abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83273080
Ik ben er ook altijd zo ontzettend naar van als mijn kinderen iets mankeren. bah.

beterschap
pi_83273206
Och Miss, wat sneu voor Senna (en jullie natuurlijk) Hopelijk knapt ze snel een beetje op. En begrijpelijk dat je niet echt zin/energie hebt voor een BBQ. (goed excuus wel... )

Trix, even een algemene voor jou en Stef... hoe ging het vannacht? Lijkt me zo naar om zo hulpeloos toe te moeten kijken in feite.

Hier een meissie wat om 4 uur vannacht ook wel klaar was met slapen en de boel op stelten ging zetten.. op zich was ze gewoon lekker aan het spelen in haar bedje, maar wel met bijhorende geluiden van plezier die ook bij ons de slaap deed verdwijnen... Oh well, morgen lekker op vakantie, dan halen we de slaap wel in
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 11:07:07 #128
5428 crew  miss_sly
pi_83277047
Trix, hoe is het gegaan vannacht? hoop dat het wat beter gaat met Stef en jullie ook wat hebben kunnen slapen

ow Lijnloos, 4 uur is vroeg I know, want zo lang ben ik ook al wakker. Morgen op vakantie, lekker!

Senna heeft even geslapen en scharrelt een beetje rond in huis, volegns schaap. Met wat moeite krijgt hij er ieder kwartier een beetje ORS in. Niet de geadviseerde twee theelepels, maar wel iets. Ze heeft niet meer gespuugd en geen diarree en is nog wel aanspreekbaar enzo. Ik heb me afgemeld voor de bbq.
Op dit soort momenten is werken gewoon k*t. Ik wil eigenlijk alleen maar bij mijn meisje zijn en nu zit ik hier ene beetje op kantoor te gapen en mijn tijd te verdoen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:09:25 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83277140
Oh Miss, wat zielig . Kun je geen zorgverlofdagje opnemen?

En ik ben ook benieuwd naar Stef .
pi_83277178
Kan ik me voorstellen Miss_Sly, dan zit je met je hoofd gewoon alleen maar thuis.
Beterschap voor je meisje. Fijn dat ze iig wel iets drinkt, ze kunnen gauw uitdrogen en al helemaal met dit weer

Heel veel plezier op vakantie Lijnloos en Minke, 4 uur is wel erg vroeg hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:13:02 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83277293
Oh ja, Veel plezier Lijnloos met je gezin op vakantie .

Poppejans, ik ben nog niet bij de AH geweest. Waarschijnlijk begin van de avond even.
pi_83277354
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:13 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, Veel plezier Lijnloos met je gezin op vakantie .

Poppejans, ik ben nog niet bij de AH geweest. Waarschijnlijk begin van de avond even.
Oh prima hoor, en lukt het niet, maakt het ook niet uit!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83277481
Lijnloos, heerlijk vakantie, veel plezier
wij zitten aan dat stomme hoogseizoen vast

Leah was om 5 uur wakker maar lag er gisteren al om 20.00 uur in. Ik heb haar gevoed en toen tot 8 uur saampjes nog in bed gelegen (en toen kwam manlief thuis van de nachtdienst om te slapen)
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:44:20 #134
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83278586
Iemand nog een lekkere groentetip?
pi_83280087
Hier geen tips groof... wij doen potjes en tot nu toe alleen wortel...

We mogen trouwens vanmiddag al langs bij de huisarts (na de vakantie werd lastig ivm de vakanties van de artsen...) dus ben benieuwd... kijken wat hij van mijn lieve kleine meid vind
pi_83280219
Ik denk dat het prima gaat met je kleine meid!
pi_83280317
Eerste week bijvoeding gehad en tot nu toe: worteltjesprut, stukje banaan, stukje liga, stukje rijstwafel en potje peer geprobeerd.

Ze eet alleen de wortelprut goed.

Van de peer ging ze vreselijk kwijlen. De banaan liet ze steeds vallen maar ze likte er wel aan. Rijstwafel en liga vindt ze vooralsnog niks.
Ik vind het wel lastig dat ze nog zo slecht rechtop zit.
pi_83280584
Dat koppie.... heerlijk! Wel lastig inderdaad als ze nog niet echt handig zit. Minke doet dat ook nog niet echt (hangt een beetje naar de zijkant) dus wij doen potjes/liga altijd in de wipper op standje hoog...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:33:59 #139
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83280647
ach wat een snoetje
ze leek al op haar broers maar zo duidelijk nog meer zeg jeetje <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83281226
Wat een snoepie!
Rijstwafel vond Xeentje de eerste keer ook niks. Twee weken later nog niet, maar drie weken later besloot ze ineens dat ze toch wel heel lekker zijn.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:53 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn weer terug van het cb, maar blij wordt ik er niet van. Is eindelijk het gewicht geen punt van zorg meer, begint het gezeik over haar lengte en hoofdomtrek. Voor de statistieken: 6120 gram, bij 62,5cm en hoofd van 43cm...
Ik heb het even nagekeken, Xeentje was bij 6 maanden 6070 gram, 63 cm en 42 hoofdomtrek. Bijna exact hetzelfde dus. En het was prima volgens het cb. Xeentje is gewoon klein en fijntjes, en Minke ook (daarom ben ik ook een klein beetje verliefd op Minke ).
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar wel fijn dat de dokter al zo snel plaats heeft en hopelijk gaat hij jullie ook gerust stellen.

Miss wat naar dat Senna zo ziek is van die prikken. Xeentje is er tot nog toe iedere keer ziek van geweest (altijd diarree maar soms ook overgeven), dus ik hou mijn hart vast voor de volgende, al duurt dat gelukkig nog twee maanden. Ik heb begrepen dat er allerlei hulpmiddelen in die vaccinaties zitten, zoals eiwitten etc. Dus zo'n reaktie kan heel goed van een van de stoffen zijn. Hopelijk is ze er snel weer vanaf. Niet echt tips, behalve drinken in hele kleine beetjes aanbieden, bij Xeentje bleef het er dan vaak wel in.

Incantrix, een dikke knuffel voor jou en Stef. Fijn dat je lief het zo goed van je overneemt zodra hij thuis is. Dat scheelt een stuk. En standje hoera zodra papa in beeld is, is hier ook zo
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:53:57 #141
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83281443
Pfff, zo, nou, dat is een lange zit zeg, dat helmpje aanmeten! Maargoed, het apparaat is in huis en morgen gaan we beginnen met opbouwen. Vandaag niet meer, want aan het einde van al het passen was hij echt loeichagrijnig (en begrijpelijk hoor, telkens duwen en trekken en helm op en weer af en riempje aan en af enz. enz.) dus vanmiddag heeft hij vrij

Vannacht heeft hij lekker geslapen tot kwart over vijf! Nog steeds vroeg hoor, vergeleken met hoe het was, maar toch al een aanzienlijke verbetering. Na die voeding heeft hij ook nog geslapen tot 7 uur en toen moesten we toch weg, dus dat kwam heel mooi uit. Hij was/is erg goed te pas zo lang zijn helmpje niet bij hem in de buurt komt (foto houden jullie dus tegoed).

Het is nu te laat om hem nog naar de opvang te brengen zoals eigenlijk het plan was en ik vind het ook teveel worden voor hem, dus nu ligt hij lekker in de box te spelen. Vanavond gaat hij wel uit logeren bij mijn ouders overigens (kunnen we het gelijk even over het hele suiker-verhaal hebben ), want ik heb het gevoel dat ik op mijn tandvlees loop.. Dan kunnen we morgenochtend een beetje uitslapen enzo, en gaan we hem daarna lekker op ons gemak halen. Fijne bijkomstigheid is dan dat we dan meteen een poging kunnen doen hem te 'resetten'. Kindjes die soms ineens niet meer doorslapen kunnen baat hebben bij een ingrijpende doorbraak van hun patroon (uit logeren gaan bijvoorbeeld) en dan daarna meteen iets aanpassen in zijn ritme (bijv. op een ander tijdstip rapleyen) waardoor hij dus een soort van gereset wordt. Dat logeren was sowieso al wel een goed plan, dus proberen we dat er meteen maar bij. Misschien hebben we dan weer ons zorgeloze kereltje terug

Ehm, ik heb niet goed bijgelezen, maar ik zag dat Senna even een hele dikke nodig heeft, en haar mama ook! Bij deze dus

En dan ga ik nu even op bed liggen, ik ben zó blij dat lief vandaag vrij heeft genomen..
3!
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 14:28:43 #142
5428 crew  miss_sly
pi_83285827
lily, wat een snoetje

trix, ik hoop dat het resetten lukt! iig fijn dat je een goede nacht voor de boeg hebt! Ik ben benieuwd naar de foto van Stef met helmpje.

xenia, overgeven kan dus wel tot de bijwerkingen horen? Wij prezen ons al gelukkig dat Senna tot nu toe niet had gereageerd op de prikjes. Echt, helemaal niet. Niet ziekig, hangerig, huilerig, verhoging, niets. En dan nu dit.

Tot zover gaat het wel aardig thuis, begrijp ik. Ze is wat hangeriger en wil fulltime aandacht, maar de slokjes water en water met ORS blijven wel zitten. De huisarts zei dat eten nu even neit zo belangrijk is, maar vocht wel. Dus we doen maar geen eten aanbieden, en straks als ik thuiskom zal ik eens beginnen met een paar slokjes bv. Hoewel schaap haar wel een paar hapjes droog brood had aangeboden, en daar had ze een paar kruimeltjes van op, maar veel zin had ze niet. Uitkijken voor uitdrogingsverschijnselen, zeker met dit weer, en verder gewoon doorgaan zoals we gaan. Hoop dat ze gauw opknapt, ons meiske.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83286609
Ik hoop dat je een paar uur lekker kunt bijslapen Incantrix!
En dat van het resetten klinkt best als een mogelijkheid. Ik duim voor jullie.
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 14:28 schreef miss_sly het volgende:
xenia, overgeven kan dus wel tot de bijwerkingen horen? Wij prezen ons al gelukkig dat Senna tot nu toe niet had gereageerd op de prikjes. Echt, helemaal niet. Niet ziekig, hangerig, huilerig, verhoging, niets. En dan nu dit.
Ik geloof niet dat het bij de gebruikelijke bijwerkingen hoort. Maar Xeentje heeft het wel ook gehad. Diarree zeiden ze ook van dat dat geen bijwerken van de prikjes was, maar toch was dat na iedere keer vaste prik.

Een collega van mij heeft bij de organisatie gewerkt waar die vaccinaties gemaakt worden. Die vertelde dat er allerlei producten in worden verwerkt, zoals bijvoorbeeld eiwit (wat ook logisch is natuurlijk). Het kan goed zijn dat baby's verschillend reageren op de ingredienten.

Hij vertelde trouwens ook dat het erg belangrijk is dat die vaccinaties meteen na afleveren op het cb in de koelkast worden gezet, maar dat dat dus niet altijd gebeurd. Dat het soms uren duurt voordat de dozen op worden geruimd. Toen laatst een aantal baby's overleden na die vaccinaties, allemaal bij hetzelfde cb, zou dat ook het geval kunnen zijn geweest zei hij. Maar goed, zoiets is niet bewezen. Maar sindsdien kijk ik wel altijd even of ik dozen zie staan bij het cb
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:17:47 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83290709
hellow

ik ben weer @home;
en wil toch ff Senna en Miss een dikke geven... wat vervelend dat je meisje zo ziekjes is en niets binnenhoudt... ik hoop dat het snel weer beter gaat en ze snel weer dr eigen vrolijke zelf is..

@trix, ik kan me voorstellen dat Stef dr wel een beetje klaar mee was aan het einde van de rit... helemaal niet leuk natuurlijk dat gefrustel aan je hoofdje...Fijn dat je hem lekker bij je thuis hebt gehouden.

@Lijnloos; fijne vakantie!!!

@lily; Evie is ook sinds een week of 4 aan het 'bijvoeden' en die vindt eigenlijk alleen het fruit echt lekker... en ja Liga, maar dat vind ik nog steeds een beetje eng... (bang dat ze erin stikt)
Ook maak ik nu vaker pap. maar de groente vind ze helemaal niets aan tnt...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83291288
Ik vind de absolute vergelijkingen tussen kinderen wat groei betreft niet zo zinvol. Je moet toch naar het eigen lijntje kijken. Als ik naar de groeicurve van Minke kijk dan zie ik helemaal niets verontrustends. Ze groeit mooi in gewicht, haar hoofdomtrek is mooi toegenomen en haar lengte moet niet verder afbuigen, maar ach, die metingen zijn zo grillig. Ik sta echt te kijken van de doorverwijzing naar de huisarts. Maar goed, ik zou dat zelf geloof ik ook gewoon doen als het consultatiebureau het adviseerde.

Ach, arme Senna. Dat overgeven klinkt zó zielig. Gelukkig kan ze nu haar vocht wel binnenhouden. En groot gelijk dat jij niet naar die barbecue gaat, miss. Ik weet niet of haar symptomen voort zouden kunnen komen uit haar vaccinatie, maar ik denk dat het in het algemeen wel lastig is om op basis van anekdotisch materiaal te concluderen dat zoiets mogelijk is. Er worden bij zoveel kinderen vaccinaties afgenomen, dus er zullen altijd een paar kinderen tussen zitten die toevallig op dat moment ziek worden. Nou ja, het doet er verder ook niet echt toe, toch? Al lijkt het me ook wel weer fijn om een verklaring te hebben en te weten wat je ongeveer kunt verwachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83291361
Wat een verschil in etende kindjes!
Was met 5 mnd begonnen met bijvoeden, eerst kleinste potjes groente en vanaf bijna 6 maanden ook fruit. Langzaam uitgebreid naar meerdere fruitsoorten door elkaar, en 2 groentes en aardappeltje.
Inmiddels eet hij qua potjes nu de 200 gram versie van zowel fruit als groente (dus ook met vlees en aardappeltjes of rijst) en die gaan schoon op.
Of ik kook zelf een prakje met een stukje vlees (veelal tartaartje) Hij lijkt alles wel te lusten, behalve mn zelfgemaakte spaghetti maar dat was misschien iets te veel tomatenpuree. (Had tomatenpuree zonder zout,stukjes courgette,broccoli,kwart tartaartje en spaghetti gepureerd tot een klein hapje)

Liga heeft hij nog nooit gehad, wel zo'n berenkoekje van Bambix en daar kon hij nooit veel mee, alleen helemaal natzuigen, maar zowaar vandaag daar de helft van wetenop te eten door te sabbelen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:43:56 #147
95408 Incantrix
pi_83292070
Hullo Ik ben echt enórm verbaasd: Stef ligt gewoon al vanaf 2 uur te slapen!! Ik ben blij voor hem, zeker na zo'n uitputtende ochtend kon hij dit goed gebruiken. Nu hopen dat hij bij mijn ouders ook lekker slaapt vannacht..

Poppejans, geef jij al vlees? Wij hebben dat eigenlijk helemaal nog niet gedaan, maar ik stond laatst met een potje in mijn handen van 6+ en daarin zat ook vlees, dus toen vroeg ik me af wanneer je dat eigenlijk zou kunnen introduceren.. Best snel dus al? Stef eet, als hij een potje eet, ook zo een heel potje leeg trouwens, mooi om te zien he? Met rapley eet hij beduidend minder, maar verbaas ik me vaak nog steeds om wat er wel niet ingaat eigenlijk
3!
pi_83292224
Ja hoor, vanaf 6 maanden mag je vlees geven. Ik doe het niet elke dag trouwens
In vrijwel alle 6maanden potjes zit vlees/vis of kip (Wolf vindt de broccoli kalkoen schotel erg heerlijk!)
Als ik het zelf maak heb ik alleen nog maar tartaartje gegeven
  vrijdag 25 juni 2010 @ 16:57:54 #149
95408 Incantrix
pi_83292759
Ah, ok! Gaan we dan ook eens proberen binnenkort. Leuk!
3!
pi_83292865
Ik heb een vraagje over hoeveel maaltijden een baby van 7-8 maanden krijgt. Ons schema ziet er nu als volgt uit:

07:00 Wakker worden
07:30 Fles opvolgmelk
9:00 - 10:00/10:30 Slapen
10:30 Fruithapje met yoghurt
12:00/12:30 Boterham
13:00-14:00/14:30 Slapen
14:30 Fles opvolgmelk
16:00/16:30-17:00 Slapen
17:00 Groenten
18:45 Fles opvolgmelk
19:00 Slapen

We hebben net de vierde fles laten vervallen, maar ik twijfel of dit wel genoeg eten is. Heeft hij extra graanproducten nodig, bijvoorbeeld in de vorm van pap? Zouden jullie voor het eerste slaapje nog een fruithapje geven?

Ik wil bovendien graag beginnen met Ivan warm laten eten. Dat zou ik nu doen door hem in plaats van groenten om 17:00 uur een rijstwafel te geven en dan rond een uur of 18:00 mee te laten eten met ons. Het probleem daarvan is dat de 3e fles er zo dicht bovenop zit. Hoe doen jullie dat met avondeten en flesjes of borstvoeding?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')