Streng doch rechtvaardig!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef Keuzer het volgende:
Jij betaalt graag voor je kaartje terwijl een ander dat niet doet en er mee weg komt voor je neus?![]()
Waar zijn conducteurs goed voor als ze je wel controleren maar niet de regels handhaven?
Bovendien is verrader niet de juiste term, protesteerder eerder.
Maak je er niet zo druk om. Het is aan de conducteur om iemand wel of niet een boete te geven. Dan ga je toch niet bij andere conducteurs of de NS om klagen dat andere mensen een boete hadden moeten krijgen? Je gaat toch ook niet de politie bellen als iemand een bananenschil op straat gooit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:01 schreef Keuzer het volgende:
Jij betaalt graag voor je kaartje terwijl een ander dat niet doet en er mee weg komt voor je neus?![]()
Waar zijn conducteurs goed voor als ze je wel controleren maar niet de regels handhaven?
Bovendien is verrader niet de juiste term, protesteerder eerder.
Vergelijk het dan wel met iets waar het mee te vergelijken valt...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maak je er niet zo druk om. Het is aan de conducteur om iemand wel of niet een boete te geven. Dan ga je toch niet bij andere conducteurs of de NS om klagen dat andere mensen een boete hadden moeten krijgen? Je gaat toch ook niet de politie bellen als iemand een bananenschil op straat gooit.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:27 schreef Mallet het volgende:
Ik lees op de site van de ov-chipkaart dat het maximaal 7 dagen duurt voordat je transacties zijn bijgewerkt. Lekker als je aan het einde v/d maand nog rijdt voor easy way. Kom je mooi in de knoop met het opsturen van je ritbonnen.
quote:Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef About2Break1 het volgende:
Nog even een vraagje over de representatieve uitstraling. In het mailtje staat: Oorbellen, baarden snorren, piercings en andere opzichtige sieraden zijn niet gewenst. Kan iemand mij misschien vertellen hoe Easy Way staat tegenover een net geschoren en getrimde baard? Anders zal ik voor het eerst in één jaar mijn baard helemaal moeten afscheren![]()
Easyway wil het niet, gewoon helemaal niet. Of je het toch doet is je eigen keus..quote:Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef About2Break1 het volgende:
Nog even een vraagje over de representatieve uitstraling. In het mailtje staat: Oorbellen, baarden snorren, piercings en andere opzichtige sieraden zijn niet gewenst. Kan iemand mij misschien vertellen hoe Easy Way staat tegenover een net geschoren en getrimde baard? Anders zal ik voor het eerst in één jaar mijn baard helemaal moeten afscheren![]()
Morgen ga ik dus sowieso in pakquote:Op maandag 19 juli 2010 14:24 schreef Mallet het volgende:
Misschien dat je vrijdag je eerste rit kan hebben, maar waarschijnlijk de week erop wellicht. Het duurt namelijk even voordat ze je inlogcode opsturen enzo.
Ik zou idd ook een pak aandoen, dan heb je sowieso al een streepje voor.
Nee, die dien je zelf te betalen. (tenzij je natuurlijk tijdens vrij reizen reist)quote:Op maandag 19 juli 2010 18:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wordt je treinkaartje naar het sollicitatiegesprek ook vergoed?
Hoe is je sollicitatie verlopen?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:07 schreef About2Break1 het volgende:
[..]
Morgen ga ik dus sowieso in pak, normaal gesproken heb ik een oortunnel maar ik heb nu een vleeskleurige plug gekocht waardoor het haast niet op valt:
[ link | afbeelding ]
Het ging goed, Ik ben aangenomen als hikerquote:
De persoon waar ik mee sprak (De heer Enders) vertelde mij dat hij er in principe geen probleem mee heeft als het een net geschoren baard is, hij zei echter wel dat zijn collega's meestal strenger zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef Keuzer het volgende:
En mag het baardje blijven?
Als je er eenmaal aan went is een automaat veul fijner...
Volgens mij werd het wel gewaardeerd ja, het kan in ieder geval geen kwaad om netjes te verschijnenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:01 schreef Mallet het volgende:
Tijdens mijn rijtest moest ik naar Waalwijk rijden, want daar moest even iets worden opgehaald bij een bedrijf. Ik moest gewoon daar op de parkeerplaats parkeren (vooruit in vak).
Weet niet of ze je echt een parkeeropdracht geven, vast niet.
@ About2Break.. Had je nog het idee dat het gewaardeerd werd dat je in pak verscheen?
Ik hoefde niet te fileparkeren, maar het parkeren in een automaat gaat toch net even wat anders omdat je gewend bent om met je koppeling te spelen om steeds een klein stukje te rijden. In een automaat gaat dat dus niet, waardoor ik ipv de de koppeling indrukte de rem te pakken hadquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moet je bij die rijtest ook kunnen fileparkeren? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan, zelfs niet bij rijles of rij-examen.Anders ga ik het nog even oefenen.
Ik zal gaan rijden vanuit de regio Rotterdam.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:55 schreef Mallet het volgende:
Gefeliciteerd!
Een automaat ga je zeker waarderen als je daar wat meer ervaring mee hebt. Ik moest zelf aan het einde met het parkeren ook 2x steken.. Ik vond het lastig inschatten en was bang dat ik de Porsche 911 zou raken waarnaast ik moest parkeren.
Vanuit welke regio btw?
Tijdens je rijles geen fileparkeren gehad? Ik heb het heel veel geoefend en ook tijdens het examen mocht ik het fijn herhalen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moet je bij die rijtest ook kunnen fileparkeren? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan, zelfs niet bij rijles of rij-examen.Anders ga ik het nog even oefenen.
Rond half 11 / 11 uur denk ik, hangt beetje af hoe mijn aansluitingen gaan lopen morgen.Moet trouwens niet naar Arval, maar een andere maatschappij.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:26 schreef enpe het volgende:
Nou ik moet er morgen ook heen (brengen), dat wordt dus een takke eind lopen daarna.
Moet je daar een auto halen of brengen Mathijz? Ik verwacht er rond 11u te zijn iig.
Weet je zeker dat je goed hebt gekeken naar die bijdrage ZVW? Meestal komt dat er eerst bij en gaat er daarna weer vanaf. Dat is bij mij het geval. Er is sprake van loonheffing als je vanaf een bepaald bedrag per maand hebt verdiend. Als ik rond de 600 kom is daar bij mij ook sprake van. Ondanks ik dus loonheffingskorting heb, heb ik in totaal 140 euro af moeten dragen. Kan je later terugvragen met een TJ-Biljet als je niet teveel verdiend hebt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Mcnick1 het volgende:
Ik heb net mijn 2e strookje binnen in dienst van ew en zie iets wat ik op mijn eerste strookje niet heb zien staan, namelijk bijdrage zvw. Wat houdt dat in? En dr is 36 euro loonheffing van af, terwijl ik de loonheffingskorting heb geactiveerd, dus hoe werkt dat?
Oké dankje voor je uitleg. Nee van die zwv vroeg ik me gewoon af wat het was.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:22 schreef Mallet het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je goed hebt gekeken naar die bijdrage ZVW? Meestal komt dat er eerst bij en gaat er daarna weer vanaf. Dat is bij mij het geval. Er is sprake van loonheffing als je vanaf een bepaald bedrag per maand hebt verdiend. Als ik rond de 600 kom is daar bij mij ook sprake van. Ondanks ik dus loonheffingskorting heb, heb ik in totaal 140 euro af moeten dragen. Kan je later terugvragen met een TJ-Biljet als je niet teveel verdiend hebt.
Ik zou sowieso proberen te solliciteren en dit even bij de opmerkingen vermelden op het formulier. Aangezien de zomer (veel) rustiger is qua hoeveelheid werk, kan ik me voorstellen dat ze er geen probleem van zullen maken om je per september in dienst te nemen. Zeker als je uit een regio komt waar ze nog mensen zoeken. Vanaf september zijn de meeste mensen toch weer aan het werk en neemt de hoeveelheid werk ook weer toe. Zou het in ieder geval proberen en als je het echt wil weten bel je ze even op of stuur je een e-mail.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:05 schreef bosgroentensoep het volgende:
weet iemand of ze er problemen van maken als je pas je ov-kaart per september, zeg maar het nieuwe schooljaar krijgt?
Athlon Almere is nogal groot, je moet de rotonde recht oversteken, en dan van het gebouw links door het hek heen en dan kan je even vragen rechts gelijk wat ze met de auto willen doen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:58 schreef About2Break1 het volgende:
Morgen mijn eerste twee ritjes, eerst een BWM 5 serie van Papendrecht naar Athlon in Almere, vervolgens naar Huizen om daar een Toyota Corolla op te halen en naar Arval te rijden in Meerkerk. Nog tips voor mijn eerste werkdag of ervaringen met de bedrijven en deze locaties?
Volgens mij moet je links over de rotonde hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Athlon Almere is nogal groot, je moet de rotonde recht oversteken, en dan van het gebouw links door het hek heen en dan kan je even vragen rechts gelijk wat ze met de auto willen doen.
Lekker begin met een 5 serie, in almere ga ik altijd die 2e ingang in ook wel "de buffer" genoemd. Daar staat ook nog een bord waar de procedure op staat, kan niet missen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:58 schreef About2Break1 het volgende:
Morgen mijn eerste twee ritjes, eerst een BWM 5 serie van Papendrecht naar Athlon in Almere, vervolgens naar Huizen om daar een Toyota Corolla op te halen en naar Arval te rijden in Meerkerk. Nog tips voor mijn eerste werkdag of ervaringen met de bedrijven en deze locaties?
Dit hek BTW?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef LastClick het volgende:
[..]
Volgens mij moet je links over de rotonde hoorEn gewoon bij Athlon zelf het hek naar binnenrijden, en dan is daar verderop een ingang bij een garage met een bord waarop staat wat de hikers moeten doen. En anders kan je het altijd vragen aan iemand die daar rondloopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |