Ja, is het ookquote:
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:17 schreef tombolafan het volgende:
[ afbeelding ]
Hier lijkt ie ook opmaar dan zonder bloem
Met die kelken moet je een beetje uitkijken. Sommige kelken kunnen prima in de bak die je beschrijft, kelken zoals Nephentes kun je daar beter niet tussen zetten, Nephentes heeft veel minder water en minder zon, en bovendien een ander grondmengsel nodig dan de andere planten die je noemt.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:53 schreef Rave_NL het volgende:
Na een tijdje hier rondgelurkt te hebben ben ik om..
Ik stap morgen in mn auto om naar tuincentrum Overvecht te gaan!
Even kijken of ik het goed begrepen heb:
Ik ben van plan een langwerpige bak op mn vensterbank te zetten.
Onderin moeten dus hydrokorrels, met daarboven op een mengsel van zand en mestvrije turf (in een combo van 1/1 of 1/2).
Als er bij overvecht een uitgebreide keuze is ga ik voor een venus vliegenval aan de linker en rechterkant en een mooie kelk in het midden.
Nu ben ik een absolute novice wat tuinieren betreft dus op het moment dat ik ze koop kan ik ze dan gewoon overpotten naar de grote bak? (wel voor zorgen dat er geen grond in de happertjes komt).
En dan met gedestilleerd - /regenwater water geven?
Ja he!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:39 schreef Sitethief het volgende:
Wow, dies mooi, lijkt wel kerstversiering.
Als ik jou een bak van 30 bij 10 cm zou geven op een vensterbank op het zuiden en een retourtje intratuin, waar zou jij dan mee thuis komen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:57 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Met die kelken moet je een beetje uitkijken. Sommige kelken kunnen prima in de bak die je beschrijft, kelken zoals Nephentes kun je daar beter niet tussen zetten, Nephentes heeft veel minder water en minder zon, en bovendien een ander grondmengsel nodig dan de andere planten die je noemt.
En inderdaad, regenwater of gedestilleerd water
Dat ligt er aan of je me ook geld voor plantjes mee geeftquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als ik jou een bak van 30 bij 10 cm zou geven op een vensterbank op het zuiden en een retourtje intratuin, waar zou jij dan mee thuis komen?
Ik ga je geen blanco cheque geven, anders zie ik je nooit meer terug..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:04 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of je me ook geld voor plantjes mee geeft
Hm... Drosera, Dionaea, Pingicula, Sarracenia... een van die soorten, denk ik.
Nou geef me dan een eurootje of 50, dan ga ik me vast goed vermakenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ga je geen blanco cheque geven, anders zie ik je nooit meer terug..
Ja, 2 plantjes en de rest op het terras zeker..quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:07 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Nou geef me dan een eurootje of 50, dan ga ik me vast goed vermaken
Mijn kat blijft er af. Drinkt alleen graag 't water uit de schoteltjesquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:46 schreef opastokvis het volgende:
iemand huisdieren?
loopt hier sinds kort een kat(je) rond die nogal van planten houdt.
hoop dat ie eraf gaat blijven als ik er een paar neerzet, maar ben dus bang van niet...
Je weet natuurlijk nooit zeker wat daarin geloosd ofzo wordtquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat ik me zat te bedenken, zou je, bij gebrek aan regenwater, je plantjes niet ook water uit bijvoorbeeld een plas of rivier kunnen geven? Dat is in theorie natuurlijk ook gewoon regenwater. Of is dat toch niet helemaal goed?
Mijn vorige plantenfamilie is uitgeroeid door de logeerkattenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:07 schreef opastokvis het volgende:
t wordt dus gewoon tijd om kat-van-buurvrouw nog wat strenger op te voeden, zo'n klein brokkie vlees en dan al zo eigenwijs.
Ja, dat is natuurlijk zo. Maar goed, als het mooi helder water is, compleet met plantjes en visjes, zou het dan eventueel kunnen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit zeker wat daarin geloosd ofzo wordt![]()
gedemineraliseerd water uit de supermarkt kan wel
quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef opastokvis het volgende:
hang een paar bakken buiten het balkon, ik dacht in eerste instantie aan een emmer, maar als die op iemand valt ben je ook niet blij.![]()
ik heb overigens nog nooit demiwater in de supermarkt gevonden, heeft iemand een plaatje van hoe het er uit ziet? is vast wel te googlen toch?
Nee, preciesquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef opastokvis het volgende:
hang een paar bakken buiten het balkon, ik dacht in eerste instantie aan een emmer, maar als die op iemand valt ben je ook niet blij.![]()
ik heb overigens nog nooit demiwater in de supermarkt gevonden, heeft iemand een plaatje van hoe het er uit ziet? is vast wel te googlen toch?
Moet echt zand zijn, liefst brekerzand, dat is wat grover dan gewoon zand, zand is voornamelijk bedoeld om de grond luchtig te houden. Aarde kun je beter niet gebruiken, want daar zitten te veel voedingsstoffen in waarvan je plantjes dood gaan. Dus grond uit de tuin lijkt me niet verstandig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef Rave_NL het volgende:
Zoals beloofd bij tuincentrum overvecht langsgeweest, heb er 5 gekocht!
Maar nu het overpotten, heb turf gekocht maar hoe zit het met dat zand?? Kan ik gewoon grond uit m'n tuin gebruiken of moet dit echt zand zand zijn??
Ik heb 3 kleine bakjes, met hydrokorrels, een flinke hand turf, een klein beetje aarde, en de grond waar het plantje al in zat, kon op de korte termijn geen zand vinden..quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:38 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Moet echt zand zijn, liefst brekerzand, dat is wat grover dan gewoon zand, zand is voornamelijk bedoeld om de grond luchtig te houden. Aarde kun je beter niet gebruiken, want daar zitten te veel voedingsstoffen in waarvan je plantjes dood gaan. Dus grond uit de tuin lijkt me niet verstandig.
Wat voor plantjes heb je gekocht?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef oh-oh het volgende:
Wow , mooie foto's Zwab en Geert.
Inspector Gadget heeft 4 blommen inmiddels:
[ afbeelding ]
Stomme uitslover...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zijn het niet misschien 4 plantjes in 1 potje ofzo?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, preciesLeek me niet zo'n succes. Maar goed, ik heb het ook nog niet echt kunnen testen met de bakjes die er nu staan, het is nou niet dat het zoveel geregend heeft de laatste tijd. Ja, oke, die ene keer, maar toen zijn alle bakjes omgewaaid!
Dit is het demi water van de AH, dat krijgen ze bij mij, luxe beesten:
[ afbeelding ]
Kost ¤ 0,47 en staat bij de schoonmaakazijn, spiritus en amonia.
En je strijkbout, als ik de verpakking van AHwater mag gelovenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 10:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij onze AH hadden ze het niet, maar je moet gewoon naar een benzinestation gaan!!!
Gedestilleerd water wordt gebruikt om je accu bij te vullen!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef Pien85 het volgende:
Mijn Pinguicula's willen trouwens totaaaaaal niet wat ik wilEn ik heb geen flauw idee wat ik fout doe
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Stap 1 is je eisen naar beneden bijstellen..
Springen door een brandende hoepel is zelfs voor een Pinguicala te hoog gegrepen...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:01 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En je strijkbout, als ik de verpakking van AHwater mag geloven
Die van mij doet 't anders al 5 jaar prima op gewoon kraanwaterquote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, met water zonder mineralen heb je minder snel aanslag op je bout en kleren
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:34 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Die van mij doet 't anders al 5 jaar prima op gewoon kraanwater
Zou kunnen, geen idee hoe hard het water hier in de omgeving is.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Misschien heb jij weinig kalk in je water?
Ik weet overigens niet wat er niet goed gaat met je plantjes, ik heb geen ervaring met die soort
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:18 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Zou kunnen, geen idee hoe hard het water hier in de omgeving is.
Wat betreft mijn plantjes... Ik wilde het aan Tuba vragen, maar die is ALWEER op vakantie
De meeste soorten kun je ook in een terrarium houden, onder kunstlicht.quote:Op zondag 25 juli 2010 17:44 schreef Cahir het volgende:
teeveepeewil aan deze plantjes beginnen alleen ben echt bang dat ik niet genoeg zonlicht heb
Sommige drosera-soorten zijn winterhard. En er zijn winterharde Pinguicula'squote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:38 schreef Outpost76 het volgende:
Vandaag krijg ik een mooie bak erbij. Nu nog bedenken wat voor planten ik daar in ga zetten. Ze moeten iig wel winter hard zijn want ik heb geen zin om met die bak te gaan zeulen.
Ik schat m op een doorsnede van een centimeter of 40 a 50. Het is een witte ronde plastic "sier" pot.quote:
Ik helaas niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:46 schreef Pien85 het volgende:
Woont er toevallig iemand in de buurt van Amsterdam? Ik heb vakantieopvang nodig voor mijn plantjes
Hmmzz net of ik nu weet wat dat voor soorten zijn.quote:Sommige drosera-soorten zijn winterhard. En er zijn winterharde Pinguicula's
Ik helaas niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:46 schreef Pien85 het volgende:
Woont er toevallig iemand in de buurt van Amsterdam? Ik heb vakantieopvang nodig voor mijn plantjes
In de OP staat het een en ander en anders heb je natuurlijk nog googlequote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:54 schreef Outpost76 het volgende:
Hmmzz net of ik nu weet wat dat voor soorten zijn.
Kijk anders even op carnivoraquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik schat m op een doorsnede van een centimeter of 40 a 50. Het is een witte ronde plastic "sier" pot.
[..]
Ik helaas niet.
[..]
Hmmzz net of ik nu weet wat dat voor soorten zijn.
Ik zit er zelf ook nog ff flink over te dubben.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik helaas niet.
Ben benieuwd wat je van je pot gaat maken Outpost, volgens mij kan je er leuke dingen mee doen.
Ik heb ook ff op google gekeken maar dat zij alle 2 niet de soorten die ik dacht. Ik heb de pot inm in mn bezit en hij heeft een doorsnee van 40 cm en is 34cm diep. Dan is een zonnedauw niet het plantje wat daar in gaat. Tenminste niet als hoofd plant. Ik had het idee om daar wat Sarracenia's in te doen met wat zonnedauw als "bodembedekker". Nu all1 nog een winterharde Sarracenia weten en dan ook nog ergens kunnen kopen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:27 schreef tombolafan het volgende:
[..]
In de OP staat het een en ander en anders heb je natuurlijk nog google
Vleeseters.nl is ook handig.quote:
Ga je zo lang op vakantie?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:46 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Sommige drosera-soorten zijn winterhard. En er zijn winterharde Pinguicula's
Nee, ben 2 weken weg, maar mijn Nephentessen moeten elke 3 dagen water, saracenia staat in een schoteltje en moet op dagen dat 't niet regent ook water hebben, en mijn mini moerasje kan, als het lang niet regent, ook niet zonder een watergever. Uiteraard hoop ik dat 't lang droog blijft, want we gaan zeilen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:11 schreef stef040 het volgende:
[..]
Ga je zo lang op vakantie?
Ik zet mijn planten altijd in een grote bak met water, maar is genoeg voor 2 weken denk ik.
Kan dit wel of hebben ze alle 2 een andere grondsoort nodig?quote:Ik had het idee om daar wat Sarracenia's in te doen met wat zonnedauw als "bodembedekker".
Ik geloof niet dat er winterharde saracenia's zijn...Geloof dat 't verder wel kan...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan dit wel of hebben ze alle 2 een andere grondsoort nodig?
Als ik kijk waar ze van oorsprong vandaan komen zouden ze wel vorst hard moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:47 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er winterharde saracenia's zijn...Geloof dat 't verder wel kan...
Net bij de Intratuin geweest alhier. Hadden ze nog maar 1 saracenia (die er ook wat zielig bij stond...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als ik kijk waar ze van oorsprong vandaan komen zouden ze wel vorst hard moeten zijn.
[ afbeelding ]
In het noorden van de USA vriest het in de winter nl ook flink.
Deze text zie ik nu pas!quote:Op zaterdag 24 juli 2010 04:16 schreef Outpost76 het volgende:
Zo gezellie hiero! All1 zo jammer dat er totaal over je text heen gelezen wordt als je even niet snel genoeg reageerd.
Het ziet er leuk uit hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:28 schreef Outpost76 het volgende:
Zo is mn neue bak geworden :
De linker. De rechter is mn andere hobbie (bonsai bomen)
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei zag ie er maar zielig uit. Dit omdat op 1 na bijna al zn kelken aan het verdorren zijn.
[ afbeelding ]
Ik heb m gezellig met de rest van mn Marc's en mn 2 Jack's erbij gezet. Ok die zijn waarschijnlijk niet winterhard maar dat is mn pot ook niet zat ik me net te bedenken dus ik moet toch gaan zeulen met die pot.En all1 is ook zo zielig voor m in zo een pot.
[ afbeelding ]
Hahaha! Maar, mocht het nu weer gaan regenen, dan heb je in ieder geval flessen om het regenwater in te bewarenquote:Edit : Oja en de lokale Ah bijna al hun flessen gedestilleerd water op gekocht. Er zit nu 5 liter water in en ik heb nog evt een 6e. Nou zit ik te denken dat ik lekker slim veel regenwater heb opgevangen de laatste tijd.Not!
![]()
quote:Deze text zie ik nu pas!![]()
![]()
Mijn excuus want die was heulemaal niet voor dit topic bedoeld.Waarom moet ik nou altijd gaan posten als ik dronken ben.....
![]()
![]()
Thx, nu maar hopen dat ze aanslaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het ziet er leuk uit hoorEn gezellig, zo met zijn allen in de pot. En ik denk dat je Saracenia wel bijtrekt, als je hem lekker verwend. En ach, de pot een keer naar binnen tillen is ook nog wel te doen, toch
Ja iddquote:Hahaha! Maar, mocht het nu weer gaan regenen, dan heb je in ieder geval flessen om het regenwater in te bewaren![]()
Ziet er goed uit hoor!quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:23 schreef DeadKnight het volgende:
Vanmiddag ook even wezen rondneuzen bij het tuincentrum en ze zelfs gevonden.
Zand had ik gelukkig al (verbouwing), daarnaast even een 50l zak turf gekocht voor 2,50..
[ afbeelding ]
Even verpot en hopelijk halen ze het!
Daarnaast hebben we hier een honderdtal vliegen rond vliegen, dus voedsel is er genoeg..
Zo word er veel meer verkocht.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:33 schreef opastokvis het volgende:
er staan op ebay een hoop mooie soorten trouwens
Goh, meneer is er ook weer eens... waarom ben jij altijd weg als ik je nodig heb?quote:
Ik heb ook alleen verzendkosten betaald, iets van een euro of zo. En ik heb inderdaad over jouw berichtje heen gelezenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 03:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo word er veel meer verkocht.Guppyfriend bv heeft ook wat leuke op gevist via marktplaats.
Ik ben wel trouwens wel erg benieuwd wat ze daar voor betaald heeft. Ze lijken nl heul erg veul op mijn marc's en aangezien ik die hier al eerder gratis heb aangeboden.......... (ok uiteraard excl. verzend kosten) maar goed, daar zal ze wel overheen gelezen hebben.
Tof! Ik moet mijn dionaea eigenlijk een keer verpotten, aangezien ik ze kocht met 3 in een enkele pot. Nu na een maand of 3 begint het wel erg krap te wordenquote:
Ja sorryquote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:49 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Goh, meneer is er ook weer eens... waarom ben jij altijd weg als ik je nodig heb?
Jezus man, heb je geld over ofzo?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:40 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ja sorry
Was een weekje weg
Vrijdag naar Spanje
quote:
Dat zou zomaar kunnen. Dat gebeurt ook bij andere planten. (dat misvormen dan) Meestal komt dat door dat ze op een verkeerde plaats staan. Zolang het warm genoeg is buiten kunnen ze prima buiten staan trouwens. Het veel verplaatsen (naar binnen, naar buiten, weer naar binnen enz enz) vinden ze ook niet fijn. Koop een goed biologisch middeltje. Niet met spiritus oid gaan klooien want je hebt best kans dat je plant daar niet tegen kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Venusjes hebben volgens mij bladluizen... Zou dat de rare bobbelige bladeren verklaren...? Ik heb ze nu maar even buiten gezet, van het weekend de planten maar eens behandelen
Nee, daarom van het weekend ook even naar de Welkoop.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen. Dat gebeurt ook bij andere planten. (dat misvormen dan) Meestal komt dat door dat ze op een verkeerde plaats staan. Zolang het warm genoeg is buiten kunnen ze prima buiten staan trouwens. Het veel verplaatsen (naar binnen, naar buiten, weer naar binnen enz enz) vinden ze ook niet fijn. Koop een goed biologisch middeltje. Niet met spiritus oid gaan klooien want je hebt best kans dat je plant daar niet tegen kan.
Vraag me niet hoe. Bladluis is als een virus. Je weet niet hoe je het gekregen hebt maar ineens ben je verkouden. Dat naar binnen en naar buiten is erg slecht voor een plant. Ook voor deze dus. Dat verklaart wel waarom ze nu bladluis hebben maar nogmaals vraag me niet hoe ze er uiteindelijk op komen. Het heeft iig wel met een verminderde weerstand te maken door het veel verplaatsen. Meer weet ik ook niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, daarom van het weekend ook even naar de Welkoop.
Ze staan in principe in de vensterbank, of buiten op het balkon. Ik heb ze wel regelmatig verplaatst van binnen naar buiten, dat is dus niet goed. Maar, hoe komen ze dan aan die bladluizen...
Ergens neer zetten waar de kat niet bij kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:17 schreef opastokvis het volgende:
kat vind de venusblaadjes lekker om op te kauwen, al geef ik hem nog zo op zijn flikker.
wat kan ik hier aan doen?
Ja en daar komen dan ook echt nog vliegen in die ie vangen kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:30 schreef DeZwabber het volgende:
en anders een miniatuur broeikasje voor in de vensterbank? google eens op propagator
[ afbeelding ]
die vliegen zijn niet noodzakelijk voor de plant om in leven te blijvenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ergens neer zetten waar de kat niet bij kan.
[..]
Ja en daar komen dan ook echt nog vliegen in die ie vangen kan.
Nee ok maar een hapje tussen door vind ie waarschijnlijk wel lekker.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:50 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
die vliegen zijn niet noodzakelijk voor de plant om in leven te blijven
en de ventilatiegaatjes zijn groot genoeg voor vliegen om binnen te komen, ze zullen het misschien minder vaak doen![]()
de kat in de propagator houden als een oversized hamster is natuurlijk ook een optie
dan moet opa zelf maar vliegen voor m vangenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nee ok maar een hapje tussen door vind ie waarschijnlijk wel lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |