Kinderen kunnen daar ook heel lang mee stoeien, het categoriseren. Er kan bijvoorbeeld een fase aanbreken dat Senna alle mannen 'papa' gaat noemen (te brede categorie). En ik ken een kindje dat alleen damesschoenen 'schoenen' noemde (te enge categorie). Maar oh, wat is dat leuk!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk
Dat het nog geen betekenis heeft, kan best even duren, geloof ik. Senna zegt heel vaak papa, maar net gingen we wandelen, en ze bleef maar wijzen en papa zeggen en dan wees ze naar: politieagenten, een mevrouw in een mooie jurk, een kindje met een ijsje, een hond, een auto, de lucht
Maar als ik vraag: waar is papa? kijkt ze wel naar schaap. Dus ergens zit er wel al een beetje betekenis in, alleen nog niet exclusief
De voornaamste reden was dat Ivan niet goed groeide en ik me daar voortdurend zorgen over zat te maken. Toen hij drie maanden oud was werd het me ineens te veel: de zorgen om zijn groei, het ontzettend moeizame kolven en hij begon ook nog eens moeilijk te doen aan de borst. Dat laatste vond ik echt heel naar. Tijdens het afbouwen heeft hij geen enkele keer meer fatsoenlijk aan de borst willen drinken.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gestopt Claudia, met de borstvoeding?
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die taalontwikkeling ook echt heel bijzonder. En dat stoeien dat herken ik bij Senna al wel een beetje. Ze is al maaaaanden bezig met 'lamp'. Dat begon met 'mph' als ik haar uit bed naar onze kamer haalde en ze naar het kale peertje aan het plafond weesinmiddels is lamp al heel erg lang 'pwah', en dan ook alles wat aan eht plafond hangt (ook rookmelders, airco's, ornamenten), maar ook het daglicht dat 's ochtends langs de gordijnen de donkere kamer in komt. Ik vind dat echt heel geweldig dat ze die link dan legt, terwijl het me minder boeit dat die 'pwah' nog niet meer op 'lamp' is gaan lijken.
Linken leggen, dat vind ik echt heel erg mooi om te zien
ik heb het er vooral met oma over gehad... en die heeft het wel heel moeilijk ermee hoor. (komt nog bij dat dr schoondochter/ mijn tante) ook terminaal borstkanker met uitzaaiingen heeft en die momenteel ook slecht is.)quote:Op zondag 4 juli 2010 21:04 schreef Ssserpente het volgende:
En ooh, wat een mooie foto's, BJ.Hoe voelen je opa en oma zich? Heb je het er met hen over gehad?
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!quote:Op zondag 4 juli 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooi voorbeeld! Schrijf je deze dingen wel op? Die zijn zo leuk om later aan haar te vertellen!
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!
Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is misschien een verdedigingsmechanisme, BJ, zo houdt hij het draagbaar voor zichzelf en probeert hij de moed erin te houden. Mijn vader zag de ernst van zijn aandoening ook niet in (of beter gezegd: hij weigerde er ernstig over te doen) en die houding maakte het voor ons juist moeilijk.
Ik vind het heel verdrietig voor je opa en oma. 60 jaar bij elkaar, ongelooflijk. Ik hoop dat je oma troost uit bijvoorbeeld haar lieve familie kan putten.
Als een van die factoren anders was geweest had ik waarschijnlijk doorgezet. Dat wil zeggen, door het moeilijke drinken had ik me wel heen durven worstelen als zijn groei verder goed was geweest, en als ik genoeg had gekolfd had ik hem vaker een flesje aan kunnen bieden zodat ik wat beter in de smiezen had wat hij allemaal binnenkreeg.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |