abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 14:38:13 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83643679
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:35 schreef Jeff89 het volgende:
Ik loop ook altijd gewoon door, omdat ze mij eigenlijk 99% van de tijd niets kunnen maken, omdat ik niets fout doe. Snap je ook dat het voor een 'hangjongere' dan JUIST vervelend is dat je aan de lopende band door onbeleefde geuniformeerde mannen om legitimatie word gevraagd?
Want de situatie in de OP is op het randje, maar ik heb agenten ook zo zien reageren tegen mensen die gewoon beleefd bleven. Jij hebt 't over 'Tering, weer zo'n bijdehand gassie' maar onderhand denken de meeste jongeren 'Tering, weer zo'n blauwe lul met de waarheid in pacht..'

Sja, verschil is natuurlijk dat hangjongeren ook vaak iets verkeerds doen .

En nee, niet altijd, maar ervaring telt ook he? Das een kwestie van hand in eigen boezem steken. Er worden niet voor niets ook gewoon door de buurt maatregelen genomen tegen hangjongeren.

Nogmaals, ik praat niet alles goed. Maar als je even oplet in de echte wereld en niet alles opjezelf projecteert zie je in dat de politie vaak redelijk handelt.

hangjongeren die gewoon hun ID laten zien hebben toch geen probleem?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:45:00 #152
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83643848
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:35 schreef Jeff89 het volgende:
Ik loop ook altijd gewoon door, omdat ze mij eigenlijk 99% van de tijd niets kunnen maken, omdat ik niets fout doe. Snap je ook dat het voor een 'hangjongere' dan JUIST vervelend is dat je aan de lopende band door onbeleefde geuniformeerde mannen om legitimatie word gevraagd?
Want de situatie in de OP is op het randje, maar ik heb agenten ook zo zien reageren tegen mensen die gewoon beleefd bleven. Jij hebt 't over 'Tering, weer zo'n bijdehand gassie' maar onderhand denken de meeste jongeren 'Tering, weer zo'n blauwe lul met de waarheid in pacht..'
Waarom is vervelend dat je wordt staande gehouden om je ID te laten zien? Als je niks te verbergen hebt, is toch niks aan de hand? Het grote probleem met hangjongeren is dat het pubers zijn en daarom opstandig reageren. sommige zijn hardleers en willen domweg niet meewerken aan een simpel verzoek. Tuurlijk zijn er ook legio voorbeelden waarin het allemaal netjes verloopt. Het ligt ook puur aan de regio, hier in het noorden is het allemaal veel gemoedelijker dan in de randstad, je leeft daar met veel meer mensen op een kluitje en dan moet je harder optreden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:45:53 #153
97079 Jeff89
Conquer All
pi_83643877
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, verschil is natuurlijk dat hangjongeren ook vaak iets verkeerds doen .

En nee, niet altijd, maar ervaring telt ook he? Das een kwestie van hand in eigen boezem steken. Er worden niet voor niets ook gewoon door de buurt maatregelen genomen tegen hangjongeren.

Nogmaals, ik praat niet alles goed. Maar als je even oplet in de echte wereld en niet alles opjezelf projecteert zie je in dat de politie vaak redelijk handelt.

hangjongeren die gewoon hun ID laten zien hebben toch geen probleem?
De politie handelt vaak redelijk, maar het lijkt wel steeds minder te worden. En dat 'hangjongeren vaak iets verkeerds doen' is gewoon ronduit bullshit. Van de meeste hangjongeren heeft men geen last, die vallen niet eens op.. Die zitten een paar uur in parkje, op een skatebaan of iets vergelijkbaars. De die-hard vandalen en crimineetjes halen de krant, maar ik heb in Leiden en Amsterdam veel gehangen, en in talloze kleine kutdorpjes (waar helemaaaal veel gehangen word ivm geen fuck te doen) en de meeste groepjes zijn gewoon braaf.. Ze gooien misschien niet al hun blikjes in de vuilnisbak, maar dat is het dan ook.

De wijkagent van hier (toen de goeie er nog was) zei ook dat de hangjongerenproblematiek eigenlijk ZWAAR overdreven word. Door alle horrorverhalen in de Telegraaf over excessen in Utrecht of Gouda durven mensen niet meer op het groepje plaatselijke jeugd af te stappen, en hen te vragen of het zachter kan of of de troep opgeruimd kan worden. Hierdoor word meteen de politie ingeschakeld, waardoor over en weer steeds meer onbegrip ontstaat (zoals ook uit dit topic blijft.. men lijkt recht tegenover elkaar te staan, terwijl er eigenlijk vooral sprake is van gebrek aan inlevingsvermogen over en weer) en de sfeer steeds agressiever word..

En om op het laatste in te gaan, je hebt misschien niet direct een probleem nee Maar mijn sofinummer is genoteerd bij de plaatselijke skatebaan hier, en ik sta dus 'geregistreerd' als hangjongere daar.. Word er iets gesloopt door de 'nieuwe generatie' hangjeugd van 16 jaar, dan mag IK naar het bureau komen uitleggen hoe of wat.. Dus die problemen kunnen later nog komen.
Nogmaals, ik ben het niet met je oneens ofzo, ik wil gewoon benadrukken dat het 'gebrek aan respect' van tegenwoordig van twee kanten komt en ook twee kanten opwerkt.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:48:59 #154
97079 Jeff89
Conquer All
pi_83643959
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:45 schreef cvboer het volgende:

[..]

Waarom is vervelend dat je wordt staande gehouden om je ID te laten zien? Als je niks te verbergen hebt, is toch niks aan de hand? Het grote probleem met hangjongeren is dat het pubers zijn en daarom opstandig reageren. sommige zijn hardleers en willen domweg niet meewerken aan een simpel verzoek. Tuurlijk zijn er ook legio voorbeelden waarin het allemaal netjes verloopt. Het ligt ook puur aan de regio, hier in het noorden is het allemaal veel gemoedelijker dan in de randstad, je leeft daar met veel meer mensen op een kluitje en dan moet je harder optreden.
Misschien is het mijn oppositionele gedragsstoornis hoor, maar dit is dus juist hetgeen wat mij zo stoort.. Die casualness waarmee het gaat, zo van 'je hebt toch niets te verbergen?'. Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar is dat dan maar direct reden om me lastig te vallen? En als ze dan nog zeggen 'er is een overval in de buurt geweest' of weet ik het, maar het komt altijd neer op 'je bent jong en je staat hier, dus je bent verdacht'.

Het regioverhaal ben ik met je eens.. Ik woon in het Groene Hart, en de politie hier is een stuk vriendelijker dan die in Leiden. En bijv. Amsterdam is dan weer redelijker dan Leiden, iets wat volgens mij komt omdat de toelatingseis voor politie Amsterdam op HAVO ligt.
  zondag 4 juli 2010 @ 14:51:53 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83644035
Sja, het is een kip/ei verhaal. Ik snap jouw kant wel, maar het is gewoon een feit dat de samenleving harder is geworden, en das niet begonnen bij de politie natuurlijk .

Als jij als agent 10 keer werd uitgescholden als je om ID vraagt reken je de 11de keer op een grote bek. Krijg je die niet, prima. Krijg je die wel, dan gaat meteen de knop om. Das puur menselijk.
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 14:52:06 #156
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83644044
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:45 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

De politie handelt vaak redelijk, maar het lijkt wel steeds minder te worden. En dat 'hangjongeren vaak iets verkeerds doen' is gewoon ronduit bullshit. Van de meeste hangjongeren heeft men geen last, die vallen niet eens op.. Die zitten een paar uur in parkje, op een skatebaan of iets vergelijkbaars. De die-hard vandalen en crimineetjes halen de krant, maar ik heb in Leiden en Amsterdam veel gehangen, en in talloze kleine kutdorpjes (waar helemaaaal veel gehangen word ivm geen fuck te doen) en de meeste groepjes zijn gewoon braaf.. Ze gooien misschien niet al hun blikjes in de vuilnisbak, maar dat is het dan ook.

De wijkagent van hier (toen de goeie er nog was) zei ook dat de hangjongerenproblematiek eigenlijk ZWAAR overdreven word. Door alle horrorverhalen in de Telegraaf over excessen in Utrecht of Gouda durven mensen niet meer op het groepje plaatselijke jeugd af te stappen, en hen te vragen of het zachter kan of of de troep opgeruimd kan worden. Hierdoor word meteen de politie ingeschakeld, waardoor over en weer steeds meer onbegrip ontstaat (zoals ook uit dit topic blijft.. men lijkt recht tegenover elkaar te staan, terwijl er eigenlijk vooral sprake is van gebrek aan inlevingsvermogen over en weer) en de sfeer steeds agressiever word..

En om op het laatste in te gaan, je hebt misschien niet direct een probleem nee Maar mijn sofinummer is genoteerd bij de plaatselijke skatebaan hier, en ik sta dus 'geregistreerd' als hangjongere daar.. Word er iets gesloopt door de 'nieuwe generatie' hangjeugd van 16 jaar, dan mag IK naar het bureau komen uitleggen hoe of wat.. Dus die problemen kunnen later nog komen.
Nogmaals, ik ben het niet met je oneens ofzo, ik wil gewoon benadrukken dat het 'gebrek aan respect' van tegenwoordig van twee kanten komt en ook twee kanten opwerkt.
Hier heb je zeker gelijk in jeff89, maar kennelijk word er bij de skatebaan waar jij het over hebt regelmatig vernielingen gepleegd, en daarom noteert men BSnummers. Mocht er iets gesloopt worden door een ander wordt jij onterecht aangesproken. nou heb je 2 opties om dat te voorkomen,1. zorg dat je getuigen hebt die kunnen aantonen dat je ergens anders was, 2. ga ergens anders hangen.
verder ben ik het met je post eens.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 4 juli 2010 @ 15:03:34 #157
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83644346
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:48 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Misschien is het mijn oppositionele gedragsstoornis hoor, maar dit is dus juist hetgeen wat mij zo stoort.. Die casualness waarmee het gaat, zo van 'je hebt toch niets te verbergen?'. Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar is dat dan maar direct reden om me lastig te vallen? En als ze dan nog zeggen 'er is een overval in de buurt geweest' of weet ik het, maar het komt altijd neer op 'je bent jong en je staat hier, dus je bent verdacht'.

Het regioverhaal ben ik met je eens.. Ik woon in het Groene Hart, en de politie hier is een stuk vriendelijker dan die in Leiden. En bijv. Amsterdam is dan weer redelijker dan Leiden, iets wat volgens mij komt omdat de toelatingseis voor politie Amsterdam op HAVO ligt.
Het klopt dat toelatingseis in sommige regio's hoger ligt. Ik heb zelf altijd een inlevingsvermogen in de ander, ik benader iedere situatie positief, maar er zijn gewoon regels en die handhaaf ik, natuurlijk kan ik daar in beperkte mate mijn eigen draai aangeven, binnen alle redelijkheid natuurlijk

Helaas leven steeds meer mensen op hun eigen eilandje in de maatschappij, beetje het Remi gevoel: ik en de wereld. en dat is jammer die individualisering. Mensen bemoeien zich niet met elkaar maar alleen met zichzelf.
Gelukkig zie je dit in kleine dorpen en gehuchten nog niet zo.
Maargoed, zal te maken hebben met de verharding van de maatschappij.
pi_83644583
CVBoer,
lees nou eeeventjes op deze pagina:
Popo wurgt mij om niks
Dat wat ik van je heb gequote..
dit vind ik namelijk bizar, en ben erg benieuwd naar uitleg.
  zondag 4 juli 2010 @ 15:29:29 #159
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83645039
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:12 schreef juxtaposition het volgende:
CVBoer,
lees nou eeeventjes op deze pagina:
Popo wurgt mij om niks
Dat wat ik van je heb gequote..
dit vind ik namelijk bizar, en ben erg benieuwd naar uitleg.
Ben het met je eens dat geweld in dit geval niet nodig was geweest, ook bizar dat het gebeurt is. maar nogmaals ik was er niet bij dus kan geen juist oordeel geven wat er aan vooraf gegaan is waarom de agent zo reageerde.
Misschien zijn er wel dingen gezegd die de TS niet vermeld hier.
pi_83645242
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:29 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat geweld in dit geval niet nodig was geweest, ook bizar dat het gebeurt is. maar nogmaals ik was er niet bij dus kan geen juist oordeel geven wat er aan vooraf gegaan is waarom de agent zo reageerde.
Misschien zijn er wel dingen gezegd die de TS niet vermeld hier.
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:12 schreef cvboer het volgende:
Terechte aktie van de agent. gewoon bek dicht te houden en ID geven.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:36 schreef cvboer het volgende:

[..]

Door figuren als de TS gaat de maatschappij naar de kloten. Naar mijn idee kansloos volk waar je het verstand in moet rammen, iets wat de agent dus deed.

Wat was het punt dat je met je staart tussen de benen terugkwam op je eerdere woorden?
  zondag 4 juli 2010 @ 15:38:12 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83645258
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:37 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat was het punt dat je met je staart tussen de benen terugkwam op je eerdere woorden?

Ik denk een nuancering door de redelijk normale discussie in de 2 dagen die ertussen zitten .
Get woke, go broke!
pi_83645275
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:06 schreef _GdR_ het volgende:
ik stopte met lezen bij 'jonko'
Haha rook je nooit joints
IK WIL DAT WE HET WK WINNUH!
pi_83645339
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk een nuancering door de redelijk normale discussie in de 2 dagen die ertussen zitten .
Ik snap het terugkomen op die eerdere woorden wel
(btw toch een klein duimpje omhoog voor cvboer hoor)
toch snap ik niet op welk punt dat is gebeurt? en waarom ik er totaal geen reactie op heb gehad?

Was het aan het begin even lekker stoer doen, en later gewoon reëel zijn?
  zondag 4 juli 2010 @ 15:45:41 #164
97079 Jeff89
Conquer All
pi_83645461
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Hier heb je zeker gelijk in jeff89, maar kennelijk word er bij de skatebaan waar jij het over hebt regelmatig vernielingen gepleegd, en daarom noteert men BSnummers. Mocht er iets gesloopt worden door een ander wordt jij onterecht aangesproken. nou heb je 2 opties om dat te voorkomen,1. zorg dat je getuigen hebt die kunnen aantonen dat je ergens anders was, 2. ga ergens anders hangen.
verder ben ik het met je post eens.
Nee nee, dit ging puur om het 'voorstellen' van de nieuwe wijkagente en haar assistent/collega.. Eerst een praatje, van 'ik ben de nieuwe wijkagent, blabla' (waarop wij meteen waren van: NEEE! Is Kees weg? NEEE!) vervolgens nog iets over het nieuwe beleid omtrend alcohol (onze gemeente heeft 'n probleem met zuipende jongeren), wat niet meer in het openbaar mocht worden geconsumeerd. En of we allemaal even onze BSN's willen opgeven. Van vandalisme is geen sprake, dat was een voorbeeld.. Feit is gewoon dat ik nu geregistreerd sta als zijnde hangjongere op die plek, terwijl ik er al lang niet meer kom (alleen nog om te skaten..). Het was echt puur een kwestie van 'nu we er toch zijn'.. Kees deed dat nooit.. Die rolde een sjekkie en maakte een praatje. Dat is blijkbaar niet wat ze de nieuwe wijkagente geleerd hebben.
pi_83645658
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:45 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Nee nee, dit ging puur om het 'voorstellen' van de nieuwe wijkagente en haar assistent/collega.. Eerst een praatje, van 'ik ben de nieuwe wijkagent, blabla' (waarop wij meteen waren van: NEEE! Is Kees weg? NEEE!) vervolgens nog iets over het nieuwe beleid omtrend alcohol (onze gemeente heeft 'n probleem met zuipende jongeren), wat niet meer in het openbaar mocht worden geconsumeerd. En of we allemaal even onze BSN's willen opgeven. Van vandalisme is geen sprake, dat was een voorbeeld.. Feit is gewoon dat ik nu geregistreerd sta als zijnde hangjongere op die plek, terwijl ik er al lang niet meer kom (alleen nog om te skaten..). Het was echt puur een kwestie van 'nu we er toch zijn'.. Kees deed dat nooit.. Die rolde een sjekkie en maakte een praatje. Dat is blijkbaar niet wat ze de nieuwe wijkagente geleerd hebben.
Even een smiley voor Kees:
  zondag 4 juli 2010 @ 16:39:27 #166
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83647059
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:41 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Ik snap het terugkomen op die eerdere woorden wel
(btw toch een klein duimpje omhoog voor cvboer hoor)
toch snap ik niet op welk punt dat is gebeurt? en waarom ik er totaal geen reactie op heb gehad?

Was het aan het begin even lekker stoer doen, en later gewoon reëel zijn?
Dat is gebeurt enerzijds om hetgeen wat heatwave zegt, anderzijds door jou reacties op de 4e pagina van jou op mijn reacties
quote:
Oh god, als dit soort types bij de politie gaan...
DAN gaat nederland naar de klote.
Volk dat niets afweet van dingen buiten het boekje ("
quote:
cvboer ie zegt dat de politie hun boekje te buiten is gegaan? De TS kan dat wel gedacht hebben door het gebruik van verdovende middelen.
")
Maar er WEL lekker op los willen rammen.
Puik bezig kerel, Puik bezig.
juxtaposition

juxtaposition - zondag 4 juli 2010 @ 00:04
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:12 schreef cvboer het volgende:
Terechte aktie van de agent. gewoon bek dicht te houden en ID geven.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:36 schreef cvboer het volgende:

[..]

Door figuren als de TS gaat de maatschappij naar de kloten. Naar mijn idee kansloos volk waar je het verstand in moet rammen, iets wat de agent dus deed.
Kerel, hoe komt pauper aso volk als jij bij de politie?
Door bij de IQ test net aan hoger dan 70 te scoren?
Trots op je, nu nog vrijwilliger, maar als je hard doorwerkt loop je over niet meer dan 5 jaar met een bonnenboekje Parkeerbonnen uit te schrijven !!!!
Ik moet toegeven dat mijn reacties soms ook niet netjes zijn, hiervoor mijn excuses.
pi_83649091
geen probleem
  maandag 5 juli 2010 @ 13:14:47 #168
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_83678202
di popo kkr hard terugpakke jonge ik wil je wel helpe we nakke ze gwn kkr hard
  maandag 5 juli 2010 @ 13:25:51 #169
267444 Skonk
Free Skonk
pi_83678625
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat is gebeurt enerzijds om hetgeen wat heatwave zegt, anderzijds door jou reacties op de 4e pagina van jou op mijn reacties
[..]

Ik moet toegeven dat mijn reacties soms ook niet netjes zijn, hiervoor mijn excuses.
Leuk om te zien, dit.
Mijn reacties zijn soms ook niet netjes, maar dan word ik gewurgd
  maandag 5 juli 2010 @ 14:08:39 #170
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_83680343
Ey mattie ik begrijp die torie van je mangz, je had die kkpopos moeten klappen G.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_83681501
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:57 schreef Skonk het volgende:
[knip]
geloof helemaal niks van het verhaal tenzij je pics hebt.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 5 juli 2010 @ 18:08:57 #172
97079 Jeff89
Conquer All
pi_83690026
Al die mensen die het verhaal niet geloven zijn misschien nog wel het meest triest aan dit verhaal.. Niet dat het per se waar hoeft te zijn, maar ongeloofwaardig is het iig niet Ga toch eens buiten hangen jongens..
  maandag 5 juli 2010 @ 18:10:38 #173
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_83690075
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:08 schreef Jeff89 het volgende:
Al die mensen die het verhaal niet geloven zijn misschien nog wel het meest triest aan dit verhaal.. Niet dat het per se waar hoeft te zijn, maar ongeloofwaardig is het iig niet Ga toch eens buiten hangen jongens..
ik geloof het verhaal ook niet... Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik geloof niet dat TS nagenoeg onschuldig is, dat 'ie alleen maar 'wat' zei etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 5 juli 2010 @ 18:26:29 #174
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_83690578
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:18 schreef Skonk het volgende:

[..]

dan kan je niet zo goed lezen
HAHAHAAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAHAHHHHAHAHAAHA?!?!!?!?!!!!!!!11!1EINZ
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 5 juli 2010 @ 18:31:47 #175
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83690752
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:08 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ey mattie ik begrijp die torie van je mangz, je had die kkpopos moeten klappen G.
triest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')