quote:Op maandag 12 juli 2010 12:53 schreef leonie-89 het volgende:
Dat had een mooie, lange avond moeten worden
Bosweg is een zijstraat van de Rosendaalsestraat, paralel aan de Thomas a Kempislaan en de Monnikensteeg. Als ik het goed heb zit of zat de marechaussee daar. Ik vind het ook altijd spannend onweerquote:Op zondag 11 juli 2010 21:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Bosweg? Waar is dat?
Gister gewoon op de bank in de woonkamer van waar ik was gezellig zitten kijkenIk vind het altijd erg fascinerend, maar ook wel eng. Dit was echt wel tof
Pikkedonker, biertje erbij, benen omhoog
En maar kieke
Sloeg wel een keer heel dicht bij in. Dat was best een harde knetter. Balkondeur en raampje stonden open...
quote:http://ns.nl/storingen/index.form
Storingen en werk aan het spoor op dit moment
Op deze pagina:
Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van de storingen en/of werkzaamheden. Probeer het later nog eens.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:31 schreef remlof het volgende:
Hmmm goed dat ik vrij ben vandaag, treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen ligt er uit.
Ik zag dat ie het niet deed, maar de mobiele versie doet het wel: http://m.ns.nl/storingen.actionquote:Op maandag 12 juli 2010 18:16 schreef Sally het volgende:
Blij dat ik vandaag niet hoef te werkenEr reden geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen
Pech voor jou, remlof...![]()
overigens:
[..]
![]()
Whehe, Presikhaaf. Dat was een tokkiestick denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:40 schreef tliciouz het volgende:
Zoon slaat vader met steigerpijp en hockeystick
Op Buienradar.nl te zien trekt het voornamelijk ver ten westen van Ernem langsquote:Op woensdag 14 juli 2010 15:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Het zou om 12:00 uur toch al beginnen? Volgens mij is het weer een storm in een glas water
Ligt er een beetje aan wat je als 'ver ten westen' beschouwt natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Op Buienradar.nl te zien trekt het voornamelijk ver ten westen van Ernem langs
Radarviewer 2.0 is er niet meer/doet het niet meer![]()
![]()
Die bovenste is volgens mij het oude Elizabeth Gasthuis. Staat er nog steeds, zijn nu woningen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:27 schreef Meddo het volgende:
Herkent iemand toevallig één van onderstaande foto's uit Arnhem (of omgeving)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt met het (voormalig) postkantoor in beter dagen op het Jansplein.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:27 schreef Meddo het volgende:
Herkent iemand toevallig één van onderstaande foto's uit Arnhem (of omgeving)
[ afbeelding ]
Zeggen me zo niets.quote:
Die foto lijkt niet op het Elizabeths Gasthuis, remlof. Meer op een (inmiddels verbouwd wat die ingang betreft) hoofdpostkantoor op het Jansplein.quote:Op woensdag 23 juni 2010 22:38 schreef Quickie_Butt het volgende:
De stad is in de Tweede Wereldoorlog grotendeels verwoest. De Slag om Arnhem (september 1944) is de tragische geschiedenis van Poolse en Britse parachutisten die achter de Duitse linies werden gedropt om de Rijnbrug intact in handen te krijgen; hiervandaan komt de uitdrukking 'een brug te ver', die ook wel in het Duits vertaald wordt gebruikt. (A Bridge Too Far is een boek van Cornelius Ryan uit 1974 over de slag om de Rijnbrug. De Britse luitenant-kolonel John Frost wist de brug te veroveren, maar de versterking van Britse luchtlandingstroepen liep vast bij het St. Elisabeths Gasthuis en het Amerikaanse leger hield halt in Elst. De Slag om Arnhem werd verloren door de geallieerden.
St. Elisabeths Gasthuis
Nee dat is het ook niet, maar het is ook niet het EG, datlijkt er wel op, maar ziet er zo uit:quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Lijkt met het (voormalig) postkantoor in beter dagen op het Jansplein.
Ow, dan is het lelijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:35 schreef Meddo het volgende:
Oke bedankt, de eerste komt uit nijmegen hoor ik net![]()
Behoorlijk ja, heb het zelden zo hard zien waaien hier.quote:
quote:19:34:59 14-07-10 7 BRAN Prio 1 stormschade Huissensedijk 30 ARNHEM (AH) (soort schade: boom tegen woning)
Spannend!quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:43 schreef Sally het volgende:
Oeps, net binnen, echt heel vlakbij (ik kijk uit op het dijkje en van nr. 2 zie ik het dak):
[..]
Ik was even op het balkon (zuidwesten) om planten tegen de muur te zetten, en ik ben echt doorweekt geworden
Ik stierf 999 doden onderweg van Station Arnhem Zuid naar huis (vanaf 18:20 uur)... Het begon net dikke droppen te regenen, en er was ook onweer bij. Gelukkig was het onweer redelijk ver weg, maar bij elke flits schrok ik toch. Ik reed met paraplu...
En toen ik 5 minuten thuis was en alles net open had gezet, was ik errug blij dat ik al thuis was. Er kwamen echt donkergroene wolken aan, en erg rap ook nog. De regen werd veel en veel meer, en dat in combinatie met vreselijk harde windstoten erbij, maakte dat alle deuren dichtklapten. Maar niet voordat overal (woonkamer, studeerkamer, slaapkamer, gang) papieren en ander loszittend grut wegwaaide hier in huisDe regen sloeg in vlagen over de dijk heen! En door de ramen naar binnen, terwijl ik 1,30 meter overhangend balkon van de bovenburen heb, en de ramen dus ook 1,30 meter naar binnen vallen...
Nu is het al veel minder aan het waaien, maar het klonk toen de achterdeur nog open was, net alsof er een herfststorm begon met de blaadjes van de bomen die ritselden. Kraakten, kan ik beter zeggen, denk ik...Voordeur staat nog wel open, de wind komt van de achterkant. De bomen voor op het grasveldje voor de deur waren ook heel erg heen en weer aan het gaan, is net een vortex tussen de huizen en flats hier.
Mail ze naar Omroep Gelderland (werd net opgeroepen bij het nieuwsbulletin, om 19 en 20 uur zijn nieuwe bulletins).quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:54 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit ons raam, vlak voor de storm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |