abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 22:16:47 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83549644


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic !

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons.



....
Lijst is nog leeg !
....



....
Lijst is nog leeg !
....

Vorige topic:
verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic *O* - deel 27

Wijzigingen of wil je toegevoegd worden aan de OP ?
Meld het dan even in : [K&W SC # 27] Waar we onderhand bijna wegsmelten ..

Of stuur MI-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om MI-etje een berichtje te sturen
pi_83549848
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 22:42:48 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83553911
ja, tvp dus! ik weet wat er op de muren gaat

en ik moet eens foto's voor jullie maken, maar dan gaan jullie zoooooooo jaloers worden

de link naar mijn topic mag wel geplaatst worden.. ik heb zoooooooooooooo veel kriebels!

ennnnnnnnnnnnn................. ik lig nu op het balkon van mijn nieuwe crib.. zo maar slapen hier
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:28:18 #5
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_83564054
Hmmm, gisteren bij een huis geweest kijken waar ik helemaal weg van was.... op zijn zachtst gezegd erg teleurstellend... * niet meer afgaan op makelaarsfoto's *

Vol goede moed weer op zoek naar iets nieuws...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_83673418
Vandaag toekenningsbeschikking binnen gekregen van de starterslening binnen gekregen. Stuur ik vandaag door naar de hypotheekadviseur. Dan is het afwachten tot Obvion de bankgarantie overmaakt en dan kan het feestje beginnen:D
  maandag 5 juli 2010 @ 11:05:25 #7
281863 essacee
beetje jammer
pi_83673604
Afgelopen vrijdag koopakte getekend bij de makelaar. Proberen het supersnel te regelen bij de hypotheekadviseur. Vandaag even bellen...

Gelukkig kopen we van de woningbouw en zijn ze flexibel met de sleutelovedracht, grote kans dat we de sleutel eerder krijgen.

Heb de keuken, vloer en verf voor de muren al uitgezocht. *kriebels*

Voor foto's check http://www.ps210.tk

[ Bericht 4% gewijzigd door essacee op 05-07-2010 11:10:32 ]
pi_83678239
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:05 schreef essacee het volgende:
Afgelopen vrijdag koopakte getekend bij de makelaar. Proberen het supersnel te regelen bij de hypotheekadviseur. Vandaag even bellen...

Gelukkig kopen we van de woningbouw en zijn ze flexibel met de sleutelovedracht, grote kans dat we de sleutel eerder krijgen.

Heb de keuken, vloer en verf voor de muren al uitgezocht. *kriebels*

Voor foto's check http://www.ps210.tk


Wat een lief huisje!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:10:52 #9
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_83761505
Vandaag de sleutels ontvangen.
Vanavond gelijkt maar beginnen met het opruimen van de tuin.
  woensdag 7 juli 2010 @ 13:52:43 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83763131
Hey leuk topic
Hier in afwachting op mijn medische goedkeuring orv, die gooit ff een kink in de kabel en onze passeer datum 20 juli is zeer waarschijnlijk niet haalbaar, het zoveelste "gedoetje" want alles liep al wat lastig. Maargoed in afwachting dus, verder was alles goedgekeurd/bevestigd etc..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_83763316
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:52 schreef MissHobje het volgende:
Hey leuk topic
Hier in afwachting op mijn medische goedkeuring orv, die gooit ff een kink in de kabel en onze passeer datum 20 juli is zeer waarschijnlijk niet haalbaar, het zoveelste "gedoetje" want alles liep al wat lastig. Maargoed in afwachting dus, verder was alles goedgekeurd/bevestigd etc..


Welkom!

Hmm balen zeg!! Ka dat in goed overleg verplaatst?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83763533
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
ja, tvp dus! ik weet wat er op de muren gaat

en ik moet eens foto's voor jullie maken, maar dan gaan jullie zoooooooo jaloers worden

de link naar mijn topic mag wel geplaatst worden.. ik heb zoooooooooooooo veel kriebels!

ennnnnnnnnnnnn................. ik lig nu op het balkon van mijn nieuwe crib.. zo maar slapen hier
oooeeh spannend! lekker op je balkonnetje genieten
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:28 schreef Merlijn het volgende:
Hmmm, gisteren bij een huis geweest kijken waar ik helemaal weg van was.... op zijn zachtst gezegd erg teleurstellend... * niet meer afgaan op makelaarsfoto's *

Vol goede moed weer op zoek naar iets nieuws...
hmm vervelend zeg! volgende keer goed naar foutjes speuren voordat je gaat kijken
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:57 schreef wildcardxxl het volgende:
Vandaag toekenningsbeschikking binnen gekregen van de starterslening binnen gekregen. Stuur ik vandaag door naar de hypotheekadviseur. Dan is het afwachten tot Obvion de bankgarantie overmaakt en dan kan het feestje beginnen:D
oeh spannend! eventje afwachten nog
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:05 schreef essacee het volgende:
Afgelopen vrijdag koopakte getekend bij de makelaar. Proberen het supersnel te regelen bij de hypotheekadviseur. Vandaag even bellen...

Gelukkig kopen we van de woningbouw en zijn ze flexibel met de sleutelovedracht, grote kans dat we de sleutel eerder krijgen.

Heb de keuken, vloer en verf voor de muren al uitgezocht. *kriebels*

Voor foto's check http://www.ps210.tk
ooh wat leuk dat je alles al heb uitgezocht e.d. lief huisje, ik wacht met spanning af voor de volgende foto's!
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:10 schreef dujour het volgende:
Vandaag de sleutels ontvangen.
Vanavond gelijkt maar beginnen met het opruimen van de tuin.
oeehhh ...ja dat was een puinzooi toch? hebben ze het niet zelf opgeruimd?
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:52 schreef MissHobje het volgende:
Hey leuk topic
Hier in afwachting op mijn medische goedkeuring orv, die gooit ff een kink in de kabel en onze passeer datum 20 juli is zeer waarschijnlijk niet haalbaar, het zoveelste "gedoetje" want alles liep al wat lastig. Maargoed in afwachting dus, verder was alles goedgekeurd/bevestigd etc..
spannend! jammer van die kink in de kabel .
suc6!

bij mij zijn ze ook al vet ver! jammer dat het bijna bouwvak is
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:05:31 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83763658
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Welkom!

Hmm balen zeg!! Ka dat in goed overleg verplaatst?

Dat is nog te bezien, kan ons 30 euro per dag gaan kosten maar dan kunnen we wat andere partijen aansprakelijk stellen want die hebben de vertraging in zaken veroorzaakt.
Maargoed uiteindelijk ging alles precies lastminute goed, dus ik hoop dat deze laatste hindernis ook!
Keuken is toch al besteld, moest wel gezien levertijden/tijdstip jaar.
Andere zaken kunnen wel ff wachten en zaterdag ga ik toch even met de papa's en manlief kijken in ons aanstaande huisje
Moet gewoon goed komen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_83763837
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]


Dat is nog te bezien, kan ons 30 euro per dag gaan kosten maar dan kunnen we wat andere partijen aansprakelijk stellen want die hebben de vertraging in zaken veroorzaakt.
Maargoed uiteindelijk ging alles precies lastminute goed, dus ik hoop dat deze laatste hindernis ook!
Keuken is toch al besteld, moest wel gezien levertijden/tijdstip jaar.
Andere zaken kunnen wel ff wachten en zaterdag ga ik toch even met de papa's en manlief kijken in ons aanstaande huisje
Moet gewoon goed komen


Niet teveel stressen (horen wie het zegt ).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:05:55 #15
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83766120
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Niet teveel stressen (horen wie het zegt ).

Heb er al dik 4 maanden stress van dus och dat beetje nog
irritant wel he ?>
maar dem we krijgen me toch een vette keuken daar verheug ik me gewoon op hoor
Heb ook al badkamer tegels laten wegzetten, kwestie van ja zeggen en ze zijn van ons
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:46:22 #16
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_83767518
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:02 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

oeehhh ...ja dat was een puinzooi toch? hebben ze het niet zelf opgeruimd?
Ja dat hebben ze gelukkig wel opgeruimd, maar het "bos" moet nog weg.
Zal wel wat foto's uploaden.
pi_83767978
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]


Heb er al dik 4 maanden stress van dus och dat beetje nog
irritant wel he ?>
maar dem we krijgen me toch een vette keuken daar verheug ik me gewoon op hoor
Heb ook al badkamer tegels laten wegzetten, kwestie van ja zeggen en ze zijn van ons


Ja behoorlijk sliep nou niet echt lekker.
Maar shoppen das leuk, ben erg benieuwd naar wat jullie allemaal gaan doen.
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:46 schreef dujour het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze gelukkig wel opgeruimd, maar het "bos" moet nog weg.
Zal wel wat foto's uploaden.


Open je je eigen topic?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:29:50 #18
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_83769388
Wanneer er voortgang is geboekt zal er denk ik wel een topic komen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:08:57 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_83992696
Ik ben geaccepteerd en nu zijn ze met spoed alles met de bank aan het afronden/regelen om 20 juli overdracht te kunnen redden !
zit ik nu in goede topic??
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_83992735
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben geaccepteerd en nu zijn ze met spoed alles met de bank aan het afronden/regelen om 20 juli overdracht te kunnen redden !
zit ik nu in goede topic??


jaaa je zit goed al schop ik je er de 20ste uit om je eigen topic te maken

Gefeliciteerd!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83994026
Onbekend topic voor mij!

Mijn muren zijn nu gespoten, vandaag word het hout geplamuurd, en zo'n beetje komt er een eind en een prachtig huis in zicht. Mijn vader heeft een maand niks gedaan door het WK, en ik ook niet door selecties voor kampioenschappen etc. Moet mezelf even een schop onder mijn kont geven, moet namelijk mijn deuren nog doen!
pi_83994088
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:05 schreef essacee het volgende:
Afgelopen vrijdag koopakte getekend bij de makelaar. Proberen het supersnel te regelen bij de hypotheekadviseur. Vandaag even bellen...

Gelukkig kopen we van de woningbouw en zijn ze flexibel met de sleutelovedracht, grote kans dat we de sleutel eerder krijgen.

Heb de keuken, vloer en verf voor de muren al uitgezocht. *kriebels*

Voor foto's check http://www.ps210.tk
Wat een je.
pi_84209753
Ik klop ook maar eventjes aan in dit topic..

Ik spreid een dezer weken mijn vleugels uit en verlaat samen met mijn vriend het nest We gaan samenwonen!

Een paar weken geleden kwam ik terug uit Indonesie, waar voor mijn studie ben geweest (precies op mijn verjaardag). Mijn vriend kwam me met lege handen afhalen van Schiphol samen met mijn ouders. Hij had wel een verrassing voor me, waarvoor ik later die week mee moest komen naar Zwolle.

Ik had direct al gezegd: "je hebt een bezichtiging!", maar hij bleef voet bij stuk houden, zeggende dat het niet zo was.

Eenmaal thuis sprak mijn moeder haar mond voorbij: "ja, we wilden je een koelkast voor je verjaardag geven, een kleintje, voor op je kamer.. maar we hoorden dat wat jullie op het oog hadden al een koelkast had, dus hebben we het maar niet gedaan"

Een liefdevol dodelijke blik werd naar mijn vriend geschoten, die al door de vloer heen probeerde te zakken met een gezicht van "waarom zei je dat nou!". Genoeg antwoord voor mij dus, toch een bezichtiging!

Nu zijn we al zover dat we a.s. dinsdag het huurcontract gaan tekenen! Ik heb er zin in!

Afgelopen week hebben we van mijn moeder (die ooit Tupperware-demonstratrice is geweest) twee gigantische dozen vol Tupperware gekregen, ontzettend lief van haar! Misschien niet allemaal in de kleur die we willen, maar we zijn een beginnend (en zelfs nog studerend) stelletje dat zich daar zo ongeveer niks van aantrekt maar alles met beide handen beetpakt!

Het appartement zit zo'n beetje direct naast het centrum van Zwolle (net buiten de grachten zeg maar). We zitten dus dichtbij alle winkels daar. Ook zitten we vlak naast een winkelcentrum met een flink grote Lidl en een AH XL en 5 minuten lopen ij ons vandaan zit een grote Aldi.

Ook is het maar 10 minuten van de opleiding vandaan. Superplek!

Ik heb er zin in!
pi_84982156
*schop*

Als alles doorgaat gaan we over een paar weekjes de bovenverdieping van ons huis grondig verbouwen... dakkapel op zolder, en op de 1e verdieping alle muren, vloeren en plafonds eruit, nieuwe trap, nieuwe indeling en nieuwe badkamer.
Eerst de hypotheek aanpassen, dat zou binnenkort rond moeten zijn. En dan gaan we los. *O*
(en ik kan helemaal niet klussen!)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_84987020
We want pictures *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84989869
Van mijn huis?
D'r valt nog zo weinig te zien joh! Het is toch veel leuker als ik foto's kan laten zien als we bezig zijn? Zo van - dit waren de schrootjes in de badkamer (!!!!), en nu is alles plat? :7

Kun je je iets voorstellen bij: kattenkrabpaalachtige vloerbedekking op de overloop en trap, beige sanitair, bruine tegeltjes met van die bloemmotieven op een enkele tegel (op 3 muren in de badkamer), houten schrootjes (op één muur EN op het plafond van de badkamer), een badkamer van 90cm bij 2,5 meter, plastic schrootjes boven de trap, plastic schrootjes op de overloopplafonds, en een zoldertrap waarbij ze een wenteltrap (=rond) in een rechthoekige ruimte hebben gezet, waardoor er grote death traps van gaten tussen trap en muur zitten?

Het is wel toe aan een flinke verbouwing B-)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:05:35 #27
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_85381108
* met een goed gemikte trap dit topic weer naar boven trapt *

Bij mij inmiddels ook nieuws: Ik heb gisteren een huis gekocht :) Het is dusdanig onderhouden dat ik er heel weinig aan hoef te doen, maar ik heb het denk ik al druk genoeg om een nieuwe inboedel bij elkaar te verzinnen.

Zoals het er nu uit ziet krijg ik 1 november de sleutel!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:52:52 #28
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85415410
Ik ben in Januari verhuisd (huur) en wist dat er het eea hier moest gebeuren. Dat is dus nu aan het gebeuren...... :{ Ik ben wel heel blij dat het gebeurt, maar o die puinhoop overal. Vandaag een nieuwe stoppenkast gekregen O+ , die er zat was er 1 uit omstreeks 1950, de originele dus waar ik de afgelopen maanden heel wat ellende mee heb gehad. Nu dus knoppen ipv de ouderwetse stoppen (wist niet eens hoe ik die dingen moest vervangen in 't begin).

De keuken is gesloopt. Ik heb zelf een keuken uit mogen zoeken en die komt er na het weekend in. Tof wel, dat ik een aanrechtblad naar eigen maat mocht bestellen (is standaard 1.80) en dat de WBV de vaatwasser tussen de onderkasten wil installeren, dus met stroom/water/afvoer
Gisteren hadden ze het prehistorische geisertje nog even laten hangen en kon ik iig nog douchen


Vandaag hadden ze die er ook uitgesloopt en moest ik dus ergens anders gaan douchen

Ik heb alleen nog maar koud water. Nadat ze de stoppenkast gemaakt hebben, hebben ze gedeeltelijk de stroom weer aangesloten. Maar omdat alles in de keuken al gesloopt is, kan ik mijn keukenlicht niet meer uit doen :D

Ondertussen zijn ze in de rest van het huis bezig met aanleggen van cv. Beneden zijn ze zover klaar, maar boven moeten de buizen nog doorgetrokken worden naar zolder en de ketel moet nog geinstalleerd worden.

Als alles klaar is (grove werk) kan ik eindelijk beginnen met mooi maken, dus lambrizering verwijderen, schilderen en klussen doen zodat ik het naar mijn smaak kan maken en me hier prettig voel :)

Iedere avond kijk ik met meer tegenzin naar de volgende dag. Pffff, wat een klus zeg. Werkelijk overal is stof, gruis en rotzooi. Ik heb wat flessen water beneden staan zodat ik iig mijn senseo af en toe kan gebruiken; als ik even mijn handen wil wassen moet ik weer naar boven bij de wastafel. De hele dag geboor, gebreek, getimmer 8)7 Ik moet zeggen dat de mannen van de cv wel keurig werk leveren; vooral in vorige huurwoningen heb ik dat nog weleens anders gezien :')
pi_85415659
Lekker zeg, dat het grove werk voor je gedaan wordt.
Gaat de huur nu betaalbaar omhoog?

Sterkte met de troep. Het gaat allemaal voorbij.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:11:34 #30
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85416447
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:57 schreef AnneX het volgende:
Lekker zeg, dat het grove werk voor je gedaan wordt.
Gaat de huur nu betaalbaar omhoog?

Sterkte met de troep. Het gaat allemaal voorbij.
De huur was rond de 380 voor ik hier kwam. Die ging naar rond de 600 zodra ik hier in ging. Toen was er dus nog niets gedaan. Voor de cv moet ik dan nog eens bijna 50 extra per maand gaan betalen. Ik had ook zelf cv aan kunnen laten leggen, maar als er nu iets mee is, kan ik de WBV bellen, aangezien ik alleenstaande ouder ben, moet ik de "problemen" ook zelf oplossen en dat is niet altijd even makkelijk. Er is hier 37 jaar niets door de WBV gedaan, dus de stoppenkast, keuken, electra (en ook de badkamer als ik dat zou willen, maar daar wacht ik nog maar even mee :') ) komt voor rekening van de WBV. Ik heb alleen een extra uitbouw; een bijkeuken en grote schuur achter. Daar zit ook stroom die verandert moet worden, dat is voor mijn rekening (omdat dat eigen aanbouw is).

Die troep 8)7 Het gruis zit inmiddels tussen mijn tanden...... Ik heb vakantie nu, gelukkig is kind met vader op vakantie, dat maakt dat ik mijn handen wat meer vrij heb en zij geen last van dit alles heeft. De planning was een week, maar nu komt pas na het weekend de nieuwe keuken erin. Ik hoop dat ik nog even wat tijd heb om alle zooi weer op te ruimen voor ik weer aan het werk ga.
pi_85416573
Tot mijn afgrijzen ontdekte ik op een cursusdag ( over stress) tijdens onze verbouwing, dat verbouwen/verhuizen in de top 3 van stressfactoren staat.

En dan was het bij ons nog redelijk georganiseerd ! en liep het aardig door.

Echt, het komt allemaal goed.
En een kind mag toch wel iets meekrijgen van comfortabele veranderingen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:27:24 #32
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85417177
:D Ja, dat is zo. Morgen wordt voor mij de 5e dag van mijn vakantie en de 5e dag dat ik in de rotzooi zit; zoek ik een schaar, vind ik een knelkoppeling, zoek ik een senseopadje, vind ik een bos draad wat gebruikt wordt om koppelingen af te dichten, zoek ik kattenbrokjes vind ik een doos met schroeven :? en ga zo maar door....Maar ik weet ook wel dat ik daar alleen maar plezier van heb straks. Mijn kind kan daar wat moeilijker mee omgaan, dus ben ik blij dat ze er niet is ;) Buiten het feit alleen al om, dat ik 9 dagen niet kan koken, dus ergens anders moet zien te eten of naar de snackbar moet gaan......
pi_85417377
Bij de volgende verbouwing !!! van te voren invriezen van maaltijden.

Hé shut , dat is een goeie tip, per ongeluk. én een grapje.

Gelukkig kun je nog internetten.

Lekker slapen en dan ziet het er morgen weer heel anders uit.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:39:49 #34
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85417693
Ik had gisteren ook een magnetronmaaltijd :r , maar aangezien de magnetron nu in de bijkeuken staat en daar alle stroom is afgesloten, kan ik die niet meer gebruiken. In mijn woonkamer staat alles volgebouwd; met spullen die ergens anders weg moesten en allemaal gereedschap van de werkmannen. Ik kan dus letterlijk mijn kont niet keren. Ach, dat weekje zal ik ook wel weer overleven. Ik heb een lieve moeder waar ik vanavond kon mee eten en douchen en ik eet gewoon een paar extra sinaasappels, dan red ik een paar dagen brood/ junkfood wel ;) Als alles klaar is, wordt het alleen maar beter.

Laptop gaat zo weer in de vuilniszak (tegen al het stof) en we tellen langzaam af richting weekend.
  Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 22:30:39 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85454140
Ik meld mij zelf ook maar eens even hier; hoewel we nog helemaal niet gekeken hebben of het financieel allemaal haalbaar zou is; hebben mijn vriendin en ik plannen om te gaan samenwonen.

Maar dat kan net zo goed in het komende half jaar pas gaan gebeuren.
Eerst maar eens kijken of we samen financieel een goede basis hebben.
pi_85455113
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik meld mij zelf ook maar eens even hier; hoewel we nog helemaal niet gekeken hebben of het financieel allemaal haalbaar zou is; hebben mijn vriendin en ik plannen om te gaan samenwonen.

Maar dat kan net zo goed in het komende half jaar pas gaan gebeuren.
Eerst maar eens kijken of we samen financieel een goede basis hebben.
Wat wil je koop of huur?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85455261
Welkom Vonkenboer in het topic!
En gefeliciteerd met de voornemens.

En leest vriendin wel eens mee in het topic?
pi_85463269
Daar gaan we dan, na een paar rondkijken en af en toe wat vragen is het bijna zover, ons nieuwbouwhuis is over 4 weken klaar en dan moeten we vol aan de bak :) Om eerlijk te zijn
ben ik niet zo een kluskoning als de meeste mensen hier maar vind het wel leuk. Omdat ik best veel vragen had die ik niet kon vinden of dat er verschillende meningen waren hoop ik andere mensen misschien een beetje te kunnen helpen.

Hier de link naar de laatste bouwtekening

Dit is ongeveer de planning nadat we de sleutel hebben (streepje laten we doen, rondje doe ik zelf)
Omdat ons budget niet super groot is hebben we voor het installatiewerk gekozen voor novorenovations, hun regelen zzp’ers uit Slovakia die een stuk goedkoper zijn. Hun doen de wc, keuken en badkamer. (de 2e badkamer is nog optioneel, ligt eraan hoe we uitkomen met de uren en materiaalkosten, al het sanitair, tegels en glazen blokken hebben we zelf gekocht)

WC beneden
- Plaatsen inbouwtoilet
- Water + afvoer in muur plaatsen
- Dekvloer storten
- Ombouw toilet
- Tegelen vloer, wanden en ombouw

Muren hele huis
• Schuren
• Voorstrijken muren met nieuw systeem alabastine, dit is dus een test waar andere mensen wat aan zouden kunnen hebben
• Plaatsen glasweefsel behang (fijne ruit maar heb het nog niet kunnen vinden, praxis en gamma hebben echt heel dun spul, dit weekend maar is naar de hornbach)
• Latexen met een acryllatex

Keuken
- Verleggen leidingen en stroom
- Keuken plaatsen (ik zal later een tekening van de keuken toevoegen)

Badkamer 1e verdieping
- verplaatsen doucheleidingen/afvoer
- verplaatsen bad leidingen/afvoer
- storten cemente dekvloer
- Aanbrengen easydrain
- plaatsen muur met glazen bouwstenen
- plaatsen hangend toilet en ombouw
- plaatsen bad met ombouw
- aanbrengen wand en vloertegels
- monteren badkraan en handdouche
- monteren douche set
- plaatsen badkamer meubel en spiegel

Badkamer 2e verdieping

- storten cemente dekvloer
- gaten maken van badkamer naar slaapkamer (water nodig omdat mijn vriendin daar een kapsalonetje van gaat maken)
- leidingen en afvoer doortrekken naar midden slaapkamer
- stroompunt ook naar het midden van slaapkamer
- plaatsen easydrain
- aanbrengen vloertegels

Tuin/Schutting

• Plaatsen houten palen (om de 2 meter, gat, cement, water (pas))
• Maken frame tbv van het automatisch hek
• Tegelen pad waar poort op komt
• Maken frame poort voorkant (normale deur met slot)
• Plaatsen houten planken tussen de palen (2 of 3 moet ik nog bekijken)
• Plaatsen bamboematten (moet nog op zoek naar rvs krammen die betaalbaar zijn)

Zo nou dit ongeveer, moet weer even aan het werk maar kom later met meer informatie, tekeningen etc

update hier alvast wat foto's

Achter
Voor
Woon1
Woon2

[ Bericht 4% gewijzigd door Sandertje op 19-08-2010 10:19:41 ]
Just did it
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 18:15:26 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85482632
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat wil je koop of huur?
Huren, kopen is ook hier in de achterhoek als starter bijna niet te doen.
Er worden hier in de buurt eigenlijk bijna geen starterswoningen gebouwd, en diegene die er wel zijn die staan in de meest afgrijselijkste nieuwbouw wijken.

Ik vind een Vinex wijk gewoon drie keer niks :@

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:03 schreef AnneX het volgende:
Welkom Vonkenboer in het topic!
En gefeliciteerd met de voornemens.

En leest vriendin wel eens mee in het topic?
Mijn vriendin leest niet mee in dit topic, ze komt volgens mij überhaupt niet op fok en heeft daar ook geen behoefte aan :). Als er vorderingen zijn op wat voor manier dan ook dan laat ik dat natuurlijk wel weten.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:56:35 #40
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85490546
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Huren, kopen is ook hier in de achterhoek als starter bijna niet te doen.
Er worden hier in de buurt eigenlijk bijna geen starterswoningen gebouwd, en diegene die er wel zijn die staan in de meest afgrijselijkste nieuwbouw wijken.

Ik vind een Vinex wijk gewoon drie keer niks :@
[..]



Mijn vriendin leest niet mee in dit topic, ze komt volgens mij überhaupt niet op fok en heeft daar ook geen behoefte aan :). Als er vorderingen zijn op wat voor manier dan ook dan laat ik dat natuurlijk wel weten.
Vonkenboer, er kan veel door de WBV gedaan worden he. Als je zelf heel handig bent, kun je het ook zelf doen, vergeet alleen niet dat je alle zelfaangebrachte voorzieningen moet verwijderen als je er weer uit gaat. Die keus heeft voor mij meegespeeld om ook meteen maar de keuken door hen te laten plaatsen. Er zat een oude eigen keuken in, die ik niet mooi vond (nou ook weer geen donkerbruin met hout ofzo), maar niet mijn smaak. Die functioneerde echter wel, maar bij alles wat er aan zo'n keuken gedaan zou moeten worden had ik dat zelf moeten doen en als ik eruit zou gaan, had ik hem ook af moeten breken. Dus heb ik dat maar meteen nu gedaan en mocht een keuken geheel naar wens uitzoeken (en die keus is best heel groot) en dat wordt dan door hen geplaatst; even lastig, maar als je het zelf doet heb je er veel meer last van ;) Standaard krijg je in een huurhuis bv een werkblad van 1.80 in je keuken. Maar ik overlegde met de opzichter en toen kon ik een blad van 2.40 krijgen en een aansluiting en afvoer voor de vaatwasser, dus in overleg kan er nog wel het 1 en ander geregeld worden. Ik krijg nu 3 onderkasten (plus vaatwasser ertussen) en normaal krijg je ook 3 bovenkasten. Maar omdat het aanrechtblad nu langer is en het anders zo gek staat, krijg ik 4 bovenkasten.
Ik heb in de bijkeuken bv ook een verwarmingselement gekregen. Normaal doen ze dat niet omdat dat een eigen aanbouw is en je dat dus zelf moet regelen. Maar door ook weer overleg met de opzichter hebben ze er nu wel 1 geplaatst. Als je een beetje redelijk kunt overleggen is er best veel mogelijk ^O^

Mijn broer bv huurt ook, heeft het huis vanaf de kelder t/m 3e verdieping helemaal zelf verbouwd en alles op eigen kosten geplaatst. Nu begon schoonzus laatst ineens dat ze eigenlijk wel wilde verhuizen 8)7 Kan hij het weer allemaal af gaan breken en ergens anders weer opnieuw beginnen......
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:04:16 #41
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85490873
De cv is klaar en ik kan weer douchen _O_ (wat een klein keteltje heb ik gekregen zeg :o ) Volgens mij komt er morgen niemand om te werken en ga ik dus ruimen en stof weghalen (iig een poging daartoe ;) ). Gelukkig had ik nog een oude stofzuiger staan, dus hoef mijn nieuwe niet daarvoor te gebruiken.

Is het echt zo als de stucadoor aan het werk gaat er weer een stofexplosie komt? Doe komt nl Maandag werken, na de elektricien. Als dat nl zo is, dan wil ik mijn woonkamer afschermen met plastic. De stucadoors hoeven alleen in de keuken aan de gang.
pi_85491355
Nou dan wordt stuccen je laatste beproeving ( wat verbouwen betreft).
Het spijt mij.
Landbouwplastic inslaan en ductape.
Als je nog moet schuren vóor het schilderen, dat gelijk erachteraan.
Misschien heeft de opzichter iets voor je?
Die klinkt als een reuze behulpzame man en meedenker.
Doe blond en hulpeloos.

En doe maar twee vuilinszakken om de laptop, wat ik overigens een hele goede tip vindt. !
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:24:59 #43
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_85491718
Overdracht is verplaatst van 1 Oktober naar 20 September *O*. Wij gaan in Amersfoort wonen in Vathorst. Recht tegenover een
groot stuk park en vlakbij de winkels. Huis is net geen 3 jaar oud en er hoeft weinig te gebeuren :).
pi_85492606
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:21 schreef Sandertje het volgende:
Daar gaan we dan, na een paar rondkijken en af en toe wat vragen is het bijna zover, ons nieuwbouwhuis is over 4 weken klaar en dan moeten we vol aan de bak :) Om eerlijk te zijn
ben ik niet zo een kluskoning als de meeste mensen hier maar vind het wel leuk. Omdat ik best veel vragen had die ik niet kon vinden of dat er verschillende meningen waren hoop ik andere mensen misschien een beetje te kunnen helpen.

Hier de link naar de laatste bouwtekening

Dit is ongeveer de planning nadat we de sleutel hebben (streepje laten we doen, rondje doe ik zelf)
Omdat ons budget niet super groot is hebben we voor het installatiewerk gekozen voor novorenovations, hun regelen zzp’ers uit Slovakia die een stuk goedkoper zijn. Hun doen de wc, keuken en badkamer. (de 2e badkamer is nog optioneel, ligt eraan hoe we uitkomen met de uren en materiaalkosten, al het sanitair, tegels en glazen blokken hebben we zelf gekocht)

WC beneden
- Plaatsen inbouwtoilet
- Water + afvoer in muur plaatsen
- Dekvloer storten
- Ombouw toilet
- Tegelen vloer, wanden en ombouw

Muren hele huis
• Schuren
• Voorstrijken muren met nieuw systeem alabastine, dit is dus een test waar andere mensen wat aan zouden kunnen hebben
• Plaatsen glasweefsel behang (fijne ruit maar heb het nog niet kunnen vinden, praxis en gamma hebben echt heel dun spul, dit weekend maar is naar de hornbach)
• Latexen met een acryllatex

Keuken
- Verleggen leidingen en stroom
- Keuken plaatsen (ik zal later een tekening van de keuken toevoegen)

Badkamer 1e verdieping
- verplaatsen doucheleidingen/afvoer
- verplaatsen bad leidingen/afvoer
- storten cemente dekvloer
- Aanbrengen easydrain
- plaatsen muur met glazen bouwstenen
- plaatsen hangend toilet en ombouw
- plaatsen bad met ombouw
- aanbrengen wand en vloertegels
- monteren badkraan en handdouche
- monteren douche set
- plaatsen badkamer meubel en spiegel

Badkamer 2e verdieping

- storten cemente dekvloer
- gaten maken van badkamer naar slaapkamer (water nodig omdat mijn vriendin daar een kapsalonetje van gaat maken)
- leidingen en afvoer doortrekken naar midden slaapkamer
- stroompunt ook naar het midden van slaapkamer
- plaatsen easydrain
- aanbrengen vloertegels

Tuin/Schutting

• Plaatsen houten palen (om de 2 meter, gat, cement, water (pas))
• Maken frame tbv van het automatisch hek
• Tegelen pad waar poort op komt
• Maken frame poort voorkant (normale deur met slot)
• Plaatsen houten planken tussen de palen (2 of 3 moet ik nog bekijken)
• Plaatsen bamboematten (moet nog op zoek naar rvs krammen die betaalbaar zijn)

Zo nou dit ongeveer, moet weer even aan het werk maar kom later met meer informatie, tekeningen etc

update hier alvast wat foto's

Achter
Voor
Woon1
Woon2

Open een egen topic ;) met je vragen en de foto's gewoon online ;)
Leuk voor ons en meer reacties voor jou ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85492633
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]



Huren, kopen is ook hier in de achterhoek als starter bijna niet te doen.
Er worden hier in de buurt eigenlijk bijna geen starterswoningen gebouwd, en diegene die er wel zijn die staan in de meest afgrijselijkste nieuwbouw wijken.

Ik vind een Vinex wijk gewoon drie keer niks :@
[..]



Mijn vriendin leest niet mee in dit topic, ze komt volgens mij überhaupt niet op fok en heeft daar ook geen behoefte aan :). Als er vorderingen zijn op wat voor manier dan ook dan laat ik dat natuurlijk wel weten.
:) gelijk heb je.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85492658
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
Overdracht is verplaatst van 1 Oktober naar 20 September *O*. Wij gaan in Amersfoort wonen in Vathorst. Recht tegenover een
groot stuk park en vlakbij de winkels. Huis is net geen 3 jaar oud en er hoeft weinig te gebeuren :).
Gefeliciteerd!!! Mogen we wel binnen kijken?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:46:42 #47
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85492694
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef AnneX het volgende:
Nou dan wordt stuccen je laatste beproeving ( wat verbouwen betreft).
Het spijt mij.
Landbouwplastic inslaan en ductape.
Als je nog moet schuren vóor het schilderen, dat gelijk erachteraan.
Misschien heeft de opzichter iets voor je?
Die klinkt als een reuze behulpzame man en meedenker.
Doe blond en hulpeloos.

En doe maar twee vuilinszakken om de laptop, wat ik overigens een hele goede tip vindt. !
Echt waar :o
Ik heb vanmiddag de jongens van de cv (met een kadoverpakking Duvel) weg gestuurd. Ze wilden nog gaan stofzuigen. Ik vond dat ze wel klaar waren. Ze hebben hier op een keurige manier (in bewoond huis en 3,5 dag) een installatie aangelegd en ik vond dat ze hun taak volbracht hebben. Ik ben dus vanmiddag al wezen stoffen, stofzuigen, afnemen en wilde morgen opnieuw een rondje maken.

Ik doe ook redelijk blond en hulpeloos, maar ben dat in dit soort gevallen dus ook echt :') Ik kan nog net een stopcontact vanuit een bestaand stopcontact doortrekken, maar dan heb je het ook wel gehad :D Van de week vroeg iemand een "bako" (zie nu trouwens pas dat je dat als bahco schrijft ;) ), ik dus even helpen zoeken. Ik had dat beter niet kunnen doen, want tegen de tijd dat ze mij hadden uitgelegd hoe zoiets eruit ziet, was dat ding al terecht :D

AnneX, de tip om je elektrische apparaten te verpakken had ik van een collega. Die had, 2 weken na de verbouwing zijn tv stuk. Dus alle apparatuur verpak ik nu maar in plastic.
pi_85492724
Oh childintime.. of je het aangebrachte moet afbreken dat verschilt nogal.
De ene WBV zegt afbreken, de ander zegt alles mag en de volgende zegt verbeteren mag.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:58:17 #49
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85493213
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:47 schreef Ml-etje het volgende:
Oh childintime.. of je het aangebrachte moet afbreken dat verschilt nogal.
De ene WBV zegt afbreken, de ander zegt alles mag en de volgende zegt verbeteren mag.
Ja, ze begonnen hier over de meterkast. Nou, ik was daar snel klaar mee. Ik huur een huis, dus een nieuwe meterkast is hun verantwoording. Als ik die zelf had moeten laten plaatsen, dan had ik hem er ook weer uitgesloopt als ik hier weg zou gaan. Ik heb hier op de bovenverdieping nog stopcontacten uit de jaren '50. Zij hebben de verantwoording om te zorgen dat je veilig woont. Als zij dat niet willen vervangen, dan doe ik dat zelf, maar sloop het er ook weer uit als ik hier wegga en plaats de oude stopcontacten weer terug.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:19:07 #50
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_85501551
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:46 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Gefeliciteerd!!! Mogen we wel binnen kijken?
Natuurlijk :).

Hieronder een hele lading foto's van Funda; ik heb zelf nog niets gemaakt :7.










De bouwput is inmiddels gewoon een mooi park voor onze deur, met aan de overkant huizen:








pi_85502660
Gefeliciteerd Annie! D'r komt vast wel een topic he? ;)
Mooi huis hoor. Met kinderkamer en alles! :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_85503500
Ik ben inmiddels al een paar weken aan het klussen, nja ik: mijn ouders zijn al een paaar weken aan het klussen.

Ik heb foto's en filmpjes gemaakt alleen nog niet echt tijd gehad om ze te posten, ik vlieg echt van de de ene plek naar de ander om alle sin goede banen te leiden.

En on top of it all gaat mn nieuwe dinnetje aankomende donderdag voor 6 maanden naar Z-Afrika en dat maakt het er niet makkelijker op zeg maar.

Wat er tot nu toe al gebeurd is:

Alle kozijnen en deuren zijn geschilderd in het hele huis.

Muren van de zolder zijn geschilderd en de vloer is daar al gelegd, er moet eigenlijk alleen nog een rolgordijn voor het raam en dan ben ik daar klaar.

De plafonds van de eerste verdieping zijn allemaal gewit, en de muren van de master bedroom zijn op 1 na allemaal behangt. Het wachten is alleen nog op: http://www.kleurmijninter(...)planten/8-900-gr.jpg voor de wand achter mijn bed.

Daarnaast zijn beide trappen van lijmresten verwijderd en is 1 trap al geschuurd, de tweede trap word morgen geschuurd.

Behang is al uitgezocht voor de slaapkamers, tapijt word morgen uitgezocht en morgen worden de andere slaapkamers behangt.

Beneden is behalve alle kozijnen en deuren alles kaal en is er nog weinig gebeurd. Wel al de inbetweens voor de woonkamer besteld.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:38:21 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85522353
Gaaf zeg :) Ben benieuwd naar de foto's :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_85528224
Zal ook maar eens posten hier, omdat onze plannen wat meer vorm beginnen te krijgen.

Zal eerst een korte intro geven over het idee, het hoe, wat en waarom. Dit met name omdat de ideeën niet echt gebruikelijk zijn...

We zijn van plan met 12 personen een grote boerderij te kopen, en om te bouwen tot woonruimte voor 4 huishoudens. Het gaat om mij, mijn vrouw en mijn dochter, schoonouders, alleenstaande schoonzus, getrouwde schoonzus met man en 4 zoontjes. De reden hiervoor is dat 2 van de zoontjes van mijn schoonzus veel zorg nodig hebben doordat ze last hebben van adhd/autisme. Daarnaast heeft mijn alleenstaande schoonzus problemen met spieren in haar voeten en vreemde botgroei in haar voeten, waardoor ze op termijn van vermoedelijk zo'n 5 jaar in een rolstoel terecht komt en ook meer zorg nodig gaat hebben.
Door een woonvorm te starten hebben we de mogelijkheid om de maatschappij een deel van de benodigde zorg uit handen te nemen en hierbij de zorg van elkaar gedeeltelijk over te nemen.

Daarnaast willen we natuurlijk zo prettig mogelijk wonen, en dat houdt voor ons het noorden/noord-oosten van het land in. De lucht is schoner, de omgeving is mooier.

We zijn dus druk bezig om een geschikte boerderij te vinden die al geschikt is voor dubbele bewoning, én de ruimte biedt om daar nog eens huisvesting voor 2 extra huishoudens in te verwerken.

We zijn al een tijdje aan het zoeken, en waren aan het orienteren op een woonobject in Grolloo. Hele mooie woning, veel potentie, maar relatief hoge vraagprijs. Doordat we vandaag een aannemer bij ons hadden tijdens de bezichtiging, en die aangaf dat het dak moest worden gelicht voor isolatie, gaat deze ons hoogstwaarschijnlijk teveel kosten en gaat die niet door.
Daarnaast hadden we als tweede optie (zelfde regio, andere ligging) een woonobject op het oog in Appelscha. De woning ligt aan de vaart (uitzicht voorzijde), en de achterzijde biedt zicht op het land van de buurman, ook prachtig om te zien. Helaas moet ook hier het dak worden gelicht voor isolatie, maar omdat de vraagprijs een stuk lager is, valt dat in te calculeren.

Al met al zijn we een stukje wijzer geworden vandaag, en wachten we de offertes van de aannemer af voor de komende week.
pi_85529043
goh dat is een heftige aanpak: woonruimte maken voor 12 personen.
Dat komt zelden voor in K&W.

Grote boerderijen genoeg denk ik in de noordelijke regio.

En gaan jullie zelf de niet-aannmersklussen doen?
Dat zijn dan al minmaal 4 badkamers en 4 keukens.
Quantum korting: 4 halen 3 betalen.

Heel veel succes ! en je houdt ons vst wel op de hoogte.
pi_85536730
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden :)

Er moeten nogal wat grote dingen worden gedaan, zoals het dak en het plaatsen van muren. Alle overige dingen willen we zoveel mogelijk zelf doen, om een zo laag mogelijke hypotheek af te kunnen sluiten. Daarnaast is het natuurlijk veel leuker om zelf dingen te doen dan ze te laten doen.
pi_85537219
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 06:55 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden :)

Er moeten nogal wat grote dingen worden gedaan, zoals het dak en het plaatsen van muren. Alle overige dingen willen we zoveel mogelijk zelf doen, om een zo laag mogelijke hypotheek af te kunnen sluiten. Daarnaast is het natuurlijk veel leuker om zelf dingen te doen dan ze te laten doen.
Grote klus , wens jullie veel sucses, we gaan het zeker volgen.

Gaan het 4 zelfstandige woningen worden, elk met een eigen voordeur en eigen nutsvoorzieningen ?

Of word het meer een appartementen idee met een centrale hal en centrale meterkast, verwarming en warmwatervoorziening?
pi_85537530
Het worden in principe 4 volledige woningen onder 1 groot dak. Iedereen zijn eigen woonkamer, keuken, badkamer, slaapkamers etc.
Watervoorziening is nog afwachten. Als het uiteindelijk het woonobject in Appelscha wordt, dan is de watervoorziening al in orde voor 90% en hoeven we alleen nog voor 2 keukens de waterleidingen door te trekken.
Stroomvoorziening in Appelscha is ook aardig, maar we moeten daar zeker nog wat stroomaansluitingen maken voor 2 woningen. Moet daarbij ook nog wat dingen worden geregeld met de meterkast, die er nu in zit biedt denk ik wat te weinig groepen voor 4 woningen, 3 zou net moeten gaan. Komt overigens de aannemer komende week ook nog op terug :)
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:51:58 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85537605
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Freddeh het volgende:
Zal ook maar eens posten hier, omdat onze plannen wat meer vorm beginnen te krijgen.

Zal eerst een korte intro geven over het idee, het hoe, wat en waarom. Dit met name omdat de ideeën niet echt gebruikelijk zijn...

We zijn van plan met 12 personen een grote boerderij te kopen, en om te bouwen tot woonruimte voor 4 huishoudens. Het gaat om mij, mijn vrouw en mijn dochter, schoonouders, alleenstaande schoonzus, getrouwde schoonzus met man en 4 zoontjes. De reden hiervoor is dat 2 van de zoontjes van mijn schoonzus veel zorg nodig hebben doordat ze last hebben van adhd/autisme. Daarnaast heeft mijn alleenstaande schoonzus problemen met spieren in haar voeten en vreemde botgroei in haar voeten, waardoor ze op termijn van vermoedelijk zo'n 5 jaar in een rolstoel terecht komt en ook meer zorg nodig gaat hebben.
Door een woonvorm te starten hebben we de mogelijkheid om de maatschappij een deel van de benodigde zorg uit handen te nemen en hierbij de zorg van elkaar gedeeltelijk over te nemen.

Daarnaast willen we natuurlijk zo prettig mogelijk wonen, en dat houdt voor ons het noorden/noord-oosten van het land in. De lucht is schoner, de omgeving is mooier.

We zijn dus druk bezig om een geschikte boerderij te vinden die al geschikt is voor dubbele bewoning, én de ruimte biedt om daar nog eens huisvesting voor 2 extra huishoudens in te verwerken.

We zijn al een tijdje aan het zoeken, en waren aan het orienteren op een woonobject in Grolloo. Hele mooie woning, veel potentie, maar relatief hoge vraagprijs. Doordat we vandaag een aannemer bij ons hadden tijdens de bezichtiging, en die aangaf dat het dak moest worden gelicht voor isolatie, gaat deze ons hoogstwaarschijnlijk teveel kosten en gaat die niet door.
Daarnaast hadden we als tweede optie (zelfde regio, andere ligging) een woonobject op het oog in Appelscha. De woning ligt aan de vaart (uitzicht voorzijde), en de achterzijde biedt zicht op het land van de buurman, ook prachtig om te zien. Helaas moet ook hier het dak worden gelicht voor isolatie, maar omdat de vraagprijs een stuk lager is, valt dat in te calculeren.

Al met al zijn we een stukje wijzer geworden vandaag, en wachten we de offertes van de aannemer af voor de komende week.
http://www.funda.nl/koop/kropswolde/huis-4260629-woldweg-243/


Kwam ik al eerder tegen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_85537622
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/kropswolde/huis-4260629-woldweg-243/


Kwam ik al eerder tegen.
Thanks, zal hem in ieder geval even noteren voor als onze overige opties afvallen.
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:44:10 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85538233
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:56 schreef childintime het volgende:

[..]

Vonkenboer, er kan veel door de WBV gedaan worden he. Als je zelf heel handig bent, kun je het ook zelf doen, vergeet alleen niet dat je alle zelfaangebrachte voorzieningen moet verwijderen als je er weer uit gaat. Die keus heeft voor mij meegespeeld om ook meteen maar de keuken door hen te laten plaatsen. Er zat een oude eigen keuken in, die ik niet mooi vond (nou ook weer geen donkerbruin met hout ofzo), maar niet mijn smaak. Die functioneerde echter wel, maar bij alles wat er aan zo'n keuken gedaan zou moeten worden had ik dat zelf moeten doen en als ik eruit zou gaan, had ik hem ook af moeten breken. Dus heb ik dat maar meteen nu gedaan en mocht een keuken geheel naar wens uitzoeken (en die keus is best heel groot) en dat wordt dan door hen geplaatst; even lastig, maar als je het zelf doet heb je er veel meer last van ;) Standaard krijg je in een huurhuis bv een werkblad van 1.80 in je keuken. Maar ik overlegde met de opzichter en toen kon ik een blad van 2.40 krijgen en een aansluiting en afvoer voor de vaatwasser, dus in overleg kan er nog wel het 1 en ander geregeld worden. Ik krijg nu 3 onderkasten (plus vaatwasser ertussen) en normaal krijg je ook 3 bovenkasten. Maar omdat het aanrechtblad nu langer is en het anders zo gek staat, krijg ik 4 bovenkasten.
Ik heb in de bijkeuken bv ook een verwarmingselement gekregen. Normaal doen ze dat niet omdat dat een eigen aanbouw is en je dat dus zelf moet regelen. Maar door ook weer overleg met de opzichter hebben ze er nu wel 1 geplaatst. Als je een beetje redelijk kunt overleggen is er best veel mogelijk ^O^

Mijn broer bv huurt ook, heeft het huis vanaf de kelder t/m 3e verdieping helemaal zelf verbouwd en alles op eigen kosten geplaatst. Nu begon schoonzus laatst ineens dat ze eigenlijk wel wilde verhuizen 8)7 Kan hij het weer allemaal af gaan breken en ergens anders weer opnieuw beginnen......
Ik heb mijn ogen in eerste instantie niet op de plaatselijke woningbouwvereniging gericht; als ik kijk wat je hier moet betalen aan huur voor een tussenwoning in een 14 onder één kap dan kan ik net zo goed particulier gaan huren, dan heb ik voor hetzelfde geld een leukere woning.
Maar dat is op het moment nog toekomst muziek; eerst maar eens kijken wat onze gezamenlijke inkomsten zijn, en wat wij per persoon maandelijks uitgeven en dan kijken of het betaalbaar is.

Ik wil in ieder geval niet gaan samenwonen als we maandelijks een heel krap budget hebben; dat is het mij ook niet waard want meestal gaat je relatie er onder lijden en dat is niet mijn bedoeling.

Zelf ben ik behoorlijk handig; dus qua eventueel kluswerk zal het allemaal wel los lopen.
pi_85550640
Even een snel vraagje hier:

Ik heb rechtstreeks over mijn gipsmuur heen geschilderd (niemand had mij verteld dat je dat het beste kon voorstrijken :+ ). Ik ben er nu al 3x overheen geweest met Histor Monodek Latex (zou zeggen dat dat fatsoenlijk moet dekken...), maar ik blijf vanaf de zijkant nog steeds licht af en toe banen/vlekken zien, die je helemaal niet ziet als je er voor staat. 3x lijkt mij voldoende?!

Wat doe ik fout? :D
pi_85552449
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:59 schreef Maharbal het volgende:
Even een snel vraagje hier:

Ik heb rechtstreeks over mijn gipsmuur heen geschilderd (niemand had mij verteld dat je dat het beste kon voorstrijken :+ ). Ik ben er nu al 3x overheen geweest met Histor Monodek Latex (zou zeggen dat dat fatsoenlijk moet dekken...), maar ik blijf vanaf de zijkant nog steeds licht af en toe banen/vlekken zien, die je helemaal niet ziet als je er voor staat. 3x lijkt mij voldoende?!

Wat doe ik fout? :D
De voorstrijk zorgt ervoor dat de verf niet door de muur wordt opgezogen.
Best kans dat dat nog steeds het probleem is, of rol je niet van boven naar beneden in 1x?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85552761
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



De voorstrijk zorgt ervoor dat de verf niet door de muur wordt opgezogen.
Best kans dat dat nog steeds het probleem is, of rol je niet van boven naar beneden in 1x?
In één keer lukt me niet helemaal, aangezien de muur 3m hoog is.

Of moet ik toch maar proberen om het in één keer te doen?
pi_85553356
De verfroller is met een steel te verlengen, kan je de hele wand in een keer schilderen zonder trap te gebruiken
pi_85553548
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:38 schreef exlurker het volgende:
De verfroller is met een steel te verlengen, kan je de hele wand in een keer schilderen zonder trap te gebruiken
Dat weet ik, maar voor m'n gevoel zit er niet genoeg verf aan dat ding om 'm in 1x naar beneden te halen.

Maargoed, dat zou eventueel mijn probleem kunnen oplossen? Dan probeer ik het gewoon! :s)
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:02:58 #67
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85591359
En dit geweldige retrobehangetje kwam achter de betimmering in de gang vandaan
Dat wordt verven......

Is wel handig Vonkenboer als je zelf veel kunt doen. En huren kan idd belachelijk duur zijn. De woning die ik nu heb is zonder "huur op maat korting" en huursubsidie ruim 700. Als ik dus die subsidies niet zou krijgen, zou ik hier niet kunnen wonen. Dan zou ik ook beter gekocht hebben want als alleenstaande werkende ouder kun je ook koophuissubsidie aanvragen. Het grote voordeel van een huurhuis voor mij is dat ik dus niet zo handig ben en anders, als er iets aan de hand is, ik meteen een bedrijf in moet schakelen. Nu heb ik via de WBV een servicekontrakt afgesloten en als er dus iets is met wat dan ook (kranen, afvoeren, loodgieterswerk, elektra, cv, glas) dan kan ik de WBV bellen en wordt het gerepareerd. Ik kon de woning van ex kopen, voor mij wilde hij 30d van de prijs afdoen, zodat ik subsidie kon krijgen. Maar dan was al het onderhoud voor mijn eigen rekening geweest en dat hakt er dan meestal wel in.
pi_85595250
Ben al vanaf 4 juni druk met de verbouwing. De klus kriebels zijn inmiddels veranderd in kriebeld van het stof. Maar daarvoor zijn in de plaats gekomen de verhuiskriebels die nu steeds meer gaan kriebelen. (dat zijn een hoop kriebels zo in een paar zinnen :) )

Wel grappig dat ik nu pas op het idee kwam om eens hier te gaan rondneuzen. Waar nachtdiensten al niet goed voor zijn, heb je eindelijk eens wat tijd.

De verbouwing gaat gestaag verder. Inmiddels zijn we aangekomen bij de laatste dingetjes, vloer leggen, plinten plakken enz. Het enigste waar ik nog enorm tegenop zie en waarvan ik hoop dat of vriendlief het gaat doen of toch een paar kleine mannen met rode puntmutsen is de trap verven en lakken. Dit is hetgeen waar ik al vanaf het begin tegenop hik. En ik kan me er niet toe zetten om te beginnen. Tot nu toe was het makkelijk voor me uit te schuiven, nog te stoffig, moeten nog te veel naar boven, eerst moet dit af, maar de excuses raken op....
pi_85596378
De bouwtekeningen van zowel boven als benedenverdieping zijn sinds gisteren klaar en gaan morgen, wanneer alle water/licht/stroom/gaspunten erin getekend zijn, per mail naar de aannemer. Die laat dat hopelijk deze week nog weten wat de kosten ongeveer gaan zijn, wat weer bepalend is voor of de koop al dan niet door gaat.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:08:28 #70
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85657486
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 04:17 schreef m33rtje het volgende:
Ben al vanaf 4 juni druk met de verbouwing. De klus kriebels zijn inmiddels veranderd in kriebeld van het stof. Maar daarvoor zijn in de plaats gekomen de verhuiskriebels die nu steeds meer gaan kriebelen. (dat zijn een hoop kriebels zo in een paar zinnen :) )

Wel grappig dat ik nu pas op het idee kwam om eens hier te gaan rondneuzen. Waar nachtdiensten al niet goed voor zijn, heb je eindelijk eens wat tijd.

De verbouwing gaat gestaag verder. Inmiddels zijn we aangekomen bij de laatste dingetjes, vloer leggen, plinten plakken enz. Het enigste waar ik nog enorm tegenop zie en waarvan ik hoop dat of vriendlief het gaat doen of toch een paar kleine mannen met rode puntmutsen is de trap verven en lakken. Dit is hetgeen waar ik al vanaf het begin tegenop hik. En ik kan me er niet toe zetten om te beginnen. Tot nu toe was het makkelijk voor me uit te schuiven, nog te stoffig, moeten nog te veel naar boven, eerst moet dit af, maar de excuses raken op....
:D Ik ben altijd gek op trappen. Hoe meer bochtjes ze hebben, hoe liever ik wil beginnen O+ Bij mijn huisje waar ik 13 jaar geleden woonde (jaren '20 huisje), had ik een prachtige trap. Hadden ze met het aanleggen van de cv een knots van een gat in de grootste bocht van die trap gemaakt omdat er op die manier zo min mogelijk leidingen en bochten nodig waren :( (leidingen kwamen dus dwars door de trap, vanuit de kelderkast omhoog)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:25:57 #71
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85679469
Nou lekker dan....Zit ik hier al vanaf gisterochtend te wachten tot de keuken geplaatst wordt en gebeurt er niets. Ik dacht net om toch maar even te bellen. Krijg ik de opzichter niet te pakken en het keukenbedrijf weet nergens van; die hadden helemaal geen opdracht gehad :? Dit wordt dag 10 dat ik niet kan koken en geen water beneden heb :{
pi_85681034
Ah, communicatie blijft een moeilijk puntje tijdens verbouwingen lijkt wel... 8)7
pi_85681330
Vandaag openingsbod gedaan op een appartement. Ben benieuwd waar de verkopers mee komen. *fingers crossed*
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:03:03 #74
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_85682927
Hier ook weer een update.

Koopcontract is getekend gisteren, wel met dubbele gevoelens. Een uur vantevoren hoorde ik dat er iets mis ging met de hypotheekaanvraag vanwege een rating van mijn onderneming. Ik begreep het verhaal niet helemaal, maar er was geen man overboord.
Ben wel met een vreemd gevoel toch gaan tekenen.... -O-

Vanochtend rapport bouwtechnische keuring binnengehad: er moet voor 'maar liefst' EUR 552,60 (die ,60 doet het hem....) op korte termijn gebeuren. Weer een pak stress minder...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_85711386
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:03 schreef Merlijn het volgende:
Hier ook weer een update.

Koopcontract is getekend gisteren, wel met dubbele gevoelens. Een uur vantevoren hoorde ik dat er iets mis ging met de hypotheekaanvraag vanwege een rating van mijn onderneming. Ik begreep het verhaal niet helemaal, maar er was geen man overboord.
Ben wel met een vreemd gevoel toch gaan tekenen.... -O-

Vanochtend rapport bouwtechnische keuring binnengehad: er moet voor 'maar liefst' EUR 552,60 (die ,60 doet het hem....) op korte termijn gebeuren. Weer een pak stress minder...
Hmm strange? Wel gefeliciteerd *O*
Gaan we foto's zien??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85728550
Foto's vroeg U?

Komen ze:

















[ Bericht 2% gewijzigd door Merlijn op 26-08-2010 13:45:50 (fotofix) ]
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_85729278
Jeeee Merlijn, dat zou je ook niet verwachten!
Die badkamer O+ en wat een ruime zolder en gave tuin!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:01:42 #78
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_85751825
Pfffff, ik heb een stukje keuken. Om precies te zijn de onderkasten en aanrecht. Wel weer water beneden *O* en kon vanaaf voor het eerst in 11 dagen weer iets koken voor mezelf _O_ Nu moet er eerst een stucadoor komen, dan wordt er getegeld en dan wordt de electra verder in orde gemaakt. Maandag moet ik weer werken, dus ik vrees dat dit een 5 jarenplan gaat worden......
pi_85760798
Ik meld me dan ook maar even. Of ik een uitgebreid klustopic open moet ik nog even overleggen met projectmanager a.k.a. mijn vriendin.

De stand van zaken dusver: we hebben een appartement op twee verdiepingen (bovenwoning) geaccepteerd en toegewezen gekregen, sociale woningbouw dus. Het pand is uit 1926 (volgens de makelaar die het naast gelegen appartement verkoopt) of 1932 (volgens de wbv). Heeft wel wat modernisering gehad: o.a. een cv en zekeringkast met automaten. Maar de jaren 30 elementen zijn er ook nog: inbouwkasten, schouwen van gaskachels en nog wat glas in lood raampjes. O+ Helaas geen schuifdeuren tussen de voor- en achterkamer meer.

We wachten nog op een datum voor sleutels en contract. De wbv heeft nog wat te klussen. Paar vochtplekjes, loszittend stucwerk, een paar spijkers van de onderste panlat die door het dak heen naar binnen komen. :O En op het dakterras staat een houten tuinhuisje waar een paar planken van verrot waren. Het zal wel zo ergens half volgende maand worden dat we erin kunnen.
pi_85761191
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:47 schreef Fixers het volgende:
Ik meld me dan ook maar even. Of ik een uitgebreid klustopic open moet ik nog even overleggen met projectmanager a.k.a. mijn vriendin.

De stand van zaken dusver: we hebben een appartement op twee verdiepingen (bovenwoning) geaccepteerd en toegewezen gekregen, sociale woningbouw dus. Het pand is uit 1926 (volgens de makelaar die het naast gelegen appartement verkoopt) of 1932 (volgens de wbv). Heeft wel wat modernisering gehad: o.a. een cv en zekeringkast met automaten. Maar de jaren 30 elementen zijn er ook nog: inbouwkasten, schouwen van gaskachels en nog wat glas in lood raampjes. O+ Helaas geen schuifdeuren tussen de voor- en achterkamer meer.

We wachten nog op een datum voor sleutels en contract. De wbv heeft nog wat te klussen. Paar vochtplekjes, loszittend stucwerk, een paar spijkers van de onderste panlat die door het dak heen naar binnen komen. :O En op het dakterras staat een houten tuinhuisje waar een paar planken van verrot waren. Het zal wel zo ergens half volgende maand worden dat we erin kunnen.
|Gefeliciteerd!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85780965
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:45 schreef Merlijn het volgende:
Foto's vroeg U?

Komen ze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
groooot O+ leuk hoor, ckr die groooote zoldern en mooie tuin O+ veel plezier/suc6!

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:47 schreef Fixers het volgende:
Ik meld me dan ook maar even. Of ik een uitgebreid klustopic open moet ik nog even overleggen met projectmanager a.k.a. mijn vriendin.

De stand van zaken dusver: we hebben een appartement op twee verdiepingen (bovenwoning) geaccepteerd en toegewezen gekregen, sociale woningbouw dus. Het pand is uit 1926 (volgens de makelaar die het naast gelegen appartement verkoopt) of 1932 (volgens de wbv). Heeft wel wat modernisering gehad: o.a. een cv en zekeringkast met automaten. Maar de jaren 30 elementen zijn er ook nog: inbouwkasten, schouwen van gaskachels en nog wat glas in lood raampjes. O+ Helaas geen schuifdeuren tussen de voor- en achterkamer meer.

We wachten nog op een datum voor sleutels en contract. De wbv heeft nog wat te klussen. Paar vochtplekjes, loszittend stucwerk, een paar spijkers van de onderste panlat die door het dak heen naar binnen komen. :O En op het dakterras staat een houten tuinhuisje waar een paar planken van verrot waren. Het zal wel zo ergens half volgende maand worden dat we erin kunnen.
gefeliciteeeerd *O*

heeft u foto's? :)
~ Bonito La Risa ~
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:18:42 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85921709
In goed overleg met mijn vriendin hebben we besloten om de plannen om te gaan samen te wonen even in de ijskast te zetten; we gaan het zeker wel doen maar niet meer dit jaar, voornamelijk omdat ik nog met mijn deeltijd studie zit en omdat we qua weersomstandigheden langzaam het slechte deel van het jaar weer in gaan en wij geen van beide zin hebben in verbouw/herbouw/nieuwbouw werkzaamheden.

Onze tijd komt nog wel daar ben ik van overtuigd *;
pi_85930422
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
In goed overleg met mijn vriendin hebben we besloten om de plannen om te gaan samen te wonen even in de ijskast te zetten; we gaan het zeker wel doen maar niet meer dit jaar, voornamelijk omdat ik nog met mijn deeltijd studie zit en omdat we qua weersomstandigheden langzaam het slechte deel van het jaar weer in gaan en wij geen van beide zin hebben in verbouw/herbouw/nieuwbouw werkzaamheden.

Onze tijd komt nog wel daar ben ik van overtuigd *;
Groot gelijk, klussen en studeren is een heel slechte combi en klussen kun je beter in juni-juli-aug-sept doen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85932001
Ok Vonk, dan wachten wij nog even op jullie klustopic.

Succes met de studie...
pi_85938563
Da's wel een nadeel van sociale huur. Het is niet te plannen wanneer je gaat verhuizen. Volgende week krijgen we de sleutel. Staat wel weer tegenover dat ik het vooral bij schilderwerk ga houden.

Meest ingrijpende wat ik wil doen is de aftimmering van de gashaardschouwen eruit breken. Daar zitten nu donker bruine schrootjes :r omheen. In het slechtste geval verf ik dat wit (net als de zalmkleurige binnendeuren). Maar het liefst geef ik ze een mooie decoratieve functie.
pi_85943350
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:18 schreef Vonkenboer het volgende:
In goed overleg met mijn vriendin hebben we besloten om de plannen om te gaan samen te wonen even in de ijskast te zetten; we gaan het zeker wel doen maar niet meer dit jaar, voornamelijk omdat ik nog met mijn deeltijd studie zit en omdat we qua weersomstandigheden langzaam het slechte deel van het jaar weer in gaan en wij geen van beide zin hebben in verbouw/herbouw/nieuwbouw werkzaamheden.

Onze tijd komt nog wel daar ben ik van overtuigd *;
uiteraard komt jullie tijd wel O+

idd studeren, slecht weer, geen zin, geen tijd... :N kan je beter wachten tot de studie voorbij is, met meer tijd en lekker weer ^O^
~ Bonito La Risa ~
pi_85944316
Woei, de hypotheekadviseur mailde zowaar eens goed nieuws: alle benodigde stukken zijn eindelijk binnen. Nu gaan er poppetjes de zgn. "finale beoordeling" doen van het dossier, whatever that may be, en dan kunnen we eindelijk tekenen. En dan klussen! *zucht*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_85944349
trommelgeroffel.....

Gisteren een bod gedaan op een woning in Etten-leur

130m2 woonoppervlakte, 5 slaapkamer, tuin op het zuiden (16m diep) grote open keuken met kookeiland (nu nog oud straks nieuw)

Nadeel/voordeel is dat het een exhuurwoning is en dus alles moet worden gedaan... maar ach daar zoek ik ze ook wel weer een beetje op uit...

Zodra de onderhandelingen zijn gelukt post ik wat fotowtjus
  woensdag 1 september 2010 @ 14:25:33 #89
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_85948997
Yes! volgende mijlpaal bereikt: Hypotheek is rond..... Nog wat puntjes op de I zetten en dan kunnen we weer rustig slapen...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_85954775
We've got him it!

Mondelinge overeenstemming over prijs en oplevering. Morgen bouwkundige keuring, en als alles verder goed verloopt half november overdracht :).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Moderator woensdag 1 september 2010 @ 18:12:00 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_85956517
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Groot gelijk, klussen en studeren is een heel slechte combi en klussen kun je beter in juni-juli-aug-sept doen ;)
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:06 schreef AnneX het volgende:
Ok Vonk, dan wachten wij nog even op jullie klustopic.

Succes met de studie...
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:54 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

uiteraard komt jullie tijd wel O+

idd studeren, slecht weer, geen zin, geen tijd... :N kan je beter wachten tot de studie voorbij is, met meer tijd en lekker weer ^O^
Ik moet voor mijn opleiding twee vakken waarvan ik zo ie zo dit jaar één vak maar les ik kan volgen.
Typische werkwijze van het lokale roc, enfin dat houdt in dat ik in januari één vak afgerond heb, tegen die tijd kijk ik wel weer verder. :)
  woensdag 1 september 2010 @ 22:15:37 #92
3185 Adelante
To let it go now
pi_85966541


Vandaag een nieuwe Hager Vision opgehaald :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_85968891
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:15 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag een nieuwe Hager Vision opgehaald :7
Ehmm help me even als je wilt? Ken Hager alleen van strakke creme stoppen/schakelkasten :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85968948
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:45 schreef Fixers het volgende:
Da's wel een nadeel van sociale huur. Het is niet te plannen wanneer je gaat verhuizen. Volgende week krijgen we de sleutel. Staat wel weer tegenover dat ik het vooral bij schilderwerk ga houden.

Meest ingrijpende wat ik wil doen is de aftimmering van de gashaardschouwen eruit breken. Daar zitten nu donker bruine schrootjes :r omheen. In het slechtste geval verf ik dat wit (net als de zalmkleurige binnendeuren). Maar het liefst geef ik ze een mooie decoratieve functie.
Zou ze wit maken.Dat toont echt heel anders :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 1 september 2010 @ 23:06:23 #95
3185 Adelante
To let it go now
pi_85969103
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Ehmm help me even als je wilt? Ken Hager alleen van strakke creme stoppen/schakelkasten :@
Klopt: oud wordt nieuw! O+

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_85969887
*mental note*

Bij Eneco navragen of ik de stroomvoorziening wat kan uitbreiden.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_85970345
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:06 schreef Adelante het volgende:

[..]



Klopt: oud wordt nieuw! O+

[ afbeelding ]
*O* mooi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85970367
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:24 schreef Metatron het volgende:
*mental note*

Bij Eneco navragen of ik de stroomvoorziening wat kan uitbreiden.
Hoe bedoel je dat?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85976068
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Zou ze wit maken.Dat toont echt heel anders :Y
Daar denk ik ook nog over. Ik ga bij het sleutels halen aan de verhuurmakelaar vragen of ze weet hoe dat is afgewerkt toen de CV is geplaatst en die dingen zijn dichtgetimmerd.
pi_85980923
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Het is een oud huis, met maar 3 groepen. En ik vermoed een hoofd-afzekering van 25A. Da's een beetje krapjes voor mij.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86015070
Jeeeeeee

we hebben het huis gekocht!!! Uiteindelijk op 178500 uitgekomen.

Hier een paar foto's:

De woonkamer vanaf achter:


De keuken nu:


De keuken straks:


De voorkant:


De 16 meter diepe achtertuin:


de aankomende bioscoopkamer op de grote zolder:


Zodra ik ga klussen komt er weer een klustopic maar ik wil natuurlijk met mijn tijd mee gaan dus er komt dan ook een Twitter waar ik dagelijks de klusvorderingen met een fototje ga posten!

[ Bericht 52% gewijzigd door Pollewoppie op 03-09-2010 12:42:02 ]
pi_86137765
Vandaag een telefoontje van de woningbouw naar mijn partner. We krijgen deze week wel de sleutels maar ze zullen dan nog bezig zijn met een lekkage probleem opknappen. Moet nog maar even zien wat de details zijn, horen we donderdag wel. Ik ben allang blij dat ze het in een keer goed opknappen dan een beetje halfslachtig aansmeren en ik volgend jaar weer kan schilderen, of erger.
pi_86197163
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:43 schreef Fixers het volgende:
Vandaag een telefoontje van de woningbouw naar mijn partner. We krijgen deze week wel de sleutels maar ze zullen dan nog bezig zijn met een lekkage probleem opknappen. Moet nog maar even zien wat de details zijn, horen we donderdag wel. Ik ben allang blij dat ze het in een keer goed opknappen dan een beetje halfslachtig aansmeren en ik volgend jaar weer kan schilderen, of erger.
*O* leeeukk! jammer van die lekkage, maar ach, je heb de sleutels :)

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:16 schreef Pollewoppie het volgende:
...

Zodra ik ga klussen komt er weer een klustopic maar ik wil natuurlijk met mijn tijd mee gaan dus er komt dan ook een Twitter waar ik dagelijks de klusvorderingen met een fototje ga posten!
gefeliciteeerd *O* wat een onwijs gave keuken nu al! rood O+
maar leuk hoor!

quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:12 schreef Metatron het volgende:
We've got him it!

Mondelinge overeenstemming over prijs en oplevering. Morgen bouwkundige keuring, en als alles verder goed verloopt half november overdracht :).
*O* *O* *O* gefeliciteerd!
hoe is de bouwkundige keuring verlopen?

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:25 schreef Merlijn het volgende:
Yes! volgende mijlpaal bereikt: Hypotheek is rond..... Nog wat puntjes op de I zetten en dan kunnen we weer rustig slapen...
gefeliciteerd *O* word lekker klussen :) en genieten van die mooie tuin


quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:20 schreef innepin het volgende:
Woei, de hypotheekadviseur mailde zowaar eens goed nieuws: alle benodigde stukken zijn eindelijk binnen. Nu gaan er poppetjes de zgn. "finale beoordeling" doen van het dossier, whatever that may be, en dan kunnen we eindelijk tekenen. En dan klussen! *zucht*
*O*
al getekend? :)
~ Bonito La Risa ~
pi_86231583
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:03 schreef Mixende_match het volgende:
*O* *O* *O* gefeliciteerd!
hoe is de bouwkundige keuring verlopen?
Geen problemen gevonden. Het enige echte punt waar de inspecteur mee kwam was het dak van de buren. (c.q. de aangrenzende VvE) Dat moet binnen nu en 5 jaar waarschijnlijk vervangen worden, en dan moet je er goed op letten dat de aansluiting van de bitumen goed gedaan wordt, anders levert dat lekkage op. Verder had-ie weinig aanmerkingen.

De laatste stukken van de verkoper zijn ook binnen. Mijn makelarr vond nog een paar onduidelijkheden in de lijst van zaken, maar dat moet vandaag of morgen wel gladgestreken zijn. Ik ga er voorlopig van uit dat ik uiterlijk vrijdag het koopcontract kan tekenen.

Ondertussen maar wat adviezen inwinnen over hypotheken, zodat ik dat dan ook meteen in gang kan zetten.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86232209
Uitbreiden van de stroomvoorziening van 25A naar 34A moet ik even laten bekijken als ik er in kan. Het is afhankelijk van de huidige aanvoerkabel of dat eenvoudig te doen is, of dat de hoofdaanvoer dan vervangen moet worden. En dat laatste geintje kan flink in de papieren gaan lopen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86268004
Zo... de kriebels slaan wie toe verdorie!

Gisteren modelwoning in Geldrop (N-b) bekeken... en wie weet gaan we binnenkort iets kopen!
pi_86270334
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 08:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... de kriebels slaan wie toe verdorie!

Gisteren modelwoning in Geldrop (N-b) bekeken... en wie weet gaan we binnenkort iets kopen!
oeeh spannend!

beetje naar jouw wensen/smaak het huis?
~ Bonito La Risa ~
pi_86275585
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:24 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

oeeh spannend!

beetje naar jouw wensen/smaak het huis?
Nouja... het moet nog gebouwd worden... we hebben alleen nog een aantal vragen over de indeling en specifieke wensen. Maar aangezien we binnenkort op vakantie gaan staan we nog niet te trappelen om dat nu al uit te gaan zoeken.

Gewoon even een huis in optie zetten en na de vakantie rustig op terug komen :)
pi_86284104
En getekend :).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86335228
Gisteren weer een gesprek gehad bij de aannemer. Constructief gesprek, waar lekker veel duidelijkheid uit gekomen is. Maar of het door gaat uiteindelijk weet ik nog niet.... Afwachten op de offerte, en hopen dat we daarvan veel zelf kunnen doen zodat de manuren iig komen te vervallen. Anders denk ik niet dat het door gaat :{
  maandag 13 september 2010 @ 08:23:40 #111
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86372115
Ik wacht nog even: 20-9 tekenen van de offerte, en dan per 1-11 de sleutels....

* langzaam de weken aftelt *
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86373269
*O* we verwachten nu wel topics hoor! *O*
Enneh Freddeh zet hem op! Advies kun je uiteraard ook in K&W halen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86373332
Wij hebben de knoop doorgehakt ons appartement te verkopen.

Als "voorwerk" weten we wat we aan hypotheek voor een nieuw huis te besteden hebben, en hoe onze financiele situatie in het algemeen is.

In ons "oude" huis hebben we de boel een beetje opgeknapt, de foto's zijn gemaakt en de tekst is af. Vanmiddag nog gaat alles naar de makelaar, en als het goed is staat ons huis dan officieel te koop! :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_86377405
@Ml-etje: Mijn topic komt zodra we papieren hebben getekend.

Foto's hebben we, bouwtekeningen hebben we. De aannemer zet de komende 2 weken een aantal stagiairs op 'het project' en die gaan de tekeningen invullen op een manier die hun handig lijkt. Vermoedelijk wordt die wat erg duur. Denk dat de grootste kans is dat we verder bouwen op de huidige basis om de kosten binnen de perken te houden.
Als het definitief is komt er wat mij betreft een topic met foto's, bouwtekeningen, andere prullaria e.d. Zit alleen te twijfelen of ik nou alleen ons deel van de woning in een topic wil gooien, of ook de 'woon-units' van de overige bewoners :+
pi_86377761
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:05 schreef Freddeh het volgende:
@Ml-etje: Mijn topic komt zodra we papieren hebben getekend.

Foto's hebben we, bouwtekeningen hebben we. De aannemer zet de komende 2 weken een aantal stagiairs op 'het project' en die gaan de tekeningen invullen op een manier die hun handig lijkt. Vermoedelijk wordt die wat erg duur. Denk dat de grootste kans is dat we verder bouwen op de huidige basis om de kosten binnen de perken te houden.
Als het definitief is komt er wat mij betreft een topic met foto's, bouwtekeningen, andere prullaria e.d. Zit alleen te twijfelen of ik nou alleen ons deel van de woning in een topic wil gooien, of ook de 'woon-units' van de overige bewoners :+
Het mooiste voor ons is natuurlijk een totaal plaatje van de hele verbouwing, maar ja daar moeten de andere bewoners het wel mee eens zijn
  maandag 13 september 2010 @ 15:41:57 #116
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86384014
Hmm, op de valreep belt de hypotheekadviseur op dat hij de voorwaarden van de erfpacht nog mist. Ik zag het hele verhaal al niet doorgaan. Is het normaal dat voor ieder klein dingetje voor wat betreft hypotheekzaken die niet helemaal soepel lopen je maag omdraait? :(
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86386737
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:41 schreef Merlijn het volgende:
Hmm, op de valreep belt de hypotheekadviseur op dat hij de voorwaarden van de erfpacht nog mist. Ik zag het hele verhaal al niet doorgaan. Is het normaal dat voor ieder klein dingetje voor wat betreft hypotheekzaken die niet helemaal soepel lopen je maag omdraait? :(
haha herkenbaar jah... dat je een voicemailbericht ziet en die dan luistert en dan zeggen ze: "er is een probleem met de financiering, bel mij zsm" pff de zenuwen altijd met dat soort dingen!
  maandag 13 september 2010 @ 17:13:48 #118
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86387729
Ik hoorde overigens wel dat de offerte binnen was en exact de proefberekeningen volgde, dus daar hoef ik me niet druk over te maken.

@Ml-etje:Ik moet nog even kijken of ik een eigen topic open, er hoeft niet heel veel te gebeuren in het huis buiten wat dingen ophangen, 1 kamer behangen en wat verfwerk. Of je moet de before en after dingetjes willen zien ;)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86387958
Ik ben ook voornemens om mijn appartement in Den Haag Mariahoeve te verkopen. Ben nu bezig met de voorbereidende handelingen, zoals ervaringen met makelaars vragen aan bekenden. Er moeten nog een paar kleine dingen worden opgeknapt (een beetje verfwerk onder meer) voordat ik het te koop zet.

Mijn vriendin en ik willen gaan samenwonen in een huurhuis in de vrije sector. Mijn huidige huis is vrij klein (57 m2) als je wilt samenwonen en zo veel spullen kwijt moet. Helaas zal ik wel verlies maken op mijn huis, want ik heb het drie jaar geleden gekocht en de prijzen zijn natuurlijk niet omhoog gegaan. Ik denk aan een verlies van ongeveer 15000. Dat moet dan maar.

Oja, ervaringen met makelaars in Den Haag en directe omgeving hoor ik ook graag van FOK!kers. Graag via PM :)
  maandag 13 september 2010 @ 20:32:45 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_86395360
Vandaag gebeld door de makelaar. Mijn vriendin en ik zijn ingeloot. *O*

Over twee weken hebben we een gesprek met de makelaar en een financieel adviseur om te kijken wat voor leuks we er van kunnen maken :s)
So we just called him Fred
pi_86398597
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:41 schreef Merlijn het volgende:
Hmm, op de valreep belt de hypotheekadviseur op dat hij de voorwaarden van de erfpacht nog mist. Ik zag het hele verhaal al niet doorgaan. Is het normaal dat voor ieder klein dingetje voor wat betreft hypotheekzaken die niet helemaal soepel lopen je maag omdraait? :(
Jup welkom in de club.
Wij hadden ook erfpacht gemekker (en dat terwijl er geen erfpacht op rust).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86410931
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2310/1112197

voor mensen met strakke inrichting, maar geen strak geld... ;)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 14 september 2010 @ 08:36:27 #123
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86411398
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 07:57 schreef Oblivion het volgende:
http://www.bva-auctions.com/auction/lot/2310/1112197

voor mensen met strakke inrichting, maar geen strak geld... ;)
"De koper van dit kavel zal de haard zelf moeten demonteren en zorg moeten dragen voor het afvoeren van de ombouw"

Autsj ;)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86415665
Verder kijken! Staan designer stoelen, salontafel etc etc etc....

:P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86417871
Dienstmededeling: julie zullen binnenkort wat topics van mij voorbij zien komen, aangezien de aankoopmakelaar mij zojuist mededeelde dat mijn bod op een appartement in Meppel geaccepteerd is *O*
Nu het papierwerk nog, en dan is m'n eerste huisje een feit :9
pi_86418002
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:36 schreef Merlijn het volgende:

[..]

"De koper van dit kavel zal de haard zelf moeten demonteren en zorg moeten dragen voor het afvoeren van de ombouw"

Autsj ;)
Bedragen zijn exclusief BTW en veilingkosten
Dus 19% en 16% bij op tellen graag

De 650 euro is dan al snel 900 euro werkelijk!
pi_86418234
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:56 schreef Bklusser het volgende:

[..]

Bedragen zijn exclusief BTW en veilingkosten
Dus 19% en 16% bij op tellen graag

De 650 euro is dan al snel 900 euro werkelijk!
Dan is het nog goedkoop voor design, begrijp dat dan! :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86419032
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:32 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag gebeld door de makelaar. Mijn vriendin en ik zijn ingeloot. *O*

Over twee weken hebben we een gesprek met de makelaar en een financieel adviseur om te kijken wat voor leuks we er van kunnen maken :s)
nou gefeliciteerd alvast ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_86419050
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:14 schreef Metatron het volgende:
En getekend :).
*O* gefeliciteerd!
~ Bonito La Risa ~
pi_86487612
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:27 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

*O* gefeliciteerd!
Thanks :)

Hypotheekaanvraag ligt inmiddels bij de bank op de stapel. En die schuift kennelijk ook maar met de snelheid van een gletsjer. Je vraagt je toch af waar ze het zo druk mee hebben :P.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:42:41 #131
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_86488580
Gefeliciteerd Metatron :) *O*.

Hier is maandag de grote dag. Koopakte tekenen bij de Notaris en de sleutels ophalen *O*
  donderdag 16 september 2010 @ 09:43:16 #132
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_86488600
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Thanks :)

Hypotheekaanvraag ligt inmiddels bij de bank op de stapel. En die schuift kennelijk ook maar met de snelheid van een gletsjer. Je vraagt je toch af waar ze het zo druk mee hebben :P.
Weird. Bij mij was het er binnen 1.5 week door :'). Ik vraag mij af waarom het verschil nou altijd zo groot is qua snelheid :').
pi_86493800
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:43 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Weird. Bij mij was het er binnen 1.5 week door :'). Ik vraag mij af waarom het verschil nou altijd zo groot is qua snelheid :').
Dat kan nog hoor. Aanvrag is afgelopen vrijdagmiddag ingediend. Maar het is bij de Rabo, en m'n tussenpersoon gaf al aan dat die over het algemeen niet zo bar snel zijn.

Nou ja, als alles maar voor 6 okt geregeld is, dat is de uiterste datum ivm de ontbindende voorwaarden. Ik verwacht verder op zich geen problemen. Voor zover ik weet heb ik geen enge schulden of wanbetalingen, ik steek er zelf ook een aanzienlijk stuk eigen vermogen in, dus ik zit ver onder de grens van wat ik kan lenen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86493815
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:42 schreef Anthraxx het volgende:
Gefeliciteerd Metatron :) *O*.

Hier is maandag de grote dag. Koopakte tekenen bij de Notaris en de sleutels ophalen *O*
Gefeliciteerd alvast :).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 17 september 2010 @ 08:54:23 #135
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86526031
Pfew. Huidige eigenaar heeft erfpachtvoorwaarden kunnen achterhalen en deze gaan morgen op de mail.

Maandag tekenen voor de hypotheek en dan zijn we weer een stapje verder!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86528172
ons voorlopig koopcontract is zoek geraakt bij de post :( nu gaan we maandag maar gewoon naar hun kantoor om te tekenen... gelijk ff maten nemen en foto's maken in het huisje!!!!
pi_86528212
Vanaf 30 september woon ik officieel samen met mijn O+ . Nu nog even mijn eigen appartement leegruimen en dozen inpakken!
  zondag 19 september 2010 @ 22:14:55 #138
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86618211
Feli allemaal!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  maandag 20 september 2010 @ 18:07:25 #139
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86644346
en de hypotheekofferte is ook getekend en gelijk op de fax naar de bank. Vrijdag moet de bankgarantie binnen zijn en kunnen we weer rustig slapen. (althans, voor een paar weekjes...)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_86673364
Hypotheekofferte is binnen. Vanmiddag even tekenen en retour. En dan eens afwachten tot de finale beoordeling er door is.

En dan heul veul geld overmaken naar de notaris ;).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86686679
Offerte getekend. De tussenpersoon verwacht het taxatierapport morgen of overmorgen binnen, en dan kan het hele stapeltje terug naar de bank.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86686727
*O* ik voorzie nog 2 klustopics O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86693649
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:14 schreef Ml-etje het volgende:
*O* ik voorzie nog 2 klustopics O+
Ik denk dat het bij mij wel mee zal vallen. Er moeten een paar kleine dingetjes gedaan worden, maar geen ingrijpende verbouwingen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:48:00 #145
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86693741
Klussen & Wonen heet het hier he ;) dus zaken als een paar wandjes, deuren of ramen schilderen en daar vervolgens een mooie inrichting van maken en dat laten zien in je topic kan ook hoor ! *O*

Gewoon doen is leuk ! *O*
pi_86693970
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Klussen & Wonen heet het hier he ;) dus zaken als een paar wandjes, deuren of ramen schilderen en daar vervolgens een mooie inrichting van maken en dat laten zien in je topic kan ook hoor ! *O*

Gewoon doen is leuk ! *O*
Tuurlijk, dat weet ik ook wel. Ik geef alleen maar aan dat er geen spectaculaire verbouwingen op stapel staan.

Heb ik nu sowieso het geld niet meer voor :').
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86694043
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:46 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij wel mee zal vallen. Er moeten een paar kleine dingetjes gedaan worden, maar geen ingrijpende verbouwingen.
:D we kijken sowieso graag mee
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86694453
Een kleine sneak-preview. De woonkamer:


Als ik er in kan maak ik zelf wel foto's zonder de spullen van de huidige bewoners ;).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86694753
Jeeeeee wat mega, of is het een makelaarsfoto?
Vind hun meubelen wel mooi eigks :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:14:33 #150
3185 Adelante
To let it go now
pi_86694864
Met zo'n fotostand lijkt het wel een voetbalveld zo lang :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86694968
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:11 schreef Ml-etje het volgende:
Jeeeeee wat mega, of is het een makelaarsfoto?
Vind hun meubelen wel mooi eigks :@
Combi van beide. Het is een makelaarsfoto, maar de woonkamer is een slordige 4 * 12.5 meter. En da's toch best fors voor een appartement.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86695193
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:17 schreef Metatron het volgende:

[..]

Combi van beide. Het is een makelaarsfoto, maar de woonkamer is een slordige 4 * 12.5 meter. En da's toch best fors voor een appartement.
12,5 wow! Idd fors :Y.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 22 september 2010 @ 08:52:07 #153
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86700782
* SCHAAAAAATTTT, Wil je koffie *


- *waaaaaaat?*

* OF JE KOOOOOFFFFIIEEEEEE WIIILLLTTT **

:D
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  woensdag 22 september 2010 @ 09:45:34 #154
3185 Adelante
To let it go now
pi_86701919
whehehe... :D

Wat is trouwens een gangbare uurprijs voor een stucadoor? 25 euro, 40 euro?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86702544
Gisteren koopakte ondertekend, vanochtend hypotheekofferte aangevraagd. Laat maar komen die sleutels *O*
pi_86703332
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:45 schreef Adelante het volgende:
whehehe... :D

Wat is trouwens een gangbare uurprijs voor een stucadoor? 25 euro, 40 euro?
Ligt eraan maar meestal 20-25 euro in deze omgeving (R'dam).
Laat je het echt door een berijf doen dan ben je duurder uit, dit zijn losse mannetjes die je ook via bijv werkspot kunt krijgen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86705552
Meestal kan je beter een prijs per vierkante meter afspreken. De meeste stucadoors zitten zo rond de 15 euro p/m2, maar kan ook goedkoper en duurder..

Werkspot heeft als voordeel dat je recensie's over de stucadoor kunt lezen en dat je de offertes kan vergelijken. Mijn ervaring is dat de aanbiedingen gelijk binnenstromen als je je stucklusje op werkspot zet (zeker als je er foto's bij zet). Ik zou trouwens niet voor de allergoedkoopste gaan.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_86706114
Hier (omgeving Nijmegen) was het 14 a 15 per m2 (excl.).
pi_86706565
Vandaag een afspraak gemaakt met een hypothekere.
Eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.
JA!
pi_86708365
Taxatierapport is ook binnen. Benodigde financiering komt neer op 64% van de executiewaarde. Dat zou toch geen punt moeten zijn lijkt me.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86747964
Ik zal mijn situatie ook eens posten, na een hele tijd meegelezen te hebben. Want over voorpret kan ik wel meepraten..

Afgelopen week bij een hypotheker geweest en het valt mee wat we aan zouden kunnen.
Mijn vriendin en ik hebben al wel een buurt in Eindhoven op het oog waar we willen wonen.
We zijn daar allebei opgegroeid en hebben daar alles en iedereen in de buurt.

Sommige huizen die in die buurt te koop staan, komen van de woningbouwvereniging af.
Ik heb ook al een specifiek huis zien staan, dit huis namelijk.

Vraagprijs 205000. Volgens de hypotheek berekening kunnen we 200000 met 10000 verbouwen aan.
Het enige wat ons tegenhoudt, is dat we tot nu toe hopeloos zijn met sparen en dus geen geld hebben voor de aankleding. Ook is 10000 aan de krappe kant voor een nieuwe keuken en badkamer..

We hebben dus besloten om een jaar flink te sparen, zodat we in ieder geval vloeren kunnen leggen en gordijnen kunnen hangen. De inboedel hebben we al wel. dan kijken we over een jaartje wel of er nog iets te koop staat daar.

Duurt nog zo lang en toch al kriebels 8)7
Signature
  donderdag 23 september 2010 @ 13:57:29 #162
3185 Adelante
To let it go now
pi_86748034
Kun je niet gewoon 170.000 bieden, het is maar een woningbouwvereniging.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86748109
Dan alsnog kun je volgensmij niet zomaar even een bak geld lenen voor de inrichting bij de hypotheekverstrekker. Alles wat je potentieel meeneemt als je weer verhuist mag je niet meefinancieren.
Daar zijn overigens wel truucjes mee uit te halen: een laminaatvloer bijvoorbeeld mag je normaalgesproken niet meefinancieren (is makkelijk weg te halen), maar als je eerst een pot lijm op de grond flikkert is het ineens prima.. Doen we dat gewoon, toch? :')
En de laatste 2500 van je verbouwingspotje mag zonder verantwoording uitgegeven worden. Dus met een beetje creatief rekenen en precies lenen wat je nodig hebt voor een verbouwing (zodat je die 2500 overhoudt) kom je een heel eind :)
  donderdag 23 september 2010 @ 14:00:39 #164
3185 Adelante
To let it go now
pi_86748163
Nee, maar dan kan ie wel de keuken en badkamer aanpakken en die inrichting komt wel:IKEA en afdankertjes van familie kun je je prima een tijdje mee redden in een eigen huisje.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86748432
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:59 schreef Intrepidity het volgende:

En de laatste 2500 van je verbouwingspotje mag zonder verantwoording uitgegeven worden.
Dat is nog eens een handige tip. Wist ik nog niet!! thx!! ^O^
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_86748694
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:00 schreef Adelante het volgende:
Nee, maar dan kan ie wel de keuken en badkamer aanpakken en die inrichting komt wel:IKEA en afdankertjes van familie kun je je prima een tijdje mee redden in een eigen huisje.
Natuurlijk bied je minder dan de vraagprijs en vooral bij de woningbouwvereniging.
Maar ik heb geen idee wat dan wel een fatsoenlijk bod zou zijn.
Hij staat ook al 20 maanden te koop.

We zitten nu in een huurflat met 1,5 slaapkamer dus de inrichting die we per se nodig zouden hebben, hebben we al. Inderdaad ikea zooi. Als we een koophuisje hebben, wordt dat langzaamaan vervangen.
Het gaat vooral om de vloeren, wanden en ramen.
Signature
pi_86749096
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:15 schreef pulletje het volgende:

[..]

Natuurlijk bied je minder dan de vraagprijs en vooral bij de woningbouwvereniging.
Maar ik heb geen idee wat dan wel een fatsoenlijk bod zou zijn.
Wellicht een goed plan om eens met een aankoopmakelaar te gaan babbelen? Veel aankoopmakelaars rekenen een bepaald percentage van het bedrag wat ze er af weten te lullen, dus dat kan voor hun ook lucratief uitpakken, en no cure no pay. :)
pi_86749265
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wellicht een goed plan om eens met een aankoopmakelaar te gaan babbelen? Veel aankoopmakelaars rekenen een bepaald percentage van het bedrag wat ze er af weten te lullen, dus dat kan voor hun ook lucratief uitpakken, en no cure no pay. :)
Dat klinkt als een idee.

Het is altijd beter om hulp in te roepen, maar ik vraag me af of je daar dan niet voor hoeft te betalen.
Als zo'n aankoopmakelaar niets rekent als de koop niet doorgaat, dan is het goed.
En als hij een percentage rekent, van hetgeen hij er af krijgt, dan doet-ie tenminste wel zn best.
Signature
pi_86749302
Ze doen het lang niet allemaal zo, maar er valt vast wel iets in de buurt te vinden :)
  donderdag 23 september 2010 @ 23:09:24 #170
3185 Adelante
To let it go now
pi_86772007


Duct tape houdt ook echt alles bij elkaar :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86777370
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:09 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Duct tape houdt ook echt alles bij elkaar :o
OMG! Welke knurft is er op dát idee gekomen? :X
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:06:18 #172
3185 Adelante
To let it go now
pi_86778667
Moi *)

Geen zorgen, er moest een plaat achter gemonteerd worden en morgen komt de nieuwe kast er op.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86778694
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:06 schreef Adelante het volgende:
Moi *)

Geen zorgen, er moest een plaat achter gemonteerd worden en morgen komt de nieuwe kast er op.
Zet je adres er maar niet bij :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:28:23 #174
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_86779082
Laat exlurker en vonkenboer het maar niet zien, dan komen ze met de grote boze kniptang...

Als het goed is wordt vandaag de bankgarantie bij de notaris afgegeven en hebben we de volgende mijlpaal alweer bereikt.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:40:13 #175
3185 Adelante
To let it go now
pi_86779368
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Zet je adres er maar niet bij :P
Er is een certificeerder bijgeweest, no worries :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86779376
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:40 schreef Adelante het volgende:

[..]



Er is een certificeerder bijgeweest, no worries :7
^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86780379
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



^O^
Er is een certificeerder bijgeweest, no worries, waar in vraag ik me dan af :9
pi_86783529
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:17 schreef exlurker het volgende:

[..]

Er is een certificeerder bijgeweest, no worries, waar in vraag ik me dan af :9
Hij zegt niet dat de certificeerder het zaakje goedgekeurd heeft ;).
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_86784595
Ons huis staat te koop!

Het bord hangt er en hij staat op Funda.
Nu maar afwachten..

Iemand nog interesse in een 4 kamerappartement in Apeldoorn?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_86784727
link!
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:04:18 #181
3185 Adelante
To let it go now
pi_86785989
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat de certificeerder het zaakje goedgekeurd heeft ;).
Dat komt nog :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:09:02 #182
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_86786163
Mijn eigen topic: slacker's domain, voor in de OP
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:47:33 #183
3185 Adelante
To let it go now
pi_86787616
Het leuke van een oud huis is dat je iedere keer weer wat ontdekt: vandaag in de ruimte onder de vloer een waterput gevonden, meter in doorsnee, vier meter diep en vol met kraakhelder water :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86797921
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:47 schreef Adelante het volgende:
Het leuke van een oud huis is dat je iedere keer weer wat ontdekt: vandaag in de ruimte onder de vloer een waterput gevonden, meter in doorsnee, vier meter diep en vol met kraakhelder water :o
Teaser! Ik wil foto's en een topic van je huis!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 24 september 2010 @ 18:42:41 #185
3185 Adelante
To let it go now
pi_86799379
Fotootje komt, eigen huis topic niet :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86802106
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 18:42 schreef Adelante het volgende:
Fotootje komt, eigen huis topic niet :P
Grmpff help je medemods eens ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 25 september 2010 @ 22:26:19 #187
3185 Adelante
To let it go now
pi_86843818


Speciaal voor MI-etje
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86852604
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:26 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Speciaal voor MI-etje
Ik heb niet gekeken hoor 8-)
  woensdag 29 september 2010 @ 10:06:58 #189
3185 Adelante
To let it go now
pi_86971537
Vandaag nieuw schakelmateriaal binnen: Berker S1 :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86971737
Zit nog steeds te wachten op een offerte van de aannemer. Die man neemt z'n tijd wel zeg...
pi_86975759
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:15 schreef Freddeh het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een offerte van de aannemer. Die man neemt z'n tijd wel zeg...
Als een aannemer mij laat wachten ga ik wel naar de buurman. Voor hem 10 anderen. Hij moet wel een beetje moeite willen doen om opdrachten binnen te halen :W
  donderdag 30 september 2010 @ 08:36:39 #192
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87010070
Ja inderdaad. Het gaat bij dat soort dingen om genoeg geld.

Ik moet nog een afspraak maken met de huidige bewoner om e.e.a. op te meten...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87010129
Mhja... ik ben helaas gebonden aan de aannemer die de woningbouw heeft uitgezocht. Het is een prutklusje: een paar stukken hardboard eruit en vervangen door gipsplaten (2-3 stuks). aar ik wacht nu ook al een week op een afspraakmaaktelefoontje. Straks weer eens bellen met de WBV.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:24:52 #194
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87012578
Als het alleen daarom gaat, kun je dat niet beter zelf doen?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  donderdag 30 september 2010 @ 10:28:51 #195
3185 Adelante
To let it go now
pi_87012710
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:24 schreef Merlijn het volgende:
Als het alleen daarom gaat, kun je dat niet beter zelf doen?
Als de woningbouwvereniging betaalt? Dacht het niet, die gasten verdienen genoeg, laat ze het dan ook maar fixen :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 30 september 2010 @ 14:04:19 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87019980
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:32 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag gebeld door de makelaar. Mijn vriendin en ik zijn ingeloot. *O*

Over twee weken hebben we een gesprek met de makelaar en een financieel adviseur om te kijken wat voor leuks we er van kunnen maken :s)
Afgelopen maandag gesprek gehad en onze roze wolk is een stuk witter geworden -O-
De verkoopprocedure blijkt anders dan we verwaht hadden en we kunnen stuk minder lenen dan we op gehoopt hadden -O-
De keuze is nu de woning die we wilden, maar dan zonder dakkapellen en een keuken die 100% naar onze wens is of dezelfde woning in een andere (en goedkopere straat) met dakkapellen en een droomkeuken.

Of we laten het gewoon schieten en kijken naar wat anders.
So we just called him Fred
pi_87026659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:26 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Als een aannemer mij laat wachten ga ik wel naar de buurman. Voor hem 10 anderen. Hij moet wel een beetje moeite willen doen om opdrachten binnen te halen :W
Ben ik het mee eens inderdaad. Probleem is alleen dat ik in Dordrecht woon en we zoeken in Noord-Oost Nederland. Momenteel gaat het om een pand in Appelscha, waar we dus niet echt dagelijks in de buurt zijn om maar even een afspraak te plannen met een aannemer.
Maar goed, we hebben dus contact gehad en hij schijnt een aantal stagiairs te hebben losgelaten op het project. Ik ben benieuwd.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:08:20 #198
3185 Adelante
To let it go now
pi_87032471

Nieuw schakelmateriaal (muren moeten nog gestuct worden :P)


Massief houten eiken vloer besteld
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87052174
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Afgelopen maandag gesprek gehad en onze roze wolk is een stuk witter geworden -O-
De verkoopprocedure blijkt anders dan we verwaht hadden en we kunnen stuk minder lenen dan we op gehoopt hadden -O-
De keuze is nu de woning die we wilden, maar dan zonder dakkapellen en een keuken die 100% naar onze wens is of dezelfde woning in een andere (en goedkopere straat) met dakkapellen en een droomkeuken.

Of we laten het gewoon schieten en kijken naar wat anders.
Oh balen zeg. Nu is het afwegen of de locatie of het huis belangrijker is! Suc6!
~ Bonito La Risa ~
pi_87056912
Godskanonne. Een gletsjer beweegt nog sneller dan een bank. Nog steeds geen update m.b.t. het finale accoord.

*zucht*
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:07:38 #201
3185 Adelante
To let it go now
pi_87058158
Zeg dat wel: als ze je binnen willen halen qua hypotheek is alles snel mogelijk, maar dat blijkt totaal niet haalbaar als je eenmaal de offerte hebt getekend. Bureaucratie ten top en zeker geen stimulans voor de huizenmarkt :{
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87161946
Ennnnnn *tromgeroffel*

De bank is akkoord *O*. Ook al een brief van de notaris gehad. De 13e moet de borgstelling binnen zijn, dus die gaan we maar eens overboeken.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_87163404
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:07 schreef Adelante het volgende:
Zeg dat wel: als ze je binnen willen halen qua hypotheek is alles snel mogelijk, maar dat blijkt totaal niet haalbaar als je eenmaal de offerte hebt getekend. Bureaucratie ten top en zeker geen stimulans voor de huizenmarkt :{
Alles per mail doen dan kun je ze ermee om de oren slaan.
Dan is er ineens weer een stuk meer mogelijk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87163412
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:54 schreef Metatron het volgende:
Ennnnnn *tromgeroffel*

De bank is akkoord *O*. Ook al een brief van de notaris gehad. De 13e moet de borgstelling binnen zijn, dus die gaan we maar eens overboeken.
*O* gefeliciteerd!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87163433
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:08 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw schakelmateriaal (muren moeten nog gestuct worden :P)

[ afbeelding ]
Massief houten eiken vloer besteld
Mooie vloer zeg! olie of lak?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87164440
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
*O* gefeliciteerd!!
Thanks :).

En nu het aftellen naar 15 november....
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:08:16 #207
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_87172586
Gefeliciteerd! :).
pi_87174424
Thanks. En hoe vordert het bij jullie?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:07:27 #209
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_87174979
Alles is klaar en de spullen staan er in. Nu de drie katten nog en een op maat gemaakte boekenkast :P. Zaterdag gaan wij over.

Tegen die tijd maak ik wel foto's van hoe het is geworden. Hoe het was heb ik niets van, want het was niet heel schokkend verder :).
pi_87179773
waarom als je gaat verhuizen gaan dingen stuk? inmiddels is de deurbel stuk, de keukenkraan en de wasdroger!!
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:34:11 #211
3185 Adelante
To let it go now
pi_87192019
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Mooie vloer zeg! olie of lak?
geolied met oude noesten :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:35:23 #212
3185 Adelante
To let it go now
pi_87192072
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:27 schreef Pollewoppie het volgende:
waarom als je gaat verhuizen gaan dingen stuk? inmiddels is de deurbel stuk, de keukenkraan en de wasdroger!!
deurbel kost niks
keukenkraan iets meer
wasdroger is energieslurpend, beter gebruik je een waslijn

Nee, klote is dat. Juist als je lekker aan het budgetteren bent en dit soort kosten komen ineens weer opzetten -O-
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87196868
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:35 schreef Adelante het volgende:

[..]



deurbel kost niks
keukenkraan iets meer
wasdroger is energieslurpend, beter gebruik je een waslijn

Nee, klote is dat. Juist als je lekker aan het budgetteren bent en dit soort kosten komen ineens weer opzetten -O-
Hmm zit wat in ;) alleen de keukenkraan is wel lastig maarja gamma ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87196872
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:34 schreef Adelante het volgende:

[..]



geolied met oude noesten :7
Mooi!
Ga je dat zelf doen of?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87215075
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:07 schreef Anthraxx het volgende:
Alles is klaar en de spullen staan er in. Nu de drie katten nog en een op maat gemaakte boekenkast :P. Zaterdag gaan wij over.

Tegen die tijd maak ik wel foto's van hoe het is geworden. Hoe het was heb ik niets van, want het was niet heel schokkend verder :).
ooh dus het is bijna zover! w/

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:21 schreef Metatron het volgende:

[..]

Thanks :).

En nu het aftellen naar 15 november....
Gefeliciteerd *O* ... ach nog nog een paar weekjes :)

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:27 schreef Pollewoppie het volgende:
waarom als je gaat verhuizen gaan dingen stuk? inmiddels is de deurbel stuk, de keukenkraan en de wasdroger!!
Balen! hoop niet dat dat bij mij gebeurd, alles hebben we nieuw gekocht haha

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:54 schreef Metatron het volgende:
Thanks. En hoe vordert het bij jullie?
slecht slecht slecht! te horen gekregen dat het ipv januari....maart is geworden -O-
en we krijgen radiators -O- op de plek waar de tv zou komen -O-

dus... moeten we opnieuw aftellen... nog een half jaar..again.. |:(
~ Bonito La Risa ~
pi_87215235
tvp

Ik heb 2 weken geleden gereageerd op meerdere woningen van Woonnet-Haaglanden, en afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van DUWO (WBV) dat ik de 1e kandidaat was voor een woning. Het is een 1kamerwoning (oppervlak woonslaapkamer 15 m2, en de keuken 10 m2) en het ligt dicht in de buurt van m'n ouderlijk huis. Morgen bezichtiging :P
Children of the night. What music they make.
pi_87244498
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:26 schreef DeHovenier het volgende:
tvp

Ik heb 2 weken geleden gereageerd op meerdere woningen van Woonnet-Haaglanden, en afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van DUWO (WBV) dat ik de 1e kandidaat was voor een woning. Het is een 1kamerwoning (oppervlak woonslaapkamer 15 m2, en de keuken 10 m2) en het ligt dicht in de buurt van m'n ouderlijk huis. Morgen bezichtiging :P
o wat leuk! inmiddels al wezen kijken? :D
~ Bonito La Risa ~
pi_87254101
Ja, om 12 uur. Morgen moet ik al het huurcontract ondertekenen en as. maandag is de laatste na-inspectie.

Moet je nog ergens op letten voordat je dat huurcontract ondertekent?
Children of the night. What music they make.
pi_87292509
Net een bod uitgebracht op een woning uit 1997, soort semi bungalow.
Slaapkamer beneden en grenzend aan de tuin, grote woonkamer van 43 vierkante meter, badkamer ook beneden, leuke tuin, inpandige garage. 2 slaapkamers boven.

Erg lastig om door het oude smerige behang en de afgeleefde keuken heen te kijken, me vooral gefocused op de indeling van het huis en de ruimtes, dat was 100% naar mijn zin.
pi_87335908
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:50 schreef Monco10 het volgende:
Net een bod uitgebracht op een woning uit 1997, soort semi bungalow.
Slaapkamer beneden en grenzend aan de tuin, grote woonkamer van 43 vierkante meter, badkamer ook beneden, leuke tuin, inpandige garage. 2 slaapkamers boven.

Erg lastig om door het oude smerige behang en de afgeleefde keuken heen te kijken, me vooral gefocused op de indeling van het huis en de ruimtes, dat was 100% naar mijn zin.
Nu ben ik wel benieuwd, ga zeker duimen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87388439
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Nu ben ik wel benieuwd, ga zeker duimen :)
Thanks, de buit is binnen. Echter (en uiteraard) onder voorbehoud van financiering.
Deze week even laten berekenen hoeveel hypotheek ik inmiddels kan krijgen, hoeveel eigen geld erin gestoken moet worden en wat de kosten zijn voor een opknapbeurt.
pi_87388604
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:20 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Thanks, de buit is binnen. Echter (en uiteraard) onder voorbehoud van financiering.
Deze week even laten berekenen hoeveel hypotheek ik inmiddels kan krijgen, hoeveel eigen geld erin gestoken moet worden en wat de kosten zijn voor een opknapbeurt.
Als alles rond is willen we graag foto's zien :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:56:36 #223
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87411398
Hier nog steeds geen definitief accoord :| Ik heb wel de offerte al binnen gehad en getekend, maar door een lakse taxateur (?) is het huis 20.000 lager getaxeerd als die van afgelopen jaar. Hertaxatie door een andere taxateur laten doen, die maakt wel een taxatie met het juiste bedrag.

Nu is het verschil van dusdanige aard dat het NWWI (?) moeilijk doet over het verschil in de twee taxaties binnen een week en dus kan de taxatie niet naar de hypotheekverstrekker. 1 November is de sleuteloverdracht. Het wordt allemaal wel krap zo....
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87451612
Oeh, ik kom ook even mee kriebelen. Ik ben verliefd geworden op een huisje *; alleen staat het niet te koop. Het is helemaal vervallen/uitgewoond door jongeren. Er zal veel aan moeten gebeuren, maar gelukkig ben ik handig en heb ik ouders/vrienden die ook handig zijn :) Ik heb vorige week een brief op de bus gedaan richting de eigenaren (broer + zus) of ik het mag laten taxeren :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:51:58 #225
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87488465
Gisteren uitgebreid taxatierapport binnen gehad. Zou er dan toch schot in de zaak zitten ?!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87489164
Ga voor je duimen Merlijn!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:26:12 #227
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87525355
Gisteren bij de notaris geweest om het huis over te dragen aan mijn ex. Voelt wel vreemd hoor, huiseigenaar-af en geen hypotheek meer met maar 1 handtekening...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  Milf vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:13:59 #228
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87581559
Ik kom mij voorzichtig laten zien in dit topic.

Vandaag de offerte getekend voor een koopwoning!! *O*
*rondjes rent*

Vrijstaand huis met een lekkere tuin en hij is he-le-maal van mij :9~
Binnenkort zal ik wat meer info posten. Eerst de onderhandse akten nog even tekenen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:35:54 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87582271
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:13 schreef nikky het volgende:
Ik kom mij voorzichtig laten zien in dit topic.

Vandaag de offerte getekend voor een koopwoning!! *O*
*rondjes rent*

Vrijstaand huis met een lekkere tuin en hij is he-le-maal van mij :9~
Binnenkort zal ik wat meer info posten. Eerst de onderhandse akten nog even tekenen.
Oei! Ben erg benieuwd Nikky!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87583600
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Als alles rond is willen we graag foto's zien :Y
Ik heb vandaag de stekker eruit getrokken. Heb eerst nog lang overlegd met de hypotheekadviseur en kon de woning met NHG lastig rond krijgen, zonder NHG was geen probleem. Geschatte verbouwingskosten uiteraard meegenomen in de berekening. Maar net iets teveel risico misschien.

Veel belangrijkere reden was misschien nog wel dat ik ben gaan twijfelen de laatste dagen of het huis mijn definitieve keuze zou zijn geweest, er is iets wat me niet bevalt maar ik kan de vinger er niet helemaal opleggen.

In elk geval vol goede moed op naar de volgende....
pi_87584472
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:26 schreef Merlijn het volgende:
Gisteren bij de notaris geweest om het huis over te dragen aan mijn ex. Voelt wel vreemd hoor, huiseigenaar-af en geen hypotheek meer met maar 1 handtekening...
Maar dan kun je wel zo meteen voor jezelf wat kopen toch?

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:13 schreef nikky het volgende:
Ik kom mij voorzichtig laten zien in dit topic.

Vandaag de offerte getekend voor een koopwoning!! *O*
*rondjes rent*

Vrijstaand huis met een lekkere tuin en hij is he-le-maal van mij :9~
Binnenkort zal ik wat meer info posten. Eerst de onderhandse akten nog even tekenen.
*O* gefeli! We willen het graag zien :Y
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:11 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag de stekker eruit getrokken. Heb eerst nog lang overlegd met de hypotheekadviseur en kon de woning met NHG lastig rond krijgen, zonder NHG was geen probleem. Geschatte verbouwingskosten uiteraard meegenomen in de berekening. Maar net iets teveel risico misschien.

Veel belangrijkere reden was misschien nog wel dat ik ben gaan twijfelen de laatste dagen of het huis mijn definitieve keuze zou zijn geweest, er is iets wat me niet bevalt maar ik kan de vinger er niet helemaal opleggen.

In elk geval vol goede moed op naar de volgende....
Je zit er lang aan vast dus wel kiezen wat je echt wilt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87591119
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:31 schreef Ml-etje het volgende:

Je zit er lang aan vast dus wel kiezen wat je echt wilt.
Wat bedoel je? Ik heb gewoon de koop ongedaan gemaakt.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:20:26 #233
3185 Adelante
To let it go now
pi_87595487
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:13 schreef nikky het volgende:
Ik kom mij voorzichtig laten zien in dit topic.

Vandaag de offerte getekend voor een koopwoning!! *O*
*rondjes rent*

Vrijstaand huis met een lekkere tuin en hij is he-le-maal van mij :9~
Binnenkort zal ik wat meer info posten. Eerst de onderhandse akten nog even tekenen.
Nog steeds daar in the middle of nowhere in Drenthe ergens? :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Milf zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:33:06 #234
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87595733
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:20 schreef Adelante het volgende:

[..]



Nog steeds daar in the middle of nowhere in Drenthe ergens? :P
Nope! Ik woon er nu nog wel, maar ik ga naar een hele andere plek. Niet eens op fietsafstand van het oh zo mooie O+ Drenthe. Waar ik wel heenga laat ik nog even in het midden. ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:48:37 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87597658
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:33 schreef nikky het volgende:

[..]



Nope! Ik woon er nu nog wel, maar ik ga naar een hele andere plek. Niet eens op fietsafstand van het oh zo mooie O+ Drenthe. Waar ik wel heenga laat ik nog even in het midden. ;)
Ow ;( !!! Tjeempie, kan ik ook nooit meer dingen aan je vragen en zo ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87616734
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:00 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik heb gewoon de koop ongedaan gemaakt.
Ik doel op het kopen van een huis ;) Dat je goed moet kiezen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87616841
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Ik doel op het kopen van een huis ;) Dat je goed moet kiezen :)
Oh ik las je zit er ALLANG aan vast ;)
pi_87616880
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:29 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Oh ik las je zit er ALLANG aan vast ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87626114
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:07 schreef Adelante het volgende:
Zeg dat wel: als ze je binnen willen halen qua hypotheek is alles snel mogelijk, maar dat blijkt totaal niet haalbaar als je eenmaal de offerte hebt getekend. Bureaucratie ten top en zeker geen stimulans voor de huizenmarkt :{
Ik ken het na een gedoe rond de hypotheek sinds juli dan nu eindelijk afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de hypotheekverstrekker dat het rond is, nu komende week afspraak maken met de notaris voor de overdracht. *O*

Komende tijd zal ik mezelf hier eens voorzichtig melden met een eigen topic na voornamelijk meelurken hier.
pi_87626697
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:47 schreef hr15 het volgende:

[..]

Ik ken het na een gedoe rond de hypotheek sinds juli dan nu eindelijk afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de hypotheekverstrekker dat het rond is, nu komende week afspraak maken met de notaris voor de overdracht. *O*

Komende tijd zal ik mezelf hier eens voorzichtig melden met een eigen topic na voornamelijk meelurken hier.
*O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87633339
Zow, sleuteloverdracht was eergister, dus nu kan ik lekker gaan klussen :')

Gister rondgekeken in de Leen Bakker en de Kwantum, kijken wat er allemaal te koop is qua interieur. Maar nu moet al het behang eraf (grijs en gifgroen met roze plinten), de deuren geverfd (roze) en het plafond gewit. Verder weet ik nog niet wat voor vloerbedekking ik wil, wss vinyl. Gelukkig kon ik een behangstomer lenen van het woningbouwbedrijf *O*
Children of the night. What music they make.
pi_87666730
Nog 4 weken.

*zucht*

*duimendraait*
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_87708667
Eergisteren over 2 maanden krijg ik de sleutel :) Inmiddels druk met aannemers bellen. Iets met zelf 2 linker handen hebben, enzo.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:06:43 #244
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87826339
Ook weer positief nieuws te melden: Hypotheek is eindelijk rond, 25 oktober gaat alles naar de notaris. Kan dus eindelijk mijn meubels etc. bestellen. (loop alleen nu weer tegen een veel te lange levertijd aan...)

Oh en de huidige bewoner doet vreemd: ik probeer hem (zowel direct als via de makelaar) te bereiken zodat ik even de maten op kan meten. Zo vreemd is dat toch niet? Meneer laat echter niets van zich horen...

Naja, ik pak de maten wel uit de verkoopdocumentatie en maak wel een plattegrond.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87848242
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 14:59 schreef DeHovenier het volgende:
Zow, sleuteloverdracht was eergister, dus nu kan ik lekker gaan klussen :')

Gister rondgekeken in de Leen Bakker en de Kwantum, kijken wat er allemaal te koop is qua interieur. Maar nu moet al het behang eraf (grijs en gifgroen met roze plinten), de deuren geverfd (roze) en het plafond gewit. Verder weet ik nog niet wat voor vloerbedekking ik wil, wss vinyl. Gelukkig kon ik een behangstomer lenen van het woningbouwbedrijf *O*
Zien *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2010 12:40 schreef Intrepidity het volgende:
Eergisteren over 2 maanden krijg ik de sleutel :) Inmiddels druk met aannemers bellen. Iets met zelf 2 linker handen hebben, enzo.
Idem! Zien!
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 12:06 schreef Merlijn het volgende:
Ook weer positief nieuws te melden: Hypotheek is eindelijk rond, 25 oktober gaat alles naar de notaris. Kan dus eindelijk mijn meubels etc. bestellen. (loop alleen nu weer tegen een veel te lange levertijd aan...)

Oh en de huidige bewoner doet vreemd: ik probeer hem (zowel direct als via de makelaar) te bereiken zodat ik even de maten op kan meten. Zo vreemd is dat toch niet? Meneer laat echter niets van zich horen...

Naja, ik pak de maten wel uit de verkoopdocumentatie en maak wel een plattegrond.
Totaal niet vreemd maar sommige mensen willen dat helaas niet.
Balen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:18:52 #246
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87888753
Pfff, inmiddels heb ik het met redelijk wat kunst- en vliegwerk, spoedbestellingen, compromissen een rokende pinpas en flink kelderende bankrekening voor elkaar dat alle meubels en apparatuur een dag voor mijn verhuizen aankomt. Wordt druk met 3 vrachtwagens in het kleine straatje ;)

Ik realiseer me net dat ik over 7 dagen gewoon de sleutel krijg, maar kom er geestelijk niet aan toe om "af te tellen"... Veel te druk met me ergeren aan de verhuisdozen, dingen bijhouden en inpakken...

Kan er nog niet van genieten helaas :|
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:34:47 #247
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87934261
En vanochtend opeens een telefoontje dat er toch bepaalde stukken blijken te missen. Mooie timing Reaal, ik ga volgende week maandag tekenen.... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:39:17 #248
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_87934401
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 13:34 schreef Merlijn het volgende:
En vanochtend opeens een telefoontje dat er toch bepaalde stukken blijken te missen. Mooie timing Reaal, ik ga volgende week maandag tekenen.... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Komt goed! tot op de allerlaatste dag kunnen ze nog een hoop regelen hoor, heb dit zelf meegemaakt, niet leuk uiteraard maar heb vertrouwen en zit de adviseur ff goed achterna ;)
Ik duim voor je ^O^
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:43:54 #249
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87934558
Naar!!! Ik ga nu de bank bellen om de status van de Finaal Akkoord op de vragen..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87940801
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:34 schreef Merlijn het volgende:
En vanochtend opeens een telefoontje dat er toch bepaalde stukken blijken te missen. Mooie timing Reaal, ik ga volgende week maandag tekenen.... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
hoe bekend dit... maar alle banken zijn op het moment zo zuigerig...
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:19:11 #251
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87940888
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:39 schreef MissHobje het volgende:

[..]


Komt goed! tot op de allerlaatste dag kunnen ze nog een hoop regelen hoor, heb dit zelf meegemaakt, niet leuk uiteraard maar heb vertrouwen en zit de adviseur ff goed achterna ;)
Ik duim voor je ^O^
Daar vertrouw ik dan maar op, thnx voor alle steun allemaal....
Gelukkig werken we tegenwoordig steeds meer digitaal, dus het verzamelen van documenten gaat een stuk rapper...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87941290
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 13:34 schreef Merlijn het volgende:
En vanochtend opeens een telefoontje dat er toch bepaalde stukken blijken te missen. Mooie timing Reaal, ik ga volgende week maandag tekenen.... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
aaah. balen zeg!

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:13 schreef nikky het volgende:
Ik kom mij voorzichtig laten zien in dit topic.

Vandaag de offerte getekend voor een koopwoning!! *O*
*rondjes rent*

Vrijstaand huis met een lekkere tuin en hij is he-le-maal van mij :9~
Binnenkort zal ik wat meer info posten. Eerst de onderhandse akten nog even tekenen.
leukleukleuk!

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:47 schreef hr15 het volgende:

[..]

Ik ken het na een gedoe rond de hypotheek sinds juli dan nu eindelijk afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de hypotheekverstrekker dat het rond is, nu komende week afspraak maken met de notaris voor de overdracht. *O*

Komende tijd zal ik mezelf hier eens voorzichtig melden met een eigen topic na voornamelijk meelurken hier.
gefeliciteerd!

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:59 schreef DeHovenier het volgende:
Zow, sleuteloverdracht was eergister, dus nu kan ik lekker gaan klussen :')

Gister rondgekeken in de Leen Bakker en de Kwantum, kijken wat er allemaal te koop is qua interieur. Maar nu moet al het behang eraf (grijs en gifgroen met roze plinten), de deuren geverfd (roze) en het plafond gewit. Verder weet ik nog niet wat voor vloerbedekking ik wil, wss vinyl. Gelukkig kon ik een behangstomer lenen van het woningbouwbedrijf *O*
leuk meubels kopen! haha nou suc6 !

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:11 schreef Metatron het volgende:
Nog 4 weken.

*zucht*

*duimendraait*
ohh ik nog minimaal 20 ;(
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:05:54 #253
3185 Adelante
To let it go now
pi_87997314
Wat knapt een huis op als de stucadoors zijn geweest :o _O_

(nou ja, eerst nog drieendertig keer de vloer schrobben :'))
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87998485
Stucresten opruimen, bleh. Ik snap sinds de stucadoor bij mij geweest is waarom stucloper stucloper heet. Je blijft vegen en zuigen en vegen en zuigen en zuigen een nieuwe stofzak en filter in je stofzuiger stoppen en zuigen en zuigen en vegen. Daar komt echt geen einde aan.
pi_88001836
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:05 schreef Adelante het volgende:
Wat knapt een huis op als de stucadoors zijn geweest :o _O_

(nou ja, eerst nog drieendertig keer de vloer schrobben :'))
Hoezo schrobben?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88023907
Ik kom hier ook even een vreugde dansje doen! *O*
Mijn bod op het huis is geaccepteerd en gisteren hebben we het koopcontract ondertekend!! Nu maar hopen dat mn hypotheekadviseur de bank flink achter de vodden zit :P
pi_88023968
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef annelotje het volgende:
Ik kom hier ook even een vreugde dansje doen! *O*
Mijn bod op het huis is geaccepteerd en gisteren hebben we het koopcontract ondertekend!! Nu maar hopen dat mn hypotheekadviseur de bank flink achter de vodden zit :P
Gefeliciteerd! *O*
~ Bonito La Risa ~
pi_88025717
thnx!

Net al bericht gekregen van de hypotheekmeneer dat de offerte van de bank al binnen is. Supersnel!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:34:38 #259
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88056652
Zo, hier ook eindelijk definitief accoord (alweer). Ga maandag a.s. tekenen, 25-10 zouden de papieren doorgestuurd worden, missen ze actuele papieren en vage bankbevestigingen. Dus de afgelopen dagen nog vanalles bij elkaar mogen rapen, zoeken en bedelen.

na 10 jaar aan levensverwachting kwijt te zijn, komt dan eindelijk vanochtend de bevestiging dat de papieren door zijn naar de notaris.

* zucht *

Verder: Gefeliciteerd allemaal!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:56:22 #260
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88057092
Merlijn, congratz!
Bij mij zijn de papieren gisteren naar de notaris opgestuurd en ik ga vrijdag over een week tekenen voor de overdracht. Thrilled!!

Datum en tijdstip: 5/11 om 11 uur Wieeee

[ Bericht 14% gewijzigd door slacker_nl op 28-10-2010 11:07:36 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88084804
Hier ook de kriebels... offerte binnen, volgens adviseur is het allemaal geen probleem maar er is nog 1 klein struikelblokje en daar krijg ik morgen antwoord over. Even duimen aub!!

Ik ga mijn ex uitkopen en het betreffende huis heeft een paar jaar geleden al zijn eigen topic gehad. :') (toen had ik een andere nickname overigens) Het huis is uit 1960 en heeft een behoorlijke verbouwing achter de rug. (electra, riolering, aanbouw, verlaagde plafonds, nieuwe keuken en badkamer, nieuwe wc en nog veel meer)

Er is dus al een hoop aan gebeurt maar er moet nog steeds het een en ander aan gebeuren.

Overigens zijn mijn ex en ik al 1,5 jaar uit elkaar en na veel twijfelen van zijn kan om het wel/niet/wel/niet te kopen heb ik besloten dat ik mijn huis terug wil en ben ik er nu mee bezig.

1- nieuwe vloer benedenverdieping

De vloer die er nu in ligt is gelegd door mijn ex-schoonvader en die heeft werkelijk waar heel die vloer verprutst, ik erger me er al jaren aan...

2- Open haard/houtkachel

Er zit een aansluiting en een schouw ... even kijken of het mogelijk zou zijn een open haard of houtkachel te installeren.

3- isoleren zolderen

Tja .. dat dus

4- voor en achtertuin

Ik had een mooie vijver aangelegd maar aangezien ik er al 1,5 jaar niet meer woon is er niks meer aan de vijver gedaan ... ipv heel die vijver weer tot leven te moeten brengen wil ik hem dichtgooien. Ik heb er veel te veel bloed zweet en tranen ingestoken om nu nog zin te hebben die vijver te reanimeren. Het wás een mooi vijvertje. RIP. Voortuin is nooit iets aangedaan.

5- Nieuwe dakgoot

Zal waarschijnlijk aankomende zomer gebeuren, gewoon omdat het dan beter weer is :P

6- Voordeur opknappen

Was ik mee bezig voordat ik wegging, ex heeft het niet afgemaakt en moet dus nog steeds gebeuren.

7- Tapijt op de trap.

Moet ook nog gebeuren...
pi_88100219
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:34 schreef Merlijn het volgende:
Zo, hier ook eindelijk definitief accoord (alweer). Ga maandag a.s. tekenen, 25-10 zouden de papieren doorgestuurd worden, missen ze actuele papieren en vage bankbevestigingen. Dus de afgelopen dagen nog vanalles bij elkaar mogen rapen, zoeken en bedelen.

na 10 jaar aan levensverwachting kwijt te zijn, komt dan eindelijk vanochtend de bevestiging dat de papieren door zijn naar de notaris.

* zucht *

Verder: Gefeliciteerd allemaal!
nou wat fijn, eindelijk de bevestiging ! :)

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:56 schreef slacker_nl het volgende:
Merlijn, congratz!
Bij mij zijn de papieren gisteren naar de notaris opgestuurd en ik ga vrijdag over een week tekenen voor de overdracht. Thrilled!!

Datum en tijdstip: 5/11 om 11 uur Wieeee
ooh spannend! nog een weekje!

quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 22:23 schreef Bilderberger het volgende:
Hier ook de kriebels... offerte binnen, volgens adviseur is het allemaal geen probleem maar er is nog 1 klein struikelblokje en daar krijg ik morgen antwoord over. Even duimen aub!!

Ik ga mijn ex uitkopen en het betreffende huis heeft een paar jaar geleden al zijn eigen topic gehad. :') (toen had ik een andere nickname overigens) Het huis is uit 1960 en heeft een behoorlijke verbouwing achter de rug. (electra, riolering, aanbouw, verlaagde plafonds, nieuwe keuken en badkamer, nieuwe wc en nog veel meer)

Er is dus al een hoop aan gebeurt maar er moet nog steeds het een en ander aan gebeuren.

Overigens zijn mijn ex en ik al 1,5 jaar uit elkaar en na veel twijfelen van zijn kan om het wel/niet/wel/niet te kopen heb ik besloten dat ik mijn huis terug wil en ben ik er nu mee bezig.

1- nieuwe vloer benedenverdieping

De vloer die er nu in ligt is gelegd door mijn ex-schoonvader en die heeft werkelijk waar heel die vloer verprutst, ik erger me er al jaren aan...

2- Open haard/houtkachel

Er zit een aansluiting en een schouw ... even kijken of het mogelijk zou zijn een open haard of houtkachel te installeren.

3- isoleren zolderen

Tja .. dat dus

4- voor en achtertuin

Ik had een mooie vijver aangelegd maar aangezien ik er al 1,5 jaar niet meer woon is er niks meer aan de vijver gedaan ... ipv heel die vijver weer tot leven te moeten brengen wil ik hem dichtgooien. Ik heb er veel te veel bloed zweet en tranen ingestoken om nu nog zin te hebben die vijver te reanimeren. Het wás een mooi vijvertje. RIP. Voortuin is nooit iets aangedaan.

5- Nieuwe dakgoot

Zal waarschijnlijk aankomende zomer gebeuren, gewoon omdat het dan beter weer is :P

6- Voordeur opknappen

Was ik mee bezig voordat ik wegging, ex heeft het niet afgemaakt en moet dus nog steeds gebeuren.

7- Tapijt op de trap.

Moet ook nog gebeuren...
Okee, gefeliciteerd dan denk ;) leuk dat je toch nog 'je eigen' huis terug koopt. hoop zonder al te veel problemen.

we gaan duimen voor je vandaag, hou ons op de hoogte :)
~ Bonito La Risa ~
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:13:01 #263
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88166009
Ik word inmiddels tureluur van alle verhuisdozen die door het hele huis staan. Hebben jullie dat ook? (voor zover van toepassing dan)

Ergens probeer ik een goed overzicht te houden van de begroting in Excel, maar ook daar is inmiddels zoveel in veranderd dat ik er zelf geen wijs meer uit kom. Oh, en bankrekeningen hebben schijnbaar een lek ergens, waar grote bedragen "spontaan" verdwijnen ;)

Ik word ondertussen een beetje horendol van mezelf (dit-moet-nog-en-dat-moet-ik-nog-kopen-en-oh-ja-daar-moet-ik-nog-achteraan).... Is toch een stuk lastiger als je er alleen voor staat dan met zijn tweetjes.

Maar inmiddels kunnen we de uren gaan aftellen: nog 26 uur ;)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:23:11 #264
3185 Adelante
To let it go now
pi_88167419
Herkenbaar: ik heb alle verhuisdozen opgeslagen op zolder en ipv er netjes op te zetten wat er inzit, trek ik nu eens in de week alles open op zoek naar iets, om het soms vervolgens maar opnieuw aan te schaffen omdat ik het niet kan vinden :')

En ook met z'n tweeen word je gestoord van al het geregel soms: nee lekker klussen kan niet, want je moet eerst nog dit, dit en dit en dan dat enz doen :') Maar accepteer dat wanneer het een maand langer duurt, dit zo is en ga je niet opfokken of richten op een vaste datum. Voorkomt ij ons veel stress :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88170313
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:13 schreef Merlijn het volgende:
Ik word inmiddels tureluur van alle verhuisdozen die door het hele huis staan. Hebben jullie dat ook? (voor zover van toepassing dan)

Jups, overal dozen. Ik breek constant mijn nek over van alles. En alles wat je nodig hebt ben je kwijt of is al ingepakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 oktober 2010 @ 13:05:05 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88170396
hier staan dozen op en naast de eettafel, op de commodde (nou gebruik ik die op dit moment toch niet gelukkig), in de keuken, in de slaapkamer, in de gang. Ik breek nog net mijn nek er niet over. Gelukkig heb ik wel alleen al ingepakt wat ik echt echt echt niet nodig heb (schilderijen, boeken, foto's etc etc). Langzaam begin ik nu ook dingen in te pakken zoals borden, bestek etc. Om er van alles twee of drie achter te houden zodat we nog kunnen eten enzo. maar de bende is om stapelgek van te worden :{
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88174686
Dat viel bij ons wel mee :@ maar heb dan ook niet alles inens over gebracht.
Qua regelen wat bedoel je dan?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:46:14 #268
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88189977
Heb er eigenlijk geen last van, al m'n spullen liggen in een box ergens in Almere te wachten op een verhuizing (die ergens in jan 2011 gaat plaatsvinden).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88199048
Eigenlijk geen voorpret of kriebels bericht, gisteravond besloten om het komende jaar niet verder te gaan zoeken naar een koophuisje. De prijzen zijn zo belachelijk hoog, dat de hypotheek ons gewoon de strop om gaat doen... met andere woorden: Dichterbijer blijft gezellig meelurken maar zal niet snel zijn eigen topic gaan openen.
* Dichterbijer gaat zich nu richten op het echte trouw-werk ;)
  maandag 1 november 2010 @ 09:35:19 #270
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_88200524
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:46 schreef slacker_nl het volgende:
Heb er eigenlijk geen last van, al m'n spullen liggen in een box ergens in Almere te wachten op een verhuizing (die ergens in jan 2011 gaat plaatsvinden).
Hadden wij ook. Het is echt zo makkelijk om van een box naar een huis te verhuizen. Binnen 1 uur was die hele box leeg. En binnen 1.5 uur stond het in de woning. Het was maar een box van 7m2, maar die stond echt verschrikkelijk vol :).
pi_88227987
De laatste drempel is ook genomen en de offerte wordt weggestuurd *O*
  Milf maandag 1 november 2010 @ 23:20:07 #272
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88232245
Als de onderhandse aktes zijn getekend, dan is alles rond toch? Of moet er dan nog weer vanalles gecontroleerd worden? }:|


Morgenochtend ga ik de onderhandse akten tekenen. *O*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2010 @ 13:45:50 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88245785
En hoe is het gegaan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Milf dinsdag 2 november 2010 @ 18:48:44 #274
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88257640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:45 schreef rubbereend het volgende:
En hoe is het gegaan?
Vanmorgen om 9.30 de aktes getekend *O*.
Van de week neemt de notaris contact met mij op om een afspraak te maken voor de hypotheekoverdracht.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 november 2010 @ 18:53:43 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88257839
gefeliciteerd :)
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 18:54:38 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88257882
Gratz nikky !

ik kan gaan aftellen .. nog minder dan drie weken tot de daadwerkelijke verhuizing *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Milf dinsdag 2 november 2010 @ 18:55:28 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88257915
Dank!

Gaat lekker snel DJMO!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 2 november 2010 @ 19:06:42 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88258417
Het word eerlijk gezegd ook echt hoog tijd, ik vlieg hier tegen de muren op, (en dat gaat niet, die staan volgestapeld met dozen :') ) kind kan zich hier niet meer uitleven, in de directe omgeving is geen z*k te doen (voor park moet ik 15 a 20 min. lopen en dat is tever met m'n rug) de "speeltuin" is een trieste bedoening in de herfst die vooral als hangplek door iets oudere jeugd wordt gebruikt .. Daar heb ik een speeltuin binnen handbereik (einde van de straat) rustiger wonen, grote tuin waar hij kan ravotten, maar t belangrijkst: meer ruimte binnenshuis en een eigen kamer voor hem waar hij naar hartelust kan spelen met rotweer.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 3 november 2010 @ 20:44:13 #279
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_88301722
even een snel berichtje: De sleutel is maandag opgehaald, maar heb nu 3 dagen om het huis verhuisklaar te maken. En in je uppie valt dat best tegen.... Hier en daar gelukkig wel een handje hulp. Ik probeer ondertussen wat foto's te maken, hoewel er niet heel veel spannends hoeft te gebeuren. Het is alleen qua budget en tijd krap.

Ik probeer aanstaand weekend even iets van leven te tonen ;)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 21:23:16 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88303718
Ook als er niet heel veel werk moet gebeuren is jou verhuis en woon topic natuurlijk welkom ! :)
pi_88310508
eindelijk is de hypotheek rond!!! Twee dagen voor de sleuteloverdracht!!!
pi_88312258
Zoals beloofd ga ik mijn klusvorderingen op k&W plaatsen maar daarnaast heb ik ook een twitter-acountje gestart waar ik zo nu en dan foto's en mijn vorderingen ga twitteren!

Dus voor de geinteresseerden zoek "krijnvanleeuwen" op en start met volgen!!
pi_88465777
De kriebels beginnen hier nu ook te komen! Onze nieuwbouwwoning wordt over 2,5 week opgeleverd *O* Er is niet zo erg veel wat we zelf hoeven te doen (stucen, badkamer, keuken & vloer wordt door leveranciers gedaan), dus we hopen begin januari te kunnen verhuizen :D
pi_88466093
Zaterdag weer even in mn toekomstige huisje geweest. Ik ben nu nog meer O+ Ik was bang dat ik in het hele huis de stoffen bedrading zou moeten vervangen maar dat is gelukkig maar op 1 puntje! *O*
De hypotheekofferte is getekend. Alles zag er goed uit. De ontbindende voorwaarden lopen 25 november af. Hoop hoop hoop dat we groen licht krijgen. (ik voorzie geen problemen hoor maar you never know)
pi_88488044
Ik heb vandaag de offerte getekend, en de resterende stukken ingeleverd. Spann0nd 8-)
Datum overdracht staat op 15 december en ik heb echt geen geduld :')

Morgen verhuisdozen regelen op het werk en dan langzaamaan eens beginnen met inpakken O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 20:41:30 #286
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88488182
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:55 schreef nikky het volgende:
Dank!

Gaat lekker snel DJMO!
En waaaarrr gaat die reis heen }:| :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 20:43:53 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88488296
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

En waaaarrr gaat die reis heen }:| :o
vraag je dat nou aan mij of aan Nikky ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 21:06:37 #288
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88489545
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

vraag je dat nou aan mij of aan Nikky ?
Nikky? Ik quote haar immers
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 november 2010 @ 09:05:14 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88504744
nog tien dagen !!! en dan moet ik in m'n nieuwe huisje kunnen slapen en wonen en los gaan op de inrichting *O* *O*

* DJMO kijkt de klok vooruit en telt ongeduldig af
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Milf dinsdag 9 november 2010 @ 19:09:37 #290
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88526281
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nikky? Ik quote haar immers
Germany!! :D

Ik ga gewoon emigreren *O*.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_88527836
Aanbiedingen hunten is tof. Vrijdag glazen douchewanden+deurtjes gekocht, zojuist laminaat, morgen een pleepot scoren en donderdag tegels voor badkamer :D Nog een ruime maand tot sleutelwisseldag *O*
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 20:06:18 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88529215
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:09 schreef nikky het volgende:

[..]



Germany!! :D

Ik ga gewoon emigreren *O*.
OMG :o :D ! Maar wel regelmatig nog in Groningen, zeg maar? :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88531815
Voorpret is het bij mij niet meer. Ik zit nu midden in het verplaatsen van alle spullen. Zonder eigen auto (en zonder rijbewijs) ben je dan ineens best afhankelijk van anderen. Gelukkig genoeg vrienden en familie met busjes en trekhaken die hier en daar een keertje op-en-neer willen rijden. Dan zelf heen en weer sjouwen met grote boodschappentassen, de verhuizing is op loopafstand.

Maar 't blijft nog even kamperen in eigen huis.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 november 2010 @ 21:07:09 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88531985
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:03 schreef Fixers het volgende:
Voorpret is het bij mij niet meer. Ik zit nu midden in het verplaatsen van alle spullen. Zonder eigen auto (en zonder rijbewijs) ben je dan ineens best afhankelijk van anderen. Gelukkig genoeg vrienden en familie met busjes en trekhaken die hier en daar een keertje op-en-neer willen rijden. Dan zelf heen en weer sjouwen met grote boodschappentassen, de verhuizing is op loopafstand.

Maar 't blijft nog even kramperen in eigen huis.
fixed :P

Ik herken dat :{ wij zitten in dit huis nog zeker tien dagen op een kale betonnen vloer. Eerst was de laminaatvloer nodig in t nieuwe huis, toen paste dat niet (teveel verzaagd) maar ja, terugleggen doe je t ook niet :') ). Nu is de ondervloer er ook uit (deels omdat die wel naar het nieuwe huis moet, en deels omdat onze kleding binnen vijf seconden groen zag als we eroverheen liepen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Milf woensdag 10 november 2010 @ 18:26:37 #295
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88564558
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

OMG :o :D ! Maar wel regelmatig nog in Groningen, zeg maar? :)
Ja hoor. Ik werk in Groningen en ik dans (les) in Groningen. Dat komt helemaal goed ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator woensdag 10 november 2010 @ 18:47:34 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88565326
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:26 schreef nikky het volgende:

[..]



Ja hoor. Ik werk in Groningen en ik dans (les) in Groningen. Dat komt helemaal goed ;).
ah okee, dan weet ik waar je het over hebt ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Milf woensdag 10 november 2010 @ 19:20:12 #297
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_88566695
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

ah okee, dan weet ik waar je het over hebt ;)
En om de zoveel tijd H'way uiteraard :9
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 11 november 2010 @ 16:02:34 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88598376
Ik heb net een nieuw(nouja nieuw :P) huis gekocht en moet daar nog flink wat klussen, is dit een goede boorunit om mee te starten?

https://shop.praxis.nl/pr(...)rschroefmachine.html
pi_88601851
Halve hartverzakking vandaag, de hypotheker aan de lijn :o Bank struikelde over mijn kredietlimiet van 500 euro (hadden we wel al gedacht), dus die moest ik zsm opzeggen Gelukkig vrij, dus halsoverkop naar een ING kantoor Het kan ook wel op internet kennelijk, maar ik wilde direct bewijs hebben Anders moet ik op mijn bankafschriften wachten, en die komen pas begin december.

Ik hoop dus dat de bank genoegen neemt met een scan van het opzegformulier :{
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 11 november 2010 @ 17:53:36 #300
3185 Adelante
To let it go now
pi_88602103
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb net een nieuw(nouja nieuw :P) huis gekocht en moet daar nog flink wat klussen, is dit een goede boorunit om mee te starten?

https://shop.praxis.nl/pr(...)rschroefmachine.html
Best prijzig voor zo'n setje. Makita is wel top spul overigens, mijn boormachine is er ook van en niet kapot te krijgen :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 11 november 2010 @ 17:54:26 #301
3185 Adelante
To let it go now
pi_88602132
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:45 schreef Syrena het volgende:
Halve hartverzakking vandaag, de hypotheker aan de lijn :o Bank struikelde over mijn kredietlimiet van 500 euro (hadden we wel al gedacht), dus die moest ik zsm opzeggen Gelukkig vrij, dus halsoverkop naar een ING kantoor Het kan ook wel op internet kennelijk, maar ik wilde direct bewijs hebben Anders moet ik op mijn bankafschriften wachten, en die komen pas begin december.

Ik hoop dus dat de bank genoegen neemt met een scan van het opzegformulier :{
Hypocriete zooi allemaal, moet je nu je kredietlimiet opzeggen en als de hypotheek rond is kun je het zo weer aanvragen :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 11 november 2010 @ 17:56:33 #302
3185 Adelante
To let it go now
pi_88602222
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')