ook de wijze les uit getrokken dat ik nooit meer zo veel tijd in iemand ga investeren vóór de eerste date.
pi_120750947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:35 schreef Black-Adder het volgende:
Het gaat inmiddels al weer iets beter na een goed gesprek met een oude vriend op msn. Ik merk dat ik de date veel te veel op mezelf heb getrokken en me te weinig gerealiseerd heb dat zij er misschien helemaal nog niet klaar voor was, ook al was ze van tevoren erg enthousiast over mij. Ik heb er ook de wijze les uit getrokken dat ik nooit meer zo veel tijd in iemand ga investeren vóór de eerste date.
Zou een wijzere les niet zijn bewust te blijven van hoe je reageert en dan vooral met betrekking tot het dingen op jezelf betrekken? ;)
pi_120751906
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:35 schreef Black-Adder het volgende:
Ik stel voor dat je eerst jezelf gaat fixen voordat je weer gaat daten. Het kan namelijk ook zo zijn (maar dat hoeft helemaal niet) dat het niet lukt, omdat jij jij bent en niet iemand anders. Je moet je geluk daar niet van af laten hangen. Dat is iets wat je goed door moet hebben.
pi_120752269
Dat laatste is natuurlijk zo, en besef ik mij nu ook. Ik heb er an sich ook geen haast mee of zo, maar toch, het leven is te kort om te lang in dit soort dingen te blijven hangen. Ik ben nu wel over de ergste schrik heen en ik denk dat ik een tweede teleurstelling veel makkelijker kan verwerken. Desalniettemin ga ik het de komende maanden in ieder geval nog rustig aan doen, in ieder geval geen dates voorlopig.
pi_120754449
Ga NOOIT daten als je niet lekker in je vel zit! De klap dat het niks wordt komt dan 1000x krachtiger aan en je blijft er over denken. Sowieso moet je een relatie niet als ultiem doel in het leven zien, ook zonder partner kan je prima gelukkig zijn. Ga gewoon naar buiten, zoek werk, ga naar de sportschool en maak je niet druk om anderen.

Eventueel, als je het geld kan regelen, boek je een ticket naar Canada of Scandinavië en ga je daar gewoon de toerist uithangen. In 9 van de 10 gevallen krijg je uiteindelijk wel een gesprek en kan je je sociale skills verbeteren. Ze maken je heus niet kapot en stel dat ze denken 'wat een rare gast', waarom zou je dat boeien? Je ziet ze hoogstwaarschijnlijk toch nooit terug.
pi_120760844
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:51 schreef QBay het volgende:
Ga NOOIT daten als je niet lekker in je vel zit! De klap dat het niks wordt komt dan 1000x krachtiger aan en je blijft er over denken.
Daar ben ik inmiddels ook achter, ja. Dit kwam gewoon op mijn pad (zij had mij gevonden) en vond het gewoon te jammer om haar te laten schieten toen ik merkte dat ze mij wel zag zitten. Achteraf misschien stom, maar goed, ik heb er nu van geleerd.
quote:
Sowieso moet je een relatie niet als ultiem doel in het leven zien, ook zonder partner kan je prima gelukkig zijn. Ga gewoon naar buiten, zoek werk, ga naar de sportschool en maak je niet druk om anderen.
Het is niet erg om vrijgezel te zijn, maar uiteindelijk heeft vrijwel iedereen denk ik wel behoefte aan intimiteit. Zeker als je het nog nooit zelf ervaren heb. Ik zie het momenteel niet direct als het belangrijkste in mijn leven, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet als een gemis ervaar.
quote:
Eventueel, als je het geld kan regelen, boek je een ticket naar Canada of Scandinavië en ga je daar gewoon de toerist uithangen. In 9 van de 10 gevallen krijg je uiteindelijk wel een gesprek en kan je je sociale skills verbeteren. Ze maken je heus niet kapot en stel dat ze denken 'wat een rare gast', waarom zou je dat boeien? Je ziet ze hoogstwaarschijnlijk toch nooit terug.
Ik heb veel respect voor mensen die zoiets aandurven, maar daarvoor ben ik zelf toch te veel bezig met het inbouwen van zekerheden in mijn leven. Socializen met mensen die je waarschijnlijk toch nooit meer terug ziet vind ik juist zo jammer. Op die manier kun je toch geen vriendschappen opbouwen. Ik ben zelf al een paar keer in mijn eentje op vakantie geweest en heb af en toe ook wel eens leuke gesprekken gehad met wildvreemden, maar dat zag ik toen zeker niet als hoofddoel van het reizen.
pi_120761878
Veel sterkte tijdens de feestdagen. :* Denk niet dat het helpt maar ik wilde het toch even zeggen. Weet dat er heel veel mensen zijn die zich deze periode kut zullen voelen. Kan alleen maar zeggen, op naar het minder eenzame januari. :)
pi_120763646
Dank je. Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, ik heb sowieso al niet zo veel op met die geforceerde gezelligheid rond kerst.
pi_120763752
Wat voor werk doe je TS
pi_120764052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:59 schreef Black-Adder het volgende:
Dank je. Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, ik heb sowieso al niet zo veel op met die geforceerde gezelligheid rond kerst.
Nog een paar dagen volhouden en dan is het weer voorbij en worden de dagen weer langer.
pi_120764101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:04 schreef mzmr7 het volgende:
Wat voor werk doe je TS
Dat houd ik liever voor mezelf als je het niet erg vind. Laat ik het er op houden dat ik door mijn werk er een behoorlijk onregelmatige levensstijl op na houd.
pi_120764813
Had je die onregelmatige levensstijl al niet voordat je dit werk deed?
pi_120765173
kom op TS, niemand die jou gaat herkennen, er zijn vast duizenden mensen die hetzelfde werk doen. Je hoeft je ook nergends voor te schamen als dat het geval is, bijv. in het geval dat je werkt als gigolo. Want ook dat wordt door duizenden mensen gedaan. :Y
pi_120765896
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Had je die onregelmatige levensstijl al niet voordat je dit werk deed?
Nee, ik doe dit werk nu 2 jaar en daarvoor had ik ook al eens wat minder normale werktijden, maar niet zo extreem.

mzmr7: vanwaar eigenlijk plotseling die vraag? Eventueel wil ik het je ook wel PM'en.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')