De Epifyse, of ookwel de Pijnappelklier genoemd.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wist u dat... er een stukje in je hersenen ziet dat bij stimulatie ervoor zorgt dat je engelen ziet en licht en "de stem van God" hoort?
Ik weet alleen even niet meer hoe dat stukje nou heet...
Neuj, fout gegoogled mister...quote:Op maandag 5 juli 2010 14:45 schreef FBreijer het volgende:
[..]
De Epifyse, of ookwel de Pijnappelklier genoemd.
Het juiste antwoord is: De Temporale Kwab.quote:
Zou een klein deeltje van de temporale kwab kunnen zijn ja, maar definitely niet de heule kwab heurquote:Op maandag 5 juli 2010 14:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het juiste antwoord is: De Temporale Kwab.
Hippocampus, Amygdala?quote:Op maandag 5 juli 2010 14:53 schreef Spirit82 het volgende:
Zou een klein deeltje van de temporale kwab kunnen zijn ja, maar definitely niet de heule kwab heur
De Amygdala heeft te maken met angstgevoelens meen ik, en aangezien godsdienst daar grotendeels op leunt...quote:
Ja maar ik doelde eigenlijk op Schizofreniequote:Op maandag 5 juli 2010 14:43 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wist u dat... er een stukje in je hersenen ziet dat bij stimulatie ervoor zorgt dat je engelen ziet en licht en "de stem van God" hoort?
Ik weet alleen even niet meer hoe dat stukje nou heet...
Lekker boeiendquote:Op maandag 5 juli 2010 15:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja maar ik doelde eigenlijk op Schizofrenie
Sorryquote:Op maandag 5 juli 2010 15:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Lekker boeiendLaat mij even interessant doen ja
Hoewel DNA, wel gerelateerd: 'Genetische aanleg voor religie ontdekt'quote:Op maandag 5 juli 2010 15:05 schreef Spirit82 het volgende:
Nee, het heet ook echt iets van godscentrum ofzo... ik zal het vanavond eens in mn boeken nazoeken want ik kan het niet hebben dat ik er niet op kan komen
Dat sluit naadloos aan op onze inherent zondige natuur, nochtans.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:41 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Waarom gaat iemand die niet gelooft, zichzelf verdoemen.
Eigenlijk vraag je aan God dan steeds of hij je in de hel wilt gooien, je hebt jezelf ermee.
De god van Matthijs denkt er anders over. Die zegt dat je al schuldig bent nog voordat je iets gedaan hebt.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik ben geen atheist maar heb ook geen God in die betekenis van het woord. En ik vind dat ikzelf sowieso 100% verantwoordelijk ben voor mijn daden. Wat is daar moeiljik aan? Tis vrij simpel, if you can't stand the heat enzo. En nee geen referentie naar de hete hel hier
Ook al zou ik een God hebben, dan zou ik dat nog hebben. wtf heeft God er mee te maken of ik iets verkeerd heb gedaan. Dan zal ik daar toch echt zelf verantwoordelijk voor zijn. Het is toch stupide om dan te zeggen: oh God het spijt me zo, vergeef mij mijn zonden waar Uw zoon Jezus voor gestorven is bla bla bla, en hoppa, je bent vergeven![]()
Nee zo werkt dat niet voor mij. Ik heb nog steeds iets fouts gedaan, dus ben ik nog steeds degene die daarvoor ter verantwoording moet worden geroepen. Afhankelijk van wat het is door mezelf, mijn vrienden of de maatschappij.
Maar als je iets doet ben je wel gelijk vergeven. Dus dat scheelt wel weer.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De god van Matthijs denkt er anders over. Die zegt dat je al schuldig bent nog voordat je iets gedaan hebt.
Je denkt er te gemakkeliijk over, het is namelijk wel erg als je iets verkeerd doet.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:27 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar als je iets doet ben je wel gelijk vergeven. Dus dat scheelt wel weer.
Maar naar de hel kun je er niet meer voor gaan.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:17 schreef matthijs.. het volgende:
Je denkt er te gemakkeliijk over, het is namelijk wel erg als je iets verkeerd doet.
En daar had je 8 topics voor nodigquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef matthijs.. het volgende:
ik ben er eigenlijk ook niet van plan om er verder over te discussieren, mensen die op zo'n minderwaardige en spottende manier bezig zijn.
Je was eerder met andere bezig met lastereren zoals Strawberry, Laydina, Fbreijer.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:22 schreef Copycat het volgende:
Maar welke consequenties hangen er dan aan zondigen als gelovige?
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:24 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En daar had je 8 topics voor nodig![]()
Oh en ik vind jouw manier van redeneren minderwaardig en spottend voor mijn inteligentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |