abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:20:25 #151
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_83530097
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:18 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

ALLES is de schuld van God zodra je stelt dat hij almachtig is en zijn wil ook absoluut is.
Je kan hier niet over praten omdat je je niet verdiept in de bijbel.
Zoekt en gij zult vinden.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:21:49 #152
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530161
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Onhandig uitgedrukt, sorry
Ik bedoel dus dat je de conceptie in kwestie moet voorkomen. Maar dat had je heus wel begrepen
Ik begrijp inderdaad wel wat je bedoelt. Maar het probleem blijft de grens en die is volgens mij volkomen arbitrair aangezien ten tijde van het schrijven van de bijbel God blijkbaar nog geen notie had van het concept cellen. .
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_83530169
God? Ziel? Alsjeblieft zeg.. Sinds de Verlichting en Darwin weten we toch wel beter?
Dat er nog mensen zijn die in duizenden jaren oude sprookjes geloven..
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:22:42 #154
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83530194
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:20 schreef VeerEli het volgende:

[..]

quote:
32 Tijdens hun verblijf in de woestijn troffen de Israėlieten eens een man aan die op sabbat hout aan het sprokkelen was. 33 Degenen die hem aangetroffen hadden, brachten hem voor Mozes en Aäron en voor de hele gemeenschap. 34 Hij werd in bewaring gesteld, omdat nog niet was bepaald wat er met zo iemand moest gebeuren. 35 De HEER zei tegen Mozes: ‘Die man moet gedood worden. De hele gemeenschap moet hem buiten het kamp stenigen.’ 36 Toen brachten ze hem met zijn allen buiten het kamp, en daar doodden ze hem door hem te stenigen, zoals de HEER Mozes had opgedragen.
Over leven gesproken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:23:01 #155
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530214
quote:

[..]

Nogmaals:

God > engel.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:23:49 #156
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530242
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef Sander het volgende:

[..]

[..]

Over leven gesproken.
Oh, dat is wel een goeie. Kinderen die op de sabbat geboren worden mag je doodslaan, lees ik daaruit.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:24:27 #157
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530265
Of kinderen die op de sabbat verwekt zijn.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:25:17 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83530308
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:23 schreef mvdlubbe het volgende:

Oh, dat is wel een goeie. Kinderen die op de sabbat geboren worden mag je doodslaan, lees ik daaruit.
En de moeder ook. Labour is werk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:25:59 #159
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530332
Het is mij een gruwel.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:26:22 #160
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_83530352
quote:

[..]

Ja, onwetendheid verwijten kan ik net zo goed als jij.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:27:16 #161
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_83530384
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef Sander het volgende:

[..]

[..]

Over leven gesproken.
Oude testament? Toen was Jezus nog niet gestorven voor onze zonden.
Over het oude testament weet ik te weinig om daar over in discussie te gaan helaas. Maar ik snap je punt wel, ook al kan ik er verder niet over discussiėren, ik geloof dat er wat achter zit.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:29:24 #162
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_83530459
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
God? Ziel? Alsjeblieft zeg.. Sinds de Verlichting en Darwin weten we toch wel beter?
Dat er nog mensen zijn die in duizenden jaren oude sprookjes geloven..
De verlichting is een verduistering van het verstand, waarin de mens zijn eigen verstand ging aanbidden.
De mens die zichzelf als een veredelde dier ging zien.

Nu echt weg om te zwemmen, anders kom ik te laat.
pi_83530495
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:29 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

De verlichting is een verduistering van het verstand, waarin de mens zijn eigen verstand ging aanbidden.
De mens die zichzelf als een veredelde dier ging zien.

Nu echt weg om te zwemmen, anders kom ik te laat.
want..
pi_83530566
Maar wat is het punt nu eigenlijk van dit topic? Ik kijk zo even mee en ik zie een stel heel fanatieke christenen die graag zouden zien dat iedereen zich zou houden aan de wetten van hun God, ook terwijl die anderen helemaal niet in die God geloven. Volgens mij staat er vrij duidelijk in het NT dat je alleen mensen mag 'vermanen' die in je eigen gemeente zitten, dus in God geloven en dat je ongelovigen geen wet moet opleggen.

Aan de andere kant zie ik een stapel niet-christenen die hard hun best doen om de christenen af te kraken en hun hun geloof af te nemen. Waarom? Al ben je het er niet mee eens, waarom zouden Christenen geen christen moeten zijn. Win-win situatie.
Stel je bent christen, leeft je hele leven met hoop op het eeuwige leven en houdt je aan de christelijke wetten (die in mijn ogen voor de samenleving helemaal niet zo slecht zijn) Dan ga je dood en er is niks. O.

Andersom is beroerder.
pi_83530574
Geloof... Zo hypocriet, het zou verboden moeten worden!
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:32:46 #166
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_83530576
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Over het oude testament weet ik te weinig om daar over in discussie te gaan helaas. Maar ik snap je punt wel, ook al kan ik er verder niet over discussiėren, ik geloof dat er wat achter zit.
Slechts één vraag: hoe wéét je dat God bestaat?

Vervolgvraag: waaraan kunnen we God herkennen? Bewijzen dat iets bestaat kan pas zodra we het allemaal eens zijn over de definitie. Iets meetbaars, graag. Platitudes als 'God is liefde' zeggen net zoveel als 'bladgroen is melancholie'.

(Ik zou graag willen dat er een almachtige entiteit is die zorgt voor rechtvaardigheid en eerlijkheid in alles, maar ik zie hier gewoon geen bewijs voor)

[ Bericht 0% gewijzigd door EviL_AleX op 01-07-2010 13:50:42 ]
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:33:26 #167
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530605
quote:

[..]

Oh, eh, nee dan het nieuwe testament, mat 5:
quote:
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
pi_83530608
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:13 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Waarom zou leven pas beginnen met bezieling? Er zijn mensen die niet eens geloven in een ziel.
Zogauw het kindje groeit in mijn lichaam, LEEFT het.
ja how s ff, dat hebben ze in jullie hoek bedacht!? dat is jullie argument, dat het leven begint bij de bezieling. Als ik dan even op je woorden kan afgaan is dat dus op moment van conceptie of om en nabij.

start leven=de bezieling volgens het traditionele geloof. als je dan zelf niet in een ziel geloofd komt het iig qua geclaimed moment overheen, direct bij de conceptie.

Maakt verder eigenlijk ook allemaal niet uit, wij hebben gewoon een andere term voor jullie bezieling, namelijk bewustwording. en dat hanteren wij als de start van het leven.

blijf het zeggen, uit de discussie zal nooit iemand geraken.

Daarom vindt ik dat iedereen het zelf moet weten, met strenge en duidelijke wetgeving en hoe oneens je het er ook mee bent, het is en blijft een grijs gebied waarbij niemand, feitelijk gezien, de waarheid kan claimen ergo op basis ervan mensen aan wetgeving te onderwerpen.
pi_83530646
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:09 schreef VeerEli het volgende:
Maar pleur hier inderdaad maar op ja, iets toe te voegen heb je toch niet. Jij komt er ooit nog wel achter.
Hopelijk denk je dan weer terug aan dit topic en wat hier gezegd is tegen je
En dan noem je mij betweterig en neerbuigend.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:35:07 #170
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83530665
quote:

[..]

Het is één en al interpretatie. Zowel zoals de bijbel geschreven is door de loop der eeuwen heen, en de interpretatie van wat er nou staat, en hoe je daar mee om moet gaan.

De hele abortus-discussie, zoals we die hier nu voeren, is voor de meeste mensen de enige concrete leven/dood-situatie waar ze mee te maken krijgen. De doodstraf kennen we niet meer, bij ongelukken en moorden kunnen we (vaak) een schuldige aanwijzen danwel bedenken (de automobilist, de persoon zelf, de moordenaar), en bij andere gevallen waarbij mensen komen te overlijden is de discussie eigenlijk al gevoerd. Hier zijn 'we' echter nog niet uit, en de polariserende maatschappij zorgt er wel voor dat dat voorlopig niet gebeurd.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:35:20 #171
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_83530675
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:32 schreef freecell het volgende:
Maar wat is het punt nu eigenlijk van dit topic? Ik kijk zo even mee en ik zie een stel heel fanatieke christenen die graag zouden zien dat iedereen zich zou houden aan de wetten van hun God, ook terwijl die anderen helemaal niet in die God geloven. Volgens mij staat er vrij duidelijk in het NT dat je alleen mensen mag 'vermanen' die in je eigen gemeente zitten, dus in God geloven en dat je ongelovigen geen wet moet opleggen.

Aan de andere kant zie ik een stapel niet-christenen die hard hun best doen om de christenen af te kraken en hun hun geloof af te nemen. Waarom? Al ben je het er niet mee eens, waarom zouden Christenen geen christen moeten zijn. Win-win situatie.
Stel je bent christen, leeft je hele leven met hoop op het eeuwige leven en houdt je aan de christelijke wetten (die in mijn ogen voor de samenleving helemaal niet zo slecht zijn) Dan ga je dood en er is niks. O.

Andersom is beroerder.
Je tweede punt volgt uit het eerste.

Wanneer gelovigen de seculier humanisten met rust lieten is er weinig tot niets aan de hand.
pi_83530686
Maar waterpijp, wanneer wordt een kindje dan bewust? Die grens is zi moeilijk te stellen...
pi_83530690
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:58 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Het enige wat een werkend iemand meer te bieden heeft als een studerend iemand is geld.
Maar een werkend iemand kan geen drol afweten van opvoeding, liefde en weet ik het wat.
Iemand wat een 19 jarige prima kan hebben.
Ik zou liever leven in een gezin die het altijd krap heeft maar waar ik liefde zou krijgen, dan leven in een villa met ouders waar ik niks mee zou hebben.
Als ik zwanger zou raken, zou mijn kind er pas na 9 maanden zijn. Mijn vriend is over ong. een maand klaar met zijn (voor zover relevant, universitaire) opleiding en gaat dan werken. Over 9 maanden zouden wij ons kind dus prima een stabiel leven kunnen bieden wat betreft geld, ook al ben IK 19 jaar.
Je argument gaat dus gewoon niet op, zo zwart/wit kan je het gewoon niet bekijken.
Jezus Christus wat gaat dit topic hard....

Het gros van de 19 jarige kunnen dus zeker geen goede opvoeding aanbieden. Daar zijn ze simpelweg te jong voor. En jij laat hier maar blijken dat je in ieder geval niet ver boven de gemiddelde 19 jarige uitsteekt.

Dat je vriend bijna afgestuurd is op niveau is inderdaad mooi. Maar echt stabiel is het niet met zo weinig werkervaring. Ikzelf ga 1 augustus ook beginnen met een nieuwe baan (vrijwillig), maar dan krijg ik wel weer een tijdelijk contract. Het is ook maar de vraag of ik het daar beter naar mij zin ga hebben.
pi_83530721
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:14 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Nee, die moeder heeft dat zelf bepaalt. Zij had immers kunnen voorkomen zwanger te raken.
Blijkbaar niet.
  donderdag 1 juli 2010 @ 13:38:09 #175
305588 SuperheldG
Blablabloedblaar
pi_83530766
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:32 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Vervolgvraag: waaraan kunnen we God herkennen?
Aan snelle loopacties, een goed linkerbeen, flinke inhammen en een oranje shirt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')