Ja, is het ookquote:
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Hier lijkt ie ook opmaar dan zonder bloem
Met die kelken moet je een beetje uitkijken. Sommige kelken kunnen prima in de bak die je beschrijft, kelken zoals Nephentes kun je daar beter niet tussen zetten, Nephentes heeft veel minder water en minder zon, en bovendien een ander grondmengsel nodig dan de andere planten die je noemt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:53 schreef Rave_NL het volgende:
Na een tijdje hier rondgelurkt te hebben ben ik om..
Ik stap morgen in mn auto om naar tuincentrum Overvecht te gaan!
Even kijken of ik het goed begrepen heb:
Ik ben van plan een langwerpige bak op mn vensterbank te zetten.
Onderin moeten dus hydrokorrels, met daarboven op een mengsel van zand en mestvrije turf (in een combo van 1/1 of 1/2).
Als er bij overvecht een uitgebreide keuze is ga ik voor een venus vliegenval aan de linker en rechterkant en een mooie kelk in het midden.
Nu ben ik een absolute novice wat tuinieren betreft dus op het moment dat ik ze koop kan ik ze dan gewoon overpotten naar de grote bak? (wel voor zorgen dat er geen grond in de happertjes komt).
En dan met gedestilleerd - /regenwater water geven?
Ja he!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:39 schreef Sitethief het volgende:
Wow, dies mooi, lijkt wel kerstversiering.
Als ik jou een bak van 30 bij 10 cm zou geven op een vensterbank op het zuiden en een retourtje intratuin, waar zou jij dan mee thuis komen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:57 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Met die kelken moet je een beetje uitkijken. Sommige kelken kunnen prima in de bak die je beschrijft, kelken zoals Nephentes kun je daar beter niet tussen zetten, Nephentes heeft veel minder water en minder zon, en bovendien een ander grondmengsel nodig dan de andere planten die je noemt.
En inderdaad, regenwater of gedestilleerd water
Dat ligt er aan of je me ook geld voor plantjes mee geeftquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als ik jou een bak van 30 bij 10 cm zou geven op een vensterbank op het zuiden en een retourtje intratuin, waar zou jij dan mee thuis komen?
Ik ga je geen blanco cheque geven, anders zie ik je nooit meer terug..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:04 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of je me ook geld voor plantjes mee geeft
Hm... Drosera, Dionaea, Pingicula, Sarracenia... een van die soorten, denk ik.
Nou geef me dan een eurootje of 50, dan ga ik me vast goed vermakenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ga je geen blanco cheque geven, anders zie ik je nooit meer terug..
Ja, 2 plantjes en de rest op het terras zeker..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nou geef me dan een eurootje of 50, dan ga ik me vast goed vermaken
Mijn kat blijft er af. Drinkt alleen graag 't water uit de schoteltjesquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:46 schreef opastokvis het volgende:
iemand huisdieren?
loopt hier sinds kort een kat(je) rond die nogal van planten houdt.
hoop dat ie eraf gaat blijven als ik er een paar neerzet, maar ben dus bang van niet...
Je weet natuurlijk nooit zeker wat daarin geloosd ofzo wordtquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat ik me zat te bedenken, zou je, bij gebrek aan regenwater, je plantjes niet ook water uit bijvoorbeeld een plas of rivier kunnen geven? Dat is in theorie natuurlijk ook gewoon regenwater. Of is dat toch niet helemaal goed?
Mijn vorige plantenfamilie is uitgeroeid door de logeerkattenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:07 schreef opastokvis het volgende:
t wordt dus gewoon tijd om kat-van-buurvrouw nog wat strenger op te voeden, zo'n klein brokkie vlees en dan al zo eigenwijs.
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar goed, als het mooi helder water is, compleet met plantjes en visjes, zou het dan eventueel kunnen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit zeker wat daarin geloosd ofzo wordt![]()
gedemineraliseerd water uit de supermarkt kan wel
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef opastokvis het volgende:
hang een paar bakken buiten het balkon, ik dacht in eerste instantie aan een emmer, maar als die op iemand valt ben je ook niet blij.![]()
ik heb overigens nog nooit demiwater in de supermarkt gevonden, heeft iemand een plaatje van hoe het er uit ziet? is vast wel te googlen toch?
Nee, preciesquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef opastokvis het volgende:
hang een paar bakken buiten het balkon, ik dacht in eerste instantie aan een emmer, maar als die op iemand valt ben je ook niet blij.![]()
ik heb overigens nog nooit demiwater in de supermarkt gevonden, heeft iemand een plaatje van hoe het er uit ziet? is vast wel te googlen toch?
Moet echt zand zijn, liefst brekerzand, dat is wat grover dan gewoon zand, zand is voornamelijk bedoeld om de grond luchtig te houden. Aarde kun je beter niet gebruiken, want daar zitten te veel voedingsstoffen in waarvan je plantjes dood gaan. Dus grond uit de tuin lijkt me niet verstandig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef Rave_NL het volgende:
Zoals beloofd bij tuincentrum overvecht langsgeweest, heb er 5 gekocht!
Maar nu het overpotten, heb turf gekocht maar hoe zit het met dat zand?? Kan ik gewoon grond uit m'n tuin gebruiken of moet dit echt zand zand zijn??
Ik heb 3 kleine bakjes, met hydrokorrels, een flinke hand turf, een klein beetje aarde, en de grond waar het plantje al in zat, kon op de korte termijn geen zand vinden..quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:38 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Moet echt zand zijn, liefst brekerzand, dat is wat grover dan gewoon zand, zand is voornamelijk bedoeld om de grond luchtig te houden. Aarde kun je beter niet gebruiken, want daar zitten te veel voedingsstoffen in waarvan je plantjes dood gaan. Dus grond uit de tuin lijkt me niet verstandig.
Wat voor plantjes heb je gekocht?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Wow , mooie foto's Zwab en Geert.
Inspector Gadget heeft 4 blommen inmiddels:
[ afbeelding ]
Stomme uitslover...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zijn het niet misschien 4 plantjes in 1 potje ofzo?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, preciesLeek me niet zo'n succes. Maar goed, ik heb het ook nog niet echt kunnen testen met de bakjes die er nu staan, het is nou niet dat het zoveel geregend heeft de laatste tijd. Ja, oke, die ene keer, maar toen zijn alle bakjes omgewaaid!
Dit is het demi water van de AH, dat krijgen ze bij mij, luxe beesten:
[ afbeelding ]
Kost ¤ 0,47 en staat bij de schoonmaakazijn, spiritus en amonia.
En je strijkbout, als ik de verpakking van AHwater mag gelovenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij onze AH hadden ze het niet, maar je moet gewoon naar een benzinestation gaan!!!
Gedestilleerd water wordt gebruikt om je accu bij te vullen!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef Pien85 het volgende:
Mijn Pinguicula's willen trouwens totaaaaaal niet wat ik wilEn ik heb geen flauw idee wat ik fout doe
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Stap 1 is je eisen naar beneden bijstellen..
Springen door een brandende hoepel is zelfs voor een Pinguicala te hoog gegrepen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:01 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En je strijkbout, als ik de verpakking van AHwater mag geloven
Die van mij doet 't anders al 5 jaar prima op gewoon kraanwaterquote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, met water zonder mineralen heb je minder snel aanslag op je bout en kleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |