quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:09 schreef semexo het volgende:
Michael Talbot schrijft dat het universum in feite een groot hologram is, waarin alle informatie van het hele universum zich in elk deeltje van het universum bevindt, net als het DNA van slechts 1 menselijke cel, ongeacht waar deze vandaan geplukt wordt, de informatie van dat gehele menselijk lichaam bevat (en als je doorredeneert dus ook van het universum).
Doordat er buiten de fysieke wereld een veld van "bewustzijn" bestaat, is het de geest die net als een laser die met een bepaalde frequentie op een een hologram schijnt en het bijbehorende beeld erbij tovert, die de wereld die we zien projecteert.
Op basis van wat onze geesten, onze bewustzijnen geloven en geleerd is, wordt de wereld geprojecteerd.
Zouden dus alle mensen op aarde doodgaan, op een vader, moeder een een baby na, en de moeder gelooft dat je kunt leviteren, en doet dat de baby ook geloven, dan zal er een wereld ontstaan waarin iedereen kan leviteren.
Meer over het Holografisch Universum:
http://www.wanttoknow.nl/(...)basis-voor-wonderen/
Ik moet denken aan wat scenes uit films. Uit full metal jacket: "Don't even bother to get over my obstacle, private Pile! If God wanted you up there, he would have miracled your ass up there!"quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:01 schreef Bastard het volgende:
Leviteren als in vliegen?
Als god had gewild dat we konden vliegen had hij ons wel vleugels gegeven..nee dat gebeurt door evolutie, een mens past zich aan de natuur, net als een ander levend wezen hier.
omdat het films zijn?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:46 schreef nokwanda het volgende:
Dat vindt jij.
Maar is dat wel onzin? Waarom is dat onzin, denk jij?
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:46 schreef nokwanda het volgende:
Dat vindt jij.
Maar is dat wel onzin? Waarom is dat onzin, denk jij?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:43 schreef _Led_ het volgende:
Dat zou vreemd zijn, want onze geesten worden juist gevormd door ervaring met dat universum.
Als het universum zich zou aanpassen aan onze verwachtingen, zou niemand ooit nog per ongeluk zijn/haar hoofd stoten. Je had immers verwacht dat je daar gewoon door kon lopen maar er hing iets in de weg waar jij geen weet van had
Een baby die niks weet over het gevaar van vuur zal zich toch branden aan een kaars, ook al verwacht hij/zij dit niet.
Inderdaad. Alles wat we nu denken is ons aangeleerd oftewel zou voor ons de wereld er heel anders uitzien als deze zaken op een andere manier waren aangeleerd. Uiteindelijk komt het allemaal aan op jezelf, wat je leert en de manier waarop je hiermee omgaat bepalen wat je kan.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:10 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik moet denken aan wat scenes uit films. Uit full metal jacket: "Don't even bother to get over my obstacle, private Pile! If God wanted you up there, he would have miracled your ass up there!"
En een scene uit de film Wanted: "If nobody told you that bullets fly in a straight line, could you bend its trajectory?'
We doen dingen wel of niet omdat we denken dat ze zo werken. Als niemand je zou vertellen dat je iets kan, zou je het dan doen? Ik doe nou ook dingen waarvan ik 6 jaar geleden nooit had gedacht ik het kon. Elk mens heeft een ongelooflijk potentieel dat alleen maar ontsloten hoeft te worden. En daar komt misschien een stukje evolutie om de hoek kijken, maar om de zoveel tijd maakt de evolutie ook een grote sprong.
Mensen iets anders aanleren maakt geen onmogelijke dingen mogelijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad. Alles wat we nu denken is ons aangeleerd oftewel zou voor ons de wereld er heel anders uitzien als deze zaken op een andere manier waren aangeleerd. Uiteindelijk komt het allemaal aan op jezelf, wat je leert en de manier waarop je hiermee omgaat bepalen wat je kan.
Het is ook dom om te stellen dat als een tekst uit een film komt hij dus per definitie onzin is, maar ik ken niemand die zo dom zou zijn. Waarde hechten aan quotes als "If nobody told you that bullets fly in a straight line, could you bend its trajectory?" omdat ze uit een film komen is net zo dom.quote:Verder vind ik het overigens ongelofelijk kortzichtig als quotes uit films per direct afgedaan worden als fantasie en onzin, daar hopelijk bekend is dat ook films gebruikt worden als medium, oftewel om boodschappen door te sturen.
Wat is onmogelijk? Wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mensen iets anders aanleren maakt geen onmogelijke dingen mogelijk.
Daar is dan inderdaad over te twisten, echter is zal het verhaal mbt. wil mij eerder doen neigen om het andersom te bekijken. Willen en verwachten liggen namelijk erg dicht bij elkaar. Er is dan ook veel vertrouwen nodig om dingen te kunnen verwachten.quote:Je kunt best een baby aanleren dat vuur lief is, maar dat wil niet zeggen dat ie zich niet zal branden.
Onze verwachtingen worden gevormd door onze ervaringen met de wereld, niet andersom.
Als je je hoofd niet wilde stoten tegen die takken, dan keek je toch beter uit?quote:Nogmaals, anders zou jij je hoofd niet kunnen stoten aan een tak die je niet hebt zien hangen. Jij verwachtte dat er geen tak hing en dat je daar gewoon kon lopen, toch kreeg je pijn aan je kop.
Het idee erachter omschrijft wel precies zijn standpunt, mede daarom is de quote goed gevonden.quote:Het is ook dom om te stellen dat als een tekst uit een film komt hij dus per definitie onzin is, maar ik ken niemand die zo dom zou zijn. Waarde hechten aan quotes als "If nobody told you that bullets fly in a straight line, could you bend its trajectory?" omdat ze uit een film komen is net zo dom.
Als je wilde dat de proef een andere uitslag krijgt, dan was er uiteraard een kans dat de proef daadwerkelijk een andere uitslag krijgt. Niet alle proeven gaan namelijk zoals je verwacht had.quote:Je hoeft maar even na te denken en je kunt zo honderden voorbeelden opnoemen van zaken die verwacht werden maar waar het universum zich absoluut niet aan heeft aangepast / zaken die NIET verwacht werden/worden maar wel zo blijken te zijn.
Als het universum zich gewoon even zou aanpassen aan wat we verwachten is wetenschap natuurlijk heel makkelijk - je bedenkt iets, je bedenkt een proef, je verwacht een uitslag, je voert de proef uit en verrek, het gaat precies zoals je verwacht had
Volgens mij is mijn leven geen film. Hoewel het wel een fantastische kaskraker zou zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
omdat het films zijn?
"i love it when a plan comes together" is een schitterende quote van The A team, maar ik geloof niet dat er echt vier mensen zijn, die het op kunnen nemen tegen 10000den.
Of bedoel je dat niet
Dat wordt bepaald door de wetten van het universum.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat is onmogelijk? Wie bepaalt dat?
En hoe krijgen wij dat vertrouwen ? Doordat we ervaring hebben opgedaan.quote:Daar is dan inderdaad over te twisten, echter is zal het verhaal mbt. wil mij eerder doen neigen om het andersom te bekijken. Willen en verwachten liggen namelijk erg dicht bij elkaar. Er is dan ook veel vertrouwen nodig om dingen te kunnen verwachten.
Wat is dat voor rare redenering ?quote:Als je je hoofd niet wilde stoten tegen die takken, dan keek je toch beter uit?
Ja, maar het standpunt is gewoon onhoudbaar, en dat verandert echt niet "omdat ze het er in een film ook over hebben".quote:Het idee erachter omschrijft wel precies zijn standpunt, mede daarom is de quote goed gevonden.
Dat is toch precies mijn punt ?quote:Als je wilde dat de proef een andere uitslag krijgt, dan was er uiteraard een kans dat de proef daadwerkelijk een andere uitslag krijgt. Niet alle proeven gaan namelijk zoals je verwacht had.
Nonsens, ik vind dat jij de wetenschap vreselijk tekort doet.quote:Verder weten we simpelweg te weinig om vast te stellen tot op welke hoogte wij invloed hebben als mens, we sturen zo nu en dan wat raketten of shuttles dat universum in en kijken er wat rond met satelliet telescopen, echter zullen we hiermee niet snel de out-of-the box kennis krijgen die nodig is om tot een conclusie te komen.
Rare stelling, alsof er ooit een boekenserie groot genoeg zou zijn om alle informatie en kennis over het universum op te slaan, en alsof je die als mens zo even uit zou lezenquote:Dat soort zaken houden het leven ook leuk vind ik, er is zo altijd een ruimte tot verbetering en bovenal is er zo altijd wat te leren. Dat lijkt me heel wat beter dan een boekenserie te hebben waarin alles staat wat er te weten valt. Nadat je deze doorgenomen hebt, heb je toch geen reden meer om te leven?
Yep. Done that. Wel ervoor zorgen dat er geen kooltje tussen je tenen achterblijft.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:56 schreef nokwanda het volgende:
En toch zijn er mensen die over vuur kunnen lopen
Tuurlijk zijn er mensen die andere dingen doen, ik doe andere dingen dan jij.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:56 schreef nokwanda het volgende:
En toch zijn er mensen die over vuur kunnen lopen, of over scherpe objecten. Of bijvoorbeeld wolvenkinderen die niet tussen mensen zijn opgegroeid. Twee heel verschillende voorbeelden die wel aangeven dat referentiekader dus blijkbaar maakt dat je heel andere dingen doet en kan dan andere soortgenoten.
a) achter vuurlopen en over scherpe objecten zit een trucjequote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:56 schreef nokwanda het volgende:
En toch zijn er mensen die over vuur kunnen lopen, of over scherpe objecten. Of bijvoorbeeld wolvenkinderen die niet tussen mensen zijn opgegroeid. Twee heel verschillende voorbeelden die wel aangeven dat referentiekader dus blijkbaar maakt dat je heel andere dingen doet en kan dan andere soortgenoten.
Dan moeten we toch eerst eens weten wat die wetten allemaal inhouden. Wie weet vertellen die wetten wel dat niets onmogelijk is. Tot die tijd hebben we nog genoeg ruimte om deze grenzen op te zoeken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat wordt bepaald door de wetten van het universum.
De wetten van het universum worden niet bepaald door onze verwachtingen.
Hoe zit het dan met dat vertrouwen als er na erg veel ervaring toch iets niet volgens de verwachtingen gebeurt? Op die manier worden ook nieuwe ontdekkingen gedaan volgens mij, daardoor kunnen we vooruit. Verder moet je er eerst natuurlijk achter zien te komen wat je wil, dat is nog nieteens zo makkelijk volgens mij.quote:En hoe krijgen wij dat vertrouwen ? Doordat we ervaring hebben opgedaan.
Nogmaals, onze ervaringen met de werkelijkheid scheppen ons verwachtingspatroon.
Dat wil dus juist helemaal NIET zeggen dat als we ons verwachtingspatroon maar veranderen, de werkelijkheid zich daar wel even aan zal aanpassen.
Als je wil dat je door een M1-Abrams-tank in gevaar werd gebracht, dan ging je naar een gebied to waar je deze tanks kunt vinden. Je doet wat je wil. Als je niet je hoofd niet wil stoten aan takken, dan kijk je altijd een stukje omhoog voor takken. Als je dan toch je hoofd stoot, dan heb je toch niet genoeg gekeken? Of zie ik dat verkeerd?quote:Wat is dat voor rare redenering ?
Het universum zou zich volgens sommige mensen aanpassen aan onze verwachtingen.
Je verwachtte daar geen tak, toch is ie er. Het universum heeft zich dus niet aangepast.
Maar volgens jou had je dus uit moeten kijken voor niet alleen een tak, maar ook een M1-Abrams-tank (want als je daar je hoofd niet tegen wilde stoten had je daar wel voor uitgekeken), een potvis (want als je daar je hoofd niet tegen wilde stoten had je daar wel voor uitgekeken), etcetera ?
Kennelijk denken meer mensen over dit onderwerp na. Dergelijke quotes zijn daarom altijd leuk om over na te denken binnen dit soort discussies.quote:Ja, maar het standpunt is gewoon onhoudbaar, en dat verandert echt niet "omdat ze het er in een film ook over hebben".
Als het niet ging zoals je verwacht had, dan wilde je kennelijk niet graag genoeg. Daarom moet je er wederom eerst achterkomen wat je wil. Hoe weet je dat? Waarom ben je hier, wat is het doel in je leven? Doe je zomaar wat of heeft alles een reden? Je kunt namelijk ook zien dat als je wilde dat een proefje ging zoals je verwachtte, en het gaat niet zo, je kennelijk nog iets te leren hebt om deze verwachting bij te kunnen stellen. Als je dan de wetten van het universum niet goed genoeg kent, dan kan dit een vrij lastig verhaal worden. Echter heb je dan altijd ruimte voor verbetering, nietwaar?quote:Dat is toch precies mijn punt ?
Niet alle proeven gaan zoals je verwacht had, terwijl de stelling was dat het universum zich wel even naar jouw verwachtingen zou aanpassen.
Als die stelling had geklopt, hadden alle proeven gegaan zoals je ze verwacht had - het universum had zich immers wel even aan die verwachting aangepast.
Het is hoe je het ook wendt of keert vrijwel onmogelijk om een goed out-of-the box beeld te krijgen van ons universum. Daarom dat dezelfde wetenschap het ook in mogelijkheden bekijkt en zelf maar al te goed weet dat ze nog niet veel weten. Anders zouden ze ook weinig bestaansrecht hebben volgens mij.quote:Nonsens, ik vind dat jij de wetenschap vreselijk tekort doet.
We weten behoorlijk wat en kunnen behoorlijk gefundeerde uitspraken doen over een heleboel zaken.
Dat het universum zich niet vormt naar onze verwachtingen is vrij duidelijk aantoonbaar.
(Niet dat het nodig is dat aan te tonen, er is namelijk geen enkele aanwijzing dat het wel zo zou zijn)
Wie weet kun je dat hele verhaal wel met 1 woord uitleggen en is een dergelijke serie niet nodig. Verder heeft het weinig met spanning te maken, eerder met filosofie. Dit heeft volgens mij ook meer te maken met mensen die een vooruitstrevende blik hebben en mensen die denken dat de wereld zowat stilstaat. Net zoals hierbij het verschil tussen mensen die zich nederig op durven stellen en de mensen die graag met statements en conclusies komen zichtbaar is.quote:Rare stelling, alsof er ooit een boekenserie groot genoeg zou zijn om alle informatie en kennis over het universum op te slaan, en alsof je die als mens zo even uit zou lezen
Het bevestigt wel weer mijn idee dat sommige mensen graag alternatieve zaken aanhangen omdatz e dat gewoon spannender vinden.
Iemand heeft dat bij jou gedaan?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:24 schreef EINZ het volgende:
Nog een aardig voorbeeld: ook zijn er mensen die iemand die zijn arm niet hoger dan zijn schouder kan houden puur energetisch kunnen behandelen, waardoor die mensen na de behandeling hun arm wel weer een flink stuk hoger in de lucht kunnen steken. Als je me dat 6 jaar geleden had gezegd had ik het ook niet geloofd.
Wat denk je dat de wetenschap doet ?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:51 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan moeten we toch eerst eens weten wat die wetten allemaal inhouden. Wie weet vertellen die wetten wel dat niets onmogelijk is. Tot die tijd hebben we nog genoeg ruimte om deze grenzen op te zoeken.
Dan kan het zijn dat je vertrouwen een dip krijgt. Of niet. Dat hangt van jou af. Wou je hier iets mee zeggen ?quote:Hoe zit het dan met dat vertrouwen als er na erg veel ervaring toch iets niet volgens de verwachtingen gebeurt?
Nieuwe ontdekkingen worden gedaan door de werking en de wetten van het universum wetenschappelijk te onderzoeken.quote:Op die manier worden ook nieuwe ontdekkingen gedaan volgens mij, daardoor kunnen we vooruit.
Maar als het universum zich zou aanpassen aan jouw verwachtingen en je verwachtte geen tak, dan zou er toch uberhaupt geen tak hangen ?quote:Als je wil dat je door een M1-Abrams-tank in gevaar werd gebracht, dan ging je naar een gebied to waar je deze tanks kunt vinden. Je doet wat je wil. Als je niet je hoofd niet wil stoten aan takken, dan kijk je altijd een stukje omhoog voor takken. Als je dan toch je hoofd stoot, dan heb je toch niet genoeg gekeken? Of zie ik dat verkeerd?
Mja, maar soms lijkt het bijna of mensen denken "nou het zat in een film dus dan zal er toch wel iets van waar zijn"quote:Kennelijk denken meer mensen over dit onderwerp na. Dergelijke quotes zijn daarom altijd leuk om over na te denken binnen dit soort discussies.
Verwachten is verwachten - "rekenen op".quote:Als het niet ging zoals je verwacht had, dan wilde je kennelijk niet graag genoeg.
Wat een hoop geneuzelquote:Daarom moet je er wederom eerst achterkomen wat je wil. Hoe weet je dat? Waarom ben je hier, wat is het doel in je leven? Doe je zomaar wat of heeft alles een reden? Je kunt namelijk ook zien dat als je wilde dat een proefje ging zoals je verwachtte, en het gaat niet zo, je kennelijk nog iets te leren hebt om deze verwachting bij te kunnen stellen. Als je dan de wetten van het universum niet goed genoeg kent, dan kan dit een vrij lastig verhaal worden. Echter heb je dan altijd ruimte voor verbetering, nietwaar?
Telkens weer lijkt het erop alsof je gewoon een bizar vertekend beeld hebt van de wetenschap, haar taken en mogelijkheden.quote:Het is hoe je het ook wendt of keert vrijwel onmogelijk om een goed out-of-the box beeld te krijgen van ons universum. Daarom dat dezelfde wetenschap het ook in mogelijkheden bekijkt en zelf maar al te goed weet dat ze nog niet veel weten. Anders zouden ze ook weinig bestaansrecht hebben volgens mij.
Volgens mij heeft het meer te maken met mensen die de route willen afsnijden door zich niet te laten tegenhouden door onderzoek en de waarheid.quote:Wie weet kun je dat hele verhaal wel met 1 woord uitleggen en is een dergelijke serie niet nodig. Verder heeft het weinig met spanning te maken, eerder met filosofie. Dit heeft volgens mij ook meer te maken met mensen die een vooruitstrevende blik hebben en mensen die denken dat de wereld zowat stilstaat. Net zoals hierbij het verschil tussen mensen die zich nederig op durven stellen en de mensen die graag met statements en conclusies komen zichtbaar is.
Dat is fijn voor je, maar ik (en nog 25 anderen) gebruikten geen trucje.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) achter vuurlopen en over scherpe objecten zit een trucjeDeze trucs zijn al eeuwenlang gedocumenteerd. Een vriend van me loopt over scherven e.d. Is een truc hoor. Hij legde het uit en ik kon het ook.
En dit komt puur door jouw verwachting dat het je lukt ?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:16 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is fijn voor je, maar ik (en nog 25 anderen) gebruikten geen trucje.
ik bedoel ook niet een trucje als in valsspelen. Meer er zit een skill achter de madness. Ik wil je best wel over 5 meter gesmolten lava zien lopen hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:16 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is fijn voor je, maar ik (en nog 25 anderen) gebruikten geen trucje.
Alsof zij het alleenrecht hebben op nieuwe ontdekkingen. Doen ze goed dan.quote:
Dat je ruimte hebt voor nieuwe ontdekkingen. Die kunnen alle verwachtingen te boven gaan.quote:Dan kan het zijn dat je vertrouwen een dip krijgt. Of niet. Dat hangt van jou af. Wou je hier iets mee zeggen ?
Waar zijn ze dan begonnen? En om weer terug te komen op het alleenrecht, wie zegt dat alleen een wetenschappelijke benadering de juiste is? Er zijn toch meerdere wegen naar Rome? Dat de wetenschap meehelpt met dit verhaal staat uiteraard vast, echter staat het ook vast dat zij nog vrijwel niets weten. Je kunt zo aantonen en bepalen dat iets een beker is,quote:Nieuwe ontdekkingen worden gedaan door de werking en de wetten van het universum wetenschappelijk te onderzoeken.
Dat is dus niet de werkelijkheid die zich aanpast aan verwachtingen, dat is kijken hoe de werkelijkheid functioneert en op basis daarvan verwachtingen uitspreken, om vervolgens te verifieeren of de resultaten daarmee overeenkomen.
Hoe kun je die conclusie dan trekken? Hoe denk je verder over mensen die hun hoofd willen stoten tegen die takken? Of mensen die met hun snowboard van dodelijke hellingen afgaan? Waarom doen deze mensen dat? Die willen leren wat hun grenzen zijn en doen daardoor de meest extreme dingen. Als je dan uit balans wordt gebracht (fysiek of mentaal), dan zal deze grens heel wat dichterbij liggen dan wanneer je de volle concentratie hebt voor je wil.quote:Maar als het universum zich zou aanpassen aan jouw verwachtingen en je verwachtte geen tak, dan zou er toch uberhaupt geen tak hangen ?
Dat vind ik verder een onnodige aanname. De context is daarom ook erg belangrijk. Als je niet wist dat het een quote uit een film was, dan was het toch een degelijke stelling om over te discussiėren?quote:Mja, maar soms lijkt het bijna of mensen denken "nou het zat in een film dus dan zal er toch wel iets van waar zijn"
Als je ergens op rekent, dan wil je toch dat iets gebeurt?quote:Verwachten is verwachten - "rekenen op".
Dat heeft niks met willen te maken.
Dan is het de vraag of je het eigenlijk wel kunt verwachten. Het is dan ook vrijwel onmogelijk om genoeg informatie te krijgen waardoor je weet wat er gaat gebeuren.quote:Trouwens ook een leuke, want volgens de ene theorie doet het universum wat je wil, volgens de andere wat je verwacht.
Ik wil de loterij winnen, maar ik verwacht dat het niet gaat gebeuren.
Oei, dit wordt een gevecht tussen 2 theorieen !
Als je de wetenschap gebruikt op een dergelijke manier gebruikt om te schermen binnen in discussie, dan is het niet moeilijk dat je er dergelijke reacties op terug krijgt. Laat staan dat ik het idee heb dat je niet weet over welke wetenschap je het nu eigenlijk hebt. Je doet dan alsof er ergens een plek is waar je precies na kunt gaan hoe de stand van zaken is binnen elk onderdeel van de wetenschap, terwijl we in een wereld leven waar veel van deze wetenschap ver verwijdert is van de normale mens. Verder zie ik de wetenschap als een onderdeel van het leven, niet als de leidraad.quote:Telkens weer lijkt het erop alsof je gewoon een bizar vertekend beeld hebt van de wetenschap, haar taken en mogelijkheden.
We krijgen langzaam maar zeker een heel goed beeld van ons universum.
De wetenschap observeert, beschrijft, verifieert en stelt bij.
Wat "out of the box" ermee te maken zou hebben weet ik niet.
Je zegt nu zelf dat het lastig is om conclusies te kunnen trekken, daarom vult filosoferen binnen dit verhaal een belangrijke rol in. Je zult toch altijd eerst met de theorie moeten komen om aan de hand van de wil deze toe te passen op de werkelijkheid. Dat is voor iedereen hetzelfde volgens mij. Hooggeschoold zegt voor mij dan ook alleen hoe veel andere theorieėn van anderen je over bepaalde onderwerpen hebt bestudeerd. Het daadwerkelijk bestuderen en omgaan met de werkelijkheid leer je sowieso al op de middelbare en basisschool volgens mij.quote:Volgens mij heeft het meer te maken met mensen die de route willen afsnijden door zich niet te laten tegenhouden door onderzoek en de waarheid.
De wereld is oneindig complex en er valt veel te ontdekken, maar sommige mensen lijken een broertje dood te hebben aan wetenschap en gedegen onderzoek en willen gelijk roepen "nou dit is bovennatuurlijk" en "ik vind het wel aannemelijk klinken !".
Het zijn imho niet voor niks bijna altijd niet bijzonder hooggeschoolde mensen. Ik ken bijzonder weinig universitair geschoolde mensen die het hebben over reptilians, pendelen, ingestraald water en koffiedik kijken.
Dat komt imho omdat deze mensen niet gemakzuchtig even snel tot een conclusie willen komen, maar de moeite en tijd nemen om te leren hoe de wereld om hen heen in elkaar steekt, en beseffen dat die zo complex is dat je niet altijd direct even een pasklaar antwoord voor alles kunt hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |