abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:57:38 #101
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84784746
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef nokwanda het volgende:
Zo dacht ik er ook ooit over. heb er zelfs weleens echt ruzie met iemand over gekregen.
Ik had een lading wrok over dingen uit mijn jeugd en zo, en toen me dat gezegd werd dacht ik hetzelfde als jij. Op de een of andere manier ben ik daar overheen gegroeid. En dat bedoel ik absoluut niet aanmatigend.
:D Juist als ik het puur op mijn eigen leven zou betrekken, met alles wat ik heb meegemaakt & dingen die ik wist/weet (die ik niet zou moeten kunnen weten), dan zou ie juist wel eens een punt kunnen hebben ;)

Maar ik heb geleerd verder dan dat te kijken.

& zo'n gevalletje 'Dutroux' zoals ik beschreef (voor wie dit ontgaan is ;) ), daar kiest echt helemaal geen enkele ziel ooit voor. Of je bent een echte 'noob' als ziel zijnde. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:32:40 #102
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84802363
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:17 schreef R0N1N het volgende:
:{w Sorry Scorp, maar dat is nou een typische decadente westerlingen uitpraak :r
Waarom? :)

quote:
Denk je werkelijk dat kleine kinderen die verkracht & vermoord zijn, daar ZELF voor gekozen hebben ? :(
Absoluut.
En babies die geboren worden en vrij wel direct (of daarvoor) sterven ook etc etc.

quote:
Wel reeds bepaald, maar niet door 'de persoon in kwestie', maar bij dit soort uitspraken heb ik liever dat je je mond gaat spoelen.
...Nee? :)

Het is naar mijn idee allemaal net wat complexer en groter dan jij denkt.
Dan kun je nog zo boos worden bij dit zogenaamde "verwerpelijke" idee en met een komisch/sarcastich voorbeeld dialoog komen, maar je denkt iets te aards.
Daarom vind ik het grappig dat je het een "decadente Westerlingen uitspraak" noemt, whatever that actually means.
Je krijgt bij het idee een emotionele reactie. Maar besef je eens het volgende: there is no spoon.
Een verkracht en vermoord meisje heeft aan de andere kant opeens een hele andere kijk en beleving op hetgene wat daar op aarde gebeurd is.
Like you said earlier: allemaal chemische processen right?
Net als deze tekst een bepaalde stimulans is om bij jou bepaalde chemische processen in werking te zetten. ;)

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:57 schreef R0N1N het volgende:
& zo'n gevalletje 'Dutroux' zoals ik beschreef (voor wie dit ontgaan is ;) ), daar kiest echt helemaal geen enkele ziel ooit voor. Of je bent een echte 'noob' als ziel zijnde. :P
Net als geen enkele ziel voor de Holocaust koos?
Of zittende in het gebouw of het crashende vliegtuig van 9/11?
All part of the package too for all I know.
pi_84802489
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:17 schreef R0N1N het volgende:
:{w Sorry Scorp, maar dat is nou een typische decadente westerlingen uitpraak :r

Denk je werkelijk dat kleine kinderen die verkracht & vermoord zijn, daar ZELF voor gekozen hebben ? :(

ziel:"Hallo, ik wilde graag mijn komende leven bespreken"
God:"Prima. Wanneer en hoe wilde je graag dood ?"
ziel:"Nou, leek me wel leerzaam en interresant om met een jaar of 8 te worden ontvoerd & opgesloten in een ondergronds hol alwaar ik 9 maanden lang door diverse mensen wordt uitgewoond & dan vermoord. Geen priesters hoor, dat is zo gewoontjes."
God:"Nou, das ook toevallig, ik heb hier nog een ziel & die wilde graag zijn leven slijten in de gevangenis, na een reeks brute verkrachtingen en slachtpartijen, liefst met onschuldige meisjes."
Ziel:"Geweldig. En hoe gaan we heten ?"
God:"Jou noem ik Mélissa, en hij heet Marc."

zoiets ?

Ik vind het een uiterst verwerpelijke suggestie, dat men er zelf al voor gekozen zou hebben.
Ik wil best met je meedenken als je bedoelt dat alles op voorhand al vast ligt. Wel reeds bepaald, maar niet door 'de persoon in kwestie', maar bij dit soort uitspraken heb ik liever dat je je mond gaat spoelen.
Hangt er gewoon van af hoe je het leven bekijkt. Als je het gewoon bekijkt als een dagje vakantie in een of ander pretpark, zijn mijn uitspraken taboe vaneigens.
Maar als je het leven bekijkt als het evolueren van een levensvorm aan de hand van levenservaringen zit het anders.
Welke lessen kan men leren uit een opeenvolging van levens waar alles koek en ei is ? Evolueren kan enkel door het ervaren van verschillende levenservaringen, rijk-arm, gelukkig-ongelukkig, etc.
Je geraakt ook niet uit school als je steeds in de eerste klas blijft zitten omdat het daar zo makkelijk is.
En je kan er ook nog het aardse karma bijhalen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:21:20 #104
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84807792
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat je in het hiernamaals op een wolk gezet wordt met je ergste plaag, afhankelijk van hoe je je in het leven op aarde hebt gedragen. Zo was ik in een vorig leven niet al te aardig en werd ik daarom als straf geplaatst op een wolk met al mijn voormalige schoonmoeders :{

Drijf ik zo op mijn wolk verder, kom ik een andere wolk tegen. Zit daar michielos op, met allemaal mooie, lekkere wijven. Ik weet wat michielos voor een typ is geweest op fok en roep dus meteen de wolkbeheerder erbij. "Kijk daar! Michielos! De grootste terreur van fok! Tig topics verknald! Talloze spirituele levens verwoest! En als dank krijgt hij al die lekkere wijven op zijn wolk mee?" :(

"Ah ja, maar dat zie je verkeerd" zegt de wolkbeheerder. "Al die wijven, die moesten ook gestraft worden."
ah deltas moppenboekje :d
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:38:12 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_84808295
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:32 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

[..]

Absoluut.
En babies die geboren worden en vrij wel direct (of daarvoor) sterven ook etc etc.

[..]

...Nee? :)

Dan kun je nog zo boos worden bij dit zogenaamde "verwerpelijke" idee en met een komisch/sarcastich voorbeeld dialoog komen, maar je denkt iets te aards.
Daarom vind ik het grappig dat je het een "decadente Westerlingen uitspraak" noemt, whatever that actually means.
Je krijgt bij het idee een emotionele reactie. Maar besef je eens het volgende: there is no spoon.
Een verkracht en vermoord meisje heeft aan de andere kant opeens een hele andere kijk en beleving op hetgene wat daar op aarde gebeurd is.

Net als deze tekst een bepaalde stimulans is om bij jou bepaalde chemische processen in werking te zetten. ;)
[..]

Dat meen je toch niet echt?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:44:25 #106
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84808447
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:38 schreef Lavenderr het volgende:
Dat meen je toch niet echt?
Lijden is niet wat je mensen gunt, maar ik meen wel echt dat ik er voor sta betreft het nut hebben ervan.
Hoe afschuwelijk dit lijden dan ook is.
Als je verder leest dan wat jij dik drukt dan snap je het wellicht ook iets beter.
Lees ook wat UncleScorp schrijft.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:48:44 #107
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84808564
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:32 schreef Darkwolf het volgende:
Omdat dergelijke ideen doorgaands ontspruiten aan het brein van iemand die alles heeft & (relatief) weinig ellende meemaakt.

quote:

Nope.

Ik denk groter dan dat. Buiten mezelf & deze wereld.

Zoals ik tegen Nokwanda al zei, als ik het puur & ALLEEN op mijn eigen leven betrek etc. dan heeft ie zelfs een punt.

Maar ik hou ook rekening met andere 'levens' & daarom is het juist een 'probleem'. Welke ziel kiest welbewust voor een potje emotionele bagage zoals dit (Dutroux, holocaust, martelingen van CIA etc.) ?
Hooguit 1 keer voor de 'ervaring', maar meer ook niet. Ook niet als emoties e.d. er niet toe doen als ziel, want wat valt er dan nog te ervaren aan deze situatie ? Het is alleen maar emoties !

& als het al zou moeten, omdat je bepaalde lessen moet leren of een bepaald niveau moet bereiken, is er dus weer geen vrije keuze. dan doe je het omdat het moet.

Ook hier op aarde doen we als mens de meest bizarre dingen, voor de kick, fun, ervaring etc.
Maar niemand die het vuur in loopt om DAT eens te 'ervaren'.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:48:54 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_84808567
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:44 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Lijden is niet wat je mensen gunt, maar ik meen wel echt dat ik er voor sta betreft het nut hebben ervan.
Als je verder leest dan wat jij dik drukt dan snap je het wellicht ook iets beter.
Ik heb alles gelezen, maar dat dikgedrukte kon ik gewoon niet begrijpen.
Kan me niet voorstellen dat een verkracht en vermoord meisje terug kan kijken in een volgend leven en denken: ja, dat was de ervaring die ik nodig had om verder te komen. Dat wil er bij mij niet in.
En dat over die kleine kindjes helemaal niet.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:52:28 #109
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84808686
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:44 schreef Darkwolf het volgende:
Verder lezen heb ik i.i.g. gedaan, want met dat vet gedrukte roep je bij mij dezelfde reactie op.

Je impliceert daar nogal wat mee, als dat 'slachtoffers' geen slachtoffers zijn, maar het zelf zo gewild hebben.
Past in het rijtje "Het is Gods wil". Maar dan nog even wat erger ...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:52:52 #110
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84808697
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb alles gelezen, maar dat dikgedrukte kon ik gewoon niet begrijpen.
Kan me niet voorstellen dat een verkracht en vermoord meisje terug kan kijken in een volgend leven en denken: ja, dat was de ervaring die ik nodig had om verder te komen. Dat wil er bij mij niet in.
En dat over die kleine kindjes helemaal niet.
Je wilt niet weten wat voor lijdensweg ik heb afgelegt in mijn vorige leven en hoe lang ik boos ben geweest in dit leven erover. Om maar over de impact ervan in dit leven te zwijgen.
Het heeft best even geduurd voordat het er bij mij in ging dat het "nodig" was.
En nog steeds heb ik er soms moeite mee, om toch even eerlijk te zijn.
Echter haal je wel het positieve eruit en ga je het plaatje steeds breder bekijken.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:53:38 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84808728
Het is lastige materie en schokkend om het te moeten begrijpen, maar we komen alleen verder als we er zelf van geleerd hebben.
Zo zal een verkrachter het slachtoffer worden, om te weten wat hij/zij aangedaan heeft in eerder leven.
Ook de dood van een baby, hoe verschrikkelijk ook en hoe oneerlijk het moge wezen, zou puur als les gezien kunnen worden voor diegene die daar in de naaste omgeving mee te maken hebben.
Het is een gedachte over karma, over levenslessen.
The truth was in here.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:03:23 #112
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84809005
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:53 schreef Bastard het volgende:
Het is lastige materie en schokkend om het te moeten begrijpen, maar we komen alleen verder als we er zelf van geleerd hebben.
Zo zal een verkrachter het slachtoffer worden, om te weten wat hij/zij aangedaan heeft in eerder leven.
Ook de dood van een baby, hoe verschrikkelijk ook en hoe oneerlijk het moge wezen, zou puur als les gezien kunnen worden voor diegene die daar in de naaste omgeving mee te maken hebben.
I know.

Maar hoe vaak moet een Nero, Hitler, Stalin etc. + al hun beulen dan wel niet terug komen om te worden verkracht, gemarteld & vermoord ???

Ook op het gebied van 'ervaringen' klopt het niet. Hoeveel Aardes & paralelle dimensies denk je nodig te hebben om iedereen een keertje 'Hitler' (o.i.d.) te laten zijn/spelen ??? Elke ziel moet immers wel die mogelijkheid hebben.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:05:19 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_84809086
quote:
Maar wat heeft het verkrachtte en vermoorde meisje eraan dat haar moordenaar zich uiteindelijk ook realiseert wat hij gedaan heeft en last krijgt van zijn geweten?

Levenslessen begrijp ik, maar er is volgens mij verschil in leed dat je wordt aangedaan en leed dat je overkomt, zoals een kind verliezen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:07:01 #114
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84809159
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Levenslessen begrijp ik, maar er is volgens mij verschil in leed dat je wordt aangedaan en leed dat je overkomt, zoals een kind verliezen.
Het overkomt je allebei... ;)
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:07:57 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_84809201
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:07 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Het overkomt je allebij... ;)
Jawel, met dit verschil dat het ene je door een ander mens wordt aangedaan en het andere niet.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:16:29 #116
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_84811817
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, met dit verschil dat het ene je door een ander mens wordt aangedaan en het andere niet.
En als je gelooft dat alles toeval is , gebeurd het net zo hard en heb je evenveel mensen die leed
word aangedaan en net zoveel slachtoffers en evenveel pijn ,
het word alleen in een ander licht gezien en in een groter geheel geplaatst waar je verder leeft in een andere vorm , aangezien niemand het antwoord weet , is er ook niet alvast een goede of slechte richting om dat te benaderen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:42:38 #117
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84812839
quote:
Dus iemand die bijvoorbeeld lichamelijk gehandicapt is en meerdere chronische ziektes heeft, heeft in zijn vorig leven volgens jou iets verschrikkelijks gedaan?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:57:59 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84813403
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:42 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dus iemand die bijvoorbeeld lichamelijk gehandicapt is en meerdere chronische ziektes heeft, heeft in zijn vorig leven volgens jou iets verschrikkelijks gedaan?
Nee.. en daarbij heb ik de waarheid niet in pacht, ik ben geen orakel. Gelukkig.
Wat ik zeg is dat in jouw voorbeeld het zo zou kunnen zijn dat de geest er voor gekozen heeft om met een beperking in dit leven door te komen, een zware les die hij graag wilde hebben om te groeien.
Het kan ook zijn dat de geest dit leven heeft gekozen om juist als les te zijn voor andere mensen, opdat zij er in kunnen leren.
Helaas is dat niet even zo achteloos aan te duiden "oh dat komt hier en hier door" maar rekening houdende met karma en een groei van bewustzijn zijn dit onderdelen die mee zouden spelen.
The truth was in here.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:58:58 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84813433
Overigens vind ik wel een hoop berusting in zaken door zo te denken.
The truth was in here.
pi_84814266
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:57 schreef Bastard het volgende:
Nee.. en daarbij heb ik de waarheid niet in pacht, ik ben geen orakel. Gelukkig.
Wat ik zeg is dat in jouw voorbeeld het zo zou kunnen zijn dat de geest er voor gekozen heeft om met een beperking in dit leven door te komen, een zware les die hij graag wilde hebben om te groeien.
Het kan ook zijn dat de geest dit leven heeft gekozen om juist als les te zijn voor andere mensen, opdat zij er in kunnen leren.
Helaas is dat niet even zo achteloos aan te duiden "oh dat komt hier en hier door" maar rekening houdende met karma en een groei van bewustzijn zijn dit onderdelen die mee zouden spelen.
^O^
Naar 't schijnt verwerken mensen met een lichamelijke handicap veel meer karma dan anderen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:27:55 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84814579
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

^O^
Naar 't schijnt verwerken mensen met een lichamelijke handicap veel meer karma dan anderen ...
klopt, dat heb ik ook wel diverse keren gelezen.
The truth was in here.
pi_84815008
quote:
Mja, maar hebben 6 miljoen joden dan karmisch hetzelfde lot verdiend?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:00:18 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84815966
Nou, als 1 van jullie de behoefte heeft veel karma te verwerken, geef maar een gil ... Ik werk je met plezier in een rolstoel >:) - (wel even op schrift stellen dat dit op eigen verzoek is he )

& anders weet ik nog wel wat 'plekjes' waar je bergen karma kunt verwerken. ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:02:24 #124
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84816055
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mja, maar hebben 6 miljoen joden dan karmisch hetzelfde lot verdiend?
Nou, als ik kijk hoe ze zich nu gedragen ... werkt karma blijkbaar ook achterstevoren ...
-of- er komt nóg een Holocaust aan. :P
pi_84816968
Probleem is volgens mij dat jullie alleen het standpunt bekijken vanuit dit huidige leven, en ervan uitgaan dat dit het enige leven is. En ga je alles als een straf zien.
Als je het bekijkt vanuit een standpunt van honderden/duizenden levens ga je zulke gebeurtenissen niet meer als een straf bekijken.
Welke levenslessen kan je leren als je honderdmaal een luilekker gelukkig leventje kiest ? Dat is zoals steeds blijven zitten in het eerste klasje omdat het daar zo makkelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')