Ik ben niet aan het trollen, ik snap serieus niet dat jullie niet inzien wat er gebeurt met Nederland, en denk dat júllie aan het trollen zijn!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:58 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Jij bent echt triest als je in dit topic niet aan het trollen bent.
quote:Op zondag 4 juli 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
[..]
Waarom zet je niet gewoon een ster op je borst, als de politie dat vraagt?
Oh nee, iemand praat straat, wurg hem!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:59 schreef DeeCruise het volgende:
De manier van taalgebruik maakt het verhaal nu niet direct geloofwaardiger. Het feit dat je dit niet inziet maakt het alleen erger.
Indien het verhaal wel blijkt te kloppen vind ik je bij deze een lamlul omdat je niet op zijn minst verhaal bent gaan halen bij het bureau, dat is nog wel het minste wat je kunt doen.
Zucht..... wat ben jij een domme muppet, hier, de wettekst zoals ik die in mijn boeken heb staan:quote:Op zondag 4 juli 2010 13:50 schreef Skonk het volgende:
[..]
Jij bent te dom om te snappen dat je respect moet verdienen
Ja, en ik ken hun agentjes wel, flikker op manquote:Op zondag 4 juli 2010 13:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zal je gedrag zijn geweest he? Ik ben pas ook nog ergens aangesproken door de politie omdat we zaten te BBQen waar het eigenlijk niet mocht. We hebben ze vriendelijk te woord gestaan, beloofd weg te gaan en ze wensten ons nog een fijne avond verder.
ik ken jullie groepjes wel hoor, ze doen zogenaamd nooit wat verkeerd, maar als je die kant op kijkt...
Zelf naar gemaakt? Ik niet hoor.. Misschien andere jongeren voor mij, maar moet ik dan maar afgeblaft worden op straat, als ik aan een agent vraag wat het probleem nu eigenlijk is? Of waarom ik mij moet legitimeren? Volgens mij is de politie zelf net zo (zo niet meer) schuldig aan de afname van het respect voor het uniform.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet normaal. Maar zo werkt het tegenwoordig he? Er is niemand meer met respect voor de politie. En dat komt dus door gastjes als jij.
Zelf naar gemaakt, zelf de gevolgen accepteren.
Hey boer, wat lees jij lekker makkelijk over mijn posts heen zeg..quote:Op zondag 4 juli 2010 14:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zucht..... wat ben jij een domme muppet, hier, de wettekst zoals ik die in mijn boeken heb staan:
Artikel 2
Een ieder die de leeftijd van veertien jaar heeft bereikt, is verplicht op de eerste vordering van een ambtenaar als bedoeld in artikel 8a van de Politiewet 1993, een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 ter inzage aan te bieden. Deze verplichting geldt ook indien de vordering wordt gedaan door een toezichthouder.
Oh, en je kan wel zeuren over Godwin, en zeggen dat dat soort vergelijkingen onzinnig zijn.. Maar is het nou echt zo raar dat men 'Befehl ist befehl!' gedachtes krijgt, als agenten zonder direct aanwijsbare reden om een legitimatiebewijs vragen, en vervolgens boos worden als je vraagt waarom?quote:
Skonk is makkelijker af te schilderen als kansloos capuchonventje, vandaar..quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Hey boer, wat lees jij lekker makkelijk over mijn posts heen zeg..
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:13 schreef 5688 het volgende:
Heb je een snor en geen ambitie, kom dan bij de politie
Verder de mensen die hier zitten te zeuren over joints, hebben denk ik zelf nooit een jeugd gehad. Of je nou besluit het wel of niet te doen (je eigen vrije keuze, het is legaal), iedereen komt ermee in aanraking. Waarom veroordeel je mensen die wel eens een joint roken? Mag er ook niet meer een sigaretje gerookt worden dan, of alcohol drinken? Schei toch uit.
Daarnaast zou ik ook altijd vragen wat de reden was, wanneer om mijn ID wordt gevraagd, mits ik geen overtreding bega. Ik weet niet hoe de situatie was, maar geweld door de politie is nooit goed te praten.
En nee, ik ben niet dom.
Dat was ook niet voor jou bedoelt, maar voor skonk, die het kennelijk heel normaal vind om maar lekker de opstandige puber uit te hangen, moet ie zelf weten, maar dan niet gaan zitten janken als iemand je terug zet op de plek waar je hoort.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:06 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Hey boer, wat lees jij lekker makkelijk over mijn posts heen zeg..
true, true.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Skonk is makkelijker af te schilderen als kansloos capuchonventje, vandaar..
Het gaat me verder niet over direct dat verhaal.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat was ook niet voor jou bedoelt, maar voor skonk, die het kennelijk heel normaal vind om maar lekker de opstandige puber uit te hangen, moet ie zelf weten, maar dan niet gaan zitten janken als iemand je terug zet op de plek waar je hoort.
Jij bent nog opgegroeid in de goeie tijd vrees ik, met de aardige wijkagent die je nog persoonlijk kende en een gedegen politieopleiding had gevolgd. Die agent is hier plaatselijk (gemeente 40.000 inwonersquote:Op zondag 4 juli 2010 14:11 schreef HeatWave het volgende:
@ jeff89
het is raar dat ik, iemand die al zijn hele leven lang in de grote stad woont, nog nooit echt problemen heb gehad met de politie, terwijl ik er natuurlijk regelmatig mee in aanraking kom. Zou het iets met mijn houding te maken hebben?
Gedraag je gewoon.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:19 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Jij bent nog opgegroeid in de goeie tijd vrees ik, met de aardige wijkagent die je nog persoonlijk kende en een gedegen politieopleiding had gevolgd. Die agent is hier plaatselijk (gemeente 40.000 inwoners) met pensioen gegaan, en vervangen voor een 'nieuwe stijl' agent. Geen praatje, geen weerwoord, alleen je sofinummer opgeven en je bek houden, zoals ik de agenten al kende uit de steden waar ik geschoold ben
Ik weet echt wel dat de houding van veel jongeren beter kan, maar ik word eigenlijk doodziek van het feit dat niemand lijkt in te zijn dat er aan de houding van oom agent ook nogal eens wat scheelt. Als je gewoon meewerkt is er nooit iets aan de hand nee, maarja, als de eerste man van mijn oma had meegewerkt hadden de nazi's hem ook niet in de duinen laten executeren(Ja, Godwin ja..)
Een weerwoord of verzoek om een verklaring moet, mits beleefd, gewoon mogelijk zijn.
Oke, dat heb ik dan verkeerd van je begrepen, Ik ventileer slecht mijn mening hoe ik als agent tegen dergelijke situaties aankijk. Nogmaals, als ik iemand vraag om zijn ID, dan wil ik dat ding zien, ik heb daar zo'n mijn redenen voor. Dat kan een APV zijn, of een situatie dat er is vernield of gestolen is. Als men mij op een normale manier naar de reden vraagt dan geef ik die, geen probleem. Tevens identificeer ik mij standaard. Daarnaast is het ook nog eens zo dat ik niet verplicht ben om een reden mede te delen.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:18 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Het gaat me verder niet over direct dat verhaal.
Het gaat mij om JOUW posts die ik quote...
Waar ik opzich best een reactie van jou over verwacht..
vind je dat wel normaal???
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef Jeff89 het volgende:
Ja, in andere landen in Europa slaan ze je gelijk op je bek, en dat is goed?Bedoel je dat ? Of bedoel je dat de politie hier al coulant genoeg is?
Ik legitimeer me altijd direct indien ik gevraagd word, en dan vraag ik ook altijd meteen waarom. De antwoorden varieren meestal tussen 'gaat je niks aan' en 'omdat we dat recht hebben'.
Ze zeggen nog net niet 'omdat je capuchon me niet aan staat'.
Zo hoort het dus ook niet, dit is van oom agent niet netjes, ik vertel ze altijd waarom ik iemand's ID controleer, dit varieert van: wij zijn bezig met een onderzoek naar diefstal van tot : dit is voor controle op ID bewijzen ivm geldigheid.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:27 schreef Jeff89 het volgende:
Ja, in andere landen in Europa slaan ze je gelijk op je bek, en dat is goed?Bedoel je dat ? Of bedoel je dat de politie hier al coulant genoeg is?
Ik legitimeer me altijd direct indien ik gevraagd word, en dan vraag ik ook altijd meteen waarom. De antwoorden varieren meestal tussen 'gaat je niks aan' en 'omdat we dat recht hebben'.
Ze zeggen nog net niet 'omdat je capuchon me niet aan staat'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |