abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 21:50:54 #126
5428 crew  miss_sly
pi_83624490
Kiijk Finn dan

BJ, ik vind het netjes hoor, wat ze gegeten heeft

Inca, kan me voorstellen dat je bekijks hebt. Je ziet het toch niet dagelijks, dus mensen reageren dan. En tja, die warmte, dat lijkt me idd heel erg naar voor hem nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:54:51 #127
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83624705
Miss, klopt, hóe mensen reageren valt me 100% mee, dat er reacties zouden komen hadden we al wel bedacht ja. Ik denk dat ik misschien ook wel zou vragen wat dat kindje heeft, als ik niet wist wat het was en het zou zien De warmte is inderdaad een blijvend euvel. Hopelijk heeft de regen van vandaag verkoeling gebracht
3!
pi_83624758
Ontbijten zit er hier ook niet in, Ssserpente. Ik sta om kwart voor 6 op zodat ik lekker op tijd thuis kan zijn en ik ga daar echt geen half 6 van maken. Bovendien kan Ivan pas rond 9 uur bij zijn opa en oma terecht, dus hij zou dat zelf niet trekken. Ik laat Ivan en zijn vader lekker nog 1,5 uur slapen. Ontbijten doen we wel op de andere dagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83624798
Finn stoerrrrr

BJ, klinkt heel netjes hoor wat ze op heeft!

Sssserpente, wat een krentenbolletje en wat is ze alweer groot joh, ik moest echt even kijken, ze lijkt ineens zo lang...

Miss_sly, pakken is hier ook gieren van het lachen .

Vanmiddag lag ik even te dutten op de bank, lief zat ook beneden en had Iris uit bed gehaald nadat ze maar bleef mopperen enzo in bed. En ineens "KEBENG", heeft ze een plant uit de vensterbank getrokken. Ik zat rechtop op de bank en mevrouw stond heel zelfvoldaan te kijken. En papa mocht stofzuigen. Pot en alles was gelukkig nog heel.
Fake it till you make it...
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:57:52 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83624851
heey Trixje lekker dagje weg geweest met je mooie mannetje dus?? gaat het al wat beter met zijn helmpje? en was de pasvorm toch ok? ik vind het hem ook prima staan hoor stoer mannetje

en Ssserpente fijn dat het wat beter met je lieve blije meisje gaat

en uhh thee? dat heb ik nog niet geprobeerd? wilde morgen een klein scheutje roosvicee erdoor proberen, maar thee zal ik ook onthouden... maakt nog uit wat voor thee?? ik heb namelijk geen 'normale' thee thuis??

en morgen gaan we dus naar mijn opa en oma... fototoestel mee, kan nog best emotioneel bezoekje worden..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 22:02:38 #131
5428 crew  miss_sly
pi_83625074
Wij moeten rond half 9 de deur uit en staan om 7 uur op. Wel allemaal redelijk de tijd dus, dat is erg fijn. Als het allemaal nog vroeger zou moeten, zouden wij misschien ook wel minder de tijd nemen. Ik vind het echter wel belangrijk dat ze echt leert ontbijten, want het is toch wel een belangrijke maaltijd. Als schaap wel eens al om 5 uur weg is omdat hij voor zijn werk naar het buitenland moet, ontbijten we ook neit met drieen, maar dan doen we het alsnog met tweetjes. En schaap dus ook met Senna als ik er niet ben, wat tot nu toe zelden voorgekomen is
pi_83625501
Wat goed Finn!

BJ, wat klinkt inderdaad ok toch, wat Evie eet! Isa zit nu op 4 flessen (waarvan de laatste met rijstebloem), en 's ochtends een fruithapje en 's avonds een groentehapje. Dit zijn nog kleine hoeveelheden. Verder heeft ze nog geen liga / rijstewafel / oid gehad.

Gelukkig is het hier nu iets afgekoeld, heerlijk!!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:01:11 #133
95408 Incantrix
pi_83627528
BJ, het helmpje past nu een stuk beter, we hebben in overleg met de helmpjesman wat dingetjes eruit gehaald en het riempje bijgesteld. Al vraag ik me nog wel af of er voorin niet teveel ruimte zit, maar op het moment zien we zo veel verbetering al (ik zag vanavond ineens dat zijn achterhoofd een rónding heeft! ) dat ik het wel even ok vind zo Met jullie ook alles ok verder?
3!
pi_83627711
Oh wow, die Finn!
pi_83628551
Wat superfijn Incantrix, dat je nu al verbetering kan zien! Wauw!

Finn!!!!

BJ, dietiste zei tegen mij slappe vruchtenthee of rooibosthee
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83635021
Finn, . Zo grappig, altijdmet die handjes omhoog.

Hoe is de nacht gegaan voor de koortsige kindjes? Wij hebben trouwens nu een oorthermometer. Echt ideaal. Men zegt dat ze niet nauwkeurig zijn, maar elke keer als ik het controleerde met de normale thermometer, kwam er ongeveer hetzelfde uit. En meneer blieft geen thermometer meer in zijn gat

Ik ben benieuwd of hij nog gaat kruipen. Hij vindt rollen nu makkelijker. Als hij ergens bij wilt, rolt ie net zolang totdat hij er is. Hij zit nu wel vaker echt op handen en knieen, eerst waren het z'n onderarmen, maar nu echt zijn handen. Hij komt wel vooruit, maar om dat nu kruipen te noemen ( we leggen de lat hoog ) Soms zot hij op handen en knieen en gaat hij op en neer wiebelen.

Volgens mij komt tand nr. 5 al door...
  zondag 4 juli 2010 @ 09:01:23 #137
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83635060
Aoraki, het op en neer wiebelen is een voorstadium van kruipen. Dan testen ze hun evenwicht uit. De fysio heeft het zo uitgelegd, en we moeten dus bij onze Thomas (als hij zijn spalkjes uit heeft) ook die beweging oefenen: op de knieen zetten en wiebelen. Dat jouw Thomas wiebelt is dus gewoon al een keigoed teken joh!

Overigens: zitten en dan wiebelen met de onderrug/heupen (voor/achter) is een voorstadium van kontschuiven, dus dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83635099
Iris heeft gisteravond wel wat gemoppert, ze bleef best warm ondanks de paracetamol. Deur open laten staan voor verkoeling, maar echt veel afkoelen deed het niet.
Met de oorthermometer was het gister 39,5. Vorige keer dat ik het na heb gemeten rectaal was dat een graad hoger zowat bij Iris volgens mij.
Maar goed, het is een indicatie en vanmorgen was het 36,8. Wel gewoon eetlust tot nu toe.
Fake it till you make it...
pi_83635219
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben naar boven gelopen en het is daar geen 31 graden Die babyfoon meter deugt niet, zo heet is het er helemaal niet. Geen idee hoe warm het wel is, maar geen 31.

En echt, ik heb het geprobeerd, maar hij slaapt gewoon echt niet zonder zn deken en Pucka. Waarom denken jullie dat ik er ook af wil? Ik wil hem ook gewoon lekker los in bed kunnen hebben, maar het gaat gewoon niet Nu voel ik me helemaal een slechte moeder
Zelfde probleem hier: mevrouw vertikt het te slapen zonder slaapzak en als ze niet ingestopt is... Dus met een slaapzak en een laken... Minder gaat gewoon niet. Want een hele dag niet slapen... is voorniemand in dit huis fijn.... Dus bij ons ligt ze in d'r luier in de slaapzak, met een laken zo laag mogelijk toch ingestopt... De kamer is gelukkig niet zo enorm warm.
Whatever...
pi_83635448
Ca.ra, bedankt. Dat klinkt hoopgevend. Dan moeten we ons huis nu echt kruipende-baby-proof gaan maken. En kontschuiven zou hier niet zo'n ramp zijn, maar bij jouw Thomas stimuleert dat dan te weinig zijn beentjes, ofzo?
pi_83635549
Pff, iemand tips om babies van 7 maanden niet 3x per ancht te laten wakkerworden? vanochtend moest en zou ze om half 8 spelen, dus ik naar beneden... Eenmaal daar is ze alweer moe.. En daar zit paps dan, om half negen op zondag... Alleen, met een kind dat alweer slaapt...

Het begint me intussen wel op te breken. Die eerste maanden ging nog wel, maar nu wordt het echt zwaar. En alle anderen om ons heen slapen van 8 tot 8 zo ongeveer. Die van ons krijgt om 11 uur een late fles pap... en komt dan nog 2x in de nacht. Om 6 uur half zeven ook... Mama is al helemaal naar de klote omdat ze dan ook wil drinken aan de borst...

gelukkig is iedereen wel gezond enzo... maar ik heb al 3 weken een hoofdpijn die niet meer weg gaat...
Whatever...
pi_83635619
quote:
Op zondag 4 juli 2010 09:01 schreef Ca.ra het volgende:
Overigens: zitten en dan wiebelen met de onderrug/heupen (voor/achter) is een voorstadium van kontschuiven, dus dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.
Bij Ivan is het een voorstadium van dansen!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 10:21:03 #143
5428 crew  miss_sly
pi_83636013
Nou, die van ons is bijna 1, maar die slaapt ook niet van 8-8 hoor. Nu het zo warm is, leg ik haar rond 23 uur even aan voor een voeding, maa rook dankomt ze nog een keer rond 4 uur en is ze rond uiterlijk 7 uur klaar met slapen. En dan ligt ze idd ergens tussen 9 en 10 weer in bed, omdat ze doodmoe is.

Weinig briljante tips hier, behalve je eigen tempo ook maar aanpassen voor zover mogelijk en dutjes meedoen overdag als ze slaapt. En 's avonds toch veel vroeger naar bed dan je eigenlik zou willen. Dat helpt hier echt wel als ik weer even teveel hoofdpijn heb en constant gaap: rond 21 uur naar bed.
pi_83636034
Finn Wat goed man!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_83636077
Dat is het 'm hè, dat je zelf ook eigenlijk veel te laat naar bed gaat. Want de avond heb je zo lekker voor jezelf. Ik lig er ook veel te laat in elke avond.

Ik heb gisteravond 'ns gebprobeerd of Lente doorslaapt op borstvoeding in plaats van pyjamapap. Na het avondeten heeft ze een bak yoghurt gegeten en daarna bij me gedronken. De pyjamapap heb ik wel aangeboden, maar die hoefde ze niet meer.

Maar ze werd mooi om drie uur wakker vannacht voor een voeding. Vanavond toch maar weer d'r papje dus.
pi_83636265
Leah krijgt om 20.00 laatste borstvoeding en slaapt tot 5.30 (ik moet ook altijd om 5.30 opstaan). In het weekend drinkt ze om ongeveer 6.30 en slaapt daarna weer tot 9.30.

Ontbijten heb ik geen tijd voor dat doe ik op mijn werk of op vrije dagen nadat de jongens op school zijn.

En wat een ontwikkelingen hier bij de grote baby's. Daar kan ik nog niet over mee praten want mijn meisje vindt liggen gewoon heel leuk

Incantrix: nu al resultaat van het helmpje Wat een uitvinding is het toch!
pi_83636298
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Weinig briljante tips hier, behalve je eigen tempo ook maar aanpassen voor zover mogelijk en dutjes meedoen overdag als ze slaapt. En 's avonds toch veel vroeger naar bed dan je eigenlik zou willen. Dat helpt hier echt wel als ik weer even teveel hoofdpijn heb en constant gaap: rond 21 uur naar bed.
nee, hier ook geen tips
als ik ze wel had dan was ik vast heel rijk
pi_83636388
quote:
Op zondag 4 juli 2010 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
Pff, iemand tips om babies van 7 maanden niet 3x per ancht te laten wakkerworden? vanochtend moest en zou ze om half 8 spelen, dus ik naar beneden... Eenmaal daar is ze alweer moe.. En daar zit paps dan, om half negen op zondag... Alleen, met een kind dat alweer slaapt...

Het begint me intussen wel op te breken. Die eerste maanden ging nog wel, maar nu wordt het echt zwaar. En alle anderen om ons heen slapen van 8 tot 8 zo ongeveer. Die van ons krijgt om 11 uur een late fles pap... en komt dan nog 2x in de nacht. Om 6 uur half zeven ook... Mama is al helemaal naar de klote omdat ze dan ook wil drinken aan de borst...

gelukkig is iedereen wel gezond enzo... maar ik heb al 3 weken een hoofdpijn die niet meer weg gaat...
Krijgt ze al lang die pap, of zijn jullie daar net mee begonnen? Bij Thomas duurde het 1-2 weken voordat hij daarmee doorsliep. Maken jullie de pap van borstvoeding of is het met kunstvoeding? Ik zie in mijn omgeving en ook hier op Fok! dat de kindjes die 's avonds kunstvoeding krijgen langer doorslapen. En ja, dat geldt niet voor iedereen, dat weet ik. Maar er lijkt wel een trend in te zitten...
don't shoot me, please
  zondag 4 juli 2010 @ 10:44:06 #149
95408 Incantrix
pi_83636400
Lily, haha, inderdaad! De meeste mensen willen er vast flink voor betalen als het garanties biedt En ja man, dat helmpje! Ik blijf er verbaasd over, zo snel al zo'n verschil! Blij mee!

Ik heb hier weinig te melden, ik ben vandaag 'vrij' Lief en Stef zijn naar mijn schoonouders en ik was zo moe dat ik lekker thuis ben gebleven

Dus nu moet ik kiezen wat ik ga doen, want ik heb zo'n 3 miljoen achterstallige klusjes liggen
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 10:45:59 #150
48000 Vlinder
Vlinder
pi_83636435
Finn!

Stef al een ronding! Wat gooooeed!

Spanky, de dekens kunnen bij ons -ietsie- losser inmiddels, maar idd, anders slaapt hij gewoon niet Gelukkig dat ze er zelf geen last van hebben
Tip heb ik niet, Rienk halen we ook om 23:00 uit bed voor een fles, maar die slaapt dan door tot 07:00 gemiddeld. Vanochtend tot half 6, toen kreeg hij de fles en kon hij weer terug in bed. Maar ik geef ook geen bv meer

Hier is de 6e tand door! Die heeft voor hij één is al een heel gebit joh! Links boven naast zn voortand piept er al doorheen. En jee wat ben ik blij dat Rienk daar amper last van heeft!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')