abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:13:17 #103
5428 crew  miss_sly
pi_83604910
Ik ben helemaal niet bijgelezen, beetje druk geweest. voor alle kindjes en mama's die dat nodig hebben.

Even een beetje bijlezen maar. Ik zag dat Ca.ra weer wa tmeer post, gezellig! En oeke post hier ook nog gezellig. Nog 2,5 week en dan heb ik ook een dreumes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:50:31 #104
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83606175
Ik heb ook thuis gezeten met mijn halve buikgriep en er een vrije dag achteraan geplakt he. Dus de postrating gaat volgende week weer naar beneden hoor

Over 2,5 week Senna alweer 1... Echt, het gaat zo snel. Ik weet nog dat we met zijn allen in het zwangerschapstopic postten. *mijmer*
Heb je al een traktatie enzo bedacht?

Het Plan werkt vooralsnog. Thomas ligt net weer in bedje. Ik moest nog even terug naar boven omdat zijn knuffeldoekjes uit bed gevallen waren (PROTEST!), maar nu is hij zoet aan het slapen. Echt, hij is zo lief, en ik ben zo trots. Het mama-zijn wordt ook steeds leuker he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 17:11:19 #105
5428 crew  miss_sly
pi_83613247
Ca.ra, wat grappig dat je dat zegt, dat mama-zijn steeds leuker wordt. Ik dacht vroeger altijd dat ik vooral bab y'tjes leuk vond, en ik vroeg me dan toch wel stiekem een beetje af wat ik moest beginnen als mijn kind groter zou worden. Nu mocht ik gisteravond even oppassen op het dochtertje van vrienden (bijna 3 maanden, de ouders waren naar een concert in WEsterpark, Stiemie ), en toen ik dat kleine, breekbare meisje vasthad, dacht ik toch ineens dat ons eigen grotere meisje toch ook wel erg leuk was

Er kwam een dutje ( ), een bezoekje aan de kapper, lunch en een wakker meisje tussen, maar ik ben min of meer bijgelezen

Die warmte, wat een narigheid is dat toch he? Je zou dan willen dat je airco had, zodat je alles even goed op kn frissen. Vandaag is het hier iig lekker fris, het heeft even geregend en het is nu echt minder warm. Alle ramen en deuren staan tegen elkaar open, dus het moet verschil maken straks.

Sserpente, hoe is het met Lente en de pokkies? Arm meiske op die foto.

Groofs en Vlindur, hoe is het met jullie mannetjes en hun verhoogde temp?
Hopelijk bij jullie ook afgekoeld en een stuk beter nu!
pi_83616984
Fuck. Heel verhaal, druk ik op backspace terwijl ik niet in het typingwindow zit Domme ik

Magoe,

whooo! *KLABAM!* Onweer

Dus, zoals ik zei:

Inca, je hebt het wel te verduren met sloopkogeltje Stef he! Stef, denk eens om je hartslag van je moeder!

Senna al bijna een jaar, dat betekend dat Thijs ook bijna jarig is! Wat gaat dat snel!
Miss, ik weet nog zo goed dat je poste dat je zwanger was En nu is ze er gewoon al bijna een jaar!

Groof, hoe is het nu met R? Is de koorts al gezakt? En Poppejans, hoe is het Wolf? Is die ook al bijna beter? Kusjes voor de kleintjes

Met Rienk is alles goed. Die ligt lekker in de verbouwde kamertje. We hebben even de kast en zn bed omgedraaid, want omdat de klamboe weg is is het nu zo kaal bij zijn bedje! Hij stond ook tegen een witte muur en nu staat hij bij de bloemetjes muur We gaan de kast en de commode nu ook nog wisselen, omdat Rienk altijd met het stopcontact speelt (Dat kan geen kwaad, is beschermd, maar hij draait nu altijd en dat verschoond zo lastig )

Hij is vannacht ook niet oververhit geweest en hij ligt nu met zn armen los te slapen. Hij heeft het alleen nog niet door, want alleen de ritsjes zijn los
het is zo'n heerlijk ventje he, net wat jullie zeggen, hoe ouder hoe leuker, ik geniet nu steeds meer van hem, hij is ook echt zo leuk! En ik zag hem zonet voor het eerst rollen!

Vanmiddag miste ik het weer hoor :

Hij was aan het bananen de hele tijd en toen kwam J. de kamer binnen. Dus ik kijk even naar J en die kijkt heel vrolijk naar Rienk en daarna blij naar mij:
> "zag je dat niet?"
< "eeh nee?"
> "hij rolde!"
< Kijkt naar Rienk en ziet hem op zn buik liggen "Fuck. weer gemist"

Maar zonet heb ik het wel gezien hoor! Houterig, maar hij flikt het toch echt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 03-07-2010 19:56:12 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:52:50 #107
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83619334
Wat knap Vlindur, hij rolt .

R heeft vandaag ook nog de hele dag diezelfde koorts gehad, niet heel hoog (bijna 39 graden) en overdag is dat best te doen eigenlijk. Ik weet niet wat het is, vorige keer (de eerste keer koorts) was het de vijfde/zesde ziekte. Ik voel nog niks van tandjes en eerlijk gezegd verwacht ik dat dat ook nog wel even gaat duren, want S was 9 mnd en ikzelf was ook laat met tanden. Ik ben zelf nu wel echt moe, want heb uiteindelijk toch heel erg lopen waken weer vannacht.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:54:00 #108
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83619380
Het is hier wel wat afgekoeld al, maar ik hoop nog op een flinke regenbui, gewoon om de boel even lekker open te breken.
pi_83619609
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:52 schreef Groofsken het volgende:
Wat knap Vlindur, hij rolt .

R heeft vandaag ook nog de hele dag diezelfde koorts gehad, niet heel hoog (bijna 39 graden) en overdag is dat best te doen eigenlijk. Ik weet niet wat het is, vorige keer (de eerste keer koorts) was het de vijfde/zesde ziekte. Ik voel nog niks van tandjes en eerlijk gezegd verwacht ik dat dat ook nog wel even gaat duren, want S was 9 mnd en ikzelf was ook laat met tanden. Ik ben zelf nu wel echt moe, want heb uiteindelijk toch heel erg lopen waken weer vannacht.
Kun je ze niet bij jou op de kamer leggen vannacht? Lijkt me vermoeiend hoor, 2 nachten amper slaap
Succes vannacht. Hoop dat het met R gauw weer beter gaat

Ik ga zo weer voetbal kijken, ik vond het eerst vreselijk stom, maar zat net bij Duitsland - Argentinië flink mee te schreeuwen, 4-0!
Zo meteen komt Paraguay - Spanje, dus dat wordt spannend!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:05:23 #110
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83619846
Dan slaap ik nog veel onrustiger Vlindur . Is niet zo erg hoor, dat vermoiede trekt wel weer bij na een nacht goed slapen .
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:25:10 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83620629
Er was al een hele tijd wat uit de TT gevallen!

Wat naar van die koorts van R. trouwens Groofsken.
Oscar had hat laatst ook 2 avonden, zomaar ineens 39,6 en 40 de avond erop. En daarna was het weer over.

Rienk rollen! Leuk is dat toch he, die ontwikkeling allemaal!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:31:38 #112
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83620919
Oh, ik raak trouwens helemaal niet in de stress van een beetje koorts hoor . Het was meer de combinatie met de belachelijke hitte hier in huis, waardoor ik me echt zorgen ging maken.
pi_83621431
Wat maf die kindjes met ineens koorts... hier dus ook vanavond. Heb haar maar even uit bed gehaald, want het was toch wel warm op haar kamer. De boel open, paracetamolletje, slok water en nu ligt ze nog even in de wagen hier beneden omdat het hier wat koeler is, als ze straks wat is afgekoeld en het boven koeler is, dan gaat ze weer naar bed.
Wel fijn om te lezen dat er meer kindjes dat hebben... ze lijkt er ook niet naar van. Ze heeft er wel wat last van icm de warmte, moeilijk in slaap vallen, maar ze heeft lekker zitten eten en haar fles leeggedronken enzo... komt vast weer goed.
Fake it till you make it...
pi_83622031
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:13 schreef miss_sly het volgende:
En oeke post hier ook nog gezellig. Nog 2,5 week en dan heb ik ook een dreumes
Kom maar gauw, het is heeeeel rustig bij de dreumessen.

Veel kindjes met koorts inderdaad. Hier ook nog steeds. Vanavond weer 39,3

Vlindur, wat goed van Rienk, rollerderol!

Sserpente, fijn dat je daar niet meer over hoeft te piekeren!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83622164
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:01 schreef oeke het volgende:

[..]

Kom maar gauw, het is heeeeel rustig bij de dreumessen.

Veel kindjes met koorts inderdaad. Hier ook nog steeds. Vanavond weer 39,3

Vlindur, wat goed van Rienk, rollerderol!

Sserpente, fijn dat je daar niet meer over hoeft te piekeren!
Waarover? Oooh, over het schema? Ik heb het losgelaten idd!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:14:30 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83622589
Wat naar zeg al die kindjes met vage koortsklachten. Zieke kindjes zijn sowieso zielig, maar al helemaal met dit weer Hopelijk knappen ze allemaal snel weer op!

Rienk wat goed rollen

Esmee heeft vanmiddag voor het eerst voorin het winkelwagenje gezeten. Ze vond het prachtig (net als opa die haar erin gezet had ) Kon ze mooi overal naar graaien en kiekeboe spelen met de andere mensen in de supermarkt..
pi_83622816
Goed zo Rienk! Nu nog even op video vastleggen, Vlindur. Succes vannacht! Misschien lukt het wel om met losse armpjes te slapen.

Thanks Miss, voor je post. ’s Morgens samen ontbijten doen we eigenlijk alleen als ik vrij ben. Als ik moet werken, schuif ik snel een bak yoghurt met muesli naar binnen. Maar een kwartiertje eerder opstaan en ze kan een stukje brood mee-eten natuurlijk. Al is het alleen maar om wat jij zegt, dat ze de structuur meekrijgt.

Ik vind het mama-zijn ook steeds leuker worden naarmate Lente ouder wordt. Het is zo leuk om ‘r te ‘ontdekken’. Ze lokt sinds een tijdje bijvoorbeeld zelf spelletjes uit. Ze was vanmiddag aan het kiekeboeën achter een kastje. Zo lief, ze bukte achter het kasje, duwde dan d’r hele snoetje er plat tegenaan en wipte er dan ineens achter vandaan. Kiekeboe! En dan dat blije koppie elke keer.

De waterpokken gaan er steeds heftiger uitzien, maar dat komt omdat juist omdat de kortstjes nu echt goed beginnen in de drogen, dus steeds donkerder worden. Nog even en ze vallen eraf.

Fotootje

Op een goede nacht voor iedereen!
pi_83623021
Haha, Esmée houdt dus ook van kiekeboe.

Lente heeft van de week ook voor het eerst in een winkelwagen gezeten. Op zulk soort gekke momenten kan ik me dan ineens zó moeder voelen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:29:41 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83623222
Ah kijk die kleine spikkel nou Betekenen de korstjes dat het nu wel een beetje bijna klaar is met de waterpokken?

Ja kiekeboe is ook hier favoriet. Doekjes over haar hoofd trekken en dan een enoooorme tandeloze glimlach Ik kreeg trouwens niet echt de kans om me echt moeder te voelen want mijn vader nam haar meteen over Ik was met mijn ouders boodschappen doen en mijn vader heeft de hele tijd met mijn kleine meisje gelopen. Mijn ouders hebben ze door overlappende vakantie met ons bijna 3 weken niet gezien en dat moeten ze duidelijk allemaal even inhalen Morgen gaan ze met Esmee en Linde naar sprookjeswonderland.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 21:30:11 #120
5428 crew  miss_sly
pi_83623240
Rienk aan het rollen

Vervelend, al die kindjes met verhoging en koorts. Ik temp Senna niet, het is warm en ze voelt ook wel wat warm aan, maar als ze verder gewoon levendig is enzo, zie ik geen reden om dat te doen. Beterschap iig

Lente, meisje, wat een narigheid die waterpokken. Jeukt het minder nu, Sserpente, denk je?

Stiemie, leuk he, in de winkelwagen? idd Sseprente, dat je je dan zo ontzettend moeder kunt voelen. Echt zo van: kijk mij eens, ik loop hier met mijn dochter, ja MIJN dochter, in een winkelwagentje!!

oeke, ik kom gauw genoeg een topic verder. Ik heb geen haast, maar ik geloof dat de tijd gewoon doorgaat

Wat betreft eten nemen wij eigenlijk altijd ruim de tijd, ook op dagen dat we moeten werken. We staan gewoon altijd echt op tijd op, zodat we echt de tijd hebben om te kunnen ontbijten. Echt ook even tafel dekken (niet te uitgebreid, maar bordjes en bestek, koffie zetten (voor ons dan he ), eea aan beleg op tafel) en doen even rustig aan.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 21:31:51 #121
5428 crew  miss_sly
pi_83623307
Ow ja kiekeboe doet het hier ook goed. En 'gepakt' worden, dat daagt ze nu ook echt uit. Dan kijkt ze je heel guitig aan en begint al weg te kruipen/lopen en kijkt dan lachend achterom. En dan moet je op handen en knieeen achter haar aan en haar pakken en pffffrrrttt doen op haar buik en in haar nek. En dan schatert ze het uit
pi_83623366
Rienk wat goed!

Ik hoop dat Lente niet teveel last heeft van de waterpokken!

Veel kindjes met koorts, Finn dus ook 3 avonden, zou het misschien toch ook door het warme weer komen?

Finn loopt

[ Bericht 14% gewijzigd door Flower-Ti-Amo op 04-07-2010 22:15:40 (filmpje weer weg) ]
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:40:59 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83623655
ahhhh FTA wat goed!!!

en Rienk ook goed bezig zeg! en ja altijd doen als je niet kijkt he? haha

een dikke voor Ssserpente dr kleine krentebolletje
en natuurlijk ook eentje voor alle koortsige en zieke kindjes

Evie ligt lekker te slapen, na weer een warme vermoeiende dag... heb dr lekker voor het slapen gaan nog even in een lauw badje gedaan...
vandaag heeft Evie 2x fruit gehad, wilde jammer genoeg weer geen groente;
maar uiteindelijk wel
3x BV, 2x pap (1x moedermelk met rijstebloem en 1x avondpapje) en 2x fruithap (1 banaan, 1 appel en halve liga) gehad...
dat is toch ook best goed denk ik?
en water wilde madam niet hebben....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:43:02 #124
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83623747
Ahgos, jemig zeg, nog meer koorts Wat sneu allemaal, beterschap kleintjes!

Hahaha, Miss, dat klinkt zó lief! En dat schateren ook, ik dat

Vlindur, jaaaahh!! Wat goehoed! En haha, sloopkogel, ja.. Zeker met die helm op nu

Och Lente, kleine krentenbol

Finn!

En BJ, heb je al slappe thee geprobeerd?

Wij hebben lekker een dagje gewinkeld met Stef. Jongens, wat heb je een hoop bekijks met zo'n helm op dat doppie Wel grappig, ik verwachtte een hoop 'ah wat zielig' en 'ahgos, heeft hij epelepsie ofzo?' (zoals op het KDV ) maar als er een reaktie kwam was het 'oh kijk nou wat schattig!' Wel vaak over de warmte, maar dat ís ook gewoon zo. We deden daarnet zijn helm af en zijn hoofd stonk gewoon..
3!
pi_83624457
Het lijkt nu idd echt over te zijn, Stiem. Er komen iid geen nieuwe blaasjes meer bij. Het jeukt volgens mij nog wel een beetje, maar da's meer van het genezen, denk ik.

Haha, Lente doet dat ook, een doekje over d’r hoofd trekken. En ik maar zeggen: “Waar is Lente nou?

Goed omschreven, Miss. Ze was alleen miss krentenbol, de eerste keer in het wagentje, dus ik zag alleen maar slinkse blikken.
Doen jullie dat echt joh, zo ontbijten ’s ochtends? Pfoe, knap hoor! Nils staat hier vaak al rond 5.00 / 5.30 uur op en ik om half zeven. Dat vind ik vroeg zat. Ik ben sowieso geen ochtendmens, heb zelfs nogal een ochtendhumeur…

Finn, goed bezig!

Da’s hartstikke goed, BJ! Een hele banaan en appel vind ik sowieso al heel wat. Dat krijg ik er bij Lente echt niet in, hoor.
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 21:50:54 #126
5428 crew  miss_sly
pi_83624490
Kiijk Finn dan

BJ, ik vind het netjes hoor, wat ze gegeten heeft

Inca, kan me voorstellen dat je bekijks hebt. Je ziet het toch niet dagelijks, dus mensen reageren dan. En tja, die warmte, dat lijkt me idd heel erg naar voor hem nu.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:54:51 #127
95408 Incantrix
pi_83624705
Miss, klopt, hóe mensen reageren valt me 100% mee, dat er reacties zouden komen hadden we al wel bedacht ja. Ik denk dat ik misschien ook wel zou vragen wat dat kindje heeft, als ik niet wist wat het was en het zou zien De warmte is inderdaad een blijvend euvel. Hopelijk heeft de regen van vandaag verkoeling gebracht
3!
pi_83624758
Ontbijten zit er hier ook niet in, Ssserpente. Ik sta om kwart voor 6 op zodat ik lekker op tijd thuis kan zijn en ik ga daar echt geen half 6 van maken. Bovendien kan Ivan pas rond 9 uur bij zijn opa en oma terecht, dus hij zou dat zelf niet trekken. Ik laat Ivan en zijn vader lekker nog 1,5 uur slapen. Ontbijten doen we wel op de andere dagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83624798
Finn stoerrrrr

BJ, klinkt heel netjes hoor wat ze op heeft!

Sssserpente, wat een krentenbolletje en wat is ze alweer groot joh, ik moest echt even kijken, ze lijkt ineens zo lang...

Miss_sly, pakken is hier ook gieren van het lachen .

Vanmiddag lag ik even te dutten op de bank, lief zat ook beneden en had Iris uit bed gehaald nadat ze maar bleef mopperen enzo in bed. En ineens "KEBENG", heeft ze een plant uit de vensterbank getrokken. Ik zat rechtop op de bank en mevrouw stond heel zelfvoldaan te kijken. En papa mocht stofzuigen. Pot en alles was gelukkig nog heel.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:57:52 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83624851
heey Trixje lekker dagje weg geweest met je mooie mannetje dus?? gaat het al wat beter met zijn helmpje? en was de pasvorm toch ok? ik vind het hem ook prima staan hoor stoer mannetje

en Ssserpente fijn dat het wat beter met je lieve blije meisje gaat

en uhh thee? dat heb ik nog niet geprobeerd? wilde morgen een klein scheutje roosvicee erdoor proberen, maar thee zal ik ook onthouden... maakt nog uit wat voor thee?? ik heb namelijk geen 'normale' thee thuis??

en morgen gaan we dus naar mijn opa en oma... fototoestel mee, kan nog best emotioneel bezoekje worden..
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 22:02:38 #131
5428 crew  miss_sly
pi_83625074
Wij moeten rond half 9 de deur uit en staan om 7 uur op. Wel allemaal redelijk de tijd dus, dat is erg fijn. Als het allemaal nog vroeger zou moeten, zouden wij misschien ook wel minder de tijd nemen. Ik vind het echter wel belangrijk dat ze echt leert ontbijten, want het is toch wel een belangrijke maaltijd. Als schaap wel eens al om 5 uur weg is omdat hij voor zijn werk naar het buitenland moet, ontbijten we ook neit met drieen, maar dan doen we het alsnog met tweetjes. En schaap dus ook met Senna als ik er niet ben, wat tot nu toe zelden voorgekomen is
pi_83625501
Wat goed Finn!

BJ, wat klinkt inderdaad ok toch, wat Evie eet! Isa zit nu op 4 flessen (waarvan de laatste met rijstebloem), en 's ochtends een fruithapje en 's avonds een groentehapje. Dit zijn nog kleine hoeveelheden. Verder heeft ze nog geen liga / rijstewafel / oid gehad.

Gelukkig is het hier nu iets afgekoeld, heerlijk!!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:01:11 #133
95408 Incantrix
pi_83627528
BJ, het helmpje past nu een stuk beter, we hebben in overleg met de helmpjesman wat dingetjes eruit gehaald en het riempje bijgesteld. Al vraag ik me nog wel af of er voorin niet teveel ruimte zit, maar op het moment zien we zo veel verbetering al (ik zag vanavond ineens dat zijn achterhoofd een rónding heeft! ) dat ik het wel even ok vind zo Met jullie ook alles ok verder?
3!
pi_83627711
Oh wow, die Finn!
pi_83628551
Wat superfijn Incantrix, dat je nu al verbetering kan zien! Wauw!

Finn!!!!

BJ, dietiste zei tegen mij slappe vruchtenthee of rooibosthee
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83635021
Finn, . Zo grappig, altijdmet die handjes omhoog.

Hoe is de nacht gegaan voor de koortsige kindjes? Wij hebben trouwens nu een oorthermometer. Echt ideaal. Men zegt dat ze niet nauwkeurig zijn, maar elke keer als ik het controleerde met de normale thermometer, kwam er ongeveer hetzelfde uit. En meneer blieft geen thermometer meer in zijn gat

Ik ben benieuwd of hij nog gaat kruipen. Hij vindt rollen nu makkelijker. Als hij ergens bij wilt, rolt ie net zolang totdat hij er is. Hij zit nu wel vaker echt op handen en knieen, eerst waren het z'n onderarmen, maar nu echt zijn handen. Hij komt wel vooruit, maar om dat nu kruipen te noemen ( we leggen de lat hoog ) Soms zot hij op handen en knieen en gaat hij op en neer wiebelen.

Volgens mij komt tand nr. 5 al door...
  zondag 4 juli 2010 @ 09:01:23 #137
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83635060
Aoraki, het op en neer wiebelen is een voorstadium van kruipen. Dan testen ze hun evenwicht uit. De fysio heeft het zo uitgelegd, en we moeten dus bij onze Thomas (als hij zijn spalkjes uit heeft) ook die beweging oefenen: op de knieen zetten en wiebelen. Dat jouw Thomas wiebelt is dus gewoon al een keigoed teken joh!

Overigens: zitten en dan wiebelen met de onderrug/heupen (voor/achter) is een voorstadium van kontschuiven, dus dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83635099
Iris heeft gisteravond wel wat gemoppert, ze bleef best warm ondanks de paracetamol. Deur open laten staan voor verkoeling, maar echt veel afkoelen deed het niet.
Met de oorthermometer was het gister 39,5. Vorige keer dat ik het na heb gemeten rectaal was dat een graad hoger zowat bij Iris volgens mij.
Maar goed, het is een indicatie en vanmorgen was het 36,8. Wel gewoon eetlust tot nu toe.
pi_83635219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben naar boven gelopen en het is daar geen 31 graden Die babyfoon meter deugt niet, zo heet is het er helemaal niet. Geen idee hoe warm het wel is, maar geen 31.

En echt, ik heb het geprobeerd, maar hij slaapt gewoon echt niet zonder zn deken en Pucka. Waarom denken jullie dat ik er ook af wil? Ik wil hem ook gewoon lekker los in bed kunnen hebben, maar het gaat gewoon niet Nu voel ik me helemaal een slechte moeder
Zelfde probleem hier: mevrouw vertikt het te slapen zonder slaapzak en als ze niet ingestopt is... Dus met een slaapzak en een laken... Minder gaat gewoon niet. Want een hele dag niet slapen... is voorniemand in dit huis fijn.... Dus bij ons ligt ze in d'r luier in de slaapzak, met een laken zo laag mogelijk toch ingestopt... De kamer is gelukkig niet zo enorm warm.
Whatever...
pi_83635448
Ca.ra, bedankt. Dat klinkt hoopgevend. Dan moeten we ons huis nu echt kruipende-baby-proof gaan maken. En kontschuiven zou hier niet zo'n ramp zijn, maar bij jouw Thomas stimuleert dat dan te weinig zijn beentjes, ofzo?
pi_83635549
Pff, iemand tips om babies van 7 maanden niet 3x per ancht te laten wakkerworden? vanochtend moest en zou ze om half 8 spelen, dus ik naar beneden... Eenmaal daar is ze alweer moe.. En daar zit paps dan, om half negen op zondag... Alleen, met een kind dat alweer slaapt...

Het begint me intussen wel op te breken. Die eerste maanden ging nog wel, maar nu wordt het echt zwaar. En alle anderen om ons heen slapen van 8 tot 8 zo ongeveer. Die van ons krijgt om 11 uur een late fles pap... en komt dan nog 2x in de nacht. Om 6 uur half zeven ook... Mama is al helemaal naar de klote omdat ze dan ook wil drinken aan de borst...

gelukkig is iedereen wel gezond enzo... maar ik heb al 3 weken een hoofdpijn die niet meer weg gaat...
Whatever...
pi_83635619
quote:
Op zondag 4 juli 2010 09:01 schreef Ca.ra het volgende:
Overigens: zitten en dan wiebelen met de onderrug/heupen (voor/achter) is een voorstadium van kontschuiven, dus dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.
Bij Ivan is het een voorstadium van dansen!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 10:21:03 #143
5428 crew  miss_sly
pi_83636013
Nou, die van ons is bijna 1, maar die slaapt ook niet van 8-8 hoor. Nu het zo warm is, leg ik haar rond 23 uur even aan voor een voeding, maa rook dankomt ze nog een keer rond 4 uur en is ze rond uiterlijk 7 uur klaar met slapen. En dan ligt ze idd ergens tussen 9 en 10 weer in bed, omdat ze doodmoe is.

Weinig briljante tips hier, behalve je eigen tempo ook maar aanpassen voor zover mogelijk en dutjes meedoen overdag als ze slaapt. En 's avonds toch veel vroeger naar bed dan je eigenlik zou willen. Dat helpt hier echt wel als ik weer even teveel hoofdpijn heb en constant gaap: rond 21 uur naar bed.
pi_83636034
Finn Wat goed man!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_83636077
Dat is het 'm hè, dat je zelf ook eigenlijk veel te laat naar bed gaat. Want de avond heb je zo lekker voor jezelf. Ik lig er ook veel te laat in elke avond.

Ik heb gisteravond 'ns gebprobeerd of Lente doorslaapt op borstvoeding in plaats van pyjamapap. Na het avondeten heeft ze een bak yoghurt gegeten en daarna bij me gedronken. De pyjamapap heb ik wel aangeboden, maar die hoefde ze niet meer.

Maar ze werd mooi om drie uur wakker vannacht voor een voeding. Vanavond toch maar weer d'r papje dus.
pi_83636265
Leah krijgt om 20.00 laatste borstvoeding en slaapt tot 5.30 (ik moet ook altijd om 5.30 opstaan). In het weekend drinkt ze om ongeveer 6.30 en slaapt daarna weer tot 9.30.

Ontbijten heb ik geen tijd voor dat doe ik op mijn werk of op vrije dagen nadat de jongens op school zijn.

En wat een ontwikkelingen hier bij de grote baby's. Daar kan ik nog niet over mee praten want mijn meisje vindt liggen gewoon heel leuk

Incantrix: nu al resultaat van het helmpje Wat een uitvinding is het toch!
pi_83636298
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Weinig briljante tips hier, behalve je eigen tempo ook maar aanpassen voor zover mogelijk en dutjes meedoen overdag als ze slaapt. En 's avonds toch veel vroeger naar bed dan je eigenlik zou willen. Dat helpt hier echt wel als ik weer even teveel hoofdpijn heb en constant gaap: rond 21 uur naar bed.
nee, hier ook geen tips
als ik ze wel had dan was ik vast heel rijk
pi_83636388
quote:
Op zondag 4 juli 2010 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
Pff, iemand tips om babies van 7 maanden niet 3x per ancht te laten wakkerworden? vanochtend moest en zou ze om half 8 spelen, dus ik naar beneden... Eenmaal daar is ze alweer moe.. En daar zit paps dan, om half negen op zondag... Alleen, met een kind dat alweer slaapt...

Het begint me intussen wel op te breken. Die eerste maanden ging nog wel, maar nu wordt het echt zwaar. En alle anderen om ons heen slapen van 8 tot 8 zo ongeveer. Die van ons krijgt om 11 uur een late fles pap... en komt dan nog 2x in de nacht. Om 6 uur half zeven ook... Mama is al helemaal naar de klote omdat ze dan ook wil drinken aan de borst...

gelukkig is iedereen wel gezond enzo... maar ik heb al 3 weken een hoofdpijn die niet meer weg gaat...
Krijgt ze al lang die pap, of zijn jullie daar net mee begonnen? Bij Thomas duurde het 1-2 weken voordat hij daarmee doorsliep. Maken jullie de pap van borstvoeding of is het met kunstvoeding? Ik zie in mijn omgeving en ook hier op Fok! dat de kindjes die 's avonds kunstvoeding krijgen langer doorslapen. En ja, dat geldt niet voor iedereen, dat weet ik. Maar er lijkt wel een trend in te zitten...
don't shoot me, please
  zondag 4 juli 2010 @ 10:44:06 #149
95408 Incantrix
pi_83636400
Lily, haha, inderdaad! De meeste mensen willen er vast flink voor betalen als het garanties biedt En ja man, dat helmpje! Ik blijf er verbaasd over, zo snel al zo'n verschil! Blij mee!

Ik heb hier weinig te melden, ik ben vandaag 'vrij' Lief en Stef zijn naar mijn schoonouders en ik was zo moe dat ik lekker thuis ben gebleven

Dus nu moet ik kiezen wat ik ga doen, want ik heb zo'n 3 miljoen achterstallige klusjes liggen
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 10:45:59 #150
48000 Vlinder
Vlinder
pi_83636435
Finn!

Stef al een ronding! Wat gooooeed!

Spanky, de dekens kunnen bij ons -ietsie- losser inmiddels, maar idd, anders slaapt hij gewoon niet Gelukkig dat ze er zelf geen last van hebben
Tip heb ik niet, Rienk halen we ook om 23:00 uit bed voor een fles, maar die slaapt dan door tot 07:00 gemiddeld. Vanochtend tot half 6, toen kreeg hij de fles en kon hij weer terug in bed. Maar ik geef ook geen bv meer

Hier is de 6e tand door! Die heeft voor hij één is al een heel gebit joh! Links boven naast zn voortand piept er al doorheen. En jee wat ben ik blij dat Rienk daar amper last van heeft!
  zondag 4 juli 2010 @ 10:53:04 #151
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83636547
Wow Rienk al 6 tanden Esmee heeft er niet eens 1 En wat fijn dat hij er bijna geen last van heeft!

Lekker zeg Incantri zo'n dagje voor jezelf. Wij hebben vandaag ook "vrij" want de dames zijn met opa en oma naar sprookjeswonderland. Even bijkomen en tijd voor elkaar: lees we belanden zo vast ergens op een terrasje

Esmee slaapt hier van half 9 tot een uur of 7/7.30 soms met een uitschieter naar half 9. Ze eet nu 's avonds behoorlijk met ons mee en daarna krijgt ze dan vlak voor het naar bed gaan nog een fles melk.
Vanavond concert van Anouk bij ons aan de overkant. Vorige keer zijn de meisjes overal doorheen geslapen. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed!
  zondag 4 juli 2010 @ 10:55:40 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83636584
quote:
Op zondag 4 juli 2010 09:43 schreef Aoraki het volgende:
Ca.ra, bedankt. Dat klinkt hoopgevend. Dan moeten we ons huis nu echt kruipende-baby-proof gaan maken. En kontschuiven zou hier niet zo'n ramp zijn, maar bij jouw Thomas stimuleert dat dan te weinig zijn beentjes, ofzo?
Ja, het is belangrijk om zo veel mogelijk beweging in zijn beentjes te krijgen. Of het nou uitdraait op een operatie of op fysio, er komt een moment dat de spalkjes af gaan en dan moeten zijn spieren zo veel mogelijk getraind worden. Dan is het beter als hij dat zelfstandig ook al doet tijdens het bewegen, ipv ze stil te houden en te kontschuiven. Die drie keer per week een uurtje fysio en dagelijks een uurtje oefenen met papa en mama kunnen daar niet tegenop.
Nouja, we nemen het maar zoals het komt. Tot nog toe gaat het heel goed met tijgeren dus dat stimuleren we maar zo veel mogelijk.

Vanaf welke leeftijd is de dierentuin eigenlijk leuk? Het lijkt me zo leuk om dat eens te doen met Thomas. Alhoewel het misschien makkelijker is als hij niet meer van die lange slaapjes nodig heeft. *twijfel*
  zondag 4 juli 2010 @ 10:56:41 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83636604
Als hij in de kinderwagen kan slapen, zou ik zeggen: gaan! Lekker buiten en samen beestjes kijken

Vanaf wanneer het voor hem echt leuk is weet ik niet echt. Linde had bijvoorbeeld vorig jaar nog meer interesse in een eendje dat er liep dan in de enorme giraffe die erachter stond Maar toch was het wel erg leuk
  zondag 4 juli 2010 @ 11:00:49 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83636686
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:44 schreef Incantrix het volgende:
Lily, haha, inderdaad! De meeste mensen willen er vast flink voor betalen als het garanties biedt En ja man, dat helmpje! Ik blijf er verbaasd over, zo snel al zo'n verschil! Blij mee!
Fotooooo!!

En achterstallige klusjes, die heb ik helemaaaaaaal niet
pi_83636707
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:53 schreef Stiemie het volgende:
Vanavond concert van Anouk bij ons aan de overkant. Vorige keer zijn de meisjes overal doorheen geslapen. Hopelijk gaat het vanavond weer zo goed!
Ik ben benieuwd...ik vind het knap hoor, van je meisje! Volgende week zaterdag zwaai ik even naar je

Rienk al 6 tanden...jeetje! Wat fijn dat hij er zo weinig last van heeft Vlindur!! Hier bleef we inmiddels al geruime tijd op 3 steken.

Ca.ra, ik schreef vorige week al een klein verslagje, maar wij zijn afgelopen zondag met Lena naar de dierentuin geweest.. Heerlijk op ons dooie gemakkie, en zo vond het ge-wel-dig. Boven verwachtig echt! Ze heeft vooral bij de savanne met de giraffen echt staan gieren en dansen van opwinding. Af en toe ploften wij op een bankje en lag zij even lekker te slapen in dr wagen of we gingen ergens een hapje eten zodat Lena ook haar natje en droogje kon krijgen. De toiletten zijn perfect ingericht op kleine kinderen en er zijn dus voldoende verschoningsmogelijkheden.. ik vind het heerlijk, lekker ongedwongen, gewoon fijn!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 4 juli 2010 @ 11:07:59 #156
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83636816
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:56 schreef Stiemie het volgende:
Als hij in de kinderwagen kan slapen, zou ik zeggen: gaan! Lekker buiten en samen beestjes kijken

Vanaf wanneer het voor hem echt leuk is weet ik niet echt. Linde had bijvoorbeeld vorig jaar nog meer interesse in een eendje dat er liep dan in de enorme giraffe die erachter stond Maar toch was het wel erg leuk
In de kinderwagen/buggy slaapt hij prima. In de doek gaat helaas niet met de spalken, dat doet pijn in mijn rug.
We zijn bezig om een zuidelijke dames meet te plannen in het Schutterspark, daar zijn ook beestjes. Eens kijken hoe hij dat vindt.
pi_83639982
dierentuin . Wij wachten toch nog maar even totdat hij wat ouder is, daarna:seizoenskaart

Thomas heeft net een (halve) soepstengel op! Ole, dat gaat dus ook goed. Daarna een fles erin. Misschien hebben we een nieuw schema en besluit hij om ook aan vaste slaapjes te doen. Hij heeft net van 10 tot 12 geslapen. Uniek. Misschien kunnen we dan ook van een fles af, want hij was vandaag een uur te laat voor zijn 11 uur fles. We zullen zien.

Ons schema tot nu toe:
7.00 papfles (210ml)
9.30 fruit
11.00 fles (210)
15.00 fles (210)
17.30 warme hap
18.30-19.30 laatste fles (210)
18.30-19.30 slapen
Door de dag sliep hij meestal een paar keer een half uurtje. Afgelopen dagen zijn de slaapjes al wat langer geworden.

Ik hoop eigenlijk de fles van 11 naar 12 uur te krijgen, en dan die van 3 uur misschien laten vervallen en vervangen door een tussendoortje met wat water ofzo
pi_83640089
Dierentuin is leuk! Wij hebben een abonnement en lopen regelmatig even voor een uurtje of 2 naar binnen!
  zondag 4 juli 2010 @ 12:59:01 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83640494
Aoraki, is toch een mooi schema qua flessen? Hier een (oke, klein) bordje pap en drie flessen. Normaliter 180/6, maar nu het warm is wil hij meer.

Mijn Thomas was ook altijd een hele slechte slaper, twee slaapjes van drie kwartier, soms een van de twee iets langer, zeg 1,5 uur. En nu doet hij slaapjes van 2,5 tot 3 uur ineens. Dus houd hoop!!

Bah, ik heb net even een rondje gestofzuigd en ben er alweer helemaal plakkerig van. Snel weer op de bank voor de ventilator zitten, even afkoelen!
  zondag 4 juli 2010 @ 13:27:11 #160
48000 Vlinder
Vlinder
pi_83641459
Het schema is hier:

07:00 210/7
Slapen
10:00 fruithap
Slapen
12:00 180/6
Slapen
15:00 rijstwafel/soepstengel met water of diksap
Slapen
17:00 180/6
18:00 groente
Slapen
23:00 210/7 papfles
Slapen

4 keer per dag een fles om de 5 uur. Ik kan er wel eerder fles geven maar dan drinkt hij nog slechter.
Verder hou ik hem nu het zo warm is vaker een fles water voor zn neus. Elk slokje wat hij drinkt is mee genomen En Rienk slaapt nog veel hoor, tussen bijna elk momentje eten of drinken slaapt hij ook
pi_83645727
4 flessen is opzich ook geen probleem, maar hij laat er steeds meer van staan. Gisteren heel veel vandaag maar een beetje. Ik zou natuurlijk ook naar 180 per fles kunnen gaan. Ach, we zien wel. Vlindur het grote verschil tussen onze schema's is dat jij de laatste fles om 2300 geeft. Ik maak Thomas niet meer wakker. Dus die krijgt hem al rond 1900. Dan zitten die flessen in de loop van de dag ook dichter op elkaar.

Ca.ra, ik ben benieuwd of hij het vol gaat houden. daarnet had hij weer bijna een uur geslapen, dat is dus al 3 uur en nu is hij alweer moe... Terwijl 'normaal' hij dus maar 1.5-2 uur slaapt overdag. Ik heb opeens zoveel tijd!
pi_83645781
Oja, zit ik vol verwachting te wachten op de 5de tand omdat er onder weer een bobbel zit, blijkt dat er boven al een is doorgekomen , 3 op een rij! Vandaar het van de afgelopen dagen
  zondag 4 juli 2010 @ 17:27:56 #163
95408 Incantrix
pi_83648395
Hmm, tja, als ik zulke dingen lees vraag ik me toch af hoe ik dat zou moeten doen als ik helemaal met bv zou willen stoppen. Stef mag voor zijn leeftijd 3 a 4 flessen 180/6 en over een maandje ofzo mogen het er nog maar 3 zijn. Daar zit hij nu ook wel op, maar daarnaast gaan er nog twee borstvoedingen, 1 a 2 tussendoortjes (mini-rijstwafeltje of wat brood), een fruithapje en 's-avonds wat groente d.m.v. rapley in Eén van die flessen is trouwens ook een papfles.Als ik 2 bv's zou laten vervallen (hetgeen ik overigens voorlopig nog niet van plan ben) vraag ik me echt af waar ik die extra voedingen nog vandaan zou moeten halen.

Het schema is nu ongeveer zo:

5.00 uur: borstvoeding
8.00 uur: flesvoeding 180/6
10 a 11 uur: fruithap
13 a 14 uur: papfles 180/6
16.00 uur: flesvoeding 180/6
18.30 a 19 uur: groente/rapley
20.30 uur: borstvoeding.
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 17:30:53 #164
95408 Incantrix
pi_83648511
En wat een boel tanden hier ook weer Bij Stef blijft het op het moment lekker op 2 stuks hangen. Ik vind het wel best eigenlijk, de rest komt vanzelf wel
3!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 17:55:08 #165
5428 crew  miss_sly
pi_83649205
Inca, je kunt dan de fles van 8 uur en de papfles van 13 uur gaan vervangen door brood of bambix ofzo maar dat komt vanzelf wel, hoor, het is het eerste jaar bijvoeding, dus heeft allemaal geen haast
  zondag 4 juli 2010 @ 17:55:58 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83649218
hellow

jeetje zeg Rienk; heb jij al 6 (!!!!) tanden?? ongelofelijk zeg! wat gaat dat hard joh!

over dierentuinen; ik vind het ook fantastisch, wij hebben dus een abonnement. Evie ziet nog niet zoveel, meer we genieten gewoon van de mooie omgeving en kunnen dr heerlijk rondwandelen.

verder ben ik ff niet bijgelezen; vandaag bij opa en oma op bezoek geweest (de mijne dus). Kan nog steeds amper geloven dat mijn opa zo ziek is. MOrgen moeten ze naar het ziekenhuis voor een behandelplan..
en ik heb wat foto's gemaakt van Evie met opa en oma....
(ff waar opa en oma niet erg herkenbaar opstaan, gaan morgen ofzo weer offline hoor)

zondag 4 juli 2010 @ 17:57:23 #167
95408 Incantrix
pi_83649250
@ Miss: Ooohh, op zo'n manier! Jah, ik heb er eerlijkgezegd ook niet zo'n haast mee, vind het zo al wel flink wat, wat hij binnenkrijgt al Hij is nu lekker smaakjes aan het verkennen, rapley gaat hardstikke goed en hij is dol op fruit! Ik hoop qua bv sowieso het jaar te gaan halen, nu ik nog maar 2 voedingen op een dag geef heb ik er weer helemaal zin in

BJ, dierbare foto's zijn dat! Dikke voor jullie!
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 18:02:24 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83649382
had ik al verteld dat mijn opa en oma al veeeeeel achterkleinkinderen hebben?
Evie is de 19e (!!) en de 20ste is ook op komst...
(het oudste achterkleinkind is inmiddels bijna 18, dus misschien dat mijn oma ooit nog een achterachterkleinkind gaat meemaken).
pi_83650015
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
had ik al verteld dat mijn opa en oma al veeeeeel achterkleinkinderen hebben?
Evie is de 19e (!!) en de 20ste is ook op komst...
wow!

en wat een mooie waardevolle foto's zeg
pi_83650036
Rienk al 6 tanden

en Thomas ook al bijna 5... wat gaan ze hard zeg
  zondag 4 juli 2010 @ 19:31:50 #171
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83651749
Mooie foto's BJ.
pi_83652221
Ivan zegt "mama"!

Ok, hij begrijpt het zelf nog niet, maar hij zégt het wel!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:48:09 #173
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83652233
BJ wat een mooie fotos met je opa en oma. De liefde straalt er vanaf.

Thomas' vijfde tand is nu ook door. Hopelijk volgt zes ook snel, want nu heeft ie een fietsenrekje boven
  zondag 4 juli 2010 @ 19:48:37 #174
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83652241
Claudia, wat leuk .
pi_83652405
Ivan

BJ, mooie foto's!!!

Thomas 5 tanden
pi_83652416
Dierbare foto's, BJ! De aanleiding is verdrietig, maar het is fijn dat je zulke foto's hebt.

Icantrix, wees blij dat je nog borstvoeding geeft! Ivan krijgt alleen flesvoeding en ik vind de druk om een voeding te laten vervallen als hij meer gaat eten best groot, vooral omdat hij niet bepaald de slankste is. Nu is dat vooralsnog gelukkig vrij soepeltjes gegaan, maar van borstvoeding kun je nooit te veel geven. En zo heb je tenminste altijd iets achter de hand! Ik zou er als ik jou was vooral de voordelen van proberen te zien.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:37:07 #177
95408 Incantrix
pi_83653894
Claudia, dat ben ik sowieso al Ik wilde deze twee voedingen graag zo houden, maar toen ik stopte met de dagvoedingen was het wel even spannend hoor, je weet nooit of je productie dat wel overleeft. Gelukkig is de bv nu lekker stabiel en geniet ik van het beste van twee werelden Mijn vraag was ook meer bedoeld als een hardop 'hoe zou dat moeten als..', juist omdat Stef zoveel meer nodig heeft als die paar flessen die hij nog mag hebben op zijn leeftijd. Vervelend dat jij daar zo'n druk in voelt, ik kan het me erg goed indenken En hey, wat GAAF! Mama
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 20:52:00 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83654456
ahhhh Claudia dat is gaaf!!! wat ontzettend lief!!

ff offtopic; want eigenlijk z&g; hoe voel je je? veel last van de warmte en het zwanger zijn??? ennn wij zijn vaak aan het brainstormen voor een eventuele 2e inclusief naam; en moet bekennen dat Evie en Ivan wel een heeeeeel mooie combi is; vind Ivan zo'n leuke naam!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 20:58:14 #179
5428 crew  miss_sly
pi_83654744
Claudia, wat leuk

Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
pi_83654766
Het kwam er een beetje ongelukkig uit, Icantrix. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat jouw schema mij zo heerlijk lijkt! Ik vind het echt een groot voordeel aan borstvoeding, dat je niet stil hoeft te staan bij overvoeden. En wat moet het fijn zijn om die twee voedingen te kunnen geven! Ik heb absoluut geen spijt van het stoppen met de borstvoeding (dat komt vooral doordat Ivan er geen moment rouwig om is geweest en het zo goed doet op flesvoeding), maar ik denk best vaak: "Hoe zou het zijn geweest als ik Ivan nu nog zelf voedde?"

BJ, het gaat hier prima met de warmte! Ik vind het zelfs heerlijk zo. En ik voel me best gevleid dat je Ivans naam zelf ook zou overwegen! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Zijn naamslinger hangt zelfs nog in de woonkamer, haha.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 20:58:59 #181
5428 crew  miss_sly
pi_83654782
BJ, prachtige, dierbare foto's! Fijn dat je die hebt kunnen maken.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:00:11 #182
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83654847
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
pi_83654971
Ik weet het ook even niet meer, Claudia. En zegt Ivan 'mama', joh? Wat gaaf! Lente heeft een hoop praatjes (zie het filmpjestopic), maar 'mama' zit er volgens mij voorlopig nog niet in.

Fijn dat je productie dat zo goed trekt, Trix!
pi_83654973
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk

Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
Kinderen kunnen daar ook heel lang mee stoeien, het categoriseren. Er kan bijvoorbeeld een fase aanbreken dat Senna alle mannen 'papa' gaat noemen (te brede categorie). En ik ken een kindje dat alleen damesschoenen 'schoenen' noemde (te enge categorie). Maar oh, wat is dat leuk!

Ik keek er zelf vantevoren zo naar uit, het meemaken van de taalontwikkeling van mijn kind. Toen Ivan er eenmaal was dacht ik daar niet echt meer over na omdat alle andere dingen ook ontzettend leuk waren. Nu hij vandaag ineens "mama" zei schrok ik haast omdat ik vergeten was dat ik juist hier zo naar uitkeek!
pi_83655036
Ah wat lief van Ivan zeg!!

BJ, wat een mooie foto's!
  zondag 4 juli 2010 @ 21:03:56 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83655050
ik ben zelf ook erg blij met de foto's en natuurlijk ook met het feit dat Evie opa en oma nog heeft mogen ontmoeten... (2e keer overigens) en ik hoop dat ze beide nog vaker zal zien.
(ik heb nog een oma trouwens die ook terminaal darmkanker heeft met uitzaaiigen....)..

en @ claudia; ik overweeg die naam zeker; staat in onze top 3 voor jongentjes

en ik geniet nog zo van de BV met Evie; vooral omdat het in het begin zo moeilijk was en zo'n strijd was...en nu is het zo heerlijk en genieten we er beide echt van; lekker knuffelen...heerlijk knus...
pi_83655068
En ooh, wat een mooie foto's, BJ. Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
pi_83655185
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
De voornaamste reden was dat Ivan niet goed groeide en ik me daar voortdurend zorgen over zat te maken. Toen hij drie maanden oud was werd het me ineens te veel: de zorgen om zijn groei, het ontzettend moeizame kolven en hij begon ook nog eens moeilijk te doen aan de borst. Dat laatste vond ik echt heel naar. Tijdens het afbouwen heeft hij geen enkele keer meer fatsoenlijk aan de borst willen drinken.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:07:39 #189
5428 crew  miss_sly
pi_83655240
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond wees inmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.

Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
pi_83655243
Claudia, wat snel en wat superschattig dat hij mama zegt

Rienk die al 6 tanden heeft (Hier is de eerste pas sinds een week aan het doorkomen).

En Evie wat sta je er leuk op met opi en omi
pi_83655363
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond wees inmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.

Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
  zondag 4 juli 2010 @ 21:13:24 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83655534
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
En ooh, wat een mooie foto's, BJ. Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
ik heb het er vooral met oma over gehad... en die heeft het wel heel moeilijk ermee hoor. (komt nog bij dat dr schoondochter/ mijn tante) ook terminaal borstkanker met uitzaaiingen heeft en die momenteel ook slecht is.)
Dus oma heeft heel veel zorgen. En ze is heel reeel; opa is 85, en is de oudste van al zijn broers geworden. Maar het blijft wel haar man en ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd en ze gaat hem vreselijk missen..
wat heel moeilijk is, en ik ook lastig vond, is dat opa het zelf allemaal niet zo serieus neemt; het dringt niet helemaal door volgens mij dat het echt foute boel is... opa denkt dat het nog steeds komt dat hij van zijn fiets is gevallen en daardoor pijn bij zijn ribben/ longen heeft. maar morgen met de afspraak bij de arts zal het kwartje misschien wel vallen... dan stellen ze ook een behandelplan op.
Mijn moeder en tante gaan me ze mee...
  zondag 4 juli 2010 @ 21:18:26 #193
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83655778
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.

Oh, ik had het juist helemaal niet van mezelf verwacht, maar ik vond en vind bij mijn dochter de taalontwikkeling ook echt geweldig boeiend .
pi_83655820
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.

Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:19:32 #195
5428 crew  miss_sly
pi_83655838
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!

Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
  zondag 4 juli 2010 @ 21:21:53 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83655946
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gewoon in een simpel fotoboek hoor, niet in een speciaal daarvoor bedoeld boekje. Daar heb ik dan weer niks mee.

Volgens mij zei mijn dochter trouwens precies hetzelfde voor lamp .

En ik zag laatst trouwens een foto van S en ze leek precies op lente .
pi_83656136
Even snel VIA mobiel, ik zit in de trein.
BJ wat een mooie en ontroerende foto's, echt heel fijn dat die nog gemaakt hebt.

Icantrix waet super edat het helmpje van stef nu al zoveel effect heeft!!
Claudia wat lief dat Ivan al mama zegt!!!! Niels zegt mmmamamamam. Maar als mijn man vraagt, waar is mama dan zoekt hij mij wel en lacht heel blij als hij mij ziet.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 4 juli 2010 @ 21:26:16 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83656167
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.

Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.

dat klopt denk ik wel wat je zegt hoor.... en denk dat zijn beginnende dementie ook niet helpt. En mijn opa is heeeeel eigenwijs en weigert bijvoorbeeld ook om de voorgeschreven paracetamol in te nemen. (en hij heeft dus zoveel pijn in zijn borstkas dat hij er amper van kan slapen). het is wel een oud eigenwijs baasje hoor...
maar ik houd wel heeeeeeel veel van hem...
en ik vind het vooral voor oma heel erg; ze had ook tranen in dr ogen toen we het erover hadden. En oma is zo sterk!
pi_83656238
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.
Als een van die factoren anders was geweest had ik waarschijnlijk doorgezet. Dat wil zeggen, door het moeilijke drinken had ik me wel heen durven worstelen als zijn groei verder goed was geweest, en als ik genoeg had gekolfd had ik hem vaker een flesje aan kunnen bieden zodat ik wat beter in de smiezen had wat hij allemaal binnenkreeg.

Ik heb de curve er net nog even bijgepakt:

Van week 6 tot week 12 heb ik zoveel geprobeerd en me daar zo slecht en onzeker onder gevoeld (Mis ik hongersignalen? Lijdt hij aan stille ondervoeding? Moet ik vaker aanleggen? Hapt hij verkeerd aan? Is hij niet gewoon zijn lijntje aan het zoeken?). Ik zie in de grafiek de bevrijding terug die ik vanaf week 12 heb gevoeld.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:29:55 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83656340
En wil je het nu weer gaan proberen?
pi_83656438
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:25 schreef Twinkly het volgende:
Claudia wat lief dat Ivan al mama zegt!!!! Niels zegt mmmamamamam. Maar als mijn man vraagt, waar is mama dan zoekt hij mij wel en lacht heel blij als hij mij ziet.
Ik vind dat toch zo knap, hè! Ivan vindt het heel leuk om met het gordijn te spelen. Als hij erachter ligt zeg ik: "Ivaaaan, waar ben je? Waar is Ivan nou? Ik kan Ivan nergens vinden!" En lachen dat hij doet! Als hij vanachter het gordijn naar me gluurt zeg ik: "Jaaa, dáár is Ivan!" En dan glundert hij verder.

Het is moeilijk met zekerheid vast te stellen wat hij ervan begrijpt, maar ik heb het idee dat hij het best goed doorheeft!
pi_83656562
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een boek liggen waar ik helemaal niks in geschreven heb! Ik heb wel bijvoorbeeld alle topics van het kleine baby'tjestopic waarin ik gepost heb gedownload en daar heb ik best veel over zijn ontwikkeling in geschreven. Ook maak ik veel foto's en filmpjes zodat ik kan reconstrueren wanneer hij wat deed. Ik ben bang dat ik pas in mijn verlof de boeken bij ga werken.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:34:44 #203
95408 Incantrix
pi_83656621
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het kwam er een beetje ongelukkig uit, Icantrix. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat jouw schema mij zo heerlijk lijkt! Ik vind het echt een groot voordeel aan borstvoeding, dat je niet stil hoeft te staan bij overvoeden. En wat moet het fijn zijn om die twee voedingen te kunnen geven! Ik heb absoluut geen spijt van het stoppen met de borstvoeding (dat komt vooral doordat Ivan er geen moment rouwig om is geweest en het zo goed doet op flesvoeding), maar ik denk best vaak: "Hoe zou het zijn geweest als ik Ivan nu nog zelf voedde?"

BJ, het gaat hier prima met de warmte! Ik vind het zelfs heerlijk zo. En ik voel me best gevleid dat je Ivans naam zelf ook zou overwegen! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Zijn naamslinger hangt zelfs nog in de woonkamer, haha.
Ah, ik snap je Ik denk ook echt dat ik de bv zou missen als ik helemaal zou afbouwen. Het is ook zó makkelijk: kind huilt/is ziek/heeft verdriet/heeft pijn/kan niet slapen/is overstuur van schrik of prikjes oid, het maakt niet uit, je geeft een voeding en het is goed. Om nog maar te zwijgen van het rustmoment dat je hebt met je kind Al herken ik dat onrustige drinken en de frustraties voor jou heel erg hoor, dat (samen met het kolven) is ook echt wel de reden dat ik de dagvoedingen niet meer bol kon werken.

En taalontwikkeling, ja! Dat lijkt me zó leuk! Ik vind het ook echt leuk om samen met Stef dingen te benoemen, hij kan dan zo geconcentreerd luisteren naar wat ik zeg Ik kreeg laatst trouwens ook een enorm vleiend compliment: de leidsters van Stef's KDV vertelden dat Stef meteen begint te brabbelen en kletsen wanneer ik binnenkom Is niet raar hoor, ik loop echt de hele dag door tegen het arme kind aan te ouwehoeren, maar stiekum vond ik het wel heel leuk om te horen

BJ, nog een dikke , dat zijn zulke verdrietige dingen.. Sterkte ermee! Ik vind Evie op die tweede foto trouwens zó lief kijken! Elke keer als ik erlangs scroll smelt ik even

Miss, ik heb een opschrijfboek (eigenlijk bedoeld als gastenboek trouwens ) van Pip op A4-formaat en daarin schrijf ik verhaaltjes van hoe de dingen gingen/gaan en aan de linkerkant plak ik er dan foto's bij. Ik heb ook zo'n invulboek liggen, maar ik doe er niks mee omdat ik de gegevens die ik daarin kwijt kan zo nietszeggend vind. Wat is er nou boeiend aan op welke datum hij voor het eerst naar de kapper ging, als ik ook kan vertellen wat zijn favoriete spelletjes zijn?
3!
pi_83656820
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:29 schreef Groofsken het volgende:
En wil je het nu weer gaan proberen?
Ja! Ik heb daar wel over getwijfeld toen ik net gestopt was met de borstvoeding, of ik het nog een keer zou willen. Maar een volgend kindje is anders en ik kan vantevoren niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Over het algemeen was ik heel blij met de borstvoeding en liep die lekker. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn volgende hummeltje niet meteen aanleg na de geboorte. De borstvoeding hoort er voor mij gewoon bij. Wel kan ik een volgende keer denk ik wat relaxter stoppen met de borstvoeding omdat ik weet dat ik dingen beter kan relativeren zodra ik weer aan het werk ben. En mijn leven is straks veel drukker met twee koters, dus ik kan bijvoorbeeld niet meer zoveel kolven als ik bij Ivan deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')