abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83652416
Dierbare foto's, BJ! De aanleiding is verdrietig, maar het is fijn dat je zulke foto's hebt.

Icantrix, wees blij dat je nog borstvoeding geeft! Ivan krijgt alleen flesvoeding en ik vind de druk om een voeding te laten vervallen als hij meer gaat eten best groot, vooral omdat hij niet bepaald de slankste is. Nu is dat vooralsnog gelukkig vrij soepeltjes gegaan, maar van borstvoeding kun je nooit te veel geven. En zo heb je tenminste altijd iets achter de hand! Ik zou er als ik jou was vooral de voordelen van proberen te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:37:07 #177
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83653894
Claudia, dat ben ik sowieso al Ik wilde deze twee voedingen graag zo houden, maar toen ik stopte met de dagvoedingen was het wel even spannend hoor, je weet nooit of je productie dat wel overleeft. Gelukkig is de bv nu lekker stabiel en geniet ik van het beste van twee werelden Mijn vraag was ook meer bedoeld als een hardop 'hoe zou dat moeten als..', juist omdat Stef zoveel meer nodig heeft als die paar flessen die hij nog mag hebben op zijn leeftijd. Vervelend dat jij daar zo'n druk in voelt, ik kan het me erg goed indenken En hey, wat GAAF! Mama
3!
  zondag 4 juli 2010 @ 20:52:00 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83654456
ahhhh Claudia dat is gaaf!!! wat ontzettend lief!!

ff offtopic; want eigenlijk z&g; hoe voel je je? veel last van de warmte en het zwanger zijn??? ennn wij zijn vaak aan het brainstormen voor een eventuele 2e inclusief naam; en moet bekennen dat Evie en Ivan wel een heeeeeel mooie combi is; vind Ivan zo'n leuke naam!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 20:58:14 #179
5428 crew  miss_sly
pi_83654744
Claudia, wat leuk

Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83654766
Het kwam er een beetje ongelukkig uit, Icantrix. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat jouw schema mij zo heerlijk lijkt! Ik vind het echt een groot voordeel aan borstvoeding, dat je niet stil hoeft te staan bij overvoeden. En wat moet het fijn zijn om die twee voedingen te kunnen geven! Ik heb absoluut geen spijt van het stoppen met de borstvoeding (dat komt vooral doordat Ivan er geen moment rouwig om is geweest en het zo goed doet op flesvoeding), maar ik denk best vaak: "Hoe zou het zijn geweest als ik Ivan nu nog zelf voedde?"

BJ, het gaat hier prima met de warmte! Ik vind het zelfs heerlijk zo. En ik voel me best gevleid dat je Ivans naam zelf ook zou overwegen! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Zijn naamslinger hangt zelfs nog in de woonkamer, haha.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 20:58:59 #181
5428 crew  miss_sly
pi_83654782
BJ, prachtige, dierbare foto's! Fijn dat je die hebt kunnen maken.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:00:11 #182
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83654847
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
pi_83654971
Ik weet het ook even niet meer, Claudia. En zegt Ivan 'mama', joh? Wat gaaf! Lente heeft een hoop praatjes (zie het filmpjestopic), maar 'mama' zit er volgens mij voorlopig nog niet in.

Fijn dat je productie dat zo goed trekt, Trix!
pi_83654973
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk

Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
Kinderen kunnen daar ook heel lang mee stoeien, het categoriseren. Er kan bijvoorbeeld een fase aanbreken dat Senna alle mannen 'papa' gaat noemen (te brede categorie). En ik ken een kindje dat alleen damesschoenen 'schoenen' noemde (te enge categorie). Maar oh, wat is dat leuk!

Ik keek er zelf vantevoren zo naar uit, het meemaken van de taalontwikkeling van mijn kind. Toen Ivan er eenmaal was dacht ik daar niet echt meer over na omdat alle andere dingen ook ontzettend leuk waren. Nu hij vandaag ineens "mama" zei schrok ik haast omdat ik vergeten was dat ik juist hier zo naar uitkeek!
pi_83655036
Ah wat lief van Ivan zeg!!

BJ, wat een mooie foto's!
  zondag 4 juli 2010 @ 21:03:56 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83655050
ik ben zelf ook erg blij met de foto's en natuurlijk ook met het feit dat Evie opa en oma nog heeft mogen ontmoeten... (2e keer overigens) en ik hoop dat ze beide nog vaker zal zien.
(ik heb nog een oma trouwens die ook terminaal darmkanker heeft met uitzaaiigen....)..

en @ claudia; ik overweeg die naam zeker; staat in onze top 3 voor jongentjes

en ik geniet nog zo van de BV met Evie; vooral omdat het in het begin zo moeilijk was en zo'n strijd was...en nu is het zo heerlijk en genieten we er beide echt van; lekker knuffelen...heerlijk knus...
pi_83655068
En ooh, wat een mooie foto's, BJ. Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
pi_83655185
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
De voornaamste reden was dat Ivan niet goed groeide en ik me daar voortdurend zorgen over zat te maken. Toen hij drie maanden oud was werd het me ineens te veel: de zorgen om zijn groei, het ontzettend moeizame kolven en hij begon ook nog eens moeilijk te doen aan de borst. Dat laatste vond ik echt heel naar. Tijdens het afbouwen heeft hij geen enkele keer meer fatsoenlijk aan de borst willen drinken.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:07:39 #189
5428 crew  miss_sly
pi_83655240
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond wees inmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.

Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
pi_83655243
Claudia, wat snel en wat superschattig dat hij mama zegt

Rienk die al 6 tanden heeft (Hier is de eerste pas sinds een week aan het doorkomen).

En Evie wat sta je er leuk op met opi en omi
pi_83655363
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond wees inmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.

Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
  zondag 4 juli 2010 @ 21:13:24 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83655534
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
En ooh, wat een mooie foto's, BJ. Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
ik heb het er vooral met oma over gehad... en die heeft het wel heel moeilijk ermee hoor. (komt nog bij dat dr schoondochter/ mijn tante) ook terminaal borstkanker met uitzaaiingen heeft en die momenteel ook slecht is.)
Dus oma heeft heel veel zorgen. En ze is heel reeel; opa is 85, en is de oudste van al zijn broers geworden. Maar het blijft wel haar man en ze zijn al meer dan 60 jaar getrouwd en ze gaat hem vreselijk missen..
wat heel moeilijk is, en ik ook lastig vond, is dat opa het zelf allemaal niet zo serieus neemt; het dringt niet helemaal door volgens mij dat het echt foute boel is... opa denkt dat het nog steeds komt dat hij van zijn fiets is gevallen en daardoor pijn bij zijn ribben/ longen heeft. maar morgen met de afspraak bij de arts zal het kwartje misschien wel vallen... dan stellen ze ook een behandelplan op.
Mijn moeder en tante gaan me ze mee...
  zondag 4 juli 2010 @ 21:18:26 #193
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83655778
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.

Oh, ik had het juist helemaal niet van mezelf verwacht, maar ik vond en vind bij mijn dochter de taalontwikkeling ook echt geweldig boeiend .
pi_83655820
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.

Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:19:32 #195
5428 crew  miss_sly
pi_83655838
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!

Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
  zondag 4 juli 2010 @ 21:21:53 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83655946
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!

Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
Gewoon in een simpel fotoboek hoor, niet in een speciaal daarvoor bedoeld boekje. Daar heb ik dan weer niks mee.

Volgens mij zei mijn dochter trouwens precies hetzelfde voor lamp .

En ik zag laatst trouwens een foto van S en ze leek precies op lente .
pi_83656136
Even snel VIA mobiel, ik zit in de trein.
BJ wat een mooie en ontroerende foto's, echt heel fijn dat die nog gemaakt hebt.

Icantrix waet super edat het helmpje van stef nu al zoveel effect heeft!!
Claudia wat lief dat Ivan al mama zegt!!!! Niels zegt mmmamamamam. Maar als mijn man vraagt, waar is mama dan zoekt hij mij wel en lacht heel blij als hij mij ziet.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 4 juli 2010 @ 21:26:16 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83656167
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.

Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.

dat klopt denk ik wel wat je zegt hoor.... en denk dat zijn beginnende dementie ook niet helpt. En mijn opa is heeeeel eigenwijs en weigert bijvoorbeeld ook om de voorgeschreven paracetamol in te nemen. (en hij heeft dus zoveel pijn in zijn borstkas dat hij er amper van kan slapen). het is wel een oud eigenwijs baasje hoor...
maar ik houd wel heeeeeeel veel van hem...
en ik vind het vooral voor oma heel erg; ze had ook tranen in dr ogen toen we het erover hadden. En oma is zo sterk!
pi_83656238
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.
Als een van die factoren anders was geweest had ik waarschijnlijk doorgezet. Dat wil zeggen, door het moeilijke drinken had ik me wel heen durven worstelen als zijn groei verder goed was geweest, en als ik genoeg had gekolfd had ik hem vaker een flesje aan kunnen bieden zodat ik wat beter in de smiezen had wat hij allemaal binnenkreeg.

Ik heb de curve er net nog even bijgepakt:

Van week 6 tot week 12 heb ik zoveel geprobeerd en me daar zo slecht en onzeker onder gevoeld (Mis ik hongersignalen? Lijdt hij aan stille ondervoeding? Moet ik vaker aanleggen? Hapt hij verkeerd aan? Is hij niet gewoon zijn lijntje aan het zoeken?). Ik zie in de grafiek de bevrijding terug die ik vanaf week 12 heb gevoeld.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:29:55 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83656340
En wil je het nu weer gaan proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')