abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83193654
vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 660

16 juni 2010: Guess
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke (30 juni, geplande keizersnede)
14 juli 2010: nytar (jongetje)
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry ***
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic ***
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
12 januari 2011: Sugarsnap
23 januari 2011: ik80lll
27 januari 2011: Basboussa
03 februari 2011: Dizzy_Miss_Lizzy

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_83193685
Het is wachten op de foto's van Guess!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83193704
En natuuuuuurlijk sloot ik hem weer eens
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:50 schreef Orea het volgende:
Heaui!!

Ik heb energie vandaag echt super fijn na 2 dagen praktisch slapen, hangen en lamlendig zijn
Vandaag in elk geval weer de perfecte huisvrouw, was nr. 4 zit erin, alles weer aan kant, schoongemaakt, nu alleen zo nog van boven naar beneden stofzuigen en dweilen en dan ga ik mijn boek uitlezen!

En dat vind ik stom. Vind het altijd stom als ik naar het einde van het boek kom dan zit je er zo lekker in en dan stel ik het heeeel lang uit, omdat je weet dat je er bijna doorheen bent

En ik werd vanmorgen wakker van een kind wat zich volgens mij aan het opdrukken was in mijn buik!! ze is mijn buik vast aan het voorrekken voor verdere groei leek het! (en natuuuuurlijk toen ik mijn camera pakte, weer in diepe rust ) maar dat is zooo gezellig wakker worden!

/ ego-hyper-stuiter-post (maar ik ben even zo blij dat ik me weer mens en levend voel enzo! )
pi_83193882
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:52 schreef Ticootje het volgende:
Het is wachten op de foto's van Guess!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83194008
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_83194051
Orea, wat fijn dat je energie hebt vandaag!

Ik voel me juist zeer lamlendig, maar dat komt denk ik omdat ik twee dagen van kwart voor acht tot half acht gewerkt heb. Daarom vandaag dus ook maar lekker vroeg naar huis gegaan.

Ik merk dat uk ook weer wat minder beweegt en denk dat dat komt omdat ik zelf zo druk ben. Zometeen dus maar lekker lui om de bank gaan slapen. De strijkwas doen we deze week gewoon lekker niet.
pi_83194200
He Orea, je klinkt helemaal gelukkig, lekker zwanger

Nytar en flugeltje mijlpalen

Hier ook alles goed, lekker van de zon aan het genieten Zomer
wasmachine niet stuk, alleen wat munten en een dikke knoop in de slang aan de onderkant van de machine
pi_83194221
Fannetje, dat zou goed kunnen! Die lange dagen, drukte en een rustige beeb. Lekker gaan liggen strakjes! En anders je meneer de strijkwas laten doen
pi_83194226
Ik heb mn fleecevest maar weer aan..
pi_83194248
Ah Mereltje, je eigen spaarpot! Wel fijn dat ie niet stuk is...
pi_83194299
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mn fleecevest maar weer aan..
Jij spoort echt niet!
pi_83194411
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:07 schreef Orea het volgende:

[..]

Jij spoort echt niet!
Nee, ik zit onder een airco..
pi_83194696
Orea, wat fijn dat je je weer een beetje mens voelt! Als de misselijkheid hier voorbij is heb ik het gevoel dat er een sluier van me afvalt en ik eindelijk de wereld weer zie, hoor en proef zoals die altijd is geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:42:39 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83195786
Orea, fijn dat je jezelf goed voelt vandaag! En dan ook nog van dat lekkere weer erbij...

Claudia ik hoop dat er een andere oplossing is. Ik weet dat er ook wat trails zijn met vrouwen die bloedverdunners gebruiken tijdens zwangerschap ivm meerdere miskramen. Wellicht dat daar een oplossing in te vinden is qua tabletten ipv spuiten.

@mereltje, dat soort spul komt hier ook regelmatig uit de wasmachine zetten ja

Hier vanochtend weer helemaal goedgekeurd door de gyn Bloeddruk netjes 140/70 eiwit negatief en met Willem alles helemaal in orde.... Nog wel even bloed geprikt voor Hb en schildklierfunctie. Over 2 weken terugkomen, dan eerst een groei-echo. Op de tast vond hij Willem gewoon normaal, maar omdat ik zo gegroeid ben wilde hij wat meer zekerheid. Ik klaag nooit over extra echo's dus deze keer ook niet....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_83195967
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:42 schreef flugeltje het volgende:
Orea, fijn dat je jezelf goed voelt vandaag! En dan ook nog van dat lekkere weer erbij...

Claudia ik hoop dat er een andere oplossing is. Ik weet dat er ook wat trails zijn met vrouwen die bloedverdunners gebruiken tijdens zwangerschap ivm meerdere miskramen. Wellicht dat daar een oplossing in te vinden is qua tabletten ipv spuiten.

@mereltje, dat soort spul komt hier ook regelmatig uit de wasmachine zetten ja

Hier vanochtend weer helemaal goedgekeurd door de gyn Bloeddruk netjes 140/70 eiwit negatief en met Willem alles helemaal in orde.... Nog wel even bloed geprikt voor Hb en schildklierfunctie. Over 2 weken terugkomen, dan eerst een groei-echo. Op de tast vond hij Willem gewoon normaal, maar omdat ik zo gegroeid ben wilde hij wat meer zekerheid. Ik klaag nooit over extra echo's dus deze keer ook niet....
Joepie, mooie sticker en extra echo voor Flugeltje
pi_83196478
ik kreeg net een update sms van guess:

ze hebben vanmorgen om 0800 uur een hormoonveter geplaatst. Ze voelt duidelijk wel wat gebeuren in d'r buik maar het is allemaal goed te doen. Vanavond gaan ze kijken of er dan eindelijk vliezen gebroken kunnen worden!

tot zover...
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:01:58 #17
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_83196643
Fijn dat er wat gebeurt bij Guess!
pi_83196888
Fijn dat er actie is bij Guess!
pi_83196927
voor alle mijlpalen en stickers enzo
en een spannende dag voor guess dus!! hopelijk is de kleine er gauw!!
pi_83197133
Ik moest wel ff googlen op hormoonveter...
  woensdag 23 juni 2010 @ 16:22:44 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_83197648
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest wel ff googlen op hormoonveter...
Zo'n ding heb ik ook gehad om me voor te bereiden. Tis echt een veter.... Ding erin gewurmd (ouch), half uurtje aan de monitor en dan weer naar huis. Wat minder prettige harde buiken, geen weeen, ding er weer uitgetrokken (moest) en lekker geslapen. Volgende ochtend eindelijk beetje ontsluiting en konden ze de vliezen breken (rest bespaar ik jullie).
pi_83197691
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:22 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Zo'n ding heb ik ook gehad om me voor te bereiden. Tis echt een veter.... Ding erin gewurmd (ouch), half uurtje aan de monitor en dan weer naar huis. Wat minder prettige harde buiken, geen weeen, ding er weer uitgetrokken (moest) en lekker geslapen. Volgende ochtend eindelijk beetje ontsluiting en konden ze de vliezen breken (rest bespaar ik jullie).
pi_83198065
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, ik zit onder een airco..
Oh ik zeg het niet snel, maar na 3 verdiepingen stofzuigen en dweilen zou ik een moord doen voor een airco!

Sticker voor Flugel
Er gebeurd wat bij Guess!

Ik ga NU even mijn kat slopen die heeft lekker liggen rollen in het zand en aarde en springt nu zo via het openstaande voorraam op mijn net gedweilde vloer
pi_83198091
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Orea, wat fijn dat je je weer een beetje mens voelt! Als de misselijkheid hier voorbij is heb ik het gevoel dat er een sluier van me afvalt en ik eindelijk de wereld weer zie, hoor en proef zoals die altijd is geweest.
Ik hoop dat je er snel vanaf bent
pi_83198286
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:30 schreef Orea het volgende:

Oh ik zeg het niet snel, maar na 3 verdiepingen stofzuigen en dweilen zou ik een moord doen voor een airco!

Sticker voor Flugel
Er gebeurd wat bij Guess!

Ik ga NU even mijn kat slopen die heeft lekker liggen rollen in het zand en aarde en springt nu zo via het openstaande voorraam op mijn net gedweilde vloer
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:31 schreef Orea het volgende:

Ik hoop dat je er snel vanaf bent
pi_83200691
En u wilde zeggen?
pi_83201357
Ik heb net de badkamer lopen poetsen, die airco mag hier ook wel even langskomen
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:46:05 #28
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83201572
Ik ging vandaag alleen maar rustig aan doen na ziekenhuisbezoek (met anderhalf uur uitloop) en diverse boodschappen vanmiddag... Ben inmiddels echter alweer opgestaan en druk aan de weer in huis. Damn, die rust krijg ik er echt niet in. Het is ook Martijns vrije dag en die probeer ik zo productief mogelijk in te zetten. Ik loop dus dan ook als een halve Mien Dobbelsteen achter 'm aan te jagen

Ik ben op dit soort dagen toch wel blij met de airco bij ons op de slaapkamer, hebben we in het voorjaar voor een paar tientjes via Marktplaats gekocht. Nog niet veel nodig gehad dit jaar, maar de dagen dat het nodig was ben ik er wel heul blij mee geweest. Straks weer eens aanslingeren voor het slapen gaan

@Orea, die beesten zijn af en toe onmogelijk he? Heb nu met het mooie weer het raam van de slaapkamer wagenwijd openstaan en ze zijn inmiddels slim genoeg om te weten dat als ze mij beneden aan de gang horen met de poetsdoek etc zij via het slaapkamerraam (ligt boven platdak) in het luierwalhalla kunnen komen.... En dan bij voorkeur als het bed net verschoond is...

Ik dreig met eenzame opsluiting op het asiel, maar dat maakt geen enkele indruk op ze
pi_83201950
ik heb airconditioning, maar zit met de schuifpui open.overigens lekker rustig gedaan, maar dat mag met 38 weken en warmte vind ik (en stofzuiger staat op zolder en die ga ik niet meer maar beneden slepen)
pi_83203256
Fijn dat alles weer goed was flugeltje!

Ik kreeg zojuist mijn kraampakket van VGZ thuisbezorgd en wat een enorme kraamverbanden zitten daarin zeg... Verder als cadeautje een tummy tub. Hartstikke leuk, maar ik had er al één, dus nu heb ik twee tummy tubs
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:28:29 #31
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83203536
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:22 schreef Fannetje het volgende:
Fijn dat alles weer goed was flugeltje!

Ik kreeg zojuist mijn kraampakket van VGZ thuisbezorgd en wat een enorme kraamverbanden zitten daarin zeg... Verder als cadeautje een tummy tub. Hartstikke leuk, maar ik had er al één, dus nu heb ik twee tummy tubs
Ik wist gelukkig al dat er een tummy tub inzat... Ik had bij aanvraag zorg al een foldertje gekregen waarin een aanbieding stond voor een bijpassend standaard. Misschien kun je 'm verkopen? Ik heb nog niet gehoord waar ze nog meer handig voor zouden zijn...
pi_83205647
Jeeee....energie voor Orea!
Guess...spannend! Ben benieuwd...en al die poetsbuien...ik heb er helaas nog geen last van. Sterker nog, ik ben zo futloos als wat...qua huishouden.... Als iemand zich nog nodig wil uitleven, kom maar even langs dan.
Back in business.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:17:15 #33
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83205672
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 18:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik wist gelukkig al dat er een tummy tub inzat... Ik had bij aanvraag zorg al een foldertje gekregen waarin een aanbieding stond voor een bijpassend standaard. Misschien kun je 'm verkopen? Ik heb nog niet gehoord waar ze nog meer handig voor zouden zijn...
vaas? voor dat hele grote boeket bloemen dat partner voor je gaat kopen als je uit het ziekenhuis komt?

Ik zou het verkopen denk ik, of cadeau geven aan een andere zwangere/net bevallen dame... Best leuk cadeau toch?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:24:48 #34
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83206146
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:17 schreef Basboussa het volgende:

[..]

vaas? voor dat hele grote boeket bloemen dat partner voor je gaat kopen als je uit het ziekenhuis komt?

Dan zou ik 'm eerst attent moeten maken en ik heb nog maar een week of 4...
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:27:03 #35
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_83206261
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:24 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dan zou ik 'm eerst attent moeten maken en ik heb nog maar een week of 4...
Dan zeg je dat toch heel vaak: een GROTE bos ZONNEBLOEMEN (vul in) zou hier MOOI in staan, met name als ik NET bevallen ben, en allemaal mensen op BEZOEK komen. Helaas kan ik dan NIET ZELF naar BUITEN om die bloemen te KOPEN.

Werkt hier goed, maar dan komt hij met anjers thuis..... Ook leuk, paarse anjers...

(En creatief dat hij zichzelf vond, kijk eens, geen rode rozen, ik dacht: paars vind je ook wel mooi!)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:40:25 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83207005
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:27 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dan zeg je dat toch heel vaak: een GROTE bos ZONNEBLOEMEN (vul in) zou hier MOOI in staan, met name als ik NET bevallen ben, en allemaal mensen op BEZOEK komen. Helaas kan ik dan NIET ZELF naar BUITEN om die bloemen te KOPEN.

Werkt hier goed, maar dan komt hij met anjers thuis..... Ook leuk, paarse anjers...

(En creatief dat hij zichzelf vond, kijk eens, geen rode rozen, ik dacht: paars vind je ook wel mooi!)

Zelfs als ik letterlijk zou zeggen dat ik een bos wil als ik bevallen ben gaat ie dat nog vergeten hoor... Hij is geweldig lief, maar een chaoot eerste klas

Ik ga er gewoon vanuit dat er niets komt na de bevalling, dan kan het alleen maar meevallen....
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:41:02 #37
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_83207055
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 19:27 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik moest echt even lachen... Mannen...

Orea gelukkig

Mereltje fijn dat je wasmachine niet stuk is! Kunnen de babywasjes gewoon gedaan worden!

Fluugs goedgekeurd .

Zelf vandaag nog even naar ikea geweest voor een matrasbeschermer met plastic. En we hebben ook de klossen e.d. gehaald! Ons to-do lijstje wordt steeds korter.

Lies, ik was inderdaad bang weeën niet te herkennen, en das best eng bij 35 weken vind ik... Maar alles lijkt goed, heb een warmwaterzak gekocht en die houd ik er nu tegenaan. Dat voelt wel heel fijn.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:23:22 #38
45621 Suzanna
Mama van...
pi_83209724
Orea, wat klink je heerlijk positief! Leuke post om te lezen ook dat getrappel van je kleintje (oh nee, het was wel wat heftiger dan getrappel )

Weeën herken je wel hoor... neem dat maar van me aan ... (de échte dan, de voorweeën zijn wel pijnlijk maar je weet het verschil wel als je écht pijn begint te voelen, in plaats van een beetje kramp elke keer bij een harde buik...)
Maar ik kan me voorstellen dat het onzeker is als je voor het eerst zwanger bent. Komt allemaal goed!!

Ik heb een heel drukke dag gehad... wel leuk, maar ook druk. En ik ben weer eens flink tegen mijn hormonen aangelopen, want mijn hersens werken écht niet zoals 'normaal'... ik had namelijk een dubbele afspraak gepland, had ze allebei in mijn hoofd, op de juiste tijd, en had dus NIET door dat dat niet kon ... ...
Heb mezelf eens hardop uitgescholden voor stommeling.

Ik heb ook mijn zus op bezoek gehad vanmiddag met haar twee kleintjes, jochie van 2 en meisjesbaby van 4 maanden... wat zijn die rustig vergeleken bij mijn meiden ... !
pi_83217521
helaas geen nieuws meer van guess gehad
ik ga nu poging doen om te slapen, maar mocht ik wat horen zal ik proberen om dat te posten!

hopelijk tot gauw dan maar
pi_83220119
Ik hoop voor Guess dat het een beetje wil vlotten allemaal!

En iedereen zegt altijd dat je echte weeen wel herkent. Ik had dat helemaal niet. Ik dacht gewoon dat ik elke 5 minuten ernstige krampen en heel veel pijn had. Maar dat kwam vast ook wel door de pethidine denk ik
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 24 juni 2010 @ 07:58:47 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83229541
Guess. hopelijk heb je je kleintje al in je armen nu...

Als sinds half zeven wakker hier, kon op de een of andere manier niet meer in slaap komen. Ach ja, als ik straks weer moe word kan ik altijd nog voor het middagdutje gaan Gelukkig kon ik ook nog een wasje bij elkaar scharrelen dus de machine staat alweer te draaien... Zo maar eens bedenken met welke ruimte ik ga beginnen vandaag. Ik ben echt gestoord aan het worden geloof ik

Enfin, het is haske lekker weer buiten dus geniet allemaal van de mooie dag
pi_83229587
Guess stuurde om kwart voor acht vanmorgen:

gloeiende gloeiende nog steeds maar 1 cm! vliezen breken ze pas bij twee! nu tabletten ingebracht en over zes uur weer kijken!

het schiet dus niet echt op voor ze! een ks is wel besproken maar zowel gynaecoloog als zijzelf willen het eerst nog zo proberen! pijn wordt helaas wel erger!
zet hem op guess
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:05:27 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83229601
Damn, het blijft ook wel lastig voor Guess zeg...

Zet 'm op meid!
pi_83229935
Oh, wat duurt dat nog lang zeg!

Een tummytub kun je prima gebruiken als wasmand.
pi_83230022
Flugel, als jij de hele dag bezig bent, neem je dan geregeld pauzes? Ik ben gisteren ook weer door het hele huis gegaan en heb dit keer goeie pauzes genomen, maar toch was het vannacht een HEL qua bekken (wel redelijk geslapen though)... Toch maf, of zou mijn logge lijf gewend zijn aan het niets doen inmiddels?

Ik zat me te bedenken, morgenmiddag gaat gewoon mijn verlof in rare gewaarwording, want ik zit natuurlijk al even thuis! (en ja officieel woensdag pas verlof, maar zou er nog 2 vakantiedagen aan vooraf nemen zodat morgen mijn laatste werkdag zou zijn.. dus die hou ik lekker aan )

Guess, jemig meid! Kop op! Echt de allerlaatste loodjes! Go go go!!
Suzanna, niet zo hard voor jezelf zijn hoor

Ik ga vandaag lekker weinig doen! Althans, wel even alle was van gisteren weg vouwen, mijn hele huis ruikt naar schone was en nu eerst even richting Action, hormonaal shoppen tis nog vroeg en niet zo warm, dus dat moet wel lukken... Oh en nog even oorlog voeren, echt GATVERREDAMME! Leuk wonen in de polder, maar die dikke, vette STRONTvliegen mogen van mij uitsterven heb er net al 2 gefried met de elektrische vliegenmepper soort van therapie (moeten ze mijn huis maar niet invliegen )
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:49:31 #46
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83230194
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:40 schreef Orea het volgende:
Flugel, als jij de hele dag bezig bent, neem je dan geregeld pauzes? Ik ben gisteren ook weer door het hele huis gegaan en heb dit keer goeie pauzes genomen, maar toch was het vannacht een HEL qua bekken (wel redelijk geslapen though)... Toch maf, of zou mijn logge lijf gewend zijn aan het niets doen inmiddels?
Ik neem wel regelmatig een kleine pauze hoor, effe F5'en hier in het topic ofzo... Verder weet ik niet wat ik erger vind, de spierpijn bij het opstaan 's ochtends of het feit dat ik nu helemaal niet meer zelfstandig kan draaien 's nachts... Ergo; bekken is een bekend probleem, vooral als je lekker eigenwijs op je knietjes probeert een vloer te schuren

Maar zoals al eerder aangehaald, de drang is veel te groot om er iets tegen te doen. Het is voor mij dus rustiger om maar gewoon door te doen hier dan dat ik op de bank plof en mezelf ga zitten irriteren... Het zal vast een keer 'af' genoeg zijn om toch m'n rust te kunnen nemen

En die vliegen Ik word er ook een beetje gestoord van ja, gelukkig trekken ze een beetje weg als je alles tegen elkaar open zet. Tocht hebben ze geloof ik een hekel aan...
pi_83230277
Ja dat is hier ook het probleem! Meneer zegt ook steeds: doe nou niet!! En dan ga ik toch door MOET.AF!.DRANG!

Het zijn echt DIKKE smerige vliegen, die, als ze aan de andere kant van het huis vliegen, op mijn vaste plekje nog te horen zijn en dan samen met de langpoot muggen, die 's avonds heel neurotisch met hele families tegelijk tegen de schuifpui bonken morgen gaan we dus ook horlamellen kopen (want daar kunnen de katten dan weer zelf doorheen, ben geen portier ) want het is wel fijn als ik 's avonds mijn pui nog even open kan zetten...

Nou ik ga maar eens wat doen voordat ik geen zin meer heb
pi_83230316
Ik heb ook wel MOET AF drang... Maar meneer moet nog verven.. dat zou die gister doen, maar hij had zo'n hoofdpijn dat ie is gaan slapen.

Nou ja, misschien dat ie morgen een stuk verder komt...
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:56:50 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83230372
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook wel MOET AF drang... Maar meneer moet nog verven.. dat zou die gister doen, maar hij had zo'n hoofdpijn dat ie is gaan slapen.

Nou ja, misschien dat ie morgen een stuk verder komt...
Er is maar 1 ding erger dan "af" drang voor jezelf.... Dat is de 'af'-drang voor papa-lief die helemaal geen last heeft van nestelhormonen. Althans, niet van de hormonen van zichzelf dan

Hier moet het onderstel van de kinderwagen nog in de verf en ik ben doodsbenauwd dat ie dat niet meer op tijd afkrijgt. Ook moet de wc hier beneden nog vervangen worden, die pot staat al zo'n 2 jaar in de schuur om geplaatst te worden en ik wil dat ie er op zit voor de kraam komt....
pi_83230469
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Er is maar 1 ding erger dan "af" drang voor jezelf.... Dat is de 'af'-drang voor papa-lief die helemaal geen last heeft van nestelhormonen. Althans, niet van de hormonen van zichzelf dan

Hier moet het onderstel van de kinderwagen nog in de verf en ik ben doodsbenauwd dat ie dat niet meer op tijd afkrijgt. Ook moet de wc hier beneden nog vervangen worden, die pot staat al zo'n 2 jaar in de schuur om geplaatst te worden en ik wil dat ie er op zit voor de kraam komt....
Oh ik heb ook na meer dan 2 jaar eindelijk weer een badkamerdeur.

En in mn badkamer zit de douchebak en de gootsteen verstopt.. Vervelend...
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:03:45 #51
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83230531
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 09:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ik heb ook na meer dan 2 jaar eindelijk weer een badkamerdeur.

En in mn badkamer zit de douchebak en de gootsteen verstopt.. Vervelend...
Ik ben zo blij dat ik de plinten meteen met de vloer heb laten doen... Zijn ook van die dingen die zo lekker kunnen blijven liggen...

Ach ja, ik heb er nooit echt veel last van gehad. Alleen nu dan, maar dat gaat weer over.
  donderdag 24 juni 2010 @ 09:17:20 #52
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_83230842
Guess ik hoop dat het doorzet nu! Duurt wel lang genoeg zo.

En over alles af hebben: heel herkenbaar!!!
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:03:35 #53
258612 nytar
boys boys boys
pi_83232064
Goodmurning!
Ik snap helemaal niks van jullie nesteldrang, ik heb helemaal niet de neiging om alles schoon te gaan maken...sterker nog, ik ga zo lekker bakkie doen bij mn vriendinnetje en vanmiddag een dutje, zodat ik lekker voetbal kan gaan kijken vanavond!
Daarbij ben ik al moe als ik 1 kamer heb gestoft, dus ik kan me helemaal niet voorstellen dat je zoveel op 1 dag doet terwijl je last hebt van je bekken...
Maar goed, ik ben dan ook een luie donder....misschien dat het volgende week inkickt...

Oja en gister weer bij de VK geweest en ze hebben eindelijk een schatting van het geboortegewicht gedaan. Het wordt een 6 en een half pondertje volgens haar. Dat verwachtte we eigenlijk zelf ook wel, aangezien we beide ongeveer dat gewicht hadden bij de geboorte...

Verder nog heel veel succes voor Guess!!!
(en alle andere natuurlijk)
pi_83232258
He jeetje, nog maar 1 cm voor Guess. Dat is het nare van inleiden, het kan zo lang duren allemaal Ik hoop dat het vandaag beter gaat en het wat meer opschiet.

Hier ook geen nesteldrang. Tenminste, ik zou wel graag willen dat alles af is en netjes enzo, maar ik heb er zelf gewoon echt geen fut voor. Dit weekend komen mijn schoonouders gelukkig weer hier aan de slag en verhuist Graeme eindelijk naar zolder, en dan kunnen we eindelijk echt beginnen aan Anna's kamertje. Gelukkig heeft mijn Lief binnenkort grote vakantie, dus dan kan ik hem lekker pushen om vanalles te doen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_83232300
voor Guess!!

Pessie, de weeen herken je wel inderdaad.. Ik heb de twijfel ook gehad en had dus wel echte weeen maar die deden maar weinig.. Ach bij twijfel inderdaad gewoon weer bellen!! Las in de Ouders van Nu geloof ik van een verloskundige dat er iemand de NOODtelefoon gebelt had met de vraag of ze wel een broodje pekelvlees mocht eten op het terras.. Dus volgens mij val je nog wel mee!
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:14:26 #56
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83232457
Ik snap er zelf ook niets van nytar, zoals gezegd ben ik 'normaal' gezien absoluut niet zo. Lui is inderdaad een woord wat beter bij me past... Maar het is echt een enorme drang, ik kan het niet uitleggen.

Ach ja, het huis knapt er wel lekker van op en dat is ook nooit verkeerd. Nu allen nog bedenken wat ik de schoonmaakster kan laten doen als ze morgen komt. Alles is al zo'n beetje aan het blinken
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:16:26 #57
258612 nytar
boys boys boys
pi_83232521
Nu hoop ik helemaal dat het bij mij nog gaat komen...mn keuken moet nodig uitgesopt worden en ik denk alleen maar, tja dat moet nog een keer gebeuren en dan loop ik weer weg haha
pi_83232602
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 08:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

nou hier heeft ro er meer last van dan ik... van mij mag ie algeboren worden, van hem pas na t weekend, want dan zitten de nieuwe trapleuningen er ook op en dan is de voorzolder ook af. terwijl mij dat niets meer kan schelen...mijn hormonen zijn uitgeraasd geloof ik. ik heb een afspraak met de tuin en een stapel tijdschriften vandaag
oh ja en de stofzuiger staat nog steeds op zolder en ga die nog steeds niet meer verslepen!

guess balen zeg dat t niet doorzet

oh ja en vliegen
pi_83232678
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:16 schreef nytar het volgende:
Nu hoop ik helemaal dat het bij mij nog gaat komen...mn keuken moet nodig uitgesopt worden en ik denk alleen maar, tja dat moet nog een keer gebeuren en dan loop ik weer weg haha
dat klinkt bekend!
zo heb ik weken over de badkamer gedacht, uiteindelijk vorige week heb ik die gedaan
maar nu ben ik weer in luie modus..
pi_83232699
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

nou hier heeft ro er meer last van dan ik... van mij mag ie algeboren worden, van hem pas na t weekend, want dan zitten de nieuwe trapleuningen er ook op en dan is de voorzolder ook af. terwijl mij dat niets meer kan schelen...mijn hormonen zijn uitgeraasd geloof ik. ik heb een afspraak met de tuin en een stapel tijdschriften vandaag
oh ja en de stofzuiger staat nog steeds op zolder en ga die nog steeds niet meer verslepen!

guess balen zeg dat t niet doorzet

oh ja en vliegen
Lui wijf!
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:24:02 #61
258612 nytar
boys boys boys
pi_83232770
Heerlijk toch! Nadenken over schoonmaken en dan lekker niet doen. Zo hoort je verlof te zijn
(ondertussen zit ik hier wel te wachten tot de wasmachine klaar is...)
pi_83232831
Hopelijk zet het snel door voor Guess.

En verder heb ik eigenlijk gewoon even niets te vertellen of te reageren... Ben een beetje moe, sorry.
pi_83232850
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lui wijf!
goed he
kan limonade staat al koud in de koelkast
zo even de parasol uit de schuur slepen, heerlijk
pi_83232971
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:26 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

goed he
kan limonade staat al koud in de koelkast
zo even de parasol uit de schuur slepen, heerlijk

Moet nog 4 weken
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:33:06 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83233093
Zo, min of meer bijgelezen...

Orea, wat heerlijk dat je je (gisteren iig) zo goed voelt

Fluugs, goedgekeurd door de gyn

Guess nog maar 1 cm ontsluiting, wat moet dat frustrerend zijn
Hoop dat het nu een beetje begint op te pakken en doorzet, succes

Oh en weeën voelen en herkennen:
Destijds (inmiddels 5 dagen voorbij de uitgerekende datum) belde er een vriendin aan het begin vd avond voor het "is dat kind er nou nog niet gesprekje" dus ik zeg dat ik al vanaf een uur vijf 's middags iedere keer buikpijn heb alsof ik ongesteld ben.... m'n moeder op de achtergrond "dat zijn weeën!!" ik aan de foon: ik hoor net dat ik weeën heb
Dat was dus zondagavond, ben "gewoon" gaan slapen en zoonlief was er pas dinsdagmorgen om 02.45 en tegen de tijd dat het echt serieuze weeën beginnen te worden weet je dat idd echt wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83233130
Ja het echte werk merk je wel ja...
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:39:18 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83233313
Oh, en ik zat vanmorgen eerst op FertilityFriend bij te lezen, waar ik een educatief gifje tegenkwam wat ik jullie bezorgde moeders in spé niet wil onthouden

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83233477
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet nog 4 weken
das zo voorbij!!
pi_83233540
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

das zo voorbij!!
Weet ik wel.... Maar t is nu zo mooi weer... Zal je zien over 4 weken komt het met bakken de lucht uit.
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:45:54 #70
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83233552
Dat gifje
pi_83233610
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet ik wel.... Maar t is nu zo mooi weer... Zal je zien over 4 weken komt het met bakken de lucht uit.
Ik lig straks met de hittegolf in het ziekenhuis, ruilen?
pi_83233645
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik lig straks met de hittegolf in het ziekenhuis, ruilen?
No thanks... I pass..
pi_83233664
quote:

[..]

tis niet te hopen!!
dan wil ik lekker buiten lopen met mijn zoon!@
pi_83233686
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

No thanks... I pass..
Het blijft vast heul mooi weer! Ik heb het voor je besteld.
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:52:27 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83233787
quote:
[..]
Nah, komt dan vast in september weer goed

En dan op het niveau "lekker, maar niet te snikheet om hoogzwanger te zijn"
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:53:25 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83233820
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:45 schreef flugeltje het volgende:
Dat gifje
Ja, hoewel ik nu wel zie wat ik met Jr verkeerd heb gedaan... onder de categorie "Bonding"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83233832
zoals nu dus
pi_83233895
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
zoals nu dus
Lig je al?
pi_83233976
Er vaart hier steeds een mannetje met een bootje langs om de gemaaide waterplanten bij elkaar te sprokkelen.
Dag rust op mijn zonnige balkonnetje

Dat had hij best volgende week mogen komen doen ofzo
pi_83234027
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lig je al?
pi_83234460
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Is R thuis? Kun je hem vragen om je limo aan te geven. En dan vooral heel moeilijk kijken en een beetje zuchten enzo...
pi_83234706
nee hij is druk aan t werk, helaas
en vermoed dat ie er ook niet in zou trappen,maar hij moet wel lopen, want k loop al maanden voor m onder t motto, nu kan t nog...en dan ben ik nog zo mobiel

heerlijk rustgevend t geluid van vogeltjes en wapperende oranje vlaggetjes
pi_83236432
Dat gifje!!

Ik heb mezelf nu echt tot slagschip gebombardeerd
Pffff 3 winkels en toen toch maar weer richting huis... en nu uitgeput

Lang leve internetshopping!
pi_83238128
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 10:33 schreef Leandra het volgende:
Oh en weeën voelen en herkennen:
Destijds (inmiddels 5 dagen voorbij de uitgerekende datum) belde er een vriendin aan het begin vd avond voor het "is dat kind er nou nog niet gesprekje" dus ik zeg dat ik al vanaf een uur vijf 's middags iedere keer buikpijn heb alsof ik ongesteld ben.... m'n moeder op de achtergrond "dat zijn weeën!!" ik aan de foon: ik hoor net dat ik weeën heb
Dat was dus zondagavond, ben "gewoon" gaan slapen en zoonlief was er pas dinsdagmorgen om 02.45 en tegen de tijd dat het echt serieuze weeën beginnen te worden weet je dat idd echt wel.
Zoals m'n schoonmoeder altijd zegt: dat kind rolt er heus niet zomaar uit.

Hier alweer 31,5 week, wat gaat het (achteraf ) toch snel. Ik vind het ergens trouwens wel lekker hoor, die warmte. Van mij mag het wel even zo blijven. Je doet geen reet, maar wordt er wel ontspannen van.

O ja, ik was bij de vk geweest. Uitslag: de baby ligt met het hoofdje naar beneden ( ) en doet het verder ook allemaal keurig. Over de medicijnen: ik moet in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Maar nu is er een of ander geboortecentrum in het ziekenhuis waar ik heen wil, en waarschijnlijk mag ik daar gewoon liggen! Dus dan heb je een eigen kamer, het is wat gezelliger aangekleed, het bezoek mag komen wanneer je wilt en de vader mag blijven slapen. Dat lijkt me echt fijner dan gewoon op een zaal!

O ja, en ik mag gewoon borstvoeding geven.
pi_83238287
fijn cantare!!
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:44:21 #86
259886 pessie
pi_83238411
Dat gifje

Cantare fijn dat je borstvoeding mag geven met je medicijnen!

Hier nog geen nesteldrang zoals jullie dat hebben, ik herken me meer in wat nytar zegt. Al heb ik vandaag wel een "ik ga soppen"-drang. Wassen nummer 1 en 2 hangen al op het balkon en was nummer 3 zit al in de machine .

En manlief is nog steeds ziek thuis. Zo handig, kan ie mooi mn wasmanden e.d. verslepen.

Gisteravond trouwens een matrasbeschermer met plastic gehaald bij de ikea. We hebben ook de klossen e.d. nu in huis. Kan dit weekend het bed op klossen (ben 1.75 dus denk niet dat het in en uit bed stappen voor mij een probleem wordt).

Ik ga opruimen.
pi_83238436
Wat een goed nieuws Cantare!!
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:48:21 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83238538
Cantare goed nieuws

Nu je bed al op klossen pessie? Is dat niet wat vroeg?
pi_83238710
Cantare lekker dat je daar terecht kunt en van alle gemakken voorzien.

Leandra grappig gifje

Nesteldrang, geloof dat ik er wel aan moet geloven, ben normaal ook niet zo netjes.. ben vandaag begonnen met de keuken, wel op mijn gemakje hoor. Straks weer naar de verloskundige voor controle en dan nog even naar de HEMA, kijken of ze nog leuke spulletjes hebben
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:10:56 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83239385
Cantare, wat geweldig dat je waarschijnlijk in het geboortecentrum van het ziekenhuis mag verblijven, wat lijkt me dat een enorm positief verschil met "op zaal"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83239669
Ik moet toch nog naar de ikea voordat die kleine er is, dan haal ik meteen een opstapje. Met klossen kom ik echt mn bed niet in.
pi_83240241
haha dat wilde ik ook doen, maar kon alleen een lage vinden

zelfs r vindt de klossen vervelend en die is niet klein ofzo.
ik spring als een soort hoogspringer mijn bed in

volgens mij zijn ze met het elektriciteitsding aan de andere kant van de.muur bezig..
hoor de hele tijd mensen, zit hier voor mijn rust hoor

zus belt met, ging naar de ah. of ze eten voor me moet halen voor vanavond. dat ik niet de feit uithoef *LOL*
nu voel ik me echt lui.en hoogzwanger heerlijk!!

[ Bericht 17% gewijzigd door Sonnetje85 op 24-06-2010 13:39:59 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 13:45:55 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83240883
De linkse is 50 cm hoog volgens de gegevens (we gebruiken m hier behalve als trapje ook gewoon als extra krukje met verjaardagen enzo)
De rechtse is 35 cm hoog.... maar wel 2 keer zo duur (¤ 19,95) vind m wel mooier.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_83241726
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:10 schreef Leandra het volgende:
Cantare, wat geweldig dat je waarschijnlijk in het geboortecentrum van het ziekenhuis mag verblijven, wat lijkt me dat een enorm positief verschil met "op zaal"
Dat had ik ook graag gewild

Maar inderdaad Cantare: Dat lijkt me een stuk fijner!

Mijn bed staat inmiddels op kratten. Ik heb al twee nachten uitstekend geslapen (alsof die paar centimeter hoogte mijn slaap daadwerkelijk kan verbeteren ). Ik ben maar 1.64 meter, maar tot nog toe niet zo heel veel moeite met in bed komen. Gewoon op mijn teentjes staan lukt nét.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:05:31 #95
259886 pessie
pi_83241761
Leandra wij hebben de linkse. Vind em echt superhandig, ik gebruik em ook om op te zitten tijdens het koken.

Fluugs, heb mn bed nog niet op klossen hoor. Moet volgens mij vanaf 36 weken en dat is aanstaande dinsdag. Maar aangezien ik komend weekend mn bed moet verschonen, is het wel handig dat we het bed vast omdraaien, en dan kunnen de klossen er ook wel direct onder. En aangezien manlief ziek is en dus de auto hier aanwezig was het wel zo handig ze op te halen.
Ga dus ook dit weekend vast de matrasbeschermer erop doen. Denk niet dat ik al aan zo'n matje begin, die heb je er volgens mij zo onder.
pi_83243976
Als de weeen zijn begonnen is het wat mij betreft vroeg zat om mn bed omhoog te laten gooien...
pi_83244041
Oh en ik zit weer in dubio over het hoekje... Ik kan er natuurlijk ook iets met dierenstickers doen en dan in de vorm van een rainforest maken..

zoiets:
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:07:37 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83244248
Wat het bed omhoog betreft is het bijna jammer dat de kraamtijd hier zal zijn en niet in mijn huis.... volgens mij is mijn bed hoog genoeg zonder klossen.
Poten 20 cm, bedbodem 20 cm, matras 28 cm en nog een dekmatras van ongeveer 6 cm
Dat laatste maakt het opmaken natuurlijk sowieso al verdomd makkelijk, dat kost maar weinig moeite.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:46:04 #99
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_83248972
De babykamer komt ook alleen in het huis van N. Leandra? (m.a.w. je gaat officieel over?)

Tico, ik zie je plaatje niet...

Ik had het net zo warm dat ik bedacht had even tien minuten in m'n blote kont voor de airco op de slaapkamer te gaan liggen... Dat was dus zo'n twee uur geleden

slapen is het probleem hier dus echt niet
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:19:52 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83250554
Ik heb het bedje van B. nog op zolder staan (een 19 jaar oude Gulliver van Ikea ) dus dat zet ik daar wel gewoon op in mijn slaapkamer, en als we daar zijn kan ik best een keer op het bed verschonen hoor, dus ik ga semi over maar ook daar heb ik de mogelijkheden wel.

Ik ga dus niet officieel over, dan heeft B geen dak meer boven z'n hoofd, maar de babykamer komt idd bij N. omdat dat simpelweg de primaire verblijfplaats zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')