Oh! Nee, uiteindelijk moesten we uitwijken naar Rotterdam omdat daar sneller plek was ofzo (:')), maar een bakkie doen vind ik wel gezellig! Ik wil wel rond vieren op de Grote Markt zijn, dan staat er een heel grappig bandje (zin om mee te gaan?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:30 schreef huuphuup het volgende:
oh trix! ik ben morgen thuis, je bent welkom voor n kopske koffie hoor!
Je gaat in wateringen de helm halen toch?
hahaquote:Op donderdag 24 juni 2010 17:33 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Oh! Nee, uiteindelijk moesten we uitwijken naar Rotterdam omdat daar sneller plek was ofzo (:')), maar een bakkie doen vind ik wel gezellig! Ik wil wel rond vieren op de Grote Markt zijn, dan staat er een heel grappig bandje (zin om mee te gaan?). We hebben onze afspraak echter al om 9 uur, dus er is nog best wat mogelijk. Ohja, alleen gingen we misschien met de trein. Ehm, nou, hè, ik wil eigenlijk wel een bakkie doen met jou!
quote:Op donderdag 24 juni 2010 19:12 schreef huuphuup het volgende:
Wel potvergnorf![]()
poept Amélie een keer een normale luier van normale consistentie stampt ze gY$#^$#$W%E#@$%TE#@% allebei haar voetjes er midden inom daarna haar beentjes ook nog even te strekken zodat ze tot aan dr knieholten onder zat.
Ssserpente, Lotte heeft dat ook op het moment. Niet iedere nacht, maar het is de laatste 2 weken meermaals voorgekomen dat ze vrolijk tot half 11 beneden aan het spelen wasquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:11 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, Lars met z'n harem. Die heeft ze voor het uitkiezen straks!
Trix, dit moet zo frustrerend zijn. Je wil zo graag helpen en goed doen, maar je hebt nog steeds geen idee wat er aan de hand is. Da's ook hartstikke vermoeiend voor jullie. Hoe gaat je vriend/man ermee om?
In ieder geval veel sterkte vannacht. Fijn dat het papje lijkt te helpen. Zou ie dan nog zo'n honger hebben gehad?
Lente ligt ook op bed. Maar slapen, ho maar. Ze is gewoon écht niet moe, terwijl ze al vanaf zeven uur vanmorgen wakker is. Ze heeft tussendoor twee tukjes van een kwartier gedaan. Beneden is het één groot feest, maar in bed is het meteen brullen. Ik snap er niks van.
Leander is van de prikjes ook heel ziek geweest. Van die andere allemaal niet alleen van de laatste. Was 2 dagen en toen was het zo ineens weer weg. Hij had ook 2 dagen niets gegeten en gedronken maar toen was het niet zo warm dus niet zo heel erg.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:05 schreef miss_sly het volgende:
Water kwam er ook uit, en de ORS drinkt ze niet. Heb even gebeld met de huisarts, ze bellen zo terug.
Iemand ooit gehoord dat dit bijwerking van de vaccinatie kan zijn?
Oh prima hoor, en lukt het niet, maakt het ook niet uit!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:13 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, Veel plezier Lijnloos met je gezin op vakantie.
Poppejans, ik ben nog niet bij de AH geweest. Waarschijnlijk begin van de avond even.
Ik heb het even nagekeken, Xeentje was bij 6 maanden 6070 gram, 63 cm en 42 hoofdomtrek. Bijna exact hetzelfde dus. En het was prima volgens het cb. Xeentje is gewoon klein en fijntjes, en Minke ook (daarom ben ik ook een klein beetje verliefd op Minkequote:Op donderdag 24 juni 2010 11:53 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn weer terug van het cb, maar blij wordt ik er niet van. Is eindelijk het gewicht geen punt van zorg meer, begint het gezeik over haar lengte en hoofdomtrek. Voor de statistieken: 6120 gram, bij 62,5cm en hoofd van 43cm...
Ik geloof niet dat het bij de gebruikelijke bijwerkingen hoort. Maar Xeentje heeft het wel ook gehad. Diarree zeiden ze ook van dat dat geen bijwerken van de prikjes was, maar toch was dat na iedere keer vaste prik.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
xenia, overgeven kan dus wel tot de bijwerkingen horen? Wij prezen ons al gelukkig dat Senna tot nu toe niet had gereageerd op de prikjes. Echt, helemaal niet. Niet ziekig, hangerig, huilerig, verhoging, niets. En dan nu dit.
Ik had dat schema ook gevonden, maar daar staat geen warm eten in. In de groeigids van het consultatiebureau staat trouwens ook weer iets heel anders.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:29 schreef lily het volgende:
Ik weet het zomaar niet meer, Claudia en heb er nu nog niet zo over nagedacht. Op http://www.overkinderen.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=2544&Art_Type=6 staat een schema voor 7/8/9 mnd oude baby's.
Lijkt er wel een beetje op alleen staat daar inderdaad nog fruit voor het slaapje bij.
Ons schema is ruwweg zo:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraagje over hoeveel maaltijden een baby van 7-8 maanden krijgt. Ons schema ziet er nu als volgt uit:
07:00 Wakker worden
07:30 Fles opvolgmelk
9:00 - 10:00/10:30 Slapen
10:30 Fruithapje met yoghurt
12:00/12:30 Boterham
13:00-14:00/14:30 Slapen
14:30 Fles opvolgmelk
16:00/16:30-17:00 Slapen
17:00 Groenten
18:45 Fles opvolgmelk
19:00 Slapen
We hebben net de vierde fles laten vervallen, maar ik twijfel of dit wel genoeg eten is. Heeft hij extra graanproducten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van pap? Zouden jullie voor het eerste slaapje nog een fruithapje geven?
Ik wil bovendien graag beginnen met Ivan warm laten eten. Dat zou ik nu doen door hem in plaats van groenten om 17:00 uur een rijstwafel te geven en dan rond een uur of 18:00 mee te laten eten met ons. Het probleem daarvan is dat de 3e fles er zo dicht bovenop zit. Hoe doen jullie dat met avondeten en flesjes of borstvoeding?
Kinderen kunnen hun verzadigingspunt niet zo goed aanvoelen, daar stond laatst nog een onderzoek over, hier. Door eten te blijven geven, rek je mi. de maag onnodig op. En zoals je zelf wrs ook kent; als je 's avonds enorm veel gegeten hebt, heb je 's ochtends HONGER! Terwijl als je gewoon normaal eet, je dat gevoel minder hebt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:18 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, heb je wel eens gecheckt waar zijn eigen verzadigingsgevoel ligt? Ik zou daar zelf wel nieuwsgierig naar zijn eigenlijk.
Maar het schema ziet er prima uit, lijkt mij ook.
En ik snap wel dat ervoor wilt waken dat hij te dik wordt, maar wordt een baby nou echt heel snel te dik van puur gezonde dingen? Dat vraag ik me dan af. Als je steeds voor hem beslist 'zo is het genoeg', dan leert hij ook niet zelf 'maat te houden'. Zijn maar overwegingen hoor, niet dat ik niet denk dat je het niet ged doet ofzo.
Ah kijk, interessantquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:28 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kinderen kunnen hun verzadigingspunt niet zo goed aanvoelen, daar stond laatst nog een onderzoek over, hier. Door eten te blijven geven, rek je mi. de maag onnodig op. En zoals je zelf wrs ook kent; als je 's avonds enorm veel gegeten hebt, heb je 's ochtends HONGER! Terwijl als je gewoon normaal eet, je dat gevoel minder hebt.
Lotte heeft vanmorgen twee boterhammen gegeten. Er had nog makkelijk een halve (misschien wel hele?) bijgepast, maar het gaat me te ver om haar 3 boterhammen te laten eten. Het lijkt mij helemaal niet onverstandig om als ouder zijnde de rem te zetten op het eten wat er in je kind past/wil/gaat.
Nu zal het inderdaad niet tot overgewicht leiden, vooral omdat wat Ivan binnen krijgt gezond is. Maar op de lange termijn misschien wel, als niemand ooit zegt: nu is het genoeg.
Oh dat heb ik gezien ja. Dat ging zeker over kinderen ouder dan mijn dochterquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:41 schreef Linda2205 het volgende:
Ik weet het niet meer precies, misschien kan iemand anders het onderzoek opzoeken? Het ging om basisschool kinderen die een bord spaghetti kregen (of iets anders) en dat opaten. Daarna werd gevraagd of ze vol zaten, wat meestal zo was. Aantal dagen later, kregen ze weer een bord spaghetti, dit maal echter groter en voller. Een groot deel van de kinderen at dit keer echter meer als de eerste keer, eer ze aangaven vol te zitten.
Indien er dus meer ter beschikking is, wordt er meer gegeten. Wat ik eigenlijk nu ook van mezelf herken. Als er niks in huis is, eet ik niks (chips of snoep bijv.). Maar als het er wel is, moet het op.
Daar ben ik hier ook een beetje bang voor inderdaad, hoe doe je dat als de laatste voeding weg valt. Niet alleen voor de calorieen, maar ook door het ritueel wat er aan verbonden zit. Misschien is dat een vraag die je in het dreumestopic kan stellen, hoe ze het daar doen/hebben gedaan met melk voor het slapen gaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor het meedenken!
Linda: Ik ben er niet bang voor dat hij een deel van de fles laat staan. Ik vrees alleen dat hij zijn avondeten met smaak opeet, de fles met smaak opdrinkt en het over een tijdje heel moeilijk wordt om die laatste fles af te bouwen. Ik moet bekennen dat ik ook niet precies weet wat je doet ter vervanging van de flessen. In de groeigids lees ik dat je melk blijft geven, maar dan uit een beker. Hier hoor ik juist veel moeders zeggen dat melk overbodig is. Ik heb zelf ook iets tegen de zuivelhype, maar hij haalt nu natuurlijk wel veel calorieen uit zijn melk en hij moet die straks toch ook ergens uithalen? Moet ik hem dan nog een maaltijd na het warme eten gaan geven?
Ivan dreigde op een bepaald moment trouwens te dik te worden (zijn groeicurve steeg ineens drastisch), daarom ben ik er alert op. Ik ben er niet zo bang voor om hem te veel groenten of fruit te geven, want dat tikt toch niet aan qua calorieen. Ik ben wel voorzichtig met graanproducten als brood. Ik geef hem nu bijvoorbeeld ook geen papje 's ochtends of 's avonds. (Ik begrijp sowieso niet waarom men zoveel graanproducten in onze baby's wil stoppen.)
Ik vind het echt heel fijn, om jullie commentaar te lezen.![]()
Dat was laatst op tv en dit waren kinderen van 5-6 jaar. Ze hadden deze kinderen de hele dag buiten laten spelen en spelletjes doen enzo en behoorlijk hongerig gemaakt. Aan het einde van de dag een bord spaghetti met gehaktsaus, alle kinderen evenveel. De hoeveelheid was de advieshoeveelheid voor kinderen van die leeftijd volgens voedingsdeskundigen. Een week later deden ze precies hetzelfde en gaven de kinderen toen het dubbele. Er werd de tweede keer ik meen 74% meer gegeten, terwijl het commentaar van de kinderen over hoe vol ze zaten hetzelfde was.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:45 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oh dat heb ik gezien ja. Dat ging zeker over kinderen ouder dan mijn dochter(niet dat die geneigd is teveel te eten, maar toch
)
ja, dat bedoelde ik inderdaad!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was laatst op tv en dit waren kinderen van 5-6 jaar. Ze hadden deze kinderen de hele dag buiten laten spelen en spelletjes doen enzo en behoorlijk hongerig gemaakt. Aan het einde van de dag een bord spaghetti met gehaktsaus, alle kinderen evenveel. De hoeveelheid was de advieshoeveelheid voor kinderen van die leeftijd volgens voedingsdeskundigen. Een week later deden ze precies hetzelfde en gaven de kinderen toen het dubbele. Er werd de tweede keer ik meen 74% meer gegeten, terwijl het commentaar van de kinderen over hoe vol ze zaten hetzelfde was.
he missquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik schrok best wel toen ik thuiskwam. schaap zei dat ze niet had gespuugd en zo nu en dan en beetje rondscharrelde, maar toen ik thuiskwam zat er een heel rustig meisje met doffe oogjes naast hem op de bank. Er kon nog net een lach vanaf omdat ik thuiskwam, maar verder niets. Omdat ze de hele dag neit heeft gespuugd, heb ik haar een borst laten drinken en daar leek ze wat van op te knappen. Daarna heeft ze twee kleine dobbelsteentjes droog brood gegeten. Toen heeft ze nog 20 minuten bij me op schoot gehangen. Er zit echt niets levendigs in. Nu ligt ze even in bed, kijken of slapen wil lukken.
Jeetje zeg, wat voelt het rot als je kind ziek is.
Ik vind het ook zo leuk dat Lotte duidelijk aangeeft dat d'r mond nog vol zit. Als ze het zelf mag doen in ieder geval. Als ik met een lepeltje aankom, gaat het bekkie wel open, maar als ze stukjes van de tafel pakt, houdt ze ze in d'r handje tot d'r mond leeg isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:45 schreef miss_sly het volgende:
claudia, lastig lijkt me dat. Op dit moment herken ik dat niet van Senna, die houdt namelijk duidleijk op met eten als ze genoeg heeft. Ze gaat dan stukjes brood aan me teruggeven als ze die al heeft aangepakt, of weigert een nieuw stukje aan te nemen. Met het overige eten idem; ze heeft een duidelijke grens voor zichzelf.
In de mond van mijn kindje is bijna altijd plaats voor meerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo leuk dat Lotte duidelijk aangeeft dat d'r mond nog vol zit. Als ze het zelf mag doen in ieder geval. Als ik met een lepeltje aankom, gaat het bekkie wel open, maar als ze stukjes van de tafel pakt, houdt ze ze in d'r handje tot d'r mond leeg is
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
Och, arme Senna. Zo sneu, Miss. Hoop op een goede nacht voor julie en een vrolijk, hongerig meisje morgen.![]()
Trix, wat goed dat Stef goed slaapt! Jij ook even bijgetankt vanmiddag? Sterkte met z'n helmpje!
Claudia, Lente d'r schema is als volgt:
07.00: borstvoeding
09.30: fruithap
12.30: boterham
15.00: tussendoortje (rijswafel/liga/fruit, maar hier eet ze weinig van)
16.00: borstvoeding
18.00: warme hap
19.00: pyjamapap (250 cc)
Tussendoor heeft ze continu water uit de tuitbeker en soms 's ochtends voor d'r slaapje nog een borstvoeding extra.
Pap krijgt ze dus niet (las in het schema van Kleintjes dat het niet echt nodig is en zelf ben ik ook niet zo papperig) en ze eet dus maar één boterham per dag. Omdat ik her en der lees dat ze twee 'graanmaaltijden' per dag moeten, zat ik hier ook over te piekeren. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd om 'r 's ochtends ipv de fruithap een boterham te geven, dan om 12.00 uur weer een boterham en dan om 16.00 uur een fruithap. Maar dat werkte niet zo, omdat ze dan 's avonds minder at. En ach, tot een jaar is het nog steeds bijvoeding, toch?![]()
Met negen maanden mag de laatste fles eraf omdat ze dan een toetje krijgen in de vorm van yoghurt. Wij eten noooit toetjes, dus dat pyjamapapje krijgt ze voorlopig nog lekker.
Zeer herkenbaar! Wolf hapt eigenlijk pas sindskort echt van de lepel af.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:29 schreef lily het volgende:
Poppejans, Leah eet nog maar een paar hapjes groente maar we zijn dan ook net begonnen. Ik verwacht dat ze over een maand toch wel meer op kan.
Ze moet echt nog wennen aan iets anders dan melk en eten van een lepeltje. Je ziet haar ook echt voelen met haar tong.
Da's woar, maar ik weet niet of er granen in pyjamapap zitten. Fruithap om 16.00 heb ik geprobeerd, maar dan eet ze 's avonds nauwelijk met de pot mee. Ze lijkt rond 15.00/16.00 gewoon nauwelijks honger te hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:04 schreef Linda2205 het volgende:
[..]Pyjamapap is toch ook pap?
Als je het om wilt gooien, kan je beter het tussendoortje laten vervallen en daar de fruithap doen, denk ik
Zou zeker het proberen waard zijn! Koorts hoeven ze daar niet per se voor te hebben, het kan ook heel goed helpen tegen hangerig/ziekig zijn. Misschien slaapt ze er wel heel lekker doorquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:28 schreef miss_sly het volgende:
Senna is er trouwens alweer uit. Eerst huilen en hangen, no wat levendiger, straks weer moe en hangen natuurlijk. zou een pcm nog iets zijn wat later als het slapen niet wil lukken?
Ah, dat lijkt erg op het schema van Ivan, alleen krijgt hij zijn 2e melkvoeding eerder. Maar bij jullie zit de warme hap dus ook dicht op het laatste beetje melk.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, Lente d'r schema is als volgt:
07.00: borstvoeding
09.30: fruithap
12.30: boterham
15.00: tussendoortje (rijswafel/liga/fruit, maar hier eet ze weinig van)
16.00: borstvoeding
18.00: warme hap
19.00: pyjamapap (250 cc)
Tussendoor heeft ze continu water uit de tuitbeker en soms 's ochtends voor d'r slaapje nog een borstvoeding extra.
Fijn om te lezen dat Kleintjes ook schrijft dat pap niet nodig is. Ik heb namelijk ongeinformeerd dat papje altijd uit ons schema gelaten. Ivan had het niet nodig, ik zag de noodzaak er niet van in en mijn weerzin werd best groot door de stortvloed aan papjesreclame die ik kreeg.quote:Pap krijgt ze dus niet (las in het schema van Kleintjes dat het niet echt nodig is en zelf ben ik ook niet zo papperig) en ze eet dus maar één boterham per dag. Omdat ik her en der lees dat ze twee 'graanmaaltijden' per dag moeten, zat ik hier ook over te piekeren. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd om 'r 's ochtends ipv de fruithap een boterham te geven, dan om 12.00 uur weer een boterham en dan om 16.00 uur een fruithap. Maar dat werkte niet zo, omdat ze dan 's avonds minder at.
Ik had me daar zo op ingesteld. Omdat hij al zo snel goed eet vind ik het heel lastig met de flesjes. Het is bij hem eigenlijk al meteen meer dan bijvoeding. Nou ja, ik moet niet overdrijven, want alleen zijn ene boterham nu tikt aan. Ik verwacht wel dat er verandering in komt als ik hem met ons mee laat eten. Misschien is dat ook wel niet zo en krijgt hij door het Rapley'en niet bijzonder veel binnen.quote:En ach, tot een jaar is het nog steeds bijvoeding, toch?![]()
Wij eten ook nooit toetjes. Mijn lief eet trouwens wel altijd nog een maaltijd voor het slapen gaan!quote:Met negen maanden mag de laatste fles eraf omdat ze dan een toetje krijgen in de vorm van yoghurt. Wij eten noooit toetjes, dus dat pyjamapapje krijgt ze voorlopig nog lekker.
Ik ben begonnen met pyjamapap omdat ze niet doorsliep op borstvoeding. Nu misschien wel, zat ik te denken, omdat ze rond deze leeftijd volgens het cb eigenlijk geen avondfles meer nodig hebben. Dus ik zat te denken om 'r 's avonds weer borstvoeding te geven. Maar misschien dat ik dan eerst wat moet gaan kolven om m'n productie weer op te krikken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:08 schreef amaranta het volgende:
Waarom geef je geen borstvoeding voor het slapen gaan Serpente? Begrijp ik goed dat je na 16.00 dus helemaal de borst niet meer geeft tot smorgens? Trekken je borsten dat. (geen verwijt overigens, gewoon een vraag)
Misschien is het een kwestie van vaak genoeg aan blijven bieden? Ik zou er in ieder geval niet mee stoppen. En heb je al een groot aantal groenten geprobeerd? Niet alle groenten zijn even lekker.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:40 schreef Groofsken het volgende:
Poppejans, wat geven jullie aan groentehap? De mijne vindt het helemaal nks meer, groente.
Oh, het lijkt me ook zo naar om je kindje zo aan te traffen! Gelukkig heeft ze wel bij je gedronken. Ik duim dat ze snel opknapt en weer de oude, vrolijke, rondscharrelende Senna is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik schrok best wel toen ik thuiskwam.
Qua potjes van 6 maanden lijkt hij alles te lusten, van wat ik zelf maak geef ik:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:40 schreef Groofsken het volgende:
Poppejans, wat geven jullie aan groentehap? De mijne vindt het helemaal nks meer, groente.
Dat denk ik ook niet, hoor. Het schema van borstvoeding.com is erg terughoudend en streng. Ik vind vlees voor Ivan nog niet zo nodig, maar dat wordt denk ik ook wel gekleurd door mijn opvoeding. Ik kom uit een familie van onvervalste vleeseters - ik ben zo dol op vlees - en ik hoop dat Ivan daar wat minder op gefixeerd raakt en groenten meer leert waarderen dan ik. Ik streef ernaar om 2x in de week vegetarisch (en gezond, dus zonder kaas/room) te eten, maar oh wat vind ik dat moeilijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:31 schreef Poppejans het volgende:
CB zei hier dat je vanaf 6 maanden gewoon vlees mag geven, hebben ze ook in zn boekje geschreven. Dus ik geloof niet dat het in welke vorm dan ook ''kwaad'' kan dat hij wel eens vlees eet
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is het een kwestie van vaak genoeg aan blijven bieden? Ik zou er in ieder geval niet mee stoppen. En heb je al een groot aantal groenten geprobeerd? Niet alle groenten zijn even lekker.
Interessant! Jij geeft meteen na de eerste fles een boterham. Ik geloof dat ik ook zoiets las in de groeigids. Het zou mij denk ik niet lukken om de 2e fles zo laat te geven. Rond een uur of 14:00 is hij er wel echt aan toe. Eten jullie trouwens zo vroeg, of eet hij gewoon niet met jullie mee? Ik vind het zelf niet zo'n probleem om om 17:30 uur te eten, maar voor mijn lief is het wel heel vroeg en ik ben dan ook meestal net thuis. Ik vind 18:00 uur ideaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Claudia, hier ook 3 flessen met ons schema:
8.00 uur wakker
aankleden en fles melk 180/6
Gevolgd door een boterham
10.00fruithap
11.00 uur slapen
12.30 uur wakker
fles 180/6 met een boterham
14.30 uur liga met sap (maar hij wil geen sap, bied het wel steeds aan)
15.00 slapen
16.30 uur wakker
fles 100/3 (omdat hij verder niks drinkt)
17.30 warm eten
badderen
19.15 uur fles 210/7
Daarna slapen.
Ik ben jaren vegetarier geweest (echt puur omdat ik zo'n dierenvriend ben), van mijn 15e tot 22e, maar het weer gaan eten omdat ik het zo lekker vondquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, hoor. Het schema van borstvoeding.com is erg terughoudend en streng. Ik vind vlees voor Ivan nog niet zo nodig, maar dat wordt denk ik ook wel gekleurd door mijn opvoeding. Ik kom uit een familie van onvervalste vleeseters - ik ben zo dol op vlees - en ik hoop dat Ivan daar wat minder op gefixeerd raakt en groenten meer leert waarderen dan ik. Ik streef ernaar om 2x in de week vegetarisch (en gezond, dus zonder kaas/room) te eten, maar oh wat vind ik dat moeilijk.
Jups, volgens ons cb was dat prima. Ook op andere fora lees is dat kindjes hun laatste fles dicht ophet avondeten krijgen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, dat lijkt erg op het schema van Ivan, alleen krijgt hij zijn 2e melkvoeding eerder. Maar bij jullie zit de warme hap dus ook dicht op het laatste beetje melk.
Ik zie de noodzaak er ook niet zo van in. Bovendien zou ik niet weten hoe ik het in zou moeten passne in m'n schema. Dan zou ik het 's ochtends ipv een borstvoeding moeten doen en dat trekt m'n productie niet, vrees ik. En ik zie het niet zitten om 'r 's morgens voordat ik ga werken nog pap met een lepeltje te voeren (want uit de fles wordt afgeraden). Ik heb het al druk genoeg 's ochtends.quote:Fijn om te lezen dat Kleintjes ook schrijft dat pap niet nodig is. Ik heb namelijk ongeinformeerd dat papje altijd uit ons schema gelaten. Ivan had het niet nodig, ik zag de noodzaak er niet van in en mijn weerzin werd best groot door de stortvloed aan papjesreclame die ik kreeg.
In brood zit idd heel veel zout. We krijgen al veel te veel zout op een dag binnen en ik hoorde laatst dat het grootse deel hiervan uit brood komt. Zoutloze rijstwafels kopen is dan ook eigenlijk een beetje krom. Brood is trouwens wel de afgelopen jaren iets minder zout geworden.quote:Ik ben trouwens absoluut niet van plan om Ivan koolhydraatarm te laten eten, maar ik vind het wel raar dat wij Nederlanders zoveel granen eten (in brood zit ook nog eens veel zout). Ik ben trouwens van plan om hem zijn tweede graanintake bij het avondeten te geven. Dat kan nu nog niet omdat hij niet oud genoeg is voor bijvoorbeeld spaghetti, maar dat zal niet heel lang duren. En tot die tijd vind ik het niet zo erg dat hij niet zoveel graanmaaltijden heeft. Hij eet nu al een hele boterham en dat is meer dan ik van hem verwacht.
Ik ook, maar de norm is heel snel gaan verschuiven. Zo zit ik me dus nu weer een tijdje af te vragen of ze wel voldoende brood/papmaaltijden binnenkrijgt. Ik moet mezelf af en toe echt even 'terugroepen' en voor blijven houden dat het voorlopig nog om bijvoeding gaat.quote:Ik had me daar zo op ingesteld. Omdat hij al zo snel goed eet vind ik het heel lastig met de flesjes. Het is bij hem eigenlijk al meteen meer dan bijvoeding. Nou ja, ik moet niet overdrijven, want alleen zijn ene boterham nu tikt aan. Ik verwacht wel dat er verandering in komt als ik hem met ons mee laat eten. Misschien is dat ook wel niet zo en krijgt hij door het Rapley'en niet bijzonder veel binnen.
Nils ook: een bak kwark.quote:Wij eten ook nooit toetjes. Mijn lief eet trouwens wel altijd nog een maaltijd voor het slapen gaan!
Ik heb bij de wortel-bloemkool wat aardappel gedaan maar dat vond hij zo mogelijk nog minder lekker.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:47 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Qua potjes van 6 maanden lijkt hij alles te lusten, van wat ik zelf maak geef ik:
sperzieboontjes {diepvries},doperwt en/of worteltjes, spinazie (diepvries),rode bietjes (koelvers) die waren een succes trouwens!!! gekookte courgette
dit alles+ 1 grote of 2 kleine aardappeltjes
Misschien dat hij het met een beetje aardappel wel lekker vindt? Dat hem de smaak zo te puur is?
Oja broccoli en bloemkool geef ik sporadisch ook wel eens, maar hij vindt dat niet zo.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:48 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee , natuurlijk stop ik er niet mee! Ik heb geprobeerd (en geef alles steeds twee à drie avonden):
wortel-appel
wortel-bloemkool
courgette-boontjes
courgette-broccoli
En ik vroeg het speciaal aan Poppejans, omdat ik weet dat veel hier alleen rapley doen. groente uit het handje vindt hij wel leuk, maar daar krijgt hij echt nog geen 5 % van binnen.
Oh, ik bedoelde ook niet groenten in het algemeen, hoor, maar ik bedoel bijvoorbeeld komkommer aan blijven bieden ook als hij er blijk van heeft gegeven dat hij er helemaal niet van houdt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:48 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee , natuurlijk stop ik er niet mee! Ik heb geprobeerd (en geef alles steeds twee à drie avonden):
Over Rapley en potjes gesproken: Ivan heeft gister voor het eerst eten uit een potje gehad van zijn vader. Het was wortel en hij vond het heerlijk (en ik trof overal oranje vlekken aanquote:En ik vroeg het speciaal aan Poppejans, omdat ik weet dat veel hier alleen rapley doen. groente uit het handje vindt hij wel leuk, maar daar krijgt hij echt nog geen 5 % van binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |