abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83228601
quote:
Ten killed as Spanish train hits youths
At least 10 people were killed when a high-speed passenger train slammed into youths crossing railway tracks at a station in northeastern Spain late Wednesday, Spanish national radio said.

It said 15 were also injured in the accident at the Castelldefels Playa station near Barcelona about 11.30pm (0730 AEST Thursday) .

The youths were celebrating the Saint John's Day festival, which takes place annually on June 23 in the northeastern region of Catalonia and includes bonfires, fireworks, concerts and dances, the Europa Press news agency said.

It said the station was equipped with a pedestrian underpass, but the group crossed the tracks at an unauthorised spot.

The line was closed following the accident and several teams of police, medics and firefighters were at the scene.
http://news.ninemsn.com.a(...)ills-group-on-tracks
quote:
Veel doden door treinongeluk Spanje
Bij een treinongeluk in de buurt van Barcelona zijn zeker tien doden gevallen. Een groep jongeren werd met hoge snelheid geschept door een trein, toen ze het spoor overstaken.
VEEL DODEN DOOR TREINONGELUK SPANJE
Foto

Het ongeluk gebeurde in Castelldefels, iets ten zuiden van Barcelona. Op het station besloten de jongeren om niet de voetgangerstunnel te nemen, maar de illegale kortere route over de rails.

Behalve de tien doden zijn ook nog eens vijftien gewonden gevallen. De jongeren kwamen waarschijnlijk net van het San Juan-festival, dat elk jaar groots gevierd wordt in de Spaanse regio.

Wat een raar ongeluk,

10 doden en 15 gewonden maar kan nog oplopen.

[ Bericht 15% gewijzigd door SoldMayor op 24-06-2010 02:21:04 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 02:11:50 #2
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_83228617
Pff, naar ongeluk.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  donderdag 24 juni 2010 @ 02:12:04 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83228619
Oh jee .
2000 light years from home
pi_83228629
Zal er wel lekker uit zien op de plek van het ongeluk
pi_83228635
10 kids die niet uitkeken bij een spoorweg? 10?!
Zeker rond de 14 jaar dan.
pi_83228658
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:13 schreef NietTeVolgen het volgende:
+ nog vele andere...

beetje raar verhaal idd.
  donderdag 24 juni 2010 @ 02:17:56 #7
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83228678
Stom van die kids, jammer dat het zo moest aflopen...
pi_83228685
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:12 schreef SoldMayor het volgende:
Zal er wel lekker uit zien op de plek van het ongeluk
Op de plek van het ongeluk zal het wel meevallen
pi_83228699
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:18 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Op de plek van het ongeluk zal het wel meevallen
Ja mischien wel.. maar dan vooral onder de trein .. je zal het er maar tussen uit moet schrapen
pi_83228750
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:20 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ja mischien wel.. maar dan vooral onder de trein .. je zal het er maar tussen uit moet schrapen
Mijn schoonvader doet dat .
Schijnt dat je de kraaien weg moet houden omdat die nogal eens stukken vlees mee willen nemen (als er bijvoorbeeld iemand gesprongen is)
pi_83228759
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:13 schreef NietTeVolgen het volgende:
Er was een feest, dus ik ruik alcohol.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83228767

Het gaat om dit station
pi_83228768
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:26 schreef Righteous het volgende:

Schijnt dat je de kraaien weg moet houden omdat die nogal eens stukken vlees mee willen nemen (als er bijvoorbeeld iemand gesprongen is)

Dat is toch handig als je die dan hun gang laat gaan? Hoef je alleen de grote stukken in kist te flikkeren en klaar.
pi_83228777
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:29 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is toch handig als je die dan hun gang laat gaan? Hoef je alleen de grote stukken in kist te flikkeren en klaar.
Jij zou zeker wat gieren uit Emmen laten invliegen, hoef je helemaal niets meer te doen ?
pi_83228800
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:32 schreef Righteous het volgende:

[..]

Jij zou zeker wat gieren uit Emmen laten invliegen, hoef je helemaal niets meer te doen ?
Gieren hebben onterecht een slechte naam.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 02:38:00 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_83228807
Bij incident denk je aan een mogelijke aanslag eik. Het is "gewoon" een ongeluk.

the group crossed the tracks at an unauthorised spot.

Zijn mekaar gewoon nagelopen waarschijnlijk. Er vanuitgaande dat een ander wel uitkeek. Sja.
pi_83229248
Triest ongeluk, maar wel stom.
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:08:51 #18
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_83229626
Wat een sukkels, dit was vast voorbestemd.
pi_83229737
Er was een strandfeest blijkbaar. Het was zo druk dat mensen ipv de voetgangerstunnel illegaal het spoor overstaken.
quote:
Zeker twaalf doden door treinongeval Spanje
Uitgegeven: 24 juni 2010 06:03
Laatst gewijzigd: 24 juni 2010 07:36

CASTELLDEFELS - Zeker twaalf mensen zijn om het leven gekomen door een ongeval op het treinstation Castelldefels Playa, enkele kilometers ten zuiden van Barcelona.

De slachtoffers werden woensdagavond rond 23.30 uur aangereden door een hogesnelheidstrein, toen ze het spoor overstaken op een plaats waar dat niet is toegestaan.

Spaanse media maakten melding van zeventien gewonden. Van hen zouden er drie in kritieke toestand verkeren.

De meeste slachtoffers waren jongeren die op weg waren naar het nabij het station gelegen strand. Daar was een feest gaande in verband met de nacht van San Juan, een evenement dat elk jaar plaats heeft in de nacht van 23 op 24 juni. In grote delen van Spanje is 24 juni een feestdag.

Voetgangerstunnel

Het station in Castelldefels (62.000 inwoners) beschikt over een voetgangerstunnel, maar volgens ooggetuigen ontstond er gedrang bij de ingang, waarop tientallen mensen besloten het perron op illegale wijze te verlaten. ''Op dat moment kwam er een trein aan, die over iedereen heen reed'', verklaarde een getuige die nog net kon ontsnappen tegen het radiostation SER.

Een groot aantal reddingswerkers snelde naar de plaats van het ongeval. Een van hen omschreef de situatie tegen de krant El País als ''een bloedbad''.

De inzittenden van de trein, die onderweg was van Alicante naar Barcelona, bleven ongedeerd. De spoorlijn werd gesloten na het ongeval. Uren na de botsing lagen er nog lichaamsdelen en plassen bloed verspreid over het stationsterrein.

Chinchilla

Het is het ernstigste ongeval op het spoor in Spanje in zeven jaar tijd. In 2003 stierven negentien mensen en raakten 38 personen gewond door een botsing tussen een passagierstrein en een goederentrein in de plaats Chinchilla.

Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen dat er Nederlandse slachtoffers zijn gevallen bij het ongeval in Castelldefels, zo meldden de ANWB en hulpcentrale Eurocross in de nacht van woensdag op donderdag.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nongeval-spanje.html

Vreselijk.
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:28:18 #20
3542 Gia
User under construction
pi_83229818
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:19 schreef Redux het volgende:
Er was een strandfeest blijkbaar. Het was zo druk dat mensen ipv de voetgangerstunnel illegaal het spoor overstaken.

Vreselijk.
Inderdaad vreselijk, maar wel eigen schuld. Een erg domme beslissing om zomaar over te steken.
Vraag me ook af of ze die trein dan niet zagen aankomen? Of dachten ze dat die wel zou stoppen als er zoveel mensen tegelijk overstaken?
pi_83229881
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad vreselijk, maar wel eigen schuld. Een erg domme beslissing om zomaar over te steken.
Vraag me ook af of ze die trein dan niet zagen aankomen? Of dachten ze dat die wel zou stoppen als er zoveel mensen tegelijk overstaken?
Ze zullen vast dronken geweest zijn.
Anyway wel sneu . In het AD staan de meest ranzige foto's btw
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:36:46 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83229950
in de papieren versie bedoel je?
Intelligent, but fucked up.
pi_83229964
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
in de papieren versie bedoel je?
AD.nl showt pics van verminkte lichamen op het spoor. Voor de sensatiezoekers
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:38:58 #24
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_83229990
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:37 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ik zie maar 1 pic en die valt nog wel mee..
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_83230141
quote:

[..]

Zeker dom. 't was een hogesnelheidstrein als ik het goed heb begrepen. En ja, hoe hard zou dat ding op dat moment hebben gereden? Stel zo'n trein komt aan met een vaartje van 150+ km/u, dan gaat dat erg hard.
pi_83230222
't is trouwens een trein als deze volgens dit artikel

donderdag 24 juni 2010 @ 09:00:47 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83230457
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:37 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ach ja... zie je niet iedere dag... Al ken ik wat mensen die vlak naast een spoorlijn wonen en als ik hen mag geloven, springen er vrij regelmatig mensen voor de trein.
pi_83230650
Verschrikkelijk zeg.
I´m back.
pi_83230666
Mwhehehe dat is de droom van iedere machinist. Gewoon een stuk of 10 doodrijden, zonder dat het je eigen schuld is.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_83230725
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:10 schreef laforest het volgende:
Mwhehehe dat is de droom van iedere machinist. Gewoon een stuk of 10 doodrijden, zonder dat het je eigen schuld is.
Die man zal lekker geslapen hebben
Tap tap tap
pi_83230763
De slachtoffers kwamen van een feestje? Misschien van de nodige alcohol ook wat overmoedig geworden.
pi_83230773
quote:

[..]

Moet dat er nou in één adem bij. Inderdaad vreselijk, ....maar wel eigen schuld.
Komt zo hardvochtig over, alsof je geen gevoel hebt.
I´m back.
pi_83230774
De machinist van deze trein zal er ook wel nooit meer bovenop komen..
pi_83230877
Ik wil niet weten hoe het eruitzag... en een ziek deel van me toch wel
Tap tap tap
pi_83230937
Wat een chaos moet dat zijn geweest..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juni 2010 @ 09:26:35 #37
862 Arcee
Look closer
pi_83231026
Bij een treinongeluk verwacht je niet dit. Vreselijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_83231333

Denk dat de slachtoffers geen idee hebben gehad wat hen overkwam
pi_83231455
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:10 schreef laforest het volgende:
Dan moet je maar denken dat je carmageddon aan het spelen was, dan krijg je wel een splatter bonus.

Verder een tragisch ongeluk waar ik me echt over verbaas dat een hele groep gewoon met zijn allen zo een spoor over lopen.
pi_83231485
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
De slachtoffers kwamen van een feestje?
Staat in het nu.nl bericht hoor.
pi_83231592
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je maar denken dat je carmageddon aan het spelen was, dan krijg je wel een splatter bonus.

Verder een tragisch ongeluk waar ik me echt over verbaas dat een hele groep gewoon met zijn allen zo een spoor over lopen.
Lemmings . Dat is met gewoon oversteken ook, met een groep fietsers. Als er eentje oversteekt, gaan ze allemaal.
Tap tap tap
pi_83232279
Zoiets wil ik dus echt niet zien, respect voor de schoonmakers daar .

en de slachtoffers, ach, berekend risico genomen en verloren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 24 juni 2010 @ 11:54:54 #45
3542 Gia
User under construction
pi_83236671
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet dat er nou in één adem bij. Inderdaad vreselijk, ....maar wel eigen schuld.
Geloof maar dat ik gevoel heb, vooral voor die machinist die dit maar moet zien te verwerken.
En voor de ouders van die jongeren.

Maar ik blijf het vinden: Hoe stom kun je zijn!!
pi_83236747
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof maar dat ik gevoel heb, vooral voor die machinist die dit maar moet zien te verwerken.
En voor de ouders van die jongeren.

Maar ik blijf het vinden: Hoe stom kun je zijn!!
O, je hebt toch gevoel?
I´m back.
pi_83236778
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja maar, kom op... Zijn we als mens nu steeds dommer aan het worden?

JE GAAT NIET OP HET SPOOR LOPEN!!!

Zo moeilijk is dat toch niet? En als je dat met je zatte/domme/stoned kop wel doet, dan moet je niet raar staan te kijken als je een intercity van 2cm afstand op je af ziet komen.

Medelijden moet je hebben met de machinist, eventueel de reizigers en de nabestaanden. Niet met de gewonden, niet, voor zover mogelijk, met de doden.

Als een groep studenten de A10 oversteekt en door een vrachtwagen aangereden wordt, is dat toch ook niet zielig voor de "slachtoffers"?

En dan worden er "excuses" geuit als in het was verwarrend, geen begeleiding, druk etc etc...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_83237028
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet? En als je dat met je zatte/domme/stoned kop wel doet, dan moet je niet raar staan te kijken als je een intercity van 2cm afstand op je af ziet komen.

Medelijden moet je hebben met de machinist, eventueel de reizigers en de nabestaanden. Niet met de gewonden, niet, voor zover mogelijk, met de doden.

Als een groep studenten de A10 oversteekt en door een vrachtwagen aangereden wordt, is dat toch ook niet zielig voor de "slachtoffers"?

En dan worden er "excuses" geuit als in het was verwarrend, geen begeleiding, druk etc etc...
Nee, ik zou dat ook niet doen, ook al zouden,zoals in dit geval, 40 medefeestgangers dat wel doen, maar tevens begrijp ik wel hoe dit kan gebeuren. Tunneltje vol. 1 bijgoochemerd denkt ik ga gewoon over het spoor. Andere feestgangers volgen. Wat ze vervolgens moeten bekopen met de dood. Met die mensen heb ik wel compassie. Ik hoorde dit op de terugweg van mijn werk op de radio en nou ja, verschrikkelijk gewoonweg, ik heb echt medelijden met die zogenaamd domme mensen die dit hebben gedaan. Maar ik begrijp wel dat dit heeft kunnen gebeuren. Ik ga niet meteen zeggen eigen schuld dikke bult, zodat ik niet geraakt hoef te worden door dit drama.
I´m back.
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:05:43 #49
3542 Gia
User under construction
pi_83237142
quote:
Op AD.nl staat een filmpje. Daarin beschrijft een meisje die bij die groep hoorde wat er was gebeurd.

"De deur zat dicht en we konden er niet door, dus we besloten het spoor over te steken. Het was donker en niemand waarschuwde ons dat er een trein aankwam. We waren met meer dan 30 mensen."

Mijn god, het is de schuld van anderen, die de jongelui niet gewaarschuwd hebben!!
Hallo, het is een spoor! Daar rijden treinen! En die stoppen niet voor overstekende jongeren.
pi_83237161
quote:

[..]

quote:
De meeste slachtoffers waren jongeren die op weg waren naar het nabij het station gelegen strand. Daar was een feest gaande in verband met de nacht van San Juan, een evenement dat elk jaar plaats heeft in de nacht van 23 op 24 juni. In grote delen van Spanje is 24 juni een feestdag.

Voetgangerstunnel

Het station in Castelldefels (62.000 inwoners) beschikt over een voetgangerstunnel, maar volgens ooggetuigen ontstond er gedrang bij de ingang, waarop tientallen mensen besloten het perron op illegale wijze te verlaten.
Anders doe je ff normaal

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 24-06-2010 17:19:08 ]
pi_83237401
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:06 schreef Righteous het volgende:

[..]

[..]

Anders doe je ff normaal
Maar goed, laat ik toch reageren op jouw post.

Sinds wanneer is een drukke tunnel een reden om op een spoor te gaan lopen? Meen je dat nu echt? Vind jij echt dat als een tunnel druk is, de enige oplossing het lopen op een spoor is?

Ik vind die redenatie meer bij je scheldwoord passen dan mijn idee van "blijf van het spoor af", maar goed, blijkbaar hebben wij een afwijkend "gezond verstand"...

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 24-06-2010 17:19:57 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_83237493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Schelden?? Is dat nu nodig, kun je niet als een beschaafd persoon reageren?

Sinds wanneer is een drukke tunnel een reden om op een spoor te gaan lopen? Meen je dat nu echt? Vind jij echt dat als een tunnel druk is, de enige oplossing het lopen op een spoor is?

Ik vind die redenatie meer bij je scheldwoord passen dan mijn idee van "blijf van het spoor af", maar goed, blijkbaar hebben wij een afwijkend "gezond verstand"...
Het gaat ook een beetje om een soort zwart-wit stelling die je impliceert.
Ik zei al in dit geval heb ik die ook. Ik ben genoeg geschoold in veiligheid.
Maar onder de omstandigheden kan ik me voorstellen dat een groep van mensen die zwart-wit stelling niet heeft; gauw even over het spoor. Een klein dommigheidje, een klein foutje.
Met dit als gevolg.
I´m back.
pi_83237508
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Schelden?? Is dat nu nodig, kun je niet als een beschaafd persoon reageren?

Je gaat toch niet roepen tegen nabestaanden van iemand die omkomt door een tragisch ongeval: Haha Eigen schuld dikke bult mensen MOET JE MAAR NIET OP HET SPOOR LOPEN EINZ EINZ

Triest figuur ben jij
pi_83237537
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:16 schreef Righteous het volgende:

[..]

Je gaat toch niet roepen tegen nabestaanden van iemand die omkomt door een tragisch ongeval: Haha Eigen schuld dikke bult mensen MOET JE MAAR NIET OP HET SPOOR LOPEN EINZ EINZ

Triest figuur ben jij
Inderdaad.
I´m back.
pi_83237650
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:16 schreef Righteous het volgende:

[..]

Triest figuur ben jij
Ik quote mezelf even: (bold om het even te benadrukken)
quote:
Dus even heel simpel:

Ja, ik vind het voor de nabestaanden van de overledenen erg, heel erg zelfs. Ook voor de machinist en eventueel reizigers die er iets van gemerkt hebben. Maar voor een figuur die nu of in het mortuarium of in het ziekenhuis ligt kan ik evenveel medelijden opbrengen als met iemand die een drukke snelweg over denkt te gaan steken of, om in de buurt van de spoorwegen te blijven, denkt te moeten gaan treinsurfen.... Nul komma bijna niets dus....

Maar kan ik hieruit concluderen dat je het inderdaad een tragisch ongeval vindt? Mijns inziens is een ongeval, zeker in combinatie met "tragisch" iets waar je niets aan kan doen en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft. En daar valt dit niet onder. Dit is rechtstreeks het gevolg van niet nadenken. En hoeveel medelijden moet je hebben met iemand die zo dom is?

[ Bericht 4% gewijzigd door The_stranger op 24-06-2010 12:26:24 ]
C. Sagan
pi_83237818
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even: (bold om het even te benadrukken)
[..]

Dus even heel simpel:

Ja, ik vind het voor de nabestaanden van de overledenen erg, heel erg zelfs. Ook voor de machinist en eventueel reizigers die er iets van gemerkt hebben. Maar voor een figuur die nu of in het mortuarium of in het ziekenhuis ligt kan ik evenveel medelijden opbrengen als met iemand die een drukke snelweg over denkt te gaan steken of, om in de buurt van de spoorwegen te blijven, denkt te moeten gaan treinsurfen.... Nul komma bijna niets dus....
Ok prima
Treinsurfen (= pure thrillseekers) vergelijken met mensen die (al dan niet onder invloed van alcohol) een misvatting maken door sneller het perron denken te bereiken .
Niet slim nee, maar om dan te roepen dat hun dood gerechtvaardigd is door deze kleine misstap gaat véél te ver .
pi_83237893
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef Gia het volgende:

Mijn god, het is de schuld van anderen, die de jongelui niet gewaarschuwd hebben!!
Hallo, het is een spoor! Daar rijden treinen! En die stoppen niet voor overstekende jongeren.
Ja wijsneus, iedereen weet dat je niet zomaar het spoor over moet steken.

Ik heb het wel eens gedaan hoor, toen ik een puber was. Het spoor overgerend. Denk dat best veel mensen zoiets wel een gedaan hebben. Dom natuurlijk, maar jongeren doen nu eenmaal vaker domme dingen.

Het voegt niks toen wijsneuzerig nog even te melden hoe dom het het spoor over te steken. Het is nu eenmaal gebeurd. Ik schat dat flink wat mensen wat hadden gedronken en gedachteloos een paar anderen achterna gelopen zijn.
pi_83237964
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:26 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ok prima
Treinsurfen (= pure thrillseekers) vergelijken met mensen die (al dan niet onder invloed van alcohol) een misvatting maken door sneller het perron denken te bereiken .
Niet slim nee, maar om dan te roepen dat hun dood gerechtvaardigd is door deze kleine misstap gaat véél te ver .
Zeg niet dat het gerechtvaardigd is, maar er zit een boel tussen gerechtvaardigd en medelijden hebben met.

Heb je ook medelijden met iemand die van Harlingen naar Terschelling gaat zwemmen omdat hij de boot net heeft gemist? Of, komt 'ie weer, de A10 oversteekt omdat de voetgangersbrug te ver weg is?

Iedereen doet domme dingen, de een gaat eraan dood, de ander overleefd het (om het maar even zwart wit te stellen). Overleef je het, mag je blij zijn, maar je blijft verantwoordelijk voor je eigen domme beslissing en mag mijns inziens geen medelijden verwachten als gevolg van die beslissing.

Als je vroeger tegen de regels in in een boom klom en er daarna uitdonderde, kreeg je vaak nog een pak voor je broek in plaats van een kusje op je bolletje....
C. Sagan
pi_83238040
Sowieso is het de vraag hoe goed bekend die jongeren waren van dat daar een spoorlijn ligt. Als de rest er dus gedachteloos achteraan is gelopen, gezellig met elkaar pratend en lol makend, sta je erop voor je er erg in hebt en is het dus al gebeurd.
Misschien waren ze ook niet allemaal zo bekend in de omgeving en dan kan zoiets gebeuren.
pi_83238084
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zeg niet dat het gerechtvaardigd is, maar er zit een boel tussen gerechtvaardigd en medelijden hebben met.

Heb je ook medelijden met iemand die van Harlingen naar Terschelling gaat zwemmen omdat hij de boot net heeft gemist? Of, komt 'ie weer, de A10 oversteekt omdat de voetgangersbrug te ver weg is?

Iedereen doet domme dingen, de een gaat eraan dood, de ander overleefd het (om het maar even zwart wit te stellen). Overleef je het, mag je blij zijn, maar je blijft verantwoordelijk voor je eigen domme beslissing en mag mijns inziens geen medelijden verwachten als gevolg van die beslissing.

Als je vroeger tegen de regels in in een boom klom en er daarna uitdonderde, kreeg je vaak nog een pak voor je broek in plaats van een kusje op je bolletje....
IK betreur de gang van zaken . Heb medelijden met gewonden en nabestaanden . Zoiets zoek je niet bewust op. Maar gelukkig heb jij nooit een fout gemaakt in je leven. Nooit te hard gereden ? Als puber NIETS riskantst gedaan ?

Het zal je kind zijn die daar ligt . En dan komt er zo'n oetlul nog ff de moraalridder uithangen ook rot op zeg, van mij kreeg je peer op je muil
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:35:17 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83238117
Dat je niet over het spoor moet lopen lijkt me duidelijk, het gebeurt echter vaker, ook in NL....
Op koninginnedag nog bij Amsterdam.

Wat ik echter niet snap is dat er op een station een HSL-trein op redelijk hoge snelheid passeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83238261
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:34 schreef Righteous het volgende:

[..]

IK betreur de gang van zaken . Heb medelijden met gewonden en nabestaanden . Zoiets zoek je niet bewust op. Maar gelukkig heb jij nooit een fout gemaakt in je leven. Nooit te hard gereden ? Als puber NIETS riskantst gedaan ?
Ja, zoals ik al zei, iedereen maakt domme beslissingen. Ik dus ook. Ik heb echter het geluk gehad dat het tot nu toe altijd redelijk goed afliep.
Dat staat los van het hebben van medelijden. Als ik vanmiddag besluit de K2 te beklimmen, ondanks dat ik er totaal geen training voor heb gehad en niet de juiste conditie bezit en ik donder in een ravijn, verlang ik ook geen medelijden met mijzelf van je.
Daarnaast, elke beslissing neem je toch redelijk bewust? Het is niet dat ze geduwd zijn (als ik alle verhalen mag geloven) of dat er borden stonden dat dit de juiste route was. Een groep volgen maakt je toch niet zo'n kuddedier dat je niet meer op let waar je loopt?
quote:
Het zal je kind zijn die daar ligt . En dan komt er zo'n oetlul nog ff de moraalridder uithangen ook rot op zeg, van mij kreeg je peer op je muil
Lees je wel wat ik typ? Ik heb wel degelijk medelijden met de ouders/familie etc. En het heeft niets met moraalridder te maken, het heeft te maken met verantwoordelijk zijn voor je eigen beslissingen.
C. Sagan
pi_83238441
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al zei, iedereen maakt domme beslissingen. Ik dus ook. Ik heb echter het geluk gehad dat het tot nu toe altijd redelijk goed afliep.
Dat staat los van het hebben van medelijden. Als ik vanmiddag besluit de K2 te beklimmen, ondanks dat ik er totaal geen training voor heb gehad en niet de juiste conditie bezit en ik donder in een ravijn, verlang ik ook geen medelijden met mijzelf van je.
Daarnaast, elke beslissing neem je toch redelijk bewust? Het is niet dat ze geduwd zijn (als ik alle verhalen mag geloven) of dat er borden stonden dat dit de juiste route was. Een groep volgen maakt je toch niet zo'n kuddedier dat je niet meer op let waar je loopt?
[..]

Lees je wel wat ik typ? Ik heb wel degelijk medelijden met de ouders/familie etc. En het heeft niets met moraalridder te maken, het heeft te maken met verantwoordelijk zijn voor je eigen beslissingen.
Ik ben 100% vóór verantwoording nemen voor je eigen acties . Echter zijn hier in een split second 12 jonge levens beëindigt . Op basis van jeugdige impulsiviteit. Ik werk met jongeren, en de hersenen van een jeugdig iemand zijn nog niet volgroeid . Het gebied dat gevaren registreert is nog in ontwikkeling . Daarom komen ook zoveel jongeren om in het verkeer.
Daar kun je die mensen niet op gaan afrekenen idioot .
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:04 #64
184769 crew  Deisyy
pi_83238460
Ik snap niet hoe die trein zoveel mensen heeft kunnen raken
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:20 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83238469
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:45 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ik ben 100% vóór verantwoording nemen voor je eigen acties . Echter zijn hier in een split second 12 jonge levens beëindigt . Op basis van jeugdige impulsiviteit. Ik werk met jongeren, en de hersenen van een jeugdig iemand zijn nog niet volgroeid . Het gebied dat gevaren registreert is nog in ontwikkeling . Daarom komen ook zoveel jongeren om in het verkeer.
Daar kun je die mensen niet op gaan afrekenen idioot .
Correct.
pi_83238473
Brrr,, Dat moet er echt verschrikkelijk hebben uitgezien
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:47:29 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83238511
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef Deisyy het volgende:
Als ie hard gaat wordt je door de luchtverplaatsing naar de trein toe gezogen als je in de buurt staat.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:35:30 #68
3542 Gia
User under construction
pi_83240398
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja wijsneus, iedereen weet dat je niet zomaar het spoor over moet steken.

Ik heb het wel eens gedaan hoor, toen ik een puber was. Het spoor overgerend. Denk dat best veel mensen zoiets wel een gedaan hebben. Dom natuurlijk, maar jongeren doen nu eenmaal vaker domme dingen.

Het voegt niks toen wijsneuzerig nog even te melden hoe dom het het spoor over te steken. Het is nu eenmaal gebeurd. Ik schat dat flink wat mensen wat hadden gedronken en gedachteloos een paar anderen achterna gelopen zijn.
Niet zo selectief quoten, graag. Die reaktie is op het commentaar van dat grietje in dat filmpje.

"Het was donker en niemand waarschuwde ons dat er een trein aankwam."

Oftewel, het lag niet aan die kids, maar aan het feit dat niemand even waarschuwde en het donker was.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:22 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83240534
Jongeren doen nou eenmaal domme dingen, en het is wel makkelijk om een enorm geschrokken (post)pubertje voor gek te verslijten omdat ze het net na het ongeluk vreemd vond dat niemand ze waarschuwden dat er een trein aan kon komen, maar ze zal niet de eerste zijn die "vreemde" opmerkingen maakt vlak na een traumatische gebeurtenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:49 #70
3542 Gia
User under construction
pi_83240555
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef Deisyy het volgende:
Misschien staken ze niet achter elkaar over, maar naast elkaar. Dus gewoon een hele rij tegelijk.
pi_83240966
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!

Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:59:12 #72
3542 Gia
User under construction
pi_83241468
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef Shodan het volgende:
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!

Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
Hm, ik vind dat je hiermee toch de schuld een beetje afschuift.
Als de gemeente op dat station nu ineens veiligheidshekken gaat plaatsen, zodat je niet bij het spoor kunt komen, zou jij dat zien als een soort van schuldbekentenis?
Moeten de ouders van die kids de gemeente of de spoorwegen maar aan gaan klagen, omdat het mogelijk was voor de kinderen om deze fout te maken?

Kom op, dit is toch echt wel een gevalletje 'eigen verantwoordelijkheid' en kun je op niemand anders afschuiven dan op de kids die zelf deze keuze gemaakt hebben.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:38:59 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83243114
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
Dat je niet over het spoor moet lopen lijkt me duidelijk, het gebeurt echter vaker, ook in NL....
Op koninginnedag nog bij Amsterdam.

Wat ik echter niet snap is dat er op een station een HSL-trein op redelijk hoge snelheid passeert.
Als je die foto's zo ziet was het tram-trein. Geen HSL.

En tragisch was het geweest als die tram-trein ontspoort was en zo die jongeren te grazen genomen had.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 15:15:28 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_83244528
Niemand heeft hen gedwongen het spoor over te steken dus het is impliciet dat het "eigen schuld" is. Waarom het er dan toch steeds nadrukkelijk bij noemen?

Het komt ook vreselijk kleinburgelijk over. "Mensen moeten zich aan de regeltjes houden. Deze mensen deden dat niet en zijn nu dood, eigen schuld."

Zelf nog nooit domme dingen gedaan zeker..
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:17:42 #75
3542 Gia
User under construction
pi_83244613
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:15 schreef NorthernStar het volgende:
Zelf nog nooit domme dingen gedaan zeker..
Dat beweert toch niemand!! Je kunt domme dingen doen en ermee wegkomen, of je doet domme dingen en het loopt verkeerd af.

Als je iets jat kun je gepakt worden of niet. Wordt je gepakt, dan moet je niet gaan zeuren dat dat komt omdat er cameratoezicht is, of omdat iemand de bewaker waarschuwde. Nee, dat komt dan omdat je iets jatte.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:28:19 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83245103
Je zal maar 12 goede vrienden, kennisen en wellicht je vriend of vriendin zo voor je ogen tot stukken vlees en bloed 'gesneden' zien worden. Ik denk dat je jezelf dan het liefste ophangt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 15:43:02 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_83245809
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat beweert toch niemand!! Je kunt domme dingen doen en ermee wegkomen, of je doet domme dingen en het loopt verkeerd af.

Als je iets jat kun je gepakt worden of niet. Wordt je gepakt, dan moet je niet gaan zeuren dat dat komt omdat er cameratoezicht is, of omdat iemand de bewaker waarschuwde. Nee, dat komt dan omdat je iets jatte.
Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.

Maakt het kijkend naar de gevolgen nou echt zoveel uit of het nu wel of niet toegestaan was het spoor over te steken? Gewoon menselijk bekeken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:55:52 #78
3542 Gia
User under construction
pi_83246426
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef NorthernStar het volgende:
Dat je het vergelijkt met criminaliteit onderstreept mijn opmerking over regeltjes.

Maakt het kijkend naar de gevolgen nou echt zoveel uit of het nu wel of niet toegestaan was het spoor over te steken? Gewoon menselijk bekeken.
Regels zijn er vaak om mensen te behoeden voor gevaar. Nu ziet de jeugd, regeltjes vaak als onzin, of iets wat je gewoon in de wind kunt slaan als het je even niet uitkomt, maar ja dan kan dat gevolgen hebben.

Wat vind je van een toerist die in de bergen over de reling klautert om net een mooiere foto te maken, terwijl er een bord staat dat expliciet aangeeft dat je niet over de reling mag klimmen, die vervolgens het ravijn in valt. Vind je dat ook zielig, een noodlottig ongeval?

Of ouders die hun kinderen los op de achterbank vervoeren, uit moeten wijken voor een bromfietser, tegen een lantaarnpaal knallen en dan één of twee kinderen verliezen, omdat ze niet in de gordels zaten. Sorry hoor, maar dat vind ik zelfs crimineel.

Het is veel meer dan je even niet aan de regeltjes houden. Om te beginnen is het oerstom.

En daarmee beweer ik niet dat ik me altijd aan alle regels houd. Maar ik weet wel dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is wanneer ik dan een bekeuring of ongeluk krijg.
pi_83246493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Hij moest er wel vroeg uit, terwijl de slachtoffers konden blijven liggen

Ja nou ik ben best jaloers op die machinist.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:59:48 #80
3542 Gia
User under construction
pi_83246625
Ik vind het woord 'treinongeluk' eigenlijk impliceren dat die trein een ongeluk veroorzaakt heeft, hetgeen niet zo is.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:05:07 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83246848
Werkelijk Gia, soms vraag ik me af of je nog enige vorm van compassie jegens je medemens hebt.

Ik snap niet hoe iemand, en zeker iemand die zelf kinderen heeft, gewoon zo keihard "ja jammer dan, eigen schuld, dikke bult, maar vervelend voor de machinist en nabestaanden" kan gaan roepen.

Het zal je kind maar wezen.

En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:18:39 #82
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83247535
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
Ja het is triest dat er een heel zwik levens tot een eind is gekomen. Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
pi_83247630
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als het jouw kind was geweest en jij was hier de moraalridder wezen uithangen had ik je vriendelijk verteld dat je bij een eventuele nieuwe poging tot kind het boek ''Opvoeden voor idioten'' moet doorlezen.
Sjongejonge wat overdreven weer.
pi_83247678
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het woord 'treinongeluk' eigenlijk impliceren dat die trein een ongeluk veroorzaakt heeft, hetgeen niet zo is.
'treinongeluk' dekt de lading, het was een ongeluk waar een trein bij betrokken was.
Hoe zou je het anders willen noemen?
pi_83248371
triest hoor. maar helaas wordt niemand beschermd tegen zijn eigen domheid.
Whatever...
pi_83248475
Pics or it didn't h..
-webicon is verwijderd omdat het problemen veroorzaakt in oudere layouts -
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 16:37:45 #87
249559 crew  Lavenderr
pi_83248512
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:38 schreef Leandra het volgende:
Jongeren doen nou eenmaal domme dingen, en het is wel makkelijk om een enorm geschrokken (post)pubertje voor gek te verslijten omdat ze het net na het ongeluk vreemd vond dat niemand ze waarschuwden dat er een trein aan kon komen, maar ze zal niet de eerste zijn die "vreemde" opmerkingen maakt vlak na een traumatische gebeurtenis.
Precies. Dat is hetzelfde als in de lach schieten op een heel ongepast moment, of gefeliciteerd zeggen ipv gecondoleerd. Komt vaak voor, en is begrijpelijk.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:51:54 #88
3542 Gia
User under construction
pi_83249285
quote:
Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Dit dus. Als passagiers van die trein hierdoor verongelukt zouden zijn......dat was pas echt erg geweest.
En ja, voor die ouders is het erg, maar dat die machinist een trauma voor het leven heeft, vind ik vele malen erger.
Met die man heb ik pas echt medelijden.
pi_83249347
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:34 schreef Spanky78 het volgende:
triest hoor. maar helaas wordt niemand beschermd tegen zijn eigen domheid.
Het was toch nogal een warrige situatie daar?
Om het maar even op domheid etc af te schuiven is volgens mij niet conform de werkelijkheid, zie ook het gigantische aantal slachtoffers.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:55:36 #90
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:
Werkelijk Gia, soms vraag ik me af of je nog enige vorm van compassie jegens je medemens hebt.

Ik snap niet hoe iemand, en zeker iemand die zelf kinderen heeft, gewoon zo keihard "ja jammer dan, eigen schuld, dikke bult, maar vervelend voor de machinist en nabestaanden" kan gaan roepen.

Het zal je kind maar wezen.

En nee, je "ja maar ik zei toch dat het vervelend was voor de nabestaanden" telt niet, als het mijn kind was dan zou ik het ronduit grof vinden dat je zo kort na zo'n ernstig ongeluk zo kunt reageren.
Ja sorry hoor, maar als je kind een geweer tegen zijn kop zet en die overhaalt om te kijken wat er gebeurt is dat nog steeds heel erg dom. Ik kan daar ook geen medelijden mee hebben.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:56:02 #91
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_83249511
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef Shodan het volgende:

Dit is precies waarom de jongeren zelf meteen als schuldigen worden aangewezen: Om te voorkomen dat mensen de schuld gaan afschuiven op autoriteiten of anderen. De regels zijn duidelijk, ook in Spanje: Niet op het spoor lopen. Meer is er niet nodig lijkt me.

Ik wil hiermee dus zeggen dat ik hoop dat straks niet iemand anders ineens de schuld in de schoenen geschoven krijgt, want dat zou ook niet de eerste keer zijn.

Nu, wat betreft de slachtoffers zelf: Heel naar inderdaad en ook voor de ooggetuigen en nabestaanden. Het mag duidelijk zijn dat niemand de dood verdient door een enkele fout.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:58:14 #92
3542 Gia
User under construction
pi_83249621
Wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is dat ze, schijnbaar, niet eens gekeken hebben of er een trein aankwam. Dat meisje zei dat het donker is, dan heeft een trein sowieso verlichting aan en die zie je van verre aankomen.

Als je dan een spoorrail over wilt steken, kijk je toch eerst naar links en rechts of er in de verte niet toevallig een trein aankomt en dan kun je inschatten of je het kunt halen of beter niet kunt doen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:59:59 #93
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249688
Er was trouwens gewoon een voetgangerstunnel die ze niet gebruikt hebben, notabene
pi_83249725
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:58 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is dat ze, schijnbaar, niet eens gekeken hebben of er een trein aankwam. Dat meisje zei dat het donker is, dan heeft een trein sowieso verlichting aan en die zie je van verre aankomen.

Als je dan een spoorrail over wilt steken, kijk je toch eerst naar links en rechts of er in de verte niet toevallig een trein aankomt en dan kun je inschatten of je het kunt halen of beter niet kunt doen.
daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:01:46 #95
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249767
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

daarom dat we niet zo maar even vanuit onze luie stoel die slachtoffers kunnen veroordelen en het op domheid kunnen afschuiven.
Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
pi_83249850
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:01 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je moet nooit over een spoor lopen dat nog in gebruik is. Punt. Dat is dus gewoon dom.
Dus je was erbij?

Ik vond je vergelijking met een pistool tegen het hoofd houden en schieten om te kijken wat er zou gebeuren al leuk. Beter houd je het daar bij.
pi_83249920
quote:

[..]

Ja het is triest dat er een heel zwik levens tot een eind is gekomen. Ik ben enkel ''blij'' dat deze mensen zichzelf om het leven hebben gebracht, en niet een stel anderen.
Zeg me dat je dat niet meent!
Omdat een stel dronken jongeren iets heeft gedaan wat niet mag of totaal niet slim was.......
IN dit geval heeft dat dan hele erge gevolgen gehad.
Maar ga me niet vertellen dat jij in een dronken bui(of je kind als je die hebt) nooit iets ''stoms'' heb gedaan.
Anders verwijs ik je door naar dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002381463/index.html
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:05:44 #98
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83249934
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus je was erbij?

Ik vond je vergelijking met een pistool tegen het hoofd houden en schieten om te kijken wat er zou gebeuren al leuk. Beter houd je het daar bij.
Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.

Ik hoef er toch niet bij te zijn om te weten hoe dom het is om op een gebruikt spoor te lopen?
pi_83250009
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:05 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit. Ik heb 5 jaar bij de spoorwegen gewerkt en heb dus gezien hoe bijvoorbeeld op koninginnedag ook mensen lekker op het CS over het spoor gingen lopen met een slok op - dan vraag je er inderdaad om.

Ik hoef er toch niet bij te zijn om te weten hoe dom het is om op een gebruikt spoor te lopen?
Uiteraard is dat dom, maar het is wel verrekte lastig om over deze situatie te oordelen, zeker als je weet hoeveel slachtoffers er zijn gevallen en we de hele situatie niet kennen. Er zullen wel wat omgevingsfactoren aanwezig zijn geweest hè, of is het leuker om dat allemaal te negeren?
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:08:59 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_83250066
Als je een beetje dronken bent zie je zo'n trein zo over het hoofd. Zeker als er voor het station nog een flauwe bocht in het spoor zit. Het moment dat je de lichten van de trein ziet ben je al dood.Vooral als het een hogesnelheidstrein is. Horen zul je hem zeker niet met al die jongeren om je heen. Daarnaast is dit typisch zo'n groepsgedrag. Mensen lopen elkaar achterna en iedereen denkt 'oh de ander zal wel opletten' of 'wow er lopen wel 40 mensen op het spoor, waarschijnlijk kan dit gewoon hier''

De filmpjes die hier eerder gepost zijn laten ook zien dat zo'n trein bijna niet merkbaar. Is hij eenmaal goed merkbaar dan is het zeker al te laat. Het ene moment is het een punt, het volgende moment is ie alweer weg. Op een goede spoorlijn hoor je zelfs alleen maar een soort zachte ruis in de rails.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:43 schreef Righteous het volgende:

quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:37 schreef Righteous het volgende:

Denk dat de slachtoffers geen idee hebben gehad wat hen overkwam
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')