De Belgische ploeg lijkt inderdaad op de goede weg te zijn. Ik zal juichen voor de Zuiberburen mochten ze het EK halenquote:Op zondag 4 juli 2010 @ 16:52 schreef BramKVO het volgende:
Ik denk dat veel NL'ers id toekomst nog zullen schrikken vh Belgisch talent dat er aan zit te komen. Ok, het moet eerst nog ontbolsteren, maar als dat gebeurt, kan Belgie id toekomst een zeer degelijke ploeg krijgen :
Kijk maar eens naar de leeftijden van veel spelers :
Bailly 24
Vermaelen : 24
Kompany : 24
Lombaerts : 25
Alderweireldt : 21
De Roover : 25
Defour : 22
Vertonghen : 23
Carcela : 21
Debruyne : 19
Legear : 23
Witsel : 21
Fellaini : 22
Dembele : 23
Hazard: 19
Lukaku: 17
Benteke : 20
Mirallas: 23
18 vd kernspelers zijn 25 of jonger. En natuurlijk zullen ze zich ook niet allemaal verder ontwikkelen, maar in casu heb je een jonge groep spelers die hopelijk tot een goed team kunnen gekneed worden. Belgie heeft op dit ogenblik de jongste kern van Europa.
Nou....quote:Op zondag 4 juli 2010 17:20 schreef ShevaJB het volgende:
Ben benieuwd of Melo nog veilig over straat kan daar.
http://www.goal.com/en/ne(...)do-tells-felipe-meloquote:Legendary Striker Ronaldo Tells Felipe Melo - Don't Come Back To Brazil
Melo receives the elbow from former ace after stamping his feet on Brazil's World Cup dream...
Former Brazil striker Ronaldo has told Felipe Melo not to return home for his summer holidays following his part in the Selecao's World Cup exit.
Melo scored an own goal and then got himself sent off after stamping on Arjen Robben to leave Brazil's hopes of a sixth World Cup triumph in tatters.
And his actions have been met with a regiment of criticism back home. Ronaldo warned Melo not to bother heading back to Sao Paulo with the Brazil squad when they return home later fearing a backlash from fans.
"Felipe Melo better not come to Brazil for his holidays," Ronaldo said via his Twitter.
"I don't understand the lack of communication between Melo and Julio Cesar. When he comes out Julio always shouts, but this time both men went for the ball," added Ronaldo commenting the own goal.
"To my friends with sympathies, it's a difficult time, but you guys are warriors. [World Cup] 2014 will be he soon and we will have a great one," concluded 'O Fenomeno'.
QFTquote:Op zondag 4 juli 2010 17:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Belgische ploeg lijkt inderdaad op de goede weg te zijn. Ik zal juichen voor de Zuiberburen mochten ze het EK halen.
wie zijn dat?quote:Op zondag 4 juli 2010 16:52 schreef BramKVO het volgende:
Ik denk dat veel NL'ers id toekomst nog zullen schrikken vh Belgisch talent dat er aan zit te komen. Ok, het moet eerst nog ontbolsteren, maar als dat gebeurt, kan Belgie id toekomst een zeer degelijke ploeg krijgen :
Bailly 24
18 vd kernspelers zijn 25 of jonger. En natuurlijk zullen ze zich ook niet allemaal verder ontwikkelen, maar in casu heb je een jonge groep spelers die hopelijk tot een goed team kunnen gekneed worden. Belgie heeft op dit ogenblik de jongste kern van Europa.
als jij van de meeste spelers nog niet gehoord hebt, zegt dat meer over jouw voetbalkennis dan over die spelers.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef hedphylem het volgende:
[..]
wie zijn dat?belgië kennende zou het weer een team zijn dat genoegen zal nemen met enkel deelname, meer wensen is daar arrogantie. hoezo talent trouwens?
misschien als ze wat prominent waren in de voetbalwereld zou ik de meerderheid kennen, hoezo talent? daarnaast volg ik de belgische competitie niet, dat zulke sterren bij b-elftalletjes spelen, dat dat kan in belgië!quote:Op zondag 4 juli 2010 19:10 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als jij van de meeste spelers nog niet gehoord hebt, zegt dat meer over jouw voetbalkennis dan over die spelers.
Op één na zijn het gewoon allemaal spelers die bij het Nederlandse elftal niet eens op de tribune zouden mogen zitten.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:10 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als jij van de meeste spelers nog niet gehoord hebt, zegt dat meer over jouw voetbalkennis dan over die spelers.
Maar op het EK van 2012 komen gij dan uit voor Vlaanderen of Wallonie?quote:Op zondag 4 juli 2010 19:10 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ze moeten toch tegen Duitsland in de kwalificatie voor het EK ?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:31 schreef hedphylem het volgende:
[..]
wie zijn dat?belgië kennende zou het weer een team zijn dat genoegen zal nemen met enkel deelname, meer wensen is daar arrogantie. hoezo talent trouwens?
dus spelers die bij Arsenal, Man City, Everton, Ajax, Lille, ... spelen, ken jij niet ? Dat Hazard op 19-jarige leeftijd tweede eindigde in de rubriek 'beste speler van de Franse competitie', wil niet zeggen dat hij als talent wordt gezien ? Spelen Mathijsen en Heitinga bij betere clubs dan ? Het aanvallend compartiment van NL speelt inderdaad bij absolute topclubs, maar de NL verdedigende spelers spelen heus niet bij betere clubs.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:15 schreef hedphylem het volgende:
[..]
misschien als ze wat prominent waren in de voetbalwereld zou ik de meerderheid kennen, hoezo talent? daarnaast volg ik de belgische competitie niet, dat zulke sterren bij b-elftalletjes spelen, dat dat kan in belgië!![]()
Ik ken niemand van deze lijstquote:Op zondag 4 juli 2010 16:52 schreef BramKVO het volgende:
Bailly 24
Uit mijn hoofd, zonder wikigedoequote:
Het is toch leuk om die Belg hier een beetje te trollenquote:
dat 2 van de 18 spelers buiten de benalux speelt, en van de resterende 16 de helft in de vergetelheid zijn geraakt in b-elftallen in belgië is zeker de kern van het jonge talent, en dan pretendeer ik.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:01 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dus spelers die bij Arsenal, Man City, Everton, Ajax, Lille, ... spelen, ken jij niet ? Dat Hazard op 19-jarige leeftijd tweede eindigde in de rubriek 'beste speler van de Franse competitie', wil niet zeggen dat hij als talent wordt gezien ? Spelen Mathijsen en Heitinga bij betere clubs dan ? Het aanvallend compartiment van NL speelt inderdaad bij absolute topclubs, maar de NL verdedigende spelers spelen heus niet bij betere clubs.
Maar jij bent duidelijk iemand die enkel spelers van Real madrid of Man U kent, maar dan wel pretendeert dat hij de voetbalwereld kent wellicht.
jouw voetbalkennis is dus echt nihil te noemen als je denkt dat er slechts twee van die 18 buiten de benelux spelen. En waar je die b-elftallen vandaan haalt, is mij ook een raadsel. Maar ja, zolang je maar kunt bekritiseren of lachen hé, of er nu iets van correct is of niet, maakt niet veel uit blijkbaar.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:39 schreef hedphylem het volgende:
[..]
dat 2 van de 18 spelers buiten de benalux speelt, en van de resterende 16 de helft in de vergetelheid zijn geraakt in b-elftallen in belgië is zeker de kern van het jonge talent, en dan pretendeer ik.![]()
Als ze talent zouden hebben, wat jij beweert, dan mogen ze wel eens iets presteren. 2 jaar geleden was Sneijder ook nog 23 en dat was toen al een klassespeler. Ik vind het Belgisch elftal alles behalve talentvol als zelfs Oostenrijk en Nieuw-Zeeland als bedreiging worden ervaren.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:58 schreef BramKVO het volgende:
[..]
jouw voetbalkennis is dus echt nihil te noemen als je denkt dat er slechts twee van die 18 buiten de benelux spelen. En waar je die b-elftallen vandaan haalt, is mij ook een raadsel. Maar ja, zolang je maar kunt bekritiseren of lachen hé, of er nu iets van correct is of niet, maakt niet veel uit blijkbaar.
de belgische competitie bedoel is daarmee, dat stelt toch geen ruk voor. daarom zijn ook 4 van die 18 spelers als kleine mannetjes begonnen bij het ajax jeugdprogramma (waar ontzettend veel grote spelers vandaan komen) in plaats van dat ze nog verder gaan in belgië, dus eigenlijk is het grote 'talent'-kern van belgië ook gewoon een product van nederlandse bodem.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:58 schreef BramKVO het volgende:
[..]
jouw voetbalkennis is dus echt nihil te noemen als je denkt dat er slechts twee van die 18 buiten de benelux spelen. En waar je die b-elftallen vandaan haalt, is mij ook een raadsel. Maar ja, zolang je maar kunt bekritiseren of lachen hé, of er nu iets van correct is of niet, maakt niet veel uit blijkbaar.
Staan toch een paar spelers tussen die ik graag bij mijn club PSV zou willen zien maar al weet dat dat waarschijnlijk niet haalbaar is. Lukaku en Hazard bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd, zonder wikigedoe
Bailly 24
Vermaelen : 24 Ajax
Kompany : 24 Man City
Alderweireldt : 21 Ajax
De Roover : 25 zat ie ooit niet bij Sparta?
Vertonghen : 23 Ajax
Witsel : 21 weleens van gehoord
Dembele : 23 AZ
En dat was het
Wat lul jij uit je nek man, teringquote:Op zondag 4 juli 2010 21:39 schreef hedphylem het volgende:
[..]
dat 2 van de 18 spelers buiten de benalux speelt, en van de resterende 16 de helft in de vergetelheid zijn geraakt in b-elftallen in belgië is zeker de kern van het jonge talent, en dan pretendeer ik.![]()
nederland produceert sowieso het meeste talent uit europa, dat we 2 x op een rij het U-21 kampioenschap winnen is al een aardig visitekaartje op zich.
quote:Op zondag 4 juli 2010 22:43 schreef TLC het volgende:
Wat heeft al dat gepraat over de rode duivels te maken met dit topic ???
quote:Op zondag 4 juli 2010 22:43 schreef TLC het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:52 schreef Croupouque het volgende:
Het verbaast me ook niets, hoor.
Ik ben opgegroeid aan de Belgische grens, en het beeld dat Nederlanders van die "sympathieke Belgen" hebben klopt allerminst. Belgen verwijten Nederlanders vaak een zekere vorm van arrogantie, maar dat is een misverstand veroorzaakt door een groot cultuurverschil. Wij zijn direct in de manier waarop we onszelf uiten, Belgen bedekken hun woorden met een mantel van valse bescheidenheid, doen op het eerste gezicht vriendelijk tegen je maar steken vervolgens een giftige dolk in je rug wanneer je je omkeert. Ze hebben echter, en dat moet je ze nageven, wél een betere keuken.
Kan een mod dat gebazel niet even lekker weggooien?quote:Op zondag 4 juli 2010 22:43 schreef TLC het volgende:
Mee eens, ophoepelen met dat gezever.quote:Op maandag 5 juli 2010 00:34 schreef Strani het volgende:
Ik volg dit topic met plezier maar de discussie over België begint me steeds meer te ergeren. Doe dat ergens anders, gewoon in VBL.
En de Belgen die ons steunen, bedankt!
OEEEEEEFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFquote:Op maandag 5 juli 2010 00:03 schreef wopwopwop het volgende:
Iedereen kent Axel 'doodschop' Witsel toch wel?
Daarnaast zitten er genoeg bekende namen tussen. Ik vind ook dat gevit op 'de Belgen' een beetje hypocriet, er zijn genoeg Vlamingen die ons met hart en ziel steunen en er zijn genoeg Nederlanders die de Belgen niet zouden steunen.
Bij: http://www.guardian.co.uk(...)rld-cup-match-reportquote:Blatter, Dunga, Van Marwik, go back to your Death Star. Destroy football in other galaxies but please leave us alone.
Dat is dan samen met het duits omdat de geschiedenis ligt in het germaans en niet in het angelsaksiche of latijn. Waar veel van de andere talen uit zijn gekomen.quote:Op maandag 5 juli 2010 03:40 schreef Strani het volgende:
Wat is dat toch met dat wereldwijde syndroom dat er voor zorgt dat Nederlandse namen vrijwel automatisch fout worden geschreven?
Jawel, maar het is me echt al zo vaak opgevallen dat mensen het nog niet eens goed kunnen spellen als ze het alleen maar hoeven over te schrijven van een andere bron.quote:Op maandag 5 juli 2010 03:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is dan samen met het duits omdat de geschiedenis ligt in het germaans en niet in het angelsaksiche of latijn. Waar veel van de andere talen uit zijn gekomen.
Journalistiek is nou eenmaal naar de klote gegaan in de 21ste eeuw.quote:Op maandag 5 juli 2010 03:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel, maar het is me echt al zo vaak opgevallen dat mensen het nog niet eens goed kunnen spellen als ze het alleen maar hoeven over te schrijven van een andere bron.
Wel weer een beetje off-topic van me trouwens dus nu inhoudelijk: Ik vond het enorm meevallen met dat 'cheaten'.. Gewoon pay-back voor al die overtredingen in de eerste helft.
Jij praat wel, maar jij zegt niets.quote:Op maandag 5 juli 2010 03:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is dan samen met het duits omdat de geschiedenis ligt in het germaans en niet in het angelsaksiche of latijn. Waar veel van de andere talen uit zijn gekomen.
Ik ga gokken op het arabisch?quote:Op maandag 5 juli 2010 04:04 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Jij praat wel, maar jij zegt niets.
Drie keer raden waar jou angelsakische talen van afgeleid zijn.
quote:Op maandag 5 juli 2010 03:39 schreef Tweek het volgende:
Om het topic weer op weg te helpen en gewoon een leuke quote:
[..]
Bij: http://www.guardian.co.uk(...)rld-cup-match-report
Sowieso leuke verslagen daar.
http://www.heraldscotland(...)ass-heroes-1.1039094quote:The bottom line about Van Marwijk’s Holland is that it’s eight guys defending and three guys trying to score. Which, given the raw material at his disposal, is not a bad game plan.
Dit vind ik wel erg denigrerend. Zeker voor een verdediging die nog maar 1 doelpunt tegen heeft gekregen in het hele WK (penalties niet meegerekend, dat was tenslotte niet hun fout).quote:And while we’re on the task of illustrating just what a rag-tag bunch this Holland defence are likely to be in the semi-final,
Volgens mij wordt er alleen maar aangegeven dat de verdediging een bij elkaar geraapt zootje is in de halve finale. Zonder van der Wiel en de Jong is dat ook wel een beetje het geval natuurlijk, Artikel komt verder wel wat zuur over, alsof het alleen maar een blok verdedigers is met drie aanvallers.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg denigrerend. Zeker voor een verdediging die nog maar 1 doelpunt tegen heeft gekregen in het hele WK (penalties niet meegerekend, dat was tenslotte niet hun fout).
het is een enorm Schotse instelling in dat artikel .... de nadruk leggen op het 'werken', Blue collar, en het 'terugkomen na een vernedering' (zowel Robben als Sneijder nadat die bij Real volgens de schrijver 'eruit gegooid' werden, wat imho een beetje geoverdramatiseerd wordt in dat artikel).quote:
quote:Op maandag 5 juli 2010 13:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is een enorm Schotse instelling in dat artikel .... de nadruk leggen op het 'werken', Blue collar, en het 'terugkomen na een vernedering' (zowel Robben als Sneijder nadat die bij Real volgens de schrijver 'eruit gegooid' werden, wat imho een beetje geoverdramatiseerd wordt in dat artikel).
Het is de typische Schotse negatieve instelling tegenover Internationaal Voetbal (dat land stuurde ooit hun Nationale Team naar een WK met als 'officiele' WK-Lied 'Don't come home too soon')
en het Hoogtepunt van Schots Voetbal is nog altijd de goal die Archie Gemmil scoorde tegende latere finalist Holland op het WK 1978...
Ik denk serieus is dat Schotten zo'n artikel vooral uit een soort van bewondering en zelfs 'identificatie' met Nederland schrijven..., maar om dat te kunnen doen moeten ze het alemaal ook van een soort van defaitistische wijze benaderen.
Dat vertellen de Nederlandse spelers zeker altijd alleen aan Belgische journalisten?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:13 schreef BramKVO het volgende:
Vandenbempt waarschuwt wel voor hoog-
moed. "De Nederlanders zitten met hun
hoofd alweer in de finale. Daar schuilt het
gevaar. ."
Het gaat hier over de spelers, of denkt hij dat het een gevaar is als wat Nederlandse supporters denken dat Nederland wintquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:24 schreef DennisDeBengel het volgende:
En toch is het zo, kijk maar eens rond hier en zie hoeveel topics er over de finale gaan
nee hoor... alle voetbaljournalisten schrijven vooral cliché's op, en kennen daarin altijd twee vormen enerzijds het bevestigen alsof die clichè's altijd waar zouden zijn... de andere optie is te doen 'alsof het dit toernooi zomaar opeens heel anders is' en dat de allereerste keer is.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:22 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat vertellen de Nederlandse spelers zeker altijd alleen aan Belgische journalisten?
Echt zo zo zielig.... we staan in de finale, toon wat respect.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Chai het volgende:
http://www.9lives.be/foru(...)010-deel-3-a-17.html
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:00 schreef Chai het volgende:
http://www.9lives.be/foru(...)010-deel-3-a-17.html
En niet zo'n beetje ook.... ik snap niet dat je je zo laat kennen zegquote:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En niet zo'n beetje ook.... ik snap niet dat je je zo laat kennen zeg
Gewoon die cup pakken en dan massaal op dat forum Belgen uitlachenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:06 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Echt zo zo zielig.... we staan in de finale, toon wat respect.
boeiend, het zijn maar belgen... die hebben niet eens een fatsoenlijk land, laat staan een fatsoenlijke nationale ploegquote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En niet zo'n beetje ook.... ik snap niet dat je je zo laat kennen zeg
Belgenland moet gewoon omgedoopt worden in Levende Faalhazenland.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
boeiend, het zijn maar belgen... die hebben niet eens een fatsoenlijk land, laat staan een fatsoenlijke nationale ploeg
quote:"For the Dutch, any game above sea level is at altitude," tuts William Hawxhurst.
quote:75 min: Uruguay have been knocked for six here. There's no sign of a comeback. "Anyone else have the misfortune to be listening to BBC 5 Live commentary?" asks Nick Carter. "According to the near-hysterical Alan Green, the match is utterly terrible, the presence of empty seats is a disgrace that undermines the success of the tournament, Van Bronckhorst's goal was purely due to bad goalkeeping, the stadium has no atmosphere, etc etc, each fresh outrage conveyed in the tones of a maiden aunt who's just discovered a jazz mag under her pew in church. I'm sorely tempted to switch to Talksport, against all I've previously held dear." Alan Green is an irritating noise.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |