abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86772678
Normaal gesproken zijn mijn domeinen niks meer en minder dan URL's maar inmiddels ben ik bezig met een fysiek eigen domeintje, oftewel mijn eerste koophuis.

Op dit moment is alles in volle gang; A.s. dinsdag is het D-day, dan vind er een bouwtechnische (bouwkundige) keuring plaats, daarna ga ik samen met de makelaar naar de notaris om de koopakte te tekenen en hopelijk komt die dag ook de offerte van de hypotheek binnen. En dan moet de hypotheek over 3 weken rond zijn om een week later de bankgarantie in orde te hebben om 2 weken daarna (we leven dan rond 5 nov) de sleutels te krijgen.

Wat ga ik kopen? Ik wil een 4 kamer appartement kopen, van circa 72 m2, verdeeld over 2 woonlagen in Amsterdam West. De woning bezit een tuin en een balkon.

Pics @ http://tinyurl.com/oppercasa

Ben op dit moment aan het verkennen of ik vloerverwarming kan gaan aanleggen en daarover heen een grind en/of gietvloer. Verder moet er nog eea geschuurd en geschilderd worden (muren en kozijnen/deuren) en zeer waarschijnlijk moet de CV ketel ook vervangen worden. Maar dat wordt bekend bij de keuring a.s. dinsdag.

Ik ben nu een maand beziggeweest met het uitzoeken van hypotheken en wat de mogelijkheden zijn voor me. Voor zover ik kan oordelen moet dit allemaal netjes gaan verlopen, BKR toetsing heeft plaatsgevonden, NHG compliant hypotheek (kan zelfs nog meer lenen), rente voor 10 jaar vastgelegd. De werkgeversverklaring, loonstrookje, bankafschriften, ID kaarten zijn in stelling gebracht, kortom, ik ben er klaar voor!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 14-11-2010 22:01:11 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:50:23 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86778420
Gefeli met je huis (alvast)

Neem geen grindvloer! Tenzij je terug wilt naar 1980 met je inrichting.....
Gietvloer is erg mooi, maar ook prijzig en heb daar je een stabiele ondergrond voor nodig. Wat voor vloeren heb je?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86778720
*O* we gaan duimen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86781535
@error_404
Het huis heeft betonnen vloeren, dus een grind/gietvloer moet kunnen, voor zover ik als leek zoiets kan beoordelen. Maar daarvoor heb ik dus een keuring, zodat ik al dat soort vragen aan de beste man kan stellen :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:14:26 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_86786343
Succes, is drie weken niet wat krap om een hypotheek rond te krijgen eig'k?

Amsterdam *O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_86787588
Voor hoeveel staat de rente vast? en waarom 10 jaar en geen 20 jaar?
pi_86787599
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:14 schreef Adelante het volgende:
Succes, is drie weken niet wat krap om een hypotheek rond te krijgen eig'k?

Amsterdam *O^
Geen idee :) Maar al het grondwerk is al gedaan, ik zit ruim binnen de NHG grens. Ik ben m.i.v oktober 40 uur gaan werken en m'n hypotheek is op 36 uur berekend. De hypotheekverstrekker is m'n eigen bank, neem aan dat die wel weten met wie/wat ze in zee gaan. Het lijkt kort (en is het wellicht ook, maar alle papieren hebben ze al binnen). Heb 5 jaaropgaven (2005-2009), werkgeversverklaring is ook al bij hun in bezit, etc etc etc. Ik weet niet wat ze nog meer nodig hebben, maar ze kunnen eea al voorbereiden. Volgens de bank was het mogelijk, dus wie ben ik om dat in twijfel te nemen :)
pi_86787652
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:47 schreef Pollewoppie het volgende:
Voor hoeveel staat de rente vast? en waarom 10 jaar en geen 20 jaar?
4.1% en heb het niet 20 jaar vastgezet omdat dan m'n maandlasten te hoog worden. Ik zit nu al boven mijn eigenlijke eis, en wilde het niet nog hoger hebben.
pi_86796336
Allereerst gefeliciteerd! Wat ga je nog meer verbouwen aan het huisje?

Let, als het een appartement met onderburen is, wel even op de demping van de vloer. Vaak moet je in zo'n situatie een 10dB dempende (onder)vloer gebruiken - hierdoor zijn vaste vloeren zoals die gietvloer vrijwel altijd uitgesloten. Vaak zijn dit soort dingen geregeld via een VvE, maar ik weet niet of dat bij jou van toepassing is...
  zondag 26 september 2010 @ 01:06:38 #10
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_86849263
Ik ga alleen de vloer aanpakken, de rest laat ik voorlopig as is. Al heb ik vandaag wel weer wat idee'en gekregen mbt TV/Home cinema. Over vloeren hoef ik me niet druk te maken, ben de persoon die op de begane grond woont (uuhh gaat wonen) :)

Maar ik heb nav wat speurwerk eea lopen pielen samen met m'n pa met Google LayOut en dit is eruit gekomen: http://opperschaap.net/~wesleys/myhouse.pdf

Dinsdag ga ik de live maten erbij zetten en ook ff de maten van deuren en ramen en naar welke kant ze open gaan. Etc etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door slacker_nl op 26-09-2010 01:17:39 ]
pi_86921625
En vandaag heb ik de offerte van de bank binnengekregen en niet veel later kwam ook de koopakte binnen. Jammer dat ik de hele dag heb moeten slapen (nachtwerk enzo), aangezien ik nu geen enkel ding kan regelen.

Morgen echt bijzonder weinig slaap, en het wordt zo'n drukke dag!! W00t :)
pi_86952796
De woning:
http://www.funda.nl/koop/(...)oenradistraat-16-hs/

En z'n nieuwe status:
http://plixi.com/p/47622905

Koopakte is vandaag getekend, bouwtechnische keuring heeft plaatsgevonden (uitslag komt volgende week binnen, huis was in goede staat, weinig tot geen opmerkingen). Donderdag afspraak met de bank.
pi_86956999
Op Funda staat dat dit gebouw beschermd stadsgezicht is, hoe dat?
pi_86957687
Het ziet er vrij "apart" uit, het zal vooral met de kleur van de kozijnen en de gevel te maken hebben. Niet dat je het zelf plots een andere kleur kan geven. Plus de bouw zelf, de plaatsing van de balkonnen is ook niet echt standaard. Heeft volgens mij daarmee te maken, enige waar ik me druk om moet maken is: zorgen dat ik de juiste kleuren gebruik mocht ik de kozijnen en gevel aan de buitenkant een lik verf willen geven :)
pi_86972667
leukleukleuk!
gefeliciteerd!

je eerste huisje? (eerder gehuurd?)
~ Bonito La Risa ~
pi_86975463
@Mixende_match

M'n eerste koophuis, heb eerder inderdaad gehuurd.
pi_87001611
Gefeliciteerd!
pi_87012191
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:41 schreef slacker_nl het volgende:
De woning:
http://www.funda.nl/koop/(...)oenradistraat-16-hs/

En z'n nieuwe status:
http://plixi.com/p/47622905

Koopakte is vandaag getekend, bouwtechnische keuring heeft plaatsgevonden (uitslag komt volgende week binnen, huis was in goede staat, weinig tot geen opmerkingen). Donderdag afspraak met de bank.
^O^ Goed bezig, gefeliciteerd!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:04:08 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87053849
Nou, gister bij de bank geweest, offerte getekend, inboedel en WA verzekeringen afgesloten. Enige wat nog moet gebeuren is een kleine aanvulling voor de ORV en dan ben ik klaar voor de komende weken.

Voor de mensen om wat inzicht te krijgen in de deadlines van de koopakte (ontbindende voorwaarden):

12/10 - deadline bouwkundige keuring
19/10 - deadline financiering
26/10 - deadline bankgarantie
05/11 - Overdracht!

En ik heb wat foto's staan op: http://opperschaap.net/~wesleys/huis/
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:00:40 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87457943
De ABN maakt het lekker spannend, zoals het er nu uitziet kan de bank pas rond de 21/22/23ste een final OK geven over de financiering. Dit vanwege het wachten op de overlijdensrisicoverzekering. Maar, de beste dame van de ABN is al wel bezig om de stukken van de bankgarantie in orde te brengen. Dus goed en minder goed nieuws :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53:17 #21
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87825812
UPDATE van de bank:
quote:
Ik ga in elk geval het front office akkoord afgeven, zodat de
hypotheekaanvraag op gaat voor finaal akkoord.
Het aller-aller-aller-aller laatste loodje en dan GO :)

Vanmiddag ga ik ff langs bij de bank (ik moet soms gewoon langs gaan om m'n zenuwen onder bedwang te houden) ;)
pi_87826676
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:53 schreef slacker_nl het volgende:
UPDATE van de bank:
[..]

Het aller-aller-aller-aller laatste loodje en dan GO :)

Vanmiddag ga ik ff langs bij de bank (ik moet soms gewoon langs gaan om m'n zenuwen onder bedwang te houden) ;)
spannend *O*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:51:22 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87974092
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:17 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

spannend *O*
Zekers!! Woensdag krijg ik m'n finaal akkoord (als alles goed gaat). Nog maar 1 dagje en dan kan ik denk ik officieel knettergek worden. Dan nog 9 dgn wachten en heb ik de sleutel *stuitert wat rond*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:27:00 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87975450
quote:
Ik heb net te horen gekregen dat het dossier compleet en beoordeeld is.
Morgen gaat het dossier voor finaal.
We zijn weer een stap dichterbij.
Ik laat morgen horen als ik finaal akkoord heb.
Happy!!!
pi_87977601
gefeliciteerd! het verbouwen / verhuizen gaat nu echt beginnen?
suc6!
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')