Kun je ze niet bij jou op de kamer leggen vannacht? Lijkt me vermoeiend hoor, 2 nachten amper slaapquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:52 schreef Groofsken het volgende:
Wat knap Vlindur, hij rolt.
![]()
R heeft vandaag ook nog de hele dag diezelfde koorts gehad, niet heel hoog (bijna 39 graden) en overdag is dat best te doen eigenlijk. Ik weet niet wat het is, vorige keer (de eerste keer koorts) was het de vijfde/zesde ziekte. Ik voel nog niks van tandjes en eerlijk gezegd verwacht ik dat dat ook nog wel even gaat duren, want S was 9 mnd en ikzelf was ook laat met tanden. Ik ben zelf nu wel echt moe, want heb uiteindelijk toch heel erg lopen waken weer vannacht.
Kom maar gauw, het is heeeeel rustig bij de dreumessen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:13 schreef miss_sly het volgende:
En oeke post hier ook nog gezellig. Nog 2,5 week en dan heb ik ook een dreumes
Waarover? Oooh, over het schema? Ik heb het losgelaten idd!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:01 schreef oeke het volgende:
[..]
Kom maar gauw, het is heeeeel rustig bij de dreumessen.![]()
Veel kindjes met koorts inderdaad. Hier ook nog steeds. Vanavond weer 39,3![]()
Vlindur, wat goed van Rienk, rollerderol!![]()
Sserpente, fijn dat je daar niet meer over hoeft te piekeren!
Zelfde probleem hier: mevrouw vertikt het te slapen zonder slaapzak en als ze niet ingestopt is... Dus met een slaapzak en een laken... Minder gaat gewoon niet. Want een hele dag niet slapen... is voorniemand in dit huis fijn.... Dus bij ons ligt ze in d'r luier in de slaapzak, met een laken zo laag mogelijk toch ingestopt... De kamer is gelukkig niet zo enorm warm.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben naar boven gelopen en het is daar geen 31 gradenDie babyfoon meter deugt niet, zo heet is het er helemaal niet. Geen idee hoe warm het wel is, maar geen 31.
En echt, ik heb het geprobeerd, maar hij slaapt gewoon echt niet zonder zn deken en Pucka. Waarom denken jullie dat ik er ook af wil? Ik wil hem ook gewoon lekker los in bed kunnen hebben, maar het gaat gewoon nietNu voel ik me helemaal een slechte moeder
Bij Ivan is het een voorstadium van dansen!quote:Op zondag 4 juli 2010 09:01 schreef Ca.ra het volgende:
Overigens: zitten en dan wiebelen met de onderrug/heupen (voor/achter) is een voorstadium van kontschuiven, dus dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.
nee, hier ook geen tipsquote:Op zondag 4 juli 2010 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Weinig briljante tips hier, behalve je eigen tempo ook maar aanpassen voor zover mogelijk en dutjes meedoen overdag als ze slaapt. En 's avonds toch veel vroeger naar bed dan je eigenlik zou willen. Dat helpt hier echt wel als ik weer even teveel hoofdpijn heb en constant gaap: rond 21 uur naar bed.
Krijgt ze al lang die pap, of zijn jullie daar net mee begonnen? Bij Thomas duurde het 1-2 weken voordat hij daarmee doorsliep. Maken jullie de pap van borstvoeding of is het met kunstvoeding? Ik zie in mijn omgeving en ook hier op Fok! dat de kindjes die 's avonds kunstvoeding krijgen langer doorslapen. En ja, dat geldt niet voor iedereen, dat weet ik. Maar er lijkt wel een trend in te zitten...quote:Op zondag 4 juli 2010 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
Pff, iemand tips om babies van 7 maanden niet 3x per ancht te laten wakkerworden? vanochtend moest en zou ze om half 8 spelen, dus ik naar beneden... Eenmaal daar is ze alweer moe.. En daar zit paps dan, om half negen op zondag... Alleen, met een kind dat alweer slaapt...
Het begint me intussen wel op te breken. Die eerste maanden ging nog wel, maar nu wordt het echt zwaar. En alle anderen om ons heen slapen van 8 tot 8 zo ongeveer. Die van ons krijgt om 11 uur een late fles pap... en komt dan nog 2x in de nacht. Om 6 uur half zeven ook... Mama is al helemaal naar de klote omdat ze dan ook wil drinken aan de borst...
gelukkig is iedereen wel gezond enzo... maar ik heb al 3 weken een hoofdpijn die niet meer weg gaat...
Ja, het is belangrijk om zo veel mogelijk beweging in zijn beentjes te krijgen. Of het nou uitdraait op een operatie of op fysio, er komt een moment dat de spalkjes af gaan en dan moeten zijn spieren zo veel mogelijk getraind worden. Dan is het beter als hij dat zelfstandig ook al doet tijdens het bewegen, ipv ze stil te houden en te kontschuiven. Die drie keer per week een uurtje fysio en dagelijks een uurtje oefenen met papa en mama kunnen daar niet tegenop.quote:Op zondag 4 juli 2010 09:43 schreef Aoraki het volgende:
Ca.ra, bedankt. Dat klinkt hoopgevend. Dan moeten we ons huis nu echt kruipende-baby-proof gaan maken. En kontschuiven zou hier niet zo'n ramp zijn, maar bij jouw Thomas stimuleert dat dan te weinig zijn beentjes, ofzo?
Fotooooo!!quote:Op zondag 4 juli 2010 10:44 schreef Incantrix het volgende:
Lily, haha, inderdaad! De meeste mensen willen er vast flink voor betalen als het garanties biedtEn ja man, dat helmpje!
Ik blijf er verbaasd over, zo snel al zo'n verschil! Blij mee!
Ik ben benieuwd...ik vind het knap hoor, van je meisje! Volgende week zaterdag zwaai ik even naar jequote:Op zondag 4 juli 2010 10:53 schreef Stiemie het volgende:
Vanavond concert van Anouk bij ons aan de overkant. Vorige keer zijn de meisjes overal doorheen geslapen. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed!
In de kinderwagen/buggy slaapt hij prima. In de doek gaat helaas niet met de spalken, dat doet pijn in mijn rug.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:56 schreef Stiemie het volgende:
Als hij in de kinderwagen kan slapen, zou ik zeggen: gaan! Lekker buiten en samen beestjes kijken
Vanaf wanneer het voor hem echt leuk is weet ik niet echt. Linde had bijvoorbeeld vorig jaar nog meer interesse in een eendje dat er liep dan in de enorme giraffe die erachter stondMaar toch was het wel erg leuk
wow!quote:Op zondag 4 juli 2010 18:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
had ik al verteld dat mijn opa en oma al veeeeeel achterkleinkinderen hebben?
Evie is de 19e (!!) en de 20ste is ook op komst...
Kinderen kunnen daar ook heel lang mee stoeien, het categoriseren. Er kan bijvoorbeeld een fase aanbreken dat Senna alle mannen 'papa' gaat noemen (te brede categorie). En ik ken een kindje dat alleen damesschoenen 'schoenen' noemde (te enge categorie). Maar oh, wat is dat leuk!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk
Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
De voornaamste reden was dat Ivan niet goed groeide en ik me daar voortdurend zorgen over zat te maken. Toen hij drie maanden oud was werd het me ineens te veel: de zorgen om zijn groei, het ontzettend moeizame kolven en hij begon ook nog eens moeilijk te doen aan de borst. Dat laatste vond ik echt heel naar. Tijdens het afbouwen heeft hij geen enkele keer meer fatsoenlijk aan de borst willen drinken.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond weesinmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.
Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
ik heb het er vooral met oma over gehad... en die heeft het wel heel moeilijk ermee hoor. (komt nog bij dat dr schoondochter/ mijn tante) ook terminaal borstkanker met uitzaaiingen heeft en die momenteel ook slecht is.)quote:Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
En ooh, wat een mooie foto's, BJ.Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!
Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.
Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.
Als een van die factoren anders was geweest had ik waarschijnlijk doorgezet. Dat wil zeggen, door het moeilijke drinken had ik me wel heen durven worstelen als zijn groei verder goed was geweest, en als ik genoeg had gekolfd had ik hem vaker een flesje aan kunnen bieden zodat ik wat beter in de smiezen had wat hij allemaal binnenkreeg.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.
Ik vind dat toch zo knap, hè! Ivan vindt het heel leuk om met het gordijn te spelen. Als hij erachter ligt zeg ik: "Ivaaaan, waar ben je? Waar is Ivan nou? Ik kan Ivan nergens vinden!" En lachen dat hij doet! Als hij vanachter het gordijn naar me gluurt zeg ik: "Jaaa, dáár is Ivan!" En dan glundert hij verder.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:25 schreef Twinkly het volgende:
Claudia wat lief dat Ivan al mama zegt!!!! Niels zegt mmmamamamam. Maar als mijn man vraagt, waar is mama dan zoekt hij mij wel en lacht heel blij als hij mij ziet.
Ik heb hier nog een boek liggen waar ik helemaal niks in geschreven heb!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!
Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
Ah, ik snap jequote:Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het kwam er een beetje ongelukkig uit, Icantrix. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat jouw schema mij zo heerlijk lijkt! Ik vind het echt een groot voordeel aan borstvoeding, dat je niet stil hoeft te staan bij overvoeden. En wat moet het fijn zijn om die twee voedingen te kunnen geven! Ik heb absoluut geen spijt van het stoppen met de borstvoeding (dat komt vooral doordat Ivan er geen moment rouwig om is geweest en het zo goed doet op flesvoeding), maar ik denk best vaak: "Hoe zou het zijn geweest als ik Ivan nu nog zelf voedde?"
BJ, het gaat hier prima met de warmte! Ik vind het zelfs heerlijk zo. En ik voel me best gevleid dat je Ivans naam zelf ook zou overwegen! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Zijn naamslinger hangt zelfs nog in de woonkamer, haha.
Ja! Ik heb daar wel over getwijfeld toen ik net gestopt was met de borstvoeding, of ik het nog een keer zou willen. Maar een volgend kindje is anders en ik kan vantevoren niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Over het algemeen was ik heel blij met de borstvoeding en liep die lekker. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn volgende hummeltje niet meteen aanleg na de geboorte. De borstvoeding hoort er voor mij gewoon bij. Wel kan ik een volgende keer denk ik wat relaxter stoppen met de borstvoeding omdat ik weet dat ik dingen beter kan relativeren zodra ik weer aan het werk ben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |