abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:00:27 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83772695
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83773207
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Een quote van OHIH gebruiker IJnte:
[..]
Waren we toch maar in Duitsland. Daar is het heel simpel: daar moet een station minstens één wissel hebben om 'station' te mogen heten.

Is wel grappig, bij Mülheim an der Ruhr Hauptbahnhof laat de DB daarom precies één totaal nutteloze wissel liggen. Want zonder wissel zou het geen 'Bahnhof' en dus ook geen 'Hauptbahnhof' meer zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 18:21:45 ]
pi_83773508
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Waren we toch maar in Duitsland. Daar is het heel simpel: daar moet een station minstens één wissel hebben om 'station' te mogen heten.

Is wel grappig, bij Mülheim an der Ruhr Hauptbahnhof laat de DB daarom precies één totaal nutteloze wissel liggen. Want zonder wissel zou het geen 'Bahnhof' en dus ook geen 'Hauptbahnhof' meer zijn.
Waar die Duitsers al niet aan denken
pi_83773959
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Is wel grappig, bij Mülheim an der Ruhr Hauptbahnhof laat de DB daarom precies één totaal nutteloze wissel liggen. Want zonder wissel zou het geen 'Bahnhof' en dus ook geen 'Hauptbahnhof' meer zijn.
Is dat deze wissel? Dat is best wel grappig .
pi_83774065
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat deze wissel? Dat is best wel grappig .
Nee, het gaat om deze overloopwissel.
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:56:36 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83774302
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Waren we toch maar in Duitsland. Daar is het heel simpel: daar moet een station minstens één wissel hebben om 'station' te mogen heten.

Is wel grappig, bij Mülheim an der Ruhr Hauptbahnhof laat de DB daarom precies één totaal nutteloze wissel liggen. Want zonder wissel zou het geen 'Bahnhof' en dus ook geen 'Hauptbahnhof' meer zijn.
Wat een onzin. Er zijn zoveel enkelsporige lijntjes. Daar liggen vet weinig wissels.

Op zich zou het wel een criterium kunnen zijn voor de Bahnhofskategorieliste voor bijvoorbeeld een bepaalde categorie. Maar ze hebben allemaal een Bahnhofsnummer bijvoorbeeld. En in de praktijd worden ze ook allemaal Bahnhof genoemd. Misschien dat dat verhaal met die wissels ergens in een rokerig bureeltje vol dikke brilleglazen en geitenwollen sokken een "regel" heet, maar verder lijkt het me onzin.

Hier meer over de categorieën. Gaat om voorzieningenniveau. Niks over wissels.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 18:56:47 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83774309
Zou ik nu voor Socios aangezien worden?
Airco in de trein?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83774395
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het gaat om deze overloopwissel.
Die kan toch nog wel nuttig gebruikt worden ?
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:00:36 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83774446
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:56 schreef dennistd het volgende:
Zou ik nu voor Socios aangezien worden?
Airco in de trein?
Wil je dat zo graag ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83774510
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er zijn zoveel enkelsporige lijntjes. Daar liggen vet weinig wissels.

Op zich zou het wel een criterium kunnen zijn voor de Bahnhofskategorieliste voor bijvoorbeeld een bepaalde categorie. Maar ze hebben allemaal een Bahnhofsnummer bijvoorbeeld. En in de praktijd worden ze ook allemaal Bahnhof genoemd. Misschien dat dat verhaal met die wissels ergens in een rokerig bureeltje vol dikke brilleglazen en geitenwollen sokken een "regel" heet, maar verder lijkt het me onzin.

Hier meer over de categorieën. Gaat om voorzieningenniveau. Niks over wissels.
Zonder wissel is het een 'Haltepunkt' en geen 'Bahnhof' en mag het dus ook geen 'Hauptbahnhof' heten. Dat is de Duitse wet, daar kunnen die zelfbedachte categorieën van de DB ook niks aan veranderen.
pi_83774681
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die kan toch nog wel nuttig gebruikt worden ?
Je kan daarmee van het sneltrein- naar het S-Bahnspoor wisselen, maar daar heb je niet zo veel aan omdat de S-Bahnperrons verderop in de route vanwege hun hoogte in het profiel van vrije ruimte komen waardoor andere treinen dan S-Bahn er in beginsel toch niet langs kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 19:08:34 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:09:19 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83774741
quote:
Inschattingsfout of zelfmoordpoging, zeg het maar...

In het laatste geval krijgt die loser geen Darwin Award...
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:10:46 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83774794
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Waren we toch maar in Duitsland. Daar is het heel simpel: daar moet een station minstens één wissel hebben om 'station' te mogen heten.

Is wel grappig, bij Mülheim an der Ruhr Hauptbahnhof laat de DB daarom precies één totaal nutteloze wissel liggen. Want zonder wissel zou het geen 'Bahnhof' en dus ook geen 'Hauptbahnhof' meer zijn.
Beter te veel wissels dan te weinig.

Je moet deze natuurlijk wel onderhouden, maar toch...
  Redactie Sport woensdag 7 juli 2010 @ 19:13:12 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83774885
Bij de Deutsche Bahn voert men tegenwoordig een locwissel uit in 0 minuten:
Bad Bentheim 19:18 (+60) 19:28 (+50) 1 Streckensperrung

Aankomst om 20:18 en vertrek om 20:18... vrij knap
(IC 241 naar Hannover)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:54:13 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83776457
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Zonder wissel is het een 'Haltepunkt' en geen 'Bahnhof' en mag het dus ook geen 'Hauptbahnhof' heten. Dat is de Duitse wet, daar kunnen die zelfbedachte categorieën van de DB ook niks aan veranderen.
bron link url or it didn't happen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:54:50 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83776480
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Inschattingsfout of zelfmoordpoging, zeg het maar...

In het laatste geval krijgt die loser geen Darwin Award...
Zelfmoordpoging op een fiets?

Lijkt me een tragisch ongeval.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83776891
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron link url or it didn't happen
http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof
http://de.wikipedia.org/wiki/Haltepunkt
quote:
Fachsprachlich ist der Bahnhof in Deutschland durch die Eisenbahn-Bau- und Betriebsordnung in § 4 Abs. (2) EBO definiert:

"Bahnhöfe sind Bahnanlagen mit mindestens einer Weiche ..."
quote:
Haltepunkte sind Bahnanlagen ohne Weichen ...

..

Manche Bahnhöfe – beispielsweise Mülheim (Ruhr) Hbf – sind lediglich durch ein einziges Weichenpaar von der Herabstufung zum Haltepunkt entfernt.
Alstublieft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 20:07:24 ]
pi_83776941
Heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat een slagboom niet naar beneden ging toen er een trein voorbij reed?
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:14:02 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83777344
quote:
Was dat nou weer voor onzin. Dat definieert iedere "bahnanlage met een wissel" als een "Bahnhof". Dus iedere overweg, ieder seinhuis met een wissel in de buurt, iedere aansluiting (die per definitie een wissel hebben) is een Bahnhof? Onzin natuurlijk.

Trouwens boeje of Mülheim Hbf een Bahnhof heet volgens de wet? Het vroegere Solingen Hbf was ook een dichtgegroeide verpauperde jungle. Dat is toen Solingen Mitte gaan heten. Solingen Ohligs is daarna omgedoopt tot Solingen Hbf.

We weten inmiddels dat het hernoemen van een station in de orde grootte van 100.000 euro kost. Dat lijkt me goedkoper dan het nodeloos in stand houden van een wissel "omdat de wet dat nou eenmaal voorschrijft". Los van dat dat volgens mij tot op heden dus niet het geval is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:15:00 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83777391
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:05 schreef fioooon het volgende:
Heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat een slagboom niet naar beneden ging toen er een trein voorbij reed?
In India geloof ik dat goed ja En ik geloof dat ik dat in Roemenië of op het Poolse platteland ook weleens gehad heb
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83777635
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In India geloof ik dat goed ja En ik geloof dat ik dat in Roemenië of op het Poolse platteland ook weleens gehad heb
Haha, ja in India komt dat wel veelvuldig voor maar daar maakt het niet zo veel uit want die treinen daarzo hoor je wel aankomen Ik bedoel het eigenlijk vanwege die aanrijding. Zou de oorzaak kunnen zijn dat de slagboom niet functioneerde?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 juli 2010 @ 20:21:50 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83777745
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:05 schreef fioooon het volgende:
Heeft 1 van jullie wel eens meegemaakt dat een slagboom niet naar beneden ging toen er een trein voorbij reed?

Uhuh, maar dat was dan ook een overweg zonder slagbomen

En voor de rest wel eens meegemaakt dat het spul in storing lag, maar toen waren de bomen gewoon naar beneden maar werd elke overweg met 10 km/h aangereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:31:13 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83778173
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:19 schreef fioooon het volgende:

[..]

Haha, ja in India komt dat wel veelvuldig voor maar daar maakt het niet zo veel uit want die treinen daarzo hoor je wel aankomen Ik bedoel het eigenlijk vanwege die aanrijding. Zou de oorzaak kunnen zijn dat de slagboom niet functioneerde?
Lijkt me op zn minst nogal voorbarig, zo niet onmogelijk de slagbomen waarmee overwegen in NL beveiligd zijn, zijn fail-safe. Als er iets mis gaat zakken ze vanzelf dicht. Zo zijn ze ontworpen.

ALS de betreffende overweg met AHOBs beveiligd was, dan ligt het zeker niet daaraan. De zwaartekracht kent geen "vakantiedienstregeling"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 juli 2010 @ 20:33:10 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83778252
Het kan alleen als de boom er af ligt of als een trein een station zonder te stoppen voorbij glijdt en de stop-door-schakeling in de stand stop staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83778303
Volgens mij is 't Gooi sowieso een plek waar ze schijt hebben aan spoorbomen.. Overdreven spoorbomen met hele hekwerken eraan
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:36:37 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83778449
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:34 schreef Ireyon het volgende:
Volgens mij is 't Gooi sowieso een plek waar ze schijt hebben aan spoorbomen.. Overdreven spoorbomen met hele hekwerken eraan
Kom kom, Naarden-Bussum is 1 van de geloof ik nog 3 van die oldscool afzettingen die we nog hebben in het land. ZO spannend is het ook weer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83778493
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor onzin. Dat definieert iedere "bahnanlage met een wissel" als een "Bahnhof". Dus iedere overweg, ieder seinhuis met een wissel in de buurt, iedere aansluiting (die per definitie een wissel hebben) is een Bahnhof? Onzin natuurlijk.
De stukjes die niet over de wissel gingen had ik weggelaten.
quote:
Trouwens boeje of Mülheim Hbf een Bahnhof heet volgens de wet? Het vroegere Solingen Hbf was ook een dichtgegroeide verpauperde jungle. Dat is toen Solingen Mitte gaan heten. Solingen Ohligs is daarna omgedoopt tot Solingen Hbf.
Solingen Hbf was destijds inderdaad een mooi voorbeeld ja, dat de titel "Hbf" op zichzelf ook niet alles zegt.
quote:
We weten inmiddels dat het hernoemen van een station in de orde grootte van 100.000 euro kost. Dat lijkt me goedkoper dan het nodeloos in stand houden van een wissel "omdat de wet dat nou eenmaal voorschrijft". Los van dat dat volgens mij tot op heden dus niet het geval is.
Of je het nou gelooft of niet, het staat gewoon letterlijk in de Eisenbahn Betriebs-Ordnung dat een Bahnhof minstens één wissel moet hebben.

En blijkbaar laat de DB dus liever een of twee wissels liggen dan dat ze de moeite nemen om zo'n dure stations-naamwijziging door te voeren. Op zich is daar wel wat voor te zeggen, maar het blijft toch grappig dat er überhaupt zo'n redenering moet plaatsvinden. Toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 20:38:09 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:45:39 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83778810
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:37 schreef Igen het volgende:
Of je het nou gelooft of niet, het staat gewoon letterlijk in de Eisenbahn Betriebs-Ordnung dat een Bahnhof minstens één wissel moet hebben.

En blijkbaar laat de DB dus liever een of twee wissels liggen dan dat ze de moeite nemen om zo'n dure stations-naamwijziging door te voeren. Op zich is daar wel wat voor te zeggen, maar het blijft toch grappig dat er überhaupt zo'n redenering moet plaatsvinden. Toch?
Nja goed. Maar dan blijf ik nog steeds benieuwd wat het functionele nut is van welke Anlage dan ook, om per se "Bahnhof" te willen heten, as opposed to "Haltestelle", "Haltepunkt" etc. Het verschil tussen wel en geen rijkssubsidie? Zoiets moet het zijn. Al is het natuurlijk een pennelikkerij die je eerder in België verwacht, maar goed De gemiddelde reiziger zal het een dikke Bratwurst wezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83779298
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja goed. Maar dan blijf ik nog steeds benieuwd wat het functionele nut is van welke Anlage dan ook, om per se "Bahnhof" te willen heten, as opposed to "Haltestelle", "Haltepunkt" etc. Het verschil tussen wel en geen rijkssubsidie? Zoiets moet het zijn. Al is het natuurlijk een pennelikkerij die je eerder in België verwacht, maar goed De gemiddelde reiziger zal het een dikke Bratwurst wezen
Technisch gezien boeit het niks nee. Bij een Bahnhof gelden simpelweg een aantal regeltjes die alleen ergens op slaan als je wissels hebt, maar er is verder geen enkel echt voordeel dat het heeft om "Bahnhof" te zijn.

Ja, behalve dan dat "X Hauptbahnhof" nou eenmaal wat belangrijker klinkt dan "X Mitte" of "X Zentrum".
pi_83780261
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Uhuh, maar dat was dan ook een overweg zonder slagbomen




En voor de rest wel eens meegemaakt dat het spul in storing lag, maar toen waren de bomen gewoon naar beneden maar werd elke overweg met 10 km/h aangereden.
[/quote]

Okeej, feitelijk is het dus eigenlijk onmogelijk?
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:24:32 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83780336
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:22 schreef fioooon het volgende:

Okeej, feitelijk is het dus eigenlijk onmogelijk?
Ja, maar dat betoogde ik al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83780495
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me op zn minst nogal voorbarig, zo niet onmogelijk de slagbomen waarmee overwegen in NL beveiligd zijn, zijn fail-safe. Als er iets mis gaat zakken ze vanzelf dicht. Zo zijn ze ontworpen.

ALS de betreffende overweg met AHOBs beveiligd was, dan ligt het zeker niet daaraan. De zwaartekracht kent geen "vakantiedienstregeling"
Aha, zoals je gemerkt hebt ben ik niet zo op de hoogte van de techniek erachter. Maar ik begrijp nu dat het bijna of anders onmogelijk is. Nouja, dan kunnen we die oorzaak van het ongeval in iedergeval uitsluiten.

Ik woon zelf vlakbij het spoor wat ligt tussen Haarlem en Amsterdam wat het oudste spoor van Nederland is en volgens mij ook het drukste traject. Maar daar komen zeer geregeld ongevallen voor.
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:31:29 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83780639
Het zal in elk geval nooit gebeuren dat een spoorboom door een storing open blijft staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:25:07 #184
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83784011
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan alleen als de boom er af ligt of als een trein een station zonder te stoppen voorbij glijdt en de stop-door-schakeling in de stand stop staat.
Of als er een probleem is met de treindetectie (bv. door roest), of als er rechts tegen de rijrichting in wordt gereden bij beveiligd links zonder ULS. Maar dat is weer allemaal afgevangen in de regelgeving.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:52:35 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83785959
Net even snel het jaarverslag 2009 van de NMBS doorgelezen:
quote:
Resultaat: -494,7 miljoen euro
(-169,5 miljoen euro in 2008)
Hoe kan die maatschappij nog bestaan?

De NS wist in die periode echt nog wel zo'n 160 miljoen winst te boeken...
pi_83789946
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:52 schreef James1988 het volgende:
Net even snel het jaarverslag 2009 van de NMBS doorgelezen:
[..]

Hoe kan die maatschappij nog bestaan?

De NS wist in die periode echt nog wel zo'n 160 miljoen winst te boeken...
En anders hebben ze altijd de servex nog als appeltje voor de dorst.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:31:32 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83791039
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Of als er een probleem is met de treindetectie (bv. door roest), of als er rechts tegen de rijrichting in wordt gereden bij beveiligd links zonder ULS. Maar dat is weer allemaal afgevangen in de regelgeving.
Moonlight is stranger than fiction
Daylight is clearer than regelgeving


Jullie denken serieus dat regelgeving de baas is van alles en iedereen wat je maar aan omstandigheden kunt verzinnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2010 00:37:02 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 juli 2010 @ 07:13:39 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83794127
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moonlight is stranger than fiction
Daylight is clearer than regelgeving


Jullie denken serieus dat regelgeving de baas is van alles en iedereen wat je maar aan omstandigheden kunt verzinnen?
Nee, dat maak jij ervan. Ik gaf alleen wat extra voorbeelden waarin het fail-safe-principe van de beveiliging niet werkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83794933
Dit zijn nog eens spoorwegovergangen:

  donderdag 8 juli 2010 @ 09:36:58 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83796087
Het Duitse lijntje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83812931
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:52 schreef James1988 het volgende:
Net even snel het jaarverslag 2009 van de NMBS doorgelezen:
[..]

Hoe kan die maatschappij nog bestaan?

De NS wist in die periode echt nog wel zo'n 160 miljoen winst te boeken...
Maar als je de stations bekijkt, sommige zijn echt bouwwerken en dan 5.000 reizigers per dag trekken .
  donderdag 8 juli 2010 @ 18:50:46 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83816607
Om nog even terug te komen op de discussie over Rhenen:

Rhenen ligt niet aan de vrije baan, want Rhenen is een station. Een station is een plaats waar (onder andere) gekeerd kan worden, en de vrije baan is precies daar waar geen station ligt.

Ik weet niet precies hoe het in Rhenen geregeld is, maar ik neem aan dat de rijrichting tussen Rhenen en Veenendaal Centrum vrij komt zodra er geen bezetting meer tussen deze stations is. Aangezien het enkelspoorbeveiliging is, hoeft er geen rijrichting gekeerd te worden, de rijrichting wordt ingesteld door het instellen van een rijweg naar het baanvak toe of door de richting waarin een trein op dat baanvak rijdt. Handmatig keren van de rijrichting is alleen mogelijk bij beveiligd links.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_83818129
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om nog even terug te komen op de discussie over Rhenen:

Rhenen ligt niet aan de vrije baan, want Rhenen is een station. Een station is een plaats waar (onder andere) gekeerd kan worden, en de vrije baan is precies daar waar geen station ligt.

Ik weet niet precies hoe het in Rhenen geregeld is, maar ik neem aan dat de rijrichting tussen Rhenen en Veenendaal Centrum vrij komt zodra er geen bezetting meer tussen deze stations is.
Klinkt heel logisch.
quote:
Aangezien het enkelspoorbeveiliging is, hoeft er geen rijrichting gekeerd te worden, de rijrichting wordt ingesteld door het instellen van een rijweg naar het baanvak toe of door de richting waarin een trein op dat baanvak rijdt.
Echt!? Ik dacht dat als een trein een vrije baan oprijdt zonder dat een rijrichting is ingesteld, dat dan automatisch alle seinen richting die trein toe op rood springen en er dus van geen van beide kanten een tweede trein de vrije baan op kan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2010 19:32:41 ]
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:55:21 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83818822
quote:
Een werknemer van Nedtrain is ontslagen, nadat hij een vuvuzela van collega’s in tweeën zaagde. Dat meldt het Haarlems Dagblad.

Uitzendkracht Van Toor wordt gek van vuvuzela’s op de werkvloer. De irritatie nam zodanig toe, dat Van Toor besloot de toeteraars aan te spreken.

Zonder resultaat, want de werknemers hadden woensdagmorgen een mega-vuvuzela gebouwd, aangesloten op perslucht. “Daar kwam een ongelooflijk hard geluid uit. Ik noem het gewoon vuvuzela-terreur”, aldus Van Toor tegenover het dagblad.

Van Toor pakte het apparaat af en zaagde het met een mes in tweeën. Even later moest van Toor zich bij de leiding melden en kon hij gaan. Naar eigen zeggen, omdat hij niet voor eigen rechter had mogen spelen.
Ondernemend volk daar bij Nedtrain Eerst al die storingsmonteur die door de sneeuw een trein ging rijden en nu dit weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83818864
Is ´ie nou helemaal betoeterd.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:21:34 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83819746
Kennen we hier deze planner al? http://hafas.bene-system.com//bin/query.exe/nn?L=profi&

Een handige optie vind ik de vertrektijden onder 'Stations'.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:26:24 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83819936
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:21 schreef James1988 het volgende:
Kennen we hier deze planner al? http://hafas.bene-system.com//bin/query.exe/nn?L=profi&

Een handige optie vind ik de vertrektijden onder 'Stations'.
Ja. Het is gewoon het zoveelste jasje voor de Hafas-planner.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83820026
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:21 schreef James1988 het volgende:
Een handige optie vind ik de vertrektijden onder 'Stations'.
Hoe bedoel je dat? Waar staat die optie?
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:32:54 #199
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83820183
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt heel logisch.
[..]

Echt!? Ik dacht dat als een trein een vrije baan oprijdt zonder dat een rijrichting is ingesteld, dat dan automatisch alle seinen richting die trein toe op rood springen en er dus van geen van beide kanten een tweede trein de vrije baan op kan?
Klopt. Als er een op enkelspoor of dubbelenkelspoor een bezetting optreedt die de beveiliging niet verwacht (bijvoorbeeld door een sectiestoring, een STS-passage of een trein die uit de lucht komt vallen), dan wordt aan beide kanten van die bezetting af een rijrichting ingesteld, waardoor alle seinen naar de bezetting toe op roos vallen. Zodra de bezetting zich echter verplaatst, snapt de beveiliging wat er gebeurt en wordt de rijrichting normaal ingesteld en valt de rijrichting achter de trein weg. Dat is weer normaal gedrag bij deze soort van beveiliging: dat achter een trein de rijrichting verdwijnt. Zie mijn paintskills.

Dat zal dus ook bij Rhenen gebeuren, bedenk ik me nu: een trein wordt naar Rhenen gestuurd, waardoor een rijrichting naar Rhenen wordt ingesteld. Zodra de trein P570 is gepasseerd, valt de rijrichting erachter weg en gaat P570 dus weer op groen.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport donderdag 8 juli 2010 @ 20:43:20 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83820605
Geeft dit geen potentieel gevaar als er (door een storing bijvoorbeeld) kopgemaakt wordt achter een P-sein? Deze geeft dan groen, terwijl het P-sein uit de andere richting naar hetzelfde baanvak geel geeft. In het theoretische geval dat ze op exact hetzelfde moment het sein passeren is er dus niemand door rood gegaan, maar rijden ze wel op hetzelfde stuk spoor in tegengestelde richting.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')