Misschien vindt ie het wel discriminatie dat joden nu minder geweld te verduren krijgen dan moslims?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is geen ander verhaal, dat is wat de TT suggereert. Niet het geweld tegen Joden neemt toe, maar het geweld tegen moslims.
En dan gaat het over discriminatie. Dat is GEEN geweld.
Maar wil je ook vrijwilliger zijn om als een "lokjood" de daders in de kraag te vatten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:23 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik meld me vrijwillig aan als lokmoslim. De politie hoeft verder niets te doen. Een paar lowkicks doen meestal wonderen.
Ik kan tevens snel schakelen. Met pruik en hoed op zou ik ook zo voor een Jood door kunnen gaan.
Graag zou ik mijn motivatie nader willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Groet, Hakim.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zal ik je eens eerlijk vertellen hoe het zit ?
99.9 % VAN DE MENSEN HIER GEEFT INDERDAAD GEEN FUCK OM PALESTIJNEN.
Maar hier komt de echte kicker :
99.9% VAN DE MENSEN HIER GEEFT OOK GEEN FUCK OM JODEN.
Er zijn lui in een land hier ver vandaan waar we geen fuck mee te maken hebben, en die hebben ruzie.
Om de een of andere reden wonen er in WEER een HEEL ANDER land mensen die het nodig vinden om naar Nederland te komen, en opeens in NEDERLAND problemen te gaan maken over wat ANDERE mensen in een ANDER LAND doen.
Laat die rotzooi gewoon thuis alsjeblieft ! 99.9% van de nederlanders heeft helemaal niks met dat conflict en weet eigenlijk niet eens wat er aan de hand is.
Net zoals ik jou niet hoor over de mensenrechten in Burundi - want DAT INTERESSEERT JOU GEEN HOL.
Natuurlijk zijn we allemaal tegen geweld, maar vraag ons niet om partij te kiezen in een situatie waar we simpelweg geen hol van weten en die ons niet interesseert.
JIJ voelt je verwant met bepaalde mensen vanwege een religie en trekt je bepaalde dingen aan die de meeste mensen hier helemaal niet bezighouden, zoals het lot van Tutsi's JOU helemaal niet bezighoudt.
Niet dat jij dus tegen Tutsi's bent, maar het zit simpelweg niet in jouw belevingswereld en je hebt er niks mee.
Als jij dan morgen opeens een Tutsi buurman krijgt die jou elke keer gaat beschuldigen dat je tegen Tutsi's bent en roep het maar denk je ook :
"LAAT JE GESODEMIETER DAAR WAAR HET IS, BRENG HET NIET MEE HIERNAARTOE. ZOEK HET DAAR LEKKER ZELF UIT."
Lol. Hoezo dom.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Geweld tegen moslima's komt vaak uit hun eigen omgeving, maar het telt wel mee als geweld tegen moslims.
Dus als een moslim zijn vrouw tuchtigt, dan is dat geweld tegen moslims.
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Marwa_El-Sherbiniquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zijn de berichten over geweld tegen moslims, door niet-moslims dan hč?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar wil je ook vrijwilliger zijn om als een "lokjood" de daders in de bontkraag te vatten.
Ah, ik bedoel het structureel behandelen van een bepaalde groep mensen alsof ze geen -of mindere- mensen zijn. En ik hanteerde het begrip daar in zijn algemeenheid. Vandaar ook de toevoeging: "-maakt niet uit welke groep."quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Geef eens met een voorbeeld aan wat jij daar dan in eerste instantie mee bedoelde?
Ik zou er zelfs mijn voldoening uit halen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar wil je ook vrijwilliger zijn om als een "lokjood" de daders in de kraag te vatten.
Zou je dat er ook voor over hebben.
Okay, maar dat is eerder discriminatie. Ontmenselijking is toch eigenlijk alles wat menselijk is bij een persoon weghalen. Iemand het gevoel geven minder te zijn en niet mee te mogen doen is discriminatie. Ze worden daar niet minder mens door. Volwaardig mens zijn is nog altijd niet hetzelfde als gelijkwaardig zijn aan andere mensen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ah, ik bedoel het structureel behandelen van een bepaalde groep mensen alsof ze geen -of mindere- mensen zijn. En ik hanteerde het begrip daar in zijn algemeenheid. Vandaar ook de toevoeging: "-maakt niet uit welke groep."
Misschien is een engelse uitleg wat makkelijker te begrijpen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dehumanization
Discriminatie, strikt genomen, betekend slechts het maken van onderscheid. Het wordt idd meestal gebruikt als dit op een onwenselijke/onwettelijke manier gebeurt.quote:
Ze worden daar feitelijk natuurlijk niet minder mens door. Het ontmenselijken is ook iets wat niet pasief is. Het heeft directe betrekking op de beoefenaar niet "het slachtoffer".quote:Ontmenselijking is toch eigenlijk alles wat menselijk is bij een persoon weghalen. Iemand het gevoel geven minder te zijn en niet mee te mogen doen is discriminatie.
Ze worden daar niet minder mens door.
In Nederland!!!quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:31 schreef Farang het volgende:
[..]
Lol. Hoezo dom.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Marwa_El-Sherbini
Waar maar een enkele Marokkaan of Turk woont, zijn inderdaad geen problemen. De problemen doen zich vooral voor in de buurten waar ze met velen bij elkaar wonen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:24 schreef Athlon64x het volgende:
Ik woon in Friesland in een klein stadje en zie regelmatig moslims rondlopen hier en geen/weinig last van discriminatie af en toe een domme boer die nog slechter Nederlands praat dan en net geëmigreerde allochtoon![]()
maar ze zijn ook beter geďntegreerd dan in Randstad denk ik
omgquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Het is heel grappig - Komt het geweld tegen de joden ook van de medejoden?
Wat een begetalisatie en ontkenning van feiten!
Jij en de andere user zijn hier de voorbeelden ervan- Als jij de kans had zou je ook geweld gebruiken tegen de moslims! Schaam jullie!
Loopt zo'n halfblote vrouw in een nieuwbouwwijk, dan is het nog niet zeker dat ze met respect behandeld wordt. En dat is jammer. (Nagefloten door bouwvakkers.)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar maar een enkele Marokkaan of Turk woont, zijn inderdaad geen problemen. De problemen doen zich vooral voor in de buurten waar ze met velen bij elkaar wonen.
Hier 20 meter vandaan woont een marokkaans gezin. Nooit problemen mee. Gewoon aardige, vriendelijke mensen, maar wel streng-gelovig. Laten anderen overigens wel in hun waarde. Groeten iedereen die ze tegenkomen, ook als het een halfblote vrouw is, bijvoorbeeld.
Loopt zo'n halfblote vrouw in een buurt waar veel allochtonen wonen, dan is het nog niet zeker dat ze met respect behandeld wordt. En dat is jammer.
En dat geldt ook voor homo's en joden.
En dezelfde "dynamiek" kun je meemaken als je "ongepast - ongewenst" rondloopt in een Tokkie buurt, Staphorst of ergens anders in de zwarte kousen regio ...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar maar een enkele Marokkaan of Turk woont, zijn inderdaad geen problemen. De problemen doen zich vooral voor in de buurten waar ze met velen bij elkaar wonen.
Hier 20 meter vandaan woont een marokkaans gezin. Nooit problemen mee. Gewoon aardige, vriendelijke mensen, maar wel streng-gelovig. Laten anderen overigens wel in hun waarde. Groeten iedereen die ze tegenkomen, ook als het een halfblote vrouw is, bijvoorbeeld.
Loopt zo'n halfblote vrouw in een buurt waar veel allochtonen wonen, dan is het nog niet zeker dat ze met respect behandeld wordt. En dat is jammer.
En dat geldt ook voor homo's en joden.
Kom dan eens met een voorbeeld waar IN NEDERLAND een gesluierde vrouw wordt lastig gevallen of aangerand?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 02:17 schreef Kees22 het volgende:
Maar loopt zo'n gesluierde vrouw in een buurt waar veel autochtonen wonen, dan is het nog niet zeker dat ze met respect behandeld wordt. En dat is jammer.
Kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Kom dan eens met een voorbeeld waar IN NEDERLAND een gesluierde vrouw wordt lastig gevallen of aangerand?
Tweede Kamer bijv.. Ene Wildersquote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Kom dan eens met een voorbeeld waar IN NEDERLAND een gesluierde vrouw wordt lastig gevallen of aangerand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |