abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83293107
Op borstvoeding.com staat trouwens dat je vlees vanaf 9-10 maanden kunt introduceren, maar dat het in het eerste jaar eigenlijk niet hoeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83293875
Stef aan de helm vanaf morgen... Kan me goed voorstellen dat het toch effe slikken was, het is nu definitief natuurlijk... Heb je een stoere print voor hem uitgezocht trix?

Miss, hoe gat het nu met Senna? Wil het een beetje lukken met de ors?

Wij zijn net bij de huisarts geweest en die snapte gewoon ook niet waarom we waren doorgestuurd. Afwachten tot de volgende meting/weging, maar hij wist anders ook niet waar hij zou moeten beginnen met onderzoeken, aangezien wij ook geen klachten hadden... Dus ......
pi_83294069
Wat je dus al verwachtte, Lijnloos. Nou ja, niks aan de hand dus!

Stef krijgt morgen dus al zijn helm! Dat kan er ook nog wel bij... Maar goed, fijn dat Stef vandaag goed geslapen heeft. En het lijkt me heel fijn voor jou om een nachtje bij te tanken, Icantrix. Ik hoop dat je niet zoals ik bent en alsnog heel slecht slaapt.
pi_83294126
Wat moet een HA er inderdaad mee, lijnloos. Vreemd hoor...zit je daar met een kerngezonde baby.

Ik weet het zomaar niet meer, Claudia en heb er nu nog niet zo over nagedacht. Op http://www.overkinderen.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=2544&Art_Type=6 staat een schema voor 7/8/9 mnd oude baby's.
Lijkt er wel een beetje op alleen staat daar inderdaad nog fruit voor het slaapje bij.

Poppejans, Leah eet nog maar een paar hapjes groente maar we zijn dan ook net begonnen. Ik verwacht dat ze over een maand toch wel meer op kan.
Ze moet echt nog wennen aan iets anders dan melk en eten van een lepeltje. Je ziet haar ook echt voelen met haar tong.
pi_83294663
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:29 schreef lily het volgende:
Ik weet het zomaar niet meer, Claudia en heb er nu nog niet zo over nagedacht. Op http://www.overkinderen.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=2544&Art_Type=6 staat een schema voor 7/8/9 mnd oude baby's.
Lijkt er wel een beetje op alleen staat daar inderdaad nog fruit voor het slaapje bij.
Ik had dat schema ook gevonden, maar daar staat geen warm eten in. In de groeigids van het consultatiebureau staat trouwens ook weer iets heel anders.

Ik vind dat het intuïtief zo wel best gaat, hoor, maar Ivan eet al heel veel van wat hij aangeboden krijgt en ik wil niet dat hij straks honger heeft als we de resterende flessen ook af gaan bouwen. Ook wil ik niet dat hij nu te veel binnenkrijgt, want hij is al best stevig en ik wil niet dat hij te dik wordt. Maarja, ik wil ook niet dat hij honger lijdt. Als hij nou zelf aan zou geven dat hij verzadigd is dan zou het veel makkelijker zijn (maar dat doet hij dus niet).

Ik heb hem vandaag een yoghurtshake gegeven omdat hij zijn fruit weer zo slordig zat te eten, en hij vond het geweldig. Hij vindt yoghurt zó lekker. Zijn boterham had hij ook zo op, ongelooflijk.
pi_83294795
Toch fijn hoor dat hij zo goed (met smaak) eet

Maar inderdaad, je wilt niet dat hij teveel krijgt maar ook niet te weinig. Als hij tevreden is met je huidige schema lijkt me dat prima.
Het lijkt me zeker niet teveel.

[ Bericht 3% gewijzigd door lily op 25-06-2010 17:53:00 ]
pi_83297772
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 17:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraagje over hoeveel maaltijden een baby van 7-8 maanden krijgt. Ons schema ziet er nu als volgt uit:

07:00 Wakker worden
07:30 Fles opvolgmelk
9:00 - 10:00/10:30 Slapen
10:30 Fruithapje met yoghurt
12:00/12:30 Boterham
13:00-14:00/14:30 Slapen
14:30 Fles opvolgmelk
16:00/16:30-17:00 Slapen
17:00 Groenten
18:45 Fles opvolgmelk
19:00 Slapen

We hebben net de vierde fles laten vervallen, maar ik twijfel of dit wel genoeg eten is. Heeft hij extra graanproducten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van pap? Zouden jullie voor het eerste slaapje nog een fruithapje geven?

Ik wil bovendien graag beginnen met Ivan warm laten eten. Dat zou ik nu doen door hem in plaats van groenten om 17:00 uur een rijstwafel te geven en dan rond een uur of 18:00 mee te laten eten met ons. Het probleem daarvan is dat de 3e fles er zo dicht bovenop zit. Hoe doen jullie dat met avondeten en flesjes of borstvoeding?
Ons schema is ruwweg zo:

07:00 BV
07:30 slapen
09:30 boterham (x2 soms)
12:00 BV
12:15 slapen
14:00 boterham
15:30/16:00 fruit
eventueel slapen
17:30/18:00 warm eten
spelen/in bad
18:00/19:00 BV en naar bed.

Zit ook dicht op elkaar, de laatste BV en het warme eten. Maar dan slaapt ze wel de hele nacht door. Dit is trouwens al een tijdje het schema, dus vanaf een maand of 7/7,5. Misschien kan je het een keertje uitproberen of het lukt met het verschuiven van het warme eten. Als hij dan alsnog een deel van de fles laat staan heeft het waarschijnlijk weinig zin. En als jullie bijvoorbeeld zelf een half uurtje eerder eten?

Ik zou overigens niet nog een extra fruithapje geven voor het eerste slaapje. Je zou wel de fruithap er voor kunnen geven, zodat hij wat langer slaapt en dan eventueel na het slaapje een soepstengel/rijstwafeltje/broodkorstje
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:18:07 #158
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83298041
Claudia, heb je wel eens gecheckt waar zijn eigen verzadigingsgevoel ligt? Ik zou daar zelf wel nieuwsgierig naar zijn eigenlijk.

Maar het schema ziet er prima uit, lijkt mij ook .

En ik snap wel dat ervoor wilt waken dat hij te dik wordt, maar wordt een baby nou echt heel snel te dik van puur gezonde dingen? Dat vraag ik me dan af. Als je steeds voor hem beslist 'zo is het genoeg', dan leert hij ook niet zelf 'maat te houden'. Zijn maar overwegingen hoor, niet dat ik niet denk dat je het niet ged doet ofzo.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:19:05 #159
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83298066
En mijn eigen zoon vindt groente echt niet interessant. Hij begint nu zelfs zijn mondje dicht te knijpen zodra hij het lepeltje ziet.
pi_83298414
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:18 schreef Groofsken het volgende:
Claudia, heb je wel eens gecheckt waar zijn eigen verzadigingsgevoel ligt? Ik zou daar zelf wel nieuwsgierig naar zijn eigenlijk.

Maar het schema ziet er prima uit, lijkt mij ook .

En ik snap wel dat ervoor wilt waken dat hij te dik wordt, maar wordt een baby nou echt heel snel te dik van puur gezonde dingen? Dat vraag ik me dan af. Als je steeds voor hem beslist 'zo is het genoeg', dan leert hij ook niet zelf 'maat te houden'. Zijn maar overwegingen hoor, niet dat ik niet denk dat je het niet ged doet ofzo.
Kinderen kunnen hun verzadigingspunt niet zo goed aanvoelen, daar stond laatst nog een onderzoek over, hier. Door eten te blijven geven, rek je mi. de maag onnodig op. En zoals je zelf wrs ook kent; als je 's avonds enorm veel gegeten hebt, heb je 's ochtends HONGER! Terwijl als je gewoon normaal eet, je dat gevoel minder hebt.
Lotte heeft vanmorgen twee boterhammen gegeten. Er had nog makkelijk een halve (misschien wel hele?) bijgepast, maar het gaat me te ver om haar 3 boterhammen te laten eten. Het lijkt mij helemaal niet onverstandig om als ouder zijnde de rem te zetten op het eten wat er in je kind past/wil/gaat.
Nu zal het inderdaad niet tot overgewicht leiden, vooral omdat wat Ivan binnen krijgt gezond is. Maar op de lange termijn misschien wel, als niemand ooit zegt: nu is het genoeg.
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:30:03 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83298474
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Kinderen kunnen hun verzadigingspunt niet zo goed aanvoelen, daar stond laatst nog een onderzoek over, hier. Door eten te blijven geven, rek je mi. de maag onnodig op. En zoals je zelf wrs ook kent; als je 's avonds enorm veel gegeten hebt, heb je 's ochtends HONGER! Terwijl als je gewoon normaal eet, je dat gevoel minder hebt.
Lotte heeft vanmorgen twee boterhammen gegeten. Er had nog makkelijk een halve (misschien wel hele?) bijgepast, maar het gaat me te ver om haar 3 boterhammen te laten eten. Het lijkt mij helemaal niet onverstandig om als ouder zijnde de rem te zetten op het eten wat er in je kind past/wil/gaat.
Nu zal het inderdaad niet tot overgewicht leiden, vooral omdat wat Ivan binnen krijgt gezond is. Maar op de lange termijn misschien wel, als niemand ooit zegt: nu is het genoeg.
Ah kijk, interessant .

Werd er nog een leeftijd genoemd? Kan ik er bij mijn dochter van uit gaan dat ze het wel aanvoelt, of ook niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Groofsken op 25-06-2010 19:38:35 ]
pi_83298832
Bedankt voor het meedenken!

Linda: Ik ben er niet bang voor dat hij een deel van de fles laat staan. Ik vrees alleen dat hij zijn avondeten met smaak opeet, de fles met smaak opdrinkt en het over een tijdje heel moeilijk wordt om die laatste fles af te bouwen. Ik moet bekennen dat ik ook niet precies weet wat je doet ter vervanging van de flessen. In de groeigids lees ik dat je melk blijft geven, maar dan uit een beker. Hier hoor ik juist veel moeders zeggen dat melk overbodig is. Ik heb zelf ook iets tegen de zuivelhype, maar hij haalt nu natuurlijk wel veel calorieen uit zijn melk en hij moet die straks toch ook ergens uithalen? Moet ik hem dan nog een maaltijd na het warme eten gaan geven?

Groofsken: Ik ben ook benieuwd waar zijn verzadigingsgevoel ligt, maar we zijn gestopt om die te verkennen toen we merkten dat hij nog doorat terwijl hij duidelijk al vol zat. We hebben bijvoorbeeld wel eens meer dan 200 ml melk gegeven en dan komt de melk op een bepaald moment zo'n beetje zijn oren uit, maar hij blijft doordrinken! Met gewoon eten hebben we dat nooit geprobeerd, maar hij is bijvoorbeeld wel tevreden als ik hem uit zijn stoel pak en eventjes afleid. Hij lijkt dus wel genoeg gehad te hebben, maar hij stopt nooit zelf en hij huilt altijd eventjes als het eten op is.

Ivan dreigde op een bepaald moment trouwens te dik te worden (zijn groeicurve steeg ineens drastisch), daarom ben ik er alert op. Ik ben er niet zo bang voor om hem te veel groenten of fruit te geven, want dat tikt toch niet aan qua calorieen. Ik ben wel voorzichtig met graanproducten als brood. Ik geef hem nu bijvoorbeeld ook geen papje 's ochtends of 's avonds. (Ik begrijp sowieso niet waarom men zoveel graanproducten in onze baby's wil stoppen.)

Ik vind het echt heel fijn, om jullie commentaar te lezen.
pi_83298903
Ik weet het niet meer precies, misschien kan iemand anders het onderzoek opzoeken? Het ging om basisschool kinderen die een bord spaghetti kregen (of iets anders ) en dat opaten. Daarna werd gevraagd of ze vol zaten, wat meestal zo was. Aantal dagen later, kregen ze weer een bord spaghetti, dit maal echter groter en voller. Een groot deel van de kinderen at dit keer echter meer als de eerste keer, eer ze aangaven vol te zitten.

Indien er dus meer ter beschikking is, wordt er meer gegeten. Wat ik eigenlijk nu ook van mezelf herken. Als er niks in huis is, eet ik niks (chips of snoep bijv.). Maar als het er wel is, moet het op.
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 19:42:41 #164
5428 crew  miss_sly
pi_83298944
Ik schrok best wel toen ik thuiskwam. schaap zei dat ze niet had gespuugd en zo nu en dan en beetje rondscharrelde, maar toen ik thuiskwam zat er een heel rustig meisje met doffe oogjes naast hem op de bank. Er kon nog net een lach vanaf omdat ik thuiskwam, maar verder niets. Omdat ze de hele dag neit heeft gespuugd, heb ik haar een borst laten drinken en daar leek ze wat van op te knappen. Daarna heeft ze twee kleine dobbelsteentjes droog brood gegeten. Toen heeft ze nog 20 minuten bij me op schoot gehangen. Er zit echt niets levendigs in. Nu ligt ze even in bed, kijken of slapen wil lukken.

Jeetje zeg, wat voelt het rot als je kind ziek is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:45:43 #165
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83299037
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:41 schreef Linda2205 het volgende:
Ik weet het niet meer precies, misschien kan iemand anders het onderzoek opzoeken? Het ging om basisschool kinderen die een bord spaghetti kregen (of iets anders ) en dat opaten. Daarna werd gevraagd of ze vol zaten, wat meestal zo was. Aantal dagen later, kregen ze weer een bord spaghetti, dit maal echter groter en voller. Een groot deel van de kinderen at dit keer echter meer als de eerste keer, eer ze aangaven vol te zitten.

Indien er dus meer ter beschikking is, wordt er meer gegeten. Wat ik eigenlijk nu ook van mezelf herken. Als er niks in huis is, eet ik niks (chips of snoep bijv.). Maar als het er wel is, moet het op.
Oh dat heb ik gezien ja. Dat ging zeker over kinderen ouder dan mijn dochter (niet dat die geneigd is teveel te eten, maar toch )
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 19:45:46 #166
5428 crew  miss_sly
pi_83299039
claudia, lastig lijkt me dat. Op dit moment herken ik dat niet van Senna, die houdt namelijk duidleijk op met eten als ze genoeg heeft. Ze gaat dan stukjes brood aan me teruggeven als ze die al heeft aangepakt, of weigert een nieuw stukje aan te nemen. Met het overige eten idem; ze heeft een duidelijke grens voor zichzelf.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:46:09 #167
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83299062
Miss, das helemaal niks nee, bah. Sterkte met je meisje .
pi_83299135
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor het meedenken!

Linda: Ik ben er niet bang voor dat hij een deel van de fles laat staan. Ik vrees alleen dat hij zijn avondeten met smaak opeet, de fles met smaak opdrinkt en het over een tijdje heel moeilijk wordt om die laatste fles af te bouwen. Ik moet bekennen dat ik ook niet precies weet wat je doet ter vervanging van de flessen. In de groeigids lees ik dat je melk blijft geven, maar dan uit een beker. Hier hoor ik juist veel moeders zeggen dat melk overbodig is. Ik heb zelf ook iets tegen de zuivelhype, maar hij haalt nu natuurlijk wel veel calorieen uit zijn melk en hij moet die straks toch ook ergens uithalen? Moet ik hem dan nog een maaltijd na het warme eten gaan geven?

Ivan dreigde op een bepaald moment trouwens te dik te worden (zijn groeicurve steeg ineens drastisch), daarom ben ik er alert op. Ik ben er niet zo bang voor om hem te veel groenten of fruit te geven, want dat tikt toch niet aan qua calorieen. Ik ben wel voorzichtig met graanproducten als brood. Ik geef hem nu bijvoorbeeld ook geen papje 's ochtends of 's avonds. (Ik begrijp sowieso niet waarom men zoveel graanproducten in onze baby's wil stoppen.)

Ik vind het echt heel fijn, om jullie commentaar te lezen.
Daar ben ik hier ook een beetje bang voor inderdaad, hoe doe je dat als de laatste voeding weg valt. Niet alleen voor de calorieen, maar ook door het ritueel wat er aan verbonden zit. Misschien is dat een vraag die je in het dreumestopic kan stellen, hoe ze het daar doen/hebben gedaan met melk voor het slapen gaan.
Voor nu zou ik me daar echter geen zorgen over maken, gewoon proberen met het eten en de fles wat dichter op elkaar. Misschien wordt die fles later wel vervangen door een toetje bijv?

Graanproducten en met name koolhydraten zijn essentieel voor het groeien van een baby. Daarom wordt een koolhydratenvrij dieet ook afgeraden voor kinderen. Het nu van papjes ed. zie ik echter ook niet in, misschien is dat echt een hulpje bij baby's die snel honger hebben, maar op een papje wel de hele nacht door kunnen halen?

ik had je nog niet gefeliciteerd met je babynieuws.. Super zeg! Hoop dat je een geweldige zwangerschap hebt!
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 19:48:13 #169
5428 crew  miss_sly
pi_83299152
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:45 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Oh dat heb ik gezien ja. Dat ging zeker over kinderen ouder dan mijn dochter (niet dat die geneigd is teveel te eten, maar toch )
Dat was laatst op tv en dit waren kinderen van 5-6 jaar. Ze hadden deze kinderen de hele dag buiten laten spelen en spelletjes doen enzo en behoorlijk hongerig gemaakt. Aan het einde van de dag een bord spaghetti met gehaktsaus, alle kinderen evenveel. De hoeveelheid was de advieshoeveelheid voor kinderen van die leeftijd volgens voedingsdeskundigen. Een week later deden ze precies hetzelfde en gaven de kinderen toen het dubbele. Er werd de tweede keer ik meen 74% meer gegeten, terwijl het commentaar van de kinderen over hoe vol ze zaten hetzelfde was.
pi_83299201
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat was laatst op tv en dit waren kinderen van 5-6 jaar. Ze hadden deze kinderen de hele dag buiten laten spelen en spelletjes doen enzo en behoorlijk hongerig gemaakt. Aan het einde van de dag een bord spaghetti met gehaktsaus, alle kinderen evenveel. De hoeveelheid was de advieshoeveelheid voor kinderen van die leeftijd volgens voedingsdeskundigen. Een week later deden ze precies hetzelfde en gaven de kinderen toen het dubbele. Er werd de tweede keer ik meen 74% meer gegeten, terwijl het commentaar van de kinderen over hoe vol ze zaten hetzelfde was.
ja, dat bedoelde ik inderdaad!
Lotte!
Noah!
pi_83299265
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Ik schrok best wel toen ik thuiskwam. schaap zei dat ze niet had gespuugd en zo nu en dan en beetje rondscharrelde, maar toen ik thuiskwam zat er een heel rustig meisje met doffe oogjes naast hem op de bank. Er kon nog net een lach vanaf omdat ik thuiskwam, maar verder niets. Omdat ze de hele dag neit heeft gespuugd, heb ik haar een borst laten drinken en daar leek ze wat van op te knappen. Daarna heeft ze twee kleine dobbelsteentjes droog brood gegeten. Toen heeft ze nog 20 minuten bij me op schoot gehangen. Er zit echt niets levendigs in. Nu ligt ze even in bed, kijken of slapen wil lukken.

Jeetje zeg, wat voelt het rot als je kind ziek is.
he miss voor je kleine meis!
Lotte!
Noah!
pi_83299304
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:45 schreef miss_sly het volgende:
claudia, lastig lijkt me dat. Op dit moment herken ik dat niet van Senna, die houdt namelijk duidleijk op met eten als ze genoeg heeft. Ze gaat dan stukjes brood aan me teruggeven als ze die al heeft aangepakt, of weigert een nieuw stukje aan te nemen. Met het overige eten idem; ze heeft een duidelijke grens voor zichzelf.
Ik vind het ook zo leuk dat Lotte duidelijk aangeeft dat d'r mond nog vol zit. Als ze het zelf mag doen in ieder geval. Als ik met een lepeltje aankom, gaat het bekkie wel open, maar als ze stukjes van de tafel pakt, houdt ze ze in d'r handje tot d'r mond leeg is
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:53:51 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83299378
Beterschap voor je mini Miss
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:55:35 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83299449
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:51 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo leuk dat Lotte duidelijk aangeeft dat d'r mond nog vol zit. Als ze het zelf mag doen in ieder geval. Als ik met een lepeltje aankom, gaat het bekkie wel open, maar als ze stukjes van de tafel pakt, houdt ze ze in d'r handje tot d'r mond leeg is
In de mond van mijn kindje is bijna altijd plaats voor meer
correctie, mijn grote kind.

Mijn kleine kind keek vanmorgen heel beledigd (en smerig) toen hij banaan kreeg ipv mijn tepel.
pi_83299738
Och, arme Senna. Zo sneu, Miss. Hoop op een goede nacht voor julie en een vrolijk, hongerig meisje morgen.

Trix, wat goed dat Stef goed slaapt! Jij ook even bijgetankt vanmiddag? Sterkte met z'n helmpje!

Claudia, Lente d'r schema is als volgt:

07.00: borstvoeding
09.30: fruithap
12.30: boterham
15.00: tussendoortje (rijswafel/liga/fruit, maar hier eet ze weinig van)
16.00: borstvoeding
18.00: warme hap
19.00: pyjamapap (250 cc)
Tussendoor heeft ze continu water uit de tuitbeker en soms 's ochtends voor d'r slaapje nog een borstvoeding extra.

Pap krijgt ze dus niet (las in het schema van Kleintjes dat het niet echt nodig is en zelf ben ik ook niet zo papperig) en ze eet dus maar één boterham per dag. Omdat ik her en der lees dat ze twee 'graanmaaltijden' per dag moeten, zat ik hier ook over te piekeren. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd om 'r 's ochtends ipv de fruithap een boterham te geven, dan om 12.00 uur weer een boterham en dan om 16.00 uur een fruithap. Maar dat werkte niet zo, omdat ze dan 's avonds minder at. En ach, tot een jaar is het nog steeds bijvoeding, toch?

Met negen maanden mag de laatste fles eraf omdat ze dan een toetje krijgen in de vorm van yoghurt. Wij eten noooit toetjes, dus dat pyjamapapje krijgt ze voorlopig nog lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')