abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:37:00 #201
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_84149224
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef Keuzer het volgende:
Jij betaalt graag voor je kaartje terwijl een ander dat niet doet en er mee weg komt voor je neus?
Waar zijn conducteurs goed voor als ze je wel controleren maar niet de regels handhaven?

Bovendien is verrader niet de juiste term, protesteerder eerder.
Streng doch rechtvaardig!
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_84149890
Vanochtend om 07.00 vertrokken en om 18.45 weer terug.. Moe man. Viel bijna in slaap achter het stuur . Ford Transit Connect met natuurlijk geen airco. Nog best wel wat file gehad met mijn laatste rit. Ik stond natuurlijk daar op de A20 waar de weg verzakt was en de hele dag al file stond.

Nu maandag t/m donderdag weer verder met mijn andere bijbaantje, yawn..
pi_84150054
Ik meld me hier ook maar aan als studentchauffeur.

Athlon Car Lease Nijmegen en De Chauffeurscentrale.
Athlon werk ik al ruim 2 jaar en is echt relaxed. Chauffeurscentrale is allemaal iets zakelijker.
pi_84150290
Ik heb vandaag overigens prima gebruik kunnen maken van mijn OV-Chipkaart. M.u.v. NS want daar had ik gewoon een kaartje met korting voor gekocht. Alleen op Mijn-OV zijn de transacties nog niet zichtbaar. Dat duurt volgens mij een dag voordat die erop komen te staan. Dat vind ik wel wat minder want als ik thuiskom wil ik meestal gelijk die administratie in orde maken.
pi_84150772
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef Keuzer het volgende:
Jij betaalt graag voor je kaartje terwijl een ander dat niet doet en er mee weg komt voor je neus?
Waar zijn conducteurs goed voor als ze je wel controleren maar niet de regels handhaven?

Bovendien is verrader niet de juiste term, protesteerder eerder.
Maak je er niet zo druk om. Het is aan de conducteur om iemand wel of niet een boete te geven. Dan ga je toch niet bij andere conducteurs of de NS om klagen dat andere mensen een boete hadden moeten krijgen? Je gaat toch ook niet de politie bellen als iemand een bananenschil op straat gooit.
pi_84151138
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:04 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Maak je er niet zo druk om. Het is aan de conducteur om iemand wel of niet een boete te geven. Dan ga je toch niet bij andere conducteurs of de NS om klagen dat andere mensen een boete hadden moeten krijgen? Je gaat toch ook niet de politie bellen als iemand een bananenschil op straat gooit.
Vergelijk het dan wel met iets waar het mee te vergelijken valt...
bananenschil zie ik ongeveer als iemand die zijn muziek te hard heeft in de trein...
geen vervoersbewijs kopen zie ik als mishandeling ofzo... en dan bel ik wel degelijk de politie ja.
Bovendien stond die andere conducteur er naast en bemoeide hij zich er zelf mee...

Bovendien kan ik bij de NS niet klagen over die meiden die nu geen boete hebben, ze zijn immers geen werknemer daar, wel kan ik klagen over een conducteur die de rest van de trein onredelijk benadeeld door de zeer duidelijke richtlijnen van de ns niet te handhaven...
pi_84154328
Je ziet het verkeerd. Jij wordt niet benadeeld, maar iemand anders wordt bevoordeeld. Good for them.
pi_84154584
Bevoordelen zou zijn als die conducteur ze ieder 10 euro gaf, beandelen is het als hij ze geen sanctie oplegt terwijl anderen die wel opgelegd zouden hebben gekregen.
pi_84158701
Ik lees dit topic al maanden, en nú pas voel ik de drang me te mengen in de discussie. Dat die conducteur die meisjes geen boete gegeven heeft is inderdaad niet netjes tegenover andere reizigers, maar benadelen is het niet... Benadelen zou het zijn als hij andere reizigers gaat dwingen de kaartjes voor die meisjes te betalen (kun je wel zeggen dat dat indirect toch gebeurt door het verhogen van tarieven omdat er wordt zwartgereden, maar adt lijkt me wel heel ver gezocht). Kan me voorstellen dat je het kut vindt dat je zelf wel betaald hebt, maar laat die meiden toch. Als je met 120 op de cruise op de snelweg rijdt, iemand rijdt je overduidelijk sneller voorbij, en een politieauto blijft achter jou rijden zonder de hardrijder proberen staande te houden ga jij toch ook niet een klacht indienen bij de politie, omdat de hardrijder geen bekeuring gehad heeft? De agent (of in jouw geval conducteur) mag lekker helemaal zelf weten of hij een bekeuring geeft of niet. De volgende keer ben jij misschien degene die geluk heeft...
pi_84162884
Nah ik krijg gewoon de boete dan, ik heb voor easyway de afgelopen halfjaar heel veel in de trein gezeten en in exces van 20 boetes geschreven zien worden...(bij andere mensen, heb er zelf nooit een gehad) dit is echt ongekend...
Bovendien blijven jullie zwartrijden op een trein zien als een licht vergrijp... als je het nu vergelijkt met een auto die iets harder rijdt om in te halen dan is dan lijkt me dat geen goede vergelijking..
In mijn ogen is het nu juist een zelfingenomen vent in een porsche die met 180 voorbij rijdt waarvan de politie vervolgens over zijn hart strijkt en niet het rijbewijs afneemt...
Misschien moet ik er nu dan ook nog even bij vermelden hoe die meiden zich tijdens het hele gebeuren hielden. Het waren vervelende zelfingenomen en zelfvoldane vrouwtjes die zichzelf geweldig vonden en daardoor werd ik er zo boos om.

En ik noem het toch echt benadelen als ik kennelijk geen kaartje had hoeven kopen.. want als ze die meiden geen boete geven kunnen ze onmogelijk mij die boete wel geven.
pi_84163371
Ik lees op de site van de ov-chipkaart dat het maximaal 7 dagen duurt voordat je transacties zijn bijgewerkt. Lekker als je aan het einde v/d maand nog rijdt voor easy way. Kom je mooi in de knoop met het opsturen van je ritbonnen.
pi_84165115
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:27 schreef Mallet het volgende:
Ik lees op de site van de ov-chipkaart dat het maximaal 7 dagen duurt voordat je transacties zijn bijgewerkt. Lekker als je aan het einde v/d maand nog rijdt voor easy way. Kom je mooi in de knoop met het opsturen van je ritbonnen.

Dan zul je nog een maandje moeten wachten en het de volgende maand indienen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84165217
Ah das wel te overleven toch zolang je de treinritjes meteen terugkrijgt is dat wel te overzien denk ik zo...
Gewoon de maand erna het hele overzichtje van je chipkaart sturen
pi_84167634
Nou ik weet eigenlijk niet of het zo werkt. Normaal gesproken moet je altijd de bonnen van je onkosten aan de betreffende ritbon vastnieten. Ik heb iets van 25 euro gespendeerd van mijn ov-chipkaart. Maar wie weet is het binnen een dag of 2 wel up to date.
pi_84173223
Nou, ze waarschuwen altijd dat als je het niet op tijd stuurt, dat je het dan een maand later krijgt uitbetaald...
Dus dat zal nu dan ook wel de consequentie zijn... en denk inderdaad dat je altijd al wel een deel kan declareren.. misschien je laatste 4 ritten net niet ofzo
  zondag 18 juli 2010 @ 19:47:18 #216
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84207415
Nog even een vraagje over de representatieve uitstraling. In het mailtje staat: Oorbellen, baarden snorren, piercings en andere opzichtige sieraden zijn niet gewenst. Kan iemand mij misschien vertellen hoe Easy Way staat tegenover een net geschoren en getrimde baard? Anders zal ik voor het eerst in één jaar mijn baard helemaal moeten afscheren
pi_84211312
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef About2Break1 het volgende:
Nog even een vraagje over de representatieve uitstraling. In het mailtje staat: Oorbellen, baarden snorren, piercings en andere opzichtige sieraden zijn niet gewenst. Kan iemand mij misschien vertellen hoe Easy Way staat tegenover een net geschoren en getrimde baard? Anders zal ik voor het eerst in één jaar mijn baard helemaal moeten afscheren

Ik weet niet hoe zwaar je baard is. Laatst werd er wel gecontroleerd op kleding, en toen had ik 'per ongeluk' een ongeschoren bakkes. Er werd toen niks van gezegd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84212667
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef About2Break1 het volgende:
Easyway wil het niet, gewoon helemaal niet. Of je het toch doet is je eigen keus..
Ik zie zo vaak hikers met petten slippers korte broeken t shirts en what not dus als je dat als basis neemt is een nette baard denk ik wel in lijn
  zondag 18 juli 2010 @ 22:47:52 #219
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84214893
Ik heb nu een baard die er ongeveer zo uit ziet, alleen dan zonder de snor en sik en dan natuurlijk zonder stoppels (plaatje van google ):

Ik heb er zin in, aanstaande dinsdag mijn sollicitatiegesprek en als ik word aangenomen dan hopelijk deze week nog mijn eerste rit.
pi_84217670
Ik zou het gewoon bij je sollicitatie vragen dan ^,-
Doe een pak aan, vinden ze cool...
En je zult niet meteen deze week je eerste rit hebben... je moet namelijk wachten op je inlogcode enzo..
pi_84234301
Misschien dat je vrijdag je eerste rit kan hebben, maar waarschijnlijk de week erop wellicht. Het duurt namelijk even voordat ze je inlogcode opsturen enzo.

Ik zou idd ook een pak aandoen, dan heb je sowieso al een streepje voor.
pi_84243208
Wordt je treinkaartje naar het sollicitatiegesprek ook vergoed?
  maandag 19 juli 2010 @ 19:07:29 #223
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84244743
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:24 schreef Mallet het volgende:
Misschien dat je vrijdag je eerste rit kan hebben, maar waarschijnlijk de week erop wellicht. Het duurt namelijk even voordat ze je inlogcode opsturen enzo.

Ik zou idd ook een pak aandoen, dan heb je sowieso al een streepje voor.
Morgen ga ik dus sowieso in pak , normaal gesproken heb ik een oortunnel maar ik heb nu een vleeskleurige plug gekocht waardoor het haast niet op valt:
pi_84246340
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wordt je treinkaartje naar het sollicitatiegesprek ook vergoed?
Nee, die dien je zelf te betalen. (tenzij je natuurlijk tijdens vrij reizen reist)

@About2Break1: je moet ook een kopie van je aanvraag van je VOG opsturen voordat je mag werken.
pi_84254688
Jeuj eindelijk weer eens werken morgen, 2 bedrijfswagens dus ik verwacht geen airco .
pi_84277162
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:07 schreef About2Break1 het volgende:

[..]

Morgen ga ik dus sowieso in pak , normaal gesproken heb ik een oortunnel maar ik heb nu een vleeskleurige plug gekocht waardoor het haast niet op valt:
[ link | afbeelding ]
Hoe is je sollicitatie verlopen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:08:29 #227
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84284928
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:44 schreef Mallet het volgende:

[..]

Hoe is je sollicitatie verlopen?
Het ging goed, Ik ben aangenomen als hiker Het was alleen wel even wennen aan de automaat, tijdens het parkeren op het einde toch nog wat te hard geremd Vanmiddag gelijk de verklaring omtrent gedrag aangevraagd en de bevestiging daarvan opgestuurd. Lijkt mij een hele leuk baan
pi_84285199
En mag het baardje blijven?
Als je er eenmaal aan went is een automaat veul fijner...
pi_84286768
Gefeliciteerd!
Een automaat ga je zeker waarderen als je daar wat meer ervaring mee hebt. Ik moest zelf aan het einde met het parkeren ook 2x steken.. Ik vond het lastig inschatten en was bang dat ik de Porsche 911 zou raken waarnaast ik moest parkeren .

Vanuit welke regio btw?
pi_84286903
Moet je bij die rijtest ook kunnen fileparkeren? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan, zelfs niet bij rijles of rij-examen. Anders ga ik het nog even oefenen.
pi_84287040
Tijdens mijn rijtest moest ik naar Waalwijk rijden, want daar moest even iets worden opgehaald bij een bedrijf. Ik moest gewoon daar op de parkeerplaats parkeren (vooruit in vak).

Weet niet of ze je echt een parkeeropdracht geven, vast niet.

@ About2Break.. Had je nog het idee dat het gewaardeerd werd dat je in pak verscheen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:27:51 #232
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84294583
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
En mag het baardje blijven?
Als je er eenmaal aan went is een automaat veul fijner...
De persoon waar ik mee sprak (De heer Enders) vertelde mij dat hij er in principe geen probleem mee heeft als het een net geschoren baard is, hij zei echter wel dat zijn collega's meestal strenger zijn.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:01 schreef Mallet het volgende:
Tijdens mijn rijtest moest ik naar Waalwijk rijden, want daar moest even iets worden opgehaald bij een bedrijf. Ik moest gewoon daar op de parkeerplaats parkeren (vooruit in vak).

Weet niet of ze je echt een parkeeropdracht geven, vast niet.

@ About2Break.. Had je nog het idee dat het gewaardeerd werd dat je in pak verscheen?
Volgens mij werd het wel gewaardeerd ja, het kan in ieder geval geen kwaad om netjes te verschijnen
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moet je bij die rijtest ook kunnen fileparkeren? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan, zelfs niet bij rijles of rij-examen. Anders ga ik het nog even oefenen.
Ik hoefde niet te fileparkeren, maar het parkeren in een automaat gaat toch net even wat anders omdat je gewend bent om met je koppeling te spelen om steeds een klein stukje te rijden. In een automaat gaat dat dus niet, waardoor ik ipv de de koppeling indrukte de rem te pakken had
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:55 schreef Mallet het volgende:
Gefeliciteerd!
Een automaat ga je zeker waarderen als je daar wat meer ervaring mee hebt. Ik moest zelf aan het einde met het parkeren ook 2x steken.. Ik vond het lastig inschatten en was bang dat ik de Porsche 911 zou raken waarnaast ik moest parkeren .

Vanuit welke regio btw?
Ik zal gaan rijden vanuit de regio Rotterdam. Toevallig nog iemand hier die ook vandaag gesolliciteerd heeft? Vanmiddag direct de verklaring omtrent gedrag aangevraagd en ik heb zojuist al mijn inlognaam mogen ontvangen. Ik ga dus zo eerst eens even alles op mijn gemak bekijken.
pi_84298127
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Tijdens je rijles geen fileparkeren gehad? Ik heb het heel veel geoefend en ook tijdens het examen mocht ik het fijn herhalen.

Maar vanuit welke regio heb jij gesolliciteerd? Ik zag dat je vrij ver van Breda af zit, ongeveer even ver als ik. Indien je uit Groningen komt ben ik benieuwd wanneer je hebt gesolliciteerd, kan ik ongeveer bedenken hoelang ik nog moet wachten
pi_84308473
Nog hikers die recentelijk in Houten zijn geweest? Is daar nog steeds dat gedoe met die pendelbussen ivm de werkzaamheden?
pi_84308796
Krijg net mn rit voor morgen, en daar staat dat het tot 23 of 24 juli duurt.
pi_84310049
Nou ik moet er morgen ook heen (brengen), dat wordt dus een takke eind lopen daarna.

Moet je daar een auto halen of brengen Mathijz? Ik verwacht er rond 11u te zijn iig.

[ Bericht 45% gewijzigd door enpe op 21-07-2010 13:17:20 ]
pi_84310854
Ik heb net mijn 2e strookje binnen in dienst van ew en zie iets wat ik op mijn eerste strookje niet heb zien staan, namelijk bijdrage zvw. Wat houdt dat in? En dr is 36 euro loonheffing van af, terwijl ik de loonheffingskorting heb geactiveerd, dus hoe werkt dat?

[ Bericht 25% gewijzigd door Mcnick1 op 21-07-2010 12:57:26 ]
pi_84313802
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:26 schreef enpe het volgende:
Nou ik moet er morgen ook heen (brengen), dat wordt dus een takke eind lopen daarna.

Moet je daar een auto halen of brengen Mathijz? Ik verwacht er rond 11u te zijn iig.
Rond half 11 / 11 uur denk ik, hangt beetje af hoe mijn aansluitingen gaan lopen morgen.Moet trouwens niet naar Arval, maar een andere maatschappij.
pi_84314784
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Mcnick1 het volgende:
Ik heb net mijn 2e strookje binnen in dienst van ew en zie iets wat ik op mijn eerste strookje niet heb zien staan, namelijk bijdrage zvw. Wat houdt dat in? En dr is 36 euro loonheffing van af, terwijl ik de loonheffingskorting heb geactiveerd, dus hoe werkt dat?
Weet je zeker dat je goed hebt gekeken naar die bijdrage ZVW? Meestal komt dat er eerst bij en gaat er daarna weer vanaf. Dat is bij mij het geval. Er is sprake van loonheffing als je vanaf een bepaald bedrag per maand hebt verdiend. Als ik rond de 600 kom is daar bij mij ook sprake van. Ondanks ik dus loonheffingskorting heb, heb ik in totaal 140 euro af moeten dragen. Kan je later terugvragen met een TJ-Biljet als je niet teveel verdiend hebt.
pi_84314808
Verdomme ik zit te kloten..
pi_84318684
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Mallet het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je goed hebt gekeken naar die bijdrage ZVW? Meestal komt dat er eerst bij en gaat er daarna weer vanaf. Dat is bij mij het geval. Er is sprake van loonheffing als je vanaf een bepaald bedrag per maand hebt verdiend. Als ik rond de 600 kom is daar bij mij ook sprake van. Ondanks ik dus loonheffingskorting heb, heb ik in totaal 140 euro af moeten dragen. Kan je later terugvragen met een TJ-Biljet als je niet teveel verdiend hebt.
Oké dankje voor je uitleg. Nee van die zwv vroeg ik me gewoon af wat het was.
Maar hoezo zit je te kloten?
pi_84319916
Ik wilde m'n post ff aanpassen en toen quote ik mezelf en vervolgens een nieuwe reactie bla bla.. Vandaar een extra post die niet nodig was.

Hopelijk mag ik vrijdag nog werken.. De enige dag v/d week die gereserveerd is voor Easy Way.

Vanaf 25 juli t/m 22 augustus gaat station Arnhem ook eindelijk op de schop.. Ze raden aan om Arnhem zoveel mogelijk te vermijden gedurende een maand. Naar Ede-Wageningen rijden sowieso al helemaal geen treinen maar bussen. Dat zal wel een hoop heibel geven als ik aan het werk moet. Ze dekken zich op internet al helemaal in met "aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd" & "ga eerder op reis".
pi_84324688
weet iemand of ze er problemen van maken als je pas je ov-kaart per september, zeg maar het nieuwe schooljaar krijgt?
pi_84325271
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:05 schreef bosgroentensoep het volgende:
weet iemand of ze er problemen van maken als je pas je ov-kaart per september, zeg maar het nieuwe schooljaar krijgt?
Ik zou sowieso proberen te solliciteren en dit even bij de opmerkingen vermelden op het formulier. Aangezien de zomer (veel) rustiger is qua hoeveelheid werk, kan ik me voorstellen dat ze er geen probleem van zullen maken om je per september in dienst te nemen. Zeker als je uit een regio komt waar ze nog mensen zoeken. Vanaf september zijn de meeste mensen toch weer aan het werk en neemt de hoeveelheid werk ook weer toe. Zou het in ieder geval proberen en als je het echt wil weten bel je ze even op of stuur je een e-mail.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:58:32 #245
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84329178
Morgen mijn eerste twee ritjes, eerst een BWM 5 serie van Papendrecht naar Athlon in Almere, vervolgens naar Huizen om daar een Toyota Corolla op te halen en naar Arval te rijden in Meerkerk. Nog tips voor mijn eerste werkdag of ervaringen met de bedrijven en deze locaties?
pi_84333198
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:58 schreef About2Break1 het volgende:
Morgen mijn eerste twee ritjes, eerst een BWM 5 serie van Papendrecht naar Athlon in Almere, vervolgens naar Huizen om daar een Toyota Corolla op te halen en naar Arval te rijden in Meerkerk. Nog tips voor mijn eerste werkdag of ervaringen met de bedrijven en deze locaties?
Athlon Almere is nogal groot, je moet de rotonde recht oversteken, en dan van het gebouw links door het hek heen en dan kan je even vragen rechts gelijk wat ze met de auto willen doen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_84333425
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Athlon Almere is nogal groot, je moet de rotonde recht oversteken, en dan van het gebouw links door het hek heen en dan kan je even vragen rechts gelijk wat ze met de auto willen doen.
Volgens mij moet je links over de rotonde hoor En gewoon bij Athlon zelf het hek naar binnenrijden, en dan is daar verderop een ingang bij een garage met een bord waarop staat wat de hikers moeten doen. En anders kan je het altijd vragen aan iemand die daar rondloopt.
pi_84333567
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:58 schreef About2Break1 het volgende:
Lekker begin met een 5 serie, in almere ga ik altijd die 2e ingang in ook wel "de buffer" genoemd. Daar staat ook nog een bord waar de procedure op staat, kan niet missen.

In meerkerk moet je gewoon tegen 't hek parkeren, hangt ook een bord met "chauffeurs hier parkeren". Alleen dat stuk naar de bushalte/postkantoor lopen is wel minder.

Ik mag morgen ook weer met o.a. een Lexus IS220 .
pi_84335474
Zitten hier ook mensen die daadwerkelijk chauffeuren of enkel gasten die lease-autotjes rondbrengen?

Ik doe het sinds januari. Al flink wat mooie Audi's en Jaguars gereden, alleen geen enkele Merc of Bimmer! Vreemd
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:23:21 #250
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_84336591
Ik moet zeggen dat het wel nog een beetje lastig is om alles goed te plannen de eerste keer, maar daar moet ik gewoon nog een beetje handig in worden, denk ik zo
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef LastClick het volgende:

[..]

Volgens mij moet je links over de rotonde hoor En gewoon bij Athlon zelf het hek naar binnenrijden, en dan is daar verderop een ingang bij een garage met een bord waarop staat wat de hikers moeten doen. En anders kan je het altijd vragen aan iemand die daar rondloopt.
Dit hek BTW?

[ Bericht 45% gewijzigd door About2Break1 op 21-07-2010 23:39:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')