Nogmaals, bekijk dingen eens vanuit een ander perspectief. Bij abortus beslis jij over het leven van een ander, iets waarop je vanuit het christendom gezien geen recht op hebt. Euthanasie bepaalt ook de mens zelf wanneer het leven ophoud. Je komt niet voor overspel in de hel. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Je komt in de hel wanneer je niet het geloof in God en Jezus hebt en dat Jezus voor onze zonden gestorven is. Ieder mens zondigt, en wanneer je dit bewust gedaan hebt maar later berouw hebt, wordt dit je vergeven. Maar als je God niet erkend kom je in de hel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een God die abortus, euthanasie en het homohuwelijk als zonde bestemelt, vind ik slecht ja. En als je voor overspel al de hel in komt wordt het al helemaal mooi. Neem het me eens kwalijk.
[..]
Neuh, niet echt. God heeft mij geen reden gegeven om in Hem te geloven. Kan Hij me ook niet kwalijk nemen dat ik dat niet doe dan. En ook al was ik overtuigd van Zijn bestaan en dat de Bijbel het woord van God is, dan nóg zou ik niet tegen abortus of iets dergelijks zijn. Dan maar naar de hel.
Ja sorry, hier wilde ik toch even op reageren.Zie net dat de geloofsdiscussie wat minder werd..

dat is eigenlijk gewoon vreemdgaan waar je partner bij is.. Ik vind mensen die swingen ook zo sekte..quote:

Jaaaaa dat ze zeggen dat ze zo "vrij" zijn en zo ENORM gelukkig met elkaar en echt TOTAAL niet jaloers...quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:01 schreef linpunt het volgende:
[..]
dat is eigenlijk gewoon vreemdgaan waar je partner bij is.. Ik vind mensen die swingen ook zo sekte..

Wat nou als je vriend(in) een kind blijkt te krijgen met die andere dude(tte)? Das toch.. tja..quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Jaaaaa dat ze zeggen dat ze zo "vrij" zijn en zo ENORM gelukkig met elkaar en echt TOTAAL niet jaloers...
Ik word er ook een beetje eng van, van die mensen die zo "over de top" gelukkig doen. Maar het is dan ook niets voor mij, ik kan in omstandigheden wel degelijk heel jaloers zijn.

Vreemdgaan is als je seks o.i.d. hebt met iemand anders dan je partner, zonder dat je partner daarmee ingestemd heeft (vind ik).quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:01 schreef linpunt het volgende:
[..]
dat is eigenlijk gewoon vreemdgaan waar je partner bij is.. Ik vind mensen die swingen ook zo sekte..
quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:25 schreef linpunt het volgende:
[..]
Wat nou als je vriend(in) een kind blijkt te krijgen met die andere dude(tte)? Das toch.. tja..
 Ja want je doet het uiteraard niet veilig
 Ja want je doet het uiteraard niet veilig  

Vera is trouwens een mooie naam http://nl.wikipedia.org/wiki/Vera_(voornaam)quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:58 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nogmaals, bekijk dingen eens vanuit een ander perspectief. Bij abortus beslis jij over het leven van een ander, iets waarop je vanuit het christendom gezien geen recht op hebt. Euthanasie bepaalt ook de mens zelf wanneer het leven ophoud. Je komt niet voor overspel in de hel. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Je komt in de hel wanneer je niet het geloof in God en Jezus hebt en dat Jezus voor onze zonden gestorven is. Ieder mens zondigt, en wanneer je dit bewust gedaan hebt maar later berouw hebt, wordt dit je vergeven. Maar als je God niet erkend kom je in de hel.
En hoezo zou God het jou niet kwalijk kunnen nemen dat je niet in hem geloofd, alleen omdat JIJ vind dat hij je geen reden heeft gegeven? Dat is lekker makkelijk zeg.
Ook het stuk waarbij je zegt'ook al was ik overtuigd van Zijn bestaan en dat de Bijbel het woord van God is, dan nóg zou ik niet tegen abortus of iets dergelijks zijn. Dan maar naar de hel.'
Waarom denk jij dat je om zulke dingen in de hel zou belanden?
Denk je dat mensen die wel geloven het overal mee eens zijn en alles snappen? Tuurlijk niet. Maar als je geloofd, heb je vertrouwen dat het vast zijn redenen zal hebben. Immers, God is liefde.
Je kunt nooit alles weten en waarom dit en waarom dat, maar daarom heb je geloof, hoop en vertrouwen.

Dat doet God uit genade omdat Hij van jou houdt. Maar je moet er wel zelf voor kiezen,quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:04 schreef VeerEli het volgende:
[..]
God geeft iedereen genoeg kansen om voor hem te kiezen. Blijf je bij je besluit om dat niet te doen, moet je ook de consequenties daarvan accepteren toch? Waarom zou God jou toelaten in zijn koninkrijk, als jij nooit iets voor hem gedaan heeft of zelfs in hem geloofd hebt?

Matthijs ik vind het fijn dat je zo blij bent dat Jezus je gered heeft maar je moet stoppenquote:Op donderdag 1 juli 2010 07:36 schreef matthijs.. het volgende:
Vervolg...
De oplossing van God, is doordat Jezus onschuldig op het kruis gestraft is voor de zonden.
God ziet de zonden dus niet door de vingers, maar ik dank Jezus dat hij voor mijn zonden is gestorven.

Wat vind je dan hiervan Jona bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:40 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Matthijs ik vind het fijn dat je zo blij bent dat Jezus je gered heeft maar je moet stoppen
met preken want dit is niet de plaats. Jezus zou hier zelf ook zwijgen want Hij respecteert het
plan van vrije keuze.

quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:58 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nogmaals, bekijk dingen eens vanuit een ander perspectief. Bij abortus beslis jij over het leven van een ander, iets waarop je vanuit het christendom gezien geen recht op hebt. Euthanasie bepaalt ook de mens zelf wanneer het leven ophoud. Je komt niet voor overspel in de hel. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Je komt in de hel wanneer je niet het geloof in God en Jezus hebt en dat Jezus voor onze zonden gestorven is. Ieder mens zondigt, en wanneer je dit bewust gedaan hebt maar later berouw hebt, wordt dit je vergeven. Maar als je God niet erkend kom je in de hel.
En hoezo zou God het jou niet kwalijk kunnen nemen dat je niet in hem geloofd, alleen omdat JIJ vind dat hij je geen reden heeft gegeven? Dat is lekker makkelijk zeg.
Ook het stuk waarbij je zegt'ook al was ik overtuigd van Zijn bestaan en dat de Bijbel het woord van God is, dan nóg zou ik niet tegen abortus of iets dergelijks zijn. Dan maar naar de hel.'
Waarom denk jij dat je om zulke dingen in de hel zou belanden?
Denk je dat mensen die wel geloven het overal mee eens zijn en alles snappen? Tuurlijk niet. Maar als je geloofd, heb je vertrouwen dat het vast zijn redenen zal hebben. Immers, God is liefde.
Je kunt nooit alles weten en waarom dit en waarom dat, maar daarom heb je geloof, hoop en vertrouwen.

Wat zij zegt is niet Dom, welk recht heb jij om zomaar een ander leven te nemen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou dan is het niet best met dat christenDOM.. Als je niet over leven en dood mag beslissen, zou je ook geen kinderen mogen maken, want dan beslis je ook over leven en dood..
En geen zieken genezen, strikt genomen zou je zelfs niet mogen eten en drinken.. Want je lichaamsfuncties in stand houden is natuurlijk ook beslissen over leven en dood..
En blindelings een leider volgen? Gevaarlijk hoor!

Matthijs, kerel.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:16 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Trouwens ik ben blij dat er zulke mensen zijn, straatprediking in Bangkok.
Stel God heeft die mensen een roeping gegeven om daar te gaan straatprediken in o.a. de Fillipijnen,
als het door Gods geest is, sta ik er helemaal achter.
Maar als God er niet achter staat en het door hun vlees is, sta ik er niet achter.
Ik vind het geweldig, wat is er mooier dan dat iemand wordt vergeven van al zijn zonden en een levende relatie met God krijgt, echte liefde leert kennen.

Bijt je maar eens stuk op hoe je én God's regels kan volgen én onzelfzuchtig kan handelen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:30 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Vera is trouwens een mooie naam http://nl.wikipedia.org/wiki/Vera_(voornaam)
Het betekend waarheid en in het russisch; geloof, vertrouwen. (volgens wikipedia)
Je zei je beland niet voor overspel in de hel, maar lees dit maar eens matteus5vers29 Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. Dat van je rechteroog uitrukken moet je niet letterlijk nemen.

quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:03 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Bijt je maar eens stuk op hoe je én God's regels kan volgen én onzelfzuchtig kan handelen...

QFTWquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:13 schreef rhubarbje het volgende:
een piemel is wel echt anders dan een kut

Dat is dus voorwaardelijk, iets waar je zelf voor kiest. Anders is er geen genade voor je. Je handelt dus om deze genade te verkrijgen. Hoe is dat onzelfzuchtig?quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:20 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
De wet van God veroordeelt mij, dus dat ik gered ben is 100% puur genade komt door geloof in Jezus christus zoon van God.
romeinen3vers28 Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.
romeinen11vers6 Indien het nu door genade is, dan is het niet meer uit werken; anders is de genade geen genade meer.
galaten2vers16 wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus....
galaten3vers10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

Zonde, we hadden hierover toch naar mijn idee een zeer deuglijke en verdiepende discussie over kunnen voeren. Graag wil ik samen met jou filosoferen over je geloof, maar als je er niet voor open staat om buiten het heersende beeld te denken dan schiet het niet echt op. Typisch zullen we dat maar noemen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:09 schreef matthijs.. het volgende:
[quote]Op donderdag 1 juli 2010 09:03 schreef Waterpijp02 het volgende:
Ik ga geeneens antwoord geven op wat je zei matteus7vers6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen,

Wat heb je aan de hemel als god er dezelfde regeltjes wil laten gelden als op aarde?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mooie escape mogelijkheid idd
oh ik sloeg hem dood en dat mag niet! shit... nu baal ik wel! oh nou dan heb ik vast spijt
pfew hemel ik kom er aan!

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |