Normaal gesproken zijn mijn domeinen niks meer en minder dan URL's maar inmiddels ben ik bezig met een fysiek eigen domeintje, oftewel mijn eerste koophuis.
Op dit moment is alles in volle gang; A.s. dinsdag is het D-day, dan vind er een bouwtechnische (bouwkundige) keuring plaats, daarna ga ik samen met de makelaar naar de notaris om de koopakte te tekenen en hopelijk komt die dag ook de offerte van de hypotheek binnen. En dan moet de hypotheek over 3 weken rond zijn om een week later de bankgarantie in orde te hebben om 2 weken daarna (we leven dan rond 5 nov) de sleutels te krijgen.
Wat ga ik kopen? Ik wil een 4 kamer appartement kopen, van circa 72 m
2, verdeeld over 2 woonlagen in Amsterdam West. De woning bezit een tuin en een balkon.
Pics @
http://tinyurl.com/oppercasaBen op dit moment aan het verkennen of ik vloerverwarming kan gaan aanleggen en daarover heen een grind en/of gietvloer. Verder moet er nog eea geschuurd en geschilderd worden (muren en kozijnen/deuren) en zeer waarschijnlijk moet de CV ketel ook vervangen worden. Maar dat wordt bekend bij de keuring a.s. dinsdag.
Ik ben nu een maand beziggeweest met het uitzoeken van hypotheken en wat de mogelijkheden zijn voor me. Voor zover ik kan oordelen moet dit allemaal netjes gaan verlopen, BKR toetsing heeft plaatsgevonden, NHG compliant hypotheek (kan zelfs nog meer lenen), rente voor 10 jaar vastgelegd. De werkgeversverklaring, loonstrookje, bankafschriften, ID kaarten zijn in stelling gebracht, kortom, ik ben er klaar voor!
[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 14-11-2010 22:01:11 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.