abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83529060
De olie ramp en vulkaan story gaat doorrrrrrrrrr Deel 2

Breaking! volgens experts heeft BP mogelijk een giftige vulkaan geraakt!

De vulkaan zou mogelijk zwavel en giftige metaal erts uitspuwen!

Volgens hem is het lek niet te dichten en zal wereldwijd miljoenen slachtoffers veroorzaken ten gevolge van hongerdood

GULF OIL LEAK TAPPED VOLCANO !!! mans WORSTE ATTACK YET AGAINST GOD'S NATURE

Coast to Coast AM - Richard Hoagland - "We need the Mud Logs"

Richard Hoagland and J. Marvin Herndon on Coast to Coast AM. Cal Congress and DEMAND they release the Mud Logs..... before its too late!

http://www.coasttocoastam.com/

http://nuclearplanet.com/

http://www.enterprisemission.com/

The Deepwater Horizon False Flag Event (Trigger No. 8 in my "12 Triggers Driving the Transition from Globalization to World Government" video of 15December2009) threatens to explode into an unprecedented catastrophe of planetary proportions...

Salbuchi - The Well From Hell - Part 1 of 2

Salbuchi - The Well From Hell - Part 2 of 2

The Deepwater Horizon False Flag Event (Trigger No. 8 in my "12 Triggers Driving the Transition from Globalization to World Government" video of 15December2009) threatens to explode into an unprecedented catastrophe of planetary proportions...

Oil Spill truth....Its All Setup!

The Video BP & Big Oil Don't Want You to See

[ Bericht 8% gewijzigd door mediacurator op 01-07-2010 13:09:12 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:00:42 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_83529321
Is dit ontdekt door de Russen?
Humans dont deserve to live...
pi_83529451
Ik ben ook een vulkaan die al 21jaar gifgassen uitspuwt
pi_83529584
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef L3IPO het volgende:
Is dit ontdekt door de Russen?
Nee door de Amerikanen!

The Video BP & Big Oil Don't Want You to See

donderdag 1 juli 2010 @ 13:10:59 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_83529739
Beter
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_83529832
And here we go again...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:16:37 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_83529976
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef AlphaOmega het volgende:
And here we go again...
Ik zou als ik jou was een bot schrijven. die tekst kun je onderhand wel in elk fok topic plakken
pi_83530693
Ga je nog een keer de bronnen geven van die feiten die je riep Lambiekje? Je negeert me keer op keer en het komt op mij precies zo over als een standaard alu-hoedjes drager. Veel roepen, weinig kunnen onderbouwen en dan vervolgens als je klem gepraat wordt, negeren en verder gaan met volgende zogenaamde feiten.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_83531007
hier nog wat wetenschappelijke informatie over asfalt vulkanen:

National Geographic: http://news.nationalgeogr(...)lifornia-underwater/

Artikel geschreven door oudmedewerker U.S. Geological Survery: http://geology.about.com/cs/volcanology/a/aa051604a.htm

En de onderzoekers van het centrum van Marine Wetenschappen van de Universiteit Bremen: http://www.marum.de/en/Asphalt_volcanoes_discovered.html

Hier een artikel uit SCIENE magazine vanuit 2004: http://oso.tamucc.edu/~ianmacd/ianmacd/macdonald_science2004.pdf
白い付
付いて行く
pi_83531288
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Ga je nog een keer de bronnen geven van die feiten die je riep Lambiekje? Je negeert me keer op keer en het komt op mij precies zo over als een standaard alu-hoedjes drager. Veel roepen, weinig kunnen onderbouwen en dan vervolgens als je klem gepraat wordt, negeren en verder gaan met volgende zogenaamde feiten.
Kan hij niet.
pi_83534501
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:51 schreef Document1 het volgende:

[..]

Kan hij niet.
De bronnen zijn de bodem onderzoeken die een olie maatschappij verplicht is te doen alvorens ergens te mogen boren.

Deze, de z.g.n. "mud logs" worden vooralsnog niet prijs gegeven door BP, daarom is het voor iedereen speculeren zelf voor de experts

Komt ook bij dat de verschillende bronnen van de z.g.n. experts politiek gekleurd zouden kunnen zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 01-07-2010 17:44:16 ]
pi_83539492
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 15:22 schreef mediacurator het volgende:

[..]

De bonnen zijn de bodem onderzoeken die een olie maatschappij verplicht is te doen alvorens ergens te mogen boren.

Deze, de z.g.n. "mud logs" worden vooralsnog niet prijs gegeven door BP, daarom is het voor iedereen speculeren zelf voor de experts

Komt ook bij dat de verschillende bronnen van de z.g.n. experts politiek gekleurd zouden kunnen zijn
Waar zijn de bronnen dan van de feiten die Lambiekje ons gaf?
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Feiten liegen er anders niet om....
[..]
Tot nu toe liegen al die feiten.
pi_83549831
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:44 schreef Jungpionier het volgende:

Artikel geschreven door oudmedewerker U.S. Geological Survery: http://geology.about.com/cs/volcanology/a/aa051604a.htm

En de onderzoekers van het centrum van Marine Wetenschappen van de Universiteit Bremen: http://www.marum.de/en/Asphalt_volcanoes_discovered.html

[ afbeelding ]

Hier een artikel uit SCIENE magazine vanuit 2004: http://oso.tamucc.edu/~ianmacd/ianmacd/macdonald_science2004.pdf
Goed bezig Jungpionier en dank voor de links
pi_83550093
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:44 schreef Jungpionier het volgende:

[ afbeelding ]

interessant
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:36:26 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83550814
Misschien moet men dit eens lezen..

Boorplatform gesaboteerd, hulpboringen maken lek groter

Wat ik er zelf van vind.. lastig.
Ik vind de punten in dit bericht wel iets om over na te denken. Waarom zijn er vanaf dag 1 zoveel fouten gemaakt.. wat is dit verhaal met het getal 11 wat weer terug komt.
Waarom tracht een gerenomeerd bedrijf, met cement een gat te dichten, als naar het schijnt, dit bekend was bij voorbaat te mislukken.. waarom.. waarom.

Grootste waarom is.. waarom flikkeren we niet alle (financiele) mogelijkheden er tegen aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Is dit misschien niet op te lossen?
Ik wou hier niet mee komen, maar misschien is het eens tijd mijn eigen BNW gedachten gang erop los te laten:
quote:
Revelation 8:8, "And the second angel sounded, and as it were a great mountain burning with fire was cast into the sea: and the third part of the sea became blood; And the third part of the creatures which were in the sea died."

Behoorlijk rood.. toch?

Als dit zo doorgaat.. en die media stilte blijft aan de gang, en we blijven ons ogen gericht houden op het oh zo vrolijke WK.. dan komen we er over enkele maanden achter dat we iets anders hebben geraakt dan een reservoir, en dat dit spul maar blijft komen. Hoeveel leven in de zee kunnen we dan nog verwachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 01-07-2010 22:41:42 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 22:44:32 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_83551274
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:36 schreef Ticker het volgende:
Misschien moet men dit eens lezen..

Boorplatform gesaboteerd, hulpboringen maken lek groter

Wat ik er zelf van vind.. lastig.
Ik vind de punten in dit bericht wel iets om over na te denken. Waarom zijn er vanaf dag 1 zoveel fouten gemaakt.. wat is dit verhaal met het getal 11 wat weer terug komt.
Waarom tracht een gerenomeerd bedrijf, met cement een gat te dichten, als naar het schijnt, dit bekend was bij voorbaat te mislukken.. waarom.. waarom.

Grootste waarom is.. waarom flikkeren we niet alle (financiele) mogelijkheden er tegen aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Is dit misschien niet op te lossen?
Ik wou hier niet mee komen, maar misschien is het eens tijd mijn eigen BNW gedachten gang erop los te laten:
[..]

[ afbeelding ]
Behoorlijk rood.. toch?

Als dit zo doorgaat.. en die media stilte blijft aan de gang, en we blijven ons ogen gericht houden op het oh zo vrolijke WK.. dan komen we er over enkele maanden achter dat we iets anders hebben geraakt dan een reservoir, en dat dit spul maar blijft komen. Hoeveel leven in de zee kunnen we dan nog verwachten?

Ben het met je eens dat het heel vreemd is dat hier niet véél meer om te doen is en dat dit niet met alle middelen die er bestaan bestreden wordt. On-be-grij-pe-lijk.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:49:37 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83551522
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het heel vreemd is dat hier niet véél meer om te doen is en dat dit niet met alle middelen die er bestaan bestreden wordt. On-be-grij-pe-lijk.
Iran biedt VS hulp bij bestrijden olievlek
03 mei

Iran biedt opnieuw hulp aan bij dichten olielek
27 mei
quote:
Volgens de Engelse oliemaatschappij stromen er dagelijks 5.000 vaten olie de zee in. Onafhankelijke experts menen dat het eerder 70.000 vaten per dag zijn. De olievlek is inmiddels zo groot als Luxemburg.
Leugens.. bedrog... totale acceptatie van de bevolking.

VS wil hulp bij bestrijden olieramp
30 juni
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 22:51:57 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_83551647
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

Iran biedt VS hulp bij bestrijden olievlek
03 mei

Iran biedt opnieuw hulp aan bij dichten olielek
27 mei
[..]

Leugens.. bedrog... totale acceptatie van de bevolking.

http://nos.nl/artikel/168(...)rijden-olieramp.html
30 juni

Onvoorstelbaar.
En de hele wereld kijkt toe en doet niets? Of mág niks doen?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:53:23 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83551710
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.
En de hele wereld kijkt toe en doet niets? Of mág niks doen?
Boven de golf mag op dit moment geen (vlieg)verkeer plaats vinden.. en de mensen worden ervandaan gehouden.
pi_83551810
vraag me af waarom we er zo weinig over horen. Zou de commerciele journalistiek er geen brood in zien, of is de bp goed aan het lobbyen?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:58:16 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83551948
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
vraag me af waarom we er zo weinig over horen. Zou de commerciele journalistiek er geen brood in zien, of is de bp goed aan het lobbyen?
Kijk naar het nieuws vandaag de dag, bijvoorbeeld in de ochtend.. er wordt een riedeltje van 4 á 6 berichten constant herhaald.. en dat is jouw perceptie van het nieuws uit de wereld.. elke ochtend weer.
Nederland1/2 en RTL 4..
Hoe komt dit? Het nieuws heeft allemaal een bron, het ANP.
Ik wil niet zeggen dat het ANP een of ander slecht iets is.. maar de gehele structuur van 'nieuws' klopt van geen kanten.
pi_83552196
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk naar het nieuws vandaag de dag, bijvoorbeeld in de ochtend.. er wordt een riedeltje van 4 á 6 berichten constant herhaald.. en dat is jouw perceptie van het nieuws uit de wereld.. elke ochtend weer.
Nederland1/2 en RTL 4..
Ik wil niet zeggen dat het ANP een of ander slecht iets is.. maar de gehele structuur van 'nieuws' klopt van geen kanten.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik vraag me dus af of in dit geval dit het gevolg is van het idee dat mensen het niet willen zien of gelobby van de bp.

Ik betwijfel overigens of het probleem bij het anp ligt of dat het ligt in de nieuwsselectie bij de zenders.
  Moderator donderdag 1 juli 2010 @ 23:11:00 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_83552492
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik vraag me dus af of in dit geval dit het gevolg is van het idee dat mensen het niet willen zien of gelobby van de bp.

Ik betwijfel overigens of het probleem bij het anp ligt of dat het ligt in de nieuwsselectie bij de zenders.

Waar denk jij dat het aan ligt Oompa?
pi_83552572
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nederland1/2 en RTL 4..
Al die z.g.n. nieuws omroepen zijn een verlengstuk van de militairen diensten onderling afgestemd onder de supervisie van een of andere pers-afdeling van het hoofd orgaan hetgeen in ons geval in NL waarschijnlijk NATO is en de NATO staat weer onder toezicht van de V.S. mag ik aannemen

False flag operaties zoals 9/11 en de BP olie spill worden uitgevoerd door afdelingen van de militaire diensten ('Black Ops') die er een hoge mate van geheimhouding op na houden. Als je die mensen ooit voor de camera ziet is het altijd met bedekt gezicht etc.

Dergelijke operaties zouden ook nooit de gewenste uitwerkingen kunnen hebben zonder deze acties haarfijn te coördineren met al de Nieuws omroepen en geschreven pers.

Zijn gewoon ongelofelijk botte en oppervlakkige propaganda machines vermomd als de vrije onafhankelijke pers maar zijn in feite zwaar gecensureerde nieuws voorzieningen voor de bühne die 99% van alles wat in de wereld gebeurt niet uitzend of anderzijds over rapporteert en heeft echt niets maken met hoe de vrije pers in een democratie zou moeten opereren.

Alles dat de figuren achter het grote kapitaal onwelgevallig is wordt simpelweg keihard verzwegen of wordt er relatief veel te weinig aandacht aan besteed, die mensen willen grootschalige economische belangen beheren en machtsverschuiving bewerkstelligen, dat gebeurt vaak met behulp van oorlogen de media bespelen en bevolkingsgroepn tegen elkaar opstoken in gebieden waar kostbare grondstoffen gedelft moeten worden.

Dit gebeurt allemaal door een of andere hoge pief af te betalen in desbetreffend land en de lokale bevolking mag er nooit een stuiver beter van worden, dat soort praktijken moeten allemaal buiten de media gehouden worden.

De figuren achter het grote kapitaal zijn dan ook toevallig eigenaar van de grote media boeren, in de V.S. zijn al de grote media netwerken in handen van een aantal mensen die kun je op een hand tellen

In Italie kun je die zelfs op een vinger tellen namelijk die van Burlusconi

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 02-07-2010 01:36:27 ]
pi_83553399
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar denk jij dat het aan ligt Oompa?
Geen idee t.b.h. vind allebei de scenarios geloofwardig en heb geen aanwijzingen dat het ene aannemelijker is dan het andere. Als ik binnenkort tijd heb (na mn tentamen) zal ik eens kijken hoe de berichtgeving anp (neem aan dat dat op een manier toegankelijk is) zich verhoudt tot publieke omroep & commerciele omroepen. Als ik heel veel zin heb ook nog het buitenland. Dat zou iets meer inzicht moeten kunnen geven.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:12 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Al die z.g.n. nieuws omroepen zijn een verlengstuk van de militairen diensten onderling overeen gestemd onder de supervisie van een of andere pers-afdeling van het hoofd orgaan hetgeen in ons geval in NL waarschijnlijk NATO is en de NATO staat weer onder toezicht van de V.S. mag ik aannemen

Zijn gewoon ongelofelijk botte en oppervlakkige propaganda machines vermomd als de vrije onafhankelijke pers maar zijn in feite zwaar gecensureerde nieuws voorzieningen voor de bühne die 99% van alles wat in de wereld gebeurt niet uitzend of anderzijds over rapporteert en heeft echt niets maken met hoe de vrije pers in een democratie zou moeten opereren.

Alles dat de figuren achter het grote kapitaal met bijbehorende en grootschalige economische belangen en machtsverschuivingen onwelgevallig is wordt gewoon simpelweg keihard verzwegen of relatief veel te weinig aandacht aan besteed.

De figuren achter het grote kapitaal zijn dan ook toevallig eigenaar van de grote media boeren, in de V.S. zijn al de grote media netwerken in handen van een aantal mensen die kun je op een hand tellen

Dit is waarom ik niks denk voordat ik wat feiten heb gezien om mn gedachten op te baseren
pi_83553553
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Geen idee t.b.h. vind allebei de scenarios geloofwardig en heb geen aanwijzingen dat het ene aannemelijker is dan het andere. Als ik binnenkort tijd heb (na mn tentamen) zal ik eens kijken hoe de berichtgeving anp (neem aan dat dat op een manier toegankelijk is) zich verhoudt tot publieke omroep & commerciele omroepen. Als ik heel veel zin heb ook nog het buitenland. Dat zou iets meer inzicht moeten kunnen geven.
[..]

Dit is waarom ik niks denk voordat ik wat feiten heb gezien om mn gedachten op te baseren
Facebook Google en YouTube zij inmiddels ook in handen van de zelfde figuren die al de kranten en televisie netwerken in handen hebben.

Gaat echt lekker zo niewaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 01-07-2010 23:44:00 ]
pi_83553634
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

artikeltje was nog niet af

Al die z.g.n. nieuws omroepen zijn een verlengstuk van de militairen diensten onderling afgestemd onder de supervisie van een of andere pers-afdeling van het hoofd orgaan hetgeen in ons geval in NL waarschijnlijk NATO is en de NATO staat weer onder toezicht van de V.S. mag ik aannemen

False flag operaties zoals 9/11 en de BP olie spill worden uitgevoerd door afdelingen van de militaire diensten ('Black Ops') die er een hoge mate van geheimhouding op na houden. Als je die mensen ooit voor de camera ziet is het altijd met bedekt gezicht etc.

Dergelijke operaties zouden ook nooit de gewenste uitwerkingen kunnen hebben zonder deze acties haarfijn te coördineren met al de Nieuws omroepen en geschreven pers.

Alles dat de figuren achter het grote kapitaal onwelgevallig is wordt simpelweg keihard verzwegen of wordt er relatief veel te weinig aandacht aan besteed, die mensen willen grootschalige economische belangen beheren en machtsverschuiving bewerkstelligen, dat gebeurt vaak met behulp van oorlogen de media bespelen en bevolkingsgroepn tegen elkaar opstoken in gebieden waar kostbare grondstoffen gedelft moeten worden.

Dit gebeurt allemaal door een of andere hoge pief af te betalen in desbetreffend land en de lokale bevolking mag er nooit een stuiver beter van worden, dat soort praktijken moeten allemaal buiten de media gehouden worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediacurator op 02-07-2010 01:34:35 ]
pi_83554751
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Tot nu toe liegen al die feiten.
Alle feiten ?
quote:
1. BP knew about the cracks 2 weeks beforehand.
2. BP sells half its stock
3. CEO sells over a million in stock.
4. Halliburton buys “Boots n Coot” a week or two before it happens.
5. BP hires UN troops and Gulf Police to patrol the waters and coastline.
6. This is not only an oil spill, they hit a volatile volcano
7. This volcano is emitting toxic poisons (4) of them into the air.
8. BP is using toxic chemicals made by Nalco to plane spray over the oil. This poison contains mercury and arsenic.
9. Gov’t tells BP to quit spraying and they continue.
10. Nalco is owned by Al Gore, George Soros, BH Obama and others.
11. If this thing blows there will be a tsunami with up to 500 foot wave wiping out anything in its path up to 200 miles inland.
12. Cleanup people getting sick and dying
13. Birds falling dead out of the sky
14. Animals being picked up on shore dead in mass accumulation.
15. No protection for any of these cleaning and helping and for some who have never smoked a thing in their life, now have lungs looking like they’ve smoked 3 packs a day.
16. BH Obama has been down there with a bus load of his own people, not real coastline people telling us everything is okey, bs.. and then sends down 17,000 national guard.
17. All crops are dying inland of the coast. Farmers are reporting plants covered with white and yellow spots and acres upon acres rotting vegetation.
18. Federal govt is readying fema camps, bought up blocks of hotel rooms, will use post offices and military bases to evacuate in the next week or so
19. No fly zone over entire gulf.
20. The gulf stream will eventually take the oil in the ocean along the east coast over to Europe, there’s is no stopping this.
Zelfs in de MM worden 'n aantal van deze zaken als feiten gebracht, nogmaals als je de topics hierover doorleest kom je er al n hele hoop tegen.

1, heb ik je in het vorige topic al gegeven maar hier nog 1.
http://www.bloomberg.com/(...)-documents-show.html

2. Kanttekening, Goldman Sochs verkocht 44% van de aandelen BP en gelukkig hadden ze al aandelen NA
LCO. Die maken het spul uit punt 9.
http://rawstory.com/rs/20(...)50-million-bp-stock/

3. http://www.telegraph.co.u(...)efore-oil-spill.html

4. http://www.foxbusiness.co(...)on-buy-boots--coots/

5. http://www.wired.com/dang(...)-block-oily-beaches/
http://motherjones.com/ri(...)lice-force-louisiana

8: http://www.epa.gov/oem/content/ncp/products/corex952.htm

9 (inmiddels achterhaald hoop ik)
http://www.inhabitat.com/(...)ts-they-wont-comply/

10 Gore heeft er aandelen:
http://climateerinvest.bl(...)tion-investment.html

19. http://directorblue.blogs(...)nistration-ever.html

rest doe ik misschien nog wel..
12 vind je zeker in andere posten terug.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_83556957
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:05 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Alle feiten ?
[..]

Zelfs in de MM worden 'n aantal van deze zaken als feiten gebracht, nogmaals als je de topics hierover doorleest kom je er al n hele hoop tegen.

1, heb ik je in het vorige topic al gegeven maar hier nog 1.
http://www.bloomberg.com/(...)-documents-show.html

2. Kanttekening, Goldman Sochs verkocht 44% van de aandelen BP en gelukkig hadden ze al aandelen NA
LCO. Die maken het spul uit punt 9.
http://rawstory.com/rs/20(...)50-million-bp-stock/

3. http://www.telegraph.co.u(...)efore-oil-spill.html

4. http://www.foxbusiness.co(...)on-buy-boots--coots/

5. http://www.wired.com/dang(...)-block-oily-beaches/
http://motherjones.com/ri(...)lice-force-louisiana

8: http://www.epa.gov/oem/content/ncp/products/corex952.htm

9 (inmiddels achterhaald hoop ik)
http://www.inhabitat.com/(...)ts-they-wont-comply/

10 Gore heeft er aandelen:
http://climateerinvest.bl(...)tion-investment.html

19. http://directorblue.blogs(...)nistration-ever.html

rest doe ik misschien nog wel..
12 vind je zeker in andere posten terug.
Kijk nu komen we ergens. Eindelijk iemand die feiten kan onderbouwen met enigszins betrouwbare bronnen. Dank je. Lambiekje kan nog wat van je leren, die schreeuwt alleen maar en houd zich daarna gedeisd.
pi_83559747
Hé... wat een aangenaam toon in dit topic

Ik heb nog een beetje over die vulkaan zitten denken, en in feite klingt dat wel heel apart, maar zoveer ik kan zien, is er geen verschill tussen een gewoon olie reservaat, waar ze normaal gesproken in boren, en een olie reservaat waaruit zo een vulkaan kan ontstaan. Behalve dan, de hoeveelheid metaan en de "zachte" grond (door het veele zout).

Zo een vulkaan ontstaat in de golf van Mexiko omdat door het grote antaal zout in de diepe grond methaan makkelijker door de bepaalde aardschichten kan komen en de zeebodem minder stabil is. Op verschillende plekken vind het methaan daardoor een weg naar de zee bodem/bovenste zandlaag. Er zijn verschillende methaan velden op de zeebodem van de golf van Mexiko gevonden.

Als de druk bij een olie reservaat hoog is (en dat is ie door de grote diepte en het veele methaan), gaat de olie ook mee naar boven, naar de zeebodem, en op de weg ernaartoe neemt het allemaal zand en steentjes mee, waardoor delen van het ruwe olie asfalt worden. Dat gedeelte is zo zwaar dat het op de zeebodem neerdaalt en dus zo een vulkaan trichter vormt. Methaan en de lichtere olie stijgt naar boven.

Dus als ik er zo over nadenk, als men zegt ze hebben een vulkaan geraakt, dan is dat mischien verwarrend. Ze hebben mischien in het diepe olie reservaat geboord, dat een natuurlijk vulkaan zou kunnen worden (of ooit is geweest) door de hoge druk en de hoeveelheid methaan maar het is op dat moment nog geen vulkaan, het is meer zo, dat het lek zelf nu een soort man-made vulkaan is.

Het lijkt er wel op dat door die grote druk van het reservaat ook meer zooi in de ruwe olie zit, steentjes, zand etc, waardoor het voor een gedeelte ook aslfalt kan vormen. Dat asfalt is waarom ze het "vulkaan" noemen, omdat het sommige eigenschappen van lava heeft, behalve dan, dat het niet zo heet is. Maar het vloeid op de zelfde manier en wordt hard in formaties die wij verder alleen van afgekoelde lavastromen kennen.

Hmmja... dus ik denk dat het woord "vulkaan" een beetje misleidend is en mensen die er niets over lezen en alleen dat woord lezen gelijk lava voor ogen hebben. Maar eigenlijk betekend het alleen dat de olie waarschijnlijk niet uit zich zelf zo snel gaat stoppen en ook dat er groote hoeveelheden methaan in het water terecht komen, en dat betekend minder zuustof in het water, wat weer betekend minder leven...

Wat ik dan ook heel erg interessant vind is dat ze bij de oude (dode?) aslfalt vulkanen (die trichters) een heel ekosystem hebben ontdenkt, waar wetenschappers eerst dachten dat het onmogelijk zou zijn om leven te vinden. Maar er zijn microoranismen bij voorbeeld, die van het methaan leven. De natuur blijft toch echt een wonder ik bedoel, die vulkanen in de golf van mexico betekenen ook dat er veel vaker, al voor de olieplatvormen, olierampen waren, maar de natuur heeft zich altijd hersteld en geleerd ermee om te gaan.

Alleen jammer dat ze all 2 maanden dat Corexit aan het sprooeien zijn, want volgens mij kan de natuur daar minder goed mee omgaan dan met methaan en ruwe olie...
白い付
付いて行く
pi_83566898

Wow, er komt ook vuur uit, das niet zo mooi
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:58:27 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83567248
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:47 schreef todaviamoonbathing het volgende:

Wow, er komt ook vuur uit, das niet zo mooi
Moet je eens proberen bij een deodorant.. vlam naar binnen.. boem.

Tsunami.
pi_83567382
Het enige schokkende, en ook gelijk het enige waarin ik iedereen gelijk geef, is dat je er helemaal niks over hoort, leest of ziet. Zelfs op de FP niks over dit.
pi_83569218
Van Goldman-Sachs is het toch niet zo heel raar dat ze flink deel van hun aandelen BP verkopen in het 1ste kwartaal als, zoals nu blijkt, BP er al sinds februari aan het klooien is?

Ze hebben dus gewoon erg goed op berichtgeving gelet en daar naar gehandeld zoals elke beurshandelaar zou doen toch? En wat doe je als je denkt dat het mis gaat? Dan koop je toch inderdaad aandelen van de olie opruimende beursgenoteerde bedrijven?

Wat is daar nou complot achtig aan?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_83571942
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:52 schreef ender_xenocide het volgende:
Van Goldman-Sachs is het toch niet zo heel raar dat ze flink deel van hun aandelen BP verkopen in het 1ste kwartaal als, zoals nu blijkt, BP er al sinds februari aan het klooien is?

Ze hebben dus gewoon erg goed op berichtgeving gelet en daar naar gehandeld zoals elke beurshandelaar zou doen toch? En wat doe je als je denkt dat het mis gaat? Dan koop je toch inderdaad aandelen van de olie opruimende beursgenoteerde bedrijven?

Wat is daar nou complot achtig aan?
Dus Goldman-Sachs wist dat BP aan het klooien was, maar de teozichthouders en VS regering niet? Alarmbellen gingen rinkelen als het om geld gaat, maar als het om de natuur en de mensen aan de golf kust gaat heeft niemand iets ondernomen?

Als er zoveel berichtgeving rond BP was dat men op basis daarvan een heel groot aandeel in een wereld bedrijf verkoopt, waarom heeft niemand in de juiste positie iets gedaan om BP te stoppen?
白い付
付いて行く
pi_83572212
Heb je ooit al eens een overheid snel en daadkrachtig zien optreden dan?
Bedrijfsleven handelt gewoon veel sneller, die hoeven geen onderzoekje zus onderzoekje zo, die doen.....
pi_83572706
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 15:04 schreef ender_xenocide het volgende:
Heb je ooit al eens een overheid snel en daadkrachtig zien optreden dan?
Bedrijfsleven handelt gewoon veel sneller, die hoeven geen onderzoekje zus onderzoekje zo, die doen.....
Dus het bedrijfsleven pwned eigenlijk de overheden?
白い付
付いて行く
pi_83572949
Dat vind ik wel ja, het is in mijn ogen ook niet voor niets dat de verschillende lobby groeperingen (wapen lobby, olie lobby etc.etc.) zoveel macht hebben.

Het bedrijfsleven weet zich sneller aan te passen aan nieuwe situaties en dat dus in hun voordeel uit te buiten door dmv de lobby's te regeringen in de voor hun meest gunstige richting te pushen, oa onder het mom van "onafhankelijke" wetenschappelijke onderzoeken.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:33:24 #39
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_83593636
(Reuters) - His face wracked by age and his voice rasping after decades of chain-smoking coarse tobacco, the former long-time Russian Minister of nuclear energy and veteran Soviet physicist Viktor Mikhailov knows just how to fix BP's oil leak in the Gulf of Mexico.

"A nuclear explosion over the leak," he says nonchalantly puffing a cigarette as he sits in a conference room at the Institute of Strategic Stability, where he is a director. "I don't know what BP is waiting for, they are wasting their time. Only about 10 kilotons of nuclear explosion capacity and the problem is solved."

Meer
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:39:08 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_83593890
plug the damn hole!
pi_83603340
http://video.pbs.org/video/1536008639/

TEDx discussie over de BP ramp, en fossiele brandstoffen gebruik.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:26:16 #42
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83603426
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:22 schreef todaviamoonbathing het volgende:
http://video.pbs.org/video/1536008639/

TEDx discussie over de BP ramp, en fossiele brandstoffen gebruik.

TED
pi_83603551
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:26 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

TED
Blijkbaar moet er een wodka-lek uit je kraan komen, om je alcoholverslaving serieus te bespreken.

Eindelijk komt zoeits op TEDx, het balletje krijgt al wat meer vaart.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:35:02 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83603696
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:33 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
(Reuters) - His face wracked by age and his voice rasping after decades of chain-smoking coarse tobacco, the former long-time Russian Minister of nuclear energy and veteran Soviet physicist Viktor Mikhailov knows just how to fix BP's oil leak in the Gulf of Mexico.

"A nuclear explosion over the leak," he says nonchalantly puffing a cigarette as he sits in a conference room at the Institute of Strategic Stability, where he is a director. "I don't know what BP is waiting for, they are wasting their time. Only about 10 kilotons of nuclear explosion capacity and the problem is solved."

Meer
Ben benieuwd hoe lang nog.. het ziet er naar uit dat dit de 'oplossing'(lees: genadeklap) gaat worden.
pi_83603805
Ik lees dat steeds vaker, "death blow", "genade klap", "pushing over de cliff", "turning point", "mortal blow", maar wat betekend het nou echt?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:39:51 #46
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83603833
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:38 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Ik lees dat steeds vaker, "death blow", "genade klap", "pushing over de cliff", "turning point", "mortal blow", maar wat betekend het nou echt?
Tsunami.
pi_83604353
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Tsunami.
Een tsunami van welke omvang? Ik lees hier en daar 600miles/hour, andere 300miles/hour? Enig idee wat voor tsunami?

Een in olie-en-methaan-doordrenkte-tsunami word het zeker.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 13:05:57 #48
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83604686
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:55 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Een tsunami van welke omvang? Ik lees hier en daar 600miles/hour, andere 300miles/hour? Enig idee wat voor tsunami?

Een in olie-en-methaan-doordrenkte-tsunami word het zeker.
Goeie vraag.. ik kan hem me zelf nauwelijks voorstellen.. tenminste als we die tsunami in 2004 niet hadden gehad.
Ik vraag het me tevens af of de platen onstabiel zouden kunnen worden, in zo'n situatie zou een tsunami een indirect gevolg kunnen zijn, iets wat ervoor kan zorgen dat we een echte flinke tsunami te zien zullen krijgen.
pi_83604981
Inside Job
Since a long time, every single western citizen knows what is wrong. Their tragedy is no one of them knows how to deal with it.
pi_83605317
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef Devvie het volgende:
Ik ben ook een vulkaan die al 21jaar gifgassen uitspuwt

zal je omgeving leuk vinden. Heb je wel vrienden en altijd je raam open?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')