abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83237401
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:06 schreef Righteous het volgende:

[..]

[..]

Anders doe je ff normaal
Maar goed, laat ik toch reageren op jouw post.

Sinds wanneer is een drukke tunnel een reden om op een spoor te gaan lopen? Meen je dat nu echt? Vind jij echt dat als een tunnel druk is, de enige oplossing het lopen op een spoor is?

Ik vind die redenatie meer bij je scheldwoord passen dan mijn idee van "blijf van het spoor af", maar goed, blijkbaar hebben wij een afwijkend "gezond verstand"...

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 24-06-2010 17:19:57 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_83237493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Schelden?? Is dat nu nodig, kun je niet als een beschaafd persoon reageren?

Sinds wanneer is een drukke tunnel een reden om op een spoor te gaan lopen? Meen je dat nu echt? Vind jij echt dat als een tunnel druk is, de enige oplossing het lopen op een spoor is?

Ik vind die redenatie meer bij je scheldwoord passen dan mijn idee van "blijf van het spoor af", maar goed, blijkbaar hebben wij een afwijkend "gezond verstand"...
Het gaat ook een beetje om een soort zwart-wit stelling die je impliceert.
Ik zei al in dit geval heb ik die ook. Ik ben genoeg geschoold in veiligheid.
Maar onder de omstandigheden kan ik me voorstellen dat een groep van mensen die zwart-wit stelling niet heeft; gauw even over het spoor. Een klein dommigheidje, een klein foutje.
Met dit als gevolg.
I´m back.
pi_83237508
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Schelden?? Is dat nu nodig, kun je niet als een beschaafd persoon reageren?

Je gaat toch niet roepen tegen nabestaanden van iemand die omkomt door een tragisch ongeval: Haha Eigen schuld dikke bult mensen MOET JE MAAR NIET OP HET SPOOR LOPEN EINZ EINZ

Triest figuur ben jij
pi_83237537
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:16 schreef Righteous het volgende:

[..]

Je gaat toch niet roepen tegen nabestaanden van iemand die omkomt door een tragisch ongeval: Haha Eigen schuld dikke bult mensen MOET JE MAAR NIET OP HET SPOOR LOPEN EINZ EINZ

Triest figuur ben jij
Inderdaad.
I´m back.
pi_83237650
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:16 schreef Righteous het volgende:

[..]

Triest figuur ben jij
Ik quote mezelf even: (bold om het even te benadrukken)
quote:
Medelijden moet je hebben met de machinist, eventueel de reizigers en de nabestaanden. Niet met de gewonden, niet, voor zover mogelijk, met de doden.
Dus even heel simpel:

Ja, ik vind het voor de nabestaanden van de overledenen erg, heel erg zelfs. Ook voor de machinist en eventueel reizigers die er iets van gemerkt hebben. Maar voor een figuur die nu of in het mortuarium of in het ziekenhuis ligt kan ik evenveel medelijden opbrengen als met iemand die een drukke snelweg over denkt te gaan steken of, om in de buurt van de spoorwegen te blijven, denkt te moeten gaan treinsurfen.... Nul komma bijna niets dus....

Maar kan ik hieruit concluderen dat je het inderdaad een tragisch ongeval vindt? Mijns inziens is een ongeval, zeker in combinatie met "tragisch" iets waar je niets aan kan doen en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft. En daar valt dit niet onder. Dit is rechtstreeks het gevolg van niet nadenken. En hoeveel medelijden moet je hebben met iemand die zo dom is?

[ Bericht 4% gewijzigd door The_stranger op 24-06-2010 12:26:24 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_83237818
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even: (bold om het even te benadrukken)
[..]

Dus even heel simpel:

Ja, ik vind het voor de nabestaanden van de overledenen erg, heel erg zelfs. Ook voor de machinist en eventueel reizigers die er iets van gemerkt hebben. Maar voor een figuur die nu of in het mortuarium of in het ziekenhuis ligt kan ik evenveel medelijden opbrengen als met iemand die een drukke snelweg over denkt te gaan steken of, om in de buurt van de spoorwegen te blijven, denkt te moeten gaan treinsurfen.... Nul komma bijna niets dus....
Ok prima
Treinsurfen (= pure thrillseekers) vergelijken met mensen die (al dan niet onder invloed van alcohol) een misvatting maken door sneller het perron denken te bereiken .
Niet slim nee, maar om dan te roepen dat hun dood gerechtvaardigd is door deze kleine misstap gaat véél te ver .
pi_83237893
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef Gia het volgende:

Mijn god, het is de schuld van anderen, die de jongelui niet gewaarschuwd hebben!!
Hallo, het is een spoor! Daar rijden treinen! En die stoppen niet voor overstekende jongeren.
Ja wijsneus, iedereen weet dat je niet zomaar het spoor over moet steken.

Ik heb het wel eens gedaan hoor, toen ik een puber was. Het spoor overgerend. Denk dat best veel mensen zoiets wel een gedaan hebben. Dom natuurlijk, maar jongeren doen nu eenmaal vaker domme dingen.

Het voegt niks toen wijsneuzerig nog even te melden hoe dom het het spoor over te steken. Het is nu eenmaal gebeurd. Ik schat dat flink wat mensen wat hadden gedronken en gedachteloos een paar anderen achterna gelopen zijn.
pi_83237964
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:26 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ok prima
Treinsurfen (= pure thrillseekers) vergelijken met mensen die (al dan niet onder invloed van alcohol) een misvatting maken door sneller het perron denken te bereiken .
Niet slim nee, maar om dan te roepen dat hun dood gerechtvaardigd is door deze kleine misstap gaat véél te ver .
Zeg niet dat het gerechtvaardigd is, maar er zit een boel tussen gerechtvaardigd en medelijden hebben met.

Heb je ook medelijden met iemand die van Harlingen naar Terschelling gaat zwemmen omdat hij de boot net heeft gemist? Of, komt 'ie weer, de A10 oversteekt omdat de voetgangersbrug te ver weg is?

Iedereen doet domme dingen, de een gaat eraan dood, de ander overleefd het (om het maar even zwart wit te stellen). Overleef je het, mag je blij zijn, maar je blijft verantwoordelijk voor je eigen domme beslissing en mag mijns inziens geen medelijden verwachten als gevolg van die beslissing.

Als je vroeger tegen de regels in in een boom klom en er daarna uitdonderde, kreeg je vaak nog een pak voor je broek in plaats van een kusje op je bolletje....
C. Sagan
pi_83238040
Sowieso is het de vraag hoe goed bekend die jongeren waren van dat daar een spoorlijn ligt. Als de rest er dus gedachteloos achteraan is gelopen, gezellig met elkaar pratend en lol makend, sta je erop voor je er erg in hebt en is het dus al gebeurd.
Misschien waren ze ook niet allemaal zo bekend in de omgeving en dan kan zoiets gebeuren.
pi_83238084
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zeg niet dat het gerechtvaardigd is, maar er zit een boel tussen gerechtvaardigd en medelijden hebben met.

Heb je ook medelijden met iemand die van Harlingen naar Terschelling gaat zwemmen omdat hij de boot net heeft gemist? Of, komt 'ie weer, de A10 oversteekt omdat de voetgangersbrug te ver weg is?

Iedereen doet domme dingen, de een gaat eraan dood, de ander overleefd het (om het maar even zwart wit te stellen). Overleef je het, mag je blij zijn, maar je blijft verantwoordelijk voor je eigen domme beslissing en mag mijns inziens geen medelijden verwachten als gevolg van die beslissing.

Als je vroeger tegen de regels in in een boom klom en er daarna uitdonderde, kreeg je vaak nog een pak voor je broek in plaats van een kusje op je bolletje....
IK betreur de gang van zaken . Heb medelijden met gewonden en nabestaanden . Zoiets zoek je niet bewust op. Maar gelukkig heb jij nooit een fout gemaakt in je leven. Nooit te hard gereden ? Als puber NIETS riskantst gedaan ?

Het zal je kind zijn die daar ligt . En dan komt er zo'n oetlul nog ff de moraalridder uithangen ook rot op zeg, van mij kreeg je peer op je muil
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:35:17 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83238117
Dat je niet over het spoor moet lopen lijkt me duidelijk, het gebeurt echter vaker, ook in NL....
Op koninginnedag nog bij Amsterdam.

Wat ik echter niet snap is dat er op een station een HSL-trein op redelijk hoge snelheid passeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83238261
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:34 schreef Righteous het volgende:

[..]

IK betreur de gang van zaken . Heb medelijden met gewonden en nabestaanden . Zoiets zoek je niet bewust op. Maar gelukkig heb jij nooit een fout gemaakt in je leven. Nooit te hard gereden ? Als puber NIETS riskantst gedaan ?
Ja, zoals ik al zei, iedereen maakt domme beslissingen. Ik dus ook. Ik heb echter het geluk gehad dat het tot nu toe altijd redelijk goed afliep.
Dat staat los van het hebben van medelijden. Als ik vanmiddag besluit de K2 te beklimmen, ondanks dat ik er totaal geen training voor heb gehad en niet de juiste conditie bezit en ik donder in een ravijn, verlang ik ook geen medelijden met mijzelf van je.
Daarnaast, elke beslissing neem je toch redelijk bewust? Het is niet dat ze geduwd zijn (als ik alle verhalen mag geloven) of dat er borden stonden dat dit de juiste route was. Een groep volgen maakt je toch niet zo'n kuddedier dat je niet meer op let waar je loopt?
quote:
Het zal je kind zijn die daar ligt . En dan komt er zo'n oetlul nog ff de moraalridder uithangen ook rot op zeg, van mij kreeg je peer op je muil
Lees je wel wat ik typ? Ik heb wel degelijk medelijden met de ouders/familie etc. En het heeft niets met moraalridder te maken, het heeft te maken met verantwoordelijk zijn voor je eigen beslissingen.
C. Sagan
pi_83238441
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al zei, iedereen maakt domme beslissingen. Ik dus ook. Ik heb echter het geluk gehad dat het tot nu toe altijd redelijk goed afliep.
Dat staat los van het hebben van medelijden. Als ik vanmiddag besluit de K2 te beklimmen, ondanks dat ik er totaal geen training voor heb gehad en niet de juiste conditie bezit en ik donder in een ravijn, verlang ik ook geen medelijden met mijzelf van je.
Daarnaast, elke beslissing neem je toch redelijk bewust? Het is niet dat ze geduwd zijn (als ik alle verhalen mag geloven) of dat er borden stonden dat dit de juiste route was. Een groep volgen maakt je toch niet zo'n kuddedier dat je niet meer op let waar je loopt?
[..]

Lees je wel wat ik typ? Ik heb wel degelijk medelijden met de ouders/familie etc. En het heeft niets met moraalridder te maken, het heeft te maken met verantwoordelijk zijn voor je eigen beslissingen.
Ik ben 100% vóór verantwoording nemen voor je eigen acties . Echter zijn hier in een split second 12 jonge levens beëindigt . Op basis van jeugdige impulsiviteit. Ik werk met jongeren, en de hersenen van een jeugdig iemand zijn nog niet volgroeid . Het gebied dat gevaren registreert is nog in ontwikkeling . Daarom komen ook zoveel jongeren om in het verkeer.
Daar kun je die mensen niet op gaan afrekenen idioot .
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:04 #64
184769 crew  Deisyy
pi_83238460
Ik snap niet hoe die trein zoveel mensen heeft kunnen raken
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:46:20 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83238469
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:45 schreef Righteous het volgende:

[..]

Ik ben 100% vóór verantwoording nemen voor je eigen acties . Echter zijn hier in een split second 12 jonge levens beëindigt . Op basis van jeugdige impulsiviteit. Ik werk met jongeren, en de hersenen van een jeugdig iemand zijn nog niet volgroeid . Het gebied dat gevaren registreert is nog in ontwikkeling . Daarom komen ook zoveel jongeren om in het verkeer.
Daar kun je die mensen niet op gaan afrekenen idioot .
Correct.
Intelligent, but fucked up.
pi_83238473
Brrr,, Dat moet er echt verschrikkelijk hebben uitgezien
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:47:29 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83238511
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef Deisyy het volgende:
Als ie hard gaat wordt je door de luchtverplaatsing naar de trein toe gezogen als je in de buurt staat.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:35:30 #68
3542 Gia
User under construction
pi_83240398
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja wijsneus, iedereen weet dat je niet zomaar het spoor over moet steken.

Ik heb het wel eens gedaan hoor, toen ik een puber was. Het spoor overgerend. Denk dat best veel mensen zoiets wel een gedaan hebben. Dom natuurlijk, maar jongeren doen nu eenmaal vaker domme dingen.

Het voegt niks toen wijsneuzerig nog even te melden hoe dom het het spoor over te steken. Het is nu eenmaal gebeurd. Ik schat dat flink wat mensen wat hadden gedronken en gedachteloos een paar anderen achterna gelopen zijn.
Niet zo selectief quoten, graag. Die reaktie is op het commentaar van dat grietje in dat filmpje.

"Het was donker en niemand waarschuwde ons dat er een trein aankwam."

Oftewel, het lag niet aan die kids, maar aan het feit dat niemand even waarschuwde en het donker was.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:22 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83240534
Jongeren doen nou eenmaal domme dingen, en het is wel makkelijk om een enorm geschrokken (post)pubertje voor gek te verslijten omdat ze het net na het ongeluk vreemd vond dat niemand ze waarschuwden dat er een trein aan kon komen, maar ze zal niet de eerste zijn die "vreemde" opmerkingen maakt vlak na een traumatische gebeurtenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:38:49 #70
3542 Gia
User under construction
pi_83240555
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:46 schreef Deisyy het volgende:
Misschien staken ze niet achter elkaar over, maar naast elkaar. Dus gewoon een hele rij tegelijk.
pi_83240966
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!

Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:59:12 #72
3542 Gia
User under construction
pi_83241468
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:47 schreef Shodan het volgende:
De angst van de "eigen verantwoordelijkheid-roepers" is dat er naar aanleiding van dit soort vreselijke incidenten allerlei nieuwe en beperkende wetgevingen worden opgesteld.Daarom hamert men zo op die "eigen schuld, dikke bult"-redenering: Geen nieuwe regelgeving;Val me er niet mee lastig!

Natuurlijk is het verschrikkelijk en zo onnodig dat dit zo gebeurd is. Waarom was er geen sprake van crowd-control ? Waarom reed een trein op topsnelheid door een dergelijk station heen terwijl het perron vol stond en mensen uit puur ongeduld overstaken? Als iemand zich nog afvraagt waarom tijdens Lowlands door de NS zoveel extra personeel in wordt gezet, en treinen langzaam langs de perrons rijdt: Om dit te voorkomen.
Hm, ik vind dat je hiermee toch de schuld een beetje afschuift.
Als de gemeente op dat station nu ineens veiligheidshekken gaat plaatsen, zodat je niet bij het spoor kunt komen, zou jij dat zien als een soort van schuldbekentenis?
Moeten de ouders van die kids de gemeente of de spoorwegen maar aan gaan klagen, omdat het mogelijk was voor de kinderen om deze fout te maken?

Kom op, dit is toch echt wel een gevalletje 'eigen verantwoordelijkheid' en kun je op niemand anders afschuiven dan op de kids die zelf deze keuze gemaakt hebben.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:38:59 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83243114
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:35 schreef Leandra het volgende:
Dat je niet over het spoor moet lopen lijkt me duidelijk, het gebeurt echter vaker, ook in NL....
Op koninginnedag nog bij Amsterdam.

Wat ik echter niet snap is dat er op een station een HSL-trein op redelijk hoge snelheid passeert.
Als je die foto's zo ziet was het tram-trein. Geen HSL.

En tragisch was het geweest als die tram-trein ontspoort was en zo die jongeren te grazen genomen had.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2010 @ 15:15:28 #74
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_83244528
Niemand heeft hen gedwongen het spoor over te steken dus het is impliciet dat het "eigen schuld" is. Waarom het er dan toch steeds nadrukkelijk bij noemen?

Het komt ook vreselijk kleinburgelijk over. "Mensen moeten zich aan de regeltjes houden. Deze mensen deden dat niet en zijn nu dood, eigen schuld."

Zelf nog nooit domme dingen gedaan zeker..
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:17:42 #75
3542 Gia
User under construction
pi_83244613
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:15 schreef NorthernStar het volgende:
Zelf nog nooit domme dingen gedaan zeker..
Dat beweert toch niemand!! Je kunt domme dingen doen en ermee wegkomen, of je doet domme dingen en het loopt verkeerd af.

Als je iets jat kun je gepakt worden of niet. Wordt je gepakt, dan moet je niet gaan zeuren dat dat komt omdat er cameratoezicht is, of omdat iemand de bewaker waarschuwde. Nee, dat komt dan omdat je iets jatte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')