quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:27 schreef nokwanda het volgende:
Zo dacht ik er ook ooit over. heb er zelfs weleens echt ruzie met iemand over gekregen.
Ik had een lading wrok over dingen uit mijn jeugd en zo, en toen me dat gezegd werd dacht ik hetzelfde als jij. Op de een of andere manier ben ik daar overheen gegroeid. En dat bedoel ik absoluut niet aanmatigend.
Waarom?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:17 schreef R0N1N het volgende:Sorry Scorp, maar dat is nou een typische decadente westerlingen uitpraak
![]()
Absoluut.quote:Denk je werkelijk dat kleine kinderen die verkracht & vermoord zijn, daar ZELF voor gekozen hebben ?![]()
...Nee?quote:Wel reeds bepaald, maar niet door 'de persoon in kwestie', maar bij dit soort uitspraken heb ik liever dat je je mond gaat spoelen.
Net als geen enkele ziel voor de Holocaust koos?quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:57 schreef R0N1N het volgende:
& zo'n gevalletje 'Dutroux' zoals ik beschreef (voor wie dit ontgaan is), daar kiest echt helemaal geen enkele ziel ooit voor. Of je bent een echte 'noob' als ziel zijnde.
Hangt er gewoon van af hoe je het leven bekijkt. Als je het gewoon bekijkt als een dagje vakantie in een of ander pretpark, zijn mijn uitspraken taboe vaneigens.quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:17 schreef R0N1N het volgende:
Sorry Scorp, maar dat is nou een typische decadente westerlingen uitpraak
![]()
Denk je werkelijk dat kleine kinderen die verkracht & vermoord zijn, daar ZELF voor gekozen hebben ?![]()
ziel:"Hallo, ik wilde graag mijn komende leven bespreken"
God:"Prima. Wanneer en hoe wilde je graag dood ?"
ziel:"Nou, leek me wel leerzaam en interresant om met een jaar of 8 te worden ontvoerd & opgesloten in een ondergronds hol alwaar ik 9 maanden lang door diverse mensen wordt uitgewoond & dan vermoord. Geen priesters hoor, dat is zo gewoontjes."
God:"Nou, das ook toevallig, ik heb hier nog een ziel & die wilde graag zijn leven slijten in de gevangenis, na een reeks brute verkrachtingen en slachtpartijen, liefst met onschuldige meisjes."
Ziel:"Geweldig. En hoe gaan we heten ?"
God:"Jou noem ik Mélissa, en hij heet Marc."
zoiets ?
Ik vind het een uiterst verwerpelijke suggestie, dat men er zelf al voor gekozen zou hebben.
Ik wil best met je meedenken als je bedoelt dat alles op voorhand al vast ligt. Wel reeds bepaald, maar niet door 'de persoon in kwestie', maar bij dit soort uitspraken heb ik liever dat je je mond gaat spoelen.
ah deltas moppenboekje :dquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat je in het hiernamaals op een wolk gezet wordt met je ergste plaag, afhankelijk van hoe je je in het leven op aarde hebt gedragen. Zo was ik in een vorig leven niet al te aardig en werd ik daarom als straf geplaatst op een wolk met al mijn voormalige schoonmoeders
Drijf ik zo op mijn wolk verder, kom ik een andere wolk tegen. Zit daar michielos op, met allemaal mooie, lekkere wijven. Ik weet wat michielos voor een typ is geweest op fok en roep dus meteen de wolkbeheerder erbij. "Kijk daar! Michielos! De grootste terreur van fok! Tig topics verknald! Talloze spirituele levens verwoest! En als dank krijgt hij al die lekkere wijven op zijn wolk mee?"
"Ah ja, maar dat zie je verkeerd" zegt de wolkbeheerder. "Al die wijven, die moesten ook gestraft worden."
Dat meen je toch niet echt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:32 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Absoluut.
En babies die geboren worden en vrij wel direct (of daarvoor) sterven ook etc etc.
[..]
...Nee?
Het is naar mijn idee allemaal net wat complexer en groter dan jij denkt.
Dan kun je nog zo boos worden bij dit zogenaamde "verwerpelijke" idee en met een komisch/sarcastich voorbeeld dialoog komen, maar je denkt iets te aards.
Daarom vind ik het grappig dat je het een "decadente Westerlingen uitspraak" noemt, whatever that actually means.
Je krijgt bij het idee een emotionele reactie. Maar besef je eens het volgende: there is no spoon.
Een verkracht en vermoord meisje heeft aan de andere kant opeens een hele andere kijk en beleving op hetgene wat daar op aarde gebeurd is.
Like you said earlier: allemaal chemische processen right?
Net als deze tekst een bepaalde stimulans is om bij jou bepaalde chemische processen in werking te zetten.
[..]
Net als geen enkele ziel voor de Holocaust koos?
Of zittende in het gebouw of het crashende vliegtuig van 9/11?
All part of the package too for all I know.
Lijden is niet wat je mensen gunt, maar ik meen wel echt dat ik er voor sta betreft het nut hebben ervan.quote:
Omdat dergelijke ideen doorgaands ontspruiten aan het brein van iemand die alles heeft & (relatief) weinig ellende meemaakt.quote:
Nope.quote:Het is naar mijn idee allemaal net wat complexer en groter dan jij denkt.
Dan kun je nog zo boos worden bij dit zogenaamde "verwerpelijke" idee en met een komisch/sarcastich voorbeeld dialoog komen, maar je denkt iets te aards.
Daarom vind ik het grappig dat je het een "decadente Westerlingen uitspraak" noemt, whatever that actually means.
Je krijgt bij het idee een emotionele reactie. Maar besef je eens het volgende: there is no spoon.
Een verkracht en vermoord meisje heeft aan de andere kant opeens een hele andere kijk en beleving op hetgene wat daar op aarde gebeurd is.
Like you said earlier: allemaal chemische processen right?
Net als deze tekst een bepaalde stimulans is om bij jou bepaalde chemische processen in werking te zetten.
Net als geen enkele ziel voor de Holocaust koos?
Of zittende in het gebouw of het crashende vliegtuig van 9/11?
All part of the package too for all I know.
Ik heb alles gelezen, maar dat dikgedrukte kon ik gewoon niet begrijpen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:44 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Lijden is niet wat je mensen gunt, maar ik meen wel echt dat ik er voor sta betreft het nut hebben ervan.
Hoe afschuwelijk dit lijden dan ook is.
Als je verder leest dan wat jij dik drukt dan snap je het wellicht ook iets beter.
Lees ook wat UncleScorp schrijft.
Verder lezen heb ik i.i.g. gedaan, want met dat vet gedrukte roep je bij mij dezelfde reactie op.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:44 schreef Darkwolf het volgende:
Lijden is niet wat je mensen gunt, maar ik meen wel echt dat ik er voor sta betreft het nut hebben ervan.
Hoe afschuwelijk dit lijden dan ook is.
Als je verder leest dan wat jij dik drukt dan snap je het wellicht ook iets beter.
Lees ook wat UncleScorp schrijft.
Je wilt niet weten wat voor lijdensweg ik heb afgelegt in mijn vorige leven en hoe lang ik boos ben geweest in dit leven erover. Om maar over de impact ervan in dit leven te zwijgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb alles gelezen, maar dat dikgedrukte kon ik gewoon niet begrijpen.
Kan me niet voorstellen dat een verkracht en vermoord meisje terug kan kijken in een volgend leven en denken: ja, dat was de ervaring die ik nodig had om verder te komen. Dat wil er bij mij niet in.
En dat over die kleine kindjes helemaal niet.
I know.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:53 schreef Bastard het volgende:
Het is lastige materie en schokkend om het te moeten begrijpen, maar we komen alleen verder als we er zelf van geleerd hebben.
Zo zal een verkrachter het slachtoffer worden, om te weten wat hij/zij aangedaan heeft in eerder leven.
Ook de dood van een baby, hoe verschrikkelijk ook en hoe oneerlijk het moge wezen, zou puur als les gezien kunnen worden voor diegene die daar in de naaste omgeving mee te maken hebben.
Het is een gedachte over karma, over levenslessen.
Maar wat heeft het verkrachtte en vermoorde meisje eraan dat haar moordenaar zich uiteindelijk ook realiseert wat hij gedaan heeft en last krijgt van zijn geweten?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:53 schreef Bastard het volgende:
Het is lastige materie en schokkend om het te moeten begrijpen, maar we komen alleen verder als we er zelf van geleerd hebben.
Zo zal een verkrachter het slachtoffer worden, om te weten wat hij/zij aangedaan heeft in eerder leven.
Ook de dood van een baby, hoe verschrikkelijk ook en hoe oneerlijk het moge wezen, zou puur als les gezien kunnen worden voor diegene die daar in de naaste omgeving mee te maken hebben.
Het overkomt je allebei...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Levenslessen begrijp ik, maar er is volgens mij verschil in leed dat je wordt aangedaan en leed dat je overkomt, zoals een kind verliezen.
Jawel, met dit verschil dat het ene je door een ander mens wordt aangedaan en het andere niet.quote:
En als je gelooft dat alles toeval is , gebeurd het net zo hard en heb je evenveel mensen die leedquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, met dit verschil dat het ene je door een ander mens wordt aangedaan en het andere niet.
Dus iemand die bijvoorbeeld lichamelijk gehandicapt is en meerdere chronische ziektes heeft, heeft in zijn vorig leven volgens jou iets verschrikkelijks gedaan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:53 schreef Bastard het volgende:
Nee.. en daarbij heb ik de waarheid niet in pacht, ik ben geen orakel. Gelukkig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:42 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dus iemand die bijvoorbeeld lichamelijk gehandicapt is en meerdere chronische ziektes heeft, heeft in zijn vorig leven volgens jou iets verschrikkelijks gedaan?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:57 schreef Bastard het volgende:
Nee.. en daarbij heb ik de waarheid niet in pacht, ik ben geen orakel. Gelukkig.
Wat ik zeg is dat in jouw voorbeeld het zo zou kunnen zijn dat de geest er voor gekozen heeft om met een beperking in dit leven door te komen, een zware les die hij graag wilde hebben om te groeien.
Het kan ook zijn dat de geest dit leven heeft gekozen om juist als les te zijn voor andere mensen, opdat zij er in kunnen leren.
Helaas is dat niet even zo achteloos aan te duiden "oh dat komt hier en hier door" maar rekening houdende met karma en een groei van bewustzijn zijn dit onderdelen die mee zouden spelen.
klopt, dat heb ik ook wel diverse keren gelezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
![]()
Naar 't schijnt verwerken mensen met een lichamelijke handicap veel meer karma dan anderen ...
Mja, maar hebben 6 miljoen joden dan karmisch hetzelfde lot verdiend?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:53 schreef Bastard het volgende:
Nou, als ik kijk hoe ze zich nu gedragen ... werkt karma blijkbaar ook achterstevoren ...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mja, maar hebben 6 miljoen joden dan karmisch hetzelfde lot verdiend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |