Vent, ga wat ondernemen. Je zegt dat je in een klein dorpje woont. Ga bij de voetbalvereniging kijken of je daar niet vrijwilligers werk kan doen, zoals op zaterdags cq zondags lijnrechter zijn, daar zitten ze vaak om verlegen. Binnen geen tijd ken je iedereen in zo'n gat. Ze hebben meestal ook dorpsverenigingen waar je als vrijwilliger aan de slag zou kunnen. Die kunnen altijd mensen gebruiken. Op die manier leer je de mensen wat kennen in zo'n gat. Of ben jij mischien de dorpskluizenaar, het huis waarvan iedereen in het dorp zich afvraagt wie er woont?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:35 schreef Black-Adder het volgende:
Voor wat betreft sociale contacten is het ook niet echt verbeterd. Twee lieve buurvrouwtjes met wie ik nog regelmatig contact had zijn verhuist, met mijn familie heb ik wel nog steeds contact, al is het wel wat minder dan voorheen. Ben nog wel samen met mijn zusje nog een paar keer naar de sportschool geweest, om mezelf fysiek te peilen, maar ook om te kijken of het echt zo veel makkelijker is (wat men beweert) om nieuwe contacten te leggen. Maar dat is toch wat tegengevallen. Ik zou wel wat meer leuke contacten willen. Het mooiste zou natuurlijk een lieve vriendin zijn. Maar anderzijds ben ik ook weer bang dat mijn negatieve houding te veel parten gaat spelen en dat ik ze niet echt zou kunnen geven wat ze wil. Internetdating heb ik trouwens wel nog een tijdje geprobeerd, maar als 9 op de 10 überhaupt niet reageert, en de 10de met een smoes het contact verbreekt zakt de moed je daarvan ook wel in de schoenen.
....
Helaas woon ik in een klein dorp, waar mensen toch vrij snel dingen over je weten zonder dat je er erg in hebt, dus weet hij nu bv. ook waar ik werk, nb een bedrijf waar hij zelf ook ooit gewerkt heeft. Dat soort dingen werken ook niet mee in het contact met collega's bijvoorbeeld.
Geloof me, het contact met mijn vader herstellen is echt het laatste wat ik momenteel wil doen. Er zijn te veel dingen gebeurd, niet alleen tussen hem en mij, maar ook tussen hem en mijn familie, zaken die ik hem nooit ga vergeven. Ik heb er daarentegen wel een stiefvader bij gekregen. Nou ja, ik was al 19 toen ik hem heb leren kennen, dus een echt vaderfiguur is hij niet geweest voor me, maar het is wél een man die ik voor de volle 100% durf te vertrouwen.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:33 schreef Maanvis het volgende:
Black_adder, begin eens met de basis! Je vader probeert niet voor niets contact te zoeken, dat is een positief iets. Dus herstel het contact met hem, je familie is toch het belangrijkste wat er is? Voor mij tenminste wel.
Dus neem de handreiking die je vader je doet aan
Joh, hou toch op. Je weet helemaal niet wat hij gedaan heeft. Zijn vader verdient geen vergeving alleen maar omdat hij zijn vader is. Wat een flauwekul. Je hebt je ouders niet voor het uitkiezen en als je vader een rotte appel is dan hoort die in de vuilnisbak.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:29 schreef Maanvis het volgende:
Black_Adder, waarom kun je je vader niet vergeven. Het blijft je vader. Dus wat ie ook gedaan heeft hij is waardig van vergeving.
Gezien de manier waarop Blackadder praat is het niet zo vreselijk ernstig (anders had ie het ook wel gemeld in de OP als oorzaak van zijn mineurstemming)quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:20 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Joh, hou toch op. Je weet helemaal niet wat hij gedaan heeft. Zijn vader verdient geen vergeving alleen maar omdat hij zijn vader is. Wat een flauwekul. Je hebt je ouders niet voor het uitkiezen en als je vader een rotte appel is dan hoort die in de vuilnisbak.
Het is ook niet de belangrijkste reden van mijn mineurstemming, maar het is wel een stukje angst wat weer terug komt van een probleem wat ik jaren geleden gehoopt had af te sluiten. Overigens draag ik ook helaas nog steeds de achternaam van mijn vader. Omdat mijn ouders pas gescheiden waren toen ik net 18 was is het helaas ook niet meer mogelijk voor mij om de achternaam van mijn moeder te krijgen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gezien de manier waarop Blackadder praat is het niet zo vreselijk ernstig (anders had ie het ook wel gemeld in de OP als oorzaak van zijn mineurstemming)
Ik ben ook niet jaloers op andere mannen die elke week een andere vriendin neuken. Het feit dat ik nog steeds maagd ben vind ik misschien wel jammer, maar dat kan ik ook prima op andere manieren nog invullen... Ik ben juist jaloers op mensen die al jaren een stabiele relatie hebben. Ik droom er veel over, 's avonds met je lieve meid in je armen op de bank, elkaar aankijken en beseffen dat je niets liever wilt dan bij haar zijn. De gedachte dat ik zoiets in mijn leven niet meer mee ga maken vind ik erger dan dat ik nooit seks zou hebben.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:38 schreef Sabeltandman het volgende:
Dat sommige gasten alleen maar zitten te zeiken over elke chick die ze in de avond neuken.
En ja, soms denk je wel eens, waarom heb ik dat niet (als het uberhaupt al waar is).
Maar die gasten, en die vrouwen hebben allemaal hun eigen problemen.
Kom op zeg, als jij denkt dat je het niet gaat meemaken dan zal je het ook niet meemaken waarschijnlijk, jij bent simpel weg zoals je bent. Je kan niet zoals die gasten in de films zijn, zo is niemand, je kan niet zoals die vent zijn die alles krijgt wat hij of wie dan ook wil, want ook die heeft zijn problemen. Jij bent jij, jij bent jezelf, en daar moet je trots op zijn. En ook jij vindt de liefde, en misschien zal je het wel op een andere manier invullen, maar je moet een meisje vinden die jou leuk vindt om degene wie jij bent, en niet om degene, wie jij wilt zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:46 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Het is ook niet de belangrijkste reden van mijn mineurstemming, maar het is wel een stukje angst wat weer terug komt van een probleem wat ik jaren geleden gehoopt had af te sluiten. Overigens draag ik ook helaas nog steeds de achternaam van mijn vader. Omdat mijn ouders pas gescheiden waren toen ik net 18 was is het helaas ook niet meer mogelijk voor mij om de achternaam van mijn moeder te krijgen.
[..]
Ik ben ook niet jaloers op andere mannen die elke week een andere vriendin neuken. Het feit dat ik nog steeds maagd ben vind ik misschien wel jammer, maar dat kan ik ook prima op andere manieren nog invullen... Ik ben juist jaloers op mensen die al jaren een stabiele relatie hebben. Ik droom er veel over, 's avonds met je lieve meid in je armen op de bank, elkaar aankijken en beseffen dat je niets liever wilt dan bij haar zijn. De gedachte dat ik zoiets in mijn leven niet meer mee ga maken vind ik erger dan dat ik nooit seks zou hebben.
Dat is wel mogelijk. Kost rond de 450,- als ik me niet vergis. En vwb je vader: Je zou de kansen die het leven je biedt met beide handen aan moeten grijpen, maar jij slaat ze af....quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:46 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Het is ook niet de belangrijkste reden van mijn mineurstemming, maar het is wel een stukje angst wat weer terug komt van een probleem wat ik jaren geleden gehoopt had af te sluiten. Overigens draag ik ook helaas nog steeds de achternaam van mijn vader. Omdat mijn ouders pas gescheiden waren toen ik net 18 was is het helaas ook niet meer mogelijk voor mij om de achternaam van mijn moeder te krijgen.
Ik zit in precies in dezelfde situatie als TS behalve dat ik pas 23 ben maar bij mij is de sociale angst nu zo groot dat ik 2x ben afgehaakt met hbo studie en nu alleen een havo diploma heb..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:45 schreef EenDroom het volgende:
TS heeft voor mij een zeer herkenbaar probleem waar ik ook nu nog deels mee zit... je zit gewoon in een negatieve gedachtespiraal jezelf wijs te maken dat je niks waard bent, en dan wordt je ook niks waard. Het probleem wat hij ook beschrijft, is dat je omgeving op een gegeven moment gaat denken "zeurpiet doe niet zo negatief, onderneem dingen en ga aan de slag", en hem dus links laten liggen. Hierdoor wordt het probleem mentaal alleen maar groter, je raakt immers nog verder verwijderd van mensen.
Maar daar zit juist de crux, het probleem wordt mentaal groter; je denkt te negatief, pessimistisch en niet oplossingsgericht. In werkelijkheid creëer je dus het probleem ipv dat het er is. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is dit om te keren (heb er zelf ook nog steeds veel last van) maar weet inmiddels wel dat dit inzicht cruciaal is bij het zetten van stappen. Doe actief, positief en denk vooral aan jezelf (daarbij rekening houdend met je omgeving) en je zal zien dat het beter gaat. Stapje voor stapje.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:29 schreef Maanvis het volgende:
Black_Adder, waarom kun je je vader niet vergeven. Het blijft je vader. Dus wat ie ook gedaan heeft hij is waardig van vergeving.
Hoe kun jij dat nou voor iemand bepalen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:29 schreef Maanvis het volgende:
Als zijn vader daadwerkelijk een kwaadaardig persoon was dan had ie nu geen contact gezocht. Familie is het belangrijkste wat er is, en soms vergeet je dat door alle ruzies heen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:01 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Hoe kun jij dat nou voor iemand bepalen?
Ik kan wel wat dingen bedenken die je je vader nooit vergeef
Voor jou misschien (voor mij ookquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als zijn vader daadwerkelijk een kwaadaardig persoon was dan had ie nu geen contact gezocht. Familie is het belangrijkste wat er is, en soms vergeet je dat door alle ruzies heen.
Daar is volgens mij geen sprake vanquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:07 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Voor jou misschien (voor mij ook), maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Als je mishandeld ben bijvoorbeeld, kan ik me voorstellen dat je daar anders ove3r denkt.
Mijn biologische vader is een onvoorspelbare en labiele man. De enige reden dat hij contact met mij zoekt zal vooral zijn om zijn eigen ego te strelen. Voor mij is dat hoofdstuk nu gewoon afgesloten, het voelt gewoon niet meer als familie...quote:Als zijn vader daadwerkelijk een kwaadaardig persoon was dan had ie nu geen contact gezocht. Familie is het belangrijkste wat er is, en soms vergeet je dat door alle ruzies heen.
Je somt nu een aantal materialistische zaken op die ik min of meer bereikt hebt, dat klopt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:19 schreef Eclaire84 het volgende:
TS, waar klaag je nu eigenlijk over? Je hebt een opleiding, een baan, een huisje...
Ok, minder sociaal bezig...maar nog steeds alle benodigdheden voor een happy life. Die vriendin komt wel ooit.
Wat me stoort aan je verhaal is je ondankbaarheid voor de dingen die je wel hebt. Je bent zo erg bezig met datgene wat je niet hebt...
Als ik iets heb bereikt waar een ander waarde aan hecht, heb ik ook het gevoel voor mezelf iets bereikt te hebben, juist omdat ik voor mezelf niet echt veel referentiekaders heb. Ik probeer mezelf ook juist die stress te besparen door soms (te) snel mee te gaan met anderen, ook al betekent dat dat ik soms mezelf (financieel bv.) benadeel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:32 schreef whosvegas het volgende:
Blackadder, als ik je verhaal zo lees, valt me een ding op: je maakt andere mensen erg belangerijk. Je vraagt je constant af, wat andere mensen, wel niet van je zullen denken en laat hier je zelfbeeld van af hangen. Daardoor zet je anderen op een voetstuk en maak jezelf klein en kwetsbaar.
Wel heel makkelijk oordelen is dit.quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:19 schreef Eclaire84 het volgende:
TS, waar klaag je nu eigenlijk over? Je hebt een opleiding, een baan, een huisje...
Ok, minder sociaal bezig...maar nog steeds alle benodigdheden voor een happy life. Die vriendin komt wel ooit.
Wat me stoort aan je verhaal is je ondankbaarheid voor de dingen die je wel hebt. Je bent zo erg bezig met datgene wat je niet hebt...
Dat zal voor iedereen anders zijn, maar wat mij erg heeft geholpen zijn 2 dingen:quote:Op woensdag 26 januari 2011 06:24 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Ik zit in precies in dezelfde situatie als TS behalve dat ik pas 23 ben maar bij mij is de sociale angst nu zo groot dat ik 2x ben afgehaakt met hbo studie en nu alleen een havo diploma heb..
Hoe kom je uit die negatieve spiraal?
Onvoorspelbaar en labiel, is dit een gevalletje zo vader zo zoon? Ik snap niet dat je zo negatief over hem denkt, wat heeft hij jou nou concreet misdaan dan? Als je het weer goed met hem maakt zal dit een overwinning op jezelf zijn die je hele leven weer op de rails kan zetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:30 schreef Black-Adder het volgende:
[..]
Mijn biologische vader is een onvoorspelbare en labiele man. De enige reden dat hij contact met mij zoekt zal vooral zijn om zijn eigen ego te strelen. Voor mij is dat hoofdstuk nu gewoon afgesloten, het voelt gewoon niet meer als familie...
Zit nou niet door te drammen.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onvoorspelbaar en labiel, is dit een gevalletje zo vader zo zoon? Ik snap niet dat je zo negatief over hem denkt, wat heeft hij jou nou concreet misdaan dan? Als je het weer goed met hem maakt zal dit een overwinning op jezelf zijn die je hele leven weer op de rails kan zetten.
hij wil van zijn ongelukkig leven af, niet ik. zijn vader geeft hem een handreiking daarvoor en hij slaat het af. blijkbaar wil ie niet gelukkig worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:23 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zit nou niet door te drammen.
Hij zegt dat het een afgesloten hoofdstuk is, zullen we het hierbij laten?
Jij hebt dit advies al eerder gegeven maar blijkbaar wordt het niet passend geacht.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij wil van zijn ongelukkig leven af, niet ik. zijn vader geeft hem een handreiking daarvoor en hij slaat het af. blijkbaar wil ie niet gelukkig worden.
Ik vind mezelf ook niet zielig, maar ben wel altijd bang dat veel mensen juist enkel contact met me proberen te maken, omdat ze me zielig vinden, ipv dat ze oprecht geïnteresseerd in mij zijn. Ik heb veel mooie contacten in het verleden gehad. Ik heb voor een half jaar geleden nog een paar maanden (eenvoudig) magazijnwerk gedaan waar ontiegelijk veel studenten (voornamelijk van mijn eigen leeftijd dus) zaten en daar heb ik leuke herinneringen aan over gehouden. Ook met veel meiden. Sterker nog, met één meid voelde ik gewoon echt een hele sterke klik en misschien had het wederzijds geweest kunnen zijn als ze zelf al geen vriend en een kind had. Achteraf denk ik wel eens, was ik daar maar blijven zitten...quote:Op zondag 30 januari 2011 09:10 schreef LostInSpace het volgende:Voor de rest moet je gewoon contact proberen te leggen met mensen. Dat kan ook via internet. Belangrijk daarbij is wel dat je tolerant moet zijn en geen hoge eisen moet stellen aan het contact. Want vaak leer je via internet wel aparte mensen kennen, maar met de juiste benadering kan dat best leuk zijn.
Het is in ieder geval veel leuker dan thuis blijven zitten en jezelf zielig vinden.
blijkbaar heb jij de bijbel niet goed gelezen....quote:Op zondag 30 januari 2011 22:11 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Jij hebt dit advies al eerder gegeven maar blijkbaar wordt het niet passend geacht.
Jouw drammen is alleen maar topic vervuiling dus het zou fijn zijn als je ermee ophield.
Het oude of nieuwe testament?quote:Op zondag 6 februari 2011 04:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
blijkbaar heb jij de bijbel niet goed gelezen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |